**ELOVAUVAT 2006**

MUKAVAA JA AURONKOISTA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE!! :flower: :D

Minulle tämä onkin ihka ensimmäinen äitienpäivä ja varmasti aika monelle muullekin täällä. Aamulla oli aamupala pöydässä ja kahvi keitettynä kun mies tuli minua ja poikaa herättelemään. :heart:

Aamusta käytiin pihalla ja on kyllä ihanan aurinkoinen ja suhteellisen lämminkin päivä. Poitsu jaksoi melkein koko lenkin olla hereillä rattaissa kun käännettiin istuinosa naama menosuuntaan mutta juuri ennen kotipihaa poitsu nukahti. Ja tarkoitus oli mennä vielä keinumaan ja sitten sisälle juomaan maitoa ja partsille nukkumaan. Nyt ei heränyt vaikka kannettiin sisälle ja siirrettiin parvekerattaisiin koisimaan. Täytyy lähtee vielä uudestaan pihalle että pääsee sinne keinumaan asti. :D

Eipä tänne muuten ihmeempiä...Hampaita on nyt ylhäällä yksi (toinen tulossa) ja alhaalla kolme. Kovasti mennään nelivedolla eteenpäin ja tukea vasten kävellään. Istuu tukevasti ja välillä nousee karhunkävelyasentoon (jalat&kädet maassa ja peppu ilmassa). Näyttää hupaisalta.
:D

Mutta nyt kahvinjuontiin ja tavaroita pakkaamaan. Huomenna lähdetään Lennin kanssa kohti mummuloita.
:wave:

*Tuisku ja Lenni huomenna 9kk :eek: (apua.... =) )
 
moikka
meillä ei ryömitä ollenkaan vaan tyttö hinaa itseään istuen eteenpäin.konttausasentoon nojaa mut ei mene eteenpäin. eilen oppi seisomaan tuolia vasten ensikengät jalassa tukemassa,oli ylpeä! varmaan alkaa suoraan kävelemään.

mua odotti puolen metrin ruusu pöydällä kun mies oli tullut yötöistä.
mummot ja vaarit oli kylässä kakkukahveilla ja siiri oli vähän hermona kun kaikki oli lääppimässä. ja sössäämässä.istui sit melkeen koko ajan äitin sylissä :heart:
eroahdistus on pahimmillaan juuri herätessä ja väsyneenä, silloin kelpaa vaan äiti. oli aika noin kk sitten kun ei saanu selkää kääntää tai mennä yhtään pois silmistä kun tuli huuto heti. kun yritti kävellä toiseen suuntaan ni kauhee huuto. se on nyt onneksi ohi ja siiri leikkii lattialla itsekseen(nytkin ollu 1/2h tossa leluinensa)

on semmoinen kokonaisvaltainen onnen tunne kun lastaan katselee, on se niin ihana etten olis osannu ikinä kuvitellakaan... :heart: :heart: :heart:
 
ai niin piti vielä mielileikki laittaa: laatikosta tavaroiden nostaminen yksitellen ja tutkiminen ja heittäminen kauemmas. sitten hinataan istuen hakemaan tavaraa ja tutkitaan ja taas heitetään kauemmas.

tavaroina mm puukauha,puruleluja, helminauha,puupalikoita,helistin,pehmoleluja,cd,mittakannu 2dl kaikkea roinaa mitä vaan löytyy :LOL:
 
Ihanaa äitienpäivää kaikille! :flower: :heart:

Poika oppi muutama päivä sitten nousemaan kunnolla seisomaan. Nousi kyllä aiemminkin, mutta vain kumaraan ja matalia tasoja vasten. Tänään onkin jo laskeutunut useamman kerran tosi nätisti itse alas, ottaen kädellä vastaan! Ei onneksi mennyt kuin pari päivää tuon oppimiseen, niin ei tarvitse olla niin huolissaan vieressä vahtimassa. Poitsu on myös ottanut jo askelia tukea vasten. Melkein joka päivä on jotakin uutta. :eek:
Kovasti se vain varvistelee. :/ Ollaankin pidetty välillä kenkiä jalassa sisällä, jotta ei ihan niin varpaillaan olisi.

Nassikka on ottanut näköjään tavaksi pissata heti lattialle, kun on otettu vaippa pois. \|O Tehnyt sen tänään jo kaksi kertaa, eilen samoin. Ei ole ennen tuota tehnyt, mikähän ihme sille on nyt tullut? Pitäisköhän alkaa istuttamaan potalla... Meiltä sellainen jo löytyy, mutta sillä on lähinnä vasta leikitty.

Hassusti tulee hampaita: nyt on ylhäällä toinen etuhammas ja vasen toka etuhammas, alhaalla etuhampaat ja myöskin vasen toka etuhammas. Eli yhteensä viisi. Muut yläetuhampaat puhkeaa myös lähiaikoina, mutta alahammas on ihan pariton.

Anna K ja nassikka tänään 9kk! :heart:
 
Heini79
Hyvää äitienpäivän iltaa meille elokuulaisille!

Ensimmäinen äitienpäivä on mulla mennyt Oskarin ja oman äitini kanssa, kun on täällä kantelussa auttamassa (mulla kyllä vointi niin hyvä, että on jo pariin otteeseen meinannut unohtaa, etten saakaan Oskaria tai kissoja nostaa syliin). Mies oli yön töissä ja aamulla meni taas tekemään päivänkin töitä myöhään iltaan, työpaikalla vuosihuoltoja. No, kyllähän sen ymmärtää, saa ainakin kunnon liksat ;). Kyllä hän silti jaksoi mulle aamupalan tuoda sänkyyn, kun en erikseen tajunnut sanoa, että nukkuisi sitten vaan sen pätkän mitä kotona työvuorojen välissä on.

Ihanan lämmin päivä ollut taas tänään, joten ehkä se kesä sieltä tulee sittenkin. Vaihdoin nyt profiiliinkin hetkeksi kuvaa Oskarista valkovuokkojen keskellä äitienpäivän kunniaksi :heart: (kuvassa vasemmalla taustalla myös toinen kissamme).

Meillä ei ole merkkejäkään siitä, että Oskari olisi nousemassa ylöspäin. Nyt on viime päivät noussut enemmän konttausasentoon ja alkanut siinä nytkyttää, kädet mennyt pari konttausliikettä, mut jalat ei seuraa perässä. Samoin on paljon kylkiasennossa, liekö siitä sitten nousu istumaan jossain vaiheessa, kunhan sen tajuaa.

Anna K Oskarille myös tullut hassussa järjestyksessä noita hampaita. Alhaalla kyllä on etuhampaat molemmat, mut ylös on nyt tullut etuhampaasta seuraava ja toiselle puolelle tulossa varmaan samanlaisesti, kun koko hammas jo siellä ikenen alla pullottaa. Etuylähampaista ei ole tietoakaan, mut toivottavasti nyt piakkoin nekin sitten tulisi.<br><br>
 
Hyvää äitienpäivää kaikille!

Topias oppi tänään taputtaan. Poika oli ihan mielissään ku taputti, nauraa räkätti. Välillää piti taputtaa äitin käsillä. Eilen Topias oppi sit kunnolla konttaan. Tosi pitkään on konttausasennossa ollu ja viime aikoina ottanu muutaman askeleen ja sitten jatkanu matkaa ryömimällä, mutta nyt konttaa jo monta metriä, mutta lopulta kyllä jatkaa matkaa ryömimällä ku pääsee nopeempaa. Tänään kokeilin kävellyttä poikaa pitämällä vaan paidasta kii ja poitsu käveli melkeinpä ilman tukea. välillä vaan tosiaan pidin kii paidasta tavallaan ettei siitä ollu apua, mutta sitten taas vauhti ylty. Hirvee vauhti pojalla päällä. Mummolan rappuset menee jo ihan rutiinilla ylös, ku on päässy pari kertaa aikasemmin niitä harjottlemaan. Vois vaan konttailla rappusia ylös kokoajan jos vaan annnettais.

Vähän kyllä mälsää ku Suomi hävis :( Onneks viimesessä erässä oli ees vähän mielenkiintoa lopussa.
 
No niin, uusi viikko on alkanut ja mekin ollaan palattu taas tietokonekantaan :) Meillä ilmeisesti simahti kiintolevy tietokoneesta ja uusi jouduttiin ostamaan. Vanha keskusyksikkö on nyt tutulla tietokoneukkelilla, joka yrittää pelastaa vanhasta tiedostoja. Ei sitä vielä tajuakaan, mitä kaikkea siellä on ja niiden palauttaminen on ihan vaakalaudalla. Valokuvia ainakin on aikas paljon, eikä kaikkia ole edes paperikuviksi teetettynä :'(

Unikoulusta ja yösyötöistä täällä on ollut puhetta. Meillä tuo pikkuneiti nukkui kokonaisen yön ekan kerran silloin, kun olin antanut illalla typylle pullollisen nan -maitoa. Kuvittelin oman maitoni riittävän, mutta toisin taisi olla. Jonkun aikaa annoin illalla ja kerran päivällä korviketta, muulloin imetin. Typy näytti kuitenkin juovan korviketta kauniimmin, imetys oli hirmuista vehtaamista, joten jokin aika siiten aloin antamaan pelkästään korviketta. Mutta yösyönnit loppui siis juuri siihen ekaan nan-pullolliseen :)

Meillä on tuo esikoisen potta vessan kulmassa ja pari kertaa olen typyn siihen laittanut, mutta mitään ei ole tullut eikä kovasti tunnu tyttöä kiinnostavan. Esikoinen lopetti vaippakakat 1-vuotiaana ja sitä toivoisin tältä nuoremmaltakin...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Maikki ja lapsukaiset
 
Hei vaan :wave:

kotiuduttiin tänään mummolasta ja ihanaa olla takaisin kotona :)

Lattioita ollaan saatu viikonloppuna vähän asennettua ja nyt tekisi kovasti mieli alkaa maalata seiniä tuossa Emilian huoneessa :saint: Jospa sitä kesän aikana saisi siskon kanssa ne maalattua. Häntä on hyvä käyttää apuna, kun opiskelee sisustussuunnittelijaksi :D

Nokkamukista juominen alkaa sujua jo ihan kivasti ja muutenkin Emilia tuntuu hyljeksivän tuttipulloa :eek: Aamu- ja iltamaito menee ihan kivasti pullosta, mutta päivällä ei pullo tahdo kelvata ja maito syljetään pois. Pitää varmaan kokeilla antaa maito nokkamukista päivisin.

Meillä vasta ryömitään, mutta mihinkäs tässä kiire on...

Ihana kuva Heinin poitsusta kukkien keskellä!

Tapaamisesta: Treffataanko siis Kaivopuistossa ja huonon sään sattuessa Sanomatalossa? Osaako joku kertoa, onko esim. rautatieasemalta vaikea löytää sinne puistoon? :snotty:

Palaillaan :wave:
 
Hyvää äitienpäivää kaikille näin vähän myöhässä! :flower:

Tapaamisesta mulle ainakin nuo paikat passaa =) onko kukaan muu tulossa junalla hesaan? jos tehtäis treffit jo siihen rautatieasemalle ku minä olen aika surkea suunnistamaan siellä... :ashamed: siis näillä näkymin olen tulossa junalla, kun autolla olen vieläkin huonompi siellä menemään... ja Wilhelmiina tehtäskö ainakin me treffit siihen asemalle? =)

Pihlakin nousee seisomaan samalla lailla kun Anna K kirjotti poikansa nousseen aikasemmin, eli silleen matalaa tasoa vasten ja selkä jää kumaraan. Eli vielä ei kunnolla itse nouse seisomaan, mutta muuten kyllä menoa jo riittää :heart:

Me käytiin tänään siellä korvien jälkitarkastuksessa, eikä kumpikaan korva ollut vielä terve :( paranemaan päin, mutta tulehdusta vielä oli. Saatiin sitten uusi 10pvän ab-kuuri. Voidaan kuitenkin kuulemma hyvin mielin lähteä reissuun ja uidankin saa...

Mutta palaillaan taas :wave:
 
Myöhästyneet äitienpäivä onnittelut täältäkin - oli kiireinen päivä eilen kun käytiin molemmissa mulloloissa ja vielä isomummolassa!

Tapaamisesta - mullekin käy nuo paikat hyvin! Tosin minäkin olen huono Helsingissä liikkumaan autolla eli junalla tai bussilla mekin ollaan tulossa. Jos niilläkään osataan kun eipä ole vielä kertaakaan Riinan kanssa julkisilla matkustettu :LOL: ....


Meilläkin Riina alkuun nousi vaan matalia juttuja vasten, mutta nyt kurottelee jo selkä suorana ja korkealle! Yltää jo hellan nappuloihin ja astianpesukoneenkin osaa laittaa päälle... pitäis varmaan ainakin liesisuoja ostaa.... Laskeutuminenkin sujuu jo oikein mallikaasti joko pyllylle tai sitten suoraan konttaus asentoon. Lempi leikki taitaa olla tällä hetkellä kaukosäätimien pudottaminen pöydältä ja sitten nostaa ne takaisin. Muutenkin tykkää paljon kasata esim legoja kippoon ja sit taas tyhjentää jne...

Mummi osti Riinalle kolmipyörän missä on turvakaaret ja onpas likan mielestä kovin kiva vempain! Sillä on nyt pitänyt joka päivä käydä pihalla huristelemassa!!

Kuume ja ripuli hellitti, mutta nyt on sitten vielä kiusaksi tullut yskä :snotty: . No eipä sekään tunnu kyllä neidin menoa haittaavan.

Mitähän vielä.. eipä kai muuta! :wave:
 
Jandhe: Sopii mulle =) Nähdään vaikka siinä asemalla ensin. Toivottavasti ab nyt puree hyvin ja Pihlan korvat paranee!

vilivilpertti: tapaaminen on silloin 15.7. Toivottavasti moni pääsee mukaan =)

Meillä alkaa omaan sänkyyn nukahtaminenkin sujua ihan kivasti. Eilen nukahti itsekseen aikansa höpöteltyään eikä kertaakaan tarvinut käydä hyssyttelemässäkään :D Kivakivakiva!

Pitää mennä :wave:
 
Hellurei taas pitkästä aikaa :wave:
Ja isot halitsut ja myöhästyneet äitienpäivät joka iikalle :hug:

Itse juhlinkin äitienpäivää ensimmäistä kertaa :heart: :heart: Ja päivä meni pitkälti mummulakierroksen merkeissä.
Eipä tämän ihanampaa asiaa kyllä ole kuin olla äiti :heart:

Viimeviikolla meillä oli myös kehityskontrollineuvola,pojat siis 9.5kk
8kk lääkärissä kun pojat eivät vielä ryömineet,suojaheijasteet oli myös heikot ja molemmat varvastivat.
Noh paljon oli kuukaudessa tapahtunut...suojaheijasteet löytyivät,Luca ei enää varvasta mutta Jimi tököttää varpaillaan yhä kuin tikku :whistle: Molemmat istuu pitkiäkin aikoja ja liikekannallekin oli kova yritys (Jimi nousi tuolloin kontilleen). Karkeampi ruokakin on alkanut maistumaan ;)
Fys.terapiaan saatiin kuitenkin lähete tuon Jimin varvastamisen ja Lucan hieman laiskan liikkumisen kiinnostuksen takia.
Mitat olivat:
Jimi 10kg/73cm
Luca 9780g/73cm :heart: :heart:

Viikossa sitä ehtii kuitenkin tapahtua ja nyt Jimi on jatkuvasti kontillaan,kädet ja jalat on alkanut toimimaan ja pääsee jo hieman eteenpäin. Ryömiminen jää siis herralta näemmä väliin =)
Luca taasen alkoi äitienpäivänä ryömimään =)
Vetää itseään käsillä eteenpäin ja jumppaa kanssa kovasti itseään kontilleen =)
Eilenkin olin niin otettu kun pikkumies ryömi useampaan otteeseen äipän luokse ja siitä sitten palkaksi sai mahdottomat kehut ja pusutukset :heart:
Eipä varmasti menee montaa viikkoa kun täälläkin siis alkaa mammalla kiirettä pitämään :eek: ;)

Jimillä on puhjennut nyt myös oik. yläetuhammas ja vasen puhkeaa milloin hyvänsä. Lucalla sama homma, yläetuhampaat puhkeaa näinä päivinä samoin alhaalle tulee vissiin lisää.
Ylimääräistä kiukkua ja itkua on siis ollut ilmassa :whistle:

Mites teillä muilla nukutaan päiväunia? 2 vai 3 päivässä? ja miten olette rytmittäneet ruokailut unien kanssa?
Meillä nukutaan vielä 3 unet joista yhdet ovat niin olematomat, eilenki 15min että olisi aika kyllä niistä luopua!
Pojat nukkuvat nykyään sisällä hyvin mutta ulkona ei enää millään eli nuo keskimmäiset unet on yleensä aina ulkona ja kestävät tuon 15-45min.

Entäs oletteko muut antaneet hapanmaitotuotteita? ja mitä?
Me saatiin nyt neuvolassa lupa näitä antaa ja nyt pojat ovat sitten syöneet jugurttia ja puuron olen tehnyt tavalliseen maitoon. Tänään laitoin ekaa kertaa maitoa tuttelin sekaan. Ihunaa kun pääsee korvikkeeta eroon!!! Melkoinen säästö nimittäin...kaksosille kun on eräskin purkki kulunut :eek: ;)

Mutta nyt kotihommiin kun pojat vielä aamu-uniaan nukuksii :wave: <br><br>
 
Heippatirallaa :)
Meillä on ollut nyt 3 yötä tooooosi hankalaa. Neiti kätissyt pitkin yötä ja ollaan isukin kans tosi väsyneitä \|O
Neitillä tuttuun tyyliin kun hammas puhkesi, nousi 40 kuume ja silmä rähmi :/
Nyt kuume laskenut onneksi ja neiti jaksaa jo hymyillä. On vaan huono syömään mutta nestettä menee jonkin verran. Kuitenkin jostain syystä vaipassa ei ole juuri minkään vertaa pissaa :(
Ajattelinki että pitää varmaan soittaa neuvolaan ja kysästä tilannetta.
Korvia ei onneksi rappaa.
Voitte vaan kuvitella kuin se väsyttää tuo yöllä valvominen kun neiti on nukkunut tähän saakka 5kk kaikki yöt :ashamed:
Nyt ittekki maate vähäks aikaa kun neitikin nukkuu.

Nonna ja Saga, huomenna 9kk :heart:
 
Wilhemiina: kiva kiva :D sovitaan sitten vaikka lähempänä tarkemmin!

Jennyli: Pihla nukkuu pääsääntöisesti kahdet päiväunet, joiden kesto vaihetelee ihan päivästä riippuen. Useimmiten kuitenkin niin että aamutorkut 30 min klo 10 maissa ja sitten 1-2h unta klo 13 eteenpäin. Joskus ei tahdo nukahtaa enää noille aamu-unillekaan ja menee sitten päikkäreille puolen päivän aikoihin eikä siltikään nuku kun sen 1-2h. Mutta sen huomaa että silloin tulee kyllä liian vähän unta, illat menee sitten kiukutessa :kieh:

Me oltiin tänään Hoplopissa Pihlan ja isoveikan kanssa. On muuten aivan mahtava touhupaikka muksuille! Tuli ihan sellanen olo, et miks ei ollut mitään tällasta kun ite ole vielä lapsi ;) Pihlakin tykkäsi ihan hirveästi touhuta siellä muitten mukana, oli muka niin isoa tyttöä jo että :heart: vaihdoin profiiliin kuvan Pihlasta pallomeressä, se oli ihan hitti!

Hampaista vielä. Pihlalla puhkesi nyt viikon sisällä kolme hammasta, yläetuhampaat ja kolmas hammas alas. Ja musta näyttäisi että heti olisi tulossa myös kakkoshampaat ylös molemmille puolille...
 
8 kk neuvola kuulumisia painoa 7800g, pituutta 69,5 ja pipo oli 45,2. Meidän neuvola käynti oli tosi pikainen ensin lääkari oli yli puoli tuntia myöhässä. Lumi oli muutenkin jo ihan väsynyt kun aika oli 3 eikä ollut siihen mennessä nukkunut kuin 1/2 h päikkäreitä 11 maissa. Huusikin sitten naama punaisena lääkärisetää kun koitti tutkia. Täti yritti kuuloakin kokeilla piippauslaitteellaan mutta tyttö vaan katsoi järkyttyneenä tätiä silmä tarkkana.
Niitä sitten katsotaan siellä 10 kk neuvolassa.

Hampaita on nyt 6. Vasemman puoleiset kulmahampaat tuli viikonloppuna läpi ja oikean puoleiset ovat kohta tulossa kanssa.

karkea ruoka uppoaa ihan hyvin. Tosin vain omatekoiset, kaupan kökköruoka ei pelkästään mennyt mutta kotitekoiseen sekoitettuna kelpasi kuitenkin hyvin.

Meillä ei nukuta enää yleensä kuin yhdet päiväunet. Joskus jotkut puolen tunnin tirsat voi sitten illalla ottaa, mutta harvemmin.

Tapaamisesta En tiedä yhtään millä paikalle tulen, omalla autolla nyt luultavasti en ainakaan kun en helsingissä osaa ajaa, tosin täältä pitäisi sitten ensin ajaa 70 km jonnekin (riihimäki,hämeenlinna) ennen kuin pääsisin junallakaan. Että luultavasti sitten bussilla tai sitten pitää houkuttaa isäntä jollain mukaan :whistle: .

Joku joskus aikaisemmin kyseli tuttipullosta ja nokkamukista. Meillä ei ole kumpikaan niistä kaytössä, tosin tyttö syö vain pelkkää tissiä ja ruuan päälle hörpitään vettä suoraan mukista. Nokkamukista olen pari kertaa koittanut vettä tarjota mutta ei tyttö tajunnut kuin pureskella reunaa.. No kesällä täytyy opetella viimeistään siitä sen verran hörppimään että saa joskus automatkoilla vettä tarjottua..

Korviketta isäntä joskus yritti Lumille tarjota kun olin vähän pidemmän aikaa poissa niin ei ollut kelvannut ollenkaan. Oli vain kääntänyt pään pois kun oli tarjonnut. Meillä tissiä taidetaan syödä sitten niin kauan kunnes rupeaa tavallista maitoa saamaan..

Tuli jo pitkät sepustukset :whistle: , nyt nukkumaan :wave:
 
Täällä yksi yökyöpeli :D
Tapaamisesta mulle sopii hyvin kaivari ja sateella sanomatalo. Odotankin jo innolla tapaamista =)
Hampaista Ronjalla on edelleen vaan alaetuhampaat, ei uusia ole näkyvissä.

Ronjalla on nyt ollu pari päivää ripulia. Eilen aamulla alkoi ja sitä tulikin useampaan otteeseen sellanen satsi kerralla ettei vaippa riittäny. Tais tunnin sisällä mennä ainakin neljä vaatekertaa vaihtoon :eek: Aamu päivällä sit vielä oksensi jokusen kerran. Eilen oli kumettakin, aamulla ajattelin et laitan supon tai annan panadolia, mut tajusin sit ettei ois paljon hyödyttäny kun kun molemmista päitä tuli tavaraa kaaressa. Ihan selvästi masu oli tosi kipeenä, kun niin kitisi :( Päivällä rupes onneksi helpottamaan ja saatiin juotettua osmosalia kun laitettiin vähän mehua sekaan.

Eilen Ronja ei syöny päivällä mitään ja illalla vaan vähän puuroa. Yöllä ripuli jatkui ja vaippoja sai olla vaihtamassa vähän väliä :headwall: Paras oli kyllä kun vaihdoin vaipan ja kävin itse vessassa ja laitoin Ronjan pinnikseen siksi aikaa, kun tulin pissalta niin kakkaa oli tullu taas sellanen satsi että sai pestä koko tytön ja yöppäri ja vuodevaatteet pesuun :ashamed: Tänään ei onneksi ole ollu pahemmin kuumetta ja ripulointi on helpottanu ja ruokakin on jo vähän maistunu, mutta kyllä Ronja on ollu aika vetopoissa. Sääliksi käy pientä :(

Paranemisia kaikille muillekin sairastaville :hug: mä en ole vielä päässy täysin tästä flunssastakaan eroon.

Emppu kauanko Riinalla jatkui ripuli? ja oliko kuumetta tai oksentelua? Ajattelin vaan että onkohan nyt jotain pöpöä liikkeellä... kun en ole keksinyt mistä Ronja ois voinu taudin saada.

Mut nyt nukkumaan, puolet asioista mitä piti kommentoida kerkes jo unohtua :whistle:
 
Äitienpäiväkin meni jo mutta on ihan pakko vähän hehkuttaa kun mieheni muisti minua ihanalla naisten työkalusarjalla(sain omat välineet niin en enää hukkaa hänen esim.sivuleikkureita),meni tuossa muutama vuosi äitien päivät vähän päin mäntyä mutta onnex lapset on aina osanneet olla ihania. Ja sain nytkin kahvin ja tomaattileivän sänkyyn monta ihanaa korttia.
Ja unistakyseltiin niin meillä kahdet unet päivällä eli 30min-1h ja iltapäivällä 2-3h.
yösyötöistäei olla vielä päästy mutta 4 aikoihin on eka tissitys ja siitä nukutaankin 6 ja reippaana ylös aamuaurinkoa katsomaan! 8.oo ja suurinpiirtein nyt jo täytyy laittaa ville maate kun on jo ihan kuitti.
itkua on nyt niin että pakko lopettaa...
 
heffalump - paranemisia Ronjalle! Riinalla oli vaan ripuli ja se kesti 6 päivää. Kuume nousi sitten kun ripuli oli jo ohi. Tosin nyt on tullu yläetuhammas läpi, että oisko kuume liittynyt kuitenkin siihen?

Päikkäreistä - Meillä nukutaan kyllä taas kolmet unet ainakin melkein joka päivä. Aamulla herätään 7 maissa ja 9 maissa nukkuu ekan kerran noin 30min joka aamu ei näitä unia tarvii. Varsinaiset päikkärit nukkuu 1,5h joskus 12-14 aikaan, rippuen onko aamuunia nukuttu. Illalla nukkuu sitten joskus 17 aikoihin vielä pienet nokoset.

Pitää mennä :wave:
 
Käytiin Sagan kans neuvolassa kun on ollu huonossa kunnossa ja tuli eilen punaisia laikkuja ympäri kehoa. Todettiin parvorokko. Nesteitä ja ruokaa menee tosi vähän. Pissaa tulee vähän.
Paino tippunut vähässä ajassa 1,2kg :'(
Terkka kokeili aukileesta ja sanoi että tullut alaspäin-->jonkin verran kuivumista.
Nyt täytyy pitää nestelistaa vuorokauden ajan.
Pappa käytti meitä ja kun se lähti mein pihalta pois, muserruin itkeen ihan hirveesti...
Mikä mun pikku-vauvalla on??? :'(
Isi tän päivän töissä eikä viel tiijä tilannetta...
MITEN tälläinen kertoa omasta lapsesta toiselle jolle vauva on koko maailma?
Huomenna päivystykseen koska paino tippunut ton verran......
Onneks sillon on kulta tukena mukana <3
Mua pelottaa...
 
lumikki
Heippa :wave:

Pitkasta aikaa, kirjottelin viikonloppuna, mutta en saanut lahetettya, jotain haikkaa linjoissa.

Eli viela kerran hyvaa aitienpaivaa (myohastynytta), meille kaikille ihanille aideille! Ja monelle ensimmaista sellaista.

Nonna 79 :hug:
Toivotaan pikaista paranemista pikkuiselle, en ole ikina kuullut ko rokosta? Suomessa on kuitenkin terveydenhuolto kunnossa ja jos nayttaa menevan pahemmaksi, ni ei muuta kun sairaalaan, siella ne saa nesteytettya ja on apu lahella. Voimia, on varmasti raastavaa, kun vauva sairastaa.

Jennyli meilla nukutaan kahdet paikkarit yleensa, ap 10.30-12 ja ip 16-17. Hapanmaitotuotteet aloitettiin jo 8kk, kun taalla se kuuluu suosituksiin, lahinna jugurttia, maitoa en ole viela sellasenaan antanut, mutta ruokaan olen valilla lorauttanut.


Emppu tella tuo Riina tuntuu olevan yhta vikkela ku meidan Ada, kovasti on menopaalla koko ajan ja tavarat lentelee, poydalta tietty kaikki alas ja syottotuolissa istuessa myos, mita vain kasiin saa. Meilla niita ei kuitenkaan nosteta takaisin...muuta ku aiti.

Pienihetki Unikoulu jai yritykseksi meilla tostaiseksi. Euroviisuyona yritin, ku tuli muutenkin valvottua, Ada nukku sitten tunnin patkissa ja itki paljon ku ei tissia saanut, mulla ei voimat riittany jatkaa seuraavana yona, ku itsekin tarvitsee unta... :ashamed:
Viime yona kuitenkin heras vain 3 kertaa ja tuntu ihan luksukselle, oli taas yhden 4 tunnin unipatkakin...
Eeve miten se teilla nuo yot menee, kun teillakin tissivauva?

Ostin sita korvikettakin sitten, jos sais tyttoa totuteltua taas sen makuun, mutta eipa tunnu juuri uppoavan. Tuttipullotkin kaivoin esiin, mutta nekin oli ihan out. Nokkamuki on meilla ollut kaytossa jo 6kk lahtien ja siita juo hyvin.

Ruoka uppoo edelleen ihan kohtalaisesti, tosin nyt pitaa aina olla jotain kadessa, etta voi syoda itse, sormiruokina olen antanut, hedelmia, leipaa ja vihanneksia,hyvin menee, vaikka [/b]hampaita edelleen 0!
Tapaaminen kaivari on hyva, onhan sitten tilaa telmia. Helposti loytaa rautatieasemalta. mekin tullaan varmaan junalla...

mut nyt have to go :wave:
 
Pikaisesti Nonnalle :hug: ! Kyllä kai se parvorokkokin paranee... :(

Meillä Aarolle on puhjennut ensimmäinen hammas ikenestä läpi, kyllä sitä on odotettukin. Nyt saadaan harjata muutakin kuin ientä. Olen yrittänyt totuttaa poikaa korvikkeelle ja velliin mutta irvistää aina vain eikä suostu syömään... ollaan siis tuomittuja yötissittelyn jatkumiseen hamaan tulevaisuuteen!

Olen alkanut antaa rohkeammin maistiaisia tavallisesta ruuasta, mitään kovin suolaista en ole antanut mutta esim. aikuisille tehtyä kalaa annoin keitosta. Makkaraa syötiin yhtenä päivänä ja poika kärtti kovasti sitä mutta en antanut, se on niin kova suola- ja rasvapaukku.

Onko muilla kiukuttelua ruoan kanssa, siis että nälkä on ilmeisesti liian kova ja sitten vain itketään ja kiukutellaan syöttötuolissa tai tissillä eikä osata rauhoittua syömään. Joskus auttaa huomion kiinnittäminen muualle. Harmittaa kun poika näyttää laihtuvan silmissä :(
 

Yhteistyössä