<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Heissan mammat! Ja taas on ilmestyny kolme sivua lisää tekstiä. Yritin pikaseen selata läpi, en taaskaan varmaan muista hatteropäänä kaikkea kommentoida mutta ne mitä muistan... :D

Siitä nestemäisestä rautavalmisteesta: oliskohan nimi kokonaisuudessaan ollu Floravital Kräuterblutsaft?

Möyriäinen, teretulemast mukaan vaan! :wave:
Tutsalla kuulostaa olevan jo jännät paikat. Tsemppiä ja jaksuja! :hug:
Pikkuhiljaa alkaa jänskättämään myös teidän täysaikasten mammojen puolesta (ainaki Hani, mammanen, JJt ja ketä muita?), jotta kelle ja millon alkaa tapahtumaan.
Neuvolauutisia tänne oli ilmestynyt useampiakin, ainaki Ventiltä ja Suukolta - mukava, että OK! SuukkoSulle, toivottavasti paineet kans rauhottuu.

Nippis, voi kun ihana, että pikkuinen OK ja painoa tulee lisää. Hali! :hug: :heart:
Teppanalla ihana haalari ja petivaatteet!
Ruttana, ihana ko saat miehesi kotio. Toivottavasti ääni palailee myös! :)
Ainiin, sannismami, hyvä, että pääsette loppuvuodesta kuiten sinne kylpylään. Ja kiitos tsempistä.=) Vuffi, lohdullista kuulla, että sielläkin möyrintää, vaik ollaan kutakuinkin samoilla viikoilla ja sulla kuites tuplat masussa. Hihi, hervoton tuo kaverisi ja sinun vitsi siitä, kumpi tyttö (järkevänä rt) ja kumpi poika (möyrii vielä minne sattuu). :LOL:
Ja naurut tuli myös Säteen tonttujutusta ja JJt:n "hutivauvasta"... :LOL:

Vauvantulon vaikutuksesta elämään täällä oli pohdintaa. Se yhden papin sanoma vertaus, Kesis taisi sen kertoa, kuulosta tosi osuvalta ja hellyttävältä. Mutta niinhän se taitaa olla. Usea täällä tais olla myös maalaisjärjen kannalla aiheen suhteen, ite vähän samoilla linjoilla. Tällä hetkellä lähinnä fiiliksillä "toivon parasta ja varaudun pahimpaan/haastavimpaan". Ja vähän aikaahan ne nyytit loppuviimeeks vauvoja on (vaik välil ei siltä tuntuskaan); kohta ovat jo tarhaiässä, ja sitten pieniä reppuselkäsiä koululaisia, sit murkkuja ja sen jälkeen lähtevät kokeileen omia siipiä maailmalle. No joo, tulipa pohdintaa. Mutta tämmösiä mietteitä, kun on kuunnellut eri-ikäisen kaveripiirin kertomuksia jälkikasvunsa varttumisesta.
Odotusajasta ja sen lopusta on mullakin "lapselliset" :) kaverit kehottaneet nauttimaan ennenku käärö valtaa oikeen kunnolla mielen ja huushollin.

Mitähän mulla vielä. No, jos jotain unohtu, palailen muokkaamaan.

Illanjatkoja ja jaksamisia kaikille!

AuroraB + nasukki (35+3)
 
heips, pikaisesti, täältä. yhdessä koossa ollaan, kiitos kovasti tsempityksistä, supparit alkaa pikku hiljaa hiipumaan,parit enää tunnissa, liekö lääkärin rovellus tosiaan saaneet moiset aikaiseksi.huh. tulipahan ainakin muistutus mitä kipu on :eek:
takaisin lepoon :D
 
Heips!

Pari kyssää:

Onko kaikkien vauvoilla kovasti hikkaa? Meikäläisen mahatyyppi hikottelee tooosi harvoin.

Ja entäs te, jotka ootte saanu noi kortisonipiikit keuhkojen kypsytykseen, lisääntyikö piikkien jälkeen turvotus? Kun mulle neuvolasta veikkasivat noiden piikkien aiheuttaneen lisääntyvän turvotuksen.
 
miinulainen meidän pienellä on hikkaa useamman kerran päivässä nykyään. Eniten oli viime sunnuntaina kun oli neljä vai viis hikkaa päivän aikana. Oli hiljaksiin aika puuduttavaa ku koko ajan hikkas ja se vaan jatku ja jatku... :LOL:
 
Huomenta mammat!

Meillä hikotellaan kovasti. Eilen illalla tuntui että loppua ei tule ollenkaan. Rupersi jo säälittämään pikkuinen kun itse en ainakaan hikottelua rakasta...

Täällä ois ensimmäinen hääpäivä. Jos suinkin jaksan, niin illalla käydään katsomassa Janne Hurmetta... (sitä kun käytiin katsomassa joskus silloin "alkuaikoina").
Saattaa tosin jäädä suunnitelman asteelle, mulla kun tuo Nukku-Matti tulee aika aikaisin.
Mitään kummempaa ei nyt viitsitty suunnitella, kun oma olo ei ole ollut hääppöinen.

Närästyksestä, tuntuu että kaikki närästää. Rennieta menee...

Nellah, noin mullekin sanottiin valkkarista mitä kyllä tulee ihan kiitettäviä määriä...

Solina, mulla on hemppa 98. Kaikki rautavalmisteet oon käynyt läpi, nestemäistä ja Obsidania maha sietää parhaiten.
Samaan aikaan
otan vahvan c-vitamiinin. Ja nyt oon ruvenut tunkemaan pinaattia joka paikkaan. Ruisleipää, paprikaa jne. Paprika tosin närästää.
Lihansyönti on jäänyt tosi vähälle nyt odotusaikana, se ei vaan uppoo.
Esikoista odottaessa hemppa oli matalahko myös, mutta rupes loppua kohden nousemaan. Nyt en jaksa ees toivoo nousua,
kunhan ei enää laskis..
Väsyttää ja oon tosi hehkeen näkönen, kun naama on valkoinen ja silmänaluset violetit...

Isyyspakkauksen mies sai jo jouluna...
Miehelle tää tulokas on eka, ja hiukka huvitti kun kysyi, että millonkas niitä varpajaisia vietetään.
Mulla hiukka huono päivä ja ärähdin vaan että ei milloinkaan. Mies siihen sitten että
"No milloinkas ne muut saa niitä varpajaisia viettää...?"



Kadak, mulla oli alkuun itkukohtauksia. Sit olin suht normi, ja nyt oon taas ruvennut parkumaan ihan typeristä asioista. Piti tossa pojalle (12 v.) hiukka selittää tätä naisen elämää, kun raukka säikähti et mikä tolle tuli..
Miehen mä oletan ymmärtävän ihan muutenkin.

Te muut ootte jo niin pitkällä, ja mulla vielä viikkoja eessä. Esikoinen tuli 38+3, saas nähdä kuinka tämän kanssa käy.

Tsemppiä kaikille!

Susse + Veikko-Vilhelmiina 34+1



 
miinulainen mulle ei ainakaan tullut turvotusta mihinkään kohtaan, en tiedä vaikuttaako se, että kortisoonit laitetiin 24 vai 25+ viikoilla.

Kiva peli oli eilen, ekan erän istuttiin paikoillaan ja mulla supisteli koko ajan. Erätauolla mentiin hallin baariin ja siellä seistiin koko loppuaika, ja supparit loppuivat. Tuli vaan mieleeni, että meillä pitäisi olla taloyhtiön hallituksen kokous tiistaina kellarikerroksen pukkarissa, jossa on sellaiset leveät pirttipenkit joissa en saa mitenkään tämän vatsan kanssa hyvää asentoa. Plus että jos istun reunalla ei jalat ylety maahan!! Mä en tajua kuka metriheikki ne on tehnyt :kieh: Harkitsen vakavasti jos kävisi pj:ltä kysymässä että voisikohan sen kokouksen pitää vaikka meillä niin pääsisi istumaan edes kunnolla, kun ei toi eilinenkään suorassa istuminen tehnyt yhtään hyvää.

Hereillä olen ollut taas tunnin ajan, yritän saada miestä kohta nousemaan, jos päästäisiin tunnin päästä lähtemään hakemaan likkaa hoidosta. Ajateltiin mennä hoploppiin ja siitä sitten hakemaan mäkkäristä lounasta :p eiköhän se likka roskaruokaa söisi.

jaahassu ja sammo 36+4
 
huomenta,

täällä nukuttu levottomasti... meni eilisilta ä-polilla päivystyksessä. alunperin soitin sinne kun vauva oli tosi hiljainen koko päivän ja vaivoin tunsin vaimeita liikkeitä, niin käskivät näytille. no, vauva sitten piristyi ja saatiin hyvää käyrää, mutta eikös mun verenpaineet olleet taas kaakossa (150/100) ja toksemiaepäilyt vahvistui... myös vauvan kasvu hidastunut taas, oli nyt enää -2 käyrällä. päästivät kotiin mutta ma aamusta takas ja toksemialabrojen kautta tarkkailuun... voi itku. ilmeisesti jos vauva ei jaksa kasvaa ton (mahdollisen?) toksemian takia, niin voivat ottaa osastolle ja alkaa suunnitella synnytyksen käynnistämistä. oon ihan rikki noista tuloksista, etenkin kun pari viikkoa näytti jo hyvältä. mutta joku on kyllä jossain vaiheessa tehnyt vääriä tulkintoja ja kokoarvioita, ei voi olla että vauvan kasvussa olisi nyt näin isoja kasvupyrähdyksiä ja sitten taas jarrutuksia... positiivista kuitenkin oli, että vauva voi hyvin, liikkui normaalisti, teki hengitysharjoituksia ahkerasti ja sydänäänet hyvät. mutta ei vaan kasva riittävästi, se kyllä huolestuttaa kovasti.

nyt sitten vkl täyslepoa ja ma takas polille. mitenköhän saa ajan kuluun? just nyt tietty tekis niiiin mieli puuhata kaikkee ja tuntuu et vauvaa varteki pitäs siivota, silittää pienimpiä vaatteita jnejne. etenki jos ne nyt oikeesti päättää et sen ois parempi masun ulkopuolella.

luen teidän jutut paremmin myöhemmin. sen verta huomasin tutsalla tilanne rauhottunut, hyvä niin. vähän katselinkin et oisko sua kättärillä eilen illalla näkyny... ;)

t. manna + pikkukultuli 37+3 :heart:
 
Näin ne päivät vaan vierii, eilen poksahti 37 viikkoa täyteen :heart: Äkkiä se tuo aika menee, vaikka alku tuntuikin olevan hidasta. Tässä sitä kaikki ollaan: Aivan loppusuoralla! Onneksi ei tässä pinossa montaa pikkuista ole tullut liian varhain maailmaan :) Mutta nyt http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337357,750#kieltämättä joka päivä oottaa lisää näitä "Hutivauvoja".. oli niin hauska kielikukkanen tuolla aiemmin :LOL:

Täällä ei mitään uutta auringon alla, yllättävän hyvin olen nukkunut ja syönyt =)
Tiistaina seuraava neuvola, jänskättää tuo hemppa täälläkin. Se oli viimeksi 101 vaikka rautaa (obsidan) olinkin syönyt ja nyt tehokuuri ollut viikon päällä. Toivottavasti edes vähän nousee, mutta minkäs teet kun ei imeydy..
Aika vähän on tällä masumöyrijällä hikkaa, tai sitte en vaan aina huomaa. Muuten kyllä möngertää edelleen ihan mukavasti. Välillä vaan kamala paineen tunne tulee alapäähän, mutta tervetuloa vaan kaikki synnytystä edistävät oireet tännepäin :wave:

Joka toinen päivä on semmonen olo, että syntyis jo ja joka toinen päivä ei oo mitään kiirettä.. En oikeen osaa päättää :) Mutta eipä tästä enää oikeen perääntyäkään voi :heart:

Kysyn vielä uudestaan,että oliko jollain kokemusta BRION Sing-rattaista ja/tai primo-turviksesta isofixillä? Kaikki tiedot otetaan ilolla vastaan :) :)

Meillä kans pappi käytti ristiäisissä tuota samaa lausahdusta, jonka kesis kertoi. Se oli todella liikuttavaa :heart: Pitääpä miestä muistuttaa tästä asiasta.. Vaikka aika ihana yleensä onkin: tänäänkin lähti kuudeksi töihin, niin kävi antamassa suukon ja silittämässä masua :) Ja tekee niin yleensä aina, ellei oo nukkunu pommiin ja juoksee suoraan sängystä autoon :LOL: Mutta osaa se joskus olla ärsyttäväkin, puhumattakaan itsestäni =)
MUKAVAA VIIKONLOPPUA!

annuli ja vaavi 37+1
 
mannalle toivottavasti kaikki kuitenki käy hyvin, vaikka vauva pikkuisena syntyisikin :heart: Se täällä ulkomaailmassa sitten ottaa muut kiinni :) Minkälainen painoarvio sulle annettiin? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun itsellä melkein samat viikot ja tuntuu että mahassa asuu jättiläinen =)
 
Huomenta mammat ja masut!

Tutsalle tsemppiä oloon! Hyvä että on jo ronkkimisen jälkeen hellittänyt mutta paljollehan tuo 3-4 senttiä auki kuulostaa. Miulle teki kans kunnon supistuksia lääkärin tutkimus tossa pari viikkoa sitten ja hetken jo ajattelin että pitäiskö lähteä takaisin sairaalalle. Illalla sitten rauhoittuvat, joten vissiin aika normaalia noiden sisätutkimusten jälkeen, mut kyllähän se voi tuosta ihan oikeasti käynnistyäkin.

Miinulainen: Tässä masussa hikotellaan aikas usein. Kuten joku jo sanoikin niin välillä rupeaa ihan ärsyttämään kun koko ajan hytkyy. Itellä kuitenkin niin harvoin hikkaa ja en siitä kyllä yhtään tykkää kun päälle napsahtaa. Pitää vaan aina muistuttaa itseään että hyvää kait se vauvan hikka tekee.

Susselle onnittelut hääpäivästä :flower: Ihanasti on kyllä miehesi reagoinut tuohon varpajaisasiaan =) Viileesti vaan muuttanut kysymystään ilman sen kummempaa jankkaamista. Kyllä ne miehetkin tietää milloin kannattaa jättää asia sikseen :LOL:

Hempasta miun terkka sanoi että luonto yleensä nostaa hemppaa synnytyksen lähestyessä automaattisesti mutta tokihan tämäkään ei ole mikään varmuus. Ja se nousuhan tulee vähän viiveellä mutta tuo on kyllä ikävää jos mikään valmiste ei oikein passaa. Mietin vaan, että voiskohan auttaa jos sen obsidanin kapselin aukaisis ja sit nauttis ne rakeet? Kun niinkinhän voi ohjeiden mukaan tehdä... Ja ei sit maitotuotteita pariin tuntiin mutta senhän varmaan kaikki jo tiesikin :)

Tää menee sit puolilta päivin käymään päivystyksessä tutkituttamassa poskiontelot. Oli meinaa sen verran paineentuntua yöllä poskissa että ei kiva. Eilen neuvolassa sanottiin että kantsii hoitaa antibiootilla pois ennen synnytystä. Taas tuli konkreettisemmaksi tuo synnytys :eek: Herranen aika, kait tässä vielä synnytetäänkin... Lisäksi tiedossa tiistaina ylimääräinen lääkärikäynti, koska terkka haluaa varmistaa lapsiveden määrän. On kuulemma niiiin pinkee toi miun maha. No eipä vissiin :whistle:

Eilen kyllä otti vähän päähän kun tuli kovin kyselyjä että joko h-hetki lähenee. Oli sellanen olo että no kuulkaas kertoisin jos sen tietäisin. Koko viikon sainkin olla aika hyvin rauhassa ja sit ne kaikki tulikin viikonlopun alkamisen kunniaksi. Äidiltänikin ovat kaikki vähänkin tuttavat kyselleet ja se oli vissiin jo jollekin tokaissut että laittaa sitten ilmoituksen paikallislehteen kun jotain on tapahtunut :D

Jaksuja kaikille ja kivat viikonloput!

Sanni-Maria ja pikkunen 39+0 POKS! (Härreguud... )
 
annuli painoarvio oli 2,3kg ja se on tosi vähän näille viikoille (eilen 37+2). aiemmin näytti tilanne paremmalta ja voihan noissa ultrissa/ultraajissa eroja olla, mutta joka tapauksessa tosi pieni vauva ja kasvaa hitaasti, siitä ei pääse mihinkään...
 
Jumalattomasti tekstiä,sori en jaksa kommentoida :ashamed:

Käytiin sitten eilen siellä synnytystapa-arviossa Kysillä.....eka kätilö ultras ja mukana oli kaks kandia jotka kans halus ultrailla.NO selkään alko koskea jossain vaiheessa mutta ajattelin että en sano vielä mitään mutta jumatsuikkeli kun tuli hemmetinmoinen hiki ja paha olo ja kätilö sanoi että nyt vähän äkkiä kyljelleen!
Siellä kumminkin kaikki hyvin ja poika edelleen masussa.
Painoarvio oli 2800g

Sitt toisen kätilön luo ja käyrälle joka sekin hyvä.

Lopuks lekurin luo ja se sitt että sullahan oli toi selkä kipeenä ja mä ett joo niin on ihan paskana :headwall:
Määräs mulle Panadol 1g 3xpvä ja LItalginia 1-3xpvä ja mä olin ihan ett joo :eek:
Sitt sisätutkimus ja sanoi että saako molemmat opiskelijat tehdä MYÖS...helläkätisiä he olivat ei se mua haitannut mutta kele kun se lääkäri runttas kätensä tonne alas niin meinasin hypätä sängyltä vekka |O
Sitt vielä kakkosen kautta kokeili häntäluuta ja aika moneen suuntaan sormiaan heilutteli ja voin sanoa ett ei ollu mitenkään mukavaa.
Ilkes vielä kommentoida että ronkitaan nyt kunnolla niin jospa vaikka lähtis synnytys käyntiin kun kerran toi mieskin on nyt paikalla!!!!!

2 vkon päästä uusi aika ja jos selkä ei ole yhtään parantunut niin antavat sektio ajan.

En saanut vastausta kun yritin kysellä että miten he voivat lievittää mun selkäkipua jo synnytys menee normisti.Lääkäri tuumas ett voidaan se epiduraali antaa..no tota eikös se pidä antaa tietyssä vaiheessa että se tehoaa?Vastaus oli että se saattaa sitten hidastaa synnytystä mutta annetaan sitten oksitosiinia vauhdittamaan vaikka se kyllä taas pitkittää synnytystä kokonaisuudessaan :headwall: :headwall:

Eli siis miten?????
Ihan pönttö sekasin kun en nyt jaksa tajuta mitä tässä on tulossa :'(

Lis69 36+1
 
huooomenta mamit!!!!
huhhuh ku on paljo tullu tekstiä :D kaikki luin mut mitään en oikee enää muista.. :D yritetään kuitenki..

Möyriäinen teretulemast! lisäilen siut listaan :wave:

kadak joo se voi olla et tähä tahtii ku tekstii tulee ni joutuu alottaa uuden pinon viel tässä kuussa :D

hikasta oli ollu puhetta, täällä sitä on ihan tarpeeksi havaittavissa! :D se on kyl totta et siihe kyllästyy! mut hyväähä se tekee pienelle :)

öö.. lyö nyt taas tyhjää.. perhana.. no siirrytään omaan napaan :D :

eli eilen tuli käytyä siellä äitipolilla, paikat on pehmeet mutta kiinni on ja 2cm jälellä! :)
et ei oo mein neiti vielä ulostautumassa niiku Piin oli jo ehtiny huolestumaan, ihana! :D
painoarvio oli tällä hetkellä 2,1kg.. et ei vissii mikään jätti oo tulossa.. hyvä niin sillä pieni on mammaki :D kätilö sanoiki että seuraavaks tuut sit synnyttämää :D synnytystapaarvio tehää kuulemma neuvolassa???!!! jotenki nyt tosi levollinen olo, ku sai tietää et paikat on viel hyvin visusti kiinni, ja tuli tuo 34 viikkoo täyteen.. jos sitä nyt pystyis vähä nauttimaanki näistä viime metreistä! :D ihan järkkyjä kipuja vaa ollu tuolla alapäässä, ja eile ku lääkäri tutki ni kiljasin oikee ku paino häpyluun kohilta ku sattu nii perkeleesti! :kieh: vauvan pää on jo aikas alhaalla.. ilmankos kävelen ku pingviini.. :ashamed:
tänää alkaa mein saunavuoroki!! ihanaa! uskaltaa saunoakki taas! :heart:
ainii pakko vielä hehkuttaa miun paino oli tippunu 300g!! :D hihi! sanoin kätilölle et ihan kiva ettei sitä enää paljoo tuliskaa nyt jo se 17kiloo tärähtäny et nou tänks enempää! oon kyl alkanu nyt liikkumaa vähä enemmän ku on "turvallisilla" viikoilla jo.. ja en ymmärrä miks ei ruoka oikee maistu, tai jos maistuu ni tulee sen jälkee älyttömän paha olo :/ no kai se tästä taas...

ziki ja kerttu 34+1
 
Mä nukuin niiiin huonosti.Näin painajaisii,mutta en onneksi vaavista tms.
Mies tulee onneksi yhdeksi yöksi kotiinkin ennenko työt taas jatkuu,vaikka taitaa mennä aika pitkälle nukkumiseksi,mutta kiva kun on kotona.

Eilen olikin sitten mielenkiintoinen ilta.Oli tosiaan eka kerta ko muhun sattui oikein.Näitä paljon puhuttuja sukkapuikkokipuja oletan,ei kai niistä voi erehtyä.Kävelin kotona kuin mikäkin pingviini.Olisi ollut hauskaa katteltavaa,mutta kivalta ei tuntunut.

Mulle ei kanssa kovinkaan toi ruoka maita.Ja itse asiassa salaatista tulee paha olo,johtuu kyllä varmaan siitä kun siinä on paprikaa ja kurkkua mukana jotka närästää sitten oikein kunnolla.Mutta suolakurkut leivän päällä on ihan must.Yhen purkillisen oon jo saanut tyhjäksi.

Mutta nyt meen kattoon josko mulla olisi ainekset lihapasteijoihin ko ne on miehen herkkua.

milky 34+1
 
:LOL: saas nähdä tuleeko tämä hutivauva pian pihalle!! (on muuten aikas mestari näiden kielikukkasten kanssa :LOL: )

täällä nimittäin kastuu housut :eek: aamulla oli taas normaalisti pikkarit märät kun nousin. sitten kastui entisestään ja meni läpi. laitoin sitten talouspaperia 3 arkkia ja niistäkin meni läpi :saint:

soitin synnärille ja käskivät näytille! toisaalta toivon että olis vettä ja vauva pääsisi pian pihalle. toisaalta toivon että väärä hälytys koska mulla on viellä niiiiin paljon siivottavaa sun muuta. juuri aloitin siivoon kun tajusin että vuotaa ihan kunnolla..

lähdetään tässä pikkuhuljaa sinne synnärille, palaan sitten asiaan.. en usko että ne osastolle ottaa vaikka vettä olisikin..tai mistä sen tietää :saint:

ziki kannattais varmaan tehdä kohta uus pino: mulla meni meinaan jo kahteen kertaan tää valkoseksi kun koitin avata :wave:

JJ-t ja Joona 37+1
 
lauantai-päiviä vaan!!!
onpas tosiaan tullut taas tekstiä!!! Manna noi painoarviot saattaa heitellä häränpyllyä, ja eihän tuo vauva nyt niiiin pieni oo :D nimim. mulle veikattu täysaikaisena että vauva 2.5kg:n.. :eek: ilman mitään panikointia lekureiden puolelta!!

hikkaa on vauvalla aika lailla kerran päivässä vähintään, olen huomannut että monesti kun juo vettä itse, tulee vauvalle hikka :)

edelleen pohdin noita sisätutkimuksia, oonko mä AINOO jonka värkkiä ei oo ronkittu KOKO raskausaikana?! ei mulle oo puhuttu kertaakaan mikä on ees kohdunsuun ym. tilanne, siitä olenkin olettanut että kaikki on vissiin kunnossa..eikös sillä ultralla pystyny näkeen nykypäivänä nuokin?! mutta juu värkki pysynyt koskemattomana muutoin :)

päivänjatkeita..

- nannuli ja tyyppi rv. 33+3 :heart:
 
JJ-t onnea matkaan...


Pitäis ehkä itekin pakata nyt sairaalakassi, kun huhtimammat alkaa harvenee hiljaksiin, tai ainakin kovasti täältä rupee tulee hälytyksiä, oikeita ja vääriä.... :whistle:

nannuli kohdunkaulan tilanteen näkee aika hyvin ultralla, ei mullakaan oo "ronkittu" muuta kuin niskaturvotusultrassa... Siinä ultras on se, että sitä kohdunsuun pehmeyttä ei tietysti pääse kokeilee mutta toisaalta taas näkee hyvin sisäsuun tilanteen mitä ei taas kopeloimalla pääse tutkimaan.

Eka päivä äitiyslomaa! Iiiiks! :D Ei kyl tunnu yhtään lomalta...

Laala ja Punkero rv34+4
 
En oo oikein ehtiny käydä lukemassa juttuja pitkään aikaan....
Onnea vauvan saaneille ja tuleville :) Tänään tuli 32 viikkoa täyteen odotusta, vielä jälellä noin 5-6 vkoa..... Kyllä se tästä ;) Loppu suoralla mennään vaikka tuskasta liikkuminen alkaa olemaan kun tuo maha on niin suuri.....

masuasukki ja mammuli85 rv32
 

Yhteistyössä