<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Oi, täällä on joku jo jakautunut! :xmas: Onnea paljon nippis! :) :flower:


PK-seudun treffimeiningeistä, onko nyt päivää/aikaa/paikkaa varmaksi jo sovittu? :attn:
(en ole hetkeen ehtinyt täällä käymään, ja nyt kun muutaman sivun taaksepäin selailin, en ainkaan löytänyt treffeistä mitään infoa...? )


Meillä oli neuvola viimeviikolla, ja siellä kaikki hyvin. Paitsi että vauveli edelleen PT, ja varmaan jääneekin noin. 2 vkon päästä sitten lääkäri joka laittaa luultavasti käännösyritykseen NKL:lle. Esikoisen synnytin PT:ssa, eli se ei hirveesti jännitä kun se edellinenkin meni hyvin, mutta en kyllä missään nimessä haluais sektiota. :/ Onko täällä paljon muita PT:sia ja miten te olette ajatelleet? Sektioon vai PT-synnytykseen? :wave:

Kovasti väsyttää koko ajan, ja ajattelen asioita jotka on vielä tekemättä... sairaalakassin pakkaamista sentään olen jo suunnitellut :xmas: sen lisäksi täytyy hankkia erinäisiä tarvikkeita, pinnis ja meille "isoille" PALJON ruokaa pakkaseen (ainakaan viime synnytyksen jälkeen ei jaksettu/tajuttu pariin viikkoon tehdä ruokaa, syötiin valmisruokia tai tilailtiin kotiinkuljetuksena :ashamed: :D isoveikan vanhat vauvavaatteet täytyyneepi pestä ja... varmaan sitä kaikkea tekemistä vielä itselleen löytää.

emmie 33+1
 
emmie meillä vaavi myös perätilassa..huomenna neuvola,jossa katotaan taas uudelleen asento..mutta esikoinen oli raivotarjonnassa jo viikosta 28 eteenpäin ja kaikki potkut tuntui kylkiluissa...nyt kaikki liikkeet tuntunu tuolla alhaalla ja navan kohdalla (eli luulen että ei ole kääntyny).. olis kyllä mukava jos kääntyis itsestään niin ei tarvis mennä siihen ulkokääntöön..

täällä oli joku galluppikin lasten koosta...ite olin syntyessäni 3820g ja 52cm synnyin kaksi viikkoa yli, mies oli 3600g ja 49cm syntyi laskettunapäivänä ja esikoinen oli 3330g ja 48cm ja syntyi 41+4..tästä tulokkaasta epäillään tulevan suunnilleen samaa kokoa kuin esikoisesta.

voimia kaikille kipuileville :flower:

lumi-enkeli+masuasukki 31+5
 
Mistä voi päätellä missä asennossa vauva on? Pystyyks sitä ite mitenkää järkevästi tietää? Ku mulla ei oo kyl taas hajuakaan. Paitsi että liikkeet tuntuu oikeassa kyljessä ja välil navan kohdalla.. Mun mielestä jotenki ihan ihmeellisissä paikoissa, noin niinku ku mietin että minkä kokonen sen pitäs olla, niin et miten se mahtuu mun mahaan niin että sen liikkeet tuntuu mis tuntuu... :p Oliko riittävän sekavasti selitetty? :D

) .) Oltiin punttiksella. Kyl on taas sellanen olo, että on tehny jotain. :D Jee.
 
laala eikö teillä neuvolan täti tunnustele missä asennossa vauva on? meil täti tutkii joka kerta, sanoo et tääl tuntuu pieniä jalkoja, tossa on peppu, selkä ja pää. joka kerta on vauva ollu rt:ssa, peppu ylhäällä vasemmalla kylkiluissa kii (auts) ja jalat alhaalla vasemmalla. melkoses sikiöasennossa siis :) liikkeet tuntuu eniten vasemmalla mut kyllä toi pikkunen osaa keskelle masua ja oikeelleki monottaa, et kaipa se siel pyörii ja käsilläänki huitoo. mua ei yhtään haittaa vaikka liikkeet väliin sattuuki, ihana vaan kun pikkunen kullan nuppu siel pörrää :heart:
 
Vauvan asennosta: Mä olen itse ihan vakuuttunut että vauva on vinosti rt:ssä, peppu tuntuu oikealla ylhäällä ja pää siiten tuolla vasemmalla alhaalla. Mutta tuo meidän neukkatäti käyttää asennon tutkimiseen aikaa ehkä noin kaks sekuntia ja joka kerralla on kirjoittanut korttiin että rt |O - mä en ainakaan luota hänen tutkimuksiinsa.... Rv 29 tai jotain muistaakseni sanoi että vauvan tarjoutuva osa (huom. ei puhunut että onko tarjoutuva osa pylly väi pää) on tosi syvällä lantiossa. Tällä hetkellä musta kyllä tuntuu että se pää kelluu tossa ylempänä, ei suinkaan vielä lantiossa.

Galluppiin: esikoinen syntyi rv 41+4, 3590g ja 52cm, synnytyksen kestoksi papereihin merkitty 6.5h, mutta oli todellisuudessa ehkä lyhempi (säännöllisiä suppareita olin alkanut kirjaamaan klo 20.00, kun tyttö syntyi yöllä 00.30). Minä itse olen syntynyt rv 40+0 tai 40+1 (kaksosraskaus jota alettiin käynnistämään tuossa lasketun päivän tienoolla), painoa minulla ollut aika tarkkaan 3kg ja pituutta muistaakseni 47cm. Mutta ei siis kovin vertailukelpoista dataa kun olen kaksonen :).

Hyvä juttu Nellah että kaikki oli ok! :)

Tässäpä vitten vielä uunituore kuva massustani, tänään siis rv 34+4



Terkuin Talvitie
 
Huomenta!

Laala, mulla ei oo kans ollu mitään hajua miten päin vauva on. Sitten rupes liikkeet tuntumaan vasemmassa kyljessä (varsinkin kun menee kyljelleen) sekä juuri navan tuntumassa. Silloin vauveli oli kääntynyt pää alaspäin. Ihmettelin vielä neuvolassa, että miten se voi olla pää alaspäin, kun en tunne tuolla ylhäällä liikkeitä ollenkaan, kunnes hokasin että eipä se siellä jalat suorana tietenkään ole...
Saapi nähdä pysyykö niin päin, vai vieläkö heittää kuperkeikkaa... :D
Mulla alkaa viimeinen työviikko, sitten äippälomalle. Tosi vaikea on ollut jaksaa fyysistä työtä ja kiinnostuskin rupeaa olemaan ihan muuta kuin kymppi. :whistle: :x
Talvitiellä ihana masu, mä oon niin kateellinen teille, kelle ei tuu muuta kun maha...
 
manna juu siis tunnustelihan se neuvolan täti sitä tarjontaa viimeksi, mut siitä on 2vk siitä neuvolasta ja seuraava neuvola on vasta ens viikolla ja se sano että tässä välissä olis pikkaisen parempi vaihtaa asentoaan, ku oli nimittäin poikkitilassa... JA siis ei sanonu edes että kumpaan suuntaan oli pää, mut sen verran oon nyt päätelly että olis ehkä vasemmalla kun terävät potkut tuntuu oikeal kyljessä...
Plus siis että musta vähän tuntuu että toi olis vaihtanu sitä asentoaan jotenki...


 
Maanantaita. On taas tullut tekstiä kun ei ole viikonloppuna täällä käynyt. Kommentoimaan en jaksa rueta. Mutta ilmeisesti kaikki pääsääntöisesti hyvin eikä enempää vauvoja ole syntynyt??

omaa napaa. Täällä myös arvotaanko että soitanko synnärille vai mitä teen. Eilen kun ajettiin kotio alkoi mahaa kiristämään ja selkää särkemään.
Kyljet oli ihan tulessa, koko maha kova ja kireä ja selkää särki lapaluista alaselkään.

Ei siis varsinaisesti supistellut. Vaan tuo oli ihan jatkuva olotila. Illalla tuli pari ihan kunnon supistustakin.

Kokoyön oli maha myös ihan kova. Kipuja ei kuitenkaan ollut ja sain nukutuksia. Vasta aamulla kuuden jälkeen alkoi mahakin rentoutumaan.

Mutta nyt nuo säryt ja kiristelyt tuntuvat taas alkavan.

Joten pitää tässä nyt seurailla ja arpoa omaa oloaan että pärjääkö tässä kotosalla vain pitääkö lähteä synnärille näytille.

Tää on niin hankalaa, pitäisi olla oma lääkäri joka sanoisi että mitä pitää tehdä ja milloin.

Taisi olla vähän liian rankka viikonloppu takana. Mutta eipä tässä nyt auta muutakuin ottaa rennosti ja koettaa olla stressaamatta.

Mitäs mieltä te olette???


t: Solina ja Kirppunen rv 32+1



 
heikku ja vaaveli75 Tässä teille yksi linkki kilpirauhasen vajaatoiminnasta:http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=pot00173
Tuossakin artikkelissa sanotaan että TSH pitäisi olla välillä 1-2, lienee juuri se arvo joka sulla vaaveli75 oli koholla.Vajaatoiminnassa juuri TSH nousee ja T4V laskee.Omat arvoni ovat olleet koko raskauden suht. hyvät, TSH kylläkin jopa alle yhden mutta T4V roikkunut vähän liian alhaalla.Lääkitystäni nostettiin heti alussa ja neuvolalääkärikin sanoi että TSH pitää olla alle 2.5 ja hänen mielestään se on vielä niistä arvoista tärkeämpi mittari.
No tässä loppuraskaudessa vajaatoiminta ei kyllä enää uhkaa lapsen kehitystä mutta äidin aineenvaihduntaan se vaikuttaa,lapsesta voi tulla pienikokoinen ja mahd. syntyä ennen aikojaan.Alkuraskaus on tärkeämpi,silloinhan kaikki kehittyy.Vajaatoiminnan oireet loppuraskaudessa eivät kyllä tunnu mukavilta.Mikä on vointisi vaaveli75,löydätkö itsestäsi oireita jotka viittaisi vajaatoimintaan?Kilpirauhasfoorumista saa myös hyvää tietoa,vaatii kuitenkin rekisteröitymisen,vieraana voit kysellä ilman rekisteröintiä.
Voitko vaaveli75 vielä kertoa paljonko oli sulla tuo T4V?Ja kuka lääkäri tulkitsi arvojasi?

t. mamma67 ja pikkuinen 32+1
 
Nyt sain luettua kaiken.
Hyvä että mannan tilanne näyttää paremmalta ja ettei muillakaan kivut ja supparit ole saaneet mitään sen kummempia aikaiseksi.

gallappiin. Itse synnyin rv 37++ 2800 ja 48cm mies oli mennyt pariviikkoa yliaikaiseksi ja oli reilut 4kg ja yli 50cm ( tarkkoja mittoja en muista)

meidän esikoinen syntyi rv 37+1 2260g ja 43cm tyttö
kakkonen syntyi rv 40+4 3400g ja 49cm poika

Tästä povataan n. 3kiloista. Mutta eipä sitä ikänä tiedä miten kasvaakin ja voi yllättää suuntaan tai toiseen.


Mie sainkin tekemistä nyt viikonlopun takia. Meidän tytölle lahjoitettiin kaksi ISOA vaatekassillista vaatetta. Onneksi kaikki ovat isoja vielä tytölle, kun noita oikean kokoisia vaatteita riittää meillä muutenkin. Mutta on ne nyt käytävä lävitse ja lajiteltava, ja keksittävä säilytyspaikka, odottamaan tarvetta. Eli tytön kasvua.

Lisäksi vauva sai myös ISON kassillisen vaatetta. ( iha kuin meillä ei sitä muuten olisi tarpeeksi)

Noita vaatteita on siis aivan valtavat läjät.


Voi paska, mittasin just verenpaineet kun en ole niitä keskiviikon jälkeen mitannut. 160/104 ehkäpä pikkasen liian korkeat.
Menen nyt ja lahjon lapset lastenohjelmien ääreet että saisi rauhan ja hiljaisuusen taloon.
Ja sitten toivon että onnistuisin puolisenkin tuntia vain pötköttelemään ja ottamaan tosi tosi rennosti.

Jospa ne sitten olisivat taas edes vähän matalammat. Jos eivät niin sitten soitto äippäpolille. Kun näitä mahakipujakin nyt on.... pitäkää peukkuja että laskevat ja kivut hellittää.


t. Solina ja Kirppunen
 
laala sillon kun soitin synnärille niin ne sanoi että joskus synnytys alkaa juuri näillä kivuilla, vaikkei supistuksia juuri olekkaan. käski ottaa panadolia ja seurata ja mennä näytille jos siltä tuntuu. no meninhän minä mutta kaikki hyvin. sanoi että näitä kipuja voi nyt tulla kun synnytys alkaa lähestyä, paikat siis avautuu. käski taas ottaa panadolia kipuun ja näytille sitten jos tulee säännöllisiä supistuksia tai vuotoa.

toi on siis ihan tavallaista..kai! mä mietin vaan koko ajan että vauvalle käy huonosti, mutta eihän se niin voi mennä..? tulee vaan keskenmenon kivut mieleen, mutta onhan tää ihan eri juttu kun se 6cm pitkä joka sillon kuoli..? :saint:

vaavin asento mulla ollut aina rt kun on tunnusteltu tai ultrattu. nyt sitä alkaa itsekkin jo ymmärtämään miten se siellä on. vauva on siis jo laskeutunut muttei kiinnittynyt. pää silti koko ajan tuolla lantiossa ja peppua puskee oikeesta kyljestä pihalle :x muutenkin kaveri oikeella viihtyy enemmän. hienosti näkyy kun on ihan "pinnassa" niin koko selkä/kylki kaari :heart: silti mojovia potkuja tuee välillä kylkiluiden alle tai tuonne rakkoon, että kyllä se viellä pääsee monottamaan vaikka sikiöasennossa ja ahtaasti masussa onkin :D

solina kyllä sulla nyt on paineet korkeella, vaikka ne sulla muutenkin on suht korkeet.. etkö pääsis vaan neuvolaan kattoon onko proteiinit plussalla niin ei tarvi synnärille asti lähtee..? mulla oli myös eilen paineet koholla, mutta kun rauhotuin niin taas laski. koitappa ottaa iisisti hetki ja olla ajattelematta verenpainetta ja mitata sitten uudelleen :saint:

(.) nuo mun mainitsevat kivut jatkuu vaan :headwall: onneksi neuvolalääkäri ensiviikon keskiviikkona (toivottavasti edes jotenkin pätevä näissä jutuissa) näkee sitten onko tilanne muuttunut edellisestä, jolloin vielä 3cm suljettua kanavaa. on se nyt ihme jossei mitään tapahdu, kun supistellu viikosta 16 ja nyt viikon verran kamalia polttoja, ja paikat vaan on ja pysyy kiinni :kieh: eihän tää tyyppi pääse ikinä maailmaan jos näin jatkuu!!

eilen päivällä järkyttävää vatsa/selkäkipua ja illalla alkoi päänsärky. sitten vauva aloittikin tutun iltajumppansa ja sain kaksinkerroin olla kun sattu niin prkleesti :x sormien nivelet kipeet ja ei taivu. nyt alkanut polvetkin vihotella :kieh: viikonloppuna sorruin taas herkkuihin ja paino onkin melkein kilon enemmän kun perjantaina( myös 2vko sitten sama)

tänään neuvolassa perhevalmennus :D

JJ-t ja Joona 34+3
 
heipsan!

Solina toivotaan että noi paineet laskis, on nimittäin aika korkealla! kyl mie varmaa oisin jo soittanu ja lähteny näytille!

muuten toi mahan kovettuminen johtuu ku miullaki saattaa ollaa välillä monta tuntiaki putkee iha kivikova masu, mistähä se johtuu?? ei oo mikää kiva tunne vaik ei hirveen kipee oliskaan.. on noita kipuja sit muuten.. :( tuntuu että vauva koittas kokoajan tunkee itteesä alemmas..

miulla on vissii joku lihas jumissa tossa vasemman rinnan alla :O no se on ollu jo kuukauden verra ainaki mut ku tulee joteki kipeeks kokoaja enemmän.. esim, ku käännän kylkee ni sattuu ja ku niistän nenää tai käyn vessassa ku joutuu pinnistämää :D enhä mie kykene synnyttämää ku en pysty yhtää jännittää tuota vatsaa.. !! :O sellane pistävä kipu siihe tulee.. :( mut mitäs sille oikei vois tehä?!

ziki ja kerttu 31+3
 
JJ-t no mut eikös se oo hyvä ettei viel edistystä tapahdukaan? Eihä sen viel kuulukaa syntyä :) Ja mie tiedän erään jolla supisteli tosi kovasti jo 11 vkolta alkaen ja sai estolääkityksiäkin jne. Syntyi vasta 39+ vkolla eli ajallaan.

Täällä vaavi kans puskee tonne kylkiluihin.. Viel ei onneks iha kamalia kipuja oo.. Tai sit en vaa viihti valittaa :D ;) Mul kans vaavi ollu koko ajan ain RT:ssä ja viimeks neuvolas sano, että on pää tosi hyvin jo asettunu sinne alas. Et harvinaisempaa ois et kiepsahtais viel perätilaan. Toki niitäkin tapauksia on. Raskausarvilta myös säästytty tähän asti.. *koputtelee puuta*.. saa nähdä miten on sit myöhemmin..

SS / mytty 33+3
 
JJ-t Mä en usko että ne kivut pystyis tarkottaa että vauvalle kävis huonosti, koska keskenmenotilanteessahan ne kivut vaan on just sitä että se elämään totaalisen kykenemätön rääpäle syntyy, eli ne on siinäkin sit synnytystä enteileviä kipuja tavallaan. Nyt jos meidän pienet syntyis niin nehän oli jo parikiloisia, mikä on jo erittäin hyvä koko syntyä. Näillä viikoilla en enää jaksa pelätä, varsinkin kun potkut tuntuu niin elinvoimaisilta ja voimakkailta!! :)

) .) Kävin tapaamassa mun seminaarityön ohjaajaa, yhdeltä pitäis tavata harjoitteluohjaaja ja viideltä olis tentti mihin en oo yhtään lukenu..... Vähän harmittaa tuo tentti, koska jos (kun) en pääse siitä nyt läpi, niin se menee ens vuodelle rästitentiksi, koska seuraava tenttimahdollisuus olis 11.5... Ja silloin en kyllä varmasti mee mihinkään tenttiin jos on kotona joku 2vk ikäinen vauva. Mut onneks kaikki muu olis hyvin nyt työn alla, niin että muuta ei pitäs jäädä ens vuodelle roikkumaan... Eikä tämäkään välttämättä jää, riippuu ihan kysymyksistä. Plus että mähän siis olen pitänytki prioriteettina että saisin läsnäolopakolliset jutut tehtyä ja harjoittelut tänä vuonna pois alta, ens vuonna ehdin ihan hyvin tenttiä jonkun kasvatuspsykologian jos se sinne jää. Ei onneks oo montaa opintopistettä.

Laala ja Punkero rv31+6
 
No niin moi kaikille vaan =) Ihana kuva Talvitiellä masusta :heart: en muista kuka nyt kirjotti,mutta juu,ihan samaa mieltä että tulispa tota pelkkää mahaa eikä muuta siihen kylkiäisiksi =)
Noista supisteluista mistä JJ-t kirjoitti niin nyt on mullakin ollut samanlaisia,menkkamaisia kipuja..lyö alaselän ihan lukkoon ja alavatsaan särkee niin pirusti,että jos pikkunen viel sattuu liikkumaan samaan aikaan niin auts!
Ja mä oon nyt huomannu että noi alkaa aina samaan kellonaikaan illalla,siis puol 9 illalla alkaa ja kestää sen reilu puol tuntia ja sitte taas ei mitään.Myöskään autossa mä en voi edes olla edes sellasta aikaa et täst Vantaalta ajaa Helsinkiin,vetää heti alaselän jumiin ja taas alkaa menkkakivut..hmm..outoa..
Ja mitä muuta..närästys senkun jatkuu.. :headwall: jos jollakin kysyttävää apteekin reseptivapaista när-lääkkeistä,niin täällä yks joka on kokeillut kaiken!heh heh..mutta nyt oon löytäny sitten taas tuon iänikuisen vanhan konstin(en tajuu miks en aikasemmin sitä jo tajunnu)-nimittäin ruokasoodan.sillä lähtee närästys..ei tod.hyvää,mutta toimii!
Eipä tässä sitten muuta taas,tai eihän tossakaan nyt mitään tähdellistä ollut sinänsä..koitetaan pärjäillä mahaset :heart: :heart: :heart:

Heidi ja Yömöyhijä 32+1.
 
Eihän ne mihkään laskeneet. Eli kunnollisen levonkin jälkeen paineet edelleen 150/102

Oma neuvola lomalla, koko terveyskeskus on lomalla tämän viikon. Näitä pienen paikkakunnan miinuspuolia.... Lähin neuvola on 20km päässä. Sielläkin vain yksi ihminen töissä tämän viikon. Joten on hyvin hyvin kiireinen.

Puhelimessa kuitenkin pääsin hänen kanssaan puhumaan tympeästä vastaanottovirkailijasta huolimatta.

Ja lähtö äippäpolille taitaa tulla. Puhui ainakin että voisi suoraan lähetteen laittaa. Ei ollut just koneen ääressä joten soittaa mulle hetken päästä takaisin ja sitten selviää....

:/ Eipä tämä nyt mikään yllätys ollut että mulle taas kerran raskausmyrkytys iskisi. Mutta silti.... veetuttaa. Menee taas loppuraskaus murehtimiseksi ja suplimiseksi että saa lastenhoidon yms järjestymään.
Onneksi aletaan jo olemaan hyvillä viikoilla ja vauva mylläyksestä päätellen voi hyvin.

Mutta nyt odottelen sitä puhelua ja sen jälkeen tiedän että lähdenkö äippäpolille nyt heti vaiko myöhemmin.

-Solina ja Kirppu rv 32+1
 
Onneksi huomenna neuvola.Rupesin tänään kattomaan neuvolakorttia ja mulla on edelleen sama paino ko 19.12 neuvolas punnittu.Rupes vähän pelottaa että onko se "vaarallista".Varsinkin ko vauvan liikkeet vähentynyt,mutta eikö se muutenkin hiljenny vähän näille vkoille mentäessä.Ehkä mä otan ihan turhaa stressiä kaikesta..

milky 31+3
 
Hyvää maanantaita kanssasisaret!

Ääh, olin kirjoitellut melkein romaanin ja sitten nettiyhteys pätkäisi ja teksti hävisi taivaan tuuliin - enkö tästä ikinä viisastu ja kirjoita tekstiä ensin jonnekin muualle tai varmuudeksi copy ennen submittia. Höh. No mutta:

Milky, sie syöt niin vähän...eihän se paino voi hirveästi nousta silloin! Mullakin on pysynyt nyt samoissa useamman viikon, kun oli mahatauti jne. Joku sanoi, että kyllä se vauva ottaa kaiken tarvitsemansa ja äipälle jää vähän vähemmän sitten.

Solina, tsemppiä! Ja JJt samoin kipujen kanssa. Meilläkin eilis-ilta vierähti äippäpolilla päivystyksessä, kun iltapäivällä alkoi kamalat vatsakivut koko mahan alueella, eikä pystynyt liikkumaan ei juuri mitään. Uikutin vaan sängyn pohjalla ja kahden tunnin päästä lähdettiin sitten polille. Soitin sinne ensin. Supistuksia tähän ei liittynyt, mutta koskaan aiemmin ei vastaavia kipuja ole ollut.
Polilla menikin sitten 4 tuntia lääkäriä odotellessa. otettiin pissa- ja verinäytteet ja vauvan sydänkäyrää monitoroitiin tunnin verran. Kaikki arvot ok. Lääkäri stten lopulta tutki sisältä ja ulkoa ultralla ja mitään syitä kivuille ei löytynyt. Ei viitannut umpisuoleenkaan, kun kivut alkoivat itsestään helpottaa. Ehkä kyseessä oli joku mun vatsataudin jälkioire?

Hyvä uutinen oli kumminkin se, että pienokaisella on kaikki hyvin (vaikka äiti alkaakin olla aika loppu). Painoarvio 2,2 kg ultran perusteella ja kaikki mitat meidän poitsulla suunnilleen keskikäyrällä. Huoh. Kyllä helpotti kuulla, että rakenteet näyttivät normaaleilta kaikkien meidän aiempien pienipäisyysepäilyjen ja niskaturvotusjuttujen jälkeen (jos joku vielä niitä muistaa).

emmie, pk-tapaaminen on Kampissa, jossain tilavassa kahvilassa (jonka nimi on mennyt multa ohi) 10.3. kellonaikaa ei vielä ole sovittu.

Laala, meillä asukki ollut koko ajan perätilassa paitsi viimein viimeksi neuvolassa epäilivät, että on kääntynyt rt ja nyt eilen ultralla vahvistui, että pikkuinen on ainakin toistaiseksi pää alaspäin. Liikkeet tuntuvat enimmäkseen oikealla kyljessä vyötärön korkeudella ja niitä aaltomaisia muljahduksia tapahtuu navan kohdalla. Usein liikkeet tuntuvat kahdessa kohtaa samaan aikaan täysin eri puolilla mahaa :)

Mitäs muuta...perjantaina sattui putkivahinko ja yläkerrasta valutti vesiä alakertaan. Onneksi putkimies saatiin nopeasti paikalle ja nyt kaikki kunnossa. Kuivattu on ja vuoto tukittu. :)

Viimeisiä viikkoja viedään - huih.

Kadak & pikku-olio 34+0

MUOKS. Ai niin, anopin kanssa ommeltiin viikonloppuna kangassuoja äitiyspakkauksen pahvilaatikkoon - meidän vauvan tulevaan ensisänkyyn :) Siitä tuli oikein soma sänky! Suunniteltiin se ensin äidin kanssa ja sitten anoppilaan ompelemaan :)
 
millipilli
Solinalle tsempit :hug:

Mä olen nyt omanapainen lurjus... äsken pakkasin kauheella kiireellä mun ja pojan tänään Lappiin lähtevät matkatavarat :D ite lähdetään perässä keskiviikko-iltana.

Vointi on ihan ok, supistaa usein, herkästi ja paljon mutta pääasiassa kivuttomasti joten ihan hyvillä mielin uskallan reissuun lähteä. Huomenna vielä meen neuvolaan aamusta niin saa varmistuksen että kaikki on muutenkin hyvin.

millipilli & Frank 34+1
 
kadak heh, mekin oltiin päivystyksessä 33+6 niinkun tekin ja sama painoarvio 2.2kg :heart: oliko teille poika tulossa vai tiedättekö edes..?

milky eihän sen painon välttämätä kuulu kokoaikaa nousta. mullakin jopa laski kun jätin suolan ja sokerin pois. sitten riippuu tosi paljon myös lähtöpainosta. kannattaa kuitenkin ottaa neuvolassa puheeksi! mulla vauvan liikkeet muutti erilaisiksi viikon 30 tienoilla. nyt ne on taas tosi vahvoja mutta juuri erilaisia kun ennen.

millipilli otahan nyt raukallisesti ja hyvää reissua!!!! saadaankohan me mitään treffejä järjestettyä..? :/
 

Yhteistyössä