40+ so what wol.13

Miumau-82, ihania uutisia teilläkin. Me on jyytetty 5 vuotta, joten voit vaan kuvitella, että jo tylsistyttää :( Onneksi se on kohta loppu! Mulla ei nouse ferritiini tableteilla, joten infuusio on ainoa vaihtoehto. Söin tabletteja keväällä 4 kuukautta ja arvo ei noussut.

Sen lisäksi, että tuo ferritiini ärsyttää, ärsyttää, ettei menkat ala. Laskettiin sen mukaan hoito tammikuulle, että kierrot olisivat 25 päivää ja nyt 26. menossa jo! Ja ihan karsee pms!!! Ihan kauhee äkäpussiolo.
 
@kirsillevauva hienoa että hoidot ovat jo ihan ovella, toivottavasti kaikki sujuu niin että tammikuussa pääsette piinailemaan! Onko teidän hoitokaavio siis sellainen että ois tärkeää että menkat tulisi ennalta arvatusti eli ovulaation jälkeen siirretään? Jos tehdään täysin lääkkeellisesti (estrogeeni ja keltarauhashormoni jatkuvat pitkälle alkuraskauteen), oman kierron aikataululla ei ole enää niin väliä. Mulle piti kesällä tulla tällainen siirto, joka jäi toteutumatta kun alkiot eivät selvinneet. Silloin vain aloin hyvissä ajoin käyttämään estrogeenilaastareita, jotka "sammuttivat" oman kierron ja kasvattivat kohdun limakalvon, ja sovittuna ajankohtana ennen suunniteltua siirtoa aloitin keltarauhashormonin.

Mulla on ultra maanantaina. Saapa nähdä miten käy. Jännittää jo nyt ajatuskin, oon varmaan ihan hermona kun sinne menen. Tässä jokin aika sitten näin unta, että seisoin kylppärissä ja valuin verta, takanani kulki verivana siitä mistä olin kävellyt. Oli samanlainen lamauttavan musertava tunnelma kuin keväällä.

@Hulbertiina , oispa ihanaa jos teille tulisi jouluplussa! :love: Ja samoin @miumiu_82 ! Hienoa että sperman laatu on kohentunut noin hurjasti!

@Rusakkonen , hyvältä kuulostaa suunnitelmat! Olet kyllä tosi perehtynyt noihin lisäravinteisiin. Mulla on vaan ihan perusjuttuja (monivitamiini, foolihappo, rauta, D-vitamiini, omega-3 ja lisäksi asperiini 100 mg), mutta tosiaan joskus aamulla niitä purkkeja aukoessa tulee fiilis että jopas tässä joutuu kaikkea nappailemaan useasta purkista niin kuin sairaampikin ihminen! :p
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Täällä on ihanasti tullut paljon positiivisia uutisia. Jospa se tärppi kohta tulee jollekin tai ihan plussa aalto.

Itsellä taitaa olla ovuloimaton kierto tää viimeinen varsinainen yrityskierto. Ei ainakaan lähellekään samanlainen ovis, kuin edellisessä kierrossa. Päivän kun tiedän tarkalleen edellisistä kierroista, niin hyödynnettiin kumminkin.
 
Katti75, kiitos selvennyksestä. Meillä on siis lääkkeellinen kierto. Ymmärsin väärin siis homman, ehkäpä se kierto ei niin päivän päälle ole. Kierron 2. päivä aloitan estrogeenin tabletteina. Nyt alkoi menkat, kierto 27/23-26. Infuusio on varattu tiistaille. Kiitos Rusakkonen, vertaistuesta!

Luovuttajan punktio on näillä näkymin ma 14.1. Miten voidaan siirtää 5-päiväinen alkio, kun se ymmärrykseni mukaan on lauantai? Ja silloin ei hoitoja tehdä. Pakastetaanko se välillä?
 
Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:


yöeläjä (44)..........4/yritys aloitettu 2014/luomu
Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ luomu, odottaa luovutettua munasolua
aamuska (41)....1/ ? /IVF
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Roxanne (44).......2/ ?/ luomu, odottaa IVF:ää
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut
MatildaM ...............3/lahjamunasolut

Taustalla Virkki

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF
 
Kiitos kommenteista teille kaikille ihanille :) Huomasin kuinka puuttelliset tiedot minulla on! MINUlla on sellainen suunnittelu-paperi, mutta en ymmärtänyt milloin siirto on. Kierron eka päivä pitää soittaa klinikalle. ESTROgeeni aloitetaan 2+1 annoksella kierron päivästä 2, ultra on kp 11-14. Terolut jossakin vaiheessa, en ymmärtänyt milloin. Oli niin pää sekaisin, etten osannut kaikkea kysyä. Kysyn hoitajalta tiistaina, kun menen infuusioon.

Katti75, toivottavasti sinulla on hyviä uutisia huomenna :) Yöeläjä, plussia sinullekin :) MatildaM, missä vaiheessa teidän hoito?
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitos kommenteista teille kaikille ihanille :) Huomasin kuinka puuttelliset tiedot minulla on! MINUlla on sellainen suunnittelu-paperi, mutta en ymmärtänyt milloin siirto on. Kierron eka päivä pitää soittaa klinikalle. ESTROgeeni aloitetaan 2+1 annoksella kierron päivästä 2, ultra on kp 11-14. Terolut jossakin vaiheessa, en ymmärtänyt milloin. Oli niin pää sekaisin, etten osannut kaikkea kysyä. Kysyn hoitajalta tiistaina, kun menen infuusioon.

Katti75, toivottavasti sinulla on hyviä uutisia huomenna :) Yöeläjä, plussia sinullekin :) MatildaM, missä vaiheessa teidän hoito?
Heippa. Meillä asiat ovat edenneet niin että huomenna on alkionsiirto edessä :). Rauhallinen olo nyt, kaikki on tehty mitä on voitu ja osattu. Voimme vain toivoa parasta.
 
@kirsillevauva - siis aloitatko estrogeenin tanaan tai huomenna? Vai vastako tammikuussa?

Minulla alkoi vuoto eilen ja jo aamuyosta, mutta ei viela kovin voimakkaasti. Eli en aloittanut estrogeenia viela tana aamuna, jotta saisi vuotaa pois. Mutta taidan ehka aloittaa tana iltana, “kompromissina” siis; etten ehka odota huomisaamuun asti. Kun minunkin pitaisi aloittaa “toisesta kunnon vuotopaivasta”. Minun estrogeeniannokseni on 2 x 2, silla se on se ainoa, joka on onnistunut pitamaan kuukautiset loitolla loppuun asti.

Kiertoni on 28 paivaa, eli minulta nyt sitten on alkanut THE kierto. Ultra on sitten heti uuden vuoden jalkeen taikka juuri ennen; pitaa varata itse asiassa siihen Lontoossa sijaitsevaan klinikkaan. Siirto sitten tammikuun alussa, vahan ennen sita teidan punktiotanne.

Toivottavasti tama siirto nyt tuottaa tulokset meille molemmille! Ja kivaa, kun jannataan molemmat samaan aikaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pimpula76
@kirsillevauva - siis aloitatko estrogeenin tanaan tai huomenna? Vai vastako tammikuussa?

Minulla alkoi vuoto eilen ja jo aamuyosta, mutta ei viela kovin voimakkaasti. Eli en aloittanut estrogeenia viela tana aamuna, jotta saisi vuotaa pois. Mutta taidan ehka aloittaa tana iltana, “kompromissina” siis; etten ehka odota huomisaamuun asti. Kun minunkin pitaisi aloittaa “toisesta kunnon vuotopaivasta”. Minun estrogeeniannokseni on 2 x 2, silla se on se ainoa, joka on onnistunut pitamaan kuukautiset loitolla loppuun asti.

Kiertoni on 28 paivaa, eli minulta nyt sitten on alkanut THE kierto. Ultra on sitten heti uuden vuoden jalkeen taikka juuri ennen; pitaa varata itse asiassa siihen Lontoossa sijaitsevaan klinikkaan. Siirto sitten tammikuun alussa, vahan ennen sita tiedan punktiotanne.

Toivottavasti tama siirto nyt tuottaa tulokset meille molemmille! Ja kivaa, kun jannataan molemmat samaan aikaan. :)
jännittävää, mulla on hyvä kutina! Teidän kolmas siirto toden sanoo . Aloitan siis tammikuun kierrosta estrogeenin. Mones kierron päivä siirto on?
 
wau, kerro lisää! onko lääkkeellinen kierto? Monta alkiota saitte? Milloin testipäivä? Tuoresiirto vai pakastettu?
Meillä on luonnollinen kierto. Lääkkeelliseen ensin yritettiin mutta oma hormoonitoiminta löi läpi eikä onnistunutkaan. Luovuttajalta saatiin 5 alkiota. En osaa vielä sanoa testipäivää, joululle varmaan menee. Ei auta kuin päivä kerrallaan mennä eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
MatildaM, lupaava määrä alkioita. Jos ei nyt ekasta tärppää, niin vielä yritysmahdollisuuksia jäljellä :) Mutta siis ekallakin hyvä raskautusmismahdollisuus.

Soitin Dextraan. tarkoitus on tuoresiirto nelipäiväisellä alkiolla perjantaina 18.1, jos kohtu reagoi hyvin lääkkeeseen. Ja siitä 1,5 viikon päästä raskaustesti <3. Eli tammikussa voin hyvin olla jo raskaana :)

Katti75, sinun tuloksia täällä odottelen. Toivottavasti ihania uutisia.

ja me muut plussataan ryminällä perässä :)
 
Onpa paljon tapahtumia täällä!
Toivon onnistumisia tasapuolisesti kaikille :love:
Täälläkin lääkärireissu takana (en tainnut vielä postatao_O ehkä). Jotenkin ihan pää pyörällä kun tähän asti tämä vauvaprojekti ollut henkilökohtainen ja nyt on "yleinen" kun on lääkäri osallisena. En osaa selittää mutta tänään aamulla tuli joku ihme paniikki asian suhteen. Outo tämä ihmismieli. Tätähän mä ole odottanut(n)
Meillä lääkäri kertoi eri vaihtoehdoista mitä voisi kokeilla. Kaikki oli lähinnä kiinnittymisen tukemista. Käyn tällä viikolla kohdun ultrassa mikä tehdään nesteen kanssa niin näkee kuulema paremmin. Kai selviää myös lisää mitä kokeillaan ensin. Vaihtoehtoja oli useita..kortisoni ja joku piikki jäi mieleen...ja paljon meni ohi(n) kun tuli niin paljon asiaa.
 
Hei @Momon - kuulostaa hyvalta! :) Kerrothan, mita vinkkeja laakari antoi kiinnittymiseen? Se piikki on varmastikin Ovitrelle-naksut, yksi naksu suunnilleen esim joka toinen paiva? Olisi kiinnostavaa kuulla, mita laakarisi sanoi kortisonista, kun itselleni laakari ei suositellut (tahan siirtooni ainakaan) - kirjoittelin siita hiukan tuolla IVF-ketjussa. Lyhyesti sanottuna, kortisoni on hanen mukaansa hyvaksi niille, jotka sita tarvitsevat, mutta ei kaikille... olisi mielenkiintoista kuulla, miksi Sinun laakarisi ehdotti sita, kun nuo paatokset ovat niin hankalia!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ihania uutisia :love: Ultrassa kölli pikkuinen hahmo joka vastasi kooltaan täsmälleen viikkoja (7+1) ja sen pieni sydän läpätti! Sen verran vielä jännittää että oon menossa uuteen ultraan just ennen joulua eli 1,5 viikon päästä, niin nähdään että kasvaa oikeaan tahtiin. Olin kyllä niin ristiriitaisissa fiiliksissä kun tuonne menin, puolen vuoden takaiset muistot mielessä mutta samalla toivo korkealla.

@yöeläjä , toivotaan että ovis olisi kuitenkin ollut, hyvä että ajankohta tuli hyödynnettyä! @kirsillevauva hyvä että selvitit asiaa Dextrasta, ovat näköjään muuttaneet käytäntöjään kun vielä elokuussa tekivät tuoresiirtoja lauantaisin. Nelipäiväisenkin siirto kuulostaa oikein hyvältä! Vaikka noi lääkejutut voi nyt tuntua sekavalta, varmaan saat sitten lähempänä ohjeet uudestaan. Terolutin aloituspäivä varmastikin määräytyy siirtopäivän mukaan.

@MatildaM , hienoa että olette nyt päässeet siirtoon! Pidän peukkuja että plussa tulisi!

@kirsillevauva ja @Rusakkonen , tehän pääsette melkein samaan aikaan piinailemaan. Voi miten jännää ja ihanaa! :love:

@Momon , vaikuttiko siis siltä että pääongelma on juuri kiinnittymisessä eikä ovulaatiossa? Hyvä juttu että asioita nyt tutkitaan ja paljon eri vaihtoehtoja on kokeiltavana! :)
 
Katti75, ihania uutisia! Oikein paljon onnea! Nyt vain rennolla mielellä eteenpäin. Voihan se olla vaikeaa, jos menneet kummittelee mielessä, mutta toivotaan parasta.

Momon, onneksi nykyään on näitä vaihtoehtoja mitä kokeilla. Aina ne ensimmäiset käynnit lääkärillä jännittää ja asioita menee ohi, mutta aina voi kysyä uudelleen.

Kirsillevauva, hyvältä kuulostaa suunnitelmat. Toivottavasti ne myös toteutuvat parhaalla mahdollisella tavalla!

MatildaM, nopeasti kuluvia piinapäiviä ja tahmaisia tarrasukkia pikkuiselle!

On: Oletettavasti ovis oli eilen, ainakin limat loppui ja jomotukset viittasivat siihen ja hyödynnettykin on koko loppuviikko, kun rakkaallani oli perjantaina vapaapäivä. Onneksi alkaa olla joulutohinat parhaimmillaan, niin ei paljoa ehdi ajatella muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Katti75 hurjasti onnea! Näitä pitää välillä kuulla, antaa uskoa tulevaan.
Mun siirtotapahtuma oli katastrofi. Siinä mä makasin valmiina ja top-alkio odotti ja tadam kohdussa olikin nestettä. Meidän laitettiin siis kotimatkalle 200km. Huomenna uusi ultra jossa katsotaan onko neste kadonnut, mutta en usko että on. Miksi olisi. Alkiota viljelevät nyt blastoksi ja laittavat takaisin pakkaseen jos ja kun siirto siirtyy. Kukaan ei tiedä mistä neste on kohtuun vuotanut, mutta epäilys oli että follikkeleista, niitä kun oli 3 suurta puhjennut. Edellisessä kierrossa siirto siirtyi kun oma hormonitoiminta ei lääkkeillä loppunutkaan vaan follikkeli kasvoi iloisesti siinä rinnalla vaikka ei pitänyt.
Olo on sanalla sanoen lyöty. Jos ei mies olisi tukena ei tätä jaksaisi. Eikä oikein jaksa muutenkaan. Mutta pakkohan se on. Ehkä lopputulos on sitten raskaus ja kaikki nämä karmeat välivaiheet unohtuu saman tien.
Tsemppiä teille muille omissa hoidossanne. Minäkin yritän päästä uuteen nousuun:)
 
Katti75, ja Momon, ihania uutisia teille. Katilla jo pålussan puolella ja Momon menee kohta varmaan perässä :)

MatildaM, järkky tilanne! Itsekin järkytin sun kuulumisista, siis jo aikaisemmista, ettei lääkkeellinen siirto onnistunut. Miten oma psyyke kestää jos siirtyy hoitoa itselläkin vielä tammikuusta eteenpäin. Voimia sinulle ja toivottavasti tämän päivän ultra tuo hyvät uutiset! Miten alkio kestää toistuvia pakastamisia?

Jouluplussia kaikille :)
 
@Katti75 , ihania uutisia todellakin, lämpimät onnittelut! :love: Kävinkin täällä jo eilen pari kertaa kuikuilemassa kuulumisiasi. :) Tuon jälkeen on käsittääkseni jo oikein hyvät mahdollisuudet siihen, että kaikki menee hienosti loppuun saakka. Antaa ihanasti toivoa meille muillekin!

@Hulbertiina , hyvä kun saitte oviksen kunnolla hyödynnettyä, nyt vain toivotaan parasta mahdollista joululahjaa. :love:

@MatildaM , olipas todella kurjaa että ette siirtoon päässeetkään. voin vain kuvitella sen pettymyksen. :( En usko että uudelleen pakastuksesta on alkiolle haittaa, mutta todella tympeäähän se on kun oma kroppa ei toimi niin kuin pitäisi. Tsemppiä kovasti, toivottavasti siirto onnistuu mahdollisimman pian!

@Rusakkonen ja @kirsillevauva , teillä onkin jännät paikat edessä ihan pian! Täällä me kaikki ollaan hengessä mukana. :)

Meilläkin asiat on viimein nytkähtäneet vähän eteenpäin. Sain imetyksen lopetettua viime viikolla, ja ensi viikolla menen käymään klinikalla. Jos kaikki näyttää hyvältä, tarkoitus olisi siirtää alkio pakkasesta seuraavassa kierrossa tammikuussa. Meitä onkin täällä sitten monta jännäilijää samaan aikaan, kiva kun on piinailuseuraa! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
Arvatkaa mitä... HAAMU!!! Mun eka haamu! Ihan superhaalea, mutta erottuu silti! Menkkojen pitäisi tulla perjantaina, testasin RFSU:n herkällä testillä. Apua, nyt tuleekin jännä viikko! Näköjään ne simpat ovat nyt todella buustanneet meininkiä. :)

@Katti75, ihanaa, onnittelut!! Voi kun pääsisni nyt samaan kuin sinä! Ihan valtavasti tsemppiä myös @Rusakkonen @kirsillevauva @MatildaM @yöeläjä @Momon ja @Hulbertiina! Nyt alkaa plussa-aalto, eikös vaan? :love:
 
Arvatkaa mitä... HAAMU!!! Mun eka haamu! Ihan superhaalea, mutta erottuu silti! Menkkojen pitäisi tulla perjantaina, testasin RFSU:n herkällä testillä. Apua, nyt tuleekin jännä viikko! Näköjään ne simpat ovat nyt todella buustanneet meininkiä. :)

@Katti75, ihanaa, onnittelut!! Voi kun pääsisni nyt samaan kuin sinä! Ihan valtavasti tsemppiä myös @Rusakkonen @kirsillevauva @MatildaM @yöeläjä @Momon ja @Hulbertiina! Nyt alkaa plussa-aalto, eikös vaan? :love:
Hurjaa, laitappas kuvaa!!! Olisipa ihka oikea plussa :)
 

Yhteistyössä