*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

zikizikillä ihanan iso masu :)
mulla on tullu jo ainaskin 13 kiloo raskaudenaikana ja kyl ne on mäjähtäny tohon pylly-reisiosastolle aika lailla, maha on aika piukeena..pelottaa oikein ku syön normaalisti ja silti kilot vaan kertyy..yhyyyy

juuh ei äippäpakkauksessa ollut ku 4 harsoa.. yksi perusvoide....

Heipsan mammat. :)

Ihania masukuvia Minskillä ja zikizikillä. :)

( .) Tänään oli mulla taasen se äippäpoliaika ja perskele sitä myoomaa, se vaan jatkaa kasvua. :/
Onneksi vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin. :)
Siellä meidän pikkuinen yritti peittää kasvoja.. jalallaan. :whistle: Aikamoinen akrobaatti. :D
Ja hän on tällä hetkellä päättänyt että siellä on kiva istua, joten ompi pt. Uusi kontrolliaika olis nyt sitten viikolla 37, jolloin katsotaan samalla se tarjonta onko iskenyt päänalaspäin vaiko ei. Ja näkee että vieläkö se myooman prkl on kasvanut.
Kohdunsuu hiukan lyhentynyt parin viikon takaisesta ollen nyt ultralla 4cm, mutta tuopa on kuitenkin ihan hyvä vielä. :)
Kehoituksen sain, että mikäli tulee kipua tai nousee lämpöä niin pitäis sitten mennä päivystykseen kun se myooma saattaapi ruveta oireilemaan. :/

Ruttana & Beanie 31+2 :heart:

ziki ja minski en siis ole ainut, jolla paino noussut jo yli 10kg, JEE!! ja kukas se niistä nesteistä kirjottelikaan.. :ashamed: älä välitä sun lääkäreistä!! parempihan se että nestettä on kun puhdasta läskiä :D näin mä ajattelen :p

mulla kilot näkyy oikeestaan turvotuksena koko kropassa. parhaiten itse oon huomannut selkäläskin ja pesrse/reidet osaston :ashamed:

mä lähden töihin kääntymään, sitten syömään porukoiden kanssa ja illalla vauvakutsuihin parin palstalaisen kanssa :heart: minski ja millipilli te ette sitten pääse vai?

JJ-t ja peukkis 31+0

JJ-t ja zikiziki: voidaan perustaa oma perse/reisiläskiosastomme =)
JJ-t en tosiaan valitettavasti pääse vauvakutsuihin, mutta viettäkää te oikein mukavia hetkiä vaihdellen kuulumisia.kirjotelkaa joku sit raportti et tiedetään mitä aiheita siel on käsitelty ja mistä jäätiin paitsi :p

Toivottavasti Ruttana se sun myoomas ei ala oireilemaan mutta hyvä että antoivat selvät ohjeistukset jos oireita ilmaantuu, hienoa et vauvalla (tai siis akrobaatilla ;) ) kaikki hyvin :heart:

Hei taas,

täällä riudutaan megaflunssan kourissa. Joka paikkaa kolottaa ja voimat ihan pois. Aamulla neuvolassa täti ei ollut asiasta moksiskaan, kun sitä on kuulemma nyt liikkeellä niin paljon.

Yöllä jalat kramppaa välillä niin, että joutuu herättämään miehen suoristamaan :) Onneksi se on niin ihana, että kiltisti herää ja auttaa.

JJt ja Happy, mulla paino on kanssa alkanut nousemaan melkein kilon viikossa. En jaksa liikkua juuri ollenkaan ja turvotusta on sen verran, ettei sormukset mahdu enää aamuisin sormiin. Iltapäivällä jo taas mahtuu vielä ainakin toistaiseksi. Neuvolassa ei ole muuta kuin kehoitettu välttämään suolaa ja on puhuttu nesteistä. Mitään muihin ruokatapoihin/lihomiseen liittyvää ei n-täti ole sanonut. Suhtautuu ihan kivasti. Nyt painoa on tullut alusta laskien vasta 8,5 kg lisää. Kunhan ei nyt enää nousisi 10 viimeisen viikon aika 1 kg viikossa tahdilla...muutenhan olen kohta 100 kiloinen :LOL: Miestä vaan asia naurattaa.

Unicorn, olen ollut yksillä babyshowereilla ja sinne kaikki toivat nyyttikestimäisesti ruokia ja jotain pieniä lahjoja vauvalle/äidille. Siellä sitten juteltiin, mitä on edessä (ne kertoivat, joilla jo oli lapsia) ja osalla oli lapsetkin mukana. Juotiin alkoholitonta kuohuviiniä jne.

Allusmamma ja muut äitiysvaateongelmaiset, kyllä noi vaatejutut on tälläkin suunnalla ärsyttäviä. Mammahousuja on jäänyt jo kahdet pieniksi ja tavallisia vaatteita on turha edes kokeilla päälle. Tilasin just HenkkaMaukalta lisää pitkähelmaisia toppeja ja paitoja ja trikookietaisumekkoja jne. joita voi sitten hyvin käyttää imetysaikana ja sen jälkeenkin. Ostin jo ekat imetysliivitkin :)

Muista hankinnoista, uutena ei olla ostettu oikeastaan vielä mitään. Huuto.netistä ja kavereilta/tutuilta on hankittu mm. kivat Gessleinin vaunut, vauvanvaatteita jne. Nyt on juuri huuto meneillään turvakaukalosta ja viikonloppuna ajateltiin ostaa hoitoalusta. varmaankin ostetaan se uutena ja laitetaan vaan pesukoneen päälle alakerran kylppäriin. Yläkertaan pitäisi keksiä joku samanlainen ratkaisu. Pinnasänky ostetaan vasta myöhemmin. Pitäisi jaksaa ommella äitiyslaatikkoon koristekangas, niin siitä tulee ihan hyvä ensisänky. Haluaisin kovasti hakea maalta suvun vanhan puisen kehdon olohuoneeseen.

Solina, Äitiyspakkaus, meille tuli (hetkinen, käyn katsomassa)...4 harsoa ja voiteista liukuvoide ja erisan. En tosiaan tiedä, mitä tarkoitetaan viidellä kangasvaipalla :) Kestovaipan sisuksia oli neljä ja yksi kuori.

Mites muuten, ostatteko ammeen vai kohtuammeen? Kohtuamme mahtuisi paremmin tonne kylppäriin :)

Kivoja talvipäiviä ja hyvää oloa toivottaen,

K&olio 30+4

MUOKS Jee, enää 4 viikkoa töitä ja sitten äippälomalle!

minski Joo!! :LOL: täällä kyllä löytyy mistä ottaa kiinni!! ;)

Ruttana voi kurjuus :( toivotaan et se kasvu pysyis nyt kurissa loppuajan.. ei täs oo kauaa enää onneks :)

Kadak :hug: ite pari viikkoo sitten olin kans kipeenä, ei todellakaa mitää herkkua tällee raskaana ollessa :( ku ei se oo muutenkaa!

Heh..ostin myös urakalla uusia paitoja=)
Neljä sellasta paitaa jotka tarpeeksi pitkiä nyt mutta menevät sitten jälkeenkin.

Olin tosiaan neuvolassa,muttei ollut normi neuvola käynti.Vaan tosiaan sokerijuttuja.Ja valittelin ko toinen tissi sattuu.Alkoi viime yönä ja on jokseenkin tosi kipee,mutta sanoi että kattellaan eteenpäin miten kehittyy.Kun voi olla ihan raskauden aiheuttamaa arkuuttakin.Toivotaan ainakin niin.

Mä todella toivon että mulla olisi noi arvot kunnossa niin sitten saisin jo 1,5vkon päästä jättää koko homman pois=)Vaikka piikkikammoinen oon niin yritän nyt sitten kuitenkin olla ahkera ja mittailla noita jotta pääsisin miettimästä joka pv mitä saan/en saa syödä=)Vaikka terveydenhoitaja meinaskikin ettei kyse ole mistään sellaisesta vaan että normaalisti jatkat syömisiä jne..Onneksi sain viitearvotkin kotiin niin tietää heti missä mennään eikä tartte miettiä että onko ne arvot kunnossa vai ei.

Mä ostin normaalin kylpyammeen,joka on vaaleansininen=)Vaikka fiilispohjalta tyttö sieltä tuleekin.

Mä en halua vauva-kutsuja sillä ne on musta liian amerikkalaismeininkit.

Ja kyllä munkin kilot tuntuu olevan varsinkin reisissä.Mikä on sinällään outoa,kun luulis että enempi mahan ja vyötärön seutuville.

tasan 28 tänään

Tervehdys kaikille!

Siitä on tosi pitkä aika, kun olen viimeksi kirjoitellut tänne, melkeinpä kuukausi ehti vierähtää. Olen kyllä käynyt täällä lukemassa teidän juttuja, mutta itse kirjoittaminen on sitten jäänyt.

Nyt ajattelin vaihtaa hieman kuulumisia. Tosiaan raskaus sujuu kuin vuoristoista rataa ajaen. Olen nyt toista kertaa viikon sairaslomalla. On noita kipeitä supistuksia ollut ja ala- ja ylävatsan kipuja. Lääkäri sanoi, että työ rasittaa liikaa. (Perhepäivähoitajana 7 lasta, työaika 7.30-19) mulla on nostokielto. Maanantaina pitäisi kuitenkin taas yrittää työt aloittaa, mutta kun pomo ei ymmärrä tilannettani, niin uskon ettei olokaan tuosta sitten parene.

Neuvolasta mut taas pistettiin uudelleen sokerirasitukseen, kun viikolla 16 kävin ekan kerran. Silloin mulla oli tunti sokeriliuksen juomisen jälkeen veriarvo korkea ja siksi jouduin viikon verran kotona seuraamaan veriarvoja. Mutta lopputulos oli ihan normaali, halusivat kuitenkin vielä tarkistaa puolen välin jälkeen tilanne uudelleen. No, tilanne on nyt sitten taas se, että pistelen itseäni viikon verran jälleen ja sitten tulee tuomio, että joudunko loppuraskauden pistämään insuliinia. Ei oikein jaksa riemuita tilanteesta juurikaan. Ja juuri minä, joka kammoaa kaikkia neuloja... yök... :kieh:

Sitten vielä neuvolassa ollaan välillä huolissaan myös mun painon laskusta.. ekasta neuvolakäynnistä mulla on pudonnut paino -10kg. Laittoivat mut äippäpolille tutkimuksiin, mutta totesivat vain, että vauva kasvaa hyvään malliin, ettei ole murhetta sen suhteen. Mutta taas eilen postista tuli uusi aika polille. No, onhan se hyvä tutkia, että vauvalla on kaikki hyvin.

Me ei olla vielä hankittu mitään vauvalle. Kahden viikon päästä tulee äitiyspakkaus.. pitäisi tässä varmaan pikku hiljaa myös sisarusvaunut hankkia.. ja pestä esikoisen vauvavaatteet takaisin hyllyille.. Onhan tässä vielä aikaa... ainakin vielä.. :D (koputtaa puuta)

Huomenna olen menossa ostamaan uusia mammahousuja, jos vain mahtuu vielä päälle.. toivotaan... ihanaa välillä päästä kotoa pois.. täällä kun 24/7 viettää esikoisen kanssa, niin välillä pakostakin pää meinaa hajota..

Mutta nyt toivotan kaikille oikein ihanaa viikonloppua! Voikaa hyvin!

Manzu 28+0

Hei!
Kadak :hug: ja paranemisia kovasti.
Hyviä noi teidän painojutut :LOL: ihan hymyilytti kun luki niitä...

Vauvakutsuista ei oo kokemusta enkä ajatellut niitä itse pitääkään. Voihan ne olla ihan hauska ajanviete ystävien kesken.

Täällä taas käyty kättärillä :'( Kipeät supparit ei hellitä ja olo on tukala. Ultrassa löytyi muutosta kohdunkaulalla ja vuodelepoa kaksi viikkoa ja sit kontrolliin. Välitöntä vaaraa ei vielä ole ja jos levolla helpottuu, tilanne saattaa pysyä ennallaan loppuun saakka. Huh kun helpotti että joku oikeesti otti mut vakavasti ja uskoi mua ja mun tuntemuksia.
Onneksi lapset on päiväkodissa, mutten olisin joutunu osastolle :'(

No aina ei asiat mee niinkuin ne ajattelee menevän.
Pakkausta ei vieläkään kuulu ja oon ihan varma, ettei se tuu ennen äitiyslomaa tai vauvaa. Haluaisin sen jo...
Milkystern...toivotaan että arvot kohdallaan :D

Superheppuli ja "Helena" 29+5

Masuja masuja, hienoja! Eipä noista kuvista must näytä siltä, että olis mitenkään megalomaanisesti painoa kerääntynyt, tai sit mun huomioni kiinnittyy vaan siihen pyöreään masuun, enkä huomaa muuta. :D Itsellä painoa nyt +8kg, ja sen oon huomannut, et kun aina on ollut isopeppuinen, niin nyt näyttää peppu pieneltä kun maha on niin iso. :LOL:

Meni juur hermot neuvolatätin kans. Puhelinaika oli klo 12-13, ja koko tunnin soitin. KUKAAN ei vaan vastaa puhelimeen. :kieh: Tosi hienoa, miks ne antaa tommosen ajan, et silloin voi soittaa jos eivät sit viitsi vastata. Ei siis ollut edes varattu, vaan soi ja soi ja soi .... ja ihan jatkuvasti soitin koko tunnin ajan. Prkl. Onneks ei ollut mikään oikea ongelma tai hätä, olisin vaan labratulokset halunnut sokerikontrollista.

Äippävaatteet jääneet täälläkin jo pieneksi, molemmat farkut laitoin pesun kautta jo pois. Sit on vielä yhdet suorat housut, jotka menee just ja just ehkä, yhdet sammarit ja suorat housut, jotka menee (lainassa kaverilta) ja kollarit, et eiköhän näillä pärjää. Eilen kävin Myllyn H&M:ssä, siellä oli farkkui alehyllyssä 9e, mutta eihän tuo maha niihinkään mahtunut. :( Hinta olis ollut kyl kohdallaan! Yhden villatakkisysteemin ostin alehyllystä, se käy myöhemminkin, oli sen muotoinen. Ja kolme paria pikkupikkusukkia tarttui kans mukaan.

Sit täytyy odotella pakkausta 1½ viikkoa ja tehdä kokonaisinventaario (myös tulevien mummujen ym. ostamat ja tekemät vaatteet) ja sit tehdä listaa ja hankkia loput (eli kaikki) tavarat.

Sokereista vielä, Milkyllä olikin tosi alhainen paastoarvo! Olin eilen diabeteshoitajalla, joka ihmetteli, miks mut on laitettu vaan kerran sokrurasitukseen, ja miksei oo lähetetty äippäpolille. Sanoi kyllä, et oon lievä tapaus, ei pitäis olla suurempaa hätää kun ei tosiaan oo painonnousun kanssa ongelmia. Sain käskyn pitää ruokapäiväkirjaa ja meen parin viikon päästä uusiks juttelemaan. Turussa kuulemma saa noita kotimittareita tosi nihkeästi. Olis kumminkin kiva saada ittelleenkin tietoon edes noi kontrollien tulokset.

Sitten voisikin lähteä kohti ruokalaa :p siellä on vaikka mitä hyvää tarjolla tänään.
Hyviä vointeja mahakkaille ja perheille!

ventti + viuhti 30+4

Mä voisin lahjottaa Manzulle kymmenisen kiloa. :saint:
Mulle on tullut nyt n.9kg raskauden aikana. Mun mielestä ihan liikaa.. :kieh: Mut koitan kestää... :saint:

Eipä muuta. Tässä meneekin mukavasti tietotekniikan demotunti yliopistolla. :D

Laala ja Punkero rv28+3

Ventti;mulle sanottiin kans ettei ole noi sokerijutut ees painosta kiinni vaan ihan muista jutuista.Ajattelin olla kunniallinen ja mitata joka pv,vaikka 3krt viikossakin riittäis.Siinähän sitten nähdään kuinka arvot menee=)

Vaatteet;mä ostin jo alussa noi khet äippäfarkut tarkoituksella kokoa isommat ko sillä hetkellä oli passelit.Joten ne mahtuu vieläkin.Ja sitten hain baby ozzista yhet lisää kun sai puoleen hintaan.Maksoi silti 50?.Ja sitten on vielä yhet suorat jotka menee jalkaan.Ja kotihousuja on riittämiin asti.ne ei kyllä ole nättejä mutta ei niitä muut kattelekkaan.
Paitoja olen ostellut useita,niistä onneksi menee tavis malliset kun nyt on taas pidemmät muotia.

On jotenkin veto pois kun jännitin neuvolaa niin paljon,joten en taida jaksaa lenkille ees lähteä vaikka hyväähän se vaa tekis.

mihin se aika katoaa :eek: oon jo hurjan pitkällä. jos päättää tulla samaan aikaan kun esikko ni mulla ois enää 4viikkoa armon aikaa :whistle:
no aika varma oon ettei tuu ihan sillo vielä, hope so.

joka paikkaa kyllä kolottaa jo niin mukavasti ja nukkuminen vaikeutuu koko ajan. vaavi meni eilen illall ihan ihme asentoon missä ei oo enne ollu ja en meinannu millään pystyä nukkuu tai ees makaamaan sängyssä. sit inhottavasti mahaa koskee kun suolistossa menee tavaraa. tuntuu et vaavi painaa niitä tuolla joteki kummasti.

melkein kaikki jutut on onneksi jo valmiina. sairaalakassista puuttuu vielä pari "hienosäätö" juttua.
me otetaan nyt aluksi varmaan se vaavi vuokrasänky. siinä on hyvä pitää ku on vähä korkealla ku esikko muuten sorkkis silmiä koko ajan yms. ja saa kärrättyä joka paikkaa ni voi huoletta pojan kanssa olla normisti.
ainut vaan mikä siin on huono niin on ne kalteri reunat mis on aikast isot raot ympäri kokonaan. et täytyy varmaan netistä tilata siihen sopiva reunapehmuste, joka on sitte hyödytön sen jälkeen.

Tiistaina sitten taas sokerirasitukseen.. pläääh.. eli tiedossa pahaa oloa koko päivälle. viimeks oli arvot hyvät ja paino ei oo noussu paljon noin 10kg kokonaisuudessaan nyt viimeset 3 viikkoa jopa paino pudonnu ja silti mentävä uudestaan.

piti olla tiistaina hammaslääkäri mutta eilen soitti että joutuu muuttamaan päivää kun hammaslääkäri joutu sairauslomalle.

anoppi oli meillä eilen siivoamassa ja oli sitten heittäny roskiin sitterin selkänojatuen :kieh: ja eikös ne ollu sit ehtiny jo tyhjentää roskiksetkin :( piti mennä ostamaan uus. onneks nuo ei kalliita ole.

käytiin ostamassa uus sänkykin tänään ja huomenna saadaan se vihdoinki. alkaa vähän olee tuskallista nukkua ilmapatjalla.

Nellah ja 30+6

Jos ette halua turhasta maksaa niin ei kyl kannata hammaslääkäris nyt käydä... Mä meinaan kävin eilen ja sain 22e laskun siitä ilosta et se ei tehny mitään. Kävin n 1kk sitte suuhygienistillä, mikä mulle varas sit ton lääkäriajan sillon. Se suuhygienisti makso puolta vähemmän, vaik sekää ei tehny mitää. Se hammaslääkäri vaan sano että ei voida laittaa penkkiä kallelleen ku on jo nii iso maha et painaa sit nii et tulee huono olo, ni se melkee istuma-asennost vaan katto suuhun ja sano et joo pari reiän alkua mut ei niil nyt voi mitää tehä. Ja sano et synnytyksen jälkee sit uudestaa sinne. Tuli vähä semmone linssiin kustu olo.

Niin Allusmamma, kyl mulla oli sokerit ihan normaalit. Voisko niin käydä että laskettuaika mikä alunperin oli menkoista laskettuna pitäisikin paikkansa? Ku mulla sitä ekan ultran jälkeen siirrettiin 2vkoa myöhemmäksi.

Rv28+6

ai nii ja en muista kuka puhu että myllyn henkkamaukal olis jotai mammafarkkuja 9egellä.. no öö. Kävin tänää kattoo ni siel oli tasan yhenlaisia mallia "hei olen 50v"-farkkuja. että sepä niistä sitten. Ja jotai ihmeen reisari shortseja (mitä näillä ilmoilla toki tarviiki) ja safari "paitoja" (keppi vaan puuttu ni ois saanu teltan). Nääh.

Iltaa,

Tänään oli se kauan odotettu päivä jolloin olisi voinut päästä täältä sairaalasta kotiin, vaan enpä päässyt. Kohdunkaula vielä 1cm mutta vatsasta päältä painaessa häviää kokonaan. Sitten on vielä A vauva tällä hetkellä päättänyt että jalka edellä on mukava yrittää tulla. Eivät siis uskalla päästää kotiin jos lapsivedet menee niin voi joko jalka luiskahtaa ulos tai pahemmassa tapauksessa napanuora. Jeps että näin sitten täällä jatketaan. Ei edes lupailua mistään kotiin pääsystä enään.

Äippävaatteista teillä ollut juttua. Omat housut ovat olleet jo viikkoja pieniä vaan nyt ei tarvi murehtia vaatetuksesta. MInulla kun on tällainen todella sexy kokohame :LOL: Ei purista ei ahdista, eikä tarvi itse pyykätä. Heh heh. Painokaan ei haittaa kun kaapista löytyy vielä isompaa kokoa :LOL: :LOL: Ja painoahan on tullut vaivaiset 14 kg. =)

Vuffi + tyypit rv 29+2 :heart: :heart:

Hyvä ku muutki läskistyy ennätysnopeesti :D. Ok, mul oli tullu "vaan" 8,6 kiloa ekasta neuvolasta, mut kyl vähän järkytti ku ennen ei oo koskaa paino alkanu kutosella :whistle:. Ei silti paljoo harmittanu ku käytii äsken hakemas kerrosateriat ja jäden söin viel päälle :D. SÖin nyt sen kerroksen ku sanoitte, et se on iha ok ;).

Hani, sä oot tosi pitkällä! Just vasta kaikki oltii ykkösellä alkavilla viikoilla. Näin se aika menee.. ONNEKS.

Ihania massuja! Tosiaan masuist ei näy että olis jotenki tullu erityisesti kiloja lisää.

Olin tänää neuvolassa ja täs kuulumisia:
sf 28
rr 109/62
paino 77g/vko
Hb 112 (ei ollu noussu :O)
pissi puhdas
syke 118-140
liikkeet ++
turvotus +

Nii sit me päästii oikee naistenklinikalle, ku terkkari halus varmistaa et noi sykkeet on iha ok. Olin sit sydänkäyrällä 45 minuuttia ja kyl ne sen sykkeet välillä aika alas meni, mutta lääkäri oli sitä mieltä että ei todellakaan ole mitään epänormaalia käyrässä. No tulipa seki sit tarkistettua :).

30 pokspokspau

ä-pakkaus Vain neljä harsoa!!! :(

vaatteista Täällä ei mahdu kunnolla enää ne mammavaatteet, jotka olivat käytössä esikoisesta raskauden viimeisillä viikoilla :'( Painoa nyt tullut 12,8kg. Mutta mä kannan mukanani uima-allasta. Lapsivettä on runsaasti, niin sanoi ultrannut lääkäri eilen. Ei kuulema vakavaa, mutta omaa painoa ja mahan ympärystä kasvattaa. Sf-menee jossain päälle 30cm jo!!!

vauvojen huoneet täällä kuvissa Ihania olette rakentaneet, laittaneet :heart: Wau!!!
vuffi Voimia sinne sairaalaan! :hug: Kiva, että pääset koneelle kuitenkin. Mulla ei esikosta sitä mahdollisuutta suotu...Pommitin kaikki kyllästyksiin tekstareilla :whistle: Mutta nyt vaan lepäilet ja nautit (tiedän, helppo sanoa) valmiista ruoasta ja levosta! Kohta sitä ei ole... En muista oliko sulla ennestään lapsia?

hankinnat Mä lurjus en ole hankkinut vauvalle kuin pikkuruisen (vaaleanpunaisen) toppapuvun alesta. Oli niin söötti ja maksoi vaan 20e, kun alkuperäinen hinta oli 56e. Vaikka tiedä nyt tuleeko tyttö vai ei... Pitäisi vielä pinnasänkyyn uusi patja sekä muutama pieni body ja housuja. Muuten muistin, että kannattaa hankkia aivan pikkuriikkisiä, ohuita ja puuvillaisia tumppuja pikkuiselle, että saa laittaa kätösiin sisällekin unien ajaksi. Helposti raapaisee... Ja oliko ne ohjeet, että kynsiä pikkuiselta sai leikata vasta 2vkon kuluttua synnytyksestä?

mukaan sairaalaan vauvalle ne pienet bodyt ja housut (jotka ostamatta), fleece kokopuku (ohut ja lämmin) sekä kätösiin ne ohuet tumput ja paksummat hanskat, jalkoihin villasukat ja paksummat töppöset, päähän mulla on ruskovillan minimallin villainen kypärämyssy ja sitten minimalin toppahattu. Tuntui, että esikoisesta oli niin vähän vaatetta sairaalasta pois lähtiessä, että...

Nyt iltapalalle ja koisimaan |O

mammanen ja vaavi 31+ jotain (eilen sanottiin, että raskaus olisikin pidemmällä jo? Ihan sekaisin jo itse :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
Ruttana voi kurjuus :( toivotaan et se kasvu pysyis nyt kurissa loppuajan.. ei täs oo kauaa enää onneks :)
Sitä toivon myöskin, tosin johan se on ehtinyt kasvaa ja kunnolla. Oli aluksi (ennen raskautta) 4x4cm ja nyt on 9x15cm. Mutta onneksi tosiaan ei ole ollut vauvalle haittaa ja sen puoleen on kaikki mennyt ihan hyvin. :)

AAM
outison voi olla mahdollista että onkin mutta tiiä niitä miten ne välillä laskee mutta sehän voi heittää :)
Venttihän mainitsi myllyn farkuista mutta ymmärsin että oli NORMIfageja käynyt tsiigaamassa (ja unelmoimassa ;) ) mutta totes ettei kans ollut ostanut kun ei sit ois maha kuiteskaan mahtunut... ja joku oli sit jostai muusta liikkeestä alennuksesta ostanut..
Siis noihan mitä täällä espoossakin on alessa niin on AIVAN järkyn näköisiä.. :ashamed: sori jos joku pitää niistä mammafarkkumalleista mutta musta ne on jotenkin kamalia osa niistä.. mä tykkään että sais olla tosiaan bootcut ja tyköistuvat plus sit se masuosa siihen mut NIITÄHÄN ei sit alehyllys tietty ole.. :kieh: vaan just jotai mammacapreja jotka tosiaan tooooosi käytännöllisiä tässä talvella :xmas:

Vuffi jahas lepo"loma" jatkuu... no heittele viestejä jos vaan jaksat ja parempi vointeja :heart: ja pääasia että vauvat voi hyvin.. :)

Ruttana voi kökkö sen myooman kanssa toivotaan että pysyy kuosissa ja kurissa ettei riistäyty ihan valloilleen ja aiheuta mtn ei toivottua..

Aivan ihania masukuvia zikillä ja minskillä.. :heart:

Hyvät beibekutsut suomen puoleen väliin :wave: :D

superheppulille jaksuja suppareiden kanssa :hug:

Kadak toipumisia flunssaan..
tuntuu että sitä tosiaan on kaikilla ja mäki oon ihan vauhkona ollut ton enteron jälkeen (kun se siis muistutti ihan normia lievästi äkäsempää flunssaa mulal ja pojalla ja sit kuite oli ollu sitä enteroa).. varoittelen sit kaikkia siitä (turhaankin) :D :headwall: :headwall: |O KÄSIDESIÄ ostakaa apteekista pieni hinta hyvästä hygieniasta :) !!!

Säde hyvä että oli kontrollissa kaik ok !

Manzu :wave: pitkästä aikaa kiva kun jaksoit kirjoitella kuulumisia :)
harmi että painosta ottavat stressiä mutta onhan se hyvä että tarkistelevat ettei mtn oo.. piikkikammoon :hug: täällä kans vanha piikkikammoinen.. :ashamed: i feel foor u all..

Nellah ja outisonil molemmil hammijuttuja.. mä skippasin omani tällä kertaa, ko viimeks ko soitin sinne (ko plussasin keväällä joka sit meni tuulimunaks) niin sanoivat että ei oo tulemista ennen 2010 :eek: otin sit "nokkiini" ja ei varmaan ois pitäny ja jätin sit hoidattamatta hampini..viimeks oli reikä ja paikkasivat kolme viikkoa ennen pojan syntymää ja lääkäri sanoi että jos tulee ahdistavaa niin sanoa heti mutta hyvin mä siinä tuolissa naama kallellaan taakkepäin nojasin.. :whistle:
MUTTA tuskin ne mua ois ees ottanut jonoon tänä vuonna, just ko viime käynnist niin vähä aikaa.. vaikka raskaana olenkin ja sen saisinkin sen hygienisti-käynnin..

Muistinkohan mainita kaikesta ? =)

Am & hippunen 29+4 :heart:

Hei kuka on hämillään siitä että paino alkaa ekaa kertaa elämässä kutosella? Mulla alkaa ysillä!!! :LOL:

Odotusvaatteista menee kaikki mitä alkuunki hommasin, mutta farkkujen masuosiossa alkaa olee reikiä. :LOL: Kun oon vähän turhan paljon vissiin repiny niitä farkkuja ylöspäin niistä kohdista. :D No mutta... Vähän sitä jo kuolaa kesäksi normivaatteita, saas katsoo mitä norsukokoa joutuu ostamaan. :p Ja toisaalta tätä mahaa rakastaa ihan liikaa että haluais tästä luopua. Miksei ihminen vois olla ekaa kertaa elämässään raskaana koko ikänsä? :LOL:

) .) Sain uuden koneen! :D Mulla oli sellanen Fujitsu Siemensin kone ku on hajonnu kolmeen otteeseen syksyn aikana, ja nyt lopulta sain raahattua sen huoltoon, niin sainkin tilalle takuuvaihtona kokonaan uuden koneen! :D Vähänks jee, täs on PALJON paremmat ominaisuudet. :D Toimii nopeammin! Toki tässä ei oo nyt takuuta kuin 1v, kun vanhassa koneessa oli sen verran viel takuusta jäljellä, mut se huoltoliikkeen tyyppi sano, että on vissiin mulle ihan kannattava vaihto, että niitä koneita mitä se mun vanha oli, oli ihan hirveesti huollossa ja näitä on heil ollu tähän mennes tasan yks. :D
Mua alkaa hiljaksiin kiinnostamaan että missä asennossa Punkero luuraa nykyään, ja minkä kokoinen ja mallinen mun kohtu on... kun tulee nimittäin potkuja KYLKEEN. Siis onhan toi potkinu eri puolille mahaa, mutta ei nyt sentäs ihan suoraan kylkeen sivulle. :eek: Samoin kumartuminen alkaa hiljaksiin tekee pahaa.... Taitaa oikeesti kohtu tulla hiljaksiin jo aika korkeelle kun näin ahistaa. :D

No mut sellasta. Viime viikolla kun mun sisko sai pojan, niin nyt mun serkku on sit saanu pojan. Sisko asuu Hesassa joten ei olla käyty viel pientä katsomassa, mut nyt on serkun vauva tossa kilsan päässä TYKSissä, joten pitää ehkä huomenna käydä siellä haistelemassa vauvantuoksua! :D

Laala ja Punkero rv28+3

Laala: Mulla kans on reikiä farkkujen masuosassa! :wave: HenkkaMaukan farkut ovat ja sieltä saumoista tuntuvat repeävän rei'ille... Alkaa olla aikas tukalat jo päällä joten vikat viikot tulen olemaan varmasti pelkissä collegehousuissa. Tavalliset suorat housut menee masutuubin avustuksella joten mennään niillä sitten sellasissa tilanteissa joihin kotipöksyt ei sovellu. Ei tullut sitten toisia mammafarkkuja ostettuu kun en mistään löytänyt mieleisiä, tuntuu että lähes kaikissa on kapeat lahkeet ja miekin olisin halunnut bootcuttia niinkuin Allusmamma. Jotain netistä löysinkin mutta sitten niiden tilaus vain jäi ja nyt ei enää viitti ostaa.

Mie oon ihan väsy mutten osaa mennä nukkumaankaan :( Huomenna olisi pienesti järjestöhommia ja sitten isännän kaverin häät. Eipä olla ennen oltukaan talvihäissä. Onneksi mekko löytyi joulukuun alussa joten ei tarvii noiden vaatteiden kanssa taistella. Alkaa olla gerberobi aika minimalistinen tällä hetkellä...

Miekin sain tänään äitiysavustuspäätöksen joten pakkausta odotellessa... Vien 5.1 hakemukset Kelaan ja raskaustodistuksesta oli jäänyt laskettu aika pois. Enhän mie esikkoa odottaessa tiedä pitääkö sen siinä olla vai riittääkö siihen ne kriteerit jotka vaaditaan eli että raskaus on kestänyt sen 154 päivää (vaimitäsenytoli) ja että neuvolassa on käyty. Nooh, täti sanoi sitten siinä Kelan tiskillä että jaa, se la puuttuu mutta voihan sen sitten soittamalla kysyä tuolta terkalta. Arvelin et ok. Sit tuli viime pe SELVITYSPYYNTÖ, jossa ekaks kahdessa kappaleessa kerrottu nuo tarvittavat kriteerit ja sit ISOILLA KIRJAIMILLA että hakemuksesta uupuu laskettu syntymäpäivä. Vein sit uuden todistuksen ja kysyin että mikskähän ei oo voitu soittaa kun niin kerran sanottiin. Eipä osannut toinen täti mitään sanoa. Kysyn vaan että miks hitossa kaikkiin kelan lappuihin pitää laittaa puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteetkin jos kerran juutttaan selvityspyynnöt tehdään kuitenkin pienimmissäkin asioissa postitse :kieh: Onneks päätös tuli sitten parissa päivässä kun tuon uuden todistuksen olin vienyt. Huoah...

Huomenna isännän syntymäpäivätkin, annan lahjaksi isyyspakkauksen, josta tuli aikas hieno ja kattava. Varmaan kattoivat kun mamma kävelee Alkosta mahan ja pullon kanssa ja sit vielä valkkaa tupakkitiskiltä sikareita. Vaikeeta varsinkin tuo sikareiden osto kun ei oo ite ikinä polttanut eikä isäntäkään oo tupakkimiehiä. Antakoon sit vaikka vierailleen poltettavaksi.

Nyt pakotan itseni nukkumaan, öitä kaikille!

Sanni-Maria ja pikkunen 32+6 (huomenna taas poksuu! )

Yhteistyössä