Elokuiset 2010 tammikuussa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa uusille! :flower:

ja kaikille hyvistä ultrakuulumisita :flower: :heart:

Mulla ultra maanataina..IIIK!!! :p
Pitäs ens viikon alku pyhittää leipomiselle yms, kun on esikoisen 1-vuotis synttärit... :heart:

vauvis ja öttiäinen 6+5 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Jos ultrassa on kaikki hyvin, mä meen ja päräytän ostaa nää housut.Mä en jaksa enään tapella noiden normi farkkujen kanssa!
http://linuslotta.com/productInfo.asp?qProductId=2548&qProductColorId=33&qNavigation=brands&qNavigationBrand=100226&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=100226&qClass=&qGroup=854&qStyle=&qSize=&qPage=4&scrollBarSelectedIndex=&qFilterType=0&qSizeGroup=&qvirtualClass=&language_id=4&gender=0&qSiteId=3

Ihanaa kun nykyään tehdään kauniita odotushousuja!

AIVAN IHANAT HOUSUT!! Just tuollaiset minäkin haluaisin :) Eikä ole hinnalla edes pilattu.. Pitääpä laittaa tuo linuslotta.com muistiin...

Heippa vaan!

Eilen olin kuolla tylsyyteen, siis ihan älyttömän tylsä päivä! Ei päässy edes ulos, kun pakkanen kiri.. nytkin -20 :( Ei oikein edes heränny koko päivään ja hengaillinkin yökkäreissä vaan koko päivän :D

Vauvahaaveita onnea ultraan!! Minäki oon jo alkanu miettimään tuota varhaisultraa, kun kaikki tuntuvat käyvän siellä :D Mutta oiskohan tuo vähän turhaa kun reilu kahen viikon päästä ois ultra kuitenki...

Muuten ihan hyvää tänne... paha olo vähän jopa helpottanu, aamulla taas vähän röyhtäytti mutta ei tarvinnu enää yökkiä. Tytöstäkin mulla kesti ihan muutaman viikon se paha olo ja muistaakseni sitä oli vaan aamuisin. Nyt sitä on ollu jonku viikon ja aamusta iltaan.. Kaikkia ruokia ei kyllä tee mieli viedä syödä, ällöttää ajatuskin jostakin rasvasesta pihvistä.

Mullakin maha jo vähän ehkä pömpöttää, mutta omat housut menee vielä jalkaan. Vähän kyllä kiristää. Turvotusta on joskus syönnin jälkeen aivan kauheesti, koko maha pömpöttää kovana ihan rinnan alapuolelta asti, ihan kuin olis viimisillään :laugh: Muutenki niin löysä tuo maha, kun ei jaksanu sille mitään alkaa tekemään..

Mulla ois hirvee liikkumisinto, niinku aina nyt tammikuussa :) Haluttais lähtee salille tai uimaan, mutta en tiedä jaksaako kroppa vielä. Jotenkin tosi väsynyt ollu nyt alkuraskaudessa, parempi ehkä aloittaa rauhallisilla kävelylenkeillä. En kyllä päästä itteeni paisumaan niin kauheesti ku viime raskaudessa, en varmasti!!! Tuli joku 17 kiloa lisää :whistle: Haluttais saada semmonen kaunis mammamaha, eikä niin, että paisuu vähän joka puolelta..

Ihanaa kun alkaa kaikkia kivoja sarjoja! Amazing race, top chef, suurin pudottaja ja kaippa sitä martiina aitolehen sarjaaki pitää tiirailla :laugh:

Tällaisin mielin täällä tänään :) :heart: uuden vuoden alku on vaan aina niin ihanaa, kuin alottais puhtaalta pöydältä. Vielä täällä mummolassa ollaan, mutta tänään tai huomenissa kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Jos ultrassa on kaikki hyvin, mä meen ja päräytän ostaa nää housut.Mä en jaksa enään tapella noiden normi farkkujen kanssa!
http://linuslotta.com/productInfo.asp?qProductId=2548&qProductColorId=33&qNavigation=brands&qNavigationBrand=100226&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=100226&qClass=&qGroup=854&qStyle=&qSize=&qPage=4&scrollBarSelectedIndex=&qFilterType=0&qSizeGroup=&qvirtualClass=&language_id=4&gender=0&qSiteId=3

AIVAN IHANAT HOUSUT!! Just tuollaiset minäkin haluaisin :) Eikä ole hinnalla edes pilattu.. Pitääpä laittaa tuo linuslotta.com muistiin...

Tuota mama lucious merkkiä saamm. Veromodasta ja Stokkalta,sekä kampin bebesistä.Kuten myös netistä voi tilata

Kepsukka , voi kun sulla on jo paljon viikkoja kasassa :heart:

Mieteinkans noita mammahuosuja , että pitäisikö kohta kaivaa esille ja koittaa monetko vanhoista housuista mahtuu edes enään päälle .. kun ennen oon ollut alussa kokoa 36-38 ja ihan lopussa 38-40 ja taitaa isoimmat olla 42 ... mut nyt ei taida noi 38 edes mahtua jalkaan .. joten täytynee aloittaa koosta 40-42 ... ehkä kuitenkin elän vielä haavemaailmassa ja pidän vielä näitä löysiä college housuja ,niin kauan kun mahtuu ... 2 uudet ostin ja toiset on jo hieman puristavat :ashamed:
Imetysliiveihin siirryin jo 2-3 viikkoa sitten , sillä ne eivät paina (kaarituettomat) eikä ahdista niin paljoa ja käytän liivejä jo myös nukkuessani ... tosin taitaa nämä liivitkin joutua vaihtamaan vielä isompiin :p Miksi ei aina voisi olla sama lähtökoko odotuksen alussa ???
Mulla on muutamat pinetkin imetysliivit .. olikohan ainakin yhdessä tai kahdessa kaaret ja sitten kaarettomatkin, en muista montako oli ,mutta koko on joku 80b-80c voi olla joku 85b:kin ... mulla on 85c -> ei niin puristavat 90-95c ... :whistle: Pitäis varmaan laittaa huutonettiin noita pienempiä liivejä ja ehkä housujakin ..

neitim

Tuota mama lucious merkkiä saamm. Veromodasta ja Stokkalta,sekä kampin bebesistä.Kuten myös netistä voi tilata

Kiitos tiedosta :) Täytyy ehdottomasti harkita noita housuja, ovat niiiiin ihanat ja kauniit.. oli tuolla nettisivulla paljon muitakin ihania vaatteita..

Kiitos tiedosta :) Täytyy ehdottomasti harkita noita housuja, ovat niiiiin ihanat ja kauniit.. oli tuolla nettisivulla paljon muitakin ihania vaatteita..

kanssa kattelin niitä muitakin ,varsinkin ne legginsit kiinnostaa kesää kohden jos sinne asti päästään.taisi olla ne kaikki äitiys vaatteet siinä mama luciouksen =)

Mirde vastasin sun viestiin,vasta huomasin :ashamed:

Äitiyshousuista ollut puhetta :D Mä en vielä luovuta :D Mulla on noita masutuubeja,ne on kätsyjä vaikka nappia joutuis avaamaan....Tosin omat vaatteet menee ihan ok,joskus iltaisin tuppaa turvottamaan.
Kesä menee mekoissa joita vinot pinot kaapissa ;)

Kylmä on ulkona-21 astetta,hrrr(mielummin sais olla plussaa saman verran)
Ja sisälläkin paleltaa!

No se on elämää se :saint:

Kuulasta lauantai päivää kaikille :wave:

mammahousuista Mä löysin viime kerralla KappAhlista aivan ihastuttavimmat mustat "suorat" housut. Kurjaa, etteivät ilmeisesti enää myy mammajuttuja. Tarvinnee korjata nuo..nappi kiinni ja saumankorjausta.. Semmostakin mietin, että kun on tällanen persjalkanen ja pyöree (loppuraskaudessa mahtuu seisoon pöydän alla, muttei makaan.. :D ) , niin jos menis tutulle ompelijalle niiden kans ja teettäis hyvällä mallilla yhet tai vaikka paritkin..
pillit ei oikein toimi, enkä mä samettisista niin myöskään piittaa.
No, vielä mahtuu omat, mitä jotkut vähän jo kinnaa. Turvotus vaan jatkuu.. Aiemmin se on vaan sulavasti sit vaihtunut vauvamahaks myöhemmillä viikoilla.
Mammahousut on vaan niiiin ihanat mahaakorostavat :heart:

jostapa tuli mieleen, että niin mä vaan heitin tavaraa meneen/kirpille/myyntiin tossa kesän ja syksyn aikana. Paljon vaatteita, joita ei tuis enää käytettyä..esim ihanimmat raskausmahaa korostavat paidat.. :(
Samoin eteenpäin tuli laitettua tilaa viemästä taaperokärryt, rattaat, matkarattaat, mopo, paljon vauvaleluja jne jne
ja sit mies tulee ja ehdottaa, että mitäs jos sittenkin kuitenkin yks vielä..

Onko muilla jo hankaluuksia olla tai nukkua jossain asennossa?
Mä kun koittaisin istua kippurassa sohvan nurkassa, niin ahistaa/kuristaa ja sama monesti jos yrittäis nukkua sikiöasennossa, niin on vaan oikastava jalkaa. Voihan puristus ja kiristys.

Tua kerhon puolella on ne JUTUT. Voisin sellaisen kirjoittaa, nään kenellä niitä on, mutten pääse niitä lukemaan..onko ne ihan ittee varten vai voiko valita avaako ja jos avaa, niin kenelle? nimim. noviisi kerholainen

M ja Rusina 6+6

Piikkimatosta: En ole mikään asiantuntija, mutta olen käsittänyt, että piikkimatto perustuu samaan ideaan kuin kuin akupunktio, eli ne piikit stimuloi akupisteitä. Raskauden aikana tiettyjen akupisteiden painelu on kiellettyä. Jotkut pisteet saavat kehon kuona-aineet liikkeelle (periaatteessa elimistöä puhdistava vaikutus), joka on raskaana ollessa huono juttu, sillä ne kuonat kulkeutuu myös alkioon/ sikiöön. Ja jotkut akupisteet tosiaan aktivoi oksitosiinia eli toimivat synnytyksen käynnistäjinä. Luulisin, että se ei haittaisi vielä alkuraskaudessa, mutta myöhemmin voisi käynnistää ennenaikaisen synnytyksen. Mulla viime synnytyksessä mies paineli supistuksia aikaansaavia akupisteitä hyvällä menestyksellä, kun tuntui, että synnytys ei edisty.

Piikkimattoa käyttäessä tulee varmasti väkisinkin aktivoitua niitä akupisteitä, joita ei saisi käsitellä raskausaikana, joten siitä varmaankin johtuu kielto. Tämä oli mun mutu-muistelua asiasta, jos joku haluaa etsiä enemmän tietoa, niin kannattaa googlettaa "raskaus akupunktio".

Wanamo & pikkukolmonen (7+3)

uus kiva pinokin, jee! :flower: :D

mammahousuista mulla ei oo tainnu olla koskaan käytössä. en tykkää noista joissa tulee se resori mahan päälle, ja sitten taas tavalliset housut menee hyvin kunhan tämä maha nousee vähän ylemmäs =) nyt on just se "vaikein vaihe" kun on tämä maha kasvanu ihan alamahalta, ei oo noussu yhtään ylös joten housut vähän puristaa... masutuubeja ajattelin tässä raskaudessa ostaa. ja paljon tykkään käyttää pitempiä toppeja ja paitoja muutenkin joten nekin menee koko raskauden. samoten kun kaikki "työvaatteet" eli jumppavaatteet menee hyvin koko raskauden. ja kesällähän meillä mahat on isoimmillaan joten mekkoja ym käyttöön :D

ihanaa olla lomalla! :p pahoinvointi on satakertaa siedettävämpää kun saa nukkua kunnolla ja herätä hiljalleen eikä kellonsoittoon.

kattelin tossa jotain raskauskalenteria ja siinä luvattiin että pahoinvointi loppuu 27.1 :D jee ;)

amelie - 9+3

Ihan, kun ei muutenkin ois paha olo ollut tässä viime aikoina,
niin tulipa sitten vatsatauti kaupan päälle. :headwall:
Viime yö meni oksennellessa. Tosin osasin kyllä odottaa tätä tautia,
kun on töissä ollut liikenteessä. Neitonen ei vaan nyt yhtään ymmärrä miksi äiti makaa alakerrassa eristyksissä ja miksi hän ei saa tulla äidin viereen nukkumaan. Huoh, pakko yrittää jotain, ettei loppu perhe sairastu. Tytön kanssa kertaalleen oltu oksetaudissa nokkaletkutankkauksessa sairaalassa, niin ei jaksais sitäkään uudestaan kokeilla.

Että tällein alko 2010 täällä...

-mennis ja lyyli 7+1-

pitäähän toi laskutikku testata :D

8qHSp2.png

jes, onnistuihan se viimein!

Oijoi, täälläkin tuota huonoa oloa liikkeellä...
Aamulla teki muka niin kauhean hirveesti kunnon nakkimunakasta (ei yleensä kuulu mun repertuaariin Never!) mieli joten paistoin semmosen ja puoliväkisin mätin naamaani. Sitten eikun reippaasti imuroimaan ja voi jeba, meinas tulla nakit ylös ja ulos siinä riehuessa.... :$
Ei taida hetkeen tulla nakkeja nyt syötyä, sen verran äklönä muistuu tuo nakkihappohyökkäys koko ajan nyt mielessä....yuck!!!!!! :x
Ja eilen paistoin suklaakeksejä. Alussa upposi hyvin ja sitten tuli stoppi niihinkin. Mut yks mikä on ihan sikahyvää on ite blenderissä pyöräytetyt smoothiet. Vaihtelen sinne jogurttia, eri marjoja ja hedelmiä, vähän jäitä ja jätskii yms. Ihan älyttömän raikasta ja "täytteet" voi tehdä mielialan mukaan...ja suht terveellistä--ainakin jos ei lisää sokruu tai pistä ihan litratolkulla jädee! :p

Hepetius: sun nicki kuulostaa tutulta...olitkos viime keväänä vielä marraskuisten ketjussa??

Arrgh!! Mä EN haluis millään mennä töihin nyt maanantaina. Siellä on kuitenkin niin hektistä ja ei voi oikeen koko aikaa napostellakaan mitään, eikä pistää vaan pötkölleen...ja vatsan näkymistä pitää varoa, sillä en todellakaan aio paljastaa mitään ennen kuin vasta n. rv 12. Eli vielä piiiitkä aika piilotella yökkimistä...

Jei, se olis sit samalla niinku 7 viikkoa tasan kasassa!

caribbee ja nappi 7

Wanamo: Tervetuloa! Jee, vihdoin sain tänne jonkun samasta suunnasta (synn.sairaalan perusteella). Haluatko kertoa mistä päin Pohjois-Karjalaa suurin piirtein olet? :)

Omat oireet alkavat taas hieman helpottaa.. Tosin yökkäysrefleksin saa aikaan lähes mistä vaan...hajusta, mausta, jonkun iljettävän näkemisestä, hampaiden pesusta jne...Maha alkaa olla aika lailla näkyvillä...Miten se jo tuleekin noin esiin, mutta ihanaa vaan !! :heart: Rintaliiviostoksille pitäisi lähteä, alkaa käydä kuppikoko pieneksi... :o

Noi linkin alla olevat äitiyshousut on ihanat!! Harmi vaan kun noin huonosti kokoja saatavilla ainakin tällä hetkellä..

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen x5:
MÅnsdottir Meillähän saman synnärin lisäksi suunnilleen sama laskettuaikakin..Ehkä ollaan samaanaikaan ahertamassa vauvoja ulos...tseppiä. Mama Licious vaatteita myy Vauvaset Tavastilassa...

jep =)
Viime kerralla kirjoittelin Verkkoklinikan puolella ja sieltä yks kanssapalstaaja oli samaan aikaan synnärillä.

Ton housulinkin takana oli kyllä muitakin ihania vaatteita. Viime raskaudessa opiskelijana tuli hommattua äitiysvaatteet oikeestaan kokonaan h&m:ltä. Sillon jotenki jäi semmonen kuva, että muualla oli kauheen kalliita. Mutta eihän nuo housut tuolla sivustolla ainakaan kalliit olleet. Tästä kun maha kasvaa niin ongelmana on kyllä ulkoiluvaatteet. Viimeks ostin tosi isot toppahousut, jotka sitten kiristin vyöllä vyötäröstä. Mihin lie oon ne laittanut. Ulkotakkiakaan ei taida nyt olla sellasta, johon isompi maha mahtuis.

Tervetuloa uudet :wave:

Kirjotetaanpa sitä nyt kokonaan vielä uusi viesti :)

Jotenki hankala hahmottaa, milloin maha alkoi kasvaa viimeksi. Muistelisin, että vasta joskus 4. kuulla tietyissä vaatteissa muut huomas, jos silloinkaan. Mulla oli kyllä pieni maha koko ajan. Jotenkin tuntuu, että nyt tulee isompi, vatsalihaksetkaan ei taida olla samassa kuosissa :laugh:

Onnellinen x5 Kun kävin siellä ultrassa,niin kurkin niitä lääkärin papereita vähän,ja huomasin että se hcg oliki 2866 eikä 28666 niin ku se toinen lääkäri puhelimessa sano :headwall: että no hätä!!

neitim kiitos päivityksestä!! Mulle toi ei ollu yllätys että siirty noin paljon,tuttua jo aikasemmista raskauksista =)

caribbee kirjottelin tosiaan keväällä muutaman kerran marraskuisissa mutta sain silloin keskenmenon..Nyt paremmalla onnella toivottavasti!! :heart:

Tänään taas oksenneltu..yök. Eipä paljon muuta uutta täällä päin!

Kiitos Hepetius sain kivan rauhallisuuden ku kerroit noi arvot!!!
Siivousvimma päällä, yläkerran lastenhuoneet kohta koluttu läpi. Mulla on kirppispöytä ollu jo 8 kk:tta ja ajattelin taas viedä lisää rompetta sinne, ku noilta 4:ltä jää kokoajan kaikenlaista...
Jaksamisia kaikille!! Kävin alennusmyynneissä ja ostin 50 cm vaatteita, muka 2v:n nukelle

Onnellinen ja tirpukka7+(poks)

Torstaina kävin siis uudessa ultrassa, jossa näkyi edelleen raskaus alkaneeksi. Kaksoisraskaus. Matkustajia ei kuitenkaan ollut kyydissä. En tiedä miksi, mutta lääkäri halus vielä varmistaa hcg arvot to sekä la kohdun ulkosen raskauden poissulkemiseksi.

Pe aamuyöstä alkoi sitten kirkas vuoto, mutta se loppui aamulla. Eilinen päivä meni ok, mutta illalla alko alavatsan kouristukset ja alaselän kipuilu. Vuoto alkoi uudelleen, mutta kivut ja vuoto loppui kun otin Buranan.

Tänään mun oli tarkotus mennä Helsinkiin katsomaan mun ystävän hääpukua (olen kaaso) mutta peruin sen onneksi eilisten kipujen alkaessa. Mun oli tarkotus mennä tänään klo 17.00 osastolle siihen verikokeeseen, mutta mentiikin jo vähän yhden jälkeen. Silloin oli pientä kipuilua ja lievää vuotoa. Verikokeen vastauksien odotteluun meni reilu tunti, joten päätettiin miehen kanssa käydä kaupassa välissä. Noh, Prisman parkkihalissa tuntui et "jotain valuu" ja oli pakko käydä vessassa. Nopee kauppakierros ja taas vessaan. Autolla sairaalalle ja sairaalan aulassa vessaan. Sitten kärvistelinkin tunnin verran naistentautien osaston aulassa, ja kivut ja vuoto vain yltyi.

Ihana hoitaja päästi mut omaan huoneeseen makoilemaan ja toi kipulääkkeitä. Lääkäri oli just leikkauksessa, joten kärvistelin puoli seitsemään asti odottaen. Hoitaja oli tosi ystävällinen, lämmitti mulle kauratyynyä ja kyseli voinnista. Viimein lääkäri tuli osastolle ja ultras. Homma on puolivälissä, eli puolet tyhjentyny... Kipulääkitys vei kouristukset ja vuotokin väheni, joten en tiedä kauan tässä pitää vielä odotella...
Maanantaina vasta uudelleen sairaalaan, mikäli kivut pysyy aisoissa...

Että näin kävi tälläkertaa... Positiivisena asiana voitanee pitää sitä, että mä ainakin raskauduin...

Yhteistyössä