<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

tulehan sitten kertomaan kuulumiset!! mä odottelen ihan rauhassa että mies tuleekotiin, mutta eiköhän mekin lähdetä käymään. mun äiti kuiteskin synnytti esikoisensa rv 36, niin ei olla kaukana :eek: hui alkoi oikeen pelottaan!!
 
MIHIN VITTUUN MUN KIRJOITUS HÄVISI?? entteriä painoin niin hävisi ja en ollutkaan yht'äkkiä kirjautuneena :kieh: :kieh: :kieh:

Nippiksella paaaaaljon onnea :flower:

Mun aamupissauksesta ei tullut mitään, en saanut tarpeeksi tavaraa tuotettua :ashamed: Yöllä olisi tullut vaikka kuinka paljon jos olisin tiennyt, että olisin voinut jo aamuneljältä ottaa näytteen, noh huomenna uusiksi sitten ja jos juominen auttaisi asiaa.

jaahassu ja sammo 33+2
 
hmm, voi meitä ja teitä :) täytyy kai alkaa pesemään loppuja vauvanvaatteita, että saan pakattua jo etukäteen pienellekin kotiutusvaatteet. Äiti kävi ostamassa meille sellaisen ihanan ruskean pehmeän pörröpuvun lindexistä ja siinä olisi hyvä vaavi sitten kotiuttaa. Voisin yrittää ottaa vaikka kuvat kotiutusvaatteista :)




Puuttuu vielä pikkutumput vauvalle käsiin ja sitten vähän pienemmät valkoiset puolipotkarit (nyt löytyy ainoastaan kokoa 60). Eiköhän noi huhtivauvalle riitä, kun kumminkin autolla mennään melkein ovelta ovelle.

Halauksia kaikille, joilla huono olo / huoli!

kadak&olio 33+3

 
Mä just eilen pääsin sanomasta neuvolan tädille, että on mennyt ohi sellanen itkun tihrustaminen ja liikaherkkyys, niin enköhä pillahtanut itkuun kun luin vauvauutisen täältä! ONNEA VAAN! =)
Eilen oli neuvola. Tyyppi oli kääntynyt pää alaspäin, niinkun arvelinkin. Sf-mitta oli 26,5 eli ei olla enää siellä yläkäyrällä, mutta käyrällä kummiskin. Painoa tullut kaiken kaikkiaan vajaa 8 kg. Siitä en jaksa kummemmin paineita ottaa, oon syöny just mitä on mieli tehnyt. Turvotusta ei onneks oo juurikaan.
Hemppa on edelleen alle sadan, ei nouse näköjään Obsidanillakaan. No, on tässä tolpillaan pysytty tähänkin asti.
Mites ne sykkeet ja sukupuolen veikkaukset menikään? Meillä ollut sykkeet ekalla kerralla 150, sen jälkeen 140-145.
Valkkaria lorahtelee ihan kiitettävästi, välillä pitää käydä tarkistamassa et onks se sitä vai mitä....
Vointeja!!!

Susse + VeikkoVilhelmiina 30+6
 
Oonkohan tulossa ihan kunnolla kipeeks?? Viime yönä hävis ääni, ja aamulla ihan kauheen kipee kurkku. Vieläkin ääni paineessa.
Ja esikoinen kuumeessa, viime yönä 37,9 ja päivällä 37,7... Mut jospa saatas sitten vauvan synnyttyä olla terveinä kerta nyt kipeeks tultiin. *toivossa on hyvä elää*
 
sen verran piti viel kysellä et mitkä teiän sf mitat on ollu viikolla 31 ku mulla oli maanantaina neuvola jolloin viikkoja 31+3 niin sf oli 30 et yhtäkkiä oli tullu kasvupyrähdys kun kuitenkin 29+0 se oli viel 27 et pomppasin aika lailla yläkäyrille..
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
sen verran piti viel kysellä et mitkä teiän sf mitat on ollu viikolla 31 ku mulla oli maanantaina neuvola jolloin viikkoja 31+3 niin sf oli 30 et yhtäkkiä oli tullu kasvupyrähdys kun kuitenkin 29+0 se oli viel 27 et pomppasin aika lailla yläkäyrille..
Unicorn mulla oli 30+ ja jtn 29 cm.. ja nyt 32+1 oli 30 joten hyvinkin on voinut asento vaavalla vähän pylly pystyssä :)

no nou panic muuten sen sun vakuutusjutun suhteen, otat sit kaksikuisena sille heti kun saa :)
 
unicorn sf-mitta, mulla mennyt koko ajan aika yläkäyrällä ja nyt viimeksi pomppas jo sinne yläkäyrän ylikin:

rv 24+3: 24
rv 28+3: 27
rv 30+4: 29
rv 32+4: 33

Eli kyl noi sun arvot aika samoilta näyttää, ku mullakin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja unicorn85:
sen verran piti viel kysellä et mitkä teiän sf mitat on ollu viikolla 31 ku mulla oli maanantaina neuvola jolloin viikkoja 31+3 niin sf oli 30 et yhtäkkiä oli tullu kasvupyrähdys kun kuitenkin 29+0 se oli viel 27 et pomppasin aika lailla yläkäyrille..
miulla oli 30+3 29,5 cm..
 
No tulihan taas käytyä arvauskeskuksessa juu..ei siinä muuta kun pisti mut kilpirauhaskokeeseen sitten ens maanantaina,pissaa purrkkiin vai vertako ottavat sitten,en tiä.Noh,nilkat ja sormet paineli onko turvotusta ja sano sitten vaan että eipä tässä huolta..-mutta pistetään nyt sinne kilpparikokeisiin kuitenkin..loppuaika menikin siinä että rupes muistelemaan omaa synnytystään ja tästä hyvästä kotiin tulee sitten terkkarimaksu,he hee..en jaksa olla enää ees kiukkunen,päästään miehen kanssa kasilta saunaan niin rentoutuu oikeen kunnolla.
JA IHAN OON UNOHTANUT!!NIPPIS ONNEA JA PALJON HALEJA :flower: =)
tähän on hyvä lopettaa..

Heidi ja Yömöyhijä 31+4.
 
Onnea nippikselle! Tuhannesti halauksia ja kasvuvoimaa pienelle pojalle! :hug:

Kävin just kattomassa kaverin vauvaa joka syntyi tiistaina. Tytöllä oli kuitenkin painoa lähemmäs neljä kiloa ja silti se on niin pieni.. et voin vaan kuvitella kun toinen on pikkasen päälle 1,5kg. Mutta maasta se pienikin ponnistaa =) On ne vaan niiiiin söpöjä, en millään malttais enää odottaa. Mutta parempi vaan jaksaa.. antaa pienen vielä kasvaa ihan rauhassa muutaman viikon. Oon tehny kyllä tilauksen kuukauden päähän 20.3. Mut katotaan vaan.. Vielä mä kuitenkin tässä samassa tuolissa istun huhtikuun puolen välin jälkeenkin. Oon laskenu että ihan viimeistään vauva on meillä 20.4. Sillon olis jo kaks viikkoo ja kaks päivää yli.. Mulla osuu toi tasan 42 viikonlopulle ja sillon ei naikkarilla kuitenkaan käynnistellä ellei ole pakko.

Mulla sf oli viimeks 30. Sillon viikkoja oli 32+5. Ja ihan keskikäyrällä toi sf kasvaa, vaikka vaaveli onkin pikkasen pienen puoleinen (tai siis kuulemma "laihahko", ei oo ainakaan äidiltään periny sitä ominaisuutta). painoa mulle on alkanyu kertyä ihan sikana. Kilo viikossa.. Aluks ei tullu yhtään ja nyt oon lihonu kuukaudessa jo neljä kiloa. oon kyllä syönykin kun hevonen ja possu (siis yhteensä) :LOL: Pitäis ehkä vähän rajottaa.

Kadak samikset haalarit meidän vauvoilla sit kotiutuessa. Se on kyllä aikasta söpö. Ja taitaa olla samanlaiset housutkin..

Mut juu, vielä kaks päivää töitä ja sit alkaa lomalomalomaloma. Jee!
 
Hei!

Vieläkö mahtuisi mukaan yksi huhtikuun odottelija?
Miten en olekaan aiemmin tänne löytänyt, vaikuttaa aktiiviselta ketjulta :D

Minulla la 6.4., ensimmäistä odottelen ja näillä näkymin poika tulossa (rakenneultran mukaan). Tuntuu että loppuraskauteen kertyy kaatamalla vielä mietityttäviä asioita, joskin kaikki mennyt tähän asti mukavasti.

Tällaista kyselin tuolla toisessakin ketjussa, onko teillä kenelläkään kokemusta / tietoa raskausajan diabeeteksesta:

Mitä käytännössä tarkoittaa sokeriarvojen aterian jälkeen 30 minuutin ja tunnin mittausten ero?
Itselläni ei ole tullut ikinä aiemmin vastaan sokeriarvojen kohoaminen, mutta nyt ensimmäisen raskauden lopulla (rv33+3) neuvottiin mittaamaan arvoja (paastoarvo < 5,
30 min ruokailun jälkeen ja 1 h ruokailun jälkeen < 7).

Paastoarvot aamuisin ok (alle 5), ruokailun jälkeen 30 min arvo koholla (arvot n. 8-10), mutta jo tunti ruokailusta arvo tasoittunut takaisin alle 7:än.

Onko tuo puoli tuntia ruokailusta mitattu arvo sellainen, että siihen täytyy puuttua ja saada myös se alle 7:än? Täytyykö siis sokerien pysyä jatkuvasti alle 7?

Töitä on täällä jäljellä vielä viikko. Täytyy viimeistään silloin aktivoitua kunnolla ja selata tämä ketju läpi. Onneksi on olemassa naisia samassa tilanteessa!

Hyvää vointia kaikille,
Lovisa





 
Nappi, voipi olla että ollaan sitten samaan aikaan Naistenklinikalla samaisen vaatenyssykän kanssa :) lasketuissa ajoissa niin vähän eroa :)

Tervetuloa Lovisa, mikäs sulla on synnytyssairaala? Meillä on sama laskettu aika. Sokereista en tiedä, kun niitä ei ole tarkkailtu. :)
 
Kiitti Kadak!
Täällä pohjoisessa asustan, synnärinä LKS.
Juu, tuo sokerihomma tuntuu olevan ihan oma lajinsa, viikossa en ole päässyt vielä perille mitä missäkin ajetaan takaa ja milloin ollaan diabeteksen puolella ;)

Sf-mitta vielä ainakin käyrien välissä, viimeksi olikin tismalleen sama kuin Napilla samoina viikkoina+päivinä.
 
millipilli
Meillä oli äsken rakennustalkoot :D Tässä vauvan hoitopöytä (piti vähän rekvisiittaakin laittaa).


Ostettiin ihan tollanen Ikean "palikkamalli"

Ja sitten vauvan sänky... jonka mies tosin kokosi niin että pohja on alhaalla eli pohjan nosto on vielä edessä :D



ja tietysti heti käytössä miehen vaatetelineenä :whistle:
 
Hei vaan Lovisa!
meitä on muutama täällä jotka joutunut sokerirasituksen takia lisämittauksiin.Mun ei ole tarvinnut ko ottaa (kun mittailin) tunnin päästä ruokailusta ja sen piti olla alle 7,8.Eli näköjään niissäkin taas erilaisia ohjeita paikkakunnista riippuen.

Musta on tullut ihan hermoheikko.Mittailen kotona välillä noita verenpaineita,käyn vaa´al ja katon tosi tarkkaan mitä syön.Ja kaikki tää vaiks ei tarvetta varsinaisesti kyllä olisikaan.Ehkä rupee oleen aika että tää aika saadaan päätökseen,vaikka joka pvstä mä nautinkin kyllä.
 
tervetuloa lovisa :wave:

omaa napaa sitten:

kävin sitten tänään antamassa sappi ja maksa-arvo näytteen ja yllättävän nopeesti toi maksa-arvo valmistu 2h päästä sain tulokset ja onneks oli matalat arvot. mutta noi sappiarvot saa vasta maanantaina kun se lähetettiin kättärille tutkittavaksi.

nyt supistelee kun liikkuu ja vaavin liikkeet sitten välillä oikeen sattuu, pohtinu tässä koko illan että pitäskö mun soittaa kättärille mutta en oo sitten viitsiny vielä kun vaan liikkuessa supistaa ja aika lyhytkestosia on. jos nyt yöllä alkaa levossa supistaa niin että siihen herää niin kai se on soiteltava kun kumminki viikkoja vasta näin vähän selkä on kanssa ihan hellänä :(

masukin vähän sekasin ja flunssa taitaa sekin tehdä tuloaan.

Nellah ja Toni 33+5
 

Yhteistyössä