Hei, kirjoittelin täällä viimeksi joskus toukokuussa. Täällä siis 44 v. luovutetuilla munasoluilla raskautunut. Ensimmäinen raskaus kyseessä ja nyt viikkoja 19+2. LA on 22.12., eikä synnytyksestä ole vielä ollut puhetta, mutta uskoisin että suunnitellulla sektiolla minäkin menen. Raskaus on ollut nimensä veroinen, eli raskas! Oli alussa hematooma, joka aiheutti vuotoja monta viikkoa, raskauspahoinvointi oli voimakasta, ruokahalu oli täysin kateissa ja nyt vähitellen alkanut vasta löytyä. Sitten pienempiä, mutta sitäkin ärsyttävämpiä oireita, kuten syljen ylituotantoa ja todella paha maku suussa (ja tämänkin takia mikään ei maistunut, kun paha maku suussa muutti kaikkien ruokien maut). Nyt nämä kaikki ovat ohi, mutta tilalle on tulleet ajoittaiset sydämentykytykset ja liitoskivut, jotka välillä tosi voimakkaita, mutta onneksi toistaiseksi lyhytkestoisia. Eli vaivasta toiseen on menty ja paljon muitakin pienempiä vaivoja on ollut, että ei niitä edes muista kaikkia
Myös kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti mulle tosi paljon ongelmia ja olin välillä niin heikossa kunnossa, etten päässyt sängystä ylös. Etenkin ensimmäiset kolme kuukautta oli taistelua, että selvisi päivästä toiseen.
Monta kertaa oon ajatellut, että jos vielä vauvan tästä syliin saan, niin se on suuri ihme! Muutama viikko sitten aloin tuntea vauvan liikkeitä ja nyt ne on muuttuneet selkeämmiksi. Eilen näin eka kerran pientä liikettä vatsan päältä. Tämä on viime aikoina tuonut positiivista mieltä vaikeuksien keskelle
NT-ultrassa kaikki näytti hyvältä, niin NIPT:ssä en ole käynyt. Kohtapuoliin on rakenneultra, eli katsotaan, mitä se näyttää... Pikkuisen se jännittää kyllä!
Mutta onnittelut minunkin puolesta muille odottaville ja tsemppiä yrittäville!