No nyt loytyi jotain, mika on voinut olla koko ajankin tassa haittaamassa. Eli verikoetulokset tulivat. TSH oli 3.0 eli siis kyllakin normaalin rajoissa, mutta raskautta yrittaessa ideaalisti arvo ei saisi olla suurempi kuin 2.5. Minulla on nyt tassa 1.5 vuoden aikana otettu TSH neljasti naiden hoitojen takia; ensin oli samalla tavalla hiukan koholla, sitten kahdesti oli hyvin alle 2.5 ja nyt taas yli sen arvon. Eli koska arvot voivat tietenkin vaihdella paivasta paivaan ja vuodenajasta toiseen, niin onhan tassa voinut olla niinkin, etta tietamattani arvo on voinut olla hiukan koholla aikaisemminkin ja alkion ollessa sisalla myos. Eli nyt siis aloitan kilpirauhaslaakityksen - kunhan saadaan eurooppalainen resepti minulle tanne perille (arvatkaapa kahdesti, saisinko taalla laakarilta laakkeita, jos menisin tassa yleislaakarille pyytamaan, ja jos arvo olisi normaalin rajoissa? No taatusti en saisi!) - viimeistaan ensi viikon lopussa taikka jouluaattona, milloin nyt sitten paasen kansainvalisen reseptin hyvaksyvaan apteekkiin. Hyva juttu, etta selvisi!!!
Testosteroniarvot olivat viitearvojen sisalla, tosin useimmat aika alhaisia, eli DHEA:n syonnista ei ainakaan siina mielessa ole haittaa ja aloitin senkin taas uudestaan. Metformiinin syonti muuten alentaa testosteronia. Minun varmastikin kannattaa myos muistaa syoda naudanlihaa silloin talloin (en syo mitaan kalaa tai merenelavia, vaikkakin kalaoljyomega3:sta otan) ja muistaa ottaa D-vitamiinit, jotka myoskin olivat yhdessa vaiheessa minulla alhaalla. Sinkki on myos hyvaksi testosteronituotannolle.
Ferritiini oli taas jalleen tippunut 34:aan. Otin siis viime viikolla rautatankkauksen ja mittaus oli tietenkin otettu ennen sita, mutta silti laakari kehotti nyt ottamaan rautaa 100mg paivassa. Eli nyt otan sen (plus myos sen, mita monivitamiinissa on, ja otan nyt sitten myos hiukan lisasinkkia). Otan talla hetkella noin 25 eri vitamiinia ja lisaravinnetta paivassa estrogeenin lisaksi!!!
Peukut pystyyn, etta saan laakkeet pian ja etta tama auttaa! Ja tyroksiinilaakitys voi auttaa kasittaakseni myos laihtumaan.