ES-KERMIT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tulin hihittelemään ompun neuvolalle... siis seuraava on no viikko SiTTEN :)))))) kyllä tihenee kovin :)
no ei vaineskaan...
mistä johtuu imurointikielto????? Mä voisin kanssa hankkia sellasen kun huomenna neuvola. Onkin oikein neuvolatunti, kun eka on tytön 2v neuvola ja sit minä perään...

Tällä viikolla näyttääkin olevan kovasti neuvoloita kaikilla. Jazzillakin 2 kappaletta ;))

no nyt olen niin väsy - kuten senora - että pakko mennä hakemaan aamukahvia... jotta en jotain yhtä järkevää tee kuin eilen aamulla.
Siks mulla on muuten värjätty vaaleammaksi kuin oikeesti on, jotta voin laittaa hiusten piikkiin kovin paljon hölmöilyistä...

kapris

ai juu, saadaan tänään 3viikkonen tyttö kylään :) iik miten ihanaa. Kohta pitäis tulla. Tyttö oottaa jo ihan malttamattomana. Sillä on varmaan pahempi vauvakuume kuin mulla ikinä... :)

Nyt en kyllä tiijä miten jaksaa koko päivän... mahassa velloo nytkin... Eilen peilailin ja tulin siihen tulokseen että kaksoisleuka on hävinny... Puntarilla en vielä oo käyny... Mutta kyllä tästä kehosta kestää jokunen kilo tiputtaakki...

Ihanat neuvolauutiset Ompulla! Jännityksellä ootellaan muitten neuvola-kuulumiset.

Olipa tehiksellä ollu taas ihana kauppareissu...

=D takana loistava tulevaisuus, hih. Eli tosiaan 20.9. seuraava käynti!
Senoralle tsemppiä vellotuksen kanssa.
Niin tuo imurointikielto tuli siitä, kun valittelin selkäsärkyä. Lääkäri sano heti, että imuroiminen on jostain syystä kaikista pahin liike (no ihan samaa mieltä ja ilman raskauttakin!), että sitä siis tulee välttää. Sopii mulle. Mieheni äsken soitti ja kerroin sit tästä, niin ei uskonut, naureskeli, että kirjallisena, kiitos.. No, jos totta puhutaan, niin hän on kyllä meillä viime aikoina imuroinutkin.

Nolottaa..! Olin koulun ruokalassa ja söin kaikessa rauhassa lihapullia kunnes yhtäkkiä iski kauhea tarve oksentaa... No, siinä sitten jätin tarjottimet ja kaikki pöytään ja juoksin kauheeta vauhtia vessaan, joka oli tietty varattu. Huusin että mä oksennan ja joku tyttö ihmeissään avasi oven ja jäi vielä tuijottamaan kun mä oksensin lavuaarin täyteeen. Isoilla äänitehostuksilla maustettuna tietty! Kaikki tuijotti vessan suuntaan. Olin kuolla häpeästä!!! En tunne koulusta edes ketään kun olen ihan uudessa ryhmässä ja mun ryhmä valmistui jo kesällä (itse en kun olen töissä ollut välissä).

Mistäköhän moinen yhtäkkiä iski? En ole ainakaan kk oksentanut ja pahaolo on muutenkin jo hellittämässä?

Punainen häpeästä - antzi 13vk tasan

Heh...Ompun imurointikielto kuulostaa hyvältä, se on hyvä että mies pääsee tasapuolisesti kotitöihin.
Antzilla on ollut megapahoinvointia. No, kaikki on hyvin varmasti, kun masuasukki noin voimakkaasti itsestään muistuttelee.
Jaaha, sitten Hoppu seuraavana ja sitten alkaakin melkoinen rypäs synnytyksiä, jänskää.
Te jotka olette jo äitejä..kysymys. (En itse muista enää tytöstä)..eli milloin vauvat alkavat olla enemmän hereillä. Poitsu on nyt neljä viikkoa ja posottaa unta edelleen 20h/vrk. Herää syömään ja vaipan vaihtoon ja sitten nukkuu taas 4-5 tuntia. Vauva-arki on siis meillä todella rauhallista, jokapäivä leivon, kämppä kiiltää jne kun aikaa olisi vaikka mihin projekteihin. On kyllä megarauhallinen tyyppi, itkukin on kuin kissan naukumista, eli vatsavaivoilta ym. ollaan kyllä totaalisesti vältytty.
Tsemppiä mahakkaille ja onnittelut muuten Merville pojasta (meidän elokuuketjussa taitaa olla jotain 10 poikaa ja 1 tyttö=)
Terkuin; BM

No jopas on tullut taas tekstiä..

Kummeista: Meillä on tytöllä 4 kummia, yksi mun vanha kaveri ja hänen miehensä ja sit miehen veli ja kaveri..Mutta tuntuu, et tehtiin huonot valinnat! Korteilla ja lahjoilla muistaa, mutta tytön elämässä heitä ei ketään näy. Aivan sama, jossei kummeja oiskaan. Mulla on sisaruksia, joita vois pyytää, mutta kaikki asuvat Niin kaukana..Tuntuu tosiaan turhalta, pyytää ketään, kun tietää, ettei kukaan kuitenkaan pidä sen enempää yhteyttä. Ja meillä molempien kaverit on siis lähestulkoon kaikonneet...eli aikamoinen ongelma valita kummeja, jollei läheisiä ihmisiä ole. Joka on muuten aika outoa, koska ollaan kuitenkin molemmat melko sosiaalisia, eritoten mies.. Tätä ongelmaa olen aiemminkin valitellut, mut todella kurjaa kun ei oikeesti ole ketään ystäviä. Ja kaikenkukkuraksi välit omiin vanhempiin on mitä on..

Alkoholitonta olutta oon minä aika useesti saunan päälle hörppinyt, Nikolai on suosikki. Olihan tuo alkuun aika vetisen makusta, mut ihan ok. Jännästi on makutottumukset muuttunnu, ennen esikoista en voinu sietää olutta..mut enää en voi sietää siidereitä.

Taidanpa valitella vielä lisää... Meillä on siis siskon kanssa melko viileät välit, tullaan kyllä toimeen, mut saan sen käytöksestä pelkkää ahdistusta. Meidän äiti on hoitanut hänen poikaansa tässä lähiaikoina, kun siskolla vuorotyö. No eilen äiti sitten soitti, et heillä ois etelänreissu kuukauden päästä ja olen ainoa vaihtoehto hoitamaan sitä poikaa, eli mun pitäis mennä oman tytön kanssa viikoksi asumaan mun siskon luokse..en vielä luvannut, mutta on melkein pakko, koska omat vanhemmatkin on lomansa ansainneet. Poika on aika villi, samoin oma, mutta yhdessä vielä kamalampia. Ja lisäksi mulla ois sillä viikolla neuvolalääkäri, mitenhän sekin hoituu?? Aika kinkkinen tilanne! En voi oikein kieltäytyä, mut sillä viikon stressin määrällä lähen varmasti synnyttämään.. Tunnen itseni kyllä aika hirveäksi, kun ajattelenkin kieltäytymistä..olisin itsekäs ja jättäisin kaikki pulaan!!

Mulla on muuten kanssa päivittäin hengitysvaikeuksia, ja ilmeisesti se on vaavelin pää, joka painaa.

Sain muuten kantoliinani eilen. Kyllä vaikuttais paremmalta kuin pikku-ruu liina. On kivan ohut.

Ai niin omaa miestä pitää kyllä kehuakin.. Se on meillä se joka haluaa jatkuvasti halailla ja pussailla..itse en vaan aina jaksa. Lisäksi tekee kyllä kotitöitä, mut harvemmin oma aloitteisesti. Ja herää kyllä tytön kanssa viikonloppusin, kuhan vaan ensin herätän, nukkuu nimittäin aina tosi sikeesti. Oon todennut sen, et saan apua ja myös muutenkin hemmottelua, mut mun täytyy ensin vain pyytää.. Itse vain monesti en jaksa alkaa pyytämään vaan teen kaiken ite ja oletan, että toinen tarjoaa kyllä apuaan, jos haluaa auttaa.

Tulipas jälleen kerran omanapainen teksti!!! Oonkohan oikeestikin aina näin omanapainen, ja siksi kaikki kaikonneet ympäriltä?!?!.. Omasta mielestäni en, mut...

Ninni rv 32+5

Bellamaaria: Meijän tyttö oli kans tosirauhallinen vauva, nukkui melko paljon, mut jostain kummansyystä en ollenkaan muista milloin se loppui! Varmaankin pikkuhiljaa vähensi nukkumista ja seurusteli enemmän. Mut ei se ainakaan loputtomiin jatku! :) Et nauti vain nyt, kun vielä voit. Muistan kyllä, kun oli varautunut siihen, ettei vauvan syntymän jälkeen kerkeä tehdä mitään, sit saikin vain pyöritellä pukaloitaan, siis aluksi!

Nyt on niin paljon aikaasaatu, että voi pitää kunnon ruokatunnin. Just tuossa kuvia taas siirtelin. Täytyy käydä lisäämässä mesen puolellekin tuoreita otoksia.

Kuulostaa kyllä ihanalta tuo BM:n arki! Sanoisin kanssa, että nautiskele tästä hetkestä. Kyllä se poju sua vielä viihdyttääkin... Ja jos loppuu kuurattavat siellä kotona, niin teretulemast kyläilemään :-)
En kans muista millon vauva alkaa enempi olla hereillä, noloa...

Aika ikävä kyllä Ninni joutua lapsenvahdiksi tuossa vaiheessa. Sullahan on viikkojakin niin paljon jo silloin, että saatat joutua synnärille koska tahansa! Mites sitten hoidot järjestyy?
Harmillista myös tuo ystävien vähyys. Kyllä meilläkin aikalailla on ystäväpiiri vaihtunut lasten jälkeen... Oletko käynyt missään perhekahviloissa ym.? Niissä on helppo tutustua uusiin ihmisiin. Itse ainakin aikoinaan uutena paikkakuntalaisena löysin paljon paikallisia uusia tuttavuuksia juuri niissä. Nykyisin monet ovatkin hyviä kavereita... Ja osa niitä kaupan käytävällä nähtyjä, heh.

Siitä tulikin mieleen, että tässä tämä tämänhetkinen valtava vatsa ja iso perse rv 33+2 :-D
892387.t.jpg

Omppu, onnittelut imurointikiellosta! :-)
Hyvä jutska, että kaikki hyvin.

Voi Antzia. Aikas ikävä oksennuskeikka sulla. Taisit "jäädä kiinni" ;-)

Nyt mesen puolelle pikaisesti, moiks.

Tehis

Niin tarkoitit Tehis varmaan, et söpö maha ja pieni peppu :)

Siis mulla ois silloin hoitoviikolla viikkoja kasassa 36, et tuskin niillä viikoilla vielä syntyy. Oma äiti on ainakin sitä mieltä, ettei synny vasta kun kaks viikkoa la jälkeen, ettei mulla ole mitään hätiä! Oikeestihan ei sitä koskaan voi tietää ja silloinhan lähen kahen lapsen kans synnyttämään, jos niin sattuu käymään... Äitini mielestä niin epätodennäköistä, ettei sitä kannata murehtia! Tällä verukkeella en ainakaan voi kieltäytyä..

Niin muuten ja täällä ei oikein ole mitään perhekahviloita..

Palailen taas..nyt pitää mennä syömään

Voi Antzi... lohturutistus pahaan oloon... Täällä olis varmaan saman verran katsojia... :)
Ihanalta kuulostaa tuo BM:n arki... Ootko käyny tuolla vauvanhoitopuolella kyselemässä / taustailemasssa ketjuja... siellä varmaankin selviäis äkkiä tuo valvomispuoli...
Ihana tuo Tehiksen masu...
Ninnillä on kyllä aikamoinen probleema... Mutta ilman muuta sun pitää aatella omaa terveyttäsi ja tulevan vauvan... On ihmisellä oikeus olla itsekeskeinenkin joskus...

Tervehdys! Hitsi, nukuin piiiiitkästä aikaa aamulla puol 9. Nyt on olo mitä mainioin (siis olosuhteisiin nähden...)

Antzin norjan pikakurssi lavuaariin kuullostaa melko muikeelta, taisit tosiaan "jäädä rysän päältä kiinni" =D

Ompun imurointikielto kuullostaa mun korvaan jotenkin älyttömän viisaalta lääkärin lausunnolta!

Nlasta tulin just.

pissa puhdas, hemppa 130, RR 117/72, Painon muutos +1200kg vaavi edelleen pt ja aika alhaalla peppu, sykkeet sekä liikkeet hyvät. Ei turvotuksia edelleenkään.
Ei varattu nlaan aikaa enää, kun kerta käyn 1xvko Ä-polilla ja kaikki on mulla mallillaan. =)
Aika huisia että seuraavaks soittelen sitte nlaan kun vauva on syntynyt!

Supistelee päivittäin että saas nähdä millanen jatko tulee sarjaan: esikko syntyi 38+1 ja toinen 39+1. Tän tuskin annetaan mennä yli la:n ainakaan kovin montaa päivää.

molleita ja ihania oloja toivottelee ÄssÄ +tyyppi 36+5

Voi huh, kohta Ässä ja Hoppu pääsevät tositoimiin! Mihin tämä aika oikein menee? Pian onkin sitten jo lokakuu...

Täällä onkin tänään ja huomenna neuvoloita useammalla. Hyvä, että Ompulla ja Ässällä kaikki hyvin! Jazz ei olekaan vielä ehtinyt käydä kuulumisia kertomassa. Huomenna onkin sitten minun, Tehiksen ja Kapriksen neuvolat.

BM:lle paljon terkkuja! Ihanalta kuulostaa tuo teidän vauvaelämä. Voi, kun meilläkin olisi just tuollaista :)

Senoralle tsemppiä etovaan oloon ja Antzillekin oli tullut oikein äkkilähtö ;) No joo ei se varmaan sinänsä tunnu kauhean kivalta, kun kaikki näkee ja kuulee...

Juu ja minä en ole aloittanut tuota Miten kertoa töissä -ketjua ;)

Jatkettava taas!

Tuuli

Tsempitykset huomisiin neuvoloihin... Mihinkäs aikaan sulla Tuuli on se nla???Hei...onkos tuollainenkin ketju...

Mä kans luin kateellisena tuota BM:n arkea... olispa meilläkin sitte noin helppoa...

Sitä tuossa mietin, että nesteet ei aamulla pysy sisälle... onkohan ihimeesta tulossa raivoraitis ?? ei edes mehu kelpaa??

Onpas todellinen neuvolarypäs :-)

Ai niin, kiitoksia kovasti lisuritsempeistä ja vatsakehuista! :-)
Nyt vetelenkin tässä nautiskellen kunnon kakkukahvit... Slurps!

Mä tilaan myös tollasen BM-poitsun tapaisen Kuopuksen!

Senoran ihime raivoraitis, just just!

Heipähei... Olen käynyt lukemassa joka päivä viestit mutta en ole malttanut kirjoitella kun tuo penkkiurheilu on vienyt voiton! Siis yleisurheilu...

Tehiksen vatsa tosiaankin tosi pieni (kuten peppukin ;o) ) Aivan käsittämätön. En ihmettele jos joku ei huomaa että olet raskaana. Onko sulla ollut kaikista noin pieni ja sievä vatsa? Siellä on varmasti tyttö...

Yhdyn edellisiin siinä että toivottavasti meilläkin tuollainen superkilttinukkujavauva kuten BM. Mutta epäilen. Vauhti on jo vatsassa melkoista. Tosin yöt antaa nukkua aika kivasti.

Antzille käynyt vähän köplästi... Hih, siinä onkin muilla "arvuuttelemista". Ja Senoran ihime raivoraitis, hih!

Neuvolakuulumisia satelee, hyviä sellaisia. Ja huomenna lisää. Itselläni on torstaina neuvolalääkäri. Katsellaan taas kohdunsuun tilannetta (jokohan siellä pää tai peppu näkyy???)

Nyt pitää viedä esikko nukkumaan, on kömpinyt takaisin leikkimään...

Kirppu 32+5

Oikeesti, Omppu on nyt joko tosi kipeeksi tulossa, tai muuten vaan raskaus pehmittänyt ajatusta entisestään. Siis tänään ei leikkaa YHTÄÄN! Yhelle asiakkaallekin sanoin, että sori vaan, mutta mä olen tänään todella tyhmä.. Sählään vaan ja kaikki levällään, mikä ei todellakaan ole tyypillistä mulle :) Olo on kyllä vähän kuumeinen, että tiedä häntä..

Ai se olikin vasta huomenna se Tehiksen neuvola, no, ei se mitään. Kuulumisia silti odotellessa, niinkuin kaikkien muidenkin. Ai Kirppu meinaa, että olis jo "maata näkyvissä" ? No, jospa ei nyt kuitenkaan ihan vielä!

Antzi heittänyt lihapullat lavuaariin, höh! On siinä ollut sivullisilla ihmettelemistä. No, toivottavasti selvisit sillä yhdellä otteella. Ilmeisesti näitä huonoja oloja voi tulla itse kullekin pitkin raskautta, itelläänkin varsinkin väsyneenä tekee heikkoa. (tosta vois tietysti ajatella, että koko ajan, kun ainahan mua väsyttää..)

BM:lla harmoninen arki jatkuu, kaunista luettavaa tuollainen. Mäkään en kyllä sit yhtään muista, koska se ainainen nukkuminen vähenee, mutta puoleen vuoteen mennessä kyllä :)

Kinkkinen tilanne sulla Ninni tuon hoitokeikankin kanssa.. *hymähtelen täällä, kun en muutakaan osaa sanoa*. Mutta tosiaan, oma ja vauvan terveys ja jaksaminen kaiken muun edelle, eiks je?

ÄssÄltä neuvolat puitu sitten tältä erää. No, mitäs sitä turhaan, jos kuitenkin polilla käyt säännöllisesti. Toivottavasti ite pärjäisin loppuun asti pelkällä neuvolalla, kun meiltä on äitiyspeelle kuitenkin jonkin matkaa...

Niinpä, lokakuu on käsillä tuota pikaa, ja me ollaankin sitten häntäpään kanssa täällä ihan keskenämme perinnettä ylläpitämässä. Vaan kyllähän tuolta toiselta puolelta säännöllisesti tänne tullaan, onneksi!

Mitähän veel... vai ei kelpaa Ihimeelle edes aplarimehu, no johan nyt. Oletkos Senora kokeillut sitä perinteistä "varaa yöpöydälle keksi ja lasillinen mehua" -konstia, että ennen ylösnousemusta nautiskelet ne? Väittävät sen auttavan joita kuita...

empä oo kokeillu keksiä ja mehua... meillä kun käy yleensä niin, kun ostan keksipaketin, niin se menee makeisiin suihin melekein yhdellä istumalla... Ja jos keksin varaan yöpöydälle, niin varmaan jossain vaiheessa yötä sen syön.. Ja kun mä pystyn nousemaan ja touhuamaan heti aamusta. Sit ku menee nesteitä mahaan, nii ne pyrkii pyttyyn yläkautta ;) vähä toista ku kerran etelänmailla... siellä tuli sellainen olo että juomaan pystyi vaikka kuinka, mutta puolikkaan pizzan tai parin voileivän jälkeen tuli stoppi... ei murustakaa enää... mutta olut ja rommi kyllä painui alas .. mikähän kohtaus sekin lie ollu.. Kävin sen kanssa sit täällä suomessa lekurillaki, joka vaan tuumas että onko se pakko syyä ... ja siitä sain niin tarpeekseni että päätin että pää pitää olla kainalossa ennen kuin tuonne arvauskeskukseen menen. No viime syksynä piti sit käydä , ei ihan pää kainalossa, mutta hätä kuitenkin. (no tulihan se päivän pakollinen kanaria-osuuskin... kaverit muuten nauraa täällä meille et siitä tietää et me (mie ja ukko) ollaan päissänsä kun puhutaan etelästä) kai vähä väsy ku puhe ripuloi minne sattuu eli sormet etsii tekstiä eikä järki kulje mukana.
Kai mehulasi pitäis sit yöpöydälle kuskata. Ny kyl jännittää että mitenkähän miehellä kävi lintujahdissa. lähti nimittäin sinnikkäästi aamulla metsälle samoihin aikoihin kun mä lähdin töihin... Ny mä painan vastaa ja lähen lataamaan tiskikoneen...

tohon Ninnin tilanteeseen, niin sano ihan suoraan äidilles tai siskolles jos tuntuu ettet halua/uskalla/viitsi stressaantua sen hoidon takia.
Muistelen että Naks (olikon sen niminen) täällä ex-kermeissä keväällä mietti vähän samaa juttua, kun olisi pitänyt hoitaa jotain sukulaispoikaa suht lähellä laskettua ja hänellähän synnytys tapahtui melkein kk ennen laskettua, joten ei tosiaan kannata uskoa äitiä joka sanoo, että yliaikaiseksi menee... koska sitä ei todellakaan voi tietää.
Eikö siskon mies ole sitten hoitamassa lasta? tai toiset isovanhemmat?? tai joku muu jolla ei laskettu niin lähellä...?
Ja ikävää tosiaan jos ystävät kaikonneet. Te kun olette niin nuorina saaneet esikoisen (siis mitä nykyään keskimäärin esikoinen saadaan) niin varmaan aika harvalla teidän kaverilla on lapsia ja se varmaan ISO tekiä tuohon kaikkoomiseen...

Omppu saakin sitten tosi viisaan lapsen kun se kaiken äidin muistin ja järjenkin vie :)
mulla vähän sama juttu ollut ainakin ton muistin kanssa ollut koko raskauden. Saatan ruveta kertomaan jotain juttua ja sit yhtäkkiä en enää muista mistä olen puhumassa?!?! tai sit on joku varhaisdementia tulossa... =/

siis iik, miten ihanalta kuullostaa BM vauva-arki!!! Nauti vaan. Meillä tyttö myös nukkui ja nukkui ja nukkui ja söi ekat 4-5vk. Tai vielä ristiäisten aikaan (2kk) oli tosi kova nukkumaan ja mua jo alko harmittaa, kun niin vähän sai sitä seurusteluhetkiä pikku murun kanssa. Sit mä tosin pidin sylissä tosi paljon nukkuvaa tyttöä ja sain sillätavoin sitä ylitsepursuavaa rakkauden tunnetta jaettua neidillekin :))

Mä kuulin raskaana ollessa tosi paljon ihan hirveitä kauhutarinoita sekä synnytyksestä että siitä vauvan kanssa olemisesta, että oikeesti kysyin neuvolasta, että onkohan nyt ihan normaalia, kun meidän tyttö ei itke :)) voi miten tyhmä sitä on ollut....

Ja synnytyksen kuvittelin NIIN KAUHEAKSI, että kun mentiin sairaalaan, niin vielä matkalla pelkäsin että laittavat takasin kotiin odottelemaan, kun ei tuntunut niin hirveeltä kun olin ajatellut... ja olin kuitenkin 7cm auki, kun sairaalaan päästiin ;))
eli jotain hyötyä niistä "yli-pahoista" puheista voi olla. kunhan ei ahdistu kun kuulee joidenkin NIIN kauheasta synnytyksestä tai vauva-arjesta...
Itse varauduin kaikista pahimpaan. En siis mitenkään maalaillut piruja seinille, mutta olin varautunut siihen, ettei mitään jaksa tehdä ja vauva huutaa vaan yms yms.
Joten tosi positiivinen yllätys oli koko raskaus (puolet sanoi, että kärsin ja turpoan kauheasti kesän helteillä kun laskettu oli elokuun lopulla...) synnytys ja itse vaavi :)
no, mihinköhän toikin juttu liitty, mut tulipa sanottua.

ja toi tehiksen masu... on kyllä niin sulone ja pikkuinen, että ihan kateeksi käy

t.polvissa roikkuva masu

Minulla on vähän samansuuntaisia ajatuksia kuin Kapriksella oli esikoista odottaessa. Olen henkisesti varautunut vain siihen, että tulee olemaan ihan kamalaa ja raskasta ja vauva itkee koko ajan, mutta voihan se olla ihan toisella laillakin. Toivottavasti olisi!

Minulla alkaa nykyään puhti loppua tässä vaiheessa iltapäivää. Selkää alkaa särkemään ja usein tulee huono olo. Ajattelin, että tiitiäinen olisi tänään rauhallisella tuulella, kun mesos koko eilisen illan, mutta niin se on vain polskutellut tänääkin tasaisesti koko päivän. Tällä kokemuksella olen melkein vakuuttunut, että minusta hienointa tässä raskausajassa on nuo liikkeet. Ne on jotenkin niin hauskan tuntuisia! Jotain mitä ei ole koskaan ennen kokenut ;)

Taidanpa lähteä kohta kotia kohti. Luin jostain ketjusta, että Zaraan olisi tullut mammavaateosasto ja ajattelin sitä mennä myöhemmin tänään tutkimaan. Täytyis löytää vielä toiset housut, joita voisi töissä käyttää. Äitiyshameita en taida ostaa ollenkaan.

Hellurei! Senora, mun neuvola on huomenna vasta myöhemmin iltapäivällä.

Tuuli

Ompun motto on, että varaudu pahimpaan, niin et häviä niin paljoa. Toimii aina. Ja tämä siis liittyi teidän keskusteluunne Kapris ja Tuuli, siitä, että varautuu pahimpaan synnytyksen ja sen jälkeisen ajan suhteen.

Senora (meinasin laittaa Sonera), ei sen keksin ole pakko olla makea :) Voileipäkeksi ajaa saman asian.

Jep mäkin taidan tästä ryömiä kotiin makailemaan. Hmm, mun mielestä meillä kotona on T O S I pölyistä, pitäisköhän pyytää miestä imuroimaan ;)

Loistava idea sulla Omppu ;) Ja hyvä motto, sopii munkin luonteelle. Voileipäkeksit on muuten IHANIA! Ne on olleet mun ehdoton suosikki koko raskausajan. Yes tämä lähtee nyt kotiin syömään voileipäkeksejä!

Tätä se telkkarittomuus teettää. Isäntä lähti vielä lenkille. Ja mulla kaikki päivän kotityötkin tehty. Pakko tulla siis nostamaan teille kisailijoille tää ketju valmiiksi ylös, niin löydätte äkkiä :-)

Mulla muuten myös raskausdementiaa. Ilmenee mm. siten, että kaupasta unohdan ostaa puolet tavaroista, mutta sen sijaan saattaa esimerkiksi jääkaappi olla pullollaan kurkkuja, kun kannan niitä vaan lisää ja lisää... Siinä sitten ihmeissään yritetään pestä tiskejä kurkulla, kun ne konetiskitabletit jäi kauppaan.
Juups, ja tosi hyvä lisuri tulee varmaan, uskokaa pois!

Toi Ompun motto onkin varmaan ihan hyvä. Pitääkin ottaa käyttöön. Mulla huono tapa valmistautua kaikkeen liian positiivisesti, joten joutuu usein ottamaan nuo defenssit käyttöön.

Tuosta kaupan käytävällä kohdatusta fiksusta henkilöstä vielä tuli mieleeni (siis se tarina, joka on siellä eri ketjussa)...
Mulla on joku ääliömagneetti. Tyypillistä on just sekin, että kun mennään isolla naisporukalla iltaa istumaan, niin ekassa baarissa ensimmäinen vastaantuleva nuori idiootti jätkä hyökkää mun kimppuun, eikä siitä pääse eroon sitten kirveelläkään. No, en ole kyllä sitä kirvestä testannut. Näin kävi siis viimeksikin, vaikka olin vatsa pystyssä!
Ja onhan se nähty täällä elleissäkin ;-) Imuri toimii täälläkin...

Jazzin neuvolakuulumisia ei sitten vielä kuultu. Toivottavasti huomenna kuullaan heti aamutuimaan!

Hei Kirppuhan on muuten nyt tipahtanut varmaan kärryiltä noissa treffiasioissa, kun ei ole vielä yhteisöön liittynyt. Huhuu Kirppu, kiinnostaako tuo juttu?
Olikos muita eksyneitä lampaita?

Kirppuko kyseli tätä mun vatsan kokoa... Siis kaikista mulla on ollut kyllä pieni, mutta erityisesti toista odottaessa myös älyttömän pieni. Sillon tuli siis se tyttö, mutta enpä tiedä sitten oisko tuo siitä kiinni.
Mutta kuten mesen puolen kuvasta näkyy, niin posket mulla on levinneet kyllä ihan älyttömästi, hyi! Ja tissit on paljon enempi turvonnu ku viime raskaudessa. Noita kaukaisia en nyt taas muista..

Aikas huisia toi Kapriksen eka synnytys. Seitsemän senttiä auki sairaalaan mennessä, ensisynnyttäjä, huh huh!!!
Mulla vähän erilainen kokemus. Mutta kuten olen ennenkin sanonut, synnyttäminen on silti ihanaa!!!! Voi että, sitä en maltakaan odottaa.
Mulla tosiaan nuo avautumisvaiheet on ollu pitkiä. En tiedä oisko mulla sitten tuo kudostyyppi jotenkin sellanen, että ei veny maha, eikä aukea kohdunsuu :-) Mutta omilla suppareilla on siis ihan hyvin synnytys edennyt, vähän vaan hitaasti.
Kestot siis 16h, 8h ja 6h. Eikös tolla logiikalla seuraava tule kolmessa tunnissa? :-)
Kapris voi kyllä valmistautua varmaan nopeaan synnytykseen!

Nyt vielä lukemaan lehtiä hetkeksi. Öitä!

Tehis

Joo mullaki on muisti menny... Kotona aloitettu kaupan ostoslista jää kotiin ja kaupan pihalla yritän muistella mitä siinä luki. Joo puolet muistaa, mutta sit joku leipä jää ostamatta. Tai sit sitä leipää tulee parina päivänä peräkkäin... Täytyyki laittaa puh.muistutus että osta voileipäkeksejä...
Monet soittopyyntölaput täällä töissä jää tähän mun pöydälle ja kun iltapäivällä ennen kotiinlähtöä tyhjennän pöytää ne laput löytyy...
Jossain muuten oli sellainen ketju, jossa sai kertoa mitä hassua on sanonu tai tehny raskaana... tais olla helistimen sivuilla... Pitäisköhän tännekki perustaa samanlainen... Monikohan sinne uskaltais avautua...
Löysitkö Tuuli housut?? Hitsi kun täällä periferiassa ei oo edes vaatekauppaa. No onneksi käytän yleensä aika löysiä ja joustavia vaatteita ja näissä on tuota kasvunvaraa. Ja lisäksi olen aatellu, että jos vaikka laihduttais tässä samalla. Koko vois pysyä samana tai jopa pienentyä...
Käytiin eilen poimimassa puolukoita. Rupes kyllä väsyttämään... ja 10 maissa olin jo Nukkumatin mailla.

Hirmuisesti tullu juttua vuorokaudessa. Kohta on ihan pakko hommata kotia se netti - ei millään pysty näin aamuisin pikaisesti kommentoimaan kaikkea.

Tämä ilmottautuu kans neuvolaryppääseen: aika vajaan tunnin kuluttua.

Tehiksellä jääkaappi täynnä kurkkuja :) Ei muuta ku hyviä kurkunpopsimisia teidän porukalle.

Antzilla ollu tapahtumarikas ruokailu koulussa. Voi voi, taisit tosiaan narahtaa tilastasi. Toivottavasti ei toistu, ei oo varmaan kovin kivaa.

Senoralle kans jaksuja huonoon oloon. Sullahan sitä vissiin vielä on. Mää oon kohta voitonpuolella. Enää ei yökitä ku kerran pari aamulla ennen syöntiä.

BM:lle vielä. Meidän vauvelit on kans alkuun nukkuneet suurimman osan ajasta. Ja oon samanlai miettiny, onko normaalia. Ilmeisesti on. Kyllä he sitte jossain vaiheessa alkavat seurustella ja pysyä hereillä pitempiä aikoja.

Nyt ei muuta. Kohta siis neuvolaan. Kovasti terveisiä kaikille tasapuolisesti.

Safiiri ja Nelkku 14+3

Unohtu äsken kysyä että missä vaiheessa itse kullakin alko supparit. Ei synnytyssupparit vaan matkan varrella tapahtuvat harjoitussellaiset. Ku musta tuntuu että mulla niitä jo on. Täytyy neuvolasta kysyä, onko normaalia.