<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

nippis ai kun ihana kuulla että pojalla siellä kaikki hyvin, ja voimistuu, ja äidilläkin kaikki ok :heart:

JJ-t mulla ollu sama tunne jo kahtena iltana/päivänä, että tuo tyyppi tulee nahkojen läpi, ja SATTUU, mutta ihanasti :D mä en ihmettelis vaikka ois takasi keikahtanut perätilaan, semmonen mylläys kyllä käynnissä, kuten mun mies vitsailee "tyyppi siellä siivoilee yksiötään" :D

närästystä juu ON, taitaa tulla oikeen TUKKAA vauvalle, jos siihen uskominen :LOL: yölläkin ravattava huikkaamassa cavisconee, vai miten kirjoitetaankaan!!

meilläkin tosiaan oli isomman auton hankinta, ja hommattiin wv touran..aivan ihana ainakin mun mielestä, ja kun on automaatti, tykkäääään =)

mutta jatkeita mammoille ja masu-asukeille!!!

- nannuli ja tyyppi rv. 33+2 :heart:
 
nannuli mä oon kateellinen teidän autosta!!! se on aivan ihana, mutta ei meidän budjetille tarkotettu :ashamed:

ss sulla on ollut kyllä hyvä säkä kun oot päässyt ilman vaivoja näinkin pitkälle ja varmasti vauva jaksaa masussa sitten täysiaikaseksi ja viellä ylikin :heart:
 
Möyriäiselle tervetuloa! :wave:

Voin nyt tehä kaikki huippu kateelliseks (jeah right :D ), sillä mua ei kuulkaa oo närästäny varmaa yhtää. Kipuilua oli palleassa alkuraskaudesta, mut ei mitään polttelua tms. Muutenki oon iha friikki noiden happovaivojen kanssa.. En vaa röyhtäile. Ei nouse ylös ku muutaman kerran vuodessa tulee sellanen pienen pieni röyhy, jollon tulee sellanen maku suuhun. Nyt raskauden aikana oon röyhtässy 4 kertaa. Mä lasken, ku se on mulle niin merkillistä :LOL:.

Suukkosulle: Jotku vaan pääsee helpommalla. Tietty toivotaan, et suaki alkais pikkuhiljaa supistella niin tulis uloski :). Onks sulla ollu jo lääkäri? (sori en muista jos oot kertonu :ashamed: )

Kiva nippis, että teillä sujuu vaikka pikkanen on sairaalassa. Se on kohta jo 2 kiloa! Jei!

Me lähetään tänää Poriin viimistä kertaa ennen synnytystä. Jännää, et seuraavaks ku mennään moikkaa kavereita ja sukua meillä on pieni vauva mukana :heart: . Onneks matkalla on sairaaloita jos kaveri päättää syntyä, mut eiköhän se vielä masussa pysy jonki aikaa vaikka onki siellä jo "asemissa". Pelottaa tulla maanantaina kattoo, miten monta sivua täällä on tekstiä :whistle:

Tänään POKSUU 36!!

 
VAUVA TULEE - MIETTEITÄ: mä olisin toivonut että joku olis varottanut mua jotenkin, siis sillon kun odotin esikoista. sitä niin hehkutetaan aina, että tuli kyl ihan puuntakaa kaikki vaikeudet mitä siinä oli....luulin että se on yhtä onnea ja auvoa, tissitellään ja helppoa on kun se vaan nukkuu ja syö. JOOO-O, no ei ihan niin menny....Jouduin sektioon jota pelkäsin maailman eniten, olin niin kipeä...Poika oli temperamentissaan vertaansa vailla, nukkui tosi levottomasti ja lyhyitä pätkiä, maito ei noussut ja sain stressasin imetyksestä kuukausikaupalla ja melkein sairastuin masennukseen sen vuoksi. Voi sanoa että oikeasti vasta ristiäisten jälkeen, kun poika oli parikuinen ja saatiin hänelle kunnon päivärutiinit, aloin nauttimaan äitiydestä. ekoista viikoista en ees muista mitään kun se oli niin...öö....ei nyt voi sanoa että hirveää mutta ei se hauskaakaan ollut. Mutta nyt on varmasti eri asia kun tiedän mitä se alku on. en yritäkään tehdä siitä ruusunpunaista ja sellaista niinkuin se joillan (?) ehkä on, vaan otan sen vastaan sellaisena kuin se minulle annetaan.

nyt nukuttamaan ihanaa esikkoa! :heart:

Gardenia ja Kapris 35+4
 
niin tervetuloo kaikki uudet munkin puolesta :wave:
JJ-t kyllähän tota autoo saa lyhennellä ihan kiitettävästi, mutta onneksi miehellä sen verran paremmat nuo tulot, että oli mahdollista, kyllä siitä on KAUAN haaveiltukin!! mutta kun PAKKO oli hommata isompi menopeli ajateltiin että miksei nyt sitten.. :)

onks kellään tullu pissatessa ihan kun kokkareista valkkarii tai jotain pönttöön?? mä kun olen huomanna nyt kahdella wc käynnillä pöntössä kokkareita, mutta perhanan mies kun meni kaataan nakkikeiton jämät sinne,niin voi kai nekin siellä lillua useemman huuhtelun jälkeen..nyt tarkistin ettei siellä mitään lillu, katsotaan seuraavalla keikalla :D mutta ihan varuks kyselen, mitä mahtas olla, ja onko yleistäkin?
 
Hui hai! Terkkui neuvolasta ja lääkäristä!

Oon ihan :D :heart: :D :heart: :D.

Sokerit 4,7, ei siis enää paastoamista. Jes!
Hemis 133, noussut hyvin, ei tarvi enää ottaa joka päivä rautaa.
Paino 55,1 (600g noussut kuukaudessa), ei tullut valituksia vaikkei olekaan enempää noussut. Annettiin lupa syödä mitä haluaa ja niin pal ku menee. :D
Paineet ja muut kunnossa
SF 31cm, harjoittelija sai ensin 29cm, sit lääkäri mittas ja sanoi 31cm :)
Lapsivesi N
Tarjonta RT
:heart: + (ei tarkempaa tietoa, mutta vahvalta kuulosti)
Kohdunsuu pehmeä ja kiinni, pituutta reilusti jäljellä

Lantiontarkistus oli lievästi tuskallinen, mutta ei mikään järkyttävä kokemus. Ihan hyvä must, että kokeili sit kunnolla kun kerran kättään sinne survoi. Eli kyllähän se kirpas kun noita luita tuolta sisäkautta kokeillaan, mutta se oli aika nopeasti ohi. Häntäluuta koitti pikaisesti sormella kakkosenkin kautta, mutta ei sen suurempaa. Kokeili myös ihan ulkopuolella, että mahtui nyrkki istumaluiden väliin. Hiukan on paikat aran tuntuiset vieläkin, mutta eiköhän se siitä.

Aika pieneltä, normaaleissa rajoissa, kuulemma tuntuu Viuhti, eli ei ainakaan mikään sokerivauva pitäis olla, ja ellei ens viikon kokoarvioultrassa tuu mitään ihan ihmeellistä, niin tätä lähdetään sit meidän suvun naisille HYVIN epätavallisesti synnyttämään ihan alakautta. Oli kuulemma pienellä luiseva, kova takapuoli. :LOL: En kyl ymmärrä mistä se olis semmosen perinyt... ei ainakaan äidiltään.

Laitetaas vielä tännekin: Turun seudun odottajien tapaaminen on ens tiistaina 17.3. klo 12 Wikken kahvilassa. Näillä näkymin 7 mahakasta tulossa paikalle, sinne vaan kaikki mukaan! Mukana on myös vielä vähän vähemmän mahakkaita tuolta paikallispinosta.

ventti + viuhti 36+4
 
Piti sanoa vielä tuosta henkisestä valmistautumisesta... mulla ei ole mitään vinkkejä kun esikkoa odottelen, mutta juttelin juur erään kahden pojan äidin kans eilen. Hän sanoi, että nauti lopusta odotusajasta, ja jatkoi sitten, että niin hänellekin sanottiin, eikä hän osannut ennen ekaa poikaa, eikä oikeastaan edes ennen tokaa, mutta nyt hän ymmärtää mitä sillä tarkoitettiin. Eli käski yrittää nauttia viimeisistä hetkistä kun voi vielä olla ja mennä kuten haluaa (ainakin joten kuten) ja on hiljaista ja saa nukkua kun haluaa (jos pystyy).

Käski myös käydä kampaajalla, koska sinne ei sit heti pääse, ja on itsellä mukavampi olo, jos on edes hiukan inhimillisen näköinen kun tulee porukkaa kumminkin vauvaa katsomaan ym. Suositteli myös, että vaikka ei olisikaan turvotusta, niin sormukset kannattaa jättää ajoissa pois, koska se turvotus voi tulla yllättäen. Synnytyksessä saatetaan sit leikata sormukset pois, jos ne on haitaksi, ja synnytyksen jälkeen kai monella ainakin joksikin aikaa turpoaa sormet.

ventti.
 
Valkkari mulla ainakin on valkosia kokkareita vuodossa ja vuotokin niin runsasta että paperilla kun pyyhkii niin jää sellaset klimpit paperiin |O ollu jo pari viikkoa eikä ainakaan synnärin päivystyksessä lääkäri ollu mitään mieltä mun ylirunsaasta vuodosta kun ei kerran lapsivettä ole ollut mukana. neuvolatäti sanoi että se kokkareisuus voi johtua siitä kun paikat alkaa pehmenee niin sieltä irtoo vaikka mitä
 
Kauheesti saatte tekstiä aikaan. Nyt en muista mitä piti kommentoida, puuropää kun olen ollut viim kymmenen vuotta :LOL:

Valkovuodosta: mulla ainakin joka raskaudessa on vikoilla viikoilla valunut pönttöön valkovuotoa ihan reilusti.

Henkinen valmistautuminen: Nyt kannattaa nauttia olopäivistä, varsinkin jos odotat esikoista. Kyllä synnytyksen jälkeen kaikenlaista pyörii päässä, tunteet käy vuoristoradalla. Ja varsinkin mulla on jokaisen synnytyksen jälkeen heti sellainen energialataus että huh huh. Sitä suunnittelee maratonia ja remontointia, nurmikon uusimista yms. Kunnes seuraavana päivänä järki astelee takaisin päähän. Tunnistaako kukaan muu näitä oireita uudelleensynnyttäjistä?

Kävin labrassa aamulla viemässä pissanäytteen, muuten ok, mutta proteiinit yhdellä plussalla. Raskausmyrkytystä en haluaisi uudelleen kokea. Ekassa raskaudessa se yllätti aika rajusti, kiirellinen sektio tehtiin viikolla 36. Poika oli pienikokoinen viikkoihin nähden, 2,1 kg. Istukka oli ilmeisesti toiminut heikommin jo jonkin aikaa.
Mutta nyt seurailen itseäni..

Nyt viikkosiivous käyntiin.
Katsotaas mitä viikonloppu tuo tullessaan, kuinka moni lähtee synnyttää..

Vilijonkka ja se on 37+0

:)
 
Mä varmaan palailen vasta maanantaina, ku noi reissut on täynnä ohjelmaa!

Toivotan onnea jos jonku pikkunen päättää syntyä viikonloppuna! Muille, hyvää ja vaivatonta viikonloppua :wave:

Toivottaapi: säde ja poju 36+0 :heart:
 
Mulla on valkkari muuttunut limaisesta vetisemmäksi ja sitä tulee paaaaaaaljon :kieh: ei tartte aamulla kauaa olla seisomassa kun housut on jo märät, ellei heti sängystä mene pesulle ja laita alkkareihin ph-suojaa, mikä lisää sitten valkkaria, mutta kuinkakohan monta alkkarinvaihdosta tarttettaisi päivässä jos en käyttäisi ph-suojia. Noh, sitten kun vauva on pihalla ja jälkivuoto loppunut niin sitten olenkin kuiva kuin sahara ainakin vuoden. ei sekään ole kivaa

Me nyt mennään ukon kanssa lätkämatsiin, likka voi hyvin mummulassa, paitsi kun kysytään että otatko jotain syötävää alkaa niiskutus :"mä tahdon kotiin", kaakaota on juonut pari lasia kuulemma ja jotain pientä pupeltanut. Eilen likka veti makkaraperunoita mun kanssa kuin viimeistä päivää. Mummu sanoi, että hän on sitten hissukseen asiasta. Kai tuollainen melkein 4v syö sitten kun on nälkä?? normaalisti on syönyt sen 5krt päivässä ja kunnon satseja. Sanoin miehellekin, että kyllähän toiset lapset syö todella vähän, mutta tuo likan itkuskelu huolestuttaa. Ollaan sitten miehen kanssa tässä pari pv syytelty itseämme tytön tilasta. Meillä ei ole mitään lautanen on oltava tyhjä meininkiä, eli aina on saanut lopettaa kun tahtoo, uusia ruokia on pitänyt maistaa, mutta jos tiedämme että jostain ei tykkää esim. mehukeitto ei sitä ole laitettu lapsen puurolautaselle.

jaahassu ja sammo 36+3 ja erittäin huono äiti fiilis :/
 
Neukkukuulumisia...

rv 36+0 (35+0)

Paino 73,4kg (74,1kg) lähtöpainoon tullu yht. 6,7kg
Turvotus +/-
RR 133/97, odottelun jälkeen 132/93 (132/96, 127/90)
Pissa puhdas edelleen
Hb 111 (3 vkoa aiemmin oli 124, nyt unohtanu ton raudan syönnin)
Sf-mitta 29cm (30cm)
RT
Mytyn syke
160 kunhan rauhoittui. Sama ku viime vkolla. Liikkeet jälleen ++.

Eli eli.. Sf-mitta laskenu sentin.. Paineet turhan korkealla ja siinä rajoilla, et pitäiskö verenpainelääkitys aloittaa. Yläpaine on viel iha ok, mut alapaine kuulema liian korkealla. Ja sf-mittaa seuraillaan.. Jos edelleen laskusuuntanen ens vkolla ni sit lähettää todennäkösesti ultraan. Hb:n arveli olevan noi alhaalla myös turvotuksen vuoksi.. Ku kuulema verta tuli sen verran, että osa saattoi olla kudosnestettäkin kun turvotusta on. Mut turvotus onneks laskenu ees vähän, ainaki ku painoa tarkastelee. Mut oon kyl yrittänyki juoda vettä ny enempi :)

Tuo sf-mitta ja paineet nyt vähä mietityttää mut kahtelen rauhassa ens vkoon ja ehkä sinne 24.pvään asti ku o lääkäri enne ku alan huolestua viel :)

SS/mytty 36+0
 
Kävin tänään esikoisen kans uimahallissa, pojalle eka kerta! Tykkäsi ihan hulluna! :D Pois lähtö olikin sitten ihan pyllynreiästä hänen mielestään.. ei tarvinnu kauaa miettiä päiväunille menoa kun kotiin tultiin. :) Oli mukava itelläkin vähän lillua vedessä, ei tuntunut maha missään.



näköjään viikot paukkuu. :)
 
huahh.
mä en ole pariin päivään kerennytkään kirjotella. ensin yllätti parin päivä ripakakka ja eilen olin koko päivän menossa. Nuuttikyllikille onnittelut! :flower: :flower: :flower:

eilen illallla lorahti ja aamulla taas.soitin kättärille ja sanoin että voi olla pissaakin, mullakun on tuo alapää niin tursahtanut etten enää tiedä mitä sieltä sylkee. :ashamed: käskivät käymään.
tikku testi näytti negaa, mutta ultrassa näytti lapsivedet vähentyneet, joten lekuri epäili korkeaa lapsiveden menoa (mulla oli esikoisessa sama). päästivät kuitenkin kotiin. ja nyt on sitten supistellut 15minuutin välein pari tuntia. paikat oli 3-4 cm auki ja kohdunkaula kokonaan kadonnut. saas nähdä miten käy. sanoivat kättäriltä että vasta sitten kun menee alle kymmenen minuutin on supistukset säännöllisiä ja nämä tämän hetkiset on luultavasti aiheuttanut aamulla tehty sisätutkimus.

solina mä kärsin esikoista oottaessa raudan puutteesta ja söin silloin kanssa kaks annosta per päivä. toinen sitä obsidania ja toinen oli am:n suosittelema florajokumikäliemix olikaan.
 
Hei mamasitat,

tervetuloa uusille!

Hani, pitää vaan koittaa jaksaa näiden itkujen kanssa, vaikka mies on kyllä ymmällään ja kokee itsensä välillä voimattomaksi, kun toinen vaan parkuu.

Manna, voi yt:t, ne on ikäviä. Saas nähä, mihin tää maailma menee meidän äippälomien aikana...

Jaksamisia kaikille mahavaivaisille ja muillekin vaivaisille :)

Nuuttikyllikki ja Nippis, kiva kuulla kuulumisia, btw, kuulin, että joillain keskososastoilla ommellaan vauvanuken vaatteiden mukaan vaatteita pienokaisillekin :) kun tarpeeksi pieniä ei muuten löydy.

Teppanalla haalarin lisäksi ihanat lakanat vaavin sängyssä :) supersöpöt (oon aikamoinen nalle puh fani)

Kiitos AM maileista. leffa jo nähty. hömpänpömppää :)

Säde, ihanat naurut sain tonttunaisesta :LOL:

Iltsu, ihan hyvin menee yöt, kerran yössä herään pissareissulle ja joinain aamuöinä on ollut vähän pahoinvoiva olo, muttei pahasti.

Möyriäinen, on kyllä ihana auringonpaiste ollut tänään! Kävin ekaa kertaa kuukausiin kävelyllä ja nyt jalkoja särkee ja toinen nilkka on ihan turvoksissa :( mutta eiköhän se hyvää tehnyt silti. Liukastuin ja kaaduin kylläkin kerran, mutten onneksi pyllylleni ja ei ainakaan alkanut supistelemaan tai mitään.

Isyyspakkaus on nyt valmis ja pakattu. Ehkäpä annan miehelle sen jo tänään, vaikka toisaalta olisi kiva odottaa jotain erityistä hetkeä.

Piin, kiva vinkki imetyspaitajuttuun. Täytyy laittaa muistiin.

Gardenia ja muut henkisestä valmistautumisesta jutelleet. Ihana kuulla ajatuksianne. Mä oon aina tosin ollut siinä uskossa, että vauvat itkee vaan koko ajan (kun mulla ei ole mitään kokemusta vauvoista etukäteen), joten ehkä voin jopa yllättyä iloisesti, jos vauva nukkuukin välillä! Mutta kyllähän se mietityttää, miten jaksaa vähien unien kanssa.

Toivottavasti rinnanympärys (rintojen alta) palautuu joskus entiselleen, kun mitkään vanhat liivit / paidat ei mahdu kunnolla...kuinkakohan nopeasti se tapahtuu?

Ei kai me saada liikaa toivoa vielä vauvoja syntyviksi, kun ollaan huhtimasuja eikä maalismasuja, vaikka onhan tässä aika malttamaton olo jo :LOL:

Tutsalle tsemppiä, nyt alkoi jännittämään sun puolesta, että ootko meidän pinon seuraava synnyttäjä!!! Huih.

Aurinkoista viikonloppua toivottaa k&otus 36+4
 
närästyksestä täällä juteltu,mulla alkanu nyt ennemmän närästämään,oiskohan vauva noussu hiukan ylemmäs,tai sitten kasvanu =) mutta suonenvetoa ei oo ollu :eek: jes!! =)
jännä ettei mulla nyt sitä valkovuotoa ole paljoa tullu... vähän aika sitte tuli paljoki...

vilijonkka mulla just sama homma,että ku sairaalasta kotiutuu,energiaa ois vaikka muille jakaa,mutta pian tuleeki se uupumus ja vois nukkua kokooooajan..... |O

minun mielestä se on niin maailman ihanin asia,ku se synnytys on just ohi ja vauvan saanu rinnalle.... se on jotenki niin sykähdyttävä hetki... :heart: sen jälkeen tulee sellanen mieleen että miten tämä voi ollakki niin rakas lapsi että ei tää voi olla totta.se on jotain ihanaa :heart: :D ei malta nukkua ja joka inahuksen kyllä kuulee...


ventti mulla painossa sama homma,että ku ei meinaa nousta ja käskettiin syödän se 2 pullaa yhden sijaan... :D mutta onko sullaki niin että se alkaaki närästään jos yrittää vähän enemmän syödä?? mull ainaki ja olo on sen mukai´nen sitte.aattelin etten siitä ala ressaamaan. toiseksi nuorimmaista ku ootin,painoin täs vaiheessa vain reilu 53kg eli yli kilon vähempi kui nyt ja kaikki meni ok.


tutsalla jännät paikat,saapa nähä joisko pianki vauva syntyy ;)

pai nuppuineen vk 35+3
 
Hei mamit ja mukavaa perjantaita kun vielä on 13päiväkin :LOL:

Kyllä on veto koko ajan poissa...Mutta sain kuitenkin huushollin siivottua ja petivaatteet tuuletettua :saint: Äiti tuli kyllä sopivasti vierailulle kun olin alottelemassa rumbaa ja ojensi auttavan käden :heart: :heart:

Piti kyllä ottaa tunnin torkut siivouksen jälkeen, selkä huusi halleluuja ja kun tossa märällä lattialla vetäsin yhes välis toisella kintulla pienen liuun niin jopas tuntu haarovälissäkin |O
No nyt olo ihan mukava.

Närästykseen mäki oon saanu Nexiumia ja on auttanu =) aina tarvittaessa oon ottanu tabun ja jos närästys on äityny jo pahax niin n. 2,5 tuntia on pitäny kärsiä ennenku olo parantunu :D

Olo on täälä kun olis nyrkkeilysäkkinä, pikkuusen tuolta tulee iskuja koko ajan mahaan ja toi hikka alkaa jo kyllästyttäämään :kieh: mutta eikös siinä vaavin keuhkot kehity :whistle:

Koko ajan mielessä pyörii kaikki tekemättömät hommat, eka luulin että kaikkihan olis jo valmista mutta aina joku asia pompahtaa mieleen. No eiköhän tässä vielä kerkiä puuhastelemaan vaikka mitä, pitäs vaan kirjottaa kaikki lapulle kun toi rementia vaivaa aika hurjana..

Tutsalle tsemppiä!!!! :heart:
Katotaan kiriikö kukaan sun edelle =)

Viikot sanoo POKS!!!! Outokumpu 35+0
 
tutsa tsemppiä tulevaan!! saattaa olla että viikonlopun aikana meille siis tulisi jo kolmas hutivauva :heart:

joo...tosiaan ei mitään pitänmyt tehdä niin löysin sitten itseni ideaparkista :headwall: lähdin töissä käymään ja sitten äidin ja siskon kanssa ideaparkiin. en kyllä jaksanut pyöriä lähes yhtään. jalat, selkä ja maha huusi kivusta :eek: ja nyt onkin sitten supistellut kipeästi :ashamed:

hyvä juttu on että sain ostettua olkkariin uutta ilmettä: yynyjä, verhot, kukkia yms.. ja ostin myös muovitettua froteeta kangaskaupasta (on muuten halvempaa kun ne valmiit palat) tulomatkalla sitten alkoi supistaan ja lähes koko ajan vatsa ihan pinkeenä, nyt sitten särkee selkää ja mahaa :headwall: sen siitä saa!!

JJ-t ja Joona 37+0
 
Kauheen nopsaan tulee tekstiä tänne :eek: Aamulla piti jo laittaa viestiä tulee ja kommentoida tiettyihin juttuihin, mutta nyt lyö tyhjää!!!

Kadak ja säde maanataina nähdään naistenklinikalla :wave:

AM Kiitos jälleen meilistä.. Täällä olis ainakin yksi halukas leffaan, jos tietty olotila sen sallii :)

Eipä tuu nyt muuta mieleen, kun toivottaa hyvää viikonloppua kaikille =)
 
millipilli
Mä vaan ilmoittaudun yhdessä koossa olevaksi :wave: tänne tulee niin paljon tekstiä että mä oon tippunut ajat sitten jo kärryiltä joten jätän kommentoinnit nyt sikseen.

Paitsi repesin kyllä ihan ääneen tolle JJ-t:n pikku kielikukkaselle :D "saattaa olla että viikonlopun aikana meille siis tulisi jo kolmas hutivauva" :D

millipilli & Frank 36+5
 
Zikiziki Mikäs tilanne? Jokohan päässyt synnyttämään kun ei oo koko päivänä mitään kuulunu, eikös ollu se poliaika tänään vai tulikohan yöllä jo lähtö..? Ja tutsalla kanssa jännät paikat =)
 

Yhteistyössä