40 + so what, wol 14 (2019)

Lista: ikä/ monettako yrittää/ yritys aloitettu/ millä keinoin:


Iid@ (45).......2/ yritys aloitettu 4/2016/ lahjamunasolut
kirsillevauva (45).......4/ aloitettu 12/2013/ luomu, odottaa luovutettua munasolua
aamuska (41)....1/ ? /IVF
hulbertiina (42)...3/ aloitettu1/2015 /IVF
miumau-82 (36)....1
mirumarumoru (43)....4 / aloitettu 6/2018 / luomu
Rusakkonen (46).....1/ aloitettu 1/2017/ IVF (luovutettut munasolut ja omat)
Roxanne (44).......2/ ?/ luomu, odottaa IVF:ää
lolu (39)....4/ ? /luomu
Tatti55 (41)... 3/ yritys alkanut 8/2017 / luomu
Annamaija76 (42)....3/aloitettu 6/2018/luomu
Momon (39)......5/ aloitettu 1/2018/terolut
MatildaM ...............3/lahjamunasolut

Taustalla:
Virkki
Yöeläjä

Plussanneet:

Marraskuu 2018:

Katti75 (43).........2/yritys alkanut 4/2018 /IVF
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Perustin uuden ketjun.

Onnea @Kunpa plussasta!

@Iid@ , missä vaiheessa teidän soluasia on? Onko luovuttaja tiedossa, vai vasta jonoon menossa? Milloin @Rusakkonen , sinulla on siirto? @Aamuska, mikä sun aikataulu?

En ole ikinä odottanut kuukautisia näin paljon! Yksi askel eteenpäin, että saa aloittaa kuurin ja varata ajan ultraan. Tammikuusta tulee varmaan piiiitkä :) Miehellä on onneksi vapaapäivä 14.1, joten pääsee sen vaikean siittämistehtävän suorittamaan :)
 
Kirsillevauva: Kiitos uudesta ketjusta! Meillä ei ole vielä luovuttajaa valmiina, mutta ymmärsin, että jonoja ei olisi. Silti siihen varmaan jonkin aikaa menee, joten ei kannata enää enempää päätöstä lykätä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@kirsillevauva - kiitos uudesta ketjusta! Hyva, kun siirryttiin numerosta 13 numeroon 14. :) Suunniteltu siirtopaivamme on to 10.1. ja ainakin lennot ja ensi viikon ultra-aani on varattu. Lentoja ei voi perua, joten Suomen-matka minulle tulee joka tapauksessa, paastaan siirtoon sitten tai ei. Uskon kylla ja toivon, etta limakalvo on kasvanut ihan mukavasti. Tassa pitaa kylla viela varata akupunktiohoidot Suomessa ja myos tietenkin ottaa selvaa, miten sita Nivestimia oikein kaytetaan; apteekista tuli 5 ruiskua, vaikka luulin niita tulevan vain yhden. Myos Terolutin aloittamisen tarkka ajankohta tulee paattaa. Onneksi sentaan sain sen talon myytya, mika siunaus ajatellen tata prosessiakin nimenomaan. Onnea teillekin siirron valmisteluihin! :)
 
@Rusakkonen, mulla on ultra 11.1. Onnea sinulle siirtoon ja toivotaan nyt kovasti, että viimeinkin teillä tärppäisi!

@MatildaM, mikä teidän aikataulu on?

Minulla alkoi kuukautiset!!! Olen niin onnellinen, huomenna alkaa estrogeeni ja ultra 11.1.. Toivottavasti kohtu reagoi suotuisasti lääkkeeseen ja pysytään aikataulussa. Mulla on painoindeksi 38, joten huolettaa, kuinka ylipaino vaikuttaa :( Onko muita ylipainoisia yrittäjiä ja millä indekseillä? Mitä lääkärit ovat sanoneet?
 
@kirsillevauva < 3 :love: Toivotaan, etta teillakin onnistuu!!!

Minullahan on painoindeksi 20 kilon pudotuksenkin jalkeen 33-34, eli tyosarkaa viela on. Aloittaessani yrittamisen painoindeksini oli 40. Eihan ylipaino varmaan ihan parasta ole, mutta ei myoskaan este hoidoille, silla kaikenpainoiset ovat maailmalla onnistuneet IVF:ssa eivatka ainakaan Suomessa laakarit tekisi hoitoja niille, joilla ei ole toivoa, eli tietenkin toivoa on!!! Tsempataan!!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos minunkin puolestani uuden ketjun luomisesta! Tuo edellinen taisikin olla yksi vanhimmista ja pisimmistä yhä aktiivisista ketjuista täällä. Toivotaan että tämä uusi ketju toisi nyt mukanaan todellisen plussa-aallon. :)

@kirsillevauva ja @Rusakkonen, teillä onkin nyt tosi jännät ajat edessä! Kovasti tsemppiä ja onnea matkaan! (y)

@Iid@ , toivotaan että luomutärppi tulisi vielä viime metreillä. :) Ja jollei, niin lahjasoluilla onnistumisprosentti ainakin nousee hurjasti.

Mullakin alkoi juuri menkat, joten tästä sitten lähdetään menemään kohti alkionsiirtoa, hurjaa! :rolleyes: Omat odotukset on kyllä aika nollassa, sillä mehän saatiin viimeisimmästä hoidosta jo tuo hurmaava 1-vuotias esikoisemme, enkä millään jaksa uskoa sellaiseen tuuriin että siitä vielä toinenkin jättipotti tulisi. :unsure:

Kyselin muuten joulun alla lääkäriltäni, kannattaako minun hänen mielestään enää jatkaa hoitoja omilla soluilla (ikää kun on jo 44 v.). Hänen mielestään tilanne ei ole vielä mitenkään toivoton, vaikka toki pitää varautua siihenkin vaihtoehtoon, että mitään siirrettävää ei saada. Mulla on sikäli hyvä tilanne, että kaikissa aiemmissa hoidoissa on saatu munasoluja hyvä määrä, vaikka laadussa onkin ollut toivomisen varaa. Sitten jos soluja ei enää tulisi kuin 1-2 per hoito (tällaisiakin potilaita heillä kuulemma on paljon), kannattaisi hoitojen mielekkyyttä jo vakavasti pohtia.

Lääkäri sanoi myös, että mun iässäni keskimäärin vain joka viides alkio on enää normaali. Toisaalta voihan se yksi viidestä joskus osua kohdalle ekallakin yrittämällä, jos oikein hyvä tuuri käy – sellaisiakin tapauksia on meidän klinikalla kuulemma ollut. Mutta ei nyt mennä asioiden edelle vaan katsotaan tämä tuleva alkionsiirto nyt ensin… :D
 
  • Tykkää
Reactions: Momon ja Rusakkonen
No niin, tuli kaytya ultrassa ja kaikki oikein hyvin. Limakalvo 12,67mm (en ole ennen tallaisiin lukuihin paassyt PAS:eissa; tuoresiirroissa kylla) ja kolmikerroksinen; munasarjat lepotilassa. Pistan Nivestimin huomenna ja odottelen laakarilta vahvistusta Terolutin aloittamisajankohdasta, kasittaakseni lauantaina aamupaivalla.
Avanti!!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Momon
Hei taas ja onnea plussanneille :). Meillä on nyt se tilanne että ovista tikutellaan (aamulla jo vilkkui). Kävin ultrassa kp 9 ja follikkeleita taaaas se 3 ja isoin tuolloin jo 19mm. Ei niin kiva jos niistä puhjetessa taas kohtuonteloon pääsee nestettä. Letra-annos puolitettiin ja silti kroppa reagoi näin isosti. Limakalvo oli hyvä. Nyt pitäisi lääkärin kanssa sopia siirrosta että viljelläänkö blastoksi. Oon aika väsynyt tähän rumbaan kun jo kolmas kuukausi putkeen koitetaan päästä edes siirtoon asti. Katsotaan nyt miten tässä kierrossa käy. Voimia meille kaikille.
 
Heipä hei täältäkin pitkästä aikaa ja kiitos uudesta ketjusta @kirsillevauva :) Arki menee samaa rataa kuin ennenkin ja menkat tulee säännöllisesti kuten ennenkin... Toivon kyllä kovasti kaikkien teidän puolesta, että tänä vuonna onnistaa ja pääsette raskauden alkuun! Itse kovasti mietin, mahtaako tästä luomuilusta mitään enää tässä iässä tulla. 3 x ivf:ää pari vuotta sitten kokeiltiin eikä siitäkään tulosta. Ehkä me vaan jäädään vielä ilman sitä yhteistä nyyttiä.
Luovutettujen solujen kaytto viela jaljella vaihtoehtona! :) Ja voittehan toki luomunakin viela onnistua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kunpa
Heipä hei täältäkin pitkästä aikaa ja kiitos uudesta ketjusta @kirsillevauva :) Arki menee samaa rataa kuin ennenkin ja menkat tulee säännöllisesti kuten ennenkin... Toivon kyllä kovasti kaikkien teidän puolesta, että tänä vuonna onnistaa ja pääsette raskauden alkuun! Itse kovasti mietin, mahtaako tästä luomuilusta mitään enää tässä iässä tulla. 3 x ivf:ää pari vuotta sitten kokeiltiin eikä siitäkään tulosta. Ehkä me vaan jäädään vielä ilman sitä yhteistä nyyttiä.
@Mirumarumoru hurjasti tsemppiä sinne tulevaan vuoteen, josko se pieni nyytti ilmoittaisi tulostaan vielä :love:
En itsekään uskonut enkä edes uskaltanut toivoa...enemmän pelon puolelle meni, että missasin sen ”viimeisen junan jo” :(
Pieniä ihmeitä kuitenkin tapahtuu.
Älä menetä uskoa ja toivoa...täältä plussatuulia sinne <3
 
Kolme tyopaivaa viela seka pakkaaminen, akupunktiota, ja sitten Suomeen. Tuntuu hyvalta tehda siirto ja ihanaa, jos se onnistuisi nyt, varsinkin kun nykyinen tyo on kohta loppumassa ja rahoja tarvittaisiin mielellaan velkojen maksuun. Mutta jos ei viela saataisi plussaa ja myohemmin nyyttia kotiin, niin sitten pitaa vain uskoa, etta minusta ja meista pidetaan huolta ... ja etta aikanaan kaikki tapahtuu kuten tarkoitettu ... ja vain sitten tehda se kokonaan uusi luovutushoito. Aviomieskin toki yrittaa varautua uuteen hoitoon varmuuden vuoksi niita lisaravinteita syoden, vaikka se hanelle vaikeaa onkin, kun han ei ole siihen tottunut.

Mutta jos se olisi nyt jo meidan aika! Ainakin mina olen ihan eri ihminen kuin viime vuoden alussa, ja varmaan on mieskin ... 2018 oli sen verran kova koulu - nama hoidot, isot tyoasiat, isot raha-asiat ja huomattavasti pitkittynyt kahden asunnon myyntiprosessi... Tai oikeastaan kaksi erillista prosessia. Mutta koko ajan on menty parempaan pain ja johdatusta ollut. Ja ajattelenkin nyt, etta toivottavasti olen nyt paremmin valmis siihen aitiyteenkin jollain tavalla, pikkuisellemme rakkautta ja huolenpitoa antamaan... vaikka siis olemmekin vahan sellaisia ikuisia opiskelijoita luonteeltamme ja kotikin on hiukan sen tapainen :) - niin ehka jokin sielu haluaisi juuri tallaiset vanhemmat... <3 BLISS!!! :)
 
@MatildaM, miten tilanne? Pääsettekö siirtoon?

@Mirumarumoru, onko teillä varasuunnitelmaa, jos luomuilu ei tuota tulosta?

Minulla loppui kuukautiset kun aloitin estrogeenin, onkohan se normaalia. Pari päivää pientä tiputtelua oli. 11.1 siis ultra.
Huomenna aamulla ultra jossa tarkastetaan onko kohtuun vuotanut nestettä. Tiistaina aamuna taas ultra ja uusi tarkistus. Jos kaikki ok lähdetään siitä ajamaan klinikalle siirtoon. Ovulaatio tapahtui ajallaan ja oireet tosi kovat. Ei normikierrossa tällaista ole. Saapas nähdä.
 
Me pääsimme vihdoin siirtoon jännittävien vaiheiden jälkeen . Kohtua ultrattiin maanantaina ja vielä tiistaina aamulla ja kaikki oli hyvin lukuunottamatta sitä että limakalvo oli todella paksu. Ehdin jo masentua että tällä kertaa tämmöinen syy siirron peruuntumisen mutta lääkäri oli ihan fiiliksissä että "muheva" pesä alkioille. Alkioita siis siirrettiin kaksi, molemmat kuulemma hyviä tarkemmin en tiedä enkä haluakaan tietää. Oma toivotukseni oli että molemmat edellisenä päivänä sulatetut siirretään.
Nyt on vähän epätodellinen olo. Kaiken huono-onnisuuden jälkeen pääsimme siirtoon. Käskettiin elää raskaana olevan naisen elämää, mitä ikinä se onkaan. Nuorena juoksin vielä ison mahani kanssa mutta nyt himmaan ja lenkkeilen vain koiran kanssa. Testailemaan pääsee vasta loppukuusta pregnylin takia mutta ei se mitään. Se hetki on niin kammottava hyi.
Tällä hetkellä kaikki on hyvin ja nyt pitää iloita siitä. Tsempit muillekin siirtoa odottaville ja toki kaikille muilleki <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: yöeläjä
@MatildaM, ihana että viimein hyviä uutisia! Eiköhän se plussa sieltä pärähdä, kuten @Rusakkonen :llakin <3. Eikö plussa siis näy lääkkeen takia, vai miksi noin myöhään testi? Miksi kaikilla on ihan erilaisia lääkkeitä, olen ihan sekaisin? Minä ymmärsin, että syön lääkkeitä plussatestiin saakka, ja näkyy siirrosta 1,5 viikon päästä?

Mulla on muuten posket ihan pulleet. Puntaria ei ole, mutta joku hemmetin turvotus nyt päällä. Inhoon tota estrogeenia!
 
@kirsillevauva - hyva, kun jaoit tuon niista poskista. Kun olen itse ajatellut, etta viime aikoina kasvojen iho on alkanut erityisesti poskista nayttaa jotenkin turpeammalta, vaikka siis paino onkin pudonnut, jotenkin minusta erilainen koko ‘look’ (vaikka kukaan muu ei taida huomata) enka uskoisi, etta niin yhtakkia voisi tapahtua ‘vanhenemista’. Kylla se estrogeeni taitaa tuohonkin olla syyllinen! :) Juu ja painon nousun estrogeenin aikana olen ennenkin huomannut; taitaa olla turvotuksen/nesteen keraantymisen takia. Sita plus progesteronia yleensa meidan tapauksessammme syodaan ainakin 12. raskausviikolle. Joitakin laakkeita otetaan koko raskausaika (esim. verenohentajat, jotka yleensa lopetetaan vahan ennen synnytysta ja sitten aloitetaan taas uudestaan - mutta Sinullahan niita ei ole. Minulla on Klexane, ja sitten myos tuo tyroksiini).

Eri laakkeista: stimulaatiohoidoissa, kun kerataan omia munasoluja, kaytetaan irroituspiikkia, normaalisti Ovitrellea tai Pregnylia, irroittamaan munasolut olikos se nyt 36 tuntia ennen keraysta. Sita voidaan kayttaa myos pakastetun alkion siirrossa, jos siirretaan omaan kiertoon (tasta minulla ei ole kokemusta, Matilda taikka Katti voi selittaa?). Sellainen laake voi nakya testeissa ‘valeplussana’ jonkin aikaa, mutta yleensa 11. piinapaivana voidaan testata viisipaivaisen alkion ollessa kyseessa, muuten usein 14. paivana. Itse olen lykannyt testia pari kertaa noista paivista, jotta voisin olla ihan varma, koska hitaasti kehittyva alkio voisi periaatteessa nayttaa kunnon plussaa vasta muutamaa paivaa myohemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä