<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

heikku no sen mie huomasin kans nyt viikonloppuna ku tuli lemmiskeltyy enemmänki, ni kyllä tulee harkkasupareita siitä miullekkin! mut ei ne kyllä montaa tuntia kestäny, enkä huomannnu niissä selvää kaavaa.. MUTTA sen se teki miullekki et alapää oikeesti tuntu siltä ku ois rekka ajanu yli!!!! :kieh:

solina siihen odottajien listaan tulee sitte nimen eteen sininen taikka punainen tähti :) niiku nippikselläkin on :) ni siitä näkee sittte kumpi tullu eikä tarvitse ettii sitä syntyneiden listasta..

Laala :hug: koitahan jaksella!! ei ole enää pitkä aika ku pääset lomalle, ja sit kans muistat levätä!!! :)

ziki ja kerttu 32+3
 
:D
Mä harjoittelen täällä lusmuilua. Oli tarkotus mennä seuraamaan tunteja klo 8.30 eteenpäin, mut päätin että mitä hittoa, en mä kuitenkaan ehdi täl viikol saamaan niitä seuraamisia tarpeeks, miks en nyt hetken lepäis ja mee vasta myöhemmin sinne kouluun... :ashamed: :D Mä ehdin seurata ens viikollakin niitä tunteja. Varsinkin kun peruutan sen orkesterijutun. Jaksanki paremmin jos ei oo joka päivää ohjelmoitu vartin tarkkuudella.
Plus että opintotuki on niin surkee että ei kannata ees rahan takia tapattaa itseään. :LOL:
Jos sais nyt sen tuntisuunnitelman huomiseks tehtyä ja lähetettyä vaikka sähköpostilla ohjaajalle. :kieh:

(Stressaa jo sekin taas että pitää soittaa sille intendentille. blah)
 
huomenta kaikki!! hirrrrveeesti tekstiä tullut,kun en ehtiny vkoloppuna koneelle!!
Usvikselle Onnea :heart:
ja Zikille kiitos taas uudesta ketjusta, hui tosiaan, MAALISKUU :p mä kanssa odottelen vaan sitä siivouskohtausta, missähän mahtaa viipyä :D tänään pakotan itseni siivoon tollasen korkeen kaapin, siellä astioita ja keräytyny ties mitä, laitan jo miehen kämpille tavaraa mukaan sieltä, ens la tarttis laitella miehen kämppä siihen kuntoon että voi alkaa asustaan siellä vkot, plääh :(

mulle esikosta tehtiin synnytystapa-arvio ä-polilla, ja ensinnäkin veikkasivat vauvan kilon painavammaksi mitä todellisuudessa oli, en muista että kamalasti olisi sattunut!! nyt sitten varmaan mietitään taas että kuinka tulee käymäänn en haluaisi sektioo ainoona vaihtoehtona, mutta tottakai sitten jos se on ainoa turvallinen keino!

2 vkon päästä taas ultra ä-polilla, pe neuvolassa paineiden mittaus, vähän mietin että millonhan mulla mahtaa olla seuraava varsinainen neuvola, eikö ne nyt kuuluisi olla jo 2 vkon välein??? oonko ihan väärässä??!! mulle tulee tällä vkolla 32+ täyteen, ja viimeksi käynyt neuvolassa vkolla 30+.
kivuliaat supparit on alkanut täälläkin, ja yöt menee virtsalla ravatessa, ja huono asento valvottaa, ja tuntuu ettei hapi kulje ja sitä rataa!!!

kaikille taas päivänjatkeita, jos vaikka nyt kerkeis koneellakin enemmän makoileen :D

- nannuli ja tyyppi rv. 31+5-
 
Huomenia,
Kadakilla on tosiaan kaunis vatsa, mutta tosiaan juuri pitkälle odottajalle tyypillinen. Jos on siunattu hieman lyhyemmällä kropalla, niin sitten se maha puskee enemmän ulos.
Heikku, käy vaan näytillä polilla, jos varsinkin jotakin lorahtelee -veden määrä on kuitenkin tärkeä vauvan hyvinvoinnin kannalta. Hyvillä viikollahan me kaikki jo ollaan, mutta vauvalle on kuitenkin parempi kehittyä vielä kohdussa.

Synnytystapa-arviosta on täällä ollut kovin puhetta. Muistan, kun minäkin joskus ekan kanssa pelkäsin, kun kuulin 'nyrkkikokeesta', mutta eipä minuun ainakaan mitään työnnelty ja lantion tilavuuden vain kevyesti tunnusteli ja siinä kaikki. Sen jälkeenhän mitään arvioita ei enää ole tehty, kun alatietse olen synnyttänyt normaalisti.

Joka kerta ainakin minua mietityttää se, koska lähteä laitokselle, kun tosiaan kaikki synnytykset eivät samalla kaavalla menekkään. Eka kuitenkaan harvoin tulee syöksyllä, jos ei paikat ole jo auki, mutta seuraavien kanssa kannattaa lähteä herkemmin. Joka tapauksessa parempi mennä vaikka liian aikaisin, kuin liian myöhään. Jos sitten joutuu palaamaan kotiin, niin sitten vaan palataan ja yritetään uudelleen myöhemmin. Vedet eivät välttämättä mene ensimmäisenä ja supparitkin saattavat välillä lakata, vaikka olisivat olleet jo säännöllisiä. Usein peräruiske auttaa nopeuttamaan synnytystä - siis avautumisvaihetta, mutta tuota ruisketta ei automaattisesti enää anneta joka paikassa.

Hiihtokisoista oli aiemmin puhetta ja minäkin kärsin nyt vierotusoireita, kun ei ole kisoja, joita katsella. Nyt sitten vaan kankaiden ja lankojen kimppuun ja taikomaan niistä kaikkea kivaa.

Olen hieman arponut, että mitä vauvalle laittaa päälle, kun hänet tuo kotiin sairaalasta. Periaatteessa huhtikuussa voi olla vielä kylmääkin, jolloin tarvitsisi varmaan paksumman haalarin kuin kevyttoppahaalarin. Ihan pieniä haalareita ei kuitenkaan enää kannata ostaa, kun sitten syksyllä ovat pieniä. No villavaatteita voisi ottaa apuun.

Oletteko muut huomanneet käsien puutumista yöllä, siis lähinnä mulla puutuu sormet? Nukun käsien päällä, mutta niin olen aina tehnyt ja tuntuu, että nyt puutuvat tosi herkästi.

Niin ja kiitos uudesta maaliskuun pinosta! Eilen tuntui jo todella maaliskuulta, kun talitintit lauloivat titityytänsä,

mimuli ja poitsu 34+5

 
Joo,mä soitin neuvolaan vielä.Vitsi onneks mulle on siunaantunu noin mukava neuvolatäti =)
Mun pitäis kuulema mennä käymään kattomassa naistenklinikalla että onko tuo lapsvettä vai pissaa vai mitä.Ja tiiättekö kuulkaa kun sen eilisen episoden aikana mulla rojahti toi maha totaalisesti alaspäin.Mä pystyn hengittää vihdoinkin!!
Täytyy nyt kattoo monen aikaa tänään sitte lähetään sinne nkl,mutta tulen kertoilee mites meni..
 
Korkataan tämäkin pino. :)
Kiitos zikizikille. :flower:

Oon viikonlopun aikana käynyt lukemassa, mutta en sitten oo jaksanut kirjautua ja kirjoittaa mitään. :ashamed:

Viikonloppukin meni niin vauhdilla supistusten merkeissä. Onneksi huomenna on neuvola niin voipi sitten kysyä niistä vähän tarkemmin.
Ovat muuttuneet napakoimmiksi ja ottaa siis helpommin alaselkään, nivusiin ja "kakkoseen".
Noh, jospa se vaan työtä tekee kunhan vauveli malttais odottaa vielä pari viikkoa niin on sitten isikin mukana menossa. :D


Ruttana & Beanie 35+5 :heart:
 
Oi autuus, ensimmäinen lomapäivä. Ohjelmaa on kyllä ihan riittävästi, mutta eipähän tartte töihin mennä. Jos nyt keskittyisi vaan raskaana olemiseen ja odottamiseen.... :)

Mä olen pitkäselkäinen ja samanpituinen kuin Kadak, mutta mun maha näyttää Kadakin masuun verrattuna lähinnä kalja-rellukalta... :/
 
Laala, on varmasti tosi vaikeaa rauhoittaa tahtia, kun on koko ajan tunne, että on pakko tehdä se ja se ja se ja sitten taakan alle meinaa väsähtää, mutta on kumminkin tottunut suorittamaan kaiken hyvin ja loppuun ja ajallaan. Ein sanominen on tosissaan hankalaa. Siitä suorittamistesta luopuminen on tosi vaikeaa ja meinaa tulla jonkin asteista itseinhoakin, kun jättää tekemättä jotain. Mä jossain vaiheessa väkisin kevensin tahtia ihan senkin takia, että terveys ja pää kestäisi. Urheilusta luopuminen on ollut raskainta ja sitten töissä on pakko joskus tehdä asioita puoliteholla (mikä on kyllä ärsyttävää, mutta 110% suoritus veisi terveyden ihan varmasti, jos sitä jatkaisi loputtomiin). Ja nyt raskausaikana olen ollut niin väsynyt, että yritän olla kantamatta huonoa omaatuntoa tekemättä jätetyistä asioista. Mutta varmasti on vaikeaa molemmat vaihtoehdot: se, että tekee kaiken ja myös se, että jättää tekemättä :) Uskon kumminkin, että on parempi vähän hellittää. Perhe on kumminkin tärkeintä sitten loppupeleissä!

SusseN :heart: hahhaa, tuskin näyttää :) Mullakin on valasolo aina iltaisin, kun on maha turvoksissa ja on syönyt kaikki päivän herkut (suklaapirtelöä ja karkkia eilen...)
 
usvis ihanaa, onnea naimisiinmenosta :heart: (vaikka siihen nyt vielä aikaa onkin.. )

kesis eikös sulla ollut masukuva tossa edellisellä sivulla..? ihannan nätti ja pieni masu :heart: mä olen kanssa pitkä 176cm ja oon miettinyt onko mun masu liian pieni, kun tuntuu ettei ole kuukauteen ainakaan kasvanut :/ sf-mennyt aina yläkäyrillä. viime neuvolassa tipahti keskikäyrälle 32cm..

heikku kuulostaa inhottavalle, toivottavasti nyt olo paranee :hug:

seksiä?? täällä moni kirjotteli että on touhuillut vällyjen välissä nyt viikonloppuna.. koskakohn täällä viimeksi..ööö..kaippa siitä joku kk on |O olishan se kivaa, mutta tunnen oloni niin rumaksi ja lihavaksi etten yksinkertaisesti kehtaa ehdottaa, jos mies ei suostuiskaan.. ja mies ei paljo ehdottele, ehkä sitten pitää mua niin kamalana tällä hetkellä..en tiä :ashamed: tuntuu vaan ettei mulla ole "oikeutta" haluta kun oon raskaana ja jos tekee mieli niin tuntuu väärältä..outoa..

(.) eilinen oli kyllä järkyttävä päivä :eek: heti aamusta oikeestaan alkoi taas menkkakivut selässä ja vatsassa. sitten pitikin käydä tyhjentämässä suoli ja kiireellä!! siitä lähdettiin käymään asioilla ja otin varmuudeksi panadolin, kyllä silti kivut jatkui ja supistuksia päälle. kotiin kun päästiin niin taas kiireellä vessaan ja kovempaa selän ja vatsa polttelua, joihin liittyikin sitten kipeemmät ja pidemmät supparit. oksennus meinasi tulla, mutta tulikin sitten taas 3. kerran toisesta päästä :eek: suihku auttoi hieman, mutta kokonaan kivut ja supistukset eivät loppuneet. ennen nukkumaan menoa piti käydä jälleen tyhjennyksellä ja olin jo varma että kohta lähdetään (keskenmenokin alkoi suolen ripeellä toiminnalla) mutta sainkin unen päästä kiinni. yöllä heräsin varmaan tunnin välein kipeisiin suppareihin, levisi ihan reisiin asti kipu. mutta nyt on taas helpotunut :saint:

tänään olisi paljon tekemistä, kuinkakohan sitä eilisen jälkeen uskaltaa, kun olo oli todella kamala :x onneksi keskiviikkona on lääkärineuvola niin tietää taas vähän tuota alapään tilannetta..

kiitos zikille uudesta pinosta :heart: tässä kuussa jo moni pikkuinen näkee päivänvalon :saint:

JJ-t ja Joona 35+3
 
Ruttanallakin ottaa "kakkoseen",niin mullakin ja menen yksityiskohtiin halusitte tai ette,mutta aina kun se sinne ottaa niin on pakko myös työntää sieltä jotai ulos ilmaa tai sitte-you know what..luonto on ihmeellinen :kieh:
 
huomenta mammat =)

joo, siis en mää oo tajunnu et tänne oikeesti tulee tätä tahtia tekstiä ku tavallisesti luen ja kirjoittelen vähintään päivittäin :eek: mut nyt tajuun ku tuli vietettyä häämatkalla ja muuteski häähumussa muutama päivä - ihan ilman 2+:a vaikka vähä vierotusoireita jo tuliki :LOL:

en varmaan muista kommentoida nyt muuta kuin että usvis onnittelut kihlautumisesta, ihanaa :heart: jostain syystä juuri tämä jäi mieleen ;) :D

ja xikille kiitos uudesta pinosta! uskomatonta että nyt on jo maaliskuu ja alkaa varmasti vauvoja pukkaan hyvää tahtia :heart: jollain taisi olla jo synnytys käynnissäkin (luin just 6-7s tekstiä, en muista enää kellä :ashamed: ), mutta saatiinkos sitä viivästetyttyä? ja samoin tosi monella tuntuu supistelevan sitä tahtia, että kohta varmaan lisääki synnytyksiä käynnistyy. onneksi ollaan niin turvallisilla viikoilla, ettei sen puolesta mitään hätää, vaikka tietysti vauvat voisi vielä hetken masuissa kasvaa.

synnytystapa-arviosta ollut puhetta. helsingissä ei kyllä ole mainittu asiasta puolella sanallakaan... :/ mutta mä en siihen niin haluaisikaan, koska haluan uskoa viimeiseen asti että alatiesynnytys onnistuu. ja jos ei, niin ehtii siihen sektioon synnytyssalistakin.

).) mulla on vointi aika hyvä ja mikä parasta, oon saanu taas nukuttua 8-9 tunnin yöunia ilman pitempiä taukoja :) pissalla nyt tietty pitää ravaa ja väliin napata renniee närästykseen, mut heräämisten jälkeen oon saanu hyvin uudelleen unen. ä-loma varmaan rauhottanu. ja tietty elämä tuoreena rouvana, on vaan niiiiin onnellinen ja pumpulinen olo :heart: =) mieskin on ollut aivan ihana (kuten aina), hieronu jalkoja, huolehtinu kodista ja huomioinu kaikin puolin mua ja myös masuasukkia. tuntuu vihdoin alkaneen kiintyä siihen ihan tosissaan :heart: muutenki alkanu höpöttää vauvasta aika paljon, että millainenhan se sitten on ja mitä me tehdään ja hymyilee vaan (yhtä autuaan hölmönä kuin minä ) että meille tulee vauva :D hassuja ja onnesta sekaisin taidetaan olla molemmat...

kiitokset muuten kaikille hääonnitteluista!! hääpäivä ja koko vkl meni aivan ihanasti ja saatiin just semmoinen juhlapäivä kun haluttiin. oli sopivasti hemmottelua ja luksusta, mikä sopi tilanteeseen hyvin senkin suhteen ettei kohta vauvan tulon myötä varmaan enää semmoinen ole mahdollistakaan... nyt sitten yritetään palata arkeen, mutta aika ihanalta tämäkin tuntuu, kun on juuri äitiyslomalle päässyt ja tuntuu tosiaan kaikki olevan hyvin.

joo, nyt tää mamma lähtee vaikka peseen pyykkiä niin saa pään pilvistä... melkein nolottaa täällä kertoa kuinka ihanasti itsellä on, kun monella kipuja ja vaivoja :ashamed: mutta on vaan vielä onnesta sekaisin noista häistä ja ä-lomasta, etten osaa puhua nyt lonkka- ja selkäkivuista ja täälläkin puolijatkuvasta mahan kovettumisesta (mulla harvemmin selkeitä suppareita, vaan masu jännittyy pitempiaikaisesti)... mut joo, eiköhän tää olotila kohta ohi mee ja palaan "vaivoineni" tänne viestittelemään :D

mahdollisimman hyvää viikon alkua ja kovasti voimia kaikille kipuilijoille ja vielä työssä/opiskelujen kanssa puurtaville! laalalle erityisesti :hug: teet ihan oikein kun jätät osan suunnitellusta tekemättä. sun pitää nyt keskittyä vauvaan vaikka kuinka tuntuisi välttämättömältä suorittaa opintojakin. kyllähän niitäkin kohtuudella voi tehdä, mutta sun tahti on kyllä ollut ihan liian hurja.

t. manna + lilli 35+5 (väliin tuntuu et oon menny viikoissa sekaisin kun on noin isot numerot tossa perässä jo!)
 
Mannalle vielä onnitteluja rouviintumisen johdosta :heart: en kirveelläkään muista meinaan että olenko jo onnitellut, että ei se 2 kertaa pahaa tee, pahempi kun jättäs kokonaan väliin :D
mustakin eilen tuntui ihan hassulle kun mies puhui vauvalle, että "kohta nähdäänkin ihan oikeesti", tuli semmonen todellisuus-olo taas!!

seksiä ei meilläkään ole aikoihin harrastettu, ei vaan pysty, paikat niin kipeenä,ja mieskin sanoi ettei nauti samalla tavalla, kun pelkää koko ajan, että jotain sattuu, kyllä jaksaa odottaa, on sen arvoista!

ei nyt tarttee mennä ton kaapin siivouksen kimppuun, ja jos vaikka laittas lihapullat uuniin paistuun ja muusiperunat kiehuun!!
 
Heikku, hyvä että pääset tarkistukseen.


Itsellänikin kokoaamun ollut maha ihan kivikova ja kiree. Liekkö jotain supistuksen tapaista ilman niitä taukoja vain. Kun paineen tunnettakin on. Ja nimenomaan ottaa tuonne kakkoseen.... ( sori vaan kaikille mutta synnytysjutut yms ovat välillä aika ällöttäviä )
Ja mäkin muuten oksensin aamulla..... Ja kävely alkaa muistuttaa pingviinin taaperrusta, voi apua

t: Solina ja Kirppunen rv 33+1
 
manna tuli jotenki itellekki hyvä mieli ku luki tuota siun tekstiä! ihanaa! :)

seksistä meillä ku tuo mies tuntuu haluavan sitä joka ikinen päivä! |O en ymmärrä! sanoin eile et mite siuta voi haluttaa ees ku täälläne ryhävalas pötköttää vieres :LOL: mut joo oon mie suostunu (vaik ei itellä haluja kauheesti välillä oo) sillä ehdolla aina et laitetaa makkari pimeeks! :D miuta itteeni nii ällöttää tää miun ulkoinen olemus.. :ashamed: saapi mieskin sitte kuvitella et siinä joku hehkeempi nainen ois ;)

oon huomannu täällä myös miehen kiinnostuksen vauvaa kohtaa kasvaneen! :) ihana! eilen illallaki silitteli masua ku siinä kainalossa röhnötin..yleensä joutuu ite pyytää et voitko vähän silittää :D
ja sano jopa yks päivä et hän varmaa itkee laitoksella sit ihan älyttömästi ku vauva syntyy, ni sanoin et ei hätää, nii kuule itken varmasti minäkin!! :heart: :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Noniin nyt kaikki vinkit kehiin: Mitä sanon huomenna neuvolassa että saan varmasti loppuajan saikkua ä-lomaan asti? Nyt sitä sit vaaditaan sieltä koulusta jos aion olla pois harjoituksista ym. :whistle:

valitat kaikkea, selkäkipua, ja supistelee,ja jalkoja särkee ja niiiin väsynyt olo!! ei varppina tartte pahemmin puhella, kun saat se jo, oot niin pitkällä jo odotusta kuitenkin!!! toivotan lykkyä täältä että sen saat!!!
ja musta voit myös sanoa, että tunnet ettet jaksa enään tehdä niitä kouluhommia, ja istuminenkin alkaa olemaan niin hankalaa(mulla meinaan istuminen tosi vaikeeta pidempiä aikoja kerralla)!!!
 
nannuli joo mullakin istuminen vaikeeta pitkiä aikoja. Saatika että sit pitäis soittaa viulua samalla (mahakin on jo tiellä istuessa)...

Mietin vaan että jos sanon sille neuvolatädille että oon tässä viikonvaihteen vaan nukkkunu ja parkunu ku oon niin väsyny, niin saan ehkä jo sillä sen saikun...? :whistle: Tosin sitten ehkä saan myös ylimääräisiä neuvola-aikoja sen takia että ne pelkää että mä oon masentunu tai jotain... :ashamed:

Toisaalta luulis riittävän, jos sanon että mua vaaditaan osallistumaan harjoituksiin, vaikka konserttiin en osallistuiskaan (konsertista oon kyl jo vapautettu sen takia että oon sinä päivänä ekaa päivää äitiyslomalla)... et ei oo mitään järkeä että mun pitää osallistua sinne..

Ihan älyvapaata touhua.

Tosin mä meinasin ruveta itkee puhelimessa jo sen intendentin kanssa, joten pelkään vähän että teen saman myös neuvolassa huomenna ja sit onki varmaan riemu irti (ja mä jossain tehoseurannassa loppuajan). Pitäis raahata itsensä sinne kouluun, mutta ei yhtään irtois. :kieh:
 
Moikka!
Ihanaa tänään ensimmäinen mammaloma päivä!Nyt en vaan tiedä mistä aloittaisin kun olin suunnitellut tekeväni vaikka mitä lomalla...No kai tän ekan päivän oi vaan olla...

Omaa napaa :torstaina on sitten aika äpolille sisätautilääkärille,sokeriarvot heittelee pilvissä,joten kattellaan joudunko pistelemään.Oliko muita kohtalotovereita?
 
laala mä hain ja sain saikkua tt-lääkäriltä, kun sanoin ettei selkä kestä enää pitkiä istumisia ja että ylipäätään olen ihan katki. en oikeesti nukkunu enää, verenpaine huiteli missä sattuu ja tuntu et käy ihan ylikierroksilla. ihan selkäkivuillaki olis varmaan saikku irronnu, mutta jotenki mua itteeni helpotti et sai puhuu muustaki. vaikka olin saikulla "vaan" pätkän kerrallaan, niin sekin helpotti jo paljo. ja vaikee oli munki myöntyy hakeen sitä saikkuu, tunsi itsensä vähän epäonnistujaksi, mutta sitten kun sai kotona olla ja rauhoittua, niin tajusi kuinka hyvää se tekikään ja välttämöntä oli oman jaksamisen osalta. vointi parani ihan silmissä :) ja sitten pystyi jaksamaan töitäkin osa-aikaisesti vikat viikot.

ziki meillä kans mies ihan ihme ku haluis seksiä vaikka joka päivä :eek: ihana on ettei pidä mua ihan kammotuksena läskeineni mut mä en kyllä joka päivä pysty, tuntuu ettei paikat vaan kestä :/ ja se on ihanaa meilläki, että mies nimenomaan oma-aloitteisesti alkanu silitellä masua ja jutella vauvalle :) eilen kuunteli ja kuuli jopa vauvan sydänäänet masun läpi ja sitten vasta onnesta sekaisin olikin :heart: :LOL:

happy79 hyvää ekaa ä-lomapäivää!
 
helou!

neukkakuulumiset

34+0
paino +659 (alusta 15,5 kg) :LOL:
turvotus +
p 112
RR 108/83
Hb 122
sf 33,5
RT?
Kapriksen pulssi 160
Liikkeet ++

semmosta...turvotusta on ja paineetkin vähän kysymysmerkillä, mutta kotiseuranta riittää tässä vaiheessa. kahden viikon päästä äitipolille synnytystapa-arvioon, sinne asti nyt sitten näillä eväillä!

Kapriksella oli aivan mieletön meno taas. sama kuin viimeksi että piti välillä käydä juomassa että mukulan sydänäänet saatais laskemaan normilukemiin....hää ei vissiin tykkää siitä dopplerin jytinästä kun aina alottaa ihan tajuttoman melskaamisen kun aletaan kuunteleen sydänääniä..tai sitten ei diggaa siitä selinmakuusta.

SEKSI mitä se on? ollaan jouluaattona viimeks moista harjotettu... :D minä oon vähän semmonen että jos ei itellä ole fiilistä niin en kyllä miehen takia siihen ala....miespolo, mutta se on jo tottunut :kieh:

No nyt ruokkimaan masukkia ja esikoista!

Gardenia ja ihanainen Kapris 34+0 :heart:
 
Ihanaa kuulla, että muillakin on vähänlaisesti seksiä JJt, nannuli ja gardenia ja varmaan oli joku muukin. Itselle tulee sellainen olo, että onko kaikki suhteessa kunnossa, vaikken yhtään epäilekään, että mies menisi muualla tai ei välittäisi musta. Ehkä alussa molempia jännitti muuttunut tilanne, maha tiellä, tulehdusvaarat jne ja sitten se on vaan vähentynyt koko ajan. Iltaisin työpäivän jälkeen ollaan oltu väsyneitä ja helpompi vaan töllöttää telkkaria ja mennä nukkumaan. Voivoi. Ollaan kuitenkin puhuttu asiasta muutaman kerran ( = olen valittanut seksin puutteesta :LOL: ) ja luotetaan, että saadaan asia korjattua sitten jossain vaiheessa, kun vauva on syntynyt ja saadaan jonkinlainen arki pyörimään ja paikat kuntoon :)

Happy, minä kanssa ekalla mammalomapäivällä ja nyt jo tylsää! Pesin kyllä jo koneellisen vauvapyykkiä ja oon surffannu netissä ja katsonut telkusta sistustusohjelmia. Olis kivaa, kun tulis vielä niitä hiihtoja! :)

Tsemppiä kipuileville ja supisteleville!!!

k&otus 35+0
 
Solina;ja meille ei ole ees vahvistettu ultrassa sukupuolta :D Tää on siis puhdasta omaa tuntemusta.Ja äitinikin on vahvasti sitä mieltä kun on kuunnellut mikä mun vointi on :LOL:

Yöt
menee surkeesti.Josku juttelikin alkuajan liitoskivuista.Mulla niitä on taas ,kylkee kääntäes vihloo niin pirusti.Kyljellään vaikee maata ja selällään ei käy lainkaan.Joten unet on mitä on.Ja nyt joudun käymään kerran yössä vessassa.Viime vkolla kun nukuin vielä yöt läpi. :(

Kadakin maha on ihana.Vertailin kovasti itseeni kun sama pituusmitta meillä ;)

Istuminen on rankkaa,selkä väsyy ja ei jaksa.Välillä on pakko vaan mennä löhöömään.Tuntuu ettei paljo muuta teekkään.Tänään olisi eka perhevalmennus,en vielä tiiä oikein jaksaako sinne lähteä.Ostoksille pitäis miehen kaa lähtee,vaavin sänkyyn tarvitaan vielä hoitotaso ja sit oikeestaan toi rintapumppu ja itkuhälytin.J a sit olisi kaikki kasassa.Ja ihan ruokakaupassakin tarttis käydä.En vaan tiiä miten jaksan kaiken mutta ehkä sitä kuitenkin..kun on toi äijä seurana.

Viikon päästä onkin taas neuvola.Ainut kerta ko mun neuvolatäti ei oo paikalla vaan sijainen,mutta eipä tässä ihmeempiä ole niin ehkä kelpuutan sit tän kerran.
Jännittää joka kerta toi paino juttu,mutta nyt olen onneksi vaan raskauden alusta kerryttänyt vähän vajaa 6kiloa lisäpainoa.Mikä on hyvä,pelkään vaan että se tässä viimeisten viikkojen aikana syöksähtää johonkin huippulukemiin.

milky 32+3
 
manna ja usvis onnittelut! :flower: :flower:

nannuli32 mulla on ollut neuvolat vielä 4vkon välein, tänään alkoi rv 35. sanoivat, jos edellinen raskaus ja synnytys on sujuneet ongelmitta ja samoin uusi raskaus ei ole tarpeen rkäydä neuvolassa useemmin.

heikku mene ihmeessä näytille jos jotain on lorahtanut housuun, niin ne mulle ainakin sanoivat kun eilen soitin. mä en ainakaan erottanu oliko pissaa vai lapsivettä, vaikka edellinen synnytys alkoikin just lapsivesien lorahtelulla.

seksi on ollut suht hiljaista, mutta nyt täytyne jättää kokonaan pannaan ainakin pariksi vkoksi mulla tosiaan kohdunkaula pehmeenä ja jäljellä sentti, paikat kolmelle sormelle auki, tosin vohan tämä kestää muuttumattona pitkääkin.. =)

Laalalle voimia.
 
Usvis Onnea kovasti :flower:

Manna Onnea rouviintumisen johdosta :flower:

[/b]Solina

Sitä mobilatia ei saa käyttää raskausaikana eikä myöskään imetysaikana. Näin ainakin vuonna 2007, kun asiaa viimeeksi selvittelin ihan perinpohjin. Oli paikat silloin niin juntturissa, etten saanut nukuttua (vauva syntynyt, eikä meikäläisen hartiat vielä niin tottuneet, että kantelu teki kipeää). Ainut mitä sai käyttää oli Kylmägeeli. Kokeile auttaako se... I hope so.

Tällä viime yönä niin kamalat supparit, että meinasi taju lähteä. Illalla tosin imuroin koko talon ja pyllistelin kaikki sohvan ja sänkyjen aluset viimeisen päälle. Ja lämmitin uunin, tein ruoat ja pesin pyykkiä... Ja päivällä oltiinkin kolmisen tuntia reissun päällä. Yöllä kipeyty vatsa niin kovasti, sekä todella vihloi tuonne nivusiin ja ristiselkään. Kävi jo mielessä, että mitäs tää nyt on. Mutta jatkoin vaan unia (siis sen mitä pystyin). Tunnin päästä aivan sama episodi. Mutta siihen ne jäi. Kävi vaan aamulla mielessä, että oliko ne nyt kiinnittymiskipuja, kun nimenomaan tuohon alapäähän pakotti niin kamalasti ja illallakin vauva puski niin kovasti, että meinasi mennä kuset housuun. Jos päätti nyt sitten vihdoin kiinnittyä kunnolla. Tähän saakka ollut raivotarjonnassa tuolta rv28 saakka, mutta ei ole ollut kiinnittynyt, vaan päänuppi on päässyt heilumaan joka suuntaan :)

Mulla oli edellisviikolla ultra ja arvatkaapa oliko hauskaa, kun näki pikkuisen lassoavan napanuoralla. Lääkäri yritti mitata pitkän aikaa virtauksia (ja saikin ne lopulta), mutta häntäkin nauratti, kun vauva piteli napanuorasta kiinni ja heilutteli sitä siihen malliin kuin tosissaan olisi lassonnut siellä kohdussa jotain :D Suloinen pötkylä :heart:

Sormien puutumisesta

Tällä puutui tosi pahasti joka ikinen yö, tuolta loka-marraskuusta lähtien. Kunnes otin asian puheeksi neuvolassa ja pääsin näyttämään kättäni neuvolanlääkärille. Sormet puutui ja koko ranne oli niin kipeä (varsinkin oikeasta kädestä), ettei oikein töitä pystynyt tekemään. Aamulla lusikat ja lasit tippui kädestä lattialle. Ja tähän kipuun ei panadolit auttaneet, enkä loppupelissä saanut nukuttua ollenkaan öisin. Lääkäri diagnosoi mulle rannekanavan oireyhtymän, johon on riski "sairastua" raskausaikana, jos kädessä ennestään hermopinteet kireällä/ahtaalla. Yleensä paranee raskauden/synnytyksen jälkeen. Sain vaivaan ihanan rannetuen TK:sta lainaan raskauden loppuun ja sen avulla pystyn yöni nukkumaan. Estää sen, että ranne ei nukkuessa taivu ja pitää sormet suorina. Ihanaaa.... ;) En voi ymmärtää vielä tänäkään päivänä, että kuinka yksi rannetuki pelasti mun nukkumiset ja yöt!!! Jee...

Nyt tää lähtee herättelemään esikkoa ylös. Oltiin aamusta jo 8 jälkeen ulkona, kun tälle päivälle oli suunniteltuja menoja poitsulle aikaisemmin :/ Sattuivat just osittain päikkäreiden kanssa samaan aikaan, joten mä laittelinkin poitsun aikaisemmin tänään unille. Siksi aamustakin oltiin ulkona jo (mun mielestä tosi aikaisin). Yleensä ollaan pihalla vasta 9-9.30 maissa. Huoh. Nyt siis puuhaamaan poitsua ylös ja lähtövalmiuksiin :)

Jaksuja kaikille

mammanen ja vauva 35+3
 

Yhteistyössä