Ex-kermit 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvä,et Antzin ultrassa kaikki ok!!

Mulla ei siis ollut tänään kääntöyritystä vaan ihan tavallinen neuvola, josta siis sain lähetteen ensin synnytystapa-arvioon. Ehkä eilen selitin jotenkin sekavasti. Mut sain siis lähetteen siihen arvioon, niinkuin tiesinkin. Se on joko ens viikolla tai seuraavalla. Mut vasta siellä katsotaan lähdetäänkö edes yrittämään kääntää. Kyllä aattelin yrittää synnyttää alateitse, jos lääkäri sen kannalla.
Sitä vielä Ässältä, et käynnistääkö ne aiemmin, jos vauva perätilassa? Mulla on kokemusta käynnistyksestä ja toivon, ettei tarvis tätä käynnistää. Toivon sullekin, et käynnistyy itsestään nyt pikaisesti!
Niin muuten se hyvä puoli, et sain lähetteen synnytystapa-arvioon, niin nään pikkusen vielä ultrasta. Jos vaik paljastais kumpi on..
Hmm..poika olo toisaalta, mut koska on joutunut odottelee muutaman päivän munasolua, niin oiskohan sittenkin tyttö tulossa...ja onhan niitä tyttöjä joillekin tultava, kun on niin poikavoittoista.

Mulla painoa alkanut tulla reilummin nyt loppupuolella, yhteensä koko aikana 8,5kg. Kaikki arvot neuvolassa oikein hyvät.

Olen kans sitä mieltä, et Myös Tehis on pian vuorossa, kurvaatkohan Jazzin eteen?

Koita Kapris nyt vain ottaa rennosti, et vauva pysyis vielä masussa.

En nyt muista oliko muuta, mut palaillaan..

Ninni rv 35+5

Ninnille tulin vielä vastaamaan: Esikoisen synnytys käynnisty mulla itsestään rv 38+1 vesien menolla.Tosin omia suppareita ei ollu kyllä nimekskään että tipalla laitettiin vauhtia.
Huomena mulla on aika Ä-polille enkä siis tiedä vielä etukäteen käynnistetäänkö synnytys, mutta luulisin ettei ainakaan kovin paljoa anneta LA:n yli mennä.
Harvakseltaan supistelee ja menkkamaista jomotusta välillä enämpi välillä vähempi, elättelen toiveita josko kuitenkin pääsis omilla lähteen

Sain kuin sainkin itseni ja poitsun perhekahvilaan. A-sarjan kanssa olin hyvinkin aktiivinen kävijä, mutta nyt tuon kolmannen kanssa oli ihan ensimmäinen kerta. Ihan poitsun takia täytyy yrittää mennä, kun kaipaa sitä seuraa jo kovasti.

Ompun teoria pojista on tosiaan hauska!
Mutta Tuulillekin tiedoksi, että se ei tässä minun tapauksessa ihan takaa sitä poikaa
:-) Mulla kun ne ovistikut näytti viikon ajan vahvaa, joten siinä sitten siemeniä oli kyllä liikkeellä ennen, jälkeen ja täsmänä. Mutta poika se on muuten vaan!

Voi hitsi, ÄssÄllä on kyllä nyt jännät paikat. Olethan ottanut jonkun kännynumeron suljetulta palstalta, niin voit sitten meitä infota??? Taitavat kyllä huomenna käynnistää... Ellet nyt sitä ennen pääse jo omin neuvoin.

Ja kyllä se kuulkaas on Kirppu, joka tulee ÄssÄn jälkeen!
Muistakaahan nyt, että meillä perinteenä mennä laskettuun aikaan ja vähän yli :-)
Pitäisköhän tästä laittaa joku vedonlyönti pystyyn? ;-)
Tosin tuo anopin ja appiukon tulo kyllä saattaa olla se ratkaiseva tekijä. Kovasti "pelkään" syntyvän sinä aikana, koska en oikeasti haluaisin heitä siihen systeemiin osallisiksi. En varsinkaan, kun kotiudutaan. Tulevat siis tämän viikon pe ja ovat reilun viikon varmaankin. Täällä yksi odottava äiti on tulppa alapäässä ja koivet ristissä!

Nyt kotitöihin...

Tehis rv 36+2

jaahas, täällä mietitään synnytysjärjestystä :o) Ja hormonimyrskyjä havaittavissa...

Tässä vähän lisää spegulaatioon: viime yönä heräsin klo 2 ja ihmettelin supisteluja 5.30 asti. Sitten ne loppuivat kun seinään. Ei mitään hirmukipeitä mutta kipeitä kuitenkin. Äsken olin tytsyn kanssa päikkäreillä ja heräsin aivan kamalaan supistukseen (tuli jo mieleen että apua, voiko tämän lapsen vielä perua??) mutta nyt ne on laantuneet taas semmoselle "nipistysasteelle"... Saa nähdä tuleeko tästä tosiaan lähtö ennen viikonloppua vielä. Olis nyt lupailematta mitään jos ei ole tullakseen tai sitten tulla rytkäyttäisi ulos. Isännällä vielä viikonloppuna viimeinen reissu.
Oli muuten yöllä vähän poitsu aktiivinen. Jokaisen supistuksen jälkeen hirmunen mylläys päällä??!!

Hyvä että Antzilla kaikki hyvin. Mullakin jossain vaiheessa raskautta lorahteli valkkaria housuihin aivan järkyttävät määrät...

Hui, jokohan ÄssÄ pääsisi huomenna tositoimiin. Toivottavasti ensi yönä alkaisi omatoimisesti syntymään.

Minä muuten eilen illalla rupesin hädissäni siivoilemaan kun ajattelin että jos lähtö tuleekin piakkoin. Pesin pesuhuoneen lattian ja seinät ja vähän saunaakin. Sitten pesin yläkerran lattiat ja alakertaakin huitelin menemään. Ja kauheesti tuli mieleen asioita joita pitäisi vielä ehtiä tekemään. Kait niitä pitää mennä nyt toimittamaan!

Niin tosiaan, Tehis, sullahan oli se ihan oma juttus niiden ovistikkujen kanssa :) Hih!

Nyt on pakko häippästä kotiin, selkä alkaa olemaan aikas kipeä istumisen jäljiltä.

Huomenet itse kullekin.

Eilisilta oli aivan toista maata ku toissailta. Hormonimylläkkä selätetty tältä osin. Lapsukaiset ei kinastellu ku vähän vaan ja mua ei väsyttäny niin kamalasti. Oon nyt napannu raskausajan multitabsin heti aamulla; sillä voi olla merkitystä. Jep, meillä paisto aurinko sekä sisällä että ulkona :)

Palaamme taas asiaan.

Ai niin, mulle ollaan jo kovaa vauhtia hankkimassa sijaista tänne töihin. Ens viikon perjantaina tulee kaksi ehdokasta haastateltavaksi. Toinen on sellainen, joka oli ehdolla jo sillon viime keväänä, ku mut valittiin. Ajatus että hän tulisi tilalleni, ei tunnu yhtään kivalta. Entä jos hän osottautuiski tosi hyväksi ja tehokkaaksi, niin kiva sitten tulla takasin töihin äippälomalta. Ja jotenki ei tunnu myöskään kivalta ajatukselta alkaa kouluttaan henkilöä, jonka mää "päihitin" keväällä. Sijaiseni alottais kuulema jo lokakuussa. Miten sitä surffailee Elleissä sitten??????

Terveisiä vielä kaikille tasapuolisesti.

Safiiri ja Nelkku 17+3

Huomenta
Tämä ilmoittautuu remmiin mukaan. Koulutuspäivät lusittu ja kansiollinen matskua on ny tossa pöydällä ja läksyjäkin antoivat, eli etätehtävän. Ne puretaan sitte lokakuulla...

Niinku Tuuli kertoilikin niin perjantaina oli ultrassa senttinen kaveri ja ultran mukaan viikkoja oli 8+1 eli nyt jo 8+6 , siis la siirtyi viikolla eteenpäin. Siinä ruutulla näkyi syke.. jota me miehen kanssa ei kyllä oikein erotettu. Katsottiin sekä päältä että sisäkautta... päältä näkyi sitte kuitenki paremmin. Kuviakin saatiin.. Pitää tässä nää työhommat hoidella, tää onki kiirus viikko. Jos sitte ens viikolla sais skannattua ja esille... Eilen sain sitten soitettua neuvolaan ja varattua sen labra-ajan... 1.10 klo 7.30 on verikokeet ja pissanäyte viedään mennessä kans. Sitte viikon verran odottelua tai vähän ylikin.. Toivottavasti siinä veriseulassa ei näy mitää... pelottaa jo valmiiksi. Neuvolantäti lupas soittaa kun tulokset tulee. 4.10 olis sitte neuvolalääkäri. Sitä neuvolantäti epäili että sydänäänet ei vielä kuulu ja myös sitä sanoi, että tuskin edes kuunnellaan. Itse pitäis soitella ja varailla np-ultra. Se olis sitte Oulussa. Mietinpä vaan, että sen päivän taijan ottaa lomapäiväksi, oli mikä päivä tahansa. Vetoan vaikka perhejuhlaan... Sillä neuvolakäynnillä sain jo np-ultran potilasohjeen. siinä oli että tehdään vk 11-14, eilen sit neuvolatäti sanoi että pitää tehdä ennen vk13. Ihan kummia vaihteluita. Pitää kai tänään soitella sit oysiin ja kysellä siitä np-ultrasta ja kuinkan lyhyellä varoitusajalla sinne saa ajan.
Ihmeesti muuten vaihtelee noi ultrien määrät. Meillä oikeesti kunta tarjoaa vain yhden (!) ultran, joka on joskus loppuraskaudessa. Toki pääsen tuohon naapurikuntaan aina (tai ainaki melkein aina) kun haluan.... siellä päässä täti lupas...

Luin kyllä kaikki jutut, mutta nyt sylttää.... Hopulla taitaa olla jo nyytti sylissä ja monella muullakin oli ollu suppareita. Nytkin tää on jo romaani, joten kommentoin myöhemmin juttuja, jos jaksan... Vointeja kaikille ja kiitokset ultraonnitteluista, joita tänä aamuna lueskelin tippa silmäkulmassa ja joita tuli tekstareinakin...

Safiiri järjestää sitten sijaiselle oman työpisteen eri puolelelta työhuonetta ja järjestää aikaa ja tilaa myös Elleille.

Ny pakko ruveta tsekkaan mailit.

Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 24.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 23v, LA 4.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)
senora, 41v, la 26.4.08 , ensimmäinen

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)

Vilkutukset Senoralle ja vielä kerran onnittelut hyvistä ultranäkymistä! Meidän listakin näyttää heti paremmalta, kun kaikki läsnäolijat ovat uskaltautuneet jo listautumaan.. =)

Meillä tuo ultrien määrä selittyy sillä, että neuvolalääkäri istuu aina sairaalalla (ei siis tule neuvolaan, joka on ihan eri puolella kaupunkiakin) ja jos siellä lääkärillä asioit, niin samalla sitten kurkataan ultralla. Neuvolassahan meillä ei ole ultraa, eikä se meidän ihan käsi neuvolantäti taattuun osaisi moista edes käytellä. Pelkän tietokoneen kanssa toimiminen tuntuu ottavan jo ihan riittävän koville... Mä oon kans ihmetelly suuresti tota miten joissain kunnissa tarjotaan vaan se yksi ultra, mutta eikös siihen ole joku lakimuutos jo tullut että tietyn siirtymäajan jälkeen kaikkien on tarjottava vähintään se kaksi?

Vai saa Safiiri jo siellä sijaista... Meillä vasta mietitään koko juttua, vaikka jään joululta pois. Mä kans vähän kammoan tota jos sijainen onkin mua "pätevämpi" ja sit työnantajaa harmittaa kun tuun vakipaikalleni takas ja sijaisesta joudutaan luopumaan... Ihan skitso työnarkomaniaan taipuvainen, I know, mutta kun... Toisaalta olis kiva kun sijainen olis jo valittu ja tulis lokakuun alusta oppiin, tietäs että ehtii opettaan ja vois sit rauhassa olla saikulla jos tarvetta ilmenee tms. Mut sit taas toisaalta hermo menee, jos joudun viikkotolkulla istumaan jonkun selän takana neuvomassa vaan... Edellistä äippistä odotellessa istuin 6 vkoa tyhjänpanttina tekemättä yhtään mitään. Lopulta vtutuksesta alapainen nousi niin korkeaksi että neuvolantäti kielsi menemästä enää töihin ja olin sit vikat 3 pvää ennen äippiksen alkua saikulla... Toivotaan että menis nyt paremmin.

Mut nyt meen teetauolle... (sisäisesti ja ulkoisesti..)aurinkoista päivänjatkoa!

Niksu 20+3

Huomenet!

Senora selvinnyt koulutuksista, hyvä homma! Toivottavasti ei nyt pahoja läksyjä tullut :-)

Vai sijaisasiat täällä mietityttää... Ihan epistä kyllä jollei Safiiri pääse elleilemään jonkun moukan sijaisen takia :-D
Se on muuten jänskä juttu, että kovasti on hommasta kiinni, miten tuohon sijaiseen suhtautuu jne. Omassa työssä se on ihan hirmu tärkeä (ainakin mulle), että sijainen on pätevä ja kaikin puolin hyvä muutenkin. Kyselen usein muilta työkavereilta, että onhan siellä nyt hommat hanskassa. Olen tosi tyytyväinen, että tällä kertaa asiat onkin tosi hienosti. Mulla on paljon parempi itse olla pois. Jos on huono sijainen, sitä potee jotenkin huonoa omaatuntoa siitä poissaolostaan. Nyt toisaalta olisi vielä kiva, jos kyseinen sijainen jatkaisi vaikka minun jälkeeni ihan vakkaristi. En aio tuolle työmaalle enää palata.

Missäs Jazz vallan luurailee... Ei kai ole tehnyt yllärihyökkäystä synnärille ja kiilannut ÄssÄnkin eteen? ;-)
Jänskätään ÄssÄä siis tänään. Ilmottelethan tosiaan jollekin, jos synnärille jäät. Muuten me täällä joudutaan pohdiskelemaan päiväkausia...
Kirpun merkit on kyllä aikasmoiset. Kyllä taitaa olla lokakuisista eka, ellei tuo Jazz nyt sitten ylläriä tee.

Itse en kyllä tosissaan halua vielä jakaantua muutamaan viikkoon. Musta on ihana nyt keskittyä kotihommiin ja perheeseen ihan rauhassa. Lisuri on nyt nurkassa ja pysyy! Vauveli kulkee helposti mukana. Olo on tosi hyvä ja kevyt :-) Yöt saa edelleenkin nukkua kuin tukki, joten ei tässä ole mitään hätää. Paljon on kaikenlaista pientä puuhaa, mitä pitäisi tehdä ennen vauvelin syntymää...

Nyt pitäisi päättää, että mitä tänään aamupäivä puuhaillaan. Taisi jäädä tuo naapurin äippäkin äitiyslomalle, joten seuraa voisi olla ihan omalla pihallakin.
Molskista!

Tehis rv 36+3

Huomenta vaan! Nyt on maailma kohdillaan, kun ollaan saatu kaikki listoille ;) Kohta alkaakin tuo synnyttäneiden puolen lista kasvaa...

Juups mä luin ainakin siitä neuvolasta saamastani Stakesin oppaasta "Meille tulee vauva", että tuo ultrakäytäntö yhdenmukaistetaan vuosien 2007-2010 aikana, jonka jälkeen kaikkien kuntien on tarjottava sekä np- että rakenneultra. Mun mielestä se on ihan oikein, koska nykyinen tilanne on kyllä epäreilu...Ja kuten siinä oppaassakin korostetaan kaikki ultrathan on vapaaehtoisia eli jos siltä tuntuu niin jättää sitten menemättä. Jossain ketjussa joku kirjoitti, että ei käy ultrassa, koska se on vaaraksi sikiölle. Mä en kyl oikein usko tuohon...mut jokainenhan uskoo siihen, mikä itsestä tuntuu parhaalta.

Vai Safiirille rekrytoidaan jo sijaista? Siellähän on aloitettu aikaisin! Mulle ei ole kukaan puhunut vielä mitään. Eilen just kattelin sitä kelan laskuria, kun pitäis jättää se "virallinen" ilmoitus työnantajalle. ) Tässä on 9 viikkoa meikäläisen äitiysloman alkuun. Mulla on vieläkin sellainen tunne, ettei tämä ole tottakaan, että kohta mä olen jäämässä äitiyslomalle. Joo mut sitä ennen täytyy tehdä vielä hommia, joten heips ja mukavaa syksyistä päivää kaikille!

Tuuli

Tylsääää... sataaaa....työpari lähti pariks tunniks jotain infotilaisuutta kuuntelemaan, että saanpahan ainaki olla itekseni.

Kiva saada Senora takaisin remmiin :) Koitahan selvityä pöydälle kerääntyneistä hommista pikaseen, että pääset itse asiaan, eli tänne. Ja tsemppiä verikokeen ja tulosten odotteluun!

Safiirikin löytänyt sisäisen aurinkonsa, hyvä! Nii, toiset saa sijaisen, toiset ei. Mulle ei siis palkata tällä kertaa sijaista, hoidetaan osittain sisäisin järjestelyin (mikä on ihan järjetöntä; työparin aika menee sitten opettamiseen ja mokien selvittelyyn...) ja sit tosiaan kun joskus palaan töihin, työpari siirtyy toisiin tehtäviin ja minä jään tähän itekseni :/. Ei siis hirveesti houkuttele tuo takaisin paluu tällä erää, tää on kuitenkin sellanen yksikkö, että kyllä tässä ehdottomasti kaksi pitäis olla, ja parin vuoden aikana ehtii kyllä melko hyvin putoomaan kärryiltä tämän paikan asioista..(jos joku muistaa, missä olen töissä, niin ymmärtänee..)

No mutta Ruusahan on tyystin kadonnut johonkin?? Toivottavasti kaikki on kuitenkin niin kuin pitääkin.

Että näin.. se olis sit 28+0. Huomenna neuvola.

Paljokos sulla Tuuli niitä viikkoja nyt onkaan??? Sen verran tuosta listasta oon sisäistäny, että sulla on la abaut viikkoa ennen kuin mitä me lähetään etelään.. Ja millainenhan reisu siitäkin sitte tulee. Mutta päivä kerrallaan...

Tehis kommentoi läksyistä - pitää tehdä yks suunnitelma. Onneksi on siihen kaveri - pomo ei aikonu systeemiin sotkeutua...

Joo tuosta tulevasta yhtenäistettävästä käytännöstä ultrien suhteen vinkkasinkin jo joskus keväällä (tuli töihin kirje, josta kävi ilmi), eli jatkossa kuntien olis suositusten mukaan tarjottava ne kaks ultraa. Ja ehdottomasti samaa mieltä, että nyt on niin epäreilu asetelma, kun toiset joutuu siitä yhdestäkin ultrasta taistelemaan. Tuo juttu löytyy jostain www.kuntaliitto.fi sivujen kautta linkkinä, jos joku ei ole vielä siitä kuullut / nähnyt.

24+0 tänään. Mä en oikein tiedä, kun mun äitiyskortissa on kaksi laskettua aikaa, että kumman mukaan tässä eletään ja koska se äippäloma oikein alkaa. Mut luultavasti se alkaa 1.12. tai ainakin aika lähellä tota päivämäärää. Ens viikolla on tosiaan neuvola ja saan ne kelan paperit, joten eiköhän tuo asia silloin selviä.

Tuuli

Ai niin, nyt tytöt katse rintoihin päin! Siis minkälaiset teidän nänninpäät on?? Mä yks päivä katoin, niin jotain omituista valkoista/vaaleeta ihan ku nahkaa tai jotain kovettunutta töhnää molemmissa. Eikai se nyt mitään kuivettunutta esimaitoa voi olla? En oo ainakaan bongannut, että mitään olis vuotanut. Mut siis noita sai ihan nyppiä pois. Täytyy kai alkaa rasvailemaan tai jotain... Voi luoja muuten sitä kipua, joka imettämisen alettua tuli nänneihin, auuhh...kyyneleet silmissä sai imettää :(

Hikkatykki taas heräs.. Mikä Tuuli se sun toinen laskettu aika sit olikaan? Eiks yleensä se np -ultrassa vahvisteta, minkäs sillon sait? Näihinkin käytäntöihin toivois kyllä sitä yhdenmukaistamista; joko la:ta siirretään kaikilla jos aihetta on, tai sit ei kellään. Mullahan kahella päivällä siirrettiin eteenpäin, ja jossain taas ei kahden päivän takia laskettua muuteta. Ihme touhua. Noniin, pinna kiristyy taas tästäkin :) !

Omppu: sama vika. Mä kans mietin et onko vaan kuivunutta ihoa vai onko sitä esimaitoa. Ei kyllä ainakaan vaatteita oo kastellu missään vaiheessa, mut tiedä sitten. Mä selvisin muuten kivutta kun otin rintakumit käyttöön sillon imetyksen alkuvaiheessa. Auttoi muutenkin, kun mulla tosi matalat nännit ja siten imetys oli aikas hankalaa alkuun.

Mullahan rakenneultra katsoi koon mukaiseksi lasketuksi ajaksi 8.2. ja originaali on 3.2. mutta lääkäri sanoi ettei muuteta koska se ultran antama aika on +/- 12 päivää ja tää pysyy niissä rajoissa heittämällä... Ihan hämy juttu. Niin ja np-ultrassa se la olisi ollut 4.3. muttei silloinkaan muutettu mitään. Ei tajua. Etkös sä Tuuli saa kohta jo ne Kelan laput neuvolasta (vai saitkos jo??) Eikö niissä ole neuvolan tädin merkkaamana se laskettu aika, vai muistanko mä ihan väärin? Ja sit sen mukaan katsotaan se äippiksen alku? Mä taidan olla ihan hakoteillä tän jutun kanssa.. Onneksi mun neuvolakorttiin ei se lääkäritäti oo heitelly noita muuttuneita päiviä ollenkaan just siksi etten mee itse sekaisin. Siis niin se mulle sano... =) Oon varmaan niin sekavan oloisesti käyttäytyny aina ultrien jälkeen et paree kun ei sekoita enää enempää..

No niin, kiva, etten ole ainoo näitten nännienikään kanssa :)

Mäkin sillon sairaalassaoloaikana jossain vaiheessa otin kätilön neuvosta rintakumit käyttöön, mut siin vaihees oli paikat jo niin kipeet, että ei niistä hirveesti iloa ollut. Voiskin tosiaan nyt hommata vaikka omat mukaan, ottais heti ekoille imuille käyttöön.. auttaakohan muuten se, jos rasvaa ennakkoon? Pehmenis iho? Eiks ainakin Bepanthen ollu sellanen imetysturvallinen voide?

Joo tosiaan th merkkaa siihen Kelaan toimitettavaan todistukseen sen lasketun ajan, sen mukaan sitte. Mä sain jo perjantaina päätöksen, että pakkaus myönnetty (yllätys yllätys..) ja nyt sit ootan ite laatikkoa ku kuuta nousevaa.

Täällähän tää... kokonaisena... ei lähdetty käynnisteleen. Se on kuulemma äärimmäisen tärkeää että perätilasynnytys käynnistyis itekseen. kokoarvio oli nyt 3kg eikä peppu ole vielä tarpeeks alhaalla.

MUA OTTAA PÄÄHÄN JA PORUUTTAA! Kyllähän mä maalaisjärjellä ymmärrän ettei oo hyvä puuttua luonnnon omaan duuniin, mutta silti mua ottaa niin päähän...

ÄssÄ +tyyppi 39+6

Huomentapäivää..

Täällä on satanut miltei koko yön ja näyttää jatkavan edelleen.. Inhottaa kun ei saa tuota esikoista ulos.. Tulee taas tuskainen iltapäivä ja ilta kun ei päikkärit maita kun päivän leikkii sisällä ja kattoo telkkaria vuoron perään.. Lapsukainen on siis edelleen sen verran röhäinen etten viitti vesisateeseen ulos laittaa..

Kapris: Taisit kysästä meidän esikoisen sairaalassaolosta.. Oli miltei kuukauden sairaalassa.. Lisähappea ei saanut kun pari tuntia synnytyksen jälkeen, mutta pienen kokonsa vuoksi ei jaksanut imeä rintaa.. maito meni nenämahaletkulla.. Jos en väärin muista niin sai letkun pois pari päivää ennen kotiin pääsyään.. Poitsu oli karvan yli pari kiloinen kun kotiuduttiin.. Syntyessään 1850g ja 42cm ja syntyi siis RV 33+3

Eilen neuvolassa oli kaikki kait OK. Ei ottanut hemoglobiinia, pissa puhdas, paineet OK, painoa oli tullut.. ja sydänääniä kuunneltii.. Ensi maanantaina on sitten Felicitasiin meno.. ja 2.10. seuraava neuvola.. Tänään on ollu aikamoista vihlontaa, pitäs vissiin malttaa vähän väliä oikaista sohvalle.. tuntuu, että tää istuminen ärsyttää sekä masua että alapäätä..

Isäntä saapui eilen kotiin ja piti sitten illalla hänen paineitaan vähän helpottaa.. Uskaltauduin "antamaan".. eikä tullut supistuksia eikä muutakaan epämiellyttävää.. eli kait tässä sitten uskaltaa peittoakin aina välillä heilutella.. ; )

Nyt taidan siirtyä tuonne olohuoneeseen kiikkutuoliin, sukkapuikot käteen ja poitsun tulevien sukkien kimppuun.. Tein tuossa viikonlopun aikana tulokkaalle sukat ja tumput.. oli aika mukava pitkästä aikaa neuloa ja päätin, että uudistetaan esikoisenkin sukkavarastoa, joka on tällä hetkellä aika pieni.. Jalat tuntuvat kasvavan kovaa vauhtia..

Työniloa, lomailuailoa.. meille!

Pikku2 RV34+6

Ässä kerkesi väliin..

Kyllähän se hermoja raastaa, mutta eiköhän ne lekurit ole ammattilaisia.. Tietävät mitä tekevät.. Koeta nyt nauttia viimeisistä hetkistä. Helppo sanoa..

Yritä huilia ja kerätä voimia.. Nukkuminen varastoonkaan ei ole pahitteeksi..

Tsemppiä..

No voihan Ässä! Mutta pian se sieltä tulee, usko pois :) Tsemppiä kovasti!

Mukavaa, että Pikku2:lla kaikki oli neuvolassa hyvin! Ihanalta kuulosti toi sun siirryn kiikkustuoliin neulomaan :)

Joo Omppu toinen la on 12.1. en minä tiedä, kumpi niistä on vahvistettu, molemmat ne siinä kortissa lukee ja kaiken lisäksi, mun mielestä se terkka on laskenut niitä raskausviikkoja aina välillä käyttäen toista ja välillä toista...Rakenneultrassa lääkäri puolestaan sanoi, että tiitiäinen on noin viikon isompi kuin mitä raskausviikot. En tiedä, sekavaa kai, mut en ole jaksanut kauheasti nyt stressata tosta. Ensi viikolla tosiaan on neuvola ja sit näen, minkä päivämäärän se terkka on siihen kelaan toimitettavaan todistukseen laittanut eli sen jälkeen selviää vasta lopullisesti, koska se äippäloma oikein alkaa ;)

Nyt syömään!

Tuuli