40+ so what wol.12

  • Viestiketjun aloittaja Ottis
  • Ensimmäinen viesti
AnnaPauliina voi kun ihanaaaaa:heart: hurjasti Onnea ja peukutusta viivasen vahvistumiseen:kiss:
Hui kun alkaa pikkuisen jo jänskättää torstain koulun alku:p olen semmoinen multihuippu jännittäjä ja en vaan siittä pääse eroon varmaan ikuna :(
Massua kourii jonkun verran että täti on jo varmaankin laittanut jalan oven väliin...ainakin tuntuu siltä vaikkakin toivon aina että JO NYT TÄRPPÄS.
Pikku mies jo onneks ihan itse heräs että voi olla kivuton aamu tämä ja pääsee reippaasti kouluun ja aamupalakin saattaa mennä alas mutkatta :)
Kaffia lisää ja siittä päivä alkakoon..Muksua maanantaita kaikille:heart:
 
Ottis
Ninni-70 Toivottavasti seuraava ultra tuo lisäselvyyttä ja lopulta kaikki on hyvin :hug:.

Rominas Onnittelut tädin tulosta ja onnea myös tulevan vkl:n peittojen heilutukseen :heart:!

Morticia Pahoittelut tädin tulosta :hug:.

AnnaPauliina Ihana ylläripylläri sulla siellä :kiss::heart:! Peukkuja plussan vahvistumisen puolesta =).

mur-mur Onnittelut viikonlopun tiukasta linjasta. Kiva, ett pääsit vähän herkuttelemaan, mutt maltoit olla silti soppelin tiukka itsellesi. Siitä tulee aina hyvä mieli, kun voittaa itsensä :).
 
Juu Ottis - ihmetelinkin kun paino ei herkutteluista:popcorn: huolimati noussut..olin kait sitten tarpeeksi "tiukkana":whistle:

Kyllä se hyvän mielen tuo kun miettii että: reilussa 6vko:ssa/-8kg on läskiä sulanut poijjes(osa nestettä)Vyötärö kaventunut vasta 3cm.
..vaan tiukkaa tekee vielä usein ja tiedän, että tekee myös mieli heittää hanskat tiskiin - siihen kun varautuu, ei tule niin yllärinä;)..ja kyllä miulle niitä repsahduksia tulee varmasti.

Naapurin Tyttö - tuokoon siulle luontaihoito hywäisen mielen&säpinää munasarjoihin - plussan merkeissä.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AnnaPauliina
Ohjeet kyl oli selkeet, mut miten helkutissa sen syljen saa sinne :D
Tää on eka kierto Julian kanssa. Aiemmin oli Donna.
Se musta osa nykästään pihalle siitä, oli aluksi hieman tiukassa ja sitten se sylkilaitetaan siihen tasaiselle osalle siinä mustassa.sit 5-10 annetaan kuivua ja painetaan se takaisin ja valo päälle ja sit vaan katsellaan, näin mie sen ainakin ymmärrin, mulla tosin enkun kieliset ohjeet ja sit mie ymmärsin että jos en nää mitään ei oo ovis lähelläkään ja mitä enemmän sinne tulee näkyviin jotain (en ees tiiä että mitä :D) niin sitten ovis on lähellä ja sen huipun pysty hieman vertailemaan taulukosta. Mulla myös eka kierto julian kanssa mutta en luovu liuskoista kun en osaa vielä käyttää tuota. :)
 
http://www.kotitesti.fi/file_view.php?name=7/donna_manual_fin-se.pdf

Tuossa teille ohjetta. On Donnan ohje, mutta samanlaista kuviota Juliaankin tulee. Juliaa joutuu tarkentelemaan enemmän, ja käyttö alkuun hankalampaa, valo ei ole ehkä yhtä kirkas ja suurennus yhtä tarkka. MUTTA. Kunhan sen käytön oppii, on parempi, koska Donna muovisena halkesi suht pian eikä paristokaan kauaa kestänyt (kun monta kertaa päivässä piti testailla...)
 
No nyt mä osaan :D kun se tarkennus homma ei ollut tiedossa/hallussa niin johan nyt suureni :D ja selveni, mutta kun putsaan tuon linssin kunnolla, niin senkin jälkeen näen pari ns karvaa siellä mutta kun katson sitä lamppua niin siinä on sellaisia mustia pisteitä ja viivoja?!? muilla samaa?

mutta syljen kanssa niin näky kolme ns. karvaa :D että kait siellä jotai tapahtuu...

ootellaan ja katsotaan tikutuksen ohella mitä niissä näytteissä tapahtuu.

mulla ei vaan tuo valo pysy millään päällä ja kun oikein voimalla painaa sitä pohjaa niin saa valon näkymään mutta jos näppivoima ei pidä niin sit on vaikeeta ja tarkentaa ei pysty yhtä aikaa... Että kannattaa ostaa halppistesti... olisi pitänyt suomen puolelta ostaa, ois voinu toimia paremmin ja olla puhdas linssi yms...
 
NP - tuota samaa Julia-sylkitestiä myydään Suomessahin - mutta yli 10e kalliimmmalla hintaa.;)
..voisiko siun testi olla viallinen?
Tuolta voit tilailla Donnan jos se olisi helpompi käyttöinen..
Ovulaatiotesti syljestä Donna - Suomen kotitesti

Mie käsistin, että Donna näyttää sen mahdollisen ovis ajankohdan hieman herkemmin ennakkoon(n. 2-3vrk ennen)..mutta Julia ei olisi ihan niin herkkä ja näyttää sen sillä tapaa yht äkkiä.
..olikohan se näin?..ja NP - sellaista "saniaismaista" kuviotahan noissa mettästetään - kun sitä paaaaljon, olisi ovis aika käsillä.=)
 
Viimeksi muokattu:
Fertility/Ovulation Saliva Test Tester Lipstick Microscope Analyser, Made in EU|eBay

En raaskinut tähän hätään tilata tuota donnaa niin tilasin puolet halvemmat täältä


Saa nähdä, ainakin tuossa on tuo nappula parempi kuin tuossa juliassa... :) juliassahan ei ole nappula vaan käännettävä se patterikotelo ja se valotulee päälle mutta taas tuossa on oma nappinsa. tosin en tiiä oliko vaihdettavissa paristo mutta saa nähdä :p

*muoks* vähän muuten repesin tuolle tekstille kun tuossa kerrotaan tuotteesta ja sen käytöstä yms... "putsaa linssi vanupuikolla, laap laap laap tai tampoonilla...". Pitäskö ostaa tampooneja ja kehua että juu, sylkiovistestin linssiä varten hommaan... :LOL:

Sitten oikein neuvotaan miten tuon avulla voi tehdä tyttöjä ja poikia... no hei, se on aina ollut tiedossa että paripäivää ennen ovista mahdollisuus tyttöön ja ovispäivänä poikaan... mutta mikään ei ole niin varmaa tässä maailmassa kuin epävarma :LOL:

Nyt nukkumaan, öitä ihanaiset :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei tätäkin viikkoa!!

Onnea kovasti AnnaPauliina plussasta:heart:

Itse tikutin tänä aamuna ensimmäisen negan: / ehkä kuitenkin liian aikaista näillä kiertopäivillä,mut jotenkin tuntuu ettei sitä tärppiä ole tapahtunut.Oviksen jälkeen on ollut useampana päivänä v.vuodon mukana pientä rusehtavaa limaa:x notulevat lähipäivät näyttää mitä tuleman pitää..
Pieni flunssa vaivaa niin on aika vetämätön olo..

mur-mur noihin kuumiin aaltoihin on myös hyvä lisä E-vitämiini ja sinkki.meidän lähi luontaiskaupan täti antoi tämän vinkin.Itse olen syönyt kalaöljyä jossa on mukana E-tä niin on jotenkin parempi olo ollut ennen menkkoja .PMS oireet ei ole päässyt ottamaan minua hallintaan:kieh::LOL:
 



Nimi / ikäKiertopv /-pit.yritysk.km / monesko haaveissa
Morticia (44)kp3/29-35yk33.
Rominas (42v)kp3/26-27yk23.
sinivatukka (43)kp6/28yk22.
Naapurin tyttö (28)kp8/29yk10 1v1.
Perhis (44)kp12/?yk9.6v ( n. 11) 3.
Iida-Karoliina (48)kp13/26-31yk65/1.yht.
Marza (42v)kp13/30yk2v3.
anjamarita (43)kp15/28-30yk112./1.yht.
Euphonia (41)kp19/25-26yk271.
Onlydream (39)kp23/yk??
sarialeksandra (41)kp24/30yk yli 1v2.
tattinen (42)kp26/22-28yk24 (2km.) 5/1.yht.
Pernilla (42)kp27/28yk122/1.yht.
PippuriPiia-70 (41)kp27/30yk25.
AnnaPauliina (41)kp27/28yk54.
lippis (43)kp37/25-28yk4( 4/2012) 1.
Fiialiia (40+)kp37/27-30yk41.
Hanhimamma (42)kp56/29yk53/1.yht.
Tintti-Tiivari (42)kp59/25-27yk1?
annekristiina (47)kp?/2yk8(
2007) 5./2.yht
pikkutirri (42)kp?/28-30yk20( 6&8/2011) 4/2yht.

?Kadonneet lampaat:
Ulla4, Mother Mary?, Raputar, velmuliina, Mynteli, Bismil, Mimmi68, Muumimamma-72, AinoEmilia, Pernilla, Mahdotontako, mariikka70, Barbarella, Zillian, nooraneeamaria, OOAK

Taustailijat/Taukoilijat:
Räystäspääsky, Onlydream, Ballerina Bolero, Haave2010, Elysee,Piitu73, Hysteria, sarppav, Mami41, *Justiina*, Iida-Karoliina, *mur-mur*, Kastanja, pikkutirri, Oivikki, Rominas, MrsBree, anjamarita, Ninni70, Rena, Glearblue, Minttu2011, WhiskyPeat, Sussu-72, Kastehelmi, ulpunen





onlydream (39)......dpo11



Ovulaatiotestissä tasavahva viiva= dpo-1
Ovulaatio (myös oletettu ilman testailua) =dpo0
Päivät ovulaation jälkeen = dpo1..dpo2..jne..
Hoitopäivä = pp0; sitten pp1 jne.
pp = piinapäivä

RKTT= Raskaana kunnes toisin todistetaan
TOTT-päivä= "torstai on toivoa täynnä päivä"(R-testipäivä torstaina)

Ulkolainen sivusto mm: Ovulaatiolaskuri, R-testin tekopäivä laskuri, R-oireita dpo-päivittäin ja p a l j o n muuta hyödyllistä tietoa "piinapäiviin".:wave:
The Very Early Signs & Symptoms of Pregnancy | Countdown to Pregnancy

:heart:Kaikki plussanneet löytyvät pinon ensimmäiseltä sivulta!:heart:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1897274-40-so-what-wol-12-a/

linkki pikkuriikin sivuille: pikkupikkuriikki retroilee
 
Tarkistan vielä tuon päivityksen, lastenhoitaja kuuluu tulevan likkojen kanssa puistsota niin en viitti koneella notkua. Hassua kun tuntuu että on sille tilivelvollinen tekemisistään vaikka periaatteessahan se on sama vaikka mä vaan surffailisin ja syljeskelisin kattoon täällä kun se hoitaa tyttöjä. Aloittelin siivousta ja onpas ihanaa kun saa rauhassa touhuta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Perhis
Ottis
Morticia Kiitos päivityksistä :kiss:. Laitoin sut tonne ekalle sivulle ihan 'virallisesti' listan päivittäjäksi =).

AnnaPauliina Vieläkös olet dippaillut? Onko viiva vahvistunut? Laitoin sut plussanneisiin. Toivottavasti en hätiköinyt, vaan viiva todella vahvistuisi.

Onlydream Vielä ei välttämättä tarvi mitään näkyäkään. Peukutuksia :heart:!

mur-mur Hyvä sinä :kiss: Repsahduksia varmasti tulee, mutt saa kuulema tullakin, sillä jos pidät viikon kovaa dieettiä ei yhden päivän herkuttelulla pitäisi olla mitään merkitystä. Näin muistaisin jostain lukeneeni.

ON Täällä kp7 menossa ja tänään havaittu ensimmäiset ovislimat. Ensi sunnuntaille pitäisi Ojalan laskuopin mukaan oviksen osua, mutt olen nyt päättänyt olla sitä testaamatta ja muutenkaan stressaamatta. Tässä saa muuten kohta alkaa ottaa lukua ihan muuten vaan, sillä edellisen kerran ollaan pupuiltu 26.7. eli Kreikan lomalla :ashamed:. Onko muuten ihan oikeasti näin :confused:? Pitänee asiasta mieheltä kysellä. Tuntuu aika utopistiselta, sillä pianhan tässä kasvaa paikat umpeen :LOL:. Muistaisin kuitenkin, ett kaksi kiertoa on jo mennyt peräkanaa harakoille, joten kyllä se voi hyvinkin niin olla :(.

Meillä oli viime yönä hurja myräkkä, mutt aamusta soi aurinko taas niin valoaan kuin lämpöäänkin ja tänään tuntuisi olevan hyvä päivä mm. nurtsin leikkuuseen, mutt en sinne vielä hoppuile, vaan antaa auringon ja tuulen kuivata nurmikkoa ensin ihan rauhassa :saint:.
 
Juu, olenhan toki dippaillut ;) Ne herkät testit ei olleet vielä tänäänkään postilaatikossa. joten puoliltapäivin kokeilin taas, mitä Apteekin testi tuumaa - ihan selkeä, mutta vielä testiviivaa vaaleampi viiva tuli. Tänään siis kp 27/28.
Josko näillä näkymin torstaina tekis "virallisen" testin, kun silloin olis niinkun ohjeen mukasesti menkat myöhässä.
Kyllä se vaan viime yökin meni aikalailla pyöriskellessä, ajatukset ei oikeen irtoo näistä tunnelmista. Optimistisella asenteella mennään ja toivotaan pikkunelosta loppukevääksi :heart:
Plussaonnea kaikille piinaileville täältä lähettelen!
 
Viimeksi muokattu:
NP - tuota samaa Julia-sylkitestiä myydään Suomessahin - mutta yli 10e kalliimmmalla hintaa.;)
..voisiko siun testi olla viallinen?
Tuolta voit tilailla Donnan jos se olisi helpompi käyttöinen..
Ovulaatiotesti syljestä Donna - Suomen kotitesti

Mie käsistin, että Donna näyttää sen mahdollisen ovis ajankohdan hieman herkemmin ennakkoon(n. 2-3vrk ennen)..mutta Julia ei olisi ihan niin herkkä ja näyttää sen sillä tapaa yht äkkiä.
..olikohan se näin?..ja NP - sellaista "saniaismaista" kuviotahan noissa mettästetään - kun sitä paaaaljon, olisi ovis aika käsillä.=)
Mulla Julia näytti saniaiskuviota kp 10, digitesti nega, samoin kp 11 digi oli nega. Tuolloin kp 11 kumminkin lemmiskeltiin, ja kp 12 oli digissä hymynaama. Tuon yhden kerran tuotoksena kuitenkin nyt siis menossa rv 10+6. Samoin kuin Donnaa käytin, niin heti ekassa kierrossa tuli tärppi, vaikka olikin tuulimuna :(
 
onlydream - minähin olen näinä reiluna 3 veenä syönyt jos jonkinmoista pilleriä noihin "oireisiin"..ja tärpinhin parantamiseen..

E-Epaa söin pitkät tovit ja nyt on C-poretabletteja, jossa on Sinkki mukana.

Nyt siis käytössä: Vahva B-vitamiini(kaikki sen ryhmän 8-vitamiiniä)
C-pore+Sinkki/Gelee-Royal/Foolihappo/vahva D-vitamiini
..nyt on tullut vihanneksia ja hedelmiä syötyä aika runsaasti, marjojakin välillä.


WP - en nyt äkkiseltään muista, mistä mie luin tuon Julian&Donnan herkkyys eroista?

Tarkoittaako se saniaiskuvio jo ovista..JOS näin, uskon Digin siun kohdilla olleen tarkempi(pupuilut Kp11 ja ovis n. Kp13)
..muussa tapauksessa tuo Julia herkempi(pupuilut Kp11 ja ovis Kp11)

Miulla tärrpi käynyt ainahin kahdella kerralla juuri näin - pupuilut&ovis samalle päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Kotitesti.fi: Julia Hedelmällisyystesti syljestä on helppokäyttöinen: laitetaan sylkeä linssille ja odotetaan sen kuivumista noin 5 minuuttia. Asetetaan linssi takaisin paikoilleen, valo päälle ja kuva tarkaksi. Linssistä näkyy näyte, jos näytteessä on tiheästi saniaismaisia muodostumia havaittavissa on on ovulaatio alkamassa tai se on jo alkanut.

Muoks. oletan itse, että tuo Julia antoi viitteet tulevasta, ja olkoon ovis ollut kp 12 tai 13, niin simppoja oli siellä väijyssä :) En usko sen olleen kp 10 tai kp 11.
 
Viimeksi muokattu:
Kotitesti.fi: Julia Hedelmällisyystesti syljestä on helppokäyttöinen: laitetaan sylkeä linssille ja odotetaan sen kuivumista noin 5 minuuttia. Asetetaan linssi takaisin paikoilleen, valo päälle ja kuva tarkaksi. Linssistä näkyy näyte, jos näytteessä on tiheästi saniaismaisia muodostumia havaittavissa on on ovulaatio alkamassa tai se on jo alkanut.

Muoks. oletan itse, että tuo Julia antoi viitteet tulevasta, ja olkoon ovis ollut kp 12 tai 13, niin simppoja oli siellä väijyssä :) En usko sen olleen kp 10 tai kp 11.
Kumpi nyt siis näyttää aiemmin muutokset :confused:

WP: Oon täs muutaman päivän ihmetellyt, kummalla puolelle linssiä se sylki laitetaan.. Sinne pienempään koloon,jonne ei saa millään vai sille puolelle, josta katotaan? Puhun nyt Juliasta. Donnassa oli ihan selvää.
 
Kumpi nyt siis näyttää aiemmin muutokset :confused:

WP: Oon täs muutaman päivän ihmetellyt, kummalla puolelle linssiä se sylki laitetaan.. Sinne pienempään koloon,jonne ei saa millään vai sille puolelle, josta katotaan? Puhun nyt Juliasta. Donnassa oli ihan selvää.
Minusta nuo molemmat olivat "teholtaan" samanlaisia, sylkeä niissä mikroskoopilla katsotaan kummassakin. Ja samalla lailla molempiin sivellään sylkeä, otetaan musta osa pois ja siihen sylki. Sitten annan hetken kuivua ja vasta sitten laitan mustan osan paikoilleen. Kuivuu nopeammin kun ei laita heti paikoilleen. Tilasin ulkomailta, mukana tuli värillinen (enkunkielinen) ohje ja puhdistusliina.
 

Yhteistyössä