<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

Onnea plussanneille !! <3

Täällä nyt kp 2, eli tulihan se täti sieltä, vaikka muutaman päivän myöhässä kurvailikin. Ei tässä muutakun uutta kiertoa pystyyn!

Tässä elättelen toivoa että tästä kierrosta tärppäisi, on viiminen kierto että ehtis tuohon esikoisen 3v synttäripäivään mennessä ja saatas se sama raha kun tuosta esikoisestakin, muuten sitten taidetaankin elellä helkkarin niukasti tän asuntolainan kanssa, jos aletaan minimiä saamaan. Joten SUURET TOIVEET olisi tälle kierrolle!!!

Plussatuulia kaikille!
 
heh kai mun raskautusmistaktiikka on sitte olla mahollisimman pessimistinen :LOL: mä oon todella sellainen toiminnan nainen niin on kyllä super vaikeeta tällainen odottelu ja ihmettely...perkule.

No pienen pientä nippailua ehkä nyt tuntunut toisella puolella alavatsaa. Mutta sehän on vaan se kaali mitä eilen söin. Todennäköisesti :whistle:

Ens viikolla alan kyllä varmaan syynäämään itseäni ihan kunnolla, jos ovis oli su niin kiinnittyminenhän vie sen viikon. Että joo ja joo en muka aattele tätä asiaa..hohoijaa. Mut keskityn siihenkin että lokakuussa tulossa paljon kivoja juttuja joissa ei haittaisi yhtään vaikka ei raskaana olis ;) (mut tietenkin siis mielummin raskaana NYT HETI).

Ja päätin etten tuhlaa rahojani digiin, jos ja kun pääsen tätivaaran ohi niin haaskaan yhden davidin herkän testin (mutta pessimistisesti tietenkin tuskin pääsen).

Lisää plussia kehiin, kesäkuiset lapset on IHANIA :heart: kokemusta on :LOL: eikä tartte toppavaatetta alkaa heti pukemaan, ja yövalvomisetkin on helpompia kun on KESÄ ja vielä alkukesä!
 
Hei!
Täällä ilmottautuisi uusi kuumeilija joukkoon. Nyt on menossa kp1/27-31 ja yk1. Minulla oli keskenmeno reilu kuukausi takaperin. Tämä tapahtui aika pian plussaamisen jälkeen. Raskaus oli yllätys mutta sai päätökseen meidän loputtomalta tuntuvan jahkailun tehdäkkö toinen lapsi vai ei. Kiltisti on nyt ensimmäiset menkat keskenmenon jälkeen odotettu ja yritys saa luvan alkaa.
 
Nöhvi
Tervetuloa puppa :) Pahoittelut kokemastasi keskenmenosta, toivottavasti tärppää pian uudelleen!

Hurrrrrjasti onnea Eebowi :flower: Nyt alkoi plussia ropista!

Lumi: tuntun kuuloista tekstiä... Ovista odotellaan tännekin ja meinaa mennä peittojen heiluttelut aikataulutetuiksi. Ei kovin rentoa meininkiä :D Minä tosin olen jo sortunut ovistesteihin...

Pahoittelut tädin yllättämille :hug:
 
Eilen bussissa kuultua (lue. salakuunneltua!). Nuori tyttö, ehkä 17-18 vee soittaa neuvolaan tai kouluterveydenhoitajalle tms. "Tässä on se ja se heii, mulla on menkat yli viikon myöhässä. Mitähän mun pitäis tehdä? Joo, tein testin eilen ja siihen tuli kaks viivaa, toinen oli kyllä paljon vaaleempi kuin toinen. Mitä se nyt tarkoittaa?". Teki mieli kääntyä ympäri ja huutaa, että "halooo, totta kai sä oot raskaana!". Miten niin kaikki ympärillä on raskaana kun itse yrittää?! :D Toivottavasti tämän tytön tarina päättyy hänen kannaltaan onnellisesti
 
Omg. Mitä mä teen?? Sekoan. Just nyt. Mutta aluks mä haluaisin onnitella plussanneita ja toivottaa onnea odotukseen <3 Ja todella suuret pahoittelut tädin kylään saaneille ja neganneille. Toivottavasti se plussa sieltä tulee :)
Ja nyt jatkan. Onko kokemusta Pregcheck-testeistä? Tein sellaisella tänään haamun..kp30 siis menossa, ei hajuukaan mikä toi mun kierto silti on, jtn väliltä 31-34. Et aika säännöllinen silti.. Mutta siis, tuo haamu tuli testiajan sisällä, on ihan selvä haamu, ei mikään tihruteltava, suurennuslasilla kaivettava, vain oikeassa kuvakulmassa ja -valossa näkyvä haamu. Vaan ihan väriä sisältävä viiva :D Mutta vaalea..niin vaalea silti että kamerassa ei juurikaan näy mtn.. Ah..mitähän tuo tarkoittaa?? Mikä testi pitäis ostaa? Mihin vois luottaa??
 
moikka kaikille

ajattelin uskaltautua ja kirjoittaa ketjuun. olen välillä käynyt lukemassa ketjuanne mutta en ole "uskaltanut" itse kirjoittaa mitään kun en ole oikein tiennyt onko vielä aika kakkoselle vai ei.

minulla on 2v tyttö ja nyt on vauvakuume iskenyt toden teolla. kuumeiluun saattaa vaikuttaa se että useammalle tutulle on syntynyt vauva lähiaikoina sekä se että en oikein viihdy töissäni. toisaalta hieman mietityttää miten taas jaksaa valvoa öitä ja olla vain kotona. samalla en kuitenkaan haluaisi kovin suurta ikäeroa lasten välille. paljon ajatuksia ja tunteita pyörii siis päässä. noh, katsotaan miten käy. "virallinen" yritys alkoi eilen ;)
 
Meriheponen jos sulla haamu testissä niin kyllä se meinaa että raskaana olet. Jos saat siis viivan missä väriä vaikka olisikin hailean hailea niin ei siihen kyllä tule yhtään mitään jos hcg:tä ei erity, eikä tuota hormoonia voi erittyä muuten kuin että alkio on kiinnittynyt. Että varovaiset onnitteltu :flower: odota vaikka pari päivää ja tee uusi testi, niin viivan pitäisi olla vahvistunut.

Tervetuloa mamsseli :wave:

Tääl ei mitään, olisko dpo 5-6 nyt. Ens viikolla jo piinailen kunnolla sit. VOI ETTÄ KUN TOIVON SITÄ PLUSSAA KOSKA ESIKON KANSSA MENIS LA JUST ALLE SEN 3 VUOTTA. Mutta pessimisti pessi täällä jo ostaa tänään kaupasta niitä Vuokkosen ekositeitä tonne kaappiin kun edelliset on loppu :D Edelleen fiulikset että ei napannut tässä kuussa. Ihan tosi vahvat.

_Lumi_ joo tosi kuumottavaa!! Oli varmaan vaikea olla hiljaa, ja hei, eiks se nyt ohjeita syynännyt se tyttö - ei se nyt kovin tähtitiedettä ole että mitä tarkoittaa kaksi viivaa testissä. Mut kaippa se sellainen yllätys on että loppuun asti yrittää miettiä että jos ei sittenkään...ei varmaan ole suuniteltu juttu tai siis näin arvelen;)
 
*********Perjantai 30.9.2011************








Mukana:


puppa................................................kp2/27-31..........yk1
Hipsu86........................poika11/10........kp2/28..............yk4
Cristall...........................tyttö 07/09........kp3/28............yk2
nellinu.........................tyttö 8/10.........kp 6/26-28..........yk 2
UusiVauva82..................02/08...............kp4/30-34.........yk2
Andreana......................tyttö 2/11.........kp11/24-30..........yk2
_Lumi_.....................tyttö 07/10...........kp 12/28..............yk1
Nöhvi....................... .tyttö 7/10...........kp12/25-26...........yk2
mihu......................................../00.......kp14/28...............yk4
muumimamma1983............poika 6/10.......kp16/30-31.......yk1
santsu_82......................poika7/10.........kp16/29..............yk4
BiBa.....................................10/09........kp17/32..............yk3
Tyllerömamma......................4/10...........kp17/28-40.......yk6
samaria.................................2/10........kp18/28..............yk 5
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08........kp18/28-32.........yk9
Bubba............................poika 06/09......kp 18/26-29........yk3
Miraaz..........................tyttö 10/10........kp 19/28-48........yk1
_TiNy_...........................poika1/05.........kp20/26-28.........yk9
ki7i........................................../11.......kp23/28..............yk2
funny87.........................poika 11/09.......kp23/35->48.....yk3
tiiru.............................poika 5/10..........kp24/32.............yk4
torstai............................11/10.............kp25/42...............yk1
tilke..............................poika 7/10..... ..kp28/24-27.........yk4
satuliina........................poika...............kp28/27-29........yk2
Meriheponen.................Poika 6/10.........kp30/34...............yk2


TAUSTAILIJAT
murgu
danuli79
Tiuhti83
Myhmeliini
Sannuli79
Tiitulainen
Murumii
Johannäss
Tanza
Waaka
mamsseli

Plussanneet 2011:












Syyskuu2011:
Rouva Möppiäinen(yk3, TaCa(yk1),Villany(yk2), pillipöllö(yk2),
Caisachu(yk4), Eebowi(yk2),diiselikissa(yk1)



Elokuu2011:
Vomppis(yk5),chamon (yk2), Pöhköfantti(yk2), Princessa(yk2)

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2),äittä-83 (yk1), LittleStar (yk1)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)[/QUOTE]
 
kukkuluuruu vaan tällekkin perjantaille! :))

on: no nyt voi sanoa et kunnon täti tuli..Nyt rupeen mäki kyllä tosi toimiin, että saatas se kesäkuun kullannuppu tulemaan!! tissittely loppuu heti kun toi esikko tervehtyy tosta( tällähetkellä kuumeessa) ja sit saa normihormoonit vallata kehon.

Greippimehusta. siis pitääkö sitä kamalan makusta litkua vetästä jo tädinkin aika na, perkeles sentään kaksi paskaa yhes kasas xD
 
Hei onko kellään mitään kokemuksia terolut pillereiden aloittamisesta synnytyksen jälkeen? Kun mulla jäi esikoisen yrityksestä terolutteja kaappiin ja lääkärikin sanoi että hän voi sen kuurin kirjoittaa sitten kun oma kierto vakiintuu. Mutta jos siis aloittaisin terolutit ennen kuin kuukautiset ilmaantuu niin pistkääkö ne kierron liikkeelle?

Ja milloin teillä on alkanut kuukautiset synnytyksen jälkeen? Mä jo ehdin tehdä raskaustestinkin tällä viikolla kun kuukautisia ei kuulu ja olo on väsynyt ja alavatsa välillä kipeä menkkamaiseen tyyliin, mutta ei tullut kahta viivaa testiin.
 
Meillä on esikoinen poika ja syntynyt 08/09 eli on nyt reilu 2 vuotta. Kauan olemme jahkailleet ja miettineet toisen lapsen tekoa. Olen aina halunnut 2 lasta ja en haluaisi että niiden välissä on monia vuosia eroa. En tosin olisi voinut kuvitellakkaan tekeväni heti perään toista lasta. Olisi mennyt liian rankaksi itselle, koska esikoinen on nukkunut aina yönsä huonosti ja vieläkin nukkumaanmeno takkuilee. Jos nyt heti tulisin raskaaksi, ikäeroksi tulisi melkein 3 vuotta ja se kuulostaa hyvältä. Mutta saa nyt nähdä miten kauan yrityksessä menee. Itse olen ajatellut olla liikaa stressaamatta asiasta (joo helpommin varmaan sanottu ku tehty) ja mahdollisimman rennolla asenteella mennään. Ei siis mitään oviksen tikutteluja tms. ainakaan näin alussa. Esikoinen sai alkunsa muutama kuukausi ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Jospa tälläkin kertaa tärppäisi nopeasti.

Joku puhui tuosta maidon tulemisesta tisseistä. Mulla kans tulee jos puristaa ihan vähän maitoa ja imetyksen lopetin esikoisen ollessa 8kk. Mahtaneeko tuokaan loppua ikinä. Joskus oon miettiny että onkohan tuo ihan normaalia.

Sannuli79 Mulla alko menkat tosi pian synnytyksen jälkeen vaikka imetin. Jälkitarkastukseen mennessä oli jo yhet menkat tulleet. Toisilla menkat pysyy poissa kunnes imetys on lopetettu. Eli taitaa olla tosi yksilöllistä milloin ne alkaa.
 
Tervetuloa puppa ja mamsseli!

Sannuli79 Mulla alkoi menkat 10kk synnytyksestä. Ensin vähän pidempiä kiertoja, mutta hyvin pian tasoittui normaaliin 28 päivää. Tosi yksilöllistä tuntuu olevan menkkojen alku.

Nyt saunaan!
 
Nyt vaa omaanapaa, koska en tiiä mitä täst nyt pitää aatella. Stressaa. Nyt mulla vuoto jo tosi runsasta siihen nähden et vuoto on alkanu jo 21 pvä ja viimeistään menkoiksi pysty tulkita viime sunnuntain eli 25 pvän.. Kuitenkin nyt jo perjantai ja pakkohan näiden on loppua viimeistään sunnuntaina? :eek: Jotenki ajatukset ihan sekasin kun mulla ihan sellanen tunne et en voi enää koskaa saada lapsia kun kierrot ja kaikki ihan päin peetä! Vittu ihan suoraan sanottuna! Ja joo, tiedän et ihan tyhmää heittää kirvestä kaivoon tässä vaiheessa kun vasta toka yk menossa. Jotenki vaan tosi masentunu olo. Ei tästä yrittämisestä tällästä pitäny tulla!! :mad:
Missähän vaiheessa pitää alkaa soittelemaan johonkin jos nää menkat ei vaan lopu?

...No ehkä pystyn jotakin muutakin kirjottamaan ;)

puppa ja mamselli tervetuloa! :)

Sannuli Milloinkohan mulla olis alkanu? Jos sanon et 6kk synnytyksestä niin en varmaan kauheesti valehtele. ;) Mut imetin kuitenki vielä silloin.

Bubba täällä peukut pystyssä että teillä tärppää nyt! :) Mut ehkä kannattaakin olla pessimisti, sit ilahtuu vielä tuplasti enemmän jos onnistaa! :)

meriheposelle paljon onnea! :) Ja samat neuvot annan sulle kun Bubbakin ;)

..ja nyt kurvaan johonki nettikauppaan ostamaan niitä perkeleen ovistikkuja! Saanpahan ees rahani tuhlattua jos en muuta ;D
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa. Ekaksi VALTAVAT onnettelut plussanneille :heart: Oon niin onnellinen teidän puolesta! Ja tervetuloa uusille pikkukakkosesta haaveileville :)

Bubba pidetään nyt peukut pystyssä, että plussa tulis tästä kierrosta. Olis inhottavaa jos menis ne äitiysraha hommat päin mäntyä ihan vaan sen takia että ei tärppää vaikka kuinka yrittää.

hipsu86 mulla on esikoinen saman ikänen kun sulla ja imetys loppui viimeviikolla :) kuukausi sitten luulin että en saa sitä ikinä vierottuun, mutta yhtä äkkiä tissiriippuvainen nukahti yöllä ilman rintaa ja tyytyi tuttiin. Ja greippimehusta: siihen tottuu :D tai ainakin mää join sitä ekan viikon hampaat irvessä, mutta seuraavalla viikolla se meni jo ihan hyvin kurkusta alas.

Luulen että nyt on dpo 4. Sunnuntaina tuli vähän enemmän ja vetisempää limaa, mutta en päässy tekeen ovistestiä, maanantaina tein testin ja viiva oli joko saman vahvunen kun testiviiva tai pikkusen haaleempi. Tiistaina se oli jo selvemmin testiviivaa haaleempi. Esikoisesta mulla tuli se kiinnittymisvuoto eli sitä nyt sitten odotellaan jos semmonen tulis tässä loppuviikosta tai ens alkuviikosta.
 
sannuli toi on tosi yksilöllistä toi menkkojen alkaminen, mulla alko 8kk synnytyksestä ja tosi epäsäännöllisinä, ilmeisesti imettyksen takia pelkkinä tyhjennysvuotoina, kun en ovuloi imetyksen takia ollenkaan. vieläkään ei mitään tolkkua kierroissa ja poika nyt kohta 11kk.

torstai ihanaa kun sä loit lohtua tolla kirjotuksellas mulle :)) ehkä mekin päästään tän tissiaddiktin kanssa eroon tästä hommasta :) heti kun poika tervehtyy niin mä alotan vierotuksen ihan tosissani ja vauhdilla.

Ovistestejä laitan tilaukseen ainakin kuukauden satsin ja testaan taas joka päivä, et nään tapahtuuko ees mitään, nyt alkaa sit jo olla mahiksiakin kun tää tissittely jää pois :)

ihanaista lauantaita! meillä parannellaan lenssua!
 
Kyllä taas kerran auttoi tuo manaminen niistä kuukautisista. Tänään aamulla alkoi menkat!!! Enpä olisi uskonut että joskus saan tällaisen riemun kuukautisten alkamisesta :LOL: mutta nyt tietää että kroppa alkaa toimia.

Niin kuin moni totesikin se varmaan on tosi yksilöllistä koska kuukautiset alkaa synnytyksen jälkeen. Ja olenkin positiivisesti yllättynyt että ne alkoi jo nyt mulla kun aikaisemmin mun kierrot on ollut kaikkee välillä 30-60 päivää.

Mulle saa siis päivittää KP1 YK1


Voi jopa olla että mun kroppa oikeasti ovuloikin kun kaksi viikkoa sitten tein ovistestin ihan vaan kokeilu mielessä kun tuli limoja ja oli vähän outo olo ja silloin siis tuli ovistestiin kaksi viivaa ja epäilin jo että olisko mahdollista että olisin raskaana kun viimeksi ainakin mulla ovistesti näytti raskaudenkin. No hyvä näin ja nyt seurataan alkaako kierrot normalisoitumaan, vielä en aloita teroja tässä kierrossa koska haluan imettää vielä edes sen vähän mitä tulee.

Rentouttavaa lauantaita kaikille :D
 
Heips. Voisin tulla tännekin mukaan vaikka olen tuolla toisessakin ;) Pikkukakkonen on haaveissa ollut jo kesän, mutta vielä antaa itseään odotuttaa. Pikkusiskoa toivoo esikoinen neiti 02/08. Toki se olisi mainiota, että voisi tilata haluamansa sukupuolen, niin pääsisi varastossa odottavat vaatteet käyttöön. Yrittämällä yritettynä tämä kakkonen ei selvästikään halua tulla. Tiedostan oviksen, ja yritetty hyödyntää sitä, mutta tuloksetta. Omituista kuitenkin. Kp 2 meneillään ja yk varmaan 5 muistelisin... Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
********Tiistai 4.10.2011************








Mukana:


Sannuli79........................tyttö 07/11 ...kp4/30-60?..........yk1
misupai.........................tyttö....02/08.......kp4/28...........yk5
puppa..................................08/09 ........kp6/27-31........yk1
Hipsu86........................poika11/10........kp6/28..............yk4
Cristall...........................tyttö 07/09........kp7/28............yk2
UusiVauva82..................02/08...............kp8/30-34.........yk2
nellinu.........................tyttö 8/10.........kp 10/26-28..........yk 2
Andreana......................tyttö 2/11.........kp15/24-30..........yk2
_Lumi_.....................tyttö 07/10...........kp 16/28..............yk1
Nöhvi....................... .tyttö 7/10...........kp16/25-26...........yk2
mihu......................................../00.......kp18/28...............yk4
muumimamma1983............poika 6/10.......kp20/30-31.......yk1
santsu_82......................poika7/10.........kp20/29..............yk4
BiBa.....................................10/09........kp21/32..............yk3
Tyllerömamma......................4/10...........kp21/28-40.......yk6
samaria.................................2/10........kp22/28..............yk 5
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08........kp22/28-32.........yk9
Bubba............................poika 06/09......kp 22/26-29........yk3
Miraaz..........................tyttö 10/10........kp 23/28-48........yk1
_TiNy_...........................poika1/05.........kp24/26-28.........yk9
ki7i........................................../11.......kp27/28..............yk2
funny87.........................poika 11/09.......kp27/35-48.....yk3
tiiru.............................poika 5/10..........kp28/32.............yk4
torstai............................11/10.............kp29/42...............yk1
tilke..............................poika 7/10..... ..kp32/24-27.........yk4
satuliina........................poika...............kp32/27-29........yk2
Meriheponen.................Poika 6/10.........kp34/34...............yk2


TAUSTAILIJAT
murgu
danuli79
Tiuhti83
Myhmeliini
Tiitulainen
Murumii
Johannäss
Tanza
Waaka
mamsseli

Plussanneet 2011:












Syyskuu2011:
Rouva Möppiäinen(yk3, TaCa(yk1),Villany(yk2), pillipöllö(yk2),
Caisachu(yk4), Eebowi(yk2),diiselikissa(yk1)



Elokuu2011:
Vomppis(yk5),chamon (yk2), Pöhköfantti(yk2), Princessa(yk2)

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2),äittä-83 (yk1), LittleStar (yk1)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)
 
Viimeksi muokattu:
Nöhvi
Tervetuloa Misupai :wave:

ON: voihan ovis, missä se viipyy? Nyt kp14 ja ovistestit näyttää edelleen negaa... mulla on ollut aiemmin lyhyt kierto ja luteaalivaihe kanssa suht lyhkäinen. Tosin mulla on ollut vaan yhdet menkat synnytyksen jälkeen, että en oikeastaan edes tiedä mikä se kierto nyt sitten on. Yk1:llä bongasin oviksen tuntemuksien perustella (ja varimistin tikuttamalla)... voihan se sieltä vielä tulla, mutta mutta... joo tämän takia ei ehkä kannattaisi tikutella! Niin ja samalla aiempaan kyselyyn, niin menkat alkoi 1v2kk synnytyksestä - aika pian minipillereiden lopettamisen jälkeen...
 
kiits nellinu ja torstai peukutuksista :) mä alan virallisesti piinailemaan huomenna, kiinnittymisen olis pitänyt kai tapahtua näillä hujakoilla kun nyt on dpo 7-8.

Omaa napaa: meinaa vähän flunssaa pukkaa, kurkku aavistuksen kipeä. Ja eilen paleli illallalla. Ei kyl mitää muita "muka oireita". Piru, oon lähdössä ulos ens pe, eli joudun varoiksi ehkä tekee testin jo silloin et tiedän voinko ottaa viiniä vai en. Pöh. Olisin halunnut oottaa ainakin sunnuntaihin jos se täti ei sit hiippaile lauantaina kuten arvelen.
 

Yhteistyössä