<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Kiitoksia Zikille uudesta pinosta!Näin se alkaa sitten loppu lähestymään vaan kovaa vauhtia.
Mitä siellä synnytystapa-arvioinnissa oikeen tehdään,tarkotan noin niinkun että laitetaanks tonne toosaan vähän enemmänkin sitä kättä vai mitä häh?kysyisin muuten neuvolasta mut seuraava aika on parin viikon päästä vasta.Eli kiitti jos viittit vastaa =)

Toi esitietolomake me täytettiin ainakin sillon kun oli ihka-ensimmäinen neuvola,onko olemassa sitte joku toinenkin lomake kenties josta en tiiä vaan?

Usvikselle paljon onnea vaan :flower: :heart:

Laala mullakin ollut samanlaisia ajatuksia aina välillä,mutta jotenkin sitä aina vaan kun uusi viikko alkaa niin saa uutta potkua kun tietää että pikkunen on taas viikon vanhempi =)
Jaksamisia sinulle,you can do it!!

Mitäs muuta vielä tässä..JJ-t,meijän miehet taitaa molemmat olla huoltomiehiä hei!Meilläkin eilen lippujen nosto ja lippujen laskussa olin mukana sitten.Aurausta ei ollut,mutta hiekotusta kylläkin..

Juu ei tässä kait sitten muuta kun hyvät sunnuntain jatkot kaikille ja morjens!

Heidi ja Yömöyhijä 33+0 :heart: :heart: :heart:
 
Kiitos teille kanssaodottajat...
Tänään vähän parempi päivä, vaikka huomenna olis tentti mihin en oo yhtään lukenu... Sain sentään sen verran irti itestäni että pistin koneellisen Punkeron pyykkiä taas koneeseen pyörimään. Lisäks oon alkanu pakkailee/miettii sairaalalaukkua (jee hyvä minä...). Pakkaan valmiiksi siis ruskean Brion hoitolaukun, uskon että kaikki tarpeellinen mahtuu sinne. Kassissa on tosin tällä hetkellä vasta yks puklurätti. Menossa sinne on myös valkoinen äp:n kietaisubody (kun siitä saa ne kädet piiloon) ja valkoiset velourhousut ja ruskeet sukat (vaihdan valkoisiin kunhan ehdin ostaa). Mietin että pitäiskö varalta ottaa myös toinen vaatekerta mukaan? Tän jutun päällehän on sit tulossa valkoinen villahaalari. En usko että se on yhtään liian kuuma, villa on hengittävä materiaali ja mun mielestä just sopiva kevätvauvalle lämpökerrokseksi, ei oo hiostava missään vaiheessa. Niin ja päähän tietysti silkkimyssy, kunhan ensin tietäisin pitääks mun ite hakee sellanen vai oonko saamassa sellasen lahjaksi (oon vähän käsittäny, että mun äiti olis kattonu sellasta)

Sit mä oon kuolaillu kesävaatteita. Ei mulla oo kyllä varaa ostaa mitään itelleni, mut silti katoin et mitä kivaa vois katsoa ens viikolla Bebesistä jos sattuis eksyy sinne. Ollaan menossa perjantaina Hesaan äidin ja tädin kanssa, katsomaan kansallisoopperaan (kai?) Iloista leskeä. :) Näen ekaa kertaa myös siskonpojan, jolla on kyllä ikää jo yli kuukausi. En oo saanu raahattua itseäni sinne viime kesän jälkeen, vaikka niin oli suunnitelmissa mennä siskon kanssa yhdessä ostaa pallomahavaatteita ja sittemmin vauvanvaatteita... Tai nyt edes katsomaan pikkumiestä... :ashamed: Tosi kiva kun on niin kiire koko ajan.

Nyt sentään saatiin miehen kanssa sovittua että ens viikonvaihteessa mennään Ikeaan katsomaan tarvikkeita mitä sieltä vois ostaa Punkeroa varten. Katoin sieltä jo juttuja mutta kun mulla ei oo yhtään rahaa itelläni niin en voi yksin oikeen hakea mitään (Saan opintotukea, josta maksan puolet vuokrasta ja sen jälkeen mulla onkin n.150? käytettäväks per kuukausi, näistä menee osa bussikorttiin ja osa kouluruokailuun. Mies kyllä maksaa jos tarviin jotain mutta kun en halua että on koko ajan fiilis että elän sen siivellä...)...Jee kivaa kun tulot kasvaa kun jää äitiyslomalle..... :LOL:

Niin ja siis mun aikatauluongelma on se, että pitäis jaksaa viel monta viikkoa sellasia 8-12 tuntia pitkiä koulupäiviä. Ja on aika paha sanoa että jätä tekemättä, kun kaikki ne tekemättömät työt odottaa sit ens keväässä. Mulla on vuoden opinto-oikeus pedagogisiin opintoihin (YO:lla), vauvan syntymän vuoksi voin hakea jatkoa (ilman uutta pääsykoetta) ens vuodeks myös, mut en tiiä onko ens vuonna paremmin voimia tehdä noita samoja hommia kun olis lisäks vuoden ikäinen lapsi... Luultavasti olen ainakin varmuudeksi hakemassa jatkoa opinto-oikeuteen ens vuodeksi, koska tosiaan viimeiset pakolliset seminaari-istunnot olis 21.4.... Yksi kouluhan ei tuota kiirettä tekis, mut kun toisesta koulusta (AMK) ilmoitettiin nyt että mun on pakko mennä yhteen orkesterijuttuun, mistä oli vaan unohdettu ilmoittaa mulle (Tai siis mut oli unohdettu listasta).. Ja se tarkoittaa että viikon päästä olis viiden päivän harjoitusjakso, 5h soittamista per päivä. Ainoo vaan että mun on tosi vaikeeta istua pitkiä aikoja kun lähtee tunto jaloista ja alkaa sattuu kylkiluihin ku Punkero potkii...

No mut nyt loppu pesukone, meen katsoo sainko värjättyä kaikki Punkeron vaatteet... :kieh:

Laala ja Punkero rv32+5
 
Nythän mä vasta hokasin kun kirjoittelitte niin monet maaliskuusta, että MÄKIN pääsin maaliskuulle asti yhdessä koossa :D Tosin vielä huomisen saan jännittää, että menikö neuvolaveikkaus oikeaan.

Oli tossa kolme tuntia vieraita kahveella ja pullalla, niin en yhtään tajunnut nyt olevan maaliskuun. Ukon vanhemmat ja sisko luulivat, että on kihlajaiskahveet kun viestissä luki vain että huomenna pullakahveet tarjolla klo 13.. Olisipa olleet oikeassa veikkaukset, kyllä mä olisin mielelläni kihlajaiskahveet pitänyt, tai yllärihäät :)

jaahassu ja sammo 34+5
 
heikku täällä joku jo kertoikin et on tosi erilaisia noi synnytystapa arviot et jos tehdään neuvolassa ni on vaan sellanen joku rutiinin omainen pikku tarkistus..
omani siis tehtiin ihan äippäpolilla ja kunnon lääkäri teki. hän kyllä laittoi ihan kunnolla kättä sisään ja ensin työnsi häntäluuta, sitte noita kumpaaki pohjeluuta mistä jalka alkaa ni sivuille päin et kuinka paljon niiden välissä on tilaa. kohdunsuuta tietty kans koitteli ja sit en oikein tiiä mitä siinä myräkäs vielä teki ku sanoi et " joo nyrkki mahtuu".

todella tuskainen kokemus, mut oli nopeasti ohi. en yhtään ihmettele kun joillain synnytys on lähteny käyntiin tuon tutkimuksen jälkeen.
vaikka tutkimus oli nopea ni se piti keskeyttää puolessa välissä kun mua sattu niin pal et piti hengitellä välissä ja lääkäri otti käden pois tietty siksi aikaa.

mut vaikka mun teksti voi tuntua hurjalta niin ei sitä kyl kuitenkaan kannata hirveästi panikoida, tiedän et voi olla vaikeaa mut se sattuu vaan enemmän mitä jänittyneempi on.

( . ) mä alan olla kyllästynyt nyt jo näihin suppareihin. miehellekkin sanoin et miten mahdan synnytytksen jaksaa kun koko ajan jo supistelee ja muutenkin on kaikenlaisia kipuja tosi paljon. yöaikaan tietty vielä enemmän et ei tuu nukkumisesta juuri mitään.

sit mua huolestuttaa ihan sikana et miten tajuan lähteä ajoissa synnärille kun nää supparit on jo kypsytelly/avannu ja lyhentäny paikkoja, et jos sama meno jatkuu tällai ja sit yhtäkkiä vaavioliski jo tulossa :eek:

Hani ja tyttö 36+2
 
juu,mä olen siitä onnellinen et en mä ole ollut kertaakaan paniikissa ton sybbytysasian kanssa,että ei mua silleen pelota jos tunkevatkin sitä kättä sinne sitte enempi.siitä en oo koskaan kuullu kyl mitä sanoit et se saattais käynnistää synnytyksen,hmm mielenkiintosta.. =)
Mikä muuten noissa äp-vaatteissa on (ootteko pistäny merkille)että niitä jos sattuu käyttämään/ottamaan mukaan synnärille ensi vaatteiks niin tulee kauhee selitys et miks mä nyt just sen otin..nehän on vaatteita siinä missä muutkin.en nyt tarkota pahalla sanoo öö-en muista nimimerkkii kun kirjoitti että ottaa just mukaan sellaisen missä on ne käännettävät hihat.Sehän on ihan okei!aikasemmin vaan jostain muualta lueskellu paljon vaan miten ne täytyis aina olla jotkut muut kun äp-vaatteet.
mielipiteitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
sit mua huolestuttaa ihan sikana et miten tajuan lähteä ajoissa synnärille kun nää supparit on jo kypsytelly/avannu ja lyhentäny paikkoja, et jos sama meno jatkuu tällai ja sit yhtäkkiä vaavioliski jo tulossa :eek:
..hmm... mulla ainakin esikoisesta ne synnytyssupparit oli sitä sorttia ettei ollu mitään tsäänssiä erehtyä... (vaikka oli muuten suppareita ollut siis ja paljonkin) ...sanotaanko näin, että sit kun ei panadolit enää auta, tai muutkaan poppaskonstit mitä kotona vois keksiä, niin sit on aika :D
 
Taitaa meillä enskertalaisilla useemmalla olla mielessä huoli siitä mistä sitten tietää millon on oikea aika lähteä synnyttämään, mutta kai ja toivottavasti luonto on hoitanut asian niin et kyllä sen sitten tietää =) Koitan vakuutella itselleni vaikka joka päivä asiaa pohdinkin :whistle:

Ja nyt sitten huomasin ekat isot raskausarvet kropassani, tuolla molemmilla puolilla kankuissa, ggrrrrrr...noh, koitan saada tän pinnallisuuteni hälvenemään ja ajatella asiaa positiiviselta kantilta..huoh...

-minski ja piiperö 35+3 (35+5)
 
iltaa

AM klo 10 on oikein hyvä silloin 10.3. pk-tapaamiselle!

vuffille ymmärrystä, masis olo piinannu minuakin. Hassua ajatella, että sulla on siellä kaksi vauvaa mahassa :)

Laala, oon kade, haluaisin niin paljon vielä käydä oopperassa katsomassa jonkun baletin ennen synnytystä. Kukakohan mut veis...Miehen oon saanut mukaan kyllä muutaman kerran, mutten viitsi kiusata sitä, kun tiedän, ettei se kumminkaan tykkää oikeesti.

Jaahassu, nyt rupes tekee mieli pullaa kamalasti. Oon niin huono kaikissa kotitöissä, voikun saisin vaikka tehtyä pullia joku päivä :) Jos vaikka tää äitiysloma saisi musta kuorittua esiin kodinhengettären :)

Aamumaha maaliskuun kunniaksi :) (näyttää kuvassa kyllä pienemmältä ku oikeesti...oon kumminkin jo reilusti yli 80kg)



Jaksuja kaikille!

34+6
 
Heips,
väärällä hälytyksellä kävästiin just kättärillä.onneksi on niin lyhyt matka, että jalkaisin selvii alta kymmenen minuutin. mä luulin että multa lorahtelee lapsi vettä esikoisella silloin alkoi synnytys niin) , mutta lääkärin tikku testi näytti negaa =) , elikkäs multa siis lorahtelee pissaa vaikka oon vessassa just käynytkin :ashamed: .muksu painaa sen verran etten tunne ollenkaan mistä se neste tulee. Paikat oli auki kuitenki kolmelle sormelle ja muksu kiinnittynyt joten rauhallisesti pitää ottaa. esikoinen oli samoilla vkoilla saman verran auki ja jaksoi kuitenkin lymyillä vkolle 37 asti, joten ei hätiä mitiä sen suhteen.
ihanaa vaan olla kotona.
mä kommentoin myöhemmin taas teitin juttuja, nyt tuli vain omaa pullahtanutta napaa.täytyne syödä.

kiitos uudesta pinosta :flower:
 
Hanille ja muille jotka miettii koska tietää synnytyksen lähteneen käyntiin ja koska lähteä sairaalaan. Jos lapsivedet menee ni heti ja kun supistukset tulee kokoajan säännöllisesti eikä liikkeessä tai levossa rauhoitu. Kyllä ne sit tunnistaa, olkaa rauhassa :hug: Mietiskelin samaa viikko sitte kun tää saattaa tulla niin nopeesti, mutta kätilö rauhoitteli ja oli varma että nainen kyllä tietää synnytyskivut...valitettavasti :LOL:
Vaikka paikat olis pikkuhiljaa avautumassa ei synnytyssupistuksista oo epävarmuutta. Ja näin on ollu ainaki täällä!

Tsemppiä kaikille ajatustenne ja mietteinne kanssa :hug:
Superheppuli ja "Helena" 34
 
Mua ei tänään taas kiinnosta mikään, mä en jaksa tätä mahaa, enkä tätä jatkuvaa tunkemista mahan sisällä, enkä tätä omituista huonoa oloa, enkä tätä joka asennossa tulevaa ahdistusta, enkä näitä viime hetken töitä, enkä .... mitään. Nälkäkin olis taas mutta ei tee mitään mieli. Jospa huominen vika työpäivä piristäis. Ja ny loppus työnteko, jos jotain jää tekemättä teen sit äippälomalla. Huomiset, vikat tunnit vois tietty suunnitella, näin sitä laadukasta opetusta annetaan tulevaisuuden toivoille :ashamed:

Kiva kuulla, et Laalal on hiukka olo ja mieliala parantunut.
kadak, voi kun sun masu näyttää pikkaselta! :)

ventti + viuhti (älä kultapien koko aikaa tunkis ja änkeis) 34+6
 
Tuosta synnytystapa-arvioinnista mietin että oonko minä sitten kovempaan kohteluun tottunu, vai oliko lääkäri vaan helläkätinen? Ei nimittäin minusta mitenkään sietämättömän kipeeltä tuntunu, lähinnä vaan epämukavalta.
 
likka-90 sama täällä kateellisena kattelen muitten viikkoja, ku itellä vasta 24. huhtikuuta laskettu :whistle: ei malttas millää oottaa! sit ku hyvinki voi mennä toukokuun puolellekki! :eek:

ventti :hug: voi meitä, miulla ollu ihan samanlaine olo!!!! :wave:

kadak mie haluun tollasen sievän masun kans!! :heart: ihana!! tää on nii inhottava tää miun jytky... :ashamed:

ziki ja kerttu 32+2
 
Pikaisesti merkkaan tämän uuden pinon :wave:, kiitos ZZ! :D

Siis mites ihmeessä kadak sun massu voi olla noin söpö ja kompakti?! Omani näyttää ihan sairaan isolta sinun massuusi verrattuna, vaikka aika samoilla viikoilla mennään.

Siis apua, mulla enää tasan kuukausi laskettuun aikaan, aika on mennyt tooosi nopeasti!

Talvitie 35+4
 
kiitos tytöt, mutta mä oonkin 174 pitkä ja mulla on pitkä selkä, sinne se maha jonnekin katoaa ja iltaisin on tietty isompi turvonnut maha (ja ne hyllyvät reidet ei kyllä kestä päivänvaloa...) toi oli aamumaha kännykameralla :) sf-mittahan huitelee kumminkin yläkäyrän yläpuolella...

ostin just matkarattaat ja turvakaukalon käytettyinä netistä ja tänä vkonloppuna oon ostanut netistä myös isyyspakkaukseen tavaraa, itselleni striptease aerobic dvd:n motivoimaan synnytyksen jälkeen (hih) ja 50-56 cm vauvanvaatteita.

kauniita unia ja vähän heräilyjä kaikille ensi yöksi!

k&o
 
Maaliskuuta mammoille!
Tässä kuussa jo tosiaan jotkut saavat omat nyytit, ihanaa.

Noomilla ja Zikillä taitaa asustella samanlainen hellyydenkipeä otus, kuin täälläkin.
Toinen koirista tykkäis vain istuskella sylissä ja pitää päätä mahan päällä, söpöä. :heart:

Kadakilla on kyllä sievä pieni massu. :)

) .)Ens viikolla neuvolaan.
Mäkin pääsen utelemaan hoitajalta, et miten tääl Oulussa tehdään noita synnytystapa-arvioita vai tehdäänkö ollenkaan..
Ja samalla pääsen vähän valittamaan omaa oloani (neuvolantäti päässy tähän mennessä liian vähällä ;) ), meni toinen jalka tossa lenkillä pari viikkoa sitten, eikä meinaa millään parantua. Nukkuminenkin sen takia vähän hankalaa, mikäköhän lie. Kotilääkärinä annoin itse pientä diagnoosia; jalka rasittunu ku tepastelen niin huonossa asennossa nykyään.. Onko muilla vaivannut tällaset rasitukset?

Min-na ja pikkukaveri 31+6
 
Iltoja vielä mammat!

Kohta tuskailemaan taas nukkumisen kanssa mutta jotain juttua ennen sitä...

Zikille kiitokset uudesta pinosta =) Se on sitten maaliskuu... JIHAA!

Huomenna äippäpolilla käynti ja tuo synnytystapa-arviointi. Mie oon kans ymmärtänyt että vaihtelee tuokin tosi paljon että mitä milläkin paikkakunnalla tekevät. Mulla vissiin edessä myös kopelointia b-rapun kautta just tuon häntäluun joustavuuden tai muun vastaavan takia. Kuulopuheiden mukaan tekevät niin täällä ensimmäistä odottaville. Mutta parasta on että saa vähän tietoa pikkusen koosta ja hyvillä mielin ootan käyntiä vaikka vähän jännittääkin. Parempi kuitenkin että tietää jotain eikä niin että menis synnyttämään ja ei sit synnytys jonkun lantion suhteen takia onnistuisikaan. Voin sitten huomenna tulla kertomaan miun kokemukset tuosta käynnistä.

Kadakin masu hämmästytti täälläkin :wave: Ihanan sievä ja just sopivan kokoinen. Itsellä rupeaa jo niin kovasti ahdistamaan tämä olo tila ja tyyppi punkee vielä tosi usein ihan tuohon iholle kiinni. Sf-mittakin menee jo 35 sentissä...

Viime yö oli iskiaskipujen takia kovin hankala. Saas nähdä mitä tämä yö tuo tullessaan...

Nyt en muista mitä muuta pitikään kommentoida, joten paras lopettaa tältä illalta. Öitä mammat ja masut!

Sanni-Maria ja pikkunen 37+1 (kohta jo +2)
 
Kiitos muuten Zikille taas pinon päivityksestä! :)

Ventti täällä on kans yks masuyksiöläinen joka myös kovin tykkää ängetä millon mihinki suuntaan. :kieh: Ärsyttävää se tosin on vaan sillon ku on jossain luennolla tai mis pitää istua ja se alkaa tunkee itseään kylkiluista läpi... :kieh:

) .) Jee kävin tässä aamuvaa'alla ja tajusin että edellisestä neuvolasta on tullu alle 2kg painoa. :D Raskauden aikainen kokonaispainonnousu on n.11kg tähän mennessä, ja toivon ettei hirveesti enää kiloja tuliskaan. Mut hei jee oon siis tosiaan käyrillä taas (välillä olin yli) ja huomenna tuun tippumaan yläkäyrän alapuolelle neuvolassa ellei ens yönä tuu yhtäkkiä kiloa lisää... :p

Tänään pitäis jaksaa seurata kolme oppituntia, mennä yhteen tenttiin ja sit viel raahautua sinne valmennukseen. Ihan hirveesti ei inspirois mikään noista, mut kai mä koitan kaikki tehdä.

Valitusvaroitus
Mietin että miten soittaisin sille yhdelle AMK:n intendenttityypille joka sanoi että mun pitää mennä sinne orkesteriproggikseen ensviikolla. En kehtais ku perjantaina just sanoin että joo mä tuun sinne, ja sillä on muutenki ihan paniikki kun viulistit loppuu kesken... :ashamed: Olin luvannu mennä yhteen toiseenki proggikseen sitä seuraavalla viikolla (lupasin sen ihan vapaaehtoisesti perjantaina), mut oikeesti aion nyt kyl ilmoittaa molempiin etten olekaan tulossa. Mulla ei oo ongelmaa soittamisen jaksamisessa, mut mulla on kyl ongelma yleisesti jaksamisessa. :ashamed:
Mut oikeesti kelasin että ei se periaattees vois mitään sanoa, kun mulla alkaa äitiysloma ens viikon lopulla (lauantaina 14.päivä..). Se ens viikon proggiksen esitys on jo mun äitiysloman puolella (silloin lauantaina), ja äitiysloma on lain suoma oikeus äidille levätä ja valmistautua lapsen tuloon (jos en mene esitykseen, niin on turha mennä edes harjoituksiin ja esityksen väliinjättämisen voin ainakin tehdä lain suomin oikeuksin eiks niin). Mietin toisaalta että voisin varmaan sanoa, että varmasti saisin myös sairaslomaa siihen asti (ei varmaan tarttis huomises neuvolas paljoa sanoa jaksamisesta että mulla olis siitä eteenpäin saikkulappu handussa), mutta en haluais ottaa sitä, koska sit se olis moraalisesti ainakin väärin tehdä myös muitakaan hommia. Kuten esim hoitaa mun oman oppilaan tunteja, mistä sen vanhemmat on jo maksanu (AMK:n opintoja siis nekin).
Sellanen ihminen ku ei oo ollu raskaana, ei oikeesti tiedä miten voimat riittää. Sitä ei tiedä välttämättä edes toinen ihminen joka on raskaana, koska meidän voimavarat on niin yksilöllisiä. Täytyy sanoa, että ei sitä tiedä itekään etukäteen. Mä olen sellainen että oon ihan liian kiltti suostumaan tollasiin "pakollisiin" juttuihin, enkä osaa pitää puoliani, ja sit mä olen ihan piipussa. Muuten voisinkin tehdä sen nyt myös (siis ajaa itseni loppuun ennen kesälomaa), mut se mitä mun oikeesti on PAKKO, niin on ajatella nyt mun lapsen hyvinvointia. Sille ei voi tehdä hyvää se että äiti vaan itkee kolme päivää putkeen kun on niin väsyny eikä edes saa syötyä mitään...
Ainoo vaan että edelleen hävettää se, että perjantaina sanoin että joo tulen ja nyt pitäis sit soittaa että en tulekaan. Tai parempi olis kai käydä kasvotusten selittämässä, mutta kun tämäkin viikko on niin kiireinen etten pääse sen toimistolle sen työaikana.

Plus että mua on supistellu ihan hirveesti koko viikonlopun. Kipeitä supistuksia tullu joka kerta ku vähänki hermostun. :ashamed:

Laala ja Punkero rv32+6
 
Huomenta, taas yksi huonosti nukuttu yö takana. Periaatteessa olisi saanut nukkua mutta jotenkin sitä vain torkkui ja heräili vähän väliä.
Nyt aamulla olisi kyllä nukuttanut mutta eihän se onnistu kahden lapsen kanssa......
Ja tää ykskin änkee masussa siihen malliin että turha toivo....

Tietääkö kukaan, saako mobilattia tms käyttää raskausaikana?
Mulla on jo montaviikkoa olleet lapaiden seudulta lihakset järkyn kipeet. Siihen ei enää tahdo auttaa hieronta tai venyttelykään. Eikä lämmin kauratyyny.
Ja yöksi kaipaisi todellakin jotain helpotusta niihin.
Pitää huomenna kysellä äippäpolilta ja myös apteekista. Mutta jotain helpotusta olisi kiva saada pikkuhiljaa.

heh, mulla on kyllä pitkä lista valittamista huomenna sille lääkäriparalle.
Nämä mun vatsankovettumiset/supistelut. Kohdun arpisen alueen kivut. Ylävatsa kivut. Yölliset kipu/närästys kohtaukset. Yläselkä kivut. Ja ties mitähän muuta vielä....

Nellah, ok, mutta sitten tosiaan menet heti lääkärille jos yhtään tulee vuotoja tms.

Milky, mie olen kanssa niin valmistautunut tyttöön että jos tuolta poika ilmestyykin niin voi sitä hetken joutua sulattelemaan. Loppupeleistähän se on ihan sama kumpi tulee. Mutta kun tyttöä ultrat lupaa niin tyttöä sitä odottaa itsekkin.

Ziki muuten, voisko tohon alun listaan laittaa vielä kumpi tuli. Siis kun siinä on nyt oma veikkaus ja ultraveikkaus. Niin vielä kolmanneksi se lopullinen, varma tieto.
Toki sitten se syntyneiden lista erikseen. Mutta noi molemmat listat ovat sitten niin pitkiä niin joutuisi etsimään tosi kauan.
Olisi tosi kiva seurata kuitenkin miten omat ja ultran veikkaukset pitävät paikkansa.

Me tässä eilen ukkelin kanssa kalenteria katseltiin ja todettiin että rv 37++ olisi tämän vauvan tosi hyvä syntyä. Miehellä nimittäin just se viikko lomaa =)

mammanen, mie se taisin kysellä. Mullahan oli kahden ensimmäisen raskauden välillä 1v8kk ja esikko syntyi siis sektiolla. Ei kyllä kukaan edes ehdottanut kakkosen kohdalla sektiota.
Ennenkuin ne hommat sitten synnytyksessä kusi täysin ja tuli se kohdunrepeämä ja päädyttiin hätäsektioon.
Mutta tätä vaihtoehtoa kenenkään tuskin tarvitsee pelätä. Se on onneksi tosi harvinaista että niin kävisi. Huonoa tuuria vain minulla.

Limatulppa, esikoisesta ei sellaista kerennyt mennä kun rv 37+1 leikattiin suoraan.
Kakkosesta se taisi mennä niin että rv 40+0 alkoi supistella kipeemmin. Ne kuitenkin aina lopahti, yhden supistelleen yön jälkeen irtosi hyvinkin selkee limatulppa. Seuraavan yön taas supisteli. Sitten meni lapsivedet. Supisteluja ei kuitenkaan kuulunut. Seuraavana päivänä rv 40+3 käynistettiin ja poika syntyi hätäsektiolla 40+4

mammanen, toivottavasti ei myrkytys pukkaa sulla päälle. Hyvilla viikoilla olette kuitenkin jo pikkuisen kanssa joten ei sen puolesta hätää.

Heikku, mulle henk, koht on ihan sama pukeeko äippäpakkauksen vai kaupan vaatteisiin lapsosen kun synnäriltä kotiutuu. Itse en niitä sinne ota mukaan ihan sen takia että se pieninkin body on sen 56cm ja jos ja kun tämä vauveli tulee olemaan samaa kalibeeria kuin edelliset niin reppana hukkuisi siihen kun on niin iso.
Mutta ihania vaatteita mielestäni ja käyttöön tulevat sitämukaa kun vauva kasvaa.

Laala, sanot vaikka kun perut soittokeikkoja ettet huomannut niiden olevan vasta äippäloman alun jälkeen ja ettei sinulla nyt voimat riitä enä sen jälkeen työntekoon.
Jätät tosiaan kaiken ylimääräisen pois nyt ja otat rennosti. Ajattelet vain itseäsi ja masu asukkia. Ne opinnot kyllä odottaa.

halaus sinulle. Koetahan jaksaa ja saada asiat järjestykseen.


t: Huonovointinen Solina ja Kirppu rv 33+1
 
Huomenta.Siis mä oon ihan rättiväsynyt..valvoin kolmeen yöllä kun yhdentoista aikaan alkoi sellaset supistelut ettei mitään rajaa.Sitä ennen oltiin miehen kanssa vähän intiimillä tuulella ja kas kumma nyt kun sitten laski sisään niin vähän sen jälkeen alkoi supistukset..ja sen verran alkoi sitten noudattaa ne supistelut sellasta tiettyä kaavaa,että mä sitte soitin synnärille.Sanoivat sieltä että ota panadolia gramma ja mee lämpimään suihkuun.panadolin otin,mut se mitään auttanu. :headwall: No nyt siis tällähetkellä sellanen olo että joku olis yön aikana ajanu rekalla alaraajat tohjoks..en tiiä mitä tekis.Mistä tällanen johtuu ja onko vaan harjotussuppareita vai?en jaksa lukee edellisiä viestejä kun oon niin kuutamolla nyt kun väsyttää..mutta siis ihan sitä nyt kysyn,että kestääkö harjotussupistuksetkin tosiaan noin kauan ja noudattaa jonkinlaista kaavaa?jotain mulla lirahti housuihin yön aikana kaks kertaa,mutta mahd.pissaa niinkuin tossa tutsakin kirjoitteli.Niin et viissammat kertokaa ihmeessä..
 
Paape
Huomenta kaikille!
Laalaa, nyt on ihan pakko kommentoida...
Olen seurannut kirjoituksiasi ja muistuu mieleen vuosi 2006. Odotin silloin esikoista ja oma elämä meni aikalailla samaa rataa kuin sinulle, erona, että olin töissä ja liikuntaharrastus olikin sitten loput elämästäni. Jossain vaiheessa raskautta oivalsin, että nyt on oikeasti mahdollisuus tehdä muutakin kuin töitä ja harrastaa. Siis ei ollut henkinen "pakko" tehdä kaikkea mahdollista 24/7. Usko tai älä ehdit ihan varmasti taas palaamaan omiinkiin touhuihisi. Lapsen odotus ja lapsen saaminen muuttaa ihmistä ja onneksi se muuttaa elämän arvojärjestystä (ainakin minun kohdallani!).
Nyt odotan kakkosta. Palasin töihin viime syksynä, kun tyttö täytti 2 v. Tein hoitovapaan aikana yhtä projektia "harrastusluotoisesti" 2 pvä viikossa. Tämäpä raskaus onkin sitten yllättänyt ja pitänyt ihan itse huolta siitä, että ei ole tullut juostua kieli vyön alla. Jäin sairaslomalle jo vuoden alusta pitkän työmatkan ja väsymyksen vuoksi. Ihana olo, kun pystyi sanomaan ettei jaksa. Se oli TODELLA vaikea päätös, mutta ihan oikea. Joten älä tunne syyllisyyttä. Laita vauva nyt etusijalle, ihan varmasti KAIKKI ymmärtävät :hug:

Paape + masu 34+4
 
heikku jos olisivat synnytyssuppareita tuskin olisivat loppuneet, mutta jos lorahelee vielä kannattaa käydä näytillä, saat varmuuden onko lapsivettä. Esikkoa varrotessa viikko ennen synnytystä joka kerta seksin jälkeen supisteli pari kolme tuntia ja silloin jo tuntui selässä. Kun synnytys lähti käyntiin niin heräsin yöllä supistukseen, ja olivat vielä kivuliaampia supistuksia kuin koko viikolla.

Me ollaan kyllä aika pitkällä tässä odotuksessa, ovat näköjään perustaneet jo marraskuun vartoojien pinon :)

Jaahassu ja Sammo 34+6
 
Heikku...miehen "erite" jostain syystä aiheuttaa supistuksia ja on tutkittu, että jos aika on kypsä voi synnytys alkaa. Meillä kävi niin ekan kanssa, mutta ei tokan. Ole rauhassa vain. Jos ne ei särkylääkkeellä ja levolla mene ohi soita tai mee käymään synnärillä. Kannattaa varmaan olla nyt ihan "rauhassa" siitä puuhasta jos noin voimakaasti kohtusi reagoi. Koetahan jaksaa... :hug:
 

Yhteistyössä