Huh, tunti meni, kun luin kaikki teidän jutut, joita en ollut lukenut.
Minja on nukkunut jo reilun kuukauden yöt heräämättä. Tuttia joudun antamaan yöllä monta kertaa. Mutta on öitä, ettei hän herää kuin aamuyöllä kerran. On ihanaa, että saa nukkua lähes heräämättä yön, kun mä olen sellainen, että tarviin paljon unta. Illalla nukkumaan meno on hankaloitunut, kun tytin pitää nousta seisomaan pinniksen reunaa vasten. Tänään jouduin laittamaan hänet varmaan 15 kertaa alas ja lopulta pitämään makuulla, että nukahti. Ja kuitenkin neiti oli toooosi väsynyt, kun ei ollut nukkunut kuin yhdet päikkärit.
Päikkäreitä meillä nukutaan 1-2. Kävelylle ei voi enää lähteä päiväunien ajaksi, kun tytti herää autojen ja muihin ääniin. Hän ei myöskään enää nukahda vaunuihin vaan istua tillittää hereillä. Ekat päikkärit on 2,5-3h ja toisetkin (silloin kun ne nukutaan) on 1,5-2h.
Meillä on makkareissa pimennysverhot. Muuten muksut heräisivät liian aikasin. Eivätkä saisi unta illalla. Ja heräisin minäkin aamuyöllä, jos olisi valosaa huoneessa. Mökillekin piti hankkia pimennysverhot, kun ilta-aurinko paistaa suoraan makuuhuoneen ikkunasta sisään ja meri vielä heijastaa sen tupalana. B)
Mä yritän vielä imettää, mutta tuntuu jo aika toivottomalta. Minja saattaa suostua imemään kerran päivässä. Useimmiten hän imee 3-4 krt/pvä. Illalla saa iltamaidon 140 ml. Olenkin miettinyt, että hän taitaa saada ihan liian vähän maitoa. Tänään annoin ruoan jälkeen nokkamukista veden tilalta tuttelia ja aikamoiset irvistykset tuli.
Olin niin toivonut, ettei olisi tarvinnut antaa tuttelia muuten kuin illalla. Oltaisiin siirrytty suoraan tavalliseen maitoon.
Hampaita ei tytillä ole vielä yhtään. Eikä ikenissä pullota yhtään. Kait ne sieltä joskus tulee.
Olen antanut Minjan maistaa jäätelöä ja jyrsittäväksi ruisvoileipäkeksiä tai ruisleipää. Tein tällä viikolla koko perheelle jauhelihakastiketta ja siitä otin Minjalle osan ennen suolan lisäämistä. Ja tosi hyvin maistui. Vaikka hyvinhän tuo syö muutenkin. Kop kop...
Aurinkoisia päiviä kaikille!
Maxine ja Minja eilen 9kk (Mihin se aika on hujahtanut?)