<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

Tervetuloa salamanteri85 :)

budda palailehhan pian pinoon uudestaan!:))

nöhvi musta ovuloimattomassa kierrossa menkat saattaa tulla eriaikaan kun normaalisti.

Onko kelläänkokemusta ovisvuodoista??? saan näköjään ite kokeavielä tämänkin :D torstaina tuli ovis plussatestiin ja swit eileneli odotettuna ovis aikana tuli pienen pieni määrä verta. Kyllä tää naisen elämä osaa taas olla jännää.
 
Ovisvuodosta ei kyllä ole kokemusta - tai no mistä sitä tietää, synnytyksen jälkeen on ollut muutamia kertoja aivan kummallista päivän tai parin kestänyttä tuhruvuotoa jota ei ole tullut kuin pyyhkiessä paperiin. Tällaisia ei ennen raskautta ollut ikinä. Liekö näihin ihmekiertoihin vaikuttanut myös reilu vuosi sitten löydetty kilpirauhasen subakuutti tulehdus joka aiheutti aika voimakkaita liikatoiminnan oireita ja kilpirauhasen sairauksissa kuukautishäiriöt kuuluvat oireisiin. Tämä tulehdus ei sinänsä ole kilpirauhasen sairaus vaan sillä on viruksen piirteitä, eikä oikein tiedetä mikä sen aiheuttaa. Joillakin se kestää muutaman viikon, joillakin jopa vuoden ja minä kuuluin tuohon jälkimmäiseen ryhmään. Sille ei tehty mitään vaan veriarvoja seurattiin vuoden ajan tasaisesti ja nyt tänä kesänä vuotta toteamisesta myöhemmin arvot olivat normaalit.

Minä kyllä täällä kuvittelen jo kaikenlaisia raskausoireita... väsyttää aivan kamalasti koko ajan (ollaan koko porukka oltu sitkeässä nuhassa jo useampi viikko, johtuu varmasti siitä), juoksu ei meinaa kulkea (johtuu tasan siitä että olen ollut puolikuntoinen nuhasta johtuen), iltaisin on viluttanut vaikka posket helottaa (menee sekin varmaan nuhan piikkiin :D ) ja hajuaisti tuntuu jotenkin herkistyneen. Mutta nämä tissit ovat kyllä ihan kamalan kipeät, eikä mulla kyllä yleensä tuommoisia pahkuroita niihin tule ennen menkkoja. Mietin että pitäiskö sitä käydä hakemassa k-kaupasta niitä halpoja liuskatestejä ja testata vaikka huomenaamulla vaikka en kyllä mitenkään jaksa uskoa että siihen mitään kahta viivaa tulee. Kyllähän ne raskaudet voi olla erilaisia, mutta muistan niin hyvin esikoisesta, että mahaa juili menkkamaisesti koko ajan alussa ja valkovuoto oli todella runsasta. Nyt kyllä on joka päivä jonkinlaista menkkakolotusta tuntunut, mutta se on ollut jotenkin sellaista heikkoa ja "onttoa" ja paikat tuntuu jotenkin kuivalta. Ja tuntuisi jotenkin liian uskomattomalta, että toisenkin kerran tärppäisi ekasta yrityskierrosta.

Olin yllättynyt, kun gyne näytti oikeasta munasarjasta selkeästi isoa rakkulaa ja sanoi, että luultavasti 4 päivän sisään olisi ovis, mulla nimittäin juurikin nämä viimeisimmät menkat olivat ensimmäisen varmaan puoleentoista vuoteen sellaiset, jotka tuntuivat "oikeilta", eli vuotoa oli runsahkosti ja kestivät yli viikon. Sellaisia mun menkat ovat olleet ennen raskautta ja raskauden jälkeen tuohon syyskuuhun asti ovat olleet tosi niukkoja, lyhyitä ja muutenkin omituisia. Mutta siis yllätyin, koska usein käy niin, että sellaisten "kunnon" menkkojen jälkeen tulee sellainen 2-3 kuukauden tauko ennen seuraavia. Ja kun en yleensä tiedä, milloin ovista voisi odotella muuta kun limoista ja haluista, tietysti sitä toivoo, että olisi voinut tärpätä mikäli ovis oli. Ollaan kuitenkin siitä gynekäynnistä lähtien heiluteltu peittoa sen verran usein, että kyllä tuolla simppoja on uiskennellut jatkuvasti. Jotenkin kuitenkin sitä miettii, että jospa se kakkonen ei lähdekään tulemaan yhtä helposti kuin ensimmäinen. Muutenkin tieto lisää tuskaa, esikoisen kanssa olin heti testin teon jälkeen täysin varma, että kaikki menee hyvin loppuun asti, keskenmenot tai muut jutut eivät käyneet edes pienessä mielessä! Kerrottiinkin kaikille heti samantien, mutta olenkin sellainen ihminen, että en malta pitää asioita, jotka innostavat/tekevät onnelliseksi salassa ja ajattelin myös, että jos tulee pettymys, niin onpahan ihmisiä, joiden kanssa surra yhdessä ja joilta saa tukea. Tämä foorumi on kyllä sellainen henkireikä eikä tarvitse miestäkään kyllästyttää spekuloinneilla ihan niin paljon :D
 
Tänään vähän sekava aamu: aamulla tein cb:n raskaustestin johon tuli raskaana 1-2. Tunnin päästä alkoi menkat.. Ei siis tosiaan mitään kiinnittymisvuoto tuhrua vaan ihan sillain kunnolla verta tuli, mutta ei kuitenkaan runsaasti vaan ihan semmoset normaalit menkat :'(
 
Nöhvi
Tervetuloa salamanteri :wave:

torstai: onpas hullu tilanne : / Nyt ei voi kun toivoa parasta! Kyllähän joillain tulee menkat, vaikka olisi raskaana. Inhottavaa tuollainen epätietoisuus... Voimia :hug:
 
Hei! Liitynpä mukaan pikkukakkosen kuumeilijoihin. Tässä pinossa on käynyt niin upeat plussatuulet, että en malta olla liittymättä.

Meillä on 09-loppuvuodesta syntynyt esikoinen ja nyt saisi pikkusisarrus tulla.

Me ollaan juuri alotettu kuumeilu ja nyt käynnissä yk 2. Oviksen sain tikkuun viime keskiviikkona aamuna ja illalla tuntui oviskipuja, jotka jatkuivat sitten to aamuna. Harmi vain, että tämä kierto taitaa olla tulokseton, kun mies on ollut työmatkalla tämän viikon ja sunnuntaista asti simpat tuskin on selvinneet.

Mutta ihanaa tämä yrittäminenkin! Ei haittaa vaikka hetken kestäisi. Kivaa touhua tämä oviksen pongailu ja jännääminen sitten loppu kuussa. Ja kahden lapsen jälkeen on meidän lapsiluku täynnä, niin ihanaa ottaa kaikki ilo irti, kun pääsee viimeistä kertaa tähän "vauvantekohommaan".

Onnea kaikille plussanneille!
 
Viimeksi muokattu:
Hitto kun piti mennä ostamaan niitä ovistestejä! :mad:
Aina näyttää vaan haaleeta viivaa, eli negaa. En kai sitte ovuloi ollenkaa tässä kierrossa :( Tai voihan se vielä tullakki, mutta oon jo menettäny toivoni... vissiin ihan kaikkeen. En ymmärrä miks oon näin maani myyny täst tilanteesta. Ehkä senki takia kun niin moni läheinen ystävä on raskaana. Mietin kyllä ennenkun alettiin yrittämään että kannattaiskohan lykätä tätä just sen takia. Vähän huonoja kokemksia tosta samaan aikaan kaverin kanssa raskaana olosta. :( Perjantaina oli tasan kaks vuotta kaksosten poismenosta :'( Ja samalla viikolla oli kummipojan 2-vee synttärit. Tasan ei mee onnenlahjat... Mutta sit tulin kuitenki siihen tuloksee etten sais ajatella mitä muut tekee, vaan tässä aatellaan vaan meidän perhettä.

torstai jaa'a.. Mitähän tohonki sanois? En oo koskaa kuullu tollasesta, mut toisaalta nois on niin lyhyt aika, että jos et olis raskaana nii eihän se testi sitä olis voinu näyttää? Vaikka olis menny keskenki ni tuntuu hassulta et tunti vaan väliä että oiskohan se testi sit näyttäny ees raskautta???? Toivottavast nyt kuitenki olisit raskaana :) Tuuppas sitte kertomaa et miten tilanne etenee.

Salamanteri tervetuloa! :)

Nöhvi älä muuta sano! :( Ärsyttää kun toivo on menetetty jo tässä vaiheessa. Mulla vissiin nyt kp15 tj, mut kuitenki oon jo varma et turha elätellä mitään toiveita tähän kiertoon :(

Biba Hyvä! :D Ja mainiota et uus sänkyki on osottautunu loistavaksi! :D Ei narise? :D

ki7i paaaaaljon onnea! :) Koskas sit olis la?

Bubba :hug:

Nyt lähden murjottamaan johonkin muualle. Ehkäpä sängyn pohjalle! Heissulivei! :wave:
 
Iltaa kaikille! :wave: On niin kiirettä pidellyt, että hyvä kun ehtii tulla koneella piipahtamaan. Nyt ehtii hetken kirjoitellakin kun tyttönen viihdyttää itseään kantamalla litran mehupurkkia ympäri asuntoa ja hokemalla "PuppePuppePUPPE!". :D Hauska ikä!

Tervetuloa mukaan jutskaileen salamanteri85 ja leppäkerttu3! Ja paljon onnea yritykseen. :)

Bubballe iso :hug:. Tosi kurjaa kun täti yllätti, kuulosti jo niin lupaavalta. Toivottavasti palaat pian jutustelemaan.

torstai Onpa kurja tilanne. :( Raskaanahan olet/olet ollut jos plussan sait testiin. Toivotaan, että kuuluisit niihin ihmisiin, joille tulee menkat alkuraskaudessa. Oma äitini jaksaa aina kertoa, miten ei tiennyt odottavansa mua moneen kuukauteen kun menkat tuli normaalisti. Tsemppiä sulle!

Valtavan paljon onnea plussasta meriheponen! Ihanaa kun tärppäs niin nopeesti. :heart:

Nöhvi & nellinu Toivotaan, ettei teillä kierrot olis hukkaan heitetty vaan plussa yllättäis. Menkkoihin asti saa aina toivoa. ;)

Omalle navalle ei täällä kuulu mitään erikoista. Kp taitaa tänään olla 19, jos osaan enää ensinkään laskea... Esikoisesta oikeastaan ainoa raskausoire ennen menkkojen poisjääntiä oli lämpöily, pikkaisen päälle 37 jatkuvasti. Huvikseni mittasin eilen ja tänään lämmön ja se on 37, normaalisti 36,5 maksimissaan. MUTTA ovulaation jälkeenhän lämmön kuuluukin olla vähän korkeammalla kunnes se laskee ennen kuukautisia normaalitasolle. Eli jos se nyt jotain kertoo niin sen, että oon ovuloinut tässä kuussa, mikä on hienoa. :) Pessimisti ei pety, joten en usko, että tässä kuussa olis tärpännyt meillä.

Mutta kuten leppäkerrtu3 tuossa tuumaili, niin tämä yrittäminenkin on hauskaa ja jännää. :) Siis vielä tässä vaiheessa ainakin. Jos alkaa hurjan pitkään menemään, niin sittenhän se hauskuuskin taitaa loppua.

Mutta sellaista. Lähden ihastelemaan naperoni puuhailua ja vähitellen iltapalan tekoon. Plussatuulia kuten aina! :)
 
********Maanantai 10.10.2011************








Mukana:

Sannuli79........................tyttö 07/11 ...kp10/30-60?..........yk1
misupai.........................tyttö....02/08.......kp10/28...........yk5
puppa..................................08/09 ........kp12/27-31........yk1
Hipsu86........................poika11/10........kp12/28..............yk4
Cristall...........................tyttö 07/09........kp13/28............yk2
UusiVauva82..................02/08...............kp14/30-34.........yk2
nellinu.........................tyttö 8/10.........kp 16/26-28..........yk 2
Andreana......................tyttö 2/11.........kp21/24-30..........yk2
_Lumi_.....................tyttö 07/10...........kp 22/28..............yk1
Nöhvi....................... .tyttö 7/10...........kp22/25-26...........yk2
mihu......................................../00.......kp24/28...............yk4
muumimamma1983............poika 6/10.......kp26/30-31.......yk1
santsu_82......................poika7/10.........kp26/29..............yk4
BiBa.....................................10/09........kp27/32..............yk3
Tyllerömamma......................4/10...........kp27/28-40.......yk6
samaria.................................2/10........kp28/28..............yk 5
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08........kp28/28-32.........yk9
Miraaz..........................tyttö 10/10........kp 29/28-48........yk1
_TiNy_...........................poika1/05.........kp30/26-28.........yk9
funny87.........................poika 11/09.......kp33/35-48.....yk3
salamanteri85.................poika 8/08.........kp34/30-90......yk1
tiiru.............................poika 5/10..........kp34/32.............yk4
torstai............................11/10.............kp35/42...............yk1
tilke..............................poika 7/10..... ..kp38/24-27.........yk4
satuliina........................poika...............kp38/27-29........yk2


TAUSTAILIJAT
murgu
danuli79
Tiuhti83
Myhmeliini
Tiitulainen
Murumii
Johannäss
Tanza
Waaka
mamsseli
Bubba
leppäkerttu3 /09

Plussanneet 2011:









Lokakuu2011:
Meriheponen(yk2), ki7i(yk2)



Syyskuu2011:
Rouva Möppiäinen(yk3, TaCa(yk1),Villany(yk2), pillipöllö(yk2),
Caisachu(yk4), Eebowi(yk2),diiselikissa(yk1)



Elokuu2011:
Vomppis(yk5),chamon (yk2), Pöhköfantti(yk2), Princessa(yk2)

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2),äittä-83 (yk1), LittleStar (yk1)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)[/QUOTE]
 
Äääh, kirjotin pitkän tekstin ja kaikki hävis yhtäkkiä :(

torstai: Onpas jännä tilanne sulla? Mutta voihan runsastakin vuotoa tulla vaikka on raskaana? Joillakin tulee jopa valemenkat vaikka on raskaana! Testailehan muutaman päivän päästä uudelleen tai sit käyt ihan verikokeissa! tsemii ja tule sit ilmottaa miten kävi!

nellinu Juu sänky ei narise tai pompi liikaa niinkun entinen teki :D meni rytmit sekasin :D :D haha!! Ja hyvin nukuttaa, ei oo aamusin ihan "hakattu" olo...ku oon tällänen selkä ja niskavaivanen..

Tilasin pari raskaustestiä halpatesti.fi:stä...käytin kun käytinkin sen yhden tuolta kaapista pölyttymästä. Ja nega tietty, kun kp:tkin on vasta niin vähäset..No ei harmita, testailu on vaan niin kivaa ja saahan noita uusia kaupasta :D Jos ja kun menkat alkaa niin pitää tilata vielä ovistestejä...jos vielä ens kierron tikuttelis..
 
Heips Kaikille!! :)

Onko täällä vielä samoja tuttuja kuin alkukesästä, muistaako joku minut? Olin siis täällä aiemmin ja onnellisesti raskauduin. Valitettavasti se raskaus meni kesken...:'(

Nyt asian on saanut käsiteltyä ja uusi raskaus olisi toiveissa. Kuukautiskierto on käynnistynyt, mutta ei vielä ihan normaalina. Harmi. Kova pelko tuosta km:sta jäi, siis mahdollista seuraavaa raskautta ajatellen. Tulen varmasti olemaan pelokas aika pitkälle, ellen loppuraskauteen saakka. Noh, sitä on turha vielä murehtia. Kivaa kuumeilla taas kanssanne! :)
 
Viimeksi muokattu:
LittleStar Itse aloin kuumeilemaan täällä vasta loppukesästä/ alkusyksystä, vai mitenhän se oli, joten en tiedä sinua, mutta tervetuloa!! Ja pahoittelut keskenmenosta, toivotaan että kaikki menee tälläkerralla hyvin !!

Tosi harvoin kerkiää mitään tänne kirjoitella tai käydä edes kunnolla lukemassa muiden kuulumisia, kun tuo koulu verottaa niin paljon. Nyt onneksi syysloma ja pientä huilimista ! Ihanaa kun ei tarvitse viedä esikoista päiväkotiin vaan saa viettää päiviä yhdessä :)

Täällä on ollut erikoinen kierto nyt. Kuukautisten loputtua alkoi outo ruskea, välillä jopa MUSTA vuoto, jota tuli sillontällön paperiin :S Outoa, ei ole ennen ollut moista. Jotakin vanhaa vertahan se oli sekoittunut vuodon sekaan sitten. No, kun tuo vuoto katosi oli hetken aivan normaalia valkovuotoa ja vaikutti normaalilta kierrolta taas. Nyt eilisestä asti ollut ovulaatio päivät lähellä, eilen alkoi normaalit ovulaatio tuntemukset limoineen ja selkäjomotuksineen. Tänään limat vaan vahvistunut, hirveesti kirkasta valkosta venyvää limaa, niinkun aina ovulaation aikaan, mutta viime wc käynnillä huomasin että tuo kananmunalima oli vaalean ruskeaa.. Huoh.. En ole tähänkään ennen törmännyt. Enpä nyt tiedä onko elimistö ihan sekaisin kun tota ruskeaa limaa oli tovi menkkojenkin jälkeen, että onko kyse nyt viellä samasta limasta, vai liittyykö nyt jotenkin ovulaatioon tää juttu. Just kun ollaan päästy tallettelemaan eilinen ja toissapäivä oikeen urakalla, käyttäytyy tää kierto tietty heti oudosti. No, saa nähdä. Toivottavasti toi nyt on vaan jotain harmitonta, eikä vaikuta raskautumiseen poissulkevasti.

Plussatuulia kaikille ja onnittelut plussanneille! Olen varmasti missannut tässä monet plussa uutiset!
 
Apuja toverit!! Onko kukaan käyttänyt Lugesteronia?

Mulla oli tänään soittoaika sille gynelle ja olihan hätäinen puhelu!!! No tuloksena oli Lugesteron-resepti ja siihen ohje, että aloitetaan syömään kp15.. No mullahan ei ovis ole vielä tuolloin tapahtunut ja kysyinkin, että voiko estää ovulaation (kun olen kaikessa nettiviisaudessani lukenut aika monesta paikasta). Ei kuulema voi. Mutta kun lugejen tuoteselosteessakin lukee, että aloitetaan kolmantena päivänä ovulaatiosta. Nyt en ihan oikeesti tiedä, toimiako gynen ohjeen mukaisesti vai soveltaako hieman. En todellakaan halua, että koko ovis jää tulematta, koska lataan itteeni keltarauhashormoonia. Mahtaako kukaan tietää?
 
Tervettuloa ja plussatuulia uusille ja pahoittelut LittleStar :hug: oliko raskaus jo pitkällä km tuli?

Voisikohan olla niin että se HCG arvo ei ollut kerinnyt vielä laskemaan vaikka raskaus olisi jo päättynyt? Avasin sen digitestin kun ajattelin katsoa viivan vahvuutta jos se olisi joku ihan haamu, mutta todella selvät kaksi viivaa siellä oli. Vuoto on jatkunut lähes yhtä runsaana kun aina edellisissäkin menkoissa. Tilasin ovis- ja raskaustestejä netistä niin ajattelin tehdä yhden r-testin varmuuden vuoks kun ne tulee, mutta en kyllä yhtään jaksa uskoa että sellainen ihme kuin plussa tulisi.
Mulle voi päivittää kp 2/33-42
 
Nöhvi
Sorry omanapaisuus, mutta nyt ahdistaa... en tiedä onko kp22 vai kp1?? Ällövaroitus... jokunen tunti sitten vessareissulla tuli vähän veristä limaa ja verta, sen jälkeen ei ole tullut mitään. Mahaa on vihlonut oikealta puolelta. Olen nyt ihan huuli pyöreänä, että mitäs tämä nyt on? Kaipa mulla on kroppa jotenkin sekaisin. Imetän vielä pari kertaa vuorokaudessa ja olen nyt sairastellut, josko se on vetänyt kierron ihan kummalliseksi. Nyyh, mä niin haluaisin päästä edes piinapäiville. Viimeksi täti tuli ihan puun takaa ja nyt vielä enemmän puun takaa, kun kp:t oli vasta 22 :'(

Tervetuloa leppäkerttu:wave:
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Bubba pahoittelut tädistä! :hug: Oli sulla vähän erikoinen kierto ja kuulosti jo niin lupaavalta, jospa siinä jotain kiinnittymisyritystä ois ollut! Toivotaan että tjot tuottaa tulosta.

LittleStar pahoittelut keskenmenosta! :hug: noi on niit kauheimpia mitä voi sattua vauvakuumeiselle ja lasta yrittävälle! Jospa se pian tärppäis uudelleen!

Pahoittelut tädistä myös leppäkerrtu3 ja torstai, vaikka torstaille kyllä vielä toivon että peli ei ois menetetty!

Tilkekurja että sun puhelinaika gynelle oli liian pikainen! En valitettavasti osaa neuvoa sua noitten keltarauhashormonien kanssa! Lukeeko niissä ohjeissa etä otetaan 3 päivää ovulaatioasta tai lääkärin ohjeen mukaan? Siinä tapauksessa uskosin ehkä lääkäriä, mutta jos ohjeissa ei ole mainintaa että lääkäri voi määrätä aloitettavan ottamisen aiemmin tai eri aikaan kuin yleinen ohje, aloittasin kuurin paketin ohjeen mukaan. tai soittasin gynelle uudestaan. Tiedän et on inhottava soittaa jos toinen on valmiiksi kiireinen, mutta pitäähän asia selvittää, jos se jäi vaivaamaan!

Plussatuulia!
 
Heippa!

Jospa minäkin nyt sitten liittyisin joukkoon, jos huolitte! :)

Meillä on siis 11/10 syntynyt esikoispoika ja nyt olis sitten tarkoitus aloitella tätä seuraavan yritystä, kun esikoisenkaan yritys ei täysin mutkaton ollut, niin hyvissä ajoissa ollan :) Mulla oli esikoisen yrityksessä riesana liian lyhyt luteaalivaihe, ja lyhyeltä näyttää edelleen, mutta nyt en sitten oo varma johtuuko tämä osittain imetyksestä (2krt/vrk). Kohta sekin nähdään, kun muutaman viikon ajattelin sitäkin vielä tehdä ja sitten lopettaa.
Tarkoitus oli kaiketi aloittaa vasta seuraavassa kierrossa, mutta aika yllättävästi mies sitten päätti aikaistaa sitä. Mulla on lähes krooninen vauvakuume, joten en alkanut väittää vastaan :D

Tänään siis kp 18/28-30. Eilen sain vasta ovisplussan testiin, eli lyhyeksi taitaa tämänkin kierron luteaalivaihe jäädä. Toi kierron pituus on lähinnä suuntaa-antava :D

Tilke Mä käytin Lugeja siinä kierrossa, mistä tulin raskaaksi. Mä olin tosin vasta silloin kp 18 lääkärillä ja lääkäri oli sitä mieltä, että olisin voinut ruveta käyttämään Lugeja vasta 6. pvänä oviksesta, joka oli silloin kp 18, kun olin lääkärissä. Sanoi tosin, että voin tehdä myös ohjeen mukaan jos haluan. Aloitin sitten 5. pvnä oviksesta ja luteaalivaiheen pituus jäi arvoitukseksi, koska aloin odottaa poikaa. Eli hyvin toimi ainakin mulla :) Eli en siis usko, että siitä on haittaa vaikka aloittaisit ne Luget vasta sillon kolmantena päivänä sun oviksesta. Ja mun tietääkseni niitä ei just sais aloittaa ennen ovista, koska saattavat estää sen, mutta en nyt muista oonko vaan kuullut sen jostain vai onko virallista tietoa. Toivottavasti tästä on jotain apua ja saat selkoa tilanteeseen :)
 
Minullakin tuli heti kiinnittymisvuoto mieleen Nöhvin kirjoituksesta, pidetään peukkuja! :)

Tänään päivällä tuntui kyllä ihan selkeästi oikeassa munasarjassa ovismaista nipistelyä, mutta en tiedä mitä se nyt sitten oikein oli. Kaiken varalta kellistin tuon miehen niin onpahan ainakin simpat talletettu :D Mulla ei nyt kyllä ole mitään hajua mitä tässä kierrossa tapahtuu, jotenkin tuntuu että tämä varmaan on yksi niitä megakiertoja jotka kestää sen 90 päivää, vaikka gyne sitä ovista reilu pari viikkoa sitten ennustikin. No eipä se mitään, pitää vain harjoitella ahkerasti :D
 
Nöhvi
Tervetuloa Lavelyn :wave:

Lumi & salamanteri: oi voi kun se olisi sitä! Toivoisin niin kovasti... edelleenkään ei siis ole menkat alkaneet. Suurimman osan päivästä ei mitään, muutaman kerran pyyhkiessä hieman? On tämä nyt outoa... Yritän olla nostamatta toiveita liian korkealle, kun en tosiaan tikuttamalla saanut ihan oikeaoppista ovisplussaa ja olen ollut tosi kipeä tässä. Yritin vältellä särkylääkkeitä, mutta pakko se oli taipua niihinkin.

Mulle on jotenkin hankalaa tämä kontrollinpuute, tai siis kun tämä raskautuminen on näin sattumankauppaa. Ja tämä jatkuva tietämättömyys missä mennään. No tällaista tämä nyt vaan on...

salamanteri: ei vara venettä kaada :D Onhan se ihan hyvä kellistellä se mies ihan noin niinku varmuudeksi sekä huvin ja urheilun vuoksi. Munkin on pitänyt vongata, vaikka olen siis ollut ihan puolikuollut :LOL: Mutta eipä tuo ukko ole valittanut :D Niin ja toivottavasti kiertosi ei nyt ihan siihen 90 päivään veny!
 
Viimeksi muokattu:
Tänne onkin tullut paljon kommentoitavaa, joten pitkää tekstiä tiedossa...

Ensinnäkin Bubballe hei hei, tulehan taas kuumeilemaan - tai toivottavasti tavataan odottajien puolella! Ki7:lle ja Meriheposelle onnea! Biban uusi sänky kuulostaa niin hyvältä, pitäisiköhän meidänkin vaihtaa, jos saisi uutta puhtia petipuuhiin? Nöhvi itse luottaisin ennemmin Pregcheckin ovistesteihin kuin Davidin, olen kuullut noista Davideista niin paljon huonoa. Mutta jos tuo ihmeellinen vuotosi on kiinnittymisvuotoa, niinkuin me kaikki toivoisimme, ei tarvitse enää testailla oviksia ja miettiä testien tulkintaa. Peukut pystyssä!

Torstai toivotaan, että raskaus jatkuisi kuukautisista huolimatta! Oletko jo testaillut uudestaan? Nellinulle voimia, varmasti toisten merkkipäivät tuovat omat huonot kokemukset mieleen. Keskityt silti omaan perheeseen ja yrität olla välittämättä muiden tekemisistä, hieno ja arvostettava asenne. LittleStar muistan, että olet tänne aiemmin kirjoitellut. Olen todella pahoillani tapahtuneesta, noin ei saisi eikä tarvitsisi käydä kenellekään :hug:

Salamanterille, Leppäkerttu3:lle ja Lavelynille tervetuloa! Leppäkertun ja Lumin ajatuksista yrityksen suhteen voisin vaan sanoa, että voi että kun itsekin osaisin suhtautua yritykseen noin positiivisesti, meinaa täällä nimittäin jo vallan stressiä pukata. Cristall kuulostaa tosiaankin jännältä, mutta naisen keho on ihmeellinen, ja vaikka mitä voi tulla vastaan ilman, että se olisi epänormaalia.

ON: Sikäli mikäli omiin ovistuntemuksiin (limat sekä seksihalut ja -unet) on uskominen, olisi nyt dpo 9 tai 10 menossa. Tikuttelin ahkeraan, mutta en saanut päätetyksi, ovatko viivat tasavahvoja, vai tulosviiva toista aivan hitusen vaaleampi. Samanlaista räikyvän punaista viivaa, niinkuin viime kierrossa kuvitellesani jo olevani raskaana, ei tullut. Ota noista sitten selvää. Jos hyvin on käynyt, ollaan luteaalivaiheen pituudessa jo uusissa ennätyksissä, jippii!

"Oireita" löytyy jos jonkinlaista, yritän tosin olla ajattelematta niitä raskausoireina, vaan laitan ne väsymyksen piikkiin. Esikko taitaa tehdä hampaita, joten yöt ovat olleet risaiset. Piti eilen oikein itkeskelläkin vauva-lehteä lukiessa, kun luin juttua sikiön kehityksestä, ensimmäisistä päivistä vauvan kanssa, hankinnoista jne. Oikeita oireita, eli tissien kipuilua ja turvotusta taas ei ole. Itseäni säästääkseni yritän pitää jalat maassa. Viime kierrossa kun tosiaan hetken kuvittelin olevani raskaana, ja totuus olikin sitten aikamoinen pläjäys.

Kauniita syyspäiviä teille!
 
Ovistesteistä: En saanut itsekkään tikkuun kontrolliviivan vahvuista testi viivaa, testi jäi kyllä tekemättä ovispäivänä, mutta ovispäivän jälkeisenä päivänä testiviiva oli selvästi tummempi kuin olin siihen mennessä saanut. eli ajattelin testiviivan vahvuutta tavallaan käyränä jonka huippu oli se ovis, vaikka en tosiaan saanut sitä virallista plussaa.

Tänään tein sitten päiväpissasta raskaustestin ja plussaa se näytti. Verta vuotaa edelleen aika runsaasti. Kuinkakohan monta päivää sen hcg:n laskuun voi mennä vai romahtaako se samantien keskenmenon jälkeen? Ja sitten mietin että voikohan olla kohdunulkoinen raskaus, koska silloin kai yleensä tulee menkat. Toivon kyllä täydestä sydämestä, että olisin raskaana ja kaikki olisi hyvin vuodosta huolimatta. Jos teen vielä huomenaamuna testin ja soitan sitten neuvolaan. vai soittaisinko jo tänään... täytyy miettiä.
 
Moro! :wave:

Täällä täti kävi kylässä ja pakkas kamatki jo, tänään siis kp4.

Minut vois periaatteessa siirtää taustaileen nyt ainaki täksi kierroksi. Ois parin viikon päästä se lääkäri ja sitten toivottavasti oon myös viisaampi :) jos nyt "levähtäis" ja sit ko tietää missä häikkää nii jatkaa tätä loputtomalta tuntuvaa matkaa..
 

Yhteistyössä