*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

moi :wave:

tervetuloo uudet! en oo varmaan viikkoon kirjoitellu (mulle tooooosi pitkä tauko :D ) et muistelen et ois useampiki ilmoittautunu...?? ja samaan syssyyn sit sorisori et en muista kommentoida varmaan mitään, ku tuttuun tyyliin tääl ollu taas kaikkee muuta ku hiljasta kirjottelun osalta =) siis, vaikken mä edes oo terrorisoinu palstaa romaaneilla joka päivä :D

pk-seututapaaminen niin mulle käy 10.3. ja 17.3. mut mieluummin aiemmin ku alkaa oleen viikkoja sit jo melkoisesti (mul LA 1.4.).

jj-t teil oli kyl ihana lastenhuone! :heart: meillä vielä työn alla mut laitan kuvaa ku valmiimpi... mietin vieläki et tuliko yks seinä oikeen värinen :whistle: mies on vähä et yritä päättää, ei jaksais kymmenen kertaa maalailla :headwall: juu, mut kyl se meidänki vauvan huone alkaa ihan oikeelta näyttää, ku saatiin sinne viime vko/vkl pinnis, vaunut, turvakaukalo ja hyllykkö täynnä vauvan kamaa. tuntuu aika todelliselta jo se vauvan tulo :heart:

joku kyseli vauvan liikkumisesta et onko normaaleja ne hiljasemmat päivät. ja siis on, vaikka tietty ne huolettaa. mul on nimittäin normaalisti oikein ihanan aktiivinen möyrijä masussa mut viime vkl oli oikeesti yhtäkkiä tosi hiljanen 2-3pv ja mä tietty superhuolissaan. soittelin ä-polille ja päivystävälle kätilölle, jotka sitte rauhotteli, et vauvat on väliin rauhallisempia ja myös se miten päin ovat vaikuttaa tuntuuko liikkeet. esim jos vauva on selkä äitin masuun päin, ei liikkeet kovasti tunnu. no, nyt on tän vkon taas tullu potkuu ja tuttuu möyrintää, et no worries :heart:

jouduin muuten mäki sit saikulle tossa viime pe, oli monen syyn yhteistulos... huomenna pitäs taas yrittää töihin, mut jos jatkuu selkäkipu ja supparit, niin saa nähdä montako päivää siel taas pystyy oleen. mul oli su iltana semmonen 3h supparikohtaus etten päässy sohvalta ylös ollenkaan. ei ne kuitenkaan kipeitä ollu, säikäytti vaan et enkö mä pääse enää edes istuun, ku aina iski uus supistus.

meil on tänään 2. perhevalmennus ja muistelen et synnytystä käydään läpi. toivottavasti koska kiinnostaa kovasti. varsinaiset synnytysvalmennukset on sitte vasta helmikuun loppupuolella. ne on pakollisia ku ollaan menossa kättärille haikaranpesään synnyttään. ehdottomasti ite menisin kyllä vapaaehtoisestiki mut saapahan miehenki nyt varmasti mukaan :D

mä muuten nukun myös puoliröhnämasullaan vai kuinka allusm sen muotoili :D hyvä kuvaus, tunnisti heti itsensä :wave:

meil alko sit töissä tänään yt:t :( eihän ne mua kai kosketa, kun ehdin jäädä ä-lomalle ennen niiden päättymistä, mut harmittaa niin kollegoiden puolesta. joka neljäs vähintään saa kenkää... ja mäki voin saada sit 2010 ku palaan ä-lomalta :( toisaalta ei ihan hirveesti vielä toi huoleta, enempi vaan kollegat nyt. ja se et mieski sais kenkää. mut tämmöst se on pörssifirmoissa...

talvista viikon jatkoa ja hyviä vointeja!

t. manna + lilli 31+0 :heart: (POKS =) )
 
Tervetuloa kaikille uusille =)

Neuvolakuulumisia

rv 30+4
Paino: -200g/viikko :D
Turvotus: +
RR: 114/70
Sf: 26.5cm
Lapsivesi: N
Tarjonta: RT
Syke: 135-140 +
Liikkeet ++

Olipa sitten tänään vähän nihkee neuvolatäti.. kun paineet ei oo vielä kohollaan niin eihän mulle voi raskausmyrkytys puhjeta vaikka synnärillä käydessä lääkäri painotti että on käytävä tiheemmin neuvolassa koska olen riskiryhmää ja edellisen kerran paineet nousi vasta 35+ viikolla kunnolla. proteiinit plussalle 36+ viikolla ja nyt mennään vasta 30+ viikkoa :kieh:

Nellah ja 30+4
 
täällä kans nukutaan puoliröhnöllää vai miten se ny oli..

pää alaspäinoli mullakin ultrassa mutta tuntuu kuinka vielä heittää volttia..

esikoisesta kävikin niin että aina oli pää alaspäin sit synnytys suunnittelussa lääkäri totes et pylly tarjonta joten varattiin leikkaus aika.. sit leikkaus aamuna ku oltiin päästy sairaalaan ja hoitaja tutki niin sanoi et on nyt kyllä pää alaspäin ja ultrallakin vielä tarkistivat joten eikun kotio takas.. siitä seuraavana päivänä jouduin sairaalaan raskausmyrkytyksen takia ja synnyts käynnistettiin.. ja pää edellä syntyi poika.. että näinkin voi käydä..
 
AAM
manna yt:stä :hug: :| ei kivaa..
mulla kans (julkinen sektori) ei tietoo ko vasta huhtikuun lopussa jatkuuko työt enään ko palaan äippäriltä ja parhaalla kaverilla joka saa kesäkuussa kakkosensa sillä kans pöydällä yt:t sekä toisella hyvällä ystävällä on jonkin sortin supistusilmoituksia tullut työn puolelta esille.. ! Ei jumalauta ole pysyvää työtä tällä hetkellä..

Nellah höh pääasia että teidät itte olla tarkkana :hug:

Heikku haluuks tulla pk tapaamiseen ? 10.03. oltiin puhuttu alustavasti.. ? sanoitko et vantaalta ootte ?

Am & hippunen 29+2 :eek:

taas kauhistelee täällä ko Sanni-Marialla ja mannalla viikot NIIIIN pitkällä.. :eek: :D
 
allusmamma :hug: sinneki. tääl myös vähä joka toisella kaverilla yt:t ja kuulin just et mun pestii oltas nyt ulkoistamassa ä-loman aikana :/ varmaan aika vähä mahiksii palata sit enää sinne :( miehen firmas laskevat päiviä millon alkaa yt:t. eka varoituskokous niil oli jo. oon kyl tosi fiiliksis palaan saigonilta taas huomen töihin... :headwall:
 
ihan mukava tullakkin..jos vaan ei esteitä ole silloin.mitäs sellaiseen tapaamiseen kuuluu?ehkä vähän hölmö kysymys,mutta mua ei oo ikin kutsuttu mihkää tollasee,vaik olin yhen toisen vauvasivuston palstoilla vaik kuin kauan..tääl on niin paljon parempaa porukkaa että!ja juttuseuraa saan joka päivä =)
 
ai ai, tänään en meinannu päästä enää sängystä ylös. alkaa lonkat vaivaa toden teolla.ja masu on ollu niin hellänä ku pikkunen on päättäny tulla peppu edellä ulos tosta oikean kylkiluiden alta :LOL:.
kaikki muuten aivan mainiosti :D

täällä ollaan myös pitkällä, eli nyt 31+5 :eek: (huikkaa allusmammalle :wave: )
 
Hei vaan kaikille :wave:

On ollu taas hiljais eloo tää palstailu mun osalta, välillä oon käyny lukemassa teidän muitten tuntoja ja on ollu kiva huomata miten sitä kaikki miettii suunnilleen samoja asioita raskauden tässä vaiheessa.

Täälläkin ollaan saatu vauvalle hankinnat jo pieniä lisäyksiä lukuunottamatta tehtyä. Tutit ja pullot, liivit ja niiden suojukset ja muuta semmosta pientä puuttuu, mut tulevalla viikolla ajattelin viimoset tavaratkin hommata... koskaan kun ei voi tietää millonka nää meidän mussukat päättää tulla katteleen millekkä se mamma oikein näyttää.

Meidän perhe sai eilen aika ikävän uutisen. Ollaan yksityisellä vuokralla, vuokraisäntä sanoi meidän vuokrasopimuksen irti, ulkona ois oltava tästä asunnosta 31.7.09 mennessä... Kyllä on harmittanu ja itkettäny ja tehny vaikka mitä!!! Mut sepä se on riskinä kun asut yksityisen vuokralla... ikinä ei voi tietää millon pitää lähtee.... Meidän vuokraisäntä ottaa asunnon omaan haltuunsa, elikkä toisin sanoen muuttaa tähän siis itse asustelemaan. Harmittaa kun kaikki oli lopultakin tässä asunnossa tehty valmiiksi, tää oli jo meidän koti!!!!!! Vauvallekkin oli tehty jo oma soppi ja vanhemmat lapset olivat saaneet paljon kavereita täsätä pihapiiristä.
Nyt pitää sitten alkaa ettimään uutta kotia. Ollaan mietitty olisko järkevämpää muuttaa ennen vauvan syntymää vai vasta syntymän jälkeen.... Ennen syntymää musta ei paljon apua muuttotouhuissa kyllä ole kun en saa tehdä oikein mitään suppareiden takia ja synnytyksen jälkeenkään ei multa pahemmin apua irtoo... Oon menossa suunniteltuun sektioon maaliskuun lopussa, joten siinä ei moneen viikkoon nostella mitään muuta kun vauvaa....

Tulipas taas omanapainen ahdistuksen purkaus... Anteeksi! Lupaan ja vannon parantaa tapani ja kirjoitella useammin ja kommentoidakkin muitten juttuja... Nyt lähden salaatille
:p

NK29+3
 
Hani- ja ventti meidän punkeaja kans on yrittäny tänään tulla pylly edellä ulos tosta oikeesta kyljestä... Tätä operaatiota ennen se potki sinne samaan paikkaan niin että mä kiljuin luennolla... :ashamed: :LOL: Ja sit teki tosi epämiellyttävän kääntymisliikkeen ja alko tunkee itteään pylly edellä siitä. :kieh: Vitsit mikä neiti.

Tervetuloa uusille! :D

) .) Vein kannettavan huoltoon, se oli jo kolmatta kertaa rikki muutaman kuukauden sisällä... Joten sit puol tuntia myöhemmin ku olin sen vieny, soitettiin että saan hakea kokonaan uuden koneen parin päivän päästä! :D Jee! Olihan toi kone jo 2v vanha, mut viel oli vuos takuuta jäljellä, niin nyt saan sit pari vuotta uudemman koneen. En tosin mitään parasta, mut vastaavan, hiukan uudempaa teknologiaa olevan... Mikä tahansa tosin on parempi kuin rikkinäinen kone... =)

Nyt iltapalaa hiljaksiin. Mies oli ostanu ihanaa patonkia ja ilmakuivattua kinkkua, mä pistän varmuudeks omat kinkkusiivuni uuniin, että lämmitän ne yli 80-asteisiksi hetkeksi. Toivottavasti ei mee maku pilalle. :p

Laala ja Punkero rv28+1
 
Pk-tapaaminen käy mulle parhaiten tolloin 10.3 ja ihan loppukuusta saattaa olla meille joilla on alkukuusta la jo liian myöhäinen. Jos ei oo vielä synnyttänyt, niin ainakin on jo niin norsu ettei välttämättä pääse enää liikkeelle. Mä oon kyllä ihan varma että mä synnytän tasan sen kaks viikkoo myöhemmin ja käynnistettynä, ihan niinkun kaikki muutkin meidän suvussa.

HeidiNea: Meillä ainakin on ihan selkeesti aktiivisia kausia ja sit välillä pikkuinen saattaa levätä parikin päivää tosi laiskasti. Ihan tökkimällä vaan siitä saa ehkä yhden vaivaisen potkun. Joskus saattaa taas olla että punkemiselta ja potkimiselta ei saa hetken rauhaa.

Milky: Eiks se mee niin että noitten sokereittenkin laatu vaihtelee. Eli noissa leivissä ja puuroissa yms.yms on pitkäkestoisia hiilareita jotka on parempilaatuisia ja vapauttavat energiaa hitaammin. Valkoinen sokeri (mitä keksit, namit ja limppari on pullollaan) nostaa sokerin tosi nopeesti ja tosi korkeelle ja sit se taas laskee nopeesti. Sokeri olis hyvä pitää mahdollisen tasasena ja siks noi pitkäkestoset hiilihydraatit. En siis oo mikään asiantuntija mut..

Solina: On muuten tosi hienot vaunut! Taitaa olla melkein samaa mallia mitkä mulla oli vuotta myöhemmin. Mulla vaan oli keltasta vakosamettia. Harmittaa kun porukat on heittäneet ne siivousintoilussaan pois.

Mulla alkaa olla jo ihan zombie-olo. Mä en oo nukkunu tosi moneen yöhön kunnolla. Keskimäärin saan nukuttua pätkissä ehkä neljä tuntia. ja sit pitäis vielä kouluun lopputyötä vääntää päivät. Ei meinaa jaksaa. Mikähän siinä on kun väsyttää mutta ei saa unta?

Niin ja vielä oli tullu uusia odottajia! Eli tervetuloa munkin puolesta Heikku!
 
AAM
heikku joo ei täs mtn sekaan vaan eihän tässä muutkaan olla tavattu ja kuitenkin höpöjätty tässä porukassa jo kuukauden päivät yhdistavästä tekijästä :D

Hani kattelin joo pitkällä ootte vaikka onki tyyliin pari viikkoa "vain" niin tuntuu että ootte "sikakaukana" :D :LOL:

NK :hug: voi pylly !! kylläpäs toi ikäviä uutisia vuokranantaja... :(
no toivottavasti löytyy lähipiiristä uusi asunto ja suht pian. Ehkäpä mahdollisimman äkkiä.. ettei lapsien uusia ystäviä tarttis etsiä kovin kaukaa.

AM
 
Helou! Täällä kans samanlainen alivuokralainen kuin Hanilla ja ventillä, se on mitä ilmeisemmin päättänyt raivata tiensä pihalle tuosta oikean kyljen kohdalta vissiin ;). Sitten mä käytän massuvauvasta myös termiä "kairaaja": vauva köllöttää niin alhaalla lantiossa että joskus alapäätä vihloo ihan helskutisti kun vauva mua kairailee - siis vissiin kääntelee päätä ja painaa tuonne alas. Auts. :/

Voi NuuttiKyllikki :hug: Onpas tosi ikävä juttu alkaa uutta kämppää kattelemaan :hug:.

Eilen oli sata asiaa mitä ajattelin tänne kirjoittaa, mutta nyt pää on ihan tyhjä. Sanonpa siis että heippa! :wave:


 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
PK tapaamiseen ilmoittautuneet siis näin pikaisesti: Nappi, Säde, miinulainen, ruttana, manna, tutsa, Piin, emmie, Nellah, superheppuli, Funkymama ja Tilia cordata, Eloveena, kadak ja minä tietysti :D

ja 10.03. alustavasti :) puheissa.. tehdään niin vaikka että se päivämäärä mikä kannatusta eniten saa niin sillä mennään.. toki jos toi kusahtaa niin 24.03. tai 31.03. käy kans mulle mut siinä alkaa ole aikas lähellä huhtikuun alkua jo :D :whistle: et jos jollai LA on kovin alussa kuuta niin..

Lisää ehdotuksia jos jolle ei käy tuo 10.03.

AM
mieluummin tuo 10.3. ihan varulta, niin saadaan enempi porukkaa mukaan niin ettei kukaan (minä itsekään) olis ehtinyt jakautumaan vielä :) meillä LA on virallisesti "vasta" 11.4. mutta uskon ennemmin omiin laskuihini ja niiden mukaan se olis 3.4....
 
Iltoja!

Tulikin aamulla äkkilähtö asioille joten kirjoittaminen jäi vähän kesken. Kovasti on taas päivän aikana tullut juttua ja lisää kommentoitavaa. Kun vaan muistais kaiken mitä meinas sanoa... :/

Raudasta Obsidan pisti mulla taas suolen toimimaan päinvastaisesti kuin monella muulla eli jatkuvasti sai "siirappipaskalla" ravata. Perse hellänä jatkuvasta pyyhkimisestä ja vessapaperi kokoajan lopussa :kieh: No, hommasin sitten sitä Fexin poretta, jota telkussakin ovat mainostaneet ja se on nyt sitten saanut päinvastaisen vaikutuksen aikaiseksi elikkäs aika kovalla on. Ei onneks ehkä lasketa vielä ummetukseksi mutta kyl sanon että niiiiiin paljon parempi tilanne omasta mielestä nyt. Tosin terkka sanoi että saattaa ihan nämä viikotkin tehdä sen että vauveli painaa jo suolistoa, jolloin lastitkin menee kovemmiksi kuin aikaisemmin. Nyt otan sitten molempia sekä poretta että yhden obsidanin lisäksi kun tuo hemppa on niin alhainen. Selviis sit hengissä synnytyksestä...

Heikku, Teretulemas! Täälläkin tyyppi ollut jo aika päiviä sitten pää alaspäin ja tuntuu ettei oo mitään suurempia käännöksiä tehnytkään kun liikkeet tuntuu niin samoissa kohdissa koko ajan. Tuntuu että yrittää kantapäällä tehdä reikää navan yläpuolelle että pääsis siitä ulos. Ja takapuolta tunkee kans usein oikein iholle. Ei onneks kylkiluihin niinkuin muutamalla.

Jotkut jutteli noista hiilareista, sori sori, ei muista nyt ketkä... Mutta hämmennän soppaa minäkin sen verran että lisäksihän noissa "valkeissa sokereissa" ei ole mitään ravintoaineita vaan ainoastaan energiaa, joten miun mielestä vähän hassuakin tuolla linkkisivulla "verrata" kaurapuuroa ja sokeripaloja. Mutta eihän siellä toisaalta verrattukaan muuta kuin hiilihydraattien määrää. Tuo on kyllä hankalaa noiden hiilareiden tarkkailu, lihaa ja kasviksia vaan lautaselle loppuajaksi... Tulee varmasti hermoraunioäippä tulokseksi :D

Perhe-/synnytysvalmennusta on meillä nyt takana kaksi kertaa ja syksyllä kävin jo yksin yhden fysioterapeutin pitämän kerran. Oon kyllä tykännyt käydä kuuntelemassa vaikka paljon onkin sellaista mitä on jo opuksista lukenut mutta meidän terkka on niin mukava että on ihan kivoja nuo tuokiot. Tänäänkin olin lähes ainoa joka kyseli kaikennäköisistä asioista. Tuntuu että eikö muut uskalla vai eikö niillä ole mitään kysyttävää... Tai sit mie oon vaan niin pöljä että tarviin kaiken rautalangasta ja oon utelias tietämään asioista jo etukäteen :LOL:

Pitää kokeilla yöksi rannetukea kun meinaa käsi ja sormet sanoa yhteistyön irti. Jos ennen nukkumaan menoa sais isännän vielä hieromaan hartioita. Pitääkin aloittaa pienimuotoinen vihjailu asiasta...

Öitä mammat! Koetetaanhan nukkua jatkuvista pissareissuista huolimatta!

Sanni-Maria ja pikkunen 32+4 (Melkein liian nopeasti menee nämä viikot... pitäsköhän jo sairaalakassia rueta pakkaamaan? )
 
Voi vitja samperi hiisi vinde jne!!! Jo kaks kertaa töskäsin tekstin jonnekki bittiavaruuteen!!! Inhoon tätä läppärin näppistä!!!!!!!!

Nyt en kyllä jaksa kummemmin sitte kommentoida ku näköjään aina katoaa tekstit kun olen saanu lähelle loppua kirjotettua!!!

Heikulle tervetuloa!

Solinalla kivat vaunut..Mulle kelpais sellaset vanhat kananmunan malliset :D
Meillä kaikkea vanhaa suorastaan palvotaan!!!! Kuten huomaatte kuvista jos nyt saan tän tekstin taas pysyyn tässä..Siispä laitan makkarista kuvia jota vähän remppailtiin äskettäin..
Vielä pitäs yks vanha yläkaappi maalata ja kissanpuu häipyy kamarista ja uus päiväpeitto pitäs ostaa ja pinnis laittaa kuntoon ja hyllyihin vaihtaa erilaiset kannakkeet..Yks mikä mua on häirinny talon ostosta lähtien on sit noi ikkunanpielet jotka on tummunutta puuta... Niin joo ja sitten hyllyllä olevat kirjat on miehen ja nehän on tietty pakko saada esille...No..Aluks se olis halunnu ne sängyn yläpuolelle,mut sian onneksi valitettua ne tolle seinälle..sit lupasin et sen seinän saa käyttää sit kirjoillensa kokonaan...Saa hienosti ton kaaren ympärille hyllyt..Mut miskei kaikki kirjankannet vois olla vaikka valkoisia...

Siinäpäs ois jokunen kuva.. :D
Nyt on melkein pakko varalta lopettaa etten taas möhli tätä... :ashamed:

Kirjottelen sit myöhemin lisää jos tulee mieleen..

Vaavimasu ja napukka 29+1
 
Huomenta=)
Viimeinen yö mutsilla takana.Oottelen siskoa tulemaan jotta pääsen lenkille koiruuksien kanssa jo ennen aamupaloja.

Mulla oli 2vkoa sitten neuvola ja siitä on paino pysynyt aivan samana.mikä on ihan kiva.Eilen kävin salossa soppaamassa ja sorruin yhteen paitaan taas.Noi äippäpaidat kun on kivoja ko ne on tarpeeksi pitkiä.Housutkin taas haluisin,mutta eipä ole kuin 3kk jäljellä joten ehkä ei kannata melkeen 100? nyt sellaisiin laittaa.
Mulla on vaan huono tapa että kaikkee pitää olla monta :ashamed:

Eilen illalla oli todella kurja olo,istuin keittiönpöydän ääressä ja luin(piti ruokaa vahtia)Ja kun tarpeeksi kauan sellaisessa etukenossa istuin niin rupesi sattumaan ihan törkeesti alavatsasta ja se kestikin sitten lopun iltaa.

Pakko kertoa vielä millainen kommellus miehellä eilen töissä=)LAstasivat firmansa autoja viikkkariin turun satamassa,perämiehet siis tiesivät että ovat ns.autoja ilman kuskeja.Mutta olivatpa laittaneet viimeisen auton tultua kannen kiinni ja menoksi.Näin jäi mieheni laivaan :LOL:
On ajellut nyt sitten siljalla takaisin kohti turkua=)Oli saanut perämies pikkasen huutia.Tulee näet todella kalliiksi kun vapaalta haettiin joku töihin ja hän tyhjänpanttina laivalla.

milky 27+6
 
AAM
Vaavimasulla hauskoja yksityiskohtia kotona :)
meilläkin ukolla kauhia sisustusvimme, pitäis löytää olohuoneeseen semmoinen lipasto/pidempi taso ko on yksi seinä ihan vapaana ja kaappitilaa pitäisi saada sinne.. :/
mutko haluaa jotain tummaa/tummahkoa täyspuuta (ei siis mtn lastulevyä) ja nehän maksaaa sit ihan hilloa.. |O

TAPAHTUI TÄNÄ AAMUNA: Iski tänä aamuna kunnon VAATEdilemma.. mulla on siis "vain" kahdet äippähousut semmoi h&m:n mustat mamma verkkarit ja sit on kappahlista ostetut mammafarkut (jotka on ainoat jotka enään mahtuu, toiset oli niin ahtaat jo että piti jättää pois :ashamed: ) NOOO huomasinpas aamulla pojan tuhriman tahran toisen puntin takana kun olin vetämässä jalkaan joten eip sit lähteny housut jalassa tänään töihin vaan päällä on semmoi keväinen vihertävä ROISKELÄPPÄ (ja oli AINOA hame joka mahtui vatsan alle, ei ollut farkkuhameissa joustoa yhtään vaikka oli "strechhame" kilin kellit ja muut kangashameet ei antaneet yhtää periks) ja TOOGA jostain syystä ei sovi imagoon täällä helsingissä :xmas: !! :kieh: kylläpä miespuolinen duunikaveri tuijotti aamulla ja tokaisi että neiti on niin keväisissä vaatteissa :xmas: ja virnisteli siinä ko puolireittä oli sitten "paljaana".. :whistle: oli mulla sukkikset mutta silti !! *mortified* vai miten se kirjoitetaan kuvaa olotilaa tällä hetkellä.. :ashamed: :| kauhee selittely sitten siinä että viimeks ku odottin niin sai olla jo poissa tähän aikaan kun oli lempeä talvi ja pidempään kävi ne toiset äippäfarkut ja seliseli..
|O VOI PYLLY !!! ja pitäis mennä hakemaan lounastakin alakerran ruokalasta näissä hameissa.. ei siin mtn voin mä piilotella omassa huoneessa siihen asti mutta eväitä ei tullut mukaan ja sinne alas pitäis hipsiä muitten virastolaisten silmien alle :D :LOL: :ashamed:

:wave: Joten minä se roiskeläpässä sitten siellä.. :whistle: kun muilla on pitkät housut miinusasteilla.. :D


Am
 
Allusmamma sulla on sentään KAHDET äitiyshousut. Mulla on yhdet. Tai on mulla toiset, mitkä sain siskolta, mutta en voi käyttää niitä, koska ne ei enää mahdukaan mulle. :p Näin ollen olen siis tasan näiden farkkujen ja sitten yhden äitiysfarkkuhameen varassa. Niinä päivinä kun on farkut pesussa, on sitten hamepäivä... :LOL: No mutta, koita kestää. ;)

Vaavimasulla ja muillakin on ihania yksityiskohtia kämpässä ja ihania lastenhuoneita ja vaikka mitä... *kateellinen* Grr olis pal kivempi ku omistais tän kämpän, niin vois laittaa tänne jotain muuta kuin ruskeekuvioista mammatapettia ja linoleumlattiaa... JA ehkä meidän keittiökin olis jotain muuta kuin kirkkaan vihreä. :kieh: No mut näillä mennään... Onneks on halpa vuokra.

) .) Kouluun. Närästää, joko pitäis testata eilen ostettua Rennietä?

Laala ja Punkero rv28+2 (11+5 viikkoa LA:an ja 6+1viikkoa äitiysloman alkuun! Tää laskutapa muistuttaa enemmän siitä miten PIAN kaikkea jo tapahtuu)...
 
:wave: Moi!!!!

Teillä on ollu puhetta noista rautavalmisteiden käytöstä ja niiden vaikutuksesta vatsan toimintaan. Mulla aiheuttaa kaikki rautavalmisteet jumalattoman ummen.... "poksauta verisuoni päästäsi-kakka" ;) Neuvolan täti neuvoikin mua nyt käyttämään Obsidania joka toinen päivä ja se on onneksi alkanutkin nostaa hemppaa ylöspäin, hitaasti mutta varmasti.

Kaveri sai vauvan kolmae päivää sitten, pikkutyttö synryi kuusi viikkoa etuajassa ja nyt on teholla keltasuuden takia sinivalohoidossa. Keuhkotkaan ei oo vielä ihan niin hyvin kehittyneet et uskaltasivat tavan osastolle muksun siirtää... Muuten tyttö on ihan ok, painoa pikkasen reilut kaksi kiloo ja maitoakin on jaksanut pikkasen tuttipullosta imee, suurimmaksi osaksi kuitenkin syötö toimii nenä-mahaletkun kautta. Kaveri alkanut pumppaamaan maitoa et sais maidon tulon alkamaan kunnolla... Kuulemma aika kivuliasta touhua ollu nää ekat päivät. Nyt lupauduin lähtee ostaan kaverin puolesta loput vauvan tavarat... oli jääny kaverilta hankinnat pahasti kesken. Joten sisaret..... Hankitaan vauvan tarvikkeet ajoissa :heart:

NK29+4
 
millipilli
Huomenta!

Kivannäköistä vaavimasulla. Teiltä ilmeisesti löytyy myös Cars-fani? :D

Milky, voi ei... kivan reissun on sun mies sitten joutunut tekemään...

AM, no sullahan on siellä oikein kevättä rinnassa :D Mulla on lainassa muutamat äitiyshousut miehen veljenvaimolta ja sitten on parit omat. Farkkuhaalarit nyt ainakin menee loppuun saakka, mutta yhdet farkut on alkanut kiristää ja samoin henkkamaukan verkkarit |O No, kotona voi aina olla miehen pitkissä kalsareissa :LOL: :LOL: :LOL:

Hitsi tätä flunssaa... viime yö meni yskiessä. Tai ensin kyllä kudoin varmaan puoli kolmeen yöllä ja katoin Frendejä dvd:ltä :ashamed: Mua niin pelottaa tää yskä kun oikeeseen kylkeen vähän sattuu jo. Mä oon nimittäin vuosien saatossa onnistunut kolme kertaa reväyttämään kylkeni yskimällä ja se ei oo kivaa. Pari kuukautta vähimmillään on mennyt paranemiseen kokonaisuudessaan... viimeisellä kerralla oli pahempi kun oli joku kylkiluu jumissa ja parantuminen kesti puoli vuotta. Jouduin pyörii lääkärissä kerran jos toisenkin ja välillä olin niin kipee että jouduin hakemaan ensiavusta kipupiikkiä. Ja mulla ei edes ole mikään kovin matala kipukynnys.

Kudontavimma on nyt sitten päällä... eilen aloin tehdä tällaista tissejä suojaamaan keväällä:


Mä just eilen pohdin, että tää vauva on paljon rauhallisempi kuin esikoinen oli. Liikkeitä kyllä tulee niin ettei oo tarvinnut laskea, mutta tosi paljon vähemmän kuitenkin. No, mä en sitten ilmeisesti vaan oo hereillä silloin kuin vauva. Eilen nimittäin tossa kutoessa yöllä vauva veti sellaset potkusarjat että maha vaan pomppi :D

millipilli & Frank 30+4
 
Vaavimasu Joo meillä ihan sama ongelma noitten kirjojen kanssa :D ukko haluais laittaa seinille ne kaikki (sil on jotai kolme laatikollista niitä jossai varastossa) mut en oo viel suostunu siihe :D sanoin et jos ostaa jonkuu TODELLA hienon kirjahyllyn/ hyllyjä seinälle niin harkitsen asiaa :D

heheh :D pisti vähä naurattaa toi allusmamman vaatepulma :D ei sais nauraa :ashamed: sori! oli vaa taas nii hassusti selitetty :D
miulla on yhet äippäfarkut jotka puristaa, ja sit yhet hennesin äippäkollarit mitä pidän melkei kokoaja.. mut ei niissäkää viiti joka paikkaa mennä :D no sit on noi äippähaalarit, mut en oo koittanu vissii kuukautee niitä, näinköhä menee ees päälle enää :whistle:

millipilli ihana tuo "tissisuoja" , teet sie miullekki tollasen?? :D mie oon nii laiska etten viiti käydä mitää kutomaan ja toiseks, tällä hetkellä varsinkaan miun pinna ei varmana kestäis sellasta :D
miust on tullu nyt raskausaikana todella kärsimätön!! siis kaiken pitää tapahtuu just ja heti ku saan jotai päähän! :Doon mie aina ollu sellane mut nyt tää on vaa pahentunu :D ja pinna palaa heti! voi miun ukko parkaa.. mut välillä sit taas niitä päiviä etten stressaa juurikaan mistään.. :whistle:

ainii tuli mieleen, missäs vaiheessa vaihtuu se viiminen kolmannes?? joko miulla huomenna ku tänää on viikot 27+6?? nii ja missäs kohtaa vaihtuu kaheksannelle kuulle?? miul ei oo mitää hajuu noista :D kiva ku kaikki kyselee et millä kuulla olet, ni joutuu sanoo vaa et en mie tiijä :D sit alat selittelee niit vikkoja, mikä on tosi turhauttavaa, varsinki jos se toinen ei tajua yhtää mist sie puhut.. :D

ihanaa päivää kaikille!! :heart:

ziki ja "mimmi"

*muoks* huomasin just et mie en paljoo noit hymiöitä säästele!! :D
 
Ihana lenkki lumisessa metsässä takana=)Tunti mentiin ja rämmittiin enempi tai vähempi.Oli todella mukavaa.
Nyt rupee taas jännittää huominen neuvola.Saan sen mittausjutun,mutta epäilen suuresti että en pysty itse siihen :ashamed: Katotaan mitä mulle vaihtoehdoksi sitten tarjotaan siihen.

Äiti meinas kun kuunteli mun oloa ja vointia että tyttö tulossa ,mua ja siskoa oottaessa ollut hällä ihan samanlaista ja kun veli syntyi siinä välissä niin oli kuulemma autuaan ihana odotusaika :LOL:
Olenhan mä itsekkin 100% varma että on tyttö vaikka sitä ei siis ole mitenkään todistetttu eikä tulla todistamaankaan.
 
allusmammalla mukava aamu :LOL: ei kai ne vaatteet nyt niin pahat voi olla..?

millipilli ihana toi minkä aiot kutoa!! mullakin tarkotuksena tehdä vaikka mitä, mutta en edes muista kuinka päätellään :ashamed:

ziki viimenen kolmannes alkaa 28+0 elikkä sulla siis huomenna, onnea siitä :heart: 28 vikkoa on täydet 7kk niin kaippa se on 29. vikko kun alkaa 8. kk. raskaushan kestää 10kk, kun menkoista lasketaan..

tämä lähtee kohta neuvolaan.. toivotaan ettei ole myrkytyksen oireita havaitavissa :saint: eilen olin pitkästä aikaa mammajumpassa ja tajusin ettei tällä kunnolla kyllä synnytetä :eek: ihan pakko saada lihaksiin jotain voimaa, pitää alkaa jumppaileen kotona. yö oli taas mitä oli :headwall: ensin en saanut unta ja sitten yöllä kun heräs vessaan niin kaveri potki ihan atukoamatta enkä saanut unta. jatkoi sitä samaa joka kerta kun heräsin.. kiitti vaan pikkuinen, nyt äiti on väsynyt ja äreä!! :heart:

palailen taas neuvolakuulumisten kera..

JJ-t ja peukkis 30+6
 
AAM
Jj:t on ne niin pahat vibat jäi aamulta.. ja ziki saa nauraa, ihan luvalla :D

Niin siis sain semmoi traumat lähinnä puolison ja miestyökaverin kuittailuista et lähti espritin verkkokaupasta ulkomailta kolmet äippähousut just nyt tilaukseen :xmas: |O no ne oli alennuksessa siellä muutenkin :D :whistle: mut silti maksaa yli huntin tilaus.. :ashamed: VISA vinkuu :D :LOL: ja ukko saa maksaa ko valitti ett hän voi ostaa.. mitäs meni puhumaan suunsa ohi... olkoon 10 viikkoa raskautta jäljellä minähän tilaan. !! pjerkele !

Eiks tuo viimoinen kolmannes oo just alkamassa 27-28 viikoilla.. se niin nuukaa oo :D vähempi edessä ko takana right ?

AM & hippunen 29+3 :heart:
 

Yhteistyössä