Ex-kermit 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta ja jännittävää viikon alkua! Vaikuttaisi siltä, että tällä viikolla syntyy lisää pikku kermejä ;) Hurjat tsempitykset sekä Hopulle että Ässälle!

Tsemppiä myöskin Antzille ultran odotteluun! Minä en tällä vähällä kokemuksellani osaa sanoa oikein mitään järkevää, mutta toivon hartaasti, että ultrassa kaikki olisi pikkuisella hyvin!

Jaahas Jazzilla on herkuteltu kanssa omenapiirakalla ja vanilijakastikkeella ;) Mukavaa hemmotteluiltapäivää! Siitä Sleepistä vielä - minäkin itse asiassa mietin sitä, että häiritseekö ne "kalterit" sitten myöhemmin, kun lapsi on jo isompi. Siitä pinniksestähän otetaan sitten myöhemmin yksi seinämä kokonaan pois, että lapsi pääsee itsekseen kulkemaan sänkyyn ja pois, mutta ne "kalterit" jää siihen päätyyn ja takaseinämään. Hm, täytyypä miettiä...ja kiitollisena otan vastaan, jos joku on kuullut jotain kokemuksia ko sängystä.

Ei vaan, töihin se on taas ryhdyttävä. Täällä on kyllä niin synkeän syksyinen ilma! No kaikesta huolimatta mukavaa viikkoa kaikille! Heips!

Tuuli

Huomenia..

Täällä on jo ollut täysi tohina aamuvarhaisesta.. Kolme koneellista on pyykkiä pesty, esikoinen on viety muskariin ja pitäs kuorasta perunat makkarakettoa silmällä pitäen. Imuri ja lattianpesuvälineet odottaa iltapäivää/heiluttajaansa(mummoa).. lupasi lähteä matkaan jos mennään hakemaan päikkäreiden jälkeen.. pääsee meidän matotkin pitkästä aikaa ulkoilemaan.. petivaatteet, viltit, karvalelut jne. olivat jo yön yli tuulettumassa..

Luulisi isännän olevan mukava tulla huomenna reissusta kotiin kun koti "kiiltää".. ainakin viimeaikaiseen verrattuna.. Illalla olen varmaan oman hetkeni ansainnut..

Tsemppejä kaikille niitä tarvitseville.. jännää kuka aloittaa purkautumisrumban.. Oma olo oli viime yönä aika kummallinen.. tuntui, että lapsivettä tihkun.. mutta selvisin yöstä säikähdyksellä.. uni oli aika katkonaista, no esikoinen tuhisi vieressä.. Sovittiin, että saa olla mies talossa kun isäntä on reissussa.. ; )

Päivänjatkoja..

Pikku2 RV34+4

Moikka!

Antzille rutistukset ja hirmusti tsemppiä. Toivon sydämestäni, että kaikki on ok, ja vuoto on vaan valkkaria. Tosta tuli mieleen, että eilen lirahti pari kertaa pissat housuun, kun nousin sohvalta ja yskin samalla :/ TODELLA inhottavaa! Pitääkö tässä jotain tenoja alkaa käyttämään??

Onpas Pikku2:lla oltu ahkerina :) Meillä jäi viikkosiivouskin tekemättä, kun oltiin koko viikonloppu liikenteessä.

Olenkin ihan poikki.. lauantaina lähdettiin heti aamusta Itäkeskukseen ja vasta kuudelta illalla kotona.. mutta poika sai kenkänsä, meinas kyllä olla työn ja tuskan takana, kun hain tietynlaisia. No, eilinen menikin sit siellä kummipojan synttäreillä ja niin ikään kuuden kieppeillä kotona. Mies sai flunssan vuorostaan ja yön kuorsas ja korisi ja niisti ja yski. No, kai mä jonkin verran sain nukuttua, mutta olen kyl ihan naatti.. ja apaattinenkin jotenkin. Jaksais katella ketään!

Sataa ihan tolleen tuiskuttamalla. Onneks saa olla sisätiloissa. Ei käy ulkotyöläisiä kyllä kateeksi tällä hetkellä!

Vai omppupiirakkaa sitä on nautiskeltu :) Pitäis kans tehdä, on miehen herkkua, mut mistähän sais sellasia kirpsakoita omppuja? Myydäänkö kaupassa, vai teittekö jostain ulkomaisista, jostain tietystä merkistä?

Joopa, silmät seisoo päässä eikä muutenkaan leikkaa yhtään..ja kauppaanki pitäis mennä jotain evästä hakemaan. Että se siitä, "onneks saa olla sisätiloissa"...

Ai niin kiva kun Niksun poika jäi reippaana päiväkotiin!

Väsynyt Omppu ja Toivo 27+5

Piti mainita, että sain sitten muistutuksen tulevista synnytyssuppareista aamulla. Kannoin pojan autolta päiväkotiin, kun satoi kaatamalla, ei nyt mikään pitkä matka, mutta kuitenkin. Siellä sit kun kyykistyin tossuja avittamaan jalkaansa, niin kiesus mitkä sykinnät alaselässä, just sellasta, kun ennen synnytystä mulla oli! Mullahan tuntu supparit lähinnä selkäpuolella sillon... No, eipä oo sen jälkeen onneks tullut, mitä nyt ihan pientä tykytystä välillä.

Hoppua taidetaan viedä tuota pikaa. Kurkkasin syyskuisiin ja hän siellä totesi että parin tunnin ajan tullu kymppäminuutin välein suppareita!! Tsempit siis Hopulle ja hyvää laitosreissua.

Voi hitsi, täälläkin tekisi mieli jotakin makeata. Taidan pyöräyttää jotain, jos vaan aineksia kaapista löytyy...

Ai että oli ihana päästä taas tuohon normaaliin ulkoilurytmiin. Oltiinkin pitkällä puistoreissulle. Poitsuahan hoiti yksi hyvä ystävä, joka on oman pienen kanssa kotona. Treffattiinkin tänään, joten oli pojalle pehmeä lasku, kun sama puistoseura :-) Kyllä maistui ruoka sen päälle ja nyt tosiaan jotain makeata vois kehitellä... Täällä ei onneksi satanut!

Jippii, joko tosiaan alkaa purkautumissuma. Hoppu taitaa se eka nyt olla?? :-)

Vai Ompulla ilkeätä supistelua :-/ Toivottavasti nyt ei ota vielä tavaksi usein supistella!

Täällä kans supistelee... Eilen ja tänään on ollu kyllä taas vähän useampia ja tulee levossakin. Mutta ei noi vielä mitään pahoja ole. Hiukan henkeä salpaa, mutta ei niitä vielä kivuliaiksi voi sanoa. Jännä kyllä, että ei mulla muista ole tällasia ollut! Toivottavasti pysyy nyt "poitsu" (usko vaa Tuuli!) vatsassa, jotta ehtisin tehdä joululahjaostokset ;-) Aion ne tehdä nimittäin tässä ihan kohta lähes valmiiksi.

Nyt taidan mennä kaivelemaan jauhokaappeja ja reseptivarastoja... Samalla siivoan alakerran vaatehuoneen, kun paistelen jotakin hyvää :-)

Tehis rv 36+1

Nopeat täältä.

Senoralle "jipii" ja onnittelut ultranäkymistä!
Antzille haleja, koita jaksaa...

ON:tänään tuli pari kertaa vessapaperiin ihan kirkasta verta, toisella kertaa enemmän. Soitin neuvolaan ja sieltä sain lähetteen äippäpolille. Siellä käyrällä suppareita aika paljon. Lääkäri totesi kohdunkaulalla kaikki ok, vauva ok (2600g ja POIKA) ja kaikki muutenkin hyvin. Ei kun kotiin ihmettelemään. Onkin viikonloppuna supistellut aika mukavasti...

Nyt pitää kuitenkin mennä!

Kylläpäs tänne ropisee poikia.. =) Onnittelut Kirpulle! Toivottavasti verta ei tule enää, onneksi pääsit heti tarkistuttamaan tilanteen.

Mä taidan lähteä hakemaan lapseni hoidosta... Ja selvisi muuten sekin, että hoitotoimen johtaja on sit päättänyt et lapsi on koko viikon siel päiväkodissa, ei vaan huomannut meille ilmoittaa tahi sinne päiväkotiin, oli vaan todennut niin sille meidän oikealle varatädille et selvempää näin.. Ihme säätämistä, toivotaan siis että poitsu siellä viihtyy nyt oikein erinomaisen hyvin..

Antzin kuulumisia odotellessa..

Onkohan Hoppu jo asemissa? Tsemppiä!! Oma tuleva synnytys tuntuu vielä jotenkin epätodelliselta ja niiiin kaukaiselta.....ja sitähän se kyllä (toivottavasti..) onkin.

Mä kans suunnittelin tekeväni jouluostokset "kohta". Ei todellakaan viitti sinne viime metreille jättää!! Hyviä ideoita vaan puuttuu, ostosten suhteen..

Mitäs herkkua se Tehis paisteli? Mhy, mulla on vielä vapuks hommatut pakastealtaan munkitki pakastimessa! Että niin innokas leipoja se Omppu on.. Ennemmin laitan ruokaa, ku leivon, jostain syystä. Ehkä tuo ruuanlaitto antaa enempi anteeks ja liikkumavaraa, kuin leipominen?

Mitenhän Antzin ultra sujui, toivottavasti kaikki OK!

Kirpulle poikaonnittelut ja toivotaan, että hetken vielä tulokas maltaa äidin uumenissa. Hmm, kerran muuten mietin, että ei se nyt niin ihme oo, että poikia tulee enimmäkseen, kun on nuo ovulaatiotestitkin olemassa.. hyvin ajoitettuja nappuloita ;)

Mua väsyttää niiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon! Tää päivä on kyl ollut ihan taistelua, että on saanut silmät pysymään avonaisina ( ja siltikään en nää mitään..). Onneks kohta loppuu työaika. Ja kas kummaa, taivaskin alkoi just kirkastumaan!

Keittiön kaappien siivousten lomassa tulin minäkin Antzin kuulumisia kurkistelemaan... Mutta olikos se tosiaan vasta torstaina se ultra? Täällä toinen yhtä tyhmä :-)

Taitaa se Kirppu sieltä kiriä kohta ekaksi lokakuiseksi... Vähän kyllä merkit näyttäis siltä. Aika pikkuruinen on vielä poitsu, joten varmaan olisi hyvä hetkinen asustella yksiössä. Vaikka ainahan noissa arvioissa pientä heittoa saattaa olla. Onnittelut tosiaan poitsusta! Poikia kyllä putkahtelee...

Omppupiirakkaa vaniljakastikkeen kera tuli täälläkin tehtyä, kun löytyi tarvikkeet. Oli kyllä koululaiset iloisia, kun leipomusten tuoksuun kotiutuivat :-) Minäkin enempi tykkään ruokaa laittaa, mutta kyllä tuo leipominenkin on ihan kivaa. Jos vaan joku siivoisi jäljet :-/

Nyt menen jatkamaan noita kaappien siivouksia.

Tehis

Antzin kuulumisia täälläkin odotetaan.

Mulla on huomenna neuvola, ja koska vauva on edelleen perätilassa saan lähetteen sinne kääntöyritykseen ja synnytystapa-arvioon. Oon etsinyt netistä tietoa perätilavauvan synnyttämisestä, jotenkin ristiriitaista tietoa. Pelottaa koko juttu, en haluais sektiota, mut hieman alateitsesynnyttäminenkin kauhistuttaa, lähinnä se et jos vauvalle sattuu jotain! Toivon todella, et kääntyis vielä, ja jollei niin toivon, et lääkärit osaavat asiansa. Tavallinen synnytys ei oo koskaan pelottanut, mut nyt kyllä stressaa. Oliko niin, et Ässän ois tarkoitus synnyttää alateitse?
Ajatukset pyörii niin paljon tän asian ympärillä, etten osaa muuta ajatellakaan.. Hätäilenköhän turhaan?

Mut ihanaa ja jännää, et lokakuun suma alkaa viimein purkautumaan.

Ninni rv 35+4

Iltaa!

Voi kun mukava kun on ihmisiä joiden mun olo kiinnostaa. :) Lääkäri kun oli taas tosi kiinnostunut mun panikoinnista, vaikka mulla siis oli ihan lääkärin 2kk sitten määräämä aika!Mutta siis... Kaikki näytti olevan ok! Lapsivettä oli normaalisti, joten ei ole voinut kovin lorinalla tulla. Valkovuotoa lääkäri myönsi olevan PALJON, joten pakko kai se on yrittää uskoa että olisi sitten sitä. :) Vauveli potki innokkaana ja kiukutteli tyhmälle lääkärille, käänsi aina selän kun yritti etupuolta ultrata. :D No, näillä mennään ja seuraava ultra on sitten rakenneultra.

Täällähän osa meinaa sitten ihan lähiaikoina jakaantua! Jännää!!

Niin ja en edes tainnut senoraa onnitella tuon panikointini keskellä, joten onnea hurjasti!

Nyt nukkumaan, että jaksaa taas huomenna... On muuten alkanut iskias vaivata tosi ikävästi, toivottavasti ohimenevää, sattuu kävely, makaaminen, istuminen... kaikki. :/

tulin kurkkaamaan antzin kuuluia jotka olivat hyviä !!!
Ihanaa lukea, vaikka kyllähän me täällä jo se tiedettiin ;)
Sulla tosiaan sitten lorisee valkovuodot housuihin... varmaan saa aina sydämen tykyttämään extra-kovaa, vaikka tietääkin sen olevan vaan valkkaria.
mutta hyvä kun pienellä kaikki hyvin.

Toi oli muuten hyvä huomio, jonka omppu teki, että kun meistä SUURIN osa on sitä vauvaa tekemällä tehnyt, niin siksi suuri poikien määrä :)
Kirpulle poika-onnittelut. Ja pienihän tuo vauveli on, mutta ihan hyvät grammat jo omaa, vaikka sattuis syntymään NYT.
Kyllä mä mielummin vähän alle 3kg kuin lähemmäks 5kg synnytän :) mutta tietenkin vauva etusijalla.

ja meilläkin on omena tuoksahdellut uunista viikonloppuna, tein ison kipon omenahyvettä ja vaniljakastiketta sekä vaniljajäätelöä päälle - nam!

Ja kovasti on supistuksia ollut.
veikkaan, että hoppu saa vauvelin huomenna (ti) ja ässä ke ja seuraavina tulee kirppu ja sitten tehis. päivistä en noiden kahden kohdalla uskalla sanoa mitään, mutta ei varmaan hirmuisen pitkään enää malta siellä yksiössä kölliä... veikkaan mä.

Mullakin oli lauantaina sohvalla maatessa ihan mielettömän kipeitä suppareita ja tuli jo sen verran monta putkeen, että piti jo kelloa kattoa =/
näistä sattui jopa selkään, jotai ei siis esikoisesta tehnyt koko synnytyksen aikana.
tuli jo melkein tippa linssiin, kun pelkäsin, että kauheeta jos syntyy nytten, kun on vielä niin pieni, että keskoskaappiinkin hyvin varmaan joutuisi.
No, onneksi loppuivat, mutta eipä ole enää niin hoppu saada sitä vauvelia ulos. Kasvakoon siellä masussa nyt vaan ihan rauhassa.

nyt puutuu peppu... täytyy mennä

ai niin, ninnille tsempit huomiseen kääntöyritykseen!!

kapris 33+4

Huomenet.

Tosi hyvä että Antzilla on kaikki kunnossa. Ihan vierähti kivi pois sydämeltä. Kamalaa ois ollu jos taas tihkuis sitä lapsivettä. Huh sentään. Uskottava se siis on että valkkaria (ja vielä juoksevaa sellaista) voi tulla runsaastiki. Mullaki muuten välillä lorahtaa ihan vesimäisenä ja täytyy pitää phs:ia ettei pöksyt kastu.

Hoppu on varmaan jo saanu pienokaisensa. Veikkaan viime yötä. Hänestä kun ei oo kuulunu mitään sitte sen jälkeen ku ilmotti syyskuisissa niistä tasasin väliajoin tulevista suppareista. Nyt en kerkeä kurkata, mutta olikos Hoppu laittanu kännykkänumeronsa näkyviin suljetulle? Muisti pätkii...

Seuraavaksiko se on Ässän vuoro? Vai Kirpun? Ja Ninni menee tänään kääntymään. Tai siis vauveli menee. Toivottavasti pikkuihminen suostuu yhteistyöhön.

Jännittäviä päiviä nyt kyllä elellään.

Mulla oli eilen ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa oikein surullinen olo. Mies oli töissä klo 11-22 ja mua vaan itketti ja itketti. meni ihan naurettavaksi koko touhu. Tuntu että lapset ei tee koko iltana mitään muuta ku a) sotkee, b) tappelee keskenään tai c) tekee jotain mitä ei sais tehdä (kuten mylläävät vaatehuoneen hyllyt uuteen järjestykseen). Sitte mies tuli töistä kotiin ja päästi pari sammakkoa suustaan (heh, jos en ois tässä tilassa, en ois noteerannu asiaa mitenkään) ja siinä sitä oltiin. Mää paruin taas. Että nämä hormoonit saa naisihmisen ihan kummalliseksi. Kiva kököttää nyt töissä silmät ihan turvonneina ja hullu väsymys päällä.

Puuh. Parempaa päivää toivottelen tästä päivästä sekä teikäläisille että ittelleni.

Safiiri ja Nelkku 17+2

Antzille onnittelut hyvistä uutisista ja leppoisista ultranäkymistä ja Ninnille tsempitykset kääntöyritykseen! Toivotaan tosiaan, että pikkuihminen toimii yhteistyössä ja päästää äipän piinasta.

Kapriksella kipeitä suppareita jo, hui. Otahan nyt rauhallisesti että teidän pikkuinen malttaa vielä hetken.

Safiirillakin ollut raskas ilta, toivottavasti tänään on jo rauhallisempaa.. =)

Voi kun jo pian kuultaisiin Hopun kuulumiset.. =) Huisaa kuinka monta vauvaa saadaan ketjuun ihan tuota pikaa! Omaa odotusta tuntuu olevan vielä niiin paljon jäljellä että oksat pois. *Huokaus* Meidän piipiäinen on alkanut melskata jo niin paljon, että mahan päälle näkyy liikkeet välillä ihan selvästi. En tajunnut että tollanen 13cm ja 300g pystyy sellaista elämää pitämään, vallankaan tällaisten mahamakkaroiden läpi.. Eilen illalla tunkesi jompaa kumpaa päätä mahaa vasten, isäntä sitä sitten siliteli ja taputteli ja toinen tunkesi kahta kovempaa. Taitaa olla hiukka hellyydenkipeä.. =)

Jahas, pitääpäs lähteä aamuteetä nauttimaan, johan sain taas spostin purettua enkä mitään muuta.. Ainiin, piti vielä mainita että meidän esikko oli sit ollut oikein mallikkaasti hoidossa eilisen. Heittääntynyt oikein superreippaaksi. Kivakiva, oli paljon mukavampi viedä poika sinne tänä aamuna!

Päivänjatkoa toivottelee
Niksu 20+2

Huomenet!
Pakko oli tässä aamutohinoiden keskellä avata kone ja tulla taas kurkkaamaan... Tosi ihana juttu Antzi! Nyt nauttimaan raskaudesta täysin siemauksin. Valkkaria todella voi joillakin olla runsaasti.

Safiiri joutunut hormonimyrskyyn. Sama myrsky taisi käväistä täälläkin eilen illalla, tosin suht pienimuotoisena. Mutta aiheet hiukan samat; tuo esikoinen todella koettelee välillä ja joka ilta joutuu selvittelemään sisarusten riitoja. Koitahan saada Safiiri silmät taas normaaliin kuosiin ja voimia sinne myrskyjen keskelle :-)

Taitaa Kapris itse kiilata sieltä ohi! ;-) Kovan kuulosia suppareita sullakin.

Toivotaan, että se Ninnin vauveli nyt kääntyisi itse kiltisti! Meillä tuo kolmas kääntyi joskus rv 34-35 ja senkin jälkeen vielä käväisi viistossa. Että kyllä siellä hyvin vielä on tilaa pyöriä. Just tämä uusi äitituttavuus lauantailta kertoi synnyttäneensä yhden perätilanvauvan. Kertoi sen olleen tosi positiivinen kokemus. Näin olen kuullut myös muilta. Mutta yli nelikiloisia ei ilmeisesti annetakaan synnyttää alateitse. Ymmärrän paniikkisi Ninni. Mulla oli samanlaista sillon tuon kolmosen aikaan, kun ei ollut aiempia kokemuksia siitä, miten se todellakin siellä vielä ehtii kääntyilemään... Tämäkin viihtyi aika pitkään väärinpäin, mutta mulla ei ollut enää mitään paniikkia, kun oli tuo aiempi kokemus. Mutta jos näillä viikoilla päättäisi kääntyä takaisia perätilaan, niin johan varmaan paniikki iskisi. Eilen illalla tuntui kovaa myllerrystä ja vähän jo pelkäsin Kuopuksen vaihtavan asentoa... Mutta onneksi peppu tuntuu heiluvan edelleen tuossa samassa paikassa.

Täällä sitten tissitkin alkoi falskata :-D Tänä aamuna oli yllärit yöpaidalla. Viimeksi oli kans muutama viikko ennen synnytystä... En paljasta kuinka monta viikkoa ;-)

Jaahas, vähän vielä päivän suunnitelmat auki. Kauppareissua ainakin ja mietin tässä, että viitsisikö raahautua perhekahvilaan... Iltapäivällä tuleekin systeri taas vierailulle ja vähän lapsenvahtihommiin. Iskä on tänään taas kaukana toispuolella Suomea lentsikkakyydillä, joten toivotaan, ettei mitään ihmeellistä tapahdu synnytysrintamalla. Tosin ystävä vähän kauempaa olisi tänään Turussa ja hänet olen varannut synnytykseen, jos isäntä ei pääse :-)

Mukavaa vaikkakin vähän harmajaista päivää kaikille!

Tehis rv 36+2

Huomenet..

Hyviä uutisia Anzi.. Kyllähän kaikki "epätavallinen" säikäyttää, joten kummallinen asenne on lääkärillä ollut. Voimahaleja..

ON: Täällä olis neuvola puolen tunnin kuluttua.. no, eipä siellä mitään ihmeellistä taida olla.. ne tavalliset, paino, hemoglobiini, sydänäänet ja keskustelua.. Joudun ottamaan tuon esikoisen mukaan, jos vaikka terkkari samalla vilkaisisi hänen korviinsa. On edelleen tukkoinen ja antibioottikuurin loppumisesta tulee lauantaina kaksi viikkoa ja korvatulehduksen jälkitarkastus on vasta 26.9.

Neuvolasta kurvataan 30km päähän kaupunkiin vähän ruokaostoksille, haetaan mummo mukaan.. ja kaupunkireissulta esikoinen kerhoon kolmeksi tunniksi. Siinä kerkeää hetken itse hengähtää ja sitten isäntä jo kotiutuukin pariksi yöksi.. lähtee taas torstaina parin päivän opiskelureissulle.. No, sitten on vielä viikon kotosalla ennen töihinpaluuta..

Nyt on huusholli suurin piirtein siivoiltu.. Esikoisenhuone/työhuone teettää vielä muutamaksi päiväksi töitä ja kodinhoitohuone, mutta suurin osa on nyt tip top.. Nyt pääsen toteuttamaan pe siivouspäivä/lauantaina leivontapäivä ajatustani.. Tänään tein jopa sunnuntaihin asti ruokasuunnitelmat.. Ajattelin, että nyt kun en käy töissä kaupassa olen viisaampi kun käyn kerran viikossa tuolla kaupungissa isommilla ruokaostoksilla ja täydennän tuosta lähikaupasta..

No, pitää lähteä vaatteiden vaihtoon jne.

Pikku2 RV34+5

Huomenta.

HUH, onneks Antzilla kaikki hyvin!

Ninni: joo alatiesynnytys on tarkotus toteuttaa perätilasta huolimatta, ja mullahan on jo yks "tilillä" kun ton esikon synnytys oli kans perätilan ulosautto alateitse. Mulla nää vauvat on siroja (ainaki tytöt) ja lantion mitat on tosi tilavat (kuvattiin sillon esikon kääntöyrityksen jälkeen). Silon esikon synnyttyä olin tosi tyytyväinen että valitsin alatiesynnytyksen enkä sektiota. seuraava meillä olikin sitte oikeinpäin eli on kokemus ns. normaalistakin alatiesynnytyksestä. En kokenu että eka synnytys olis ollu jotenkin vaikeempi pt huolimatta. Mutta tsemppiä sulle aatoksiin,pohdiskele rauhassa asioita ja voihan se vielä kääntyä!

sovitaan vaan safiiri että olis mun vuoro seuraavaks =D
Mua poruutti eilen miehen hukkaamat ikkunatiivisteet että repikää siitä... xD
'
Kapristakin on supistellu.. Mua supisteli tossa 32 ja 33 vkoilla enemmän kun nyt on supistellu (kohtalon ivaa)

Hauskalta kuullosti tehiksen hemmottelupäivä! kiva yhteensattuma se toinen muumi-mamma =)

Eilen illalla nukkumaan mennessä tuli supistuksia ja aamuyöstä heräsin supisteluihin taas, joskus 5 maissa olin vissiin nukahtanu takas ja nyt taas ei supista. Mutta eiköhän tää tästä, mä saan nyt näköjään nauttia ihan koko raskaudesta loppuun saakka kaikkine vivahteineen. On tätä vauvaa niin hartaasti odotettu että pitää vaan ottaa itteä niskasta kiinni ja kestää kunnialla loppuun saakka.

ÄssÄ +tyyppi 39+5

Huomenta ja onnittelut Antzille hyvistä ultranäkymistä! Kyllä se vaan on uskottava, että sitä valkovuotoa voi tulla oikeasti tosi paljon. Ihanaa on kyllä, että kaikki on kunnossa.

Huh onkohan se Hoppu tosiaan jo synnyttämässä/synnyttänyt? Toivotaan, että Ässäkin pääsee pian tositoimiin! Kirppuko se aikoo kiilata Tehiksen ja Jazzin edelle lokakuisissa ;) Saas nähdä! Mutta, että poika siis sielläkin tulossa. Taitaa tuo Ompun teoria pitää paikkansa. Höh pitäiskös tässä nyt muka alkaa kallistumaan siihen suuntaan, että Tehiksellekin olisi poika tulossa...

Ja Ninnin vauvaako yritetään sitten tänään kääntää? Toivottavasti onnistuu!

Kiva kuulla Niksu, että poika oli viihtynyt uudessa hoitopaikassa.

Jaa josko jatkais taas näitä töitä. Omassa navassa ei tapahdu oikeastaan mitään. Tosin pari kertaa olen nyt huomannut, että vatsa kovettuu pariksi sekunniksi ihan yllättäen. Ei se tee yhtään kipeää, mut semmoinen jännä tunne. Ens viikolla mulla onkin neuvola ja saan ne kelan paperit. Toivottavasti hemppakin olis noussut. Ja lokakuun alussa on lääkärikäynti ja silloin päästään taas kurkistamaan, miten tiitiäinen on kasvanut.

Mukavaa päivää kaikille!

Tuuli rv 23+6

Hehee, mistähän mä keksin sen, että torstaina olis ollut Antzin ultra??! Enivei, ihanaa, että kaikki oli ja on kunnossa!

Mua ahistaa, tuntuu, ettei veri kierrä. Puristaa joka paikkaa :/. Onkohan jotain verenpaineen kanssa tekemistä? Ja pissattaa ihan jatkuvasti. Vali vali.

Kiva, että Niksun poika viihtyy päiväkodissa. Mä olen täs viivytellyt sitä meidän pojan irtisanomista.. jostain syystä tuntuukin nyt hirveen vaikeelta päätökseltä, että ottaako kokonaan pois vai pitääkö kerran viikossa siellä..

Ja hormonimyrskyjä ollut liikenteessä.. parempihan se on päästää höyryt pihalle, jos niikseen tulee, eiks vaan? Mites muuten Safiiri se sun työkaveri, joka kompuroi portaissa (?) jos nyt oikein muistan tätäkään..?

Äläs nyt Kapris ihan vielä rupee synnyttelemään :) Hyvähän se on kyllä suppareilla kehitellä paikkoja valmiiksi, niin käy sitten nopeesti taas se itse toimitus.

Äh, pakko lopetella, kun tuo työpari on tossa seläntakana ja meillä on kivasti koneetkin silleen, että näkee mitä toinen tekee.. eli selät vastakkain istutaan.

Ahistunut Omppu ja Toivo 27+6

Missäs senora?

Niin, huomenta vaan!!

hormonimyrskyjä havaittavissa...
toivottavasti ovat vain nopeita trobeja ja jättävät rauhaan taas pitkäksi aikaa.
Safiirille ja tehikselle kovasti voimia lasten tappelujen selvittämiseen ja murkkuoireiluun!

Pikku2 piti kysyä, että kauanko teidän esikoinen joutui olemaan silloin sairaalassa, kun syntyi 33+3??

mä muuten olen edelleen vähän tytönkin puolella, siis että vois tulla hyvinkin ovistikuista huolimatta, koska oltiin yksi satsi heitetty 2pvää ennen ovista ja ovispäivänä tunsin NIIN selvästi irtoomisen (sattu!!!) ja siitä vasta illalla touhuiltiin, että on tytöillä ollut hyvät tsäänssit kiriä poikien edelle.
tiedän, tiedän, että ei sitä sukupuolta pysty valitsemaan noiden testienkään avulla, mutta kuhan taas pääsin pähkäilemään näitä ovisjuttuja :))

Kyllä mulla on vielä vahvempi tunne että tehis tulee pulauttamaan sen nelkun ässän jälkeen, mutta en mäkään viitti sanoa, että koska, niin muut voivat jännäillä.. :)

Omppua puristaa =(
Onko sulla ollut verenpaineet korkealla aiemmin tässä raskaudessa? en nyt muista...
mutta toivottavasti on "vain" nestettä, joka lähtee parin ananaspurkin jälkeen liikkeelle.

Mullakin on nyt jotain tapahtumassa kehossa, kun painoa siis tulee ihan hirmuisia määriä =((( parissa viikossa on tullut melkein 3kg ?!?! Vaikka en ole edes syönyt mitään erikoista. Eikä ole turvotusta ainakaan jaloissa tai sormissa, mistä hyvin huomaa..
musta vaan tulee sellanen norsu, että ei kai auta valittaa, vaan kärsiä -HEHEHEHEEEE

ihanaa tiistaita kaikille!

kapris 33+5

Senora on eilisen ja tämän päivän koulutuksessa.

Omppu, työkaveri selvisi ehjin nahoin. Ihme kyllä. Olo hällä on kuulema ku jyrän alle jääneellä, mutta murtumia ei tullu. On saikulla tämän viikon.

Mua jo vähä naurattaa eilinen olo. Mies-parka. Ku ne sammakot, mistä mää muka niiiiiin loukkaanuin, oli vain että hän oli tokaissu eräällä raskaana olevalle tuttavalleen että sinäpä siinä nyt olet maha pömpöttäen. Ja mulle sitte mies selitti tämän naisen tilannetta että hän keväällä tapas jonku kakslahkeisen ja he siinä vähä hieroskeli ja niin oli nainen paksuna. Mää vedin herneet nenään (oisin halunnu kuulla hieman sievemmin kuvattuna). Voivoivoi, on noilla miehillä meikäläisten kanssa kestämistä.

Taas mennään.

Eikös Senoralla ollut joku koulutus vielä tänään? Muistaisinkohan jotain oikein.. :)

Juu tottahan se on, että eihän tuohon sukupuoleen loppupelissä pysty itse vaikuttamaan, mutta spekukoidahan voi..

Ei oo ollu paineet koholla, päin vastoin hyvinkin alhaiset, et mikä nyt sit lie. Kyllähän ne alhaisetkin aiheuttaa epämääräistä oloa. Mut tää voi olla ihan väsymykseen liittyvää ja sit muistaakseni eilen ei hirveesti tullut juotua vettä..nyt hainkin mukillisen tohon viereen, jos muistais juodakin jossain vaiheessa. Mut lähinnä mul on sellanen tunne, että rintaa puristaa ja ahistaa, tuntuu, että veri ei kierrä vaan humisee vaan suonissa.

Mies jäi kotiin potemaan flunssaa ja sanoinki sille, että kämppä varmaan kiiltää ja ruoka on valmiina kun tulen kotiin, siivosinhan mäkin ne kolme päivää viime viikolla kun olin saikulla.. ei oikein tuntunut menevän jakeluun.