<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Galluppi edellisistä raskauksista

41+6, 3620g, 51cm, poika
37+4, 4530g, 48cm, poika(sokerivauva)
39+2, 4280g, 51cm, poika(sokerivauva)

Nyt tästä tulokkaasta on tulossa aika paljon veljiään pienempi jos ei ota kasvupyrähdystä viime metreillä. Painoarvio maanantailta 32+1 1700g.

NK32+5
 
Heikku: ilmeisesti sit vasta olis syytä huolestua jos ois pitkään jatkunut hoitamattomana ja ollut korkeita arvoja... en oikein tiä. Mut mulla siis oli 4,21 kun raja-arvo oli 4,0.

Meille tulossa esikoinen, mut omat mitat ovat olleet 48cm ja 3050g ja oisiko ollut jotain vk38 kun olen syntynyt. Mies ollut myös 48cm mut painanut n3,5kg. Neuvolas toi kätilö onkin sanonut, et ei varmastikkaan tule kovin suurta, vaikka keskikäyrällä vauvan paino meneekin. Oma nykyinen pituus on mulla 155cm joten masu tuntuu jo nyt isolle. Juuri eilen miehelle kauhistelin, et nythän se sit vasta alkaa kasvaakin jos kerran tää loppuaika menee vaan kun vauva kerää painoo...
Tuleeks kellekään muulle semmoisia huonovointisuuskohtauksia, kun tuntuu et ahdistaa ja puristaa ja ei saa kunnolla hengitettyä. Vähä samanmoinen olo kun sillon jos koittaa maata selällään. Oon ite tulkinnut et toi masu painaa keuhkoja ja/tai palleaa ja varmaan kaikkii muitakin sisäkaluja ;)
 
koko galluppi Poika: 38+6, 3330g ja 51cm

minä sitten vähän pienempi. rv 42, 3250g ja 51cm

tästäkin tulokkaasta kasvun perusteella tulossa noin 3500g jos mennään loppuun asti viikoissa mut jos syntyy samoilla viikoilla kun esikoinen niin 3300g
 
KokoG: Lista lyhyt eli esikoinen syntyi 41+5, 4185g ja 53cm (Enkä mitenkään isona oo osannu koskaan pitää :xmas: )

Ite oon ollu sen 3450g ja 50cm ja syntyny 42+3

Saas nähdä sitten miten tän kanssa tulee menemään. :)
 
Koko galluppi
rv 39+3 3320g ja 50cm tyttö
rv 40+6 3650g ja 52cm poika
rv 40+0 3920g ja 53cm poika
näistä kahdesta ennustettu kaksosiksi isokokoisia.

Soittelin tuossa äippäpolille kun on enemmän ja vähemmän eilisestä supistellut. Käskivät näytille jos ei rauhoitu. Tuli jo vartin välein, mutta nyt on hieman rauhoittunut. Toivotaan että loppuvat kokonaan.

vuffi + rv 32+2 :heart: :heart:
 
jos tää mun viesti ei tuu perille tai mysteerisesti taas häviää ni en kirjota enää ikinä :headwall: :headwall:

galluppi poika syntyi 36+3 ja oli 2660g 48cm
minä synnyin ja vähä etuajassa ja oli 2700g ja 49cm et aivan samoissa pojan kanssa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
jos tää mun viesti ei tuu perille tai mysteerisesti taas häviää ni en kirjota enää ikinä :headwall: :headwall:

galluppi poika syntyi 36+3 ja oli 2660g 48cm
minä synnyin ja vähä etuajassa ja oli 2700g ja 49cm et aivan samoissa pojan kanssa =)

Perille tuli.. ei tartte hävitä minnekään. :D
 
Moi kaikille!

Taas on vierähtänyt vähän aikaa siitä, kun viimeksi kirjoittelin. Kauheasti olisi siis taas kommentoitavaa, mutta ehkä yritän edes vähän pidätellä, ettei tule jälleen novellia.

Nippikselle oikein paljon onnea pikkuprinssin johdosta!! Huimaa, että "meidän" ensimmäinen vauva on nyt syntynyt.

Lovisalle tervetuloa!

Supistuksia en voi väittää juurikaan toistaiseksi tunteneeni. Myöskään vauvan hikasta ei ole minkäänlaisia havaintoja. Tosin tuo osin edessä oleva istukka selvästikin vaimentaa yhä edelleen noita liikkeitä. Välillä en tunne mitään, mutta samaanaikaan vatsa pomppii edestakaisin :D

Raskausarvista: vatsa ja takapuoli ovat jo ihan täynnä niitä, vaikka joka päivä ihoa rasvaankin, syön vitamiineja ja juon paljon vettä. Ilmeisesti mun iho vain on niihin taipuvainen. Itse kauhistelen niitä, mutta onneksi mies ei ole niistä moksiskaan.

Meillä on tytölle ollut nimi valmiina jo ikuisuuden, mutta pojan nimi on edelleen arvoitus. Tosin tytönhän masusta uskomme tulevan, joten eipä sitä pojan nimeä ole tosissaan edes pohdittu.

Neuvolassa tuli käytyä viikko sitten seuraavanlaisin tuloksin:

Painonmuutos +700g viikko, yhteensä noin 8,5 kg raskausaikana.
Pissa puhdas
RR 120/70
HB 104
Sf 27 (keskikäyrällä, vaikka maha näyttääkin lyhyydestäni johtuen isolta)
tarjonta PT
liikkeet ++
syke +

Painoa oli tullut todella rutkasti siis neljässä viikossa, mutta toisaalta eilen vaa'alla käydessäni painoin taas kolme kiloa vähemmän. Ilmeisesti siis turvotustakin on ollut. Alkuuvikosta olin kyllä vatsataudissakin, mutta se ei kyllä aiheuttanut niin totaalista "tyhjentymistä", että sen vuoksi olisi paino vähentynyt noin paljon.

Omasta olotilasta vielä sen verran, että joudun molemmissa käsissä pitämään nyt lastoja niiden rannekanavien ahtaumien vuoksi. Lisäksi tällä viikolla olen sairastanut sekä vatsataudin & flunssan, joten ei kyllä tällä hetkellä ole mikään voittajaolo :( Tähän kun lisää vielä sen, että liitoskivut alkavat heti pienimmänkin kävelylenkin myötä, niin ei tämä raskaus kyllä tunnu miltään parhaimmalta ajalta elämässä.

Tinkatar ja Pikkiriikki 30+6
 
AAM
niin ja sun pitää huomioida että meillä on toisiks "kiireisin" viestilista ko kattoo viesteissä menee ohi ainoastaan maaliskuun mammat :D ko ne on jo äippärillä ja ei mtn tekemistä |O :LOL:

noi esikoisista vouhottavat ei oo verrannollinen meidän listan kanssa ko se on perustettu 06.01.09 ja meillä kuite helmikuun alusta.. :D :D tein pikaempiirisen tutkimuksen..

mut eiköhän me maaliskuiset ohiteta kohta ko ne jää hoitelemaan vauvojaan :LOL: ;)
 
[/b]seuraa avautumista!!! |O anteeksi kiroilu!!

ai jumalauta ku kiristää hermoja toi mein äiti!!! tuli puheeks et ollaa huomenna menossa käymää helsingissä miun iskällä, ni kamalaa! enhä minä voi autossa istua ja matkustaa kolmea tuntia! vauvahan voi syntyä matkan aikana ja kuolla ja muuta paskaa!!! vittu et palaa käpy! mie sanoin sille et iha hulluks se on tullu kyl!pikkase kävi ukkoaki ahistamaa noi sen jutut!! mie nyt osaan ottaa ne iha hällävälii asenteella mut ku se ei osaa.. jos tää ennenaikasen tulee ni juuri siitä syystä ku yks hössöttää kokoaja, ni vähemmästäki tulee itelleni stressiä!!! HUH! helpotti, sain purettua johonki tän seisokin otsasta :kieh:
 
AAM
ziki juu sinähän et sit varmasti osaa ukolle sanoa että pitäis päästä jalottelemaan välillä jos iskee pakotus jalkoihin.. juu ihan avuton olet.. :headwall: juu kyllä yhdyn lauseeseen SUKU ON PAHIN !!

i feel foor juu :) :hug: äidit on hieman neuroottisia joskus.. omaa poikaani kun vein rokotustutkimukseen niin alkoholistiäitini piti vartin saarnan "niitten rokotusten" haitallisuuksista ja tutkimattomuudesta.. no täräytin sille saarnan kuunneltuani että NI SINÄHÄN sen tiedät ko alkoholilla suoniasi huuhtelet.. äiti oli hiljaa.
 
joo SUKU ON PAHIN!! ei niiku sen verra luota miuhu,et kyl mie vissii ite tiiän mitä voin tehä ja mitä en! ARGH! mei äiskällä toi neuroottisuus menee jo vähä överiks! :D joutuu salaa siltä kaikkee tekee, esim ehä mie sais ees pyykkii pestä ym.. no imuroinnin oon jättäny nyt ukolle ku lääkäri käski.. :) mut ei sitä juma voi kokoaikaa vaa sohvalla maata!
 
zikiziki, kävitkö lisäämässä ne terveyssiteet sairaalakassilistaan? :) ja automatkailuista ja äidistä...äiti kyllä saa mutkin niin raivoihin ja aika helpollakin, kun rupeaa 'pelottelemaan' ja huolehtimaan kaikenlaisista pikku asioistakin. Me ollaan lähössä huomenna autolla sukuloimaan, matka ei oo hirveen pitkä, mutta tosi usein alkaa supistelemaan just, kun nousee autosta ja samalla tulee kauhea paine virtsrakkoon ja sitten kun pääsee vessaan, ei kumminkaan tuu ulos juuri mitään, mut on tosi ikävä tunne ja vaikea kävellä ja tuntuu, ettei kertakaikkiaan pääse vessaan. Teidän pitää varmaan suunnitella jotkut pysähdysvessatauot matkalle.

vaaveli75, ei voi olla selällään, kun alkaa ahdistamaan, niin se vaan on...
 
Ziki joo toi on vähän ikävää ku sukulaiset on ylihuolehtivia...
Ite pitäs kahden viikon päästä lähtee Helsinkiin äidin ja tädin kanssa, niin äiti on vaan sanonu että älä mee urheilee samana päivänä ja että mies ei saa juoda sillä aikaa alkoholia, jos sen tarviiki lähtee ajaa Hesaan synnytyslaitokselle. :LOL:

) .) Olin aamul mun siskon luona. Se anto viel läjän sellasia retrovaatteita, mitä sil on ollu mun äidiltä lainassa, niitä 70-luvun aitoja ihanuuksia. :D Sitten kävin näyttää äidille mun tukkaa, ku en oo nähny sitä kampaajal käymisen jälkeen... Sit hain miehen puoliltapäivin töistä, käytiin pizzalla ja sit mentiin uimaan iltapäivästä. :) Uitiin molemmat 600m. :) Sitten käytiin Myllyssä Raisiossa, siel on sellanen ehkä maailman ihanin lastenvaateliike, joka lopettaa huomenna. :( No mutta se tarkoitti sitä, et kaikki loput on -70%, joten tuli 70? edestä lastenvaatteita, maksettiin vaan 21?... :D mm. Mayoral, Minymo, ym merkkejä löytyy nyt meidän pienen vaatteista. :p

Nyt käytiin ruokaostoksilla ja mies makso kuukauden laskut, mm. ekan erän Punkeron vakuutuksesta (nyt miestä kuulemma sattuu. :LOL: ), ja nyt pitäs viel miettiä että söiskö jotain.. :p

Punkero on riehunu iloisesti koko päivän. Ihmiset varmaan kummasteli ku mä uimahallin saunassa vaan tuijotin mahaani, kun yks potki villisti. :LOL:

Laala ja Punkero rv31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
zikiziki, kävitkö lisäämässä ne terveyssiteet sairaalakassilistaan? :) ja automatkailuista ja äidistä...äiti kyllä saa mutkin niin raivoihin ja aika helpollakin, kun rupeaa 'pelottelemaan' ja huolehtimaan kaikenlaisista pikku asioistakin. Me ollaan lähössä huomenna autolla sukuloimaan, matka ei oo hirveen pitkä, mutta tosi usein alkaa supistelemaan just, kun nousee autosta ja samalla tulee kauhea paine virtsrakkoon ja sitten kun pääsee vessaan, ei kumminkaan tuu ulos juuri mitään, mut on tosi ikävä tunne ja vaikea kävellä ja tuntuu, ettei kertakaikkiaan pääse vessaan. Teidän pitää varmaan suunnitella jotkut pysähdysvessatauot matkalle.
nyt on lisätty! :) tää on vaa ollu nii jumis koko illan tää sivu että! |O
kuulostaa kyllä tosi tutulle noi vaivat mitä siullaki on autosta noustessa.. pitää vissii vaa huolehtii et pysähtelee tarpeeks usein.. :)
 

Yhteistyössä