<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Gardenia pakko udella, että miten siis reagoitu sun paineisiin?! kun mulla on aika samaa luokkaa ollut, ja pidetty ihan ok:na, ja turvotusta mulla on REIPPAASTI!! mulle sanottiin että jos paineet alkaa huidella 140 tuolla puolen, ja alapaine yli 100 niin sitten soittoa neuvolaan, nyt kun olen kotona mittaillut :eek:

juu eri hyvä olo tuli kun huomasin ettei kaikilla tosiaan oo sitä seksiä, mietin just yksi ilta että ollaanks me tai mä jotenkin kummajaisia!! ei kuitenkaan ole parisuhdetta huonontanut yhtään!! eilen vaan leikilläni tokaisin miehelle, että eiks olis ollu helpompi ottaa kämppis kun vaimo, ja tarkoitin seksiä..se oli ihan että hah hah :D

 
Moi taas..en mä vielä oo päässy käymään siellä,sit kun mies pääsee töistä neljältä ni mennään sitten.Mulla on ollut nyt toi side,mihin ei mun silmällä ole tullut ainakaan mitään vaaleenpunasta.Onkos se aina se lapsvesi vaaleenpunasta vai voiko olla ihan väritöntä?
Taas tuntuu että turhaan mennään..
 
Gardenia, meidän pikkuinen on kahdella viimeisellä kerralla hermostunut dopplerin äänestä ja sykkeet käy silloin aina 180 paikkeilla, vaikka muuten ovat 140 tienoilla. Eivät ole neuvolassa siihen sen enempää reagoineet, ei mitattu uudelleen tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Moi taas..en mä vielä oo päässy käymään siellä,sit kun mies pääsee töistä neljältä ni mennään sitten.Mulla on ollut nyt toi side,mihin ei mun silmällä ole tullut ainakaan mitään vaaleenpunasta.Onkos se aina se lapsvesi vaaleenpunasta vai voiko olla ihan väritöntä?
Taas tuntuu että turhaan mennään..
hei, nyt et ajattele että meette turhaan, tai siis vaikka kaikki on kunnossa, niin HYVÄ mennä näytille, ja todeta että kaikki on kunnossa!!!

 
paineista mulle sanottiin et jos ylittää 150/100 niin sitten heti yhteys ä-polille. mulla oli pitkään neuvolassa 140-145/98, eli ihan siinä hilkulla, ja kotonaki n. 140/90, mutta nyt ne on laskeneet lähemmäs 130/80-90.
 
Alkaakohan meidänkin palstalla kirjoitustahti vielä koventua kun äippälomat alkaa pyörimään? kaksi sivua tekstiä sitten mun aamukirjoitukseni :saint: Tänne tulee varmaan sivutolkulla kirjoitusta kun joutuu sairaalassa olemaan :D

oli jotain asiaakin... hmm.. juu että kivasti alkoi meidän ensimmäinen kotipäivä lapsen kanssa (siis onhan se tietty ennenkin ollut kotona hoidossa keskellä viikkoa, useinkin plus tietty lomat), käytiin luistelemassa ja hienosti meni, vaikka oli alta kymmenes kerta kun luistimilla on. Sitten syötiin ja nyt en tiedä joko on nukahtanut kun kahdeltatoista luettiin satu. Kyllä se tässä on useasti tehnyt sitä että aamulla herätään 7 ja nukahdetaan helposti alta vartissa päiväunille, mä en ala jos se päätti nyt ettei tartte unia ollenkaan kun jäätiin kotiin, mites mun päiväuneni :LOL:

jaahassu ja sammo
 
ainiin.. eikä mun maanatai ole täydellinen ennen syksyä :kieh: :kieh: KIITTI VAAN NELONEN, perhana johan se näytti täykkäreitä sitten muutaman kuukauden tän syksyn-kevään aikana :(
tuskaani lievittää onneksi viikon päästä jatkava sairaala, se on niin mahtava :D toi ruotsalaisversio ei ole mun juttuni

asiasta reikäleipään :LOL:
 
Mulla paineet äitipolilla olleet luokkaa 150/98 ja kotimittauksilla pysyneet kuitenkin tuolla 135/75 tienoilla, joten siihen ei olla puututtu.

Alapaine kuulema on merkityksellisempi, että jos se toistuvasti on koholla niin silloin yhteyttä neuvolaan tai äippäpolille. Mutta pitäisi olla useampi mittaus, että nuo molemmat arvot ylittyvät, kun pitäisi ottaa yhteyttä. Näin mulle opastettu.

Tuo yläpaine kertoo enempi jännitystilaa (jos jännittää mittausta, toki alapaine silloin myös kohoaa), mutta alapaine kertoo enempi "sisäisistä" muutoksista lääkäreille... Olipas hankalasti sepostettu! Sorry taas. Eli mulle painotettu, että alapaineella tärkeämpi merkitys loppupelissä.

En tiedä sitten.
 
Ei teidän kirjoituksia ehdi lukemaan! Tulee niin tiuhaan tahtiin. :) Kiitokset kaikille onnitteluista! Onhan sinne todellakin vielä aikaa... mutta menin kysymään jo parasta ystävääni kaasoksi. :D Olin hänen kaasonsa joitakin vuosia sitten. Voinpahan sit sen kanssa aina fiilistellä välillä... aika menee varmaan nopeasti kahden pienen lapsen kanssa. Ei aikaakaan niin kohta se kesä 2010 jo on! Ja vuoden päästä voi jo ruveta tosissaan suunnittelemaan ja katselemaan mekkoja ja sormuksia ja ja.... :p :p :p

Onko teillä muilla kellään sellaista vaivaa, että kun laittaa vaikka housuja, sukkia taikka kenkiä jalkaan niin että olet seissaallaan, niin sattuuko alavatsaan ja pimperoiseen... mulla nimittäin tekee niin. Oikein repii! Kun aluksi luulin että pimperoisen karvat on tarttunu pikkuhousun suojan teippiin.. (voi että ihanaa tekstiä ) :ashamed:
 
no mulla oli tollasta,ja sitten kun tuo nykerö tykkää puskee pyllyään just tohon ylämahan/tissien alapuolelle,niin johan saat pungertaa että saat kengät jalkaan!vaan ei ole enään!niinkuin tuolla mainitsinkin jo,niin eilisyönä maha sitten rysähti alas totaalisesti.kyllä helpotti :)
 
PAINEISTA ehkäpä nämäkin on yksilöllisiä ;) käytännöt ja ihmisetkin on erinlaisia....mulla on ollut koko raskauden aikana tosi hyvä verenpaine, alapaine yleensä alle 70 joten on tuo tämänpäiväinen alapaine siihen verrattuna ihan selkeästi korkeammalla. Mutta ei siis mitenkään senkummemmin olleet siitä huolissaan, sanoivat vaan että mittailla kotona ja jos menee alapaine yli 90 niin sitten tulla käymään neuvolassa. Hyvähän se on että huolta pidetään :hug:
 
No "hyvä" et heti tuli pari muutakin joilla on samantyyppistä kipuilua.

Sain äsken pakattua itselle sairaalakassin. Kännykkä, kamera ja laturit puuttuu vielä, mut ne kyl äkkiä löytyy sitten kun tarvitsee. Vauvan kotiintulopaketin oon saanu kasattua jo aiemmin. Tässähän alkaa tulla pian tekemisen puute kun kaikki alkaa olla valmiina.
 
tää mamma sit oli merkannu neuvolansa perjantaille, ja olisikin ollut tänään, hooh, huolestunut terkkari soitteli vaan perään.. :p noh, huomenna mennään sitten.
paineet otin just, aika ALHAISET 95/62 :eek: ei kai siinä mitään jos paineet on alhaiset?

 
solina juu mobilaattia ei sais käyttää.. mulle suosittelivat apteekista sitä tiikeribalsamia, se tepsii vaivaan kun vaivaan :D

seksistäonhan se kiva kuulla ettei ole ainut, jolla se on vähäistä :saint: aiemmin tiesi että seuraavana päivänä "saa" jos mies oli jossain viihtymässä. meillä miehellä meinaan krapula saa aikaan kauheet himot :LOL: nyt se ei enää ota kun ollaan niin pitkällä. kyllä sille sanoin että jo lääkärissä keskiviikkona paikat edelleen kiinni niin otetaan seksi, sauna ja siivoaminen kuvioihin :p

paineet mulla aina neuvolassa vakio luokkaa 150/80, viimeksi alapaine noussut 89. sanoivat että kotimittauksella kun yli 90 menee niin polille yhteyttä. kotona mulla yleensä 130/65-70. nyt kuitenkin usen saanut lukemat yli 80 :eek:

(.) tää mamma on taas ihan rikki!!! |O ensin töissä käymään, missä kukaan ei osaa ottaa hommaa hoitaakseen :kieh: sitten kaverin kanssa syömään ja käytiin ostaan isyyspakkaukseen sikareita ja konjakkia, kun en yksin kehdannut mennä :) sitten parissa vauvaliikkeessä pyörittiin, kunnes kipu meinas viedä jalat alta ja nyt siis kotona. olin liikkeellä n. 4 tuntia ja ihan rikki!! reilu tunnin pästä alkais perhevalmennus |O
 
JJ Mulla suoli toimi synnytystä edeltäneen päivän tosi lahjakkaasti, nyt aina säikähän jos useemmin kun 2 krt pitää isolla hädällä käyä ettei kai tässä synnytys oo lähellä... Eli mulla ainakin enteili synnytystä...
Kirjotteleshan taas kuulumisia!!

seksiä on, ja välillä ei... Joskus 1-2 krt viikossa, joskus 5-6krt viikossa... Onko täällä ketään th:ta/lääkäriä Saako seksiä harrastaa "paljaalla" jos paikat on vähääkään muuttuneet?
 
kiva mie oon tänää ravannu koko päivän p*skalla!!! |O yöllä heräsin ku koski mahaa ihan hitosti, ja istuin varmaa tunnin vessas sen jälkee.. no sit sain vähä nukuttuu ja aamulla taas suoraa vessaa!! :( ei miul muuten mitenkää paha olo oo, masu on vaa ihan kivikova ollu kokopäivän!!! muutenki tosi outo olo.. :/
 
Vain omaa napaa..

Kasvuseurantaultra takana. Rv 34+6 ja vauvan koko 2628g. Lapsivettä normaalisti, raivotarjonta ja sydämensyke 'flow' (?).. Kaikki siis koon puolesta ok. (Jännä verrata esikoiseen, jolla pää ja reisi suurempia mitoiltaan mitä keskivartalo - tällä kakkosella taas päinvastoin eli pulskempi tapaus noilta osin.)

Ikävin asia koko päivältä on se, et joudun nyt sisätautipoliklinikalle diabeteslääkärille. Osa sokeriarvoista sen verran korkeita ja virtsassa ollu nyt 2 krt sokerit plussalla. Mie niin toivon, etten joutus insuliinille. Suurin ongelma oikeestaan on aamupala ja sen jälkeiset arvot. Paasto ok. Ja söinpähän miltei mitä tahansa ni aina nousee nuo.. Tänään jäi 7.8 alle sentään, ku söin vain näkkärin ja join kupillisen kahvia + mehua. Taispa olla 7.2 tuo arvo tai jotain.. Hiphei.
Mut joo, elossa.
 
Mimuli: Täälläkin sormet puutui ja nyt sitten käytössä öisin rannelastat, jotka ovat helpottaneet oloa. Ranteiden koukkuasentoa kannattaa yrittää välttää eli mahdollisimman suorana olisi pidettävä. Nyt on ollutkin parempana ja oon pystynyt nukkumaan välillä öitä jopa ilman lastojakin. Ei ne muuten haittaa mut kun joudun käymään vessassa tunnin-parin välein niin silloin joutuu aina ottamaan lastan "pyyhkijäkädestä" pois :LOL:

Laala: Itse jäin saikulle selkävaivojen takia, jotka säteili iskiaskipuna myös pakaraan. Luulen kyllä että helposti näillä viikoilla saikkua saisi, toki tuntuu olevan tässäkin kovasti eroja paikkakuntien välillä. Ja terkkahan ei voi kirjoittaa kuin 3 päivää joten lääkärin juttuja sitten nuo pidemmät saikut. Sanot vaan kylmän rauhallisesti että selkä vaivaa ja et jaksa enää samaa tahtia. Miun työnantaja muistutti mielestäni hyvin minua ja sanoi että raskaus on itsessään jo fyysinen rasitus elimistölle joten samaan tahtiin ei voi enää mennä. Nyt yrität vaan nauttia loppuraskaudesta niin paljon kuin suinkin voit ja huoletta jätät pois kaiken minkä voit vaan jättää. Luulen kyllä että osan kouluhommistakin jaksaisit tehdä paremmin sitten ensi keväänä vaikka pikkunen vasta vuoden olisikin. Mutta kannattaa oikeasti miettiä että mitä jaksaa tehdä ja mitä voi jättää myöhemmäksi. Nyt pitäis pystyä nauttimaankin ja lepäämään. Tsemppiä!

Mannalle onnittelut ja kiva että päivä oli onnistunut! :flower:

Tänään oli sitten käynti äippäpolilla synnytystapa-arviossa. Olin aika hämmästynyt kun käyrää otettaessa ne tuntemukset joita luulin siksi että tyyppi tunkee iholle, olivatkin supistuksia. Muutaman kerran tuli sitten ihan kunnon menkkatuntemuksiakin mutta pääasiassa tuntuivat pelkkänä kovettumisena. Sykkeet hyvät, verenpainetta joudun nyt sitten kotonakin mittailemaan kun oli vähän korkeanlaiset. Pikkunen painoi vajaat 2800 g ja lääkäri oli oudon hämmästyneen oloinen siitä kuinka alhaalla tämä tapaus on jo asettunut. Ei saanut kunnolla päästä mittojakaan ja tunsi tyypin olevan jo ihan ovella tulossa :eek: Kaula hävinnyt vissiin kokonaan tai lähes kokonaan ja 1,5 senttiä auki. Arveli ettei mene laskettuun aikaan asti. Lantion kokeili sitten niinkuin arvelinkin b-rapun kautta, parilla sormella venytteli muutaman kerran ja täts it. Ei koskenut mutta vähän epämiellyttävältä tuntui. Jonkin verran kovemmin teki myös kohdunsuun tilanteen tutkimisen kuin normaalisti on tehty, tokihan eroja on lääkäreidenkin välillä. Nyt onkin sit supistellu sitten jatkuvasti sitten tuon aamupäiväisen tutkimuksen, mutta ei kuitenkaan mitään älykipeitä. Oli harvinaisen nopeat shoppailujutut tällä kertaa, vain todella pakolliset =)

Joo, romaani tuli taas mutta minkäs voit... Ja voi hitto kun eivät voineet niitä Täydellisiä naisiakaan taas tuon pidempään näyttää, ihan pöljää!

Sanni-Maria ja pikkunen 37+2
 
Voi ei, mun teksti tempas itsensä bittiavaruuteen...no uusi yritys.

Pietulle piti ehdottamani, että oletko kokeillut aamupalaksi 1,5 dl puuroa 'voisilmän' kanssa? Siihen lisäksi vaikka tomaatti ja sitten kahvi tai tee. Mulla tuo keino tepsi. Vähän kuin pienelle hiilariannoksella herätän insun tuotannon. Silloin arvot pysyvät alle kuuden. Sitten puolentoista tunnin päästä voinkin syödä vaikka jogurttia tai leivän.

Mulla ongelmana ovat pikemminkin iltapäiväarvot, mutta polin lääkäri oli kuuden päivän seurantani katsonut ja todennut, että insuliiniä ei tarvita. Totesi, että ruokavaliossani on paljon parantamisen varaa ja sitä tehostamalla arvot varmaan pysyvät kurissa.
En ymmärrä, miten se voi kuuden päivän perusteella vain paperista katsottuaan todeta noin. Noiden kuuden päivän aikana oli pari poikkeuspäivää, toinen oli, kun olin reissunpäällä ja eväillä ja toisena päivänä otin palan täytekakkua. Muuten olen jo karsinut ruokavaliosta pois paljon hiilareita ( siis kaikki makeat: kakut, pullat, karkit, jäätelöt yms., suuren osan maitotuotteista, hedelmät, mehut, minimaalisesti perunaa tai pastaa tai riisiä ja vain ruisleipää) ja yritän aina syödä paljon kasviksia. No karsia kai vielä täytyy...mutta painoahan mulle ei ole tullut sitten joulukuun alun ollenkaan lisää ja kaikenkaikkiaan sitä on tullut 7-8 kiloa. No kivennäisvesi on hyvää ja ei nosta sokereita...
 
vielä: mammanen ja Sanni-Maria, en tullut tuota ajatelleeksi, kiitos vinkistä. Olen tosiaan tehnyt paljon käsitöitä ja mulla on joskus ollut ns. hiirikäsi, jolloin sormet oli puutuneita pari kuukautta.
Täytyy harkita tuota tukea, koska tuo puutuminen on ikävää. Täytyy yrittää myös venytellä ranteita.
 
Oon alkanut näkee melkein joka yö jotain vauvaunia..Toissa yönä näin unta synnytyksestä ja sitten kun vauva oli syntynyt yritin kattoa kumpi se on mutten nähnyt kun vauva oli koko ajan jossain sellasessa asennossa että ei näkynyt.Yritin myös kätilöiltä ym. kysyä mutta kukaan ei kuunnellut mua :)
No mutta viime yönä näin ihan kauheeta unta...Oli ilta ja syötin vauvan ja laitoin sen nukkumaan parvekkeelle.Sitten heräsin (siis siinä unessa) ja oli aamu ja tajusin että olin unohtanut vauvan koko yöksi ulos :eek: Menin hakemaan sitä ja se itki parvekkeella ja oli puklannut päälleen ja puklu oli jäätynyt sen naamalle ja vaatteille...Olin ihan kauhuissani että miten olin voinut unohtaa sen... :ashamed: :eek:
Yleensä noi unet on ollut enemmänkin huvittavia mutta toi oli ihan kauhee.Aloin itkemäänkin kun selitin tota unta mun miehelle.. :ashamed: Jotenkin kun se tuntui niin todelliselta ja se vauva oli niin onnellinen ja helpottunut kun vihdoin tulin sen hakemaan vaikka minähän sen olin jättänyt sinne :(
No onneks oli vaan unta.
Nyt lettuja paistamaan :p
 
Pietu Tuoremehu ja yleensäkin mehu nostattaa sokereita kovasti ja nopeasti. Samoin valitettavasti puuro, vaikka sen hiilarit on hitaita, mutta hiilareita siinähän on aika kivasti. Ruisleipä saattaa olla yksi sokereita nostattava, mutta se nostattaa sokruja pidemmällä ajalla. Vaaleat leivät ja pullamössöt on niitä kaikista pahimpia. Jugut nostattaa myös nopeasti, jos eivät ole sokerittomia. Niissähän piilee hirmuisesti piilosokereita...

Ja vielä noista paineista tämän päiväiset rr-arvot mulla parhaimmat 133/88. Ei hyvä. Täytyy huomenna mitata uudelleen ja soitella terkalle noista alapaineista, sillä mun naama tosiaan on turvoksissa ja jalat myös. Oikein RYHÄVALAS olo!!!

Nyt sohvalle pötkölleen, vaikkei niitä täykkäreitä tulekaan...
 

Yhteistyössä