<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Nyt mä en enää ymmärrä miten tää toimii!! Kun nyt se eka viesti ei ookkaan enää tuplana mut toi toinen on?! no katotaan miten tän kans käy....

Teeks mä jotain väärin, kun siis kirjoitan tähän vastaus kenttään ja sit vaan painan et vastaa? Ja nyt on joka kerta tullut sit vaan pelkkä valkonen sivu ja oon sitten uudestaan laittanut osotekenttään tän kaksplus-sivun.
 
millipilli
Viestit tulee kahteen kertaan, mutta sitten kun joku muu kirjoittaa viestin tai ite kirjoittaa toisen niin se tuplaversio häviää. Eli ei kannata poistaa niitä tuplaviestejä koska silloin poistuu molemmat
 
siis mitä vittua! mun viesti joka täällä näkyi nin on poistunut. vaaveli ehti sen näköjään lukeakkin enne ku hävis ku oli mulle vastannu.
hermot menee ku kirjoitin pitkän viestin missä asiaakin :headwall: :headwall: :headwall:
 
J-j Hyvä, että kaikki kunnossa.

Supistelijat Minä olen ollut tammikuun alusta supistusten vuoksi saikulla ja nehän vaan pahenee loppua kohden koko ajan. Voimia kaikille näihin vaivoihin :hug:

Jännä juttu kävi eilen, nimittäin olin illalla laittamassa pyykkejä narulle, kun tuntui että jotain lorahtaa ja pian. Mutta mitään ei tullut. Vaan tuli sellainen pöhkö tunne, että olisi kanava auennut. Sen jälkeen supisteli kovastikin (tai mä en enää edes reakoi kaikkiin supisteluihin, koska niitä on niin paljon) ja alkoi koskea selkään. Ja yön sain juosta vessassa, kun vatsa meni sekaisin. Mies sanoi mulle, että älä vielä ala synnyttämään.

Tänään kaikki kuitenkin ok. Jotenkin alaosasto tuntuu "löysemmältä" kuin ennen. Onko kellään vastaavaa?

Mulla on maanantaina neukkula ja sitä odotan innolla.

Ja ne alkuperäiset viikot täälläkin poksuu 34+0 :)

Kaikki vaan ollaan kipeinä. Minä tulossa, mies jo on ja poika ollut kuumeessa alkuviikosta lähtien!!! :snotty:
 
AAM
heh ainakin minä tuota kakka-vinkkiä kirjoittelin jossain täällä muistaakseni juuri kun Jj:t sitä kyseli :D :wave:
ja Se toimii :) kun aikansa siinä nytkyttelee..

Täälläkin supistellaan mutta ei niin kivuliaasti ja pikkumimmi oikoo kinttujaan niin että tuntuu että vatsanahka antaa välillä periksi että reika kumpuaa pian :D oi ko ois vetskari
tuossa kyljessä ja vois napata jalasta kiinni :kieh: :LOL:

loviisa :wave: tervetuloa sinullekin ja ei muuta ko sekaan vaan...

am & hippunen 32+4 hui taas ko on viikendi ohi pian.. mä jo meen maanantaissa :D ni taa räts täällä.. HUI ja vasta mä lykkäsin 30+0 kuvan :eek:
 
Ihana plussa kun jaksaa taas toimia :kieh:

Vaaveli75
Minä siis Helsingistä ja synnärinä kättäri, valittiin jo silloin kun ruvettiin ultra-aikoja varaamaan, yleensä siellä missä ultrataan ni käydään sitten muutenkin, kun paperit siellä valmiina... Esikoisen synnytin kättärillä ja kokemus oli sen verran kiva, että uusiksi vaan. Tammisaaresta tulee kuulemma kaikkein eniten positiivista palautetta, mutta itse en ainakaan jaksa sinne asti raahautua. Naistenklinikka on mun mielestä liian laitosmainen ja kolkko, kokemusta ei ole muuten ku mitä kavereilta kuullu ja heidän jälkikasvuaan käynyt toivottamassa tervetulleeksi.. Siellä tosin varmasti paras apu ja osaaminen jos joku meneekin vikaan tai lapsella ei kaikki kunnossa, lastenklinikkalle kun pääsee heti tunnelin kautta erikoishoitoon..
 
AAM
ainiin suo synnärijuttu no mä olen espoolainen niin enempi ko luonnollista niin tuun jorviin ja olen kyllä ollut tyytyväinen sen yhden kerran mitä olen synnyttänyt.. ihana henkilökunta ja kaikki jotenkin toiminut ultrausta ja polikäyntejä ja sairaalaa myöten..
suosittelen :)
 
Neuvolakuulumisia!

Rv 33+0

Paino 71,6kg eli n. +500g/vko, nyt yht. tullu 5kg (nousee siis hitaasti mutta varmasti :D
Paineet 128/89
Pissa puhdas
Hb 124 eli kivasti noussu raudan alottamise jälkee:)
Sf-mitta 29cm eli vähän keskikäyrän alapuolella
Syke 155 tienoilla, liikkeet ++
RT ja pää kuulema tuntuis asettuneen jo hyvin tonne alas

Kaikki siis oikein hyvin :heart: :heart: Mie oon aika pahasti jutuista pudonnu ku täs pinos en nii usein käy... :ashamed: Jospa terästäytyis sit ku äippäloma alkaa..
 
vaaveli75 me asustellaan vantaalla ja valitsin kättärin koska esikoisenkin sielä olen synnyttänyt ja ainoostaan positiivisia kokemuksia sieltä (itsekkin sielä maailmaan tullut) Naistenklinikalla olen ollu 3 päivää osastolla ja se vasta karvat pystyyn nostikin. lääkärit ei välitä pätkääkään potilaan toiveista jne. mulle koittivat raskauden aikana leikkauskipuihin syöttää buranaa ja en sitä suostunut syömään. aikansa yritti sitä tyrkyttää ja sitten hoitaja kävi toiselta lääkäriltä tiedustelemassa että voisko mulle mitenkään panadolia antaa kun en buranaa suostu syömään. ja se päivystys osasto naistenklinikalla on kanssa ihan kauhee.

jorvista taasen ei oo kokemusta kuin lasten päivystyksestä jossa sieläkin henkilökunta aika tylyä. ainakin ollut mun kohdalla.
 
vaaveli75, valitsin Naistenklinikan turvallisuuden takia ja siellä meidän koko suvun naiset on aina synnyttäneet. NKL:llä on se uusi osastokin perhehuoneineen. Yleisesti ottaen olen kuullut hyvää palautetta kaikista kolmesta pääkaupunkiseudun synnytyssairaalasta, varmasti osaavaa henkilökuntaa kaikissa. Kättäri on joidenkin mielestä mukavin, mutta itse tosiaan ensisynnyttäjän kaipaan sitä turvallisuuden tunnetta :)
 
sairaalakassin sisällöstä: pitäiskö sinne pakata mukaan myös terveyssiteitä? Meinaan, tuleeko alhaalta minkä verran vuotoa synnytyksen jälkeen (tietämätön kun olen vielä)? Jos tarvii, niin ne voisi lisätä muistutukseksi tonne ekan sivun listaan. Luin jostain toisesta pinosta, että niistä saa leikkaamalla kahtia myös 'tee-se-itse' liivinsuojat :)
 
Mamma67,niin juu mä kyllä itsekin vähän hämmästyin tota kilpparikoetta.Se lääkäri sanoi mulle että se otetaan siksi kun mulla on ollut noita sydämentykytyksiä,että joskus ne voi viitata kilpirauhasen toiminnan häiriöön :(
Toivottavasti ei nyt mitään kuitenkaan!
Ainiin!MÄ VALITAN TAAS,ELI:Neuvolassa viime vuoden elokuussa meille annettiin paperi,missä sanottiin että odottava äiti pääsisi sylkitestiin-ilmaiseksi.Noh,soitin tänään sitten sinne hammaslääkäriin ja kyselin että mitäs kun ei oo mulle tullu aikaa sinne sylkitestiin kun sehän tehdään n.rv.30 ja nyt ollaan jo ihan kohta rv32..Vastaus:juu,mikä se sun s-aikas on..joo,ei täällä kyllä näy mitään susta,siis missä jonossa sun pitäs olla täällä?ja kaiken huippu..niin tää muuten maksaa sitten 19,80!Mä olin että aijaaha!ja meille sanottiin et tää on ilmanen.Sanoin sitte tätille et no voinko mä varaa ajan siihen sitte?-AI MIHIN?,SE KYSY.voi jumalauta oikeesti-joo,ei mitää enää..
No sitten mies meni käymään neuvolassa ja sielt sanovat että tää on vuoden alussa muuttunut maksulliseksi myös äidille,enne oli vain isältä maksullinen.Niimpä tietenkin,niin!
Kyllä tässä nyt joka päivä hermoja näköjään koetellaan,mutta jospa se hiukka kasvattais mun sietokykyä..sori nyt kaikille oikeesti jotka viittitte lukee :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
sairaalakassin sisällöstä: pitäiskö sinne pakata mukaan myös terveyssiteitä? Meinaan, tuleeko alhaalta minkä verran vuotoa synnytyksen jälkeen (tietämätön kun olen vielä)? Jos tarvii, niin ne voisi lisätä muistutukseksi tonne ekan sivun listaan. Luin jostain toisesta pinosta, että niistä saa leikkaamalla kahtia myös 'tee-se-itse' liivinsuojat :)
Suosittelen erityisellä lämmöllä :) Ja erityisesti niitä yösiteitä tai sitten semmosia extra imukykyisiä.. Sairaalassa oli semmosia vaippoja, ne oli aika epämukavia kun siis oli puol metriä pitkä, 5 senttiä paksu ja leveyskin oli ihan komea, hankaloitti liikkumista, mikä oli muutenki jokseenki vaappuvaa/vaikeeta.. Itselläni oli jälkivuoto reilusti runsaampaa kuin normi menkkavuoto, mutta sekin taitaa olla yksilöllistä ja siis noita siteitä kannattaa varautua käyttämään useita viikkoja. Tamppoonia ei luonnollisestikkaan suositella :whistle:
 
AAM
Sairaalan norsuvaipoista.. :)
käyttelin pari ekaa päivää niitä kun vuoto oli aikas runsasta niin että mitkään lipresset tai öölweissienkään XXXL siteet ois kestäneet :whistle: :ashamed:
sit ku rauhoittui tyyliin runsaaksi menkkavuodoksi niin vuokkosia käytin koska mulla muutenkin libresset ja alwaysit hauduttaa ja alkaa hiostamaan. Vuokkosfani :heart: :LOL:
 
Allusmamma: mul olikin sellainen kutina, et täältä oisin tuon vinkin lukenut :)

Heikku: mä kans kävin kilpirauhaskokees kun oon kärsinyt iät ja ajat sydämentykytyksistä. Toinen arvoista olikin yli raja-arvon, mut sen verran vähän ettei tartte mitään tehä, kontrollikoe otetaan kuukauden päästä ja sit kun olen synnyttänyt. Pelästyin jo vähän kun googletin, et jos on kilpirauhasen vajaatoimintaa niin se voi vaikuttaa sikiön älykkyyteen, mut ei kuulemma huolta noin pienellä poikkeamalla kuin mulla oli. Kuiva iho ja kutina mulla on jokapäiväinen riesa kun olen atoopikko.

Olen kans Espoosta joten kait toi Jorvi olis sit synnytyspaikkana loogisin. Tosin meiltä on yhtä pitkä matka molempiin (Jorviin ja Naistenklinikalle). Viimeksi vaan kun kävin suppareitten takia Jorvis ni vastas oli tosi töykeä nuori kätilö ja lääkäri joka ei osannut itse tehdä mitään vaan se kätilö opasti kaikes ja sit toinen lääkäri kävi tulkitsemas ultrakuvan kohdunsuulta. Tuli vaan sillon niin epävarma olo...
 
Heikku Mä kävin syksyllä tossa sylkitestissä.Ja mulle kanssa neuvolasta sanottiin että on ilmainen "odottavalle perheelle" ja pitäisi päästä äidin jonojen ohi että saa raskausaikana hampaat hoidettua..No kun soitin varatakseni aikaa niin tyly nainen siellä ilmoitti että ei toi sun raskautes mihinkään vaikuta.Maksoin sitten sylkitestistä ja hammaslääkäriaika mulla on 3.4 eli sillon kun on mun la.!!Sanoivat vielä että peru jos et pääse tulemaan :kieh: Idiootit :kieh:
 
AAM
joo meille tuli samanlainen hammashuollosta vastaus että et sä mihinkään "erikoisryhmään" kuulu että ihan siinä missä muutenkin niin menette :xmas: :kieh: sillei :wave: et kiitti vaan kun huolehditaan odottavista äideistä kun hyvinkin voi sitä aikaa joutua odotteleemaan muutenkin.. :headwall:

Jorvi ystävälläni ei kyllä ole samat aatokset myöskään jorvista.. :( mutta hänenkin siitä huolimatta tulee seuraavankin siellä synnyttämään, se on vain henkilökemia joka ei kohdannut häntä hoitaneen kätilön ja hoitajien välillä.. sääli. Mutta uskon että niitä on joka sairaalassa :)
 
vaaveli75 mikä lukema arvoissa olisi sitten jo vähän huolestuttavampi ton älykkyyden suhteen?rupesi kiinnostaan..

Juupa juu,ne on hammaslääkärit näköjään kaikkialla vähän mistä mikäkin,ikävää..
Mut toi oli kyl kaikkein pahin mikä misStarilla..laskettun aikana.Voi jessus niitä.. :headwall:

Mä valitsin oikeestaa naistenklinikan ihan tosta vaan,kait se tuli sit vähän siitäkin kun jo edesmennyt äitini synnytti mut siellä..sitte jälkeenpäin sain tietooni vast että siellähän on se vs-tehohoito jos jotain sattuu käymään niin onpahan lähellä.siellä mulla kaikki ultratkin ollu,niin mikäs siinä =)

MUTTA NYTTEN HYVÄÄ PERJANTAITA KAIKILLE JA HÄLÄUKSET JOK´IKISELLE :hug:
 
tehhäämpä semmonen galluppi edellisistä raskauksista että millä viikolla synty,kumpi tuli,paino ja pituus!! =)

miun pikkuset:
38+5 , 2800g,47cm,tyttö
40, 3240g,50cm,poika
40+2, 3200g,46cm,poika
41+4, 3300g,49cm,poika
39+2, 2900g,48cm,poika

ja minä itse olen syntyny 42 viikolla paino 2900g ja 48cm... elikkäs lapset aika lailla samankokosia ku mie oon itse olli syntyissään!! ei hirmu isoja oo tullu. viimeneuvolakäynnillä,viikolla 30+3 sf-mitta oli 24cm ja lääkäri käsikopelolla arvioi reilu kiloseksi.nyt se vois olla 1.5kg. viikkoja nyt 32+3
 
niinhän sitä sanotaan että lapsen paino on lähempänä äidin syntymäpainoa ku isän. mun mies on ollu synttyissään 3930g ja 51cm.aika iso.
aattelin jo ettei tuo mun viesti tullu edes perille ku meni tilttiin nämä sivut....
 

Yhteistyössä