<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

mammanen: Juu. Tiedossa on, et melkeinpä kaikki ois pannassa tällä menolla :( Tän takia vähä nyt pelko onkin, et jos ne laittaa insuliinille. Miula tää kroppa ei oikein siedä vehnää ja sokereita (viljat ylipäätään vähä vaihdellen) ilman raskauttakaan :/ Esikoisen aikaan hieman säikytteli noilla arvoilla ja nyt sit ihan kunnolla. Jännä vaan, et aamupala on se pahin, millon nousee arvot. Päiväruoan jälkeen ei niin pahasti, vaikka ois mehua tahi leipääki vejelly.. Inhottava vaiva, en paremmin sano :/ Kiitos siule.
Tuli noista jogurteistaki mieleen, et olin ällikällä lyöty ku esikoiselle etin kaupasta sokerittomia jogurtteja.. Aika vähissä on valikoima. Ite en niitä niin hirveesti ees syö. Koittanu maitoa juoda (mikä sekin toisilla sokeriarvoja nostaa nopeesti) vähä paremmalla menestyksellä mitä normaalisti.

mimuli: Puuroa söin aikani niin että korvistaki tuli ulos. Vaihtelevasti kauraa ja neljän viljan jne. Ei vain mene enää alas :/ Painoa ei oo miuleka tullu ku viimeks jotain 6kg (esikoisesta sama tahti eli jäi alle 10kg koko aikana) eli ei oo syömiset ainaka painoa tuoneet. Muksuki pikkasen pienempänä menee mitä edellinen, jonka kans ei näin isoja sokeriongelmia :(

Argh.. Oikeesti ketuttaa tää tilanne. Onneks ei kuitenka oo ku se 5vkoa laskettuun. Pääasia ois, et muksulla ei ois sokereissa mitään.. tai tästä ei jäis itellekään mitään pysyvää (aika iso geenirasite on isän puolelta muutenki :( )
 
Pietu- Ok!

Voisitko ajatella aamupalaksi jotain täysjyväleipää (pientä palaa), kananmunaa sen kanssa sekä paljon tuoreita vihanneksia, tai vesimelonia... Ne tuskin hirveästi saa sokereita pompsahtamaan.

Tuo, että aamupalan jälkeen sokrut tahtoo nousta pilviin vaikka ei mitään söisikään johtuu yleensä aamunkoittoilmiöstä (jotka diabeetikolle tuttujuttu), kun elimistö herää niin adrenaliinit alkaa pukata esille. Nostaa siis sokereita jo valmiiksi. Moni diabeetikko joutuu pistämään aamupalalle jo extramäärän ylimääräistä insuliinia, vaikka ei paljoa hiilareita söisikään.

Kannattaa suosia jotain proteiinipitoista aamulla (leikkeleet leivälle, raejuustoa, tonnikalaa yms.).

Ja ihanaa, kun vaan se lyhyt aika enää laskettuun. Vaikka ketuttaa varmasti tilanne... Voimia :hug:
 
Taisi mennä ainakin vähän neuvolatädin veikkaus pieleen :D :D I'm so happy :D :D :D

Ei tää kyllä tänään synny ainakaan (kuuluisia viimeisiä sanoja, olo sama kuin on ollutkin niin sitten käykin niin että syntyy heti huomenna :whistle: )

jaahassu ja sammo 34+6
 
mammanen: Kiitos vinkeistä. Pitänee siirtyä aika pitkälti karppilinjalle ja koittaa pitäytyä 100g hiilareissa, joka todettiin esikoisen aikaan, et riittää odotusaikana. Jotenki vaan aatellu, et odotusaikana ei jaksas niin paljoa tuijotella noita, mut noin vaan on pitäny alkaa.. Täytyy toivoa, ettei mee koskaan samaan ku isäukolla, jolla diabetes menee vaan pahempaan. Ei meinaa insuliinilla mennä alle 10 koskaan ja ihmettelivät jo sisätautipolilla, et on ylipäätään hengissä ku triglyt pompsahti huimiin lukemiin (ennen ku joutu piikille, sitä ennen tablettihoito). Siihen nähen toisaalta omalla kohalla tää on ollu vähä arvattavissaki, mut ei oo halunnu vaan uskoa, ku on sokeriaineenvaihdunnanongelmaa muussaki muodossa jo (lapsettomuuspuolen juttuja). Itku pääsee, jos diabetes iskee.
 
AAM
:wave: leidit
nopsaan ON kuulumiset .. kaikki 4 sivua sain luetuksi nyt loput (5:nen sivun) oli töissä hippasen kiirus :whistle:

Olotila : väsynyt
Status: half dead = poolikoollut ja orastava poskiontelon tulehdus
Mitä kuuluu : turvotusta jaloissa, väsyä paljon ja nyt kohta unia.. :xmas: kivuttomia pallomahoja useita kertoja päivässä
neuvola : ensi perjantaina

muiden olotiloihin :hug: anteeksi nyt en jaksa muuta.. :ashamed: :|

joko laitetaan pitkävedot pystyyn kuka nykäisee äkkilähdöt seuraavana :whistle: ?
sanni-maria / Jj:t ? :D

Laala supermarinat kehiin terkalla ja kyyneltulva :D jos ei kuule normipuhe ja naisen olotilavalitus ja stressinsietopainekyky koetuksella nyykystoorit auta !?

seksi mikä ketun seksi ? meillä ukko on vetäny heppinsä johonkin supermakuupussiin jonka saan auki joskus ensi JOULUNA VARMAAN ps jos olen kiltti, mitä en varmaan tuu olemaan :D mut tuntien.. aina ko yrittää koskeakin koko mieheen yrittää niin kappas ko ei sano että päätä särkee :xmas: *kohta kokeekin jos ei tipu ennen synnytystä koska sen jälkeen sure as hell ei luonnollisesti tipu taas vähään aikaan*
joten olkaapi hyyyyyvin onnellisia siitä että ukkonne hepillänsä koskevat teihin.. vaikka se ois quickie muodossakin.. :(

joo nyt saa valitus muodoissaan riittää painun pehkuihin ja ***** joo nukun emmä mtn muuta jaksa :whistle:

am & hippunen ainii rätspoks :xmas: 34+0
 
Huomenta masut :wave:

Kovasti tuntuu jo vaivoja olevan yhdellä jos toisella. kaikille "vaivasille" :hug:

omaa napaa: Eilen oli yksityisellä tarkastus ja ultra. Lähete jorviin kortisoonipiikillehän sieltä tuli :/ . Kohdunkaula hävinnyt (ultralla saatiin pituutta 11mm) ja pehmennyt, ulkosuu 1½ cm auki, sisäsuu onneksi kiinni. KK sitten oli tuota kohdunkaulaa vielä ultralla katottuna 3cm jäljellä. Vauva voi onneksi hyvin ja painoarvio pikkuisesta oli 2kg. Tänään menen jorviin piikille ja toivon hartaasti, että pikkuinen pysyisi ainakin 3-4vk vielä masussa. Mulla oli perjantaina TOSI paljon noita sukkapuikkokipuja ja kirvelyä tuolla kohdunsuun (?) tienoilla ja luulen, että ne saivat aikaiseksi nuo muutokset.

Laala Sano ihan suoraan, että et mielestäsi ole "työkunnossa".

Nyt on pää ihan tyhjä eikä oikein tule mieleen muuta.

M&Hymy 32+2
 
Allusmamma :LOL: :LOL: :LOL: ihan ku omaa elämänkertaa lukis kun tuon sun seksijutun luin...Meillä kans heppi kadonnu jonnekin ulkoavaruuteen :wave: ja sama homma et ku koskeekki meinaa suurin piirtein kavahdetaan puol metriä taaemmas niinku olis isonki sähkärin saanu, no ehkä JOSKUS vielä toiveita vehkeen palaamisesta :p

Kaikille :hug: ... muistakaa et loppusuora jo häämöttää ja pian taas nää tuntemukset on unohtunut ja olis niin kiva olla raskaana uudemmankerran :heart:
 
Nyt se alkoi! äitiysloma :D

Juu, ja ei olisi pitänyt jamittaa täällä viime yönä. Enkös mä ollutkin sitten kaksi tuntia hereillä kellottamassa suppareita, jotka mun mielestä jo vähän tuntui selässäkin, tai sitten oli selkä jumissa. Nyt on ainakin selkä jumissa.

Tarttis tässä aamun aikana käydä lapsen kanssa katsomassa onko lähikenttää aurattu. Lunta tulee koko ajan ja lapsi tahtoisi luistelemaan. Noh, jos siellä on metrin kinokset täytyy vain mennä laskemaan liukurilla tai pulkalla.. Musta on niin mahtavaa kun on pitkästä aikaa kunnon lumitalvi, ihanaa katsella kun lapsi nauttii ja pääsee talvijuttuihin useammin kuin viisi kertaa talvessa.. Jospa se kesäkin olisi sitten kaunis ja lämmin :)

jaahassu ja Sammo 35+0
 
allusmamma :LOL: :LOL: muistahan olla kiltti edes jouluna. ei siihen enään kauaa ole ;)

laala valitat ja valitat... kyllä ne kirjoittaa sen saikun. antavat helpolla kun on raskaana ja näin loppuvaiheessa. saat levähdettyä ja kerättyä voimia.
itsellä vähän samanlaista vikaa, kaikkea tarttis tehdä. ensimmäistä odottaessa olin la:han saakka töissä. kotona n.2-3kk ja sitten taas töihin. koin että mua tarvitaan ja mun pitää olla paikalla. vasta myöhemmin havahduin asiaan. olen hiljentänyt vauhtia -tosin 3 lastakin jo rajoittaa- mutta silti yhä touhuan ja teen töitä 3 lapsen kanssa. :D
pääasia kuitenkin että huomaat oman väsymyksen, silloin osaat tehdä asialle jotain.

(.) eilen oli neuvola ja sovittiin että jätän suppareiden estolääkkeet vkon lopun jälkeen pois. mitä sitten tapahtuukaan -tod näk ei mitään ja heilun masun kanssa vielä toukokuussakin :whistle:
muutoin ei kummempaa. nyt käyn 2 viikon välein näytillä.
la:n kanssa pientä hämmennystä, kun virallinen 24.4 mutta vastaa kooltaan alkuperäsitä la:ta eli 13.4. mutta ei nähty tarvetta muuttaa tuota virallista. joten kaiketi sen mukaan mennään.

koittakaa jaksella :hug:

iltsu & beibe 32+ -- 34+
 
Täytyypi sanoa, että vaikka on sitten millasia tuntemuksia ja kipujakin välillä, niin kyllä se edelleen on niin ihanaa olla raskaana, että ehdottomasti otetaan uusiksi parin vuoden päästä (kunhan lopputulos ei ole kovin paljoa sairasteleva tai muuten ihan hirvittävän superongelmainen, se vois vähän vähentää todennäköisyyksia)... :heart:

Nyt kyllä tiedän että aiheutan kadehdintaa ( :saint: ) mut arvatkaapa kuka on tasan kerran heränny yöllä, eikä silloinkaan ollu vessahätä?! :D Mä en tajua miten olen saanu niin sikeesti nukuttua. Muutenki tässä hiffasin että en nykyään käy vessassa kertaakaan yön aikana... Missähän asennossa se vauva luuraa siis? :eek: No kohta kuulen, ku olen neuvolaan menossa.
Niin tasoitukseksi sanottava, että normaalisti kyllä herään joka kyljenkääntöön.

Täälläkin kivuttomia suppareita oikeastaan joka kerta ku nousee esim tuolista ylös. JA kipeitä tulee jos hiukanki laittaa vauhtia ku kävelee kouluun. Täytyy tänään neuvolassa kysyä siitäkin, että miten vakavasti noihin pitäis suhtautua. Mullahan oli silloin yks päivä pari viikkoa sitten ihan järjettömän kipeitä suppareita jos joku viel muistaa... Enkä sillonkaa menny tai soittanu mihinkään... :whistle: Niin pitää ehkä myös sit kysyä että mihin oikeesti pitäis sit soittaa, mulla ei oo hajuakaan.

No niin kauheet nyyhkystoorit kehiin kolmen vartin päästä.. :kieh: Eiku kerron vähän viikonlopun fiiliksistä ja siitä että mut on nyt koulun puolesta velvotettu siihen orkesteriproggikseen... Eli intendentti sanoi, että esitykseen ei tarvii tulla, koska se on mun äitiysloman puolella, mut jos haluan jättää myös harjoitukset väliin, niin hän tarvitsee saikkulapun. Tosi älyllistä. :kieh: Parin tunnin konsertista siis on jo vapaus, mutta sen sijaan viiden päivän harjoituksista (5h/päivä istumista) ei oo... :kieh:

No joo, enköhän mä valittanu jo tarpeeksi. :D tänään puoliltapäivin taas matikantunti minkä pidän... Oppilasparat, niillä on testi ja sen jälkeen saavat tehdä pähkäilytehtäviä. :kieh: Kunhan ei alkais taas supistaa järjettömästi kesken tunnin niinku viime tunnilla minkä pidin. :whistle:

Järjettömän kaunis lumisade ulkona! :D Mulle kyllä kelpais hiljaksiin jo plusasteet ja linnunlaulu, mut nautitaan nyt viel tästä kauneudesta, kyl sitä sit taas saadaan kaivata! :D

Niin ja viel seksistä... Tai siis häh mistä? No joo, siis aika kuollutta on. Mulla olis ollu haluja viel tähän asti enemmänki, mutta mies jotenki näkee vaan mun mahan. Ja kai se pelkää että käynnistää synnytyksen tai jotain (mä oon saanu suppareita joka kerta seksistä raskausaikana jonkun rv20 jälkeen)... Ja nyt on itellä paikat jotenki ihmeellisen tuntuset (aika usein vähän puutuneet?) et ei itekään ehkä halua enää....
Toisaalta, ei se niin haittaa, mies on muuten kyllä osannu olla nyt tosi ihana ja pitää hyvänä muutenkin. Silittää ja halailee ja tullu nyt joka ilta nukkumaan niin että saan nukahtaa sen kainaloon (aiemmin tullu petiin vasta ku on niin väsyny ettei jaksa yhtään jutella tai huomioida). Muistaa pussailla mahaa ja jopa hiero mua eilen illalla (kiitos neuvolan valmennusillan). :D

Laala ja Punkero rv33+0 (minipoks)
 
Onnea Laala lääkäriin.Ei muuta ko rehellisesti sanot miten on.

Kirjoitin eilen jonkun tosi pitkän mutta se hävis menemään.Joten se siitä..
Oltiin eilen ekassa perhevalmennuksessa,ei ollut kummoinen mutta mies innostui ett' seuraaville kerroille järkkää työnsä niin että pääsee kanssa ;)

Mua jännittää aina vaan enemmän se että joudun oleen aika paljon yksin vaavin kanssa kotona.Mies tosiaan reissussa aina 2vkoa putkeen(saattaa vklna aina kävästä ja tuoda pyykit)Ja sitten on vkon kotona.Mutta kai siitä selviää yhtälailla.Täälläkin oli joitakin joilla asiat samantyylisesti.Mites te ajattelette siitä?

Seksi
stä...itelle kelpais hyvin mutta mies ottaa tosi iisisti.Ehkä pari kertaa kuukaudessa(okei työt vaikuttaa kanssa mutta on silti paljon hiljentynyt...)Mutta kiva kuulla että muillakin asiat yhtä "huonosti".

Vkon päästä taas neuvolaan,kiva kun joutuu jo kahen vkon välein..tuntuu sinänsä turhalta ko kaikki ok.Mitä nyt sattuu joka puolelta mutta se on sitä normaalia.
Eilen ostettiin sitten itkuhälytin jotta saa vaavi rauhassa pihalla nukkua.

Mulla on taas alkanut noi yölliset vessassa käynnit.Pitkään oli niin ettei todellakaan tarvinnut,nyt ei pysty jatkaan unia ilman sitä.

Olin ahkera ja leivoin jo omppupiirakan ja koko talo täunnä hyviä tuoksuja :p

milky 32+4
 
aijaijai!!! eilinen oli taas kamala päivä, mutta jotenkin yöllä tuntuu hellittävän :/ noita sukkapuikkokipuja on myös täällä. eilen pari niin kovaa että veti ihan kaksinkerroin. mitäs vaikutusta niillä olikaan..? yöllä taas jokainen kyljenkäännös aiheutti supistuksen ja heräsin siihen, mutta edelleen yhdessä koossa ollaan..

ajattelin tänään vähän siivoilla, kun huomenna neuvolalääkäri ja jos paikat auenneet/lyhentyneet niin saattaa pistää stopin mun touhuamiselle..

joku kirjotteli siitä että on kiva kun sairaala-sarja jatkuu :attn: mä oon fani kans :p joka jakso saa kyllä itkeen, katotaan kuinka käy kun synnytyksiä näytetään :eek:

mun vanha kaveri valmistui juuri kätilöksi ja oon facebookissa kirjotellut hälle vähän kun nettilääkärille :LOL: se on kyllä hyvä kun saa "ammattilaisen" mielipiteen myös :D

JJ-t ja Joona 35+4
 
Kai tuo meidän neiti nukahtaa tänään viekkuun päiväunille? Kun äitiä vähän väsyttää :whistle: Kivat oli yöunet n. 00-0040 ja 02-0720 :kieh:

Nomutta aikainen lintu madon nappaa, ehdin laittaa kalan uunin ennen aamupalaa ja pois ennen ulkoilua. Hyvin sujui likalta luistelu, vaikka olikin nilkkoihin asti lunta :D Kyllä se ainakin jonkin verran luisti. Kotiin tultua laitettiin kuivat vaatteet kaappeihin, pyykkikone pyörimään ja tiskikoneen tyhjennys. Ja nyt on syöty kalaa :p kera pikalisukkeiden ja valmistaudutaan nukkumaan, TOIVOTTAVASTI :LOL:
 
Huomenta!Ei kun mä nukuin tänään tonne yhteentoista kun sillon toissayönä meni vähän pitkäks niitten supistusten kanssa niin nyt sitte otin takas..
Niin..mä kävin siellä naistenklinikalla juu,se ei ollu lapsvettä,elikkäs mä kuseskelen housuuni siis..mukavaa..supistukset ei olleet aiheuttaneet mitään avautumisia ja kohdunkaulaa jäljellä 3cm.Että kaikki hyvin.Sitä vaan sanoi että nyt koitat levätä,ottaa rauhassa niin ei tule mtn.supisteluja yms..joo joo,mun temperamentilla otanki tosi rauhassa. :saint:

Hei olette puhunu jostain sukkapuikkokivuista,mitä ne on?
Itse en oo missän kuullu puhuttavan.

Juu,ei tässä kai mitään muuta sit,mä meen tekee pannarii kun jostain yhtäkkii hyökkäs sellanen maku suuhun että sitä olis nyt saatava..
 
Tiistaita vaivaisille ja vähemmän vaivaisille mammoille! :flower:

Mä en kyl nukkunu viime yönä lähes ollenkaan. Ei vaan saanut itseään hyvään asentoon. :kieh:
Laalalle siis ainakin täällä ollaan kateellisia. :)

Mulla on kans ihan sama tän sairaala-sarjan kans. Jokaiselle pienelle vauvalle pitää itku tirauttaa. On ne niin ihania.

Täällä näköjään on muillakin vähän unohtunu ne seksihommat... Allusmamma kyllä muotoili asian aika osuvasti. B)
Mulla kyllä itselläkin on hiipunut halut joulun jälkeen, oikeastaan kokonaan. En tiiä mikä siinä on, ettei ajatuskaan innosta. Kuivat limakalvot kyllä tekee tehtävänsä aika kiitettävästi. :| Enkä mä oikeastaan pysty edes "virittäytymään tunnelmaan"...

Kaunis aurinkoinen ilma piiloutui jonnekkin pilvien taakse, eli se siitä innostuneesta lenkkeilijästä. Ehkäpä livahdan ulos äkkiä ennen kuin alkaa tuleen lunta. Moi!

Min-na ja pikkukaveri 32+1
 
HUomenna tulee tuo maagiset 34 täyteen ihanaa. Sit saapi vauvat syntyä.
Olen tässä kanssa muutamana päivänä ollut ihan kaupoilla kiertelemässä. Ihanaa ostanut siis ensimmäiset kuvitelkaa tavarat ja vaatteet.
Ei meillä kyllä vielä kotona mitenkään näy että vauvoja tulossa muuta kuin mun valtava vatsa.

Milky meillä mies on reissuhommissa. Vaihtevasti reissun päällä ja pisin aika on ollut viikko. Kyllä sitä vaan on sopeutunut siihen, mutta kyllä nyt hieman hirvittää kun lapsiluku kasvaa viiteen että miten mä pärjään ja ennenkaikkea selviän hengissä kun mies pois. Kaks onneksi teinejä mutta miten selviin esim neljä veen viemisestä tarhaan aamulla kun on kaks vauvaa. Ja meillä kun poika jatkaa vaikka kotona olenkin.

Vuffi rv 33+6 :heart: :heart:
 
Hei taasen! :wave:

mimulin vaiva kuulostaa tosiaan tuolta rannekanavien ahtaumalta. Itselläni on molemmissa käsissä kolme sormea koko ajan puuduksissa ja joudun pitämään lastoja koko ajan käsissä ympäri vuorokauden, jotta säryt pysyisivät poissa. Ne ovat todella h...tillisiä hermosärkyjä. Mutta ranteita ei kyllä missään nimessä kannata venytellä, koska kaikki venyttelyasennot ovat juuri niitä, missä hermot joutuvat pahemmin pinteeseen! Eli ranteet pitäisi yrittää pitää koko ajan mahdollisimman suorina. Venyttelyn sijaan kannattaa yrittää pitää käsiä mahdollisimman paljon ylhäällä ja harrasta ns. pumppausliikkeitä sormilla, koska ne vähentävät turvotusta ja samalla tuota pinnetilaa.

Tämän päiväisen neuvolakäynnin tulokset:

rv 32+3 (edellisen kerran 29+6)
paino +1,4 kg edellisestä kerrasta (alusta 9,8 kg)
turvotus - (totesi, että turvotusta on, muttei mitenkään normaalia enemmän, joten siksi -)
RR 115/70
Hb ei otettu
sf 30
RT
syke +
Liikkeet ++

Sykkeessä oli kuitenkin ilmeisesti jotain poikkeavaa, eli epäsäännöllisesti osa lyönneistä oli "kovempia" kuin ns. normaalit lyönnit. Tästä johtuen sain ei-kiireellisen lähetteen äitiyspolille. Vauvan sydän on kuitenkin tutkittu tarkkaan jo ultralla jo kahdesti, ja niiden tutkimuksten perusteella voitiin sulkea 80-90 % sydänvioista ulos. Niinpä en ole hirvittävän huolissani, mutta vähänhän tuo tietysti mietityttää.

Tinkatar ja Pikkiriikki 32+3
 
JEE EI YHTÄÄN PAINOA TULLUT LISÄÄ VIIKON AIKANA :D :D
et kyllä se varmaan johtu siitä kun yhtäkkiä ilmestyi tuo kauhea turvotus.

kaikki oli siis erittäin hyvin. en jaksa eritellä tietoja tänne ku ei niissä mitään lukemista oo.
pää oli jo niin alhaalla ettei terkka saanu siitä tuntumaa käsiin enää yhtään. ja noita sukkapuikkokipuja siis täälläkin eikä ihme kun vaavin pää tuolla syvällä jo.

mä oon niin iloinen kun olen nyt päässy tässä raskaudessa pidemmälle ku viime kerralla. vaikka nyt ollaan vasta 1 päivä plussalla :D mut uskon et muutama päivä tulee lisää ainakin saldoon.

Hani ja tyttö 36+4
 
sukkapuikkokipu mulla ainakin tuntuu just niinku tonne rööriin pistettäis sukkapuikolla sisään ja kun asiaa valitin yhdelle kaverille niin epäili et se vois olla sitä et kun vauva laskeutuu (vaikka onkin ollut tuolla laskeutuneena jonkin aikaa lantion seutuvilla) ja mahdollisesti kiinnittyykin, mut ite ainakin huomaan et kyl tuo vauvan pää tuolla alhaalla jotenkin aiheuttaa tuota viiltävää kipua ja nyt on varsinkin alkanut virtsarakon suunnallakin tuntumaan ilkeää viiltoa aina kun piiperö tuppaa hereillä olemaan...mutta kai sekin voi yksilöllistä olla mitä tuo sukkapuikkokipu saa kropassa aikaan, ite salaa toivon et jotain muutoksia tuolla kohdunsuulla alkais pikkuhiljaa tapahtumaan..neuvolalääkäri on 10.3 joten sillon selviää mitä noi sukkapuikkokivut on mun kohdalla tarkoittaneet, jos sitten mitään..

-minski ja piiperö 35+5 (36+0)
 
AAM
Hani :hug: kivaa että hyvällä mielellä neukkulasta kotiuduttu.. ja sisällä kun vaava pysyy pidempää niin sen parempi :heart:

sukkapuikkotuikkauksia täälläkin ja nyrkkeilypussina käyttää mun virtsarakkoa typykkä täällä kans.. :kieh: AU !

Flunssa/poskiontelontulehdus tekee tuloaan täällä sopivasti ennen ensi tiistain tapaamista :headwall:
Eli Kampin yläkerran 5:nen kerroksen kahvilassa on siis tapaaminen pk-masuilla 10.03. tiistaina klo 10.00 alkaen..
Sen osallistujalistan voin päivittää illemmalla tänne mutta nou stress jos ei paikalle pääse eikä pääse ilmoittamaan siitä :D, ketään ei julkisesti täällä kivitetä ;) :p
minä tule joka tapauksessa sinne kympin tienoilla ja enköhän notku siellä sitten tovin (siis jos olotila sallii :D )

AM / hippunen 34+1 :heart:
 
Neuvola takana. :)
Sainkin sitten saikkua äitiysloman alkuun asti. :D Tuol oli poikkeuksellisesti viereises huonees lääkäri tänään paikalla (ei todellakaan aina oo), joten neuvolatäti kävi siltä pyytämässä mulle lääkärintodistuksen. Ei sillä että ihan sitä ite aikoisin 100% noudattaa, mut nuo "ylimääräiset yllärit" aion heivata hemmettiin mun aikataulustani sen varjolla. Sen lisäks aion nyt reilusti vaan hakea yliopistolta näihin pedagogisiin opintoihin viel ens vuodeks jatkoaikaa, mua kiellettiin ottamasta stressiä, kun tulee suppareita siitä ku hermostun. Ei tarvinnu ees selittää mitään nyyhkytarinoita. Ihan vaan sanoin että tällanen nakki tuli ja että oon vähän väsyny. näytin kalenterista tän viikon aikataulun neukkutädille ja se sano että toi loppu nyt tähän.

Nyt on aika helpottunu olo. Ei oo pakko jaksaa enempää ku jaksaa. Enkä aiokaan.

Neuvolafaktat:
Paino: nyt 11,1kg tullu alusta... en ollu enää ylimmällä käyrällä... :D
Verenpaine 129/80
SF-mitta n.32cm
Tarjonta: Viisto/rt (Jee, Punkero on tajunnu että pää kuuluu laittaa alas!)
Punkeron syke: 153
Liikkeet ++
Pissa puhdas.

Punkero majailee kauheen korkeella. Toi viistotila nostaa sen jotenki ylös, joten siksi sf-mitta niin korkea. Sain neuvolatädiltä kehuja joka asiasta ku on kaikki arvot menny parempaan päin. Se viimeinen verensokerimittaushan oli edellisen neuvolan jälkeen, ja siellä se sokeri oli sen 5.0 josta sain nyt myös kehuja, se on vaan laskenu koko ajan. Verenpaine oli myös vähän alhaisempi ku viime kerralla ja painoakin oli tullu kerranki alle puol kiloa viikossa. :D

Nyt vasta tajusinkin, että ne alkuperäisen sokerirasituksen arvot oli...
paasto: 5,4
1h-arvo: 7,8
2h-arvo: 6,9
Eli noi kaks varsinaista rasitusarvoa olis ollu ihan sikahyvät ja sit mä sain ton rd-merkinnän 0,1heiton takia paastoarvossa... :kieh: No ei se niin vaarallista, Punkerolla on jo vakuutus, ja kaikki arvot jälkikäteen ollu ok, ja pääsen viel yhteen ylimääräiseen ultraan. :D Joten oikeastaan kaikki on aika hauskasti!

Hyvä mieli kerrankin. :)

Laala ja Punkero rv33+0
 
Sokereista...Itsellänihän on tällä viikolla aika sislääkärille ja silloin mietitään joudunko insuliinille.
Ruokavalioon oon tehnyt muutoksia aamupalalla laimenan tuoremehun 1/5 vettä....Aamupalan jälkeen arvot pysyneet alle 7.8 mutta reilusti yli 7.Lounaalla arvot pysy hippasen päälle 8 ja sitten päivällisen jälkeen tapahtuu se nousu reilusti päälle 10...En ymmärää vaikka lounaalla söin yleensä edpäivän päivällistä..?Maidon oon jättänyt yhteen lasiin ja pullamössöistä en oo perustanut juuri lainkaan.

Painoahan mulla on tullu lähes 20kg...juu...Alkuun tuli painoa reulummin nyt viimeset 2kk 200gr/viikko.En tiedä johtuko suuri painon nousu tupakoinnin lopettamisesta vai mistä.Enemmän oon liikkunut mitä ennen raskautta ja syönyt säännöllisemmin.Ei tajuu...
Turvotustahan mulla on ollu ++ jo 20 viikosta eteenpäin,turha toivo laittaa kenkiä jalkaan,ei mee ku crocsit.
Pissa ollu kokoajan puhdas ja paineetkin ok rajoissa.

Ärsyttää tää sokereiden kyttäys ja oon kyllä valmis pistämään insuliiniä jos tarve vaatii.Jotenkin niin hullunkurista tää syöminen kun on kuvitellu että maito on hyvä ruokajuoma,ei siinä on maitosokeria.Otanpa aamulla lasin tuoremehua tuleepahan c-vitamiinia,ei siinä on hedelmäsokeria.Otanpa ruisleipää,siinä liikaa hiilareita... |O

No onneksi enää vajaa 5 viikkoo la,ja viikolla 38 katotaan minkä kokoinen lapsi on,että joudutaanko käynnistelemään..
 
onnea vaan kaikille äippälomalaisille :hug:

täällä neuvolassa käyty, vauva edelleen perätilassa, ja nyt ois viimehetket kääntyä,tila alkaa olla todella kortilla :ashamed: ja jotenkin tuli tyhmä olo kun paino tippunu ihan hivenen, ja ei sf:kään ollut noussut, okei, edellisestä neuvolasta on vajaa 2 vkoa!!
onneksi ensi tiistaina ä-poli ja ultra, katsotaan mitä mieltä ovat tuosta perätilasta.

neuvolatäti muuten terotti että jos vauva on perätilassa, ja esim. lapsivesi menee kotona, tai synnytys siis käynnistyy, ei millään muulla kun ambulanssilla sairaalaan (meillä oli se 70km matka)!!
verenpaineet oli ihan ok, ja vauvan syke tosi hyvä ja vahva!!! :heart:
supisteluja ollut, ja neuvottiin että mahd.paljon lepoa!!!

semmosta tänne..vähän paska fiilis kumminkin :(

- nannuli ja tyyppi rv. 31+6-
 
nannuli:juu ehdottomasti ambulanssilla jos vauva perätilassa ja menee vedet.Mulla oli esikoinen jalkatarjonnassa ja sanottiin ett jos vedet menee niin on otettava kyyti koska vaara siinä ett napanuora saattaa kietoutua kaulan ympärille jos lapsi lähtee tulemaan jalat /peppu edellä pois.

Seksistä oli kommentoitu...joo eipä ole harrastettu kun ehkä öööö, tota oisko ollu tammikuussa :eek: .Miehen kyllä tekis mieli mutta on sanonut että kun mä olen koko ajan jostain kohti kipeä niin hän ei viitti edes kysyä!
Ei oo hirveen seksipommi olokaan ja viimeksikin supisteli aika paljon heti hommien jälkeen...väliin vois koettaa mutta tuntuu ett on se semmosta ähkimistä ett taitaa noi merileijonatkin avarassa luonnossa olla ketterämmän näköisiä touhuissaan =)

Mä olen jo niiiiin kypsä tähän odotukseen että voi kun menis noi viikot nopsasti.

Onko täällä muuten ketään kuka ois käyny Kys:ssä synnytystapa-arviossa?Mulla olis 2 vkon kuluttua kun olen "ensisynnyttäjä" koska esikoinen tuli sektiolla.

Lis69 34+4
 

Yhteistyössä