<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

AAM
säde joo jos sais jostakusta jotain seuraa... :D

oisko se tonttunainen unehtunut joulupukin kyydistä.. |O :p :xmas: ?

hiiri ja näppis alkaapi tilttailemaan, saakutin johdottomat skeidat saa patteria vaihtaa alvariinsa.. :kieh:

nyt sänkyyn.. :wave: morjens

am
 
mihinkähän tuo aika oikein katoaa, tuntuu siltä että vuorokaudesta loppuu tunnit :) aamulla pojat tarhaan, ja siitä sairaalalle katsomaan pikku-veikkaa, iltapäivällä pojat pois tarhasta ja ilta touhuamista heidän kanssa, kun on pojat saanut nukkumaan voi itsekkin kaatua sänkyyn väsyneenä. siihen päälle vielä muuttotouhut... :) vali vali
nuuttikyllikki ONNEA!

meidän pikkunen majailee siis edelleen keskolassa, painoa on noin 1880g. hienosti on mennyt ja isommilta ongelmilta vältytty, kunhan nyt kasvaa ja harjottelee syömistä.

mulla olias noita kuvia mutta kun en osaa laittaa niitä :) tyhmä, minäkö?

ai niin jos joku ihmettelee mitä mä tähän aikaan täällä heilun, niin kylläpä on ihanaa tämä pumppailu :D ihan lehmä olo

jaksamista kaikille!
 
solina mulla kans tuo raudan imeytyminen heikkoa, ja kaikki rauta valmisteet kun ei sovi tai imeydy. Nyt oon kokeillu tällästä pore rautaa (Fexin nimistä, tarkotettu raudanpuutteen ja raudanpuuteanemian hoitoon sekä raudanpuutteen ennaltaehkäisyyn raskauden aikana ) sitten sen päälle syöny hirmusti mandariineja ja appelsiineja, juonu täysmehuja...ja sillä tavalla on hb pysyny ihan hyvissä lukemissa.


 
Perjantaihuomenet kaikille! :wave:

Suht aktiivisesti on tullut luettua tätä ketjua mutta kommentointi on jäänyt vähän vähemmälle. :snotty: :) Tänään ajattelin ryhdistäytyä, kun heräsin jo klo 05.00 :kieh: ja sängystä nousin tuntia myöhemmin, kun huomasin ettei se uni enää silmään tule... Ehkä sisäinen kello alkaa jo valmistautua tuleviin vähempiunisiin öihin? :xmas:

Hienoa nippis, että teillä on mennyt hyvin pojan kanssa! :flower: Tsemppiä jatkoonkin, samoin kuin NuuttiKyllikille =)

Hempasta, tietääkö joku mikä olisi hyvä hb-taso, kun synnytys on lähestymässä? Syön Obsidania ja hb oli viime viikolla jotain 119. Jäin siihen käsitykseen, että th:n mielestä voisin lisätä raudan annostusta?

Närästyksestä oli puhetta, musta tuntuu että mulla vielä tuossa pari viikkoa sitten närästi about mikä tahansa, mut nyt se on ihan hirveästi vähentynyt?! En tiedä mistä vois johtua. Mutta joo, onnellinen täytyy olla. :saint: Esikoisesta närästystä oli ihan loppuun asti. Vauva ei ollut ainakaan toissapäiväisen neuvolalääkärin mukaan kuitenkaan ihan laskeutunutkaan vielä. Mut joku närästysläppä on näköjään nyt sulkeutunut kun on helpompi olla :D

manna8 ja mamma-1 täällä lisää yksi samaa kokoluokkaa oleva vaavi kuin teillä! :wave: Viikko sitten ä-polilla arvio oli n 2,2 (34+5) ja la:n arvioksi lääkäri sanoi n. 3 kg. Kaksi kertaa nyt katsottu tuota painoa ja parin viikon päästä vielä tsekataan varmuuden vuoksi. Meilläkin vauvalla näyttää kaikki virtaukset ja lapsiveden määrät olevan hyvät, mutta tosiaan varmuuden vuoksi tsekataan, että jatkaa varmasti omalla käyrällään kasvua. :heart:

teppana onpa ihana pieni haalari ja pinnis petauksineen siellä pientä odottamassa :)

heikku pohdiskeli ihania syntyjä syviä siitä miten vauvan tuloon voisi henkisesti valmistautua. :heart: Mä taisin esikoisen odotusaikana valmistautua siten, että kuvittelin meille kaikki pahimmat koliikit sun muut, ja yllätys oli suuri, kun vauva ei itkeskellyt juuri lainkaan vaan oli ja on yhä tosi aurinkoinen tapaus. :D

Mitäköhän sitä sanoisi... Ehkä sen, että kannattaa olla avoimin mielin kun vauva tulee taloon, ja muistaa ettei ole mitään niin tärkeää kuin omasta nyytistä huolehtiminen, kaikki muu ympärillä voi odottaa. :heart: Ja se, että sinä äitinä/te vanhempina tiedätte mikä on parhaaksi teidän vauvallenne (ainakin meidän esikoisen kohdalla tuntui, että yllättävän monella oli "hyviä neuvoja" ja mielipiteitä asiaan kuin asiaan :D Vaikka ihmiset ympärillä varmasti tarkoittavat hyvää ja kertovat hyviäkin vinkkejä, niin kaikkia neuvoja ei tarvitse eikä kannata kuunnella, vaan kannattaa tehdä niin kuin itseltä parhaasta tuntuu :whistle: Kuulostaa varmasti itsestäänselvyydeltä monelle, mutta ainakin itse tuntui, että pää meni välillä pyörälle neuvoista, kun kaikki oli tosiaan itselle ihan uutta. =)

Lisäksi sanoisin, että elämä pienen vauvan kanssa on ainakin näin jälkikäteen ajateltuna jatkuvaa muutosta. Juuri kun tottuu tietynlaiseen rytmiin, se tod. näk. muuttuu pian. B) Jos/kun joskus väsyttää, kannattaa muistaa, että pian sekin vaihe menee ohi ja kaikki nukkuvat taas paremmin. :)

Mulle on muuten jäänyt mieleen, kun yksissä lähipiirin ristiäisissä pappi sanoi aikanaan ihanasti, että parhaiten perheenisä pitää huolta perheestään pitämällä huolta äidistä. :heart: Siinä on mun mielestä totuudenjyvänen. =)

Tuossa joitain Kesiksen ajatuksia... Kertoilkaapa te muutkin omianne! =)

Kesis ja Nuppu 36+0
 
On näköjään lapsen parin viikon vuorokausirytmit tehnyt äidillekin tehtävänsä. Lapsi on mummulassa ja minä herään kuitenkin tasan kl 7 :saint: Onneksi simahdin kuten muutoinkin nykyään eli kl 23, mutten kertaakaaan käynyt vessassa yöllä :eek: Ja nyt on sitten hyvin nukutun yön jälkeen selkä aivan jumissa :kieh: :kieh:

Neuvolassa kaikki oli ok, neuvolatäti meinasi että on tainnut hieman vatsa tippua, tosin sf-mitta oli sama kuin viimeksi ja sanoi, että kyllä mä varmaan ensi viikolla tulen ainakin sinne.

Ja tytöstä, voi olla paniikkihäiriötä, tai sitten likka on huolissaan että mulle käy jotain tai vauvan odotus on niin hermoilla että likkaa jännittää se tai sitten se syömättömyys toissapäivänä oli jotain mahakipua. Ja neuvolatädin mukaan likka kuitenkin aika viisaasti puhuu (aikuismaisemmin välillä kuin muut ikäisensä) ja kun tuon ikäisellä on korvat ja silmät joka paikassa. Neuvolatäti myöskin veikkasi, että tämä laukeaa viimeistään kun vauva syntyy (toivottavasti) mutta täytyy tarkkailla lasta kuitenkin.

Lapsi lähti innoissaan mummulaan ja kun käyntiin siellä vielä kauppareissun jälkeen niin itkeskeli, ettei tahdo jäädä mummulle yöksi kun MÄ en jää sinne yöksi, koskaan aikaisemmin ei ole näin käynyt. Höpöteltiin sitten aikamme siinä kun likka makasi sängyssä ja muuttui yht'äkkiä taas pirteäksi ja jäi mummun kainaloon iltalukemisille. Sanoin miehelle, että voi olla lapselle nyt vaikeata olla erossa minusta, jos tosissaan pelkää että äidille käy jotain. Onko ihmekään kun odotusaika on ollut mitä on ja kauheasti ollut minulla rajoituksia mitä voin tehdä, niin pakko se on vaikuttaa lapsenkin mieleen. Lapsi ei ole sanonut kyllä kertaakaan, että äiti käykö sinulle jotain? Ei tullut soittoa mummulasta kun lähdettiin joten kai se likka on sinne hyvin nukahtanut. Jos kaikki on ok tänään niin haetaan tyttö vasta huomenna kotiin ja mennään jääkiekkoa katsomaan. Jos lapsi tosiaan pelkääkin, että minulle käy jotain ja siksi on takertunut nyt minuun aika paljon niin ehkä ihan hyvä olla pari yötä erossa, että tyttö huomaa ettei äidille käynyt kuinkaan. Nythän ollaan oltu pari viikkoa 24/7 lapsen kanssa koko ajan yhdessä kun on ollut kotihoidossa, mies pari kertaa käynyt kahdestaan lapsen kanssa ulkona, muuten aina yhdessä.

Jospa sitä kohta kahvia, leipää ja hedelmiä :p :p :p

jaahassu ja Sammo 36+3
 
huomenia!

nippis hienoa että pikku mies voi hyvin. pumpatessa tulee lehmämäinen olo väkisinkin. perässä tullaan -aikanaan täällä asuu myös pieni lehmä. ;)

närästyksestä ajatelkaa positiivisesti -mitä enemmän närästää sitä enemmän vauvalla on hiuksia syntyessään- näin on minulle kätilö synnärillä kertonut kakkosen syntyessä. jokaisessa raskaudessa närästänyt, ja rennietä kuluu kiitettävästi, ja syntyessään tytöillä ollut paljon hiuksia.

miten teiän yöt sujuu?
herään joka yö oksennus oloon, mistähän ihmeestä voisi johtua? ensimmäisen yön kohdalla ajattelin että olen vaan syönyt liikaa, mutta joka yö kyse ei voi olla siitäkään.

iltsu
 
Huomenta :wave:

NK onnittelut pojasta

nippis kiva kuulla, että kaikki on hyvin

Uusille tervetuloa :flower:

HB Mä sain nousemaan tolla Fexinillä mutta siitä seurasi mulle aina huono olo :x

Närästys sain lääkäriltä Ranixal (?) reseptin ja otin sitä muutaman kerran. Nyt kun vauva on laskeutunut, niin närästyskin on helpottanut :) . Pahimmillaan mulle närästystä tuntui aiheuttavan kaikki mitä suuhuni laitoin ja pahimpaan aikaan syöty ruoka nous väkisin heti ylös

Omaa napaa Seuraa valitusta...
Raivo/itkukohtaukset on luokkaa MEGA!! Lapset ja mies saa valitettavasti osansa kokoajan ja mulla on NIIN huono omatunto :'( . Musta tuntuu etten pysty yhtään hillitsemään itteäni ja itken syyttä suotta joka käänteessä. Oon ollut nyt määrättynä lepoon kohta 2 viikkoo ja pää tuntuu hajoavan kun ei mihinkään pääse kotoa. Koti tuntuu lähinnä vankilalta :'( . Toissa iltana kävin kaupassa, en nostellut mitään mutta eilen oli taas järkyttävä paineen tuntu tuolla alakerrassa ja huono olo. Eli nyt sitten olen vaan kotosalla. Ensi viikon jälkeen saan alkaa taas liikkumaan kun viikkoja 35 koossa. Turvotusta tulee iltaa kohden niin, että jalkoja ja käsiä oikeen "tykyttää" ja tuntuu kuin jalat ois tulessa, niinpä mä istun sitten illat jääkylmällä vedellä kasteltu pyyhe jalkaterien ympärille käärittynä.

Neuvola on 5 viikon tauon jälkeen ensi viikolla.

Jaahassu Mä olen kans miettinyt, että miten raskaasti lapset kokee tän raskauden. Meillä pojat on 6 ja 8 vuotiaat ja ymmärtävät varmasti tosi paljon jo. Tänä aamuna aloitin pyytämällä 8 vuotiaalta anteeksi kun suutuin yöllä kun raukka näki painajaisia :ashamed: :ashamed: . Meillä on lisäksi uusperhe eli nykyisen kanssa tulossa eka yhteinen lapsi, toivottavasti raukat ei saanu kovia traumoja :/ .

Vauvan tuloon valmistautuminen Avoimin mielin, itseensä luottaen, maalaisjärkeä käyttäen. Itse esikoisen odotusaikana varauduin kaikkein pahimpaa, enkä suotta, esikoisella oli koliikki ja hän oli todella temperamenttinen tapaus mutta siitäkin selvittiin. Kannattaa muistaa, että parisuhteen kannalta haastavinta on varmaankin aika kun lapsi on alle 3 vuotta, silloin kun/jos tuntuu sillä saralla raskaalta, niin kannattaa muistaa, että todennäköisesti elämä myös parisuhteessa helpottaa kun lapselle tulee lisää ikää. Kirvestä ei kannata heittää kaivoon liian helposti. Vauva/taaperoikä rasittaa parisuhdetta IHAN jokaisella.

No niin sain kirjoitettua melkosen romaanin. Nyt laittamaan esikoista kouluun.

M 33+5
 
Huomenta.


Olipa kiva lukea nippiksen kuulumisia. :)

Närästyksestä: Mulla taasen joskus maito jopa jelppas siihen eli niin kovin yksilöllisiä ne on mitkä auttaa ja mitkä pahentaa. Kelju vaivahan se on. :/

AM: Kiitos meilistä. :wave:

( .) Joku on vieny mun äänen. :/ On sellaista kähinää ettei tosikaan. Eilen tuli kurkku kipeeksi ja yskä repii, lämmöt koholla ja tänään ei sitten tee mieli niellä. Yölläkin tuli siihen herättyä. Ja just kun pitäis/haluais olla terveenä kun mies on vihdoinkin tulossa. :( No onhan tässä onneks pari päivää aikaa parantua.


Kähisevä Ruttana & Aktiivinen Beanie 37+2 :heart:
 
Huomenta :wave:

Mun masu on valahtanu :eek: tuntuu että on vaikee istua kun masu on kiinni reisissä eikä muuten ahista yläpäästä yhtään :D

oi kun on kivoja nää tilipäivät mulle ja ukolle molemmille tuli tili ja eilen laitoin laskut maksuun niin onneks jotain jäikin ja ihanaa laskupino katos =) lähtisköhän tuota shoppailemaan.

saatiin jopa auto liikkeelle illalla. akkuhan siitä on vissiin menossa ei musta kuulosta kovin normaalille että yhessä yössä hälyytin syö akun niin tyhjäksi ettei auto lähde käyntiin ja olis vielä takuukin voimassa tossa akussa mut miks miehille on niin vaikee mennä sanomaan että joku on rikki liikkeeseen :headwall:

Nippis Ihana kuulla että teillä menee hyvin. =)

Närästyksestä mulla tuo palleatyräkin aiheuttaa närästystä mut päivisin ei tarvii kun 1-2 rennie napsia mut öisin menee sitten paljon. tosin pienellä paketilla pärjään viikon kun syön välillä viiliä närästykseen. en oikeen tykkää käyttää lääkkeitä missään muodossa. en ees ota särkylääkkeitä ennen kun on ihan pakko.

Nellah ja Toni 36+6 huomenna täysiaikainen =)
 
AAM
Närästys ja lääkkeet.. joo mulla sama kanta ko Nellahilla, pyrin että tungen kroppaani mahdollisimman vähän sinne kuulumatonta. Joo sokereita ne on poikkeus :D
kipulääkkeitä vältän kaikin puolin jos pystyy päivän söin synnytyksenkin jälkeen vaik ne kursi siellä sairaalassa niitä tikkejä toosaan. Tuntui vaan että kipu ei ollut riittävän suurta että tarttis syyä ja pieni kolotus tommoisen jälkeen "kuuluu" asiaan.. :whistle: :xmas: :D

Kesiksen oloja kans oli kiva kuulla :wave:

Vaavan tulo taloon.. joo kyllähän siinä tuo surullisen kuuluisa parisuhde on kakkossijalla valitettavasti. Olo ei ole romanttisin varasinkin jos valvottaa ja esikoinenkin tai muita lapsia siinä niin kyllä on koetus kovalla.. mutta nuo kun tiedostaa niin parhaansahan sitä vain voi tehdä :) :hug:

Nyt lähdetään poitsun ystävän "synttärijuhlille" kuukauden myöhässä :D

am & hippunen 35+4 :heart:
 
Perskuleen kone.Mulla kai jotain ongelmia tän kannettavan kanssa ko tekstit hävii.Mutta olenkin blondi :LOL:

Nellah
;meillä hävisi juuri viime viikolla toisesta autosta virrat yön yli.Onneksi oli toinen vieressä mistä ottaa ,hyvä tuuri sinänsä ko kaksi kolmesta vkosta olen yksin ja tapahtui just ko is'äntä oli kotona.Ja oli autokin kyllä hänen jäljiltään.Volvoissa on sellasta "vikaa" että ne tyhjentää akun jos sisällä jää joku pieni lamppu palaan(jossainlaatikos joka jää raolleen tms),ja ne on siitä tyhmiä ko niitä ei näe.Todennäköisesti meilläkin oli taas joku tälläinen juttu.

Närästys
;ehkä se mulla toi perus-maito aiheuttaa kun mun kroppa ei tykkää muutenkaan.Maitotuotteista ei niinkään tule mutta pelkästä maidosta kyllä.En siis muutenkaan juo,mutta mysliin sitä tartten.Ja näin raskaana ollessa olen välillä elänyt viikko tolkulla pelkällä myslillä ;)

tasan 34
 
Aurinkoista huomenta kaikille huhtimasuille täältä Espoosta!

Vieläköhän ehtisi liittymään teihin täältä taustalta aktiiviksi?
Olen ollut kovin laiska aiemmin kirjoittelemaan tänne, tosin taustalta on tullut seurailtua
ja hyviä vinkkejä poimittua, kiitoksia niistä. ;)

Onnea mahdottoman paljon jo synnyttäneille! <3

Tänne odotellaan esikoista syntyväksi, laskettu aika 06.04.2009 ja 4D:n varmistuksella
tyttö tulossa meidän maailmaa sekoittamaan. Naistenklinikalle ollaan menossa synnyttämään. Jos joku lisäisi listaan meidät? :attn:

Kaikki on täällä mennyt kovin hyvin, mitä nyt näin viime metreillä iski flunssa, mutta jospas se
katoaisi tässä viikonlopun aikana, kun lepäilee. Maanantaina olis viimeinen lääkäri ennen synnytystä ja siihen mennessä täytyy parantua, ei kuulemma ota flunssassa vastaan..

Huomasin tuossa alkuviikosta, et lakut aiheutti mulle mahdottoman närästyksen, nyt alkaa vasta helpottamaan. Jogurtti ja maito on kyl sellaset henkireiät, et pakko ollut alusta asti syödä/juoda litratolkulla molempia, joten onneksi ei johtunut niistä sentään. :LOL:

Oi kuinka ihanasti tuolla alkaa paistamaan tuo kevätaurinko, sulattais nyt vähän noita lumia, olisin jo ihan valmis ottamaan kevään vastaan!! B) Mukavaa viikonlopun alkua kaikille, saa nähdä josko viikonloppuna tulee lisää nyyttejä maailmaan, jännittäviä aikoja kerrassaan! :)
 
Huomenia!

Täällä taas herätty jo ennen seittemää. Mulla käy aina nykyään niin että kun herään aamulla niin rupeen miettimään kaikkia vauvajuttuja ja sitten ei uni enää tuu. Noh, onneks päikkärit on keksitty :)

kiitos poikauutisonnitteluista :) tosiaan harmittaa vähän tuo kylpyläreissun peruuntuminen, mutta otetaan sitten uusi yritys loppuvuodesta :) oli se niin ressaavaa se kipu, että oli kuitenkin tärkeintä saada tietää, että pikkuisella kaikki hyvin eikä ihan vielä ollu tulossa :) ehkä se siellä ajatteli että mamma on ollu laiska kun ei oo vaatteita vielä pessy ja päätti vähän säikäytellä :D , noh, nyt on sitten ensimmäinen koneellinen pikkuisen vaatteita pesussa.. oi että odotan kun saan ne ripustaa kuivumaan ja sitten silittää :) :heart:

Isyyspakkaus, annoin tulevalle isukille isyyspakkauksen samana päivänä kun äitiyspakkaus tuli. Avattiin äitiyspakkaus yhdessä niin olin pistäny ne sängylle vierekkäin odottamaan kun mies tuli treeneistä. Oli sitten ihan kummissaan että mikä tää toinen on.. ennen kun hoksasi kortin lukea :) oli kyllä yllättynyt ja otettu :) ja mun mielestä sitä oli ihana kasata :)

AuroraBorealis, toivottavasti siellä pikkuinen kääntyisi vielä oikein päin, niin ei tarttisi yrittää käännellä!

Zikille kiitos päivityksestä ja tsempit äippäpolille! :)

JJ-t, joo ajateltiin että jos loppuvuoden puolella yritettäis uusiks lapinniemeen menoa, niin vois vauvelinkin ottaa sitten mukaan :)
ja oon käyny vesijumpassa ja vesijuoksussa niin aina saa kauheeta kyytiä mennä vessaan sen jälkeen. Hyvä nesteenpoisto keino :D

teppana, en oo kuullukaan tuollasesta Vavu haastattelusta.. ja ihanan haalarin oot väsänny :)

Säde, kaikkea sitä näkeekin :LOL:

Nippis, ihana kuulla että pikkuisen kanssa sujuu hyvin! :)

Närästyksestä, en oo oikeestaan huomannu että mikään tietty sitä aiheuttais enemmän, mutta mulla on käyny samanlailla kun Kesis mainitsi että on vähentyny tosi paljon verrattuna aiempaan oloon. Silloin päivittäin närästi monta kertaa, mutta nyt siis ihan ehkä muutaman kerran viikossa.

No joo, jos tää romaani tältä erää riittäis :)

Jaksuja kaikille! :) :hug:

Sannismami ja pikkuprinssi 33+5
 
Pikaisesti vaan, että eilen sitten istuin pytyllä ja tyhjenin taas!!! :ashamed: Sekä oksensin niin täydellisesti! Täydellinen tyhjennys siis joka päästä!

Ensin ajattelin, että nyt on mullekin tullut se norolainen sairaalareissulta. Kait se jatkuisi, jos olisi vatsatautia? Meneekö noin nopeaan ohitse? Vai kenties ruokamyrkytys sairaalan kahviosta ostamastani sämpylästä ja mehusta? Muuten meillä koko perhe voi hyvin ja kellään muulla ei mitään oiretta? Vai oliko tää taas jotain synnytykseen valmistautumista?

Taas uutta pähkittävää. Mutta pääasia kait, et nyt olo ok.

:wave:
 
huomenii =)

no nyt oon melkein pettyny ku ei oo tänäänkään aamusta uusia vauvauutisia... no ei oikeesti, parempihan vauvojen kasvaa vielä turvayksiöissään :)

närästys käsittämätön vaiva joka tulee ja menee ilman loogista selitystä. kärsiny siitä marraskuusta asti väliin paljon väliin yhtään. nyt taas voi syödä mitä haluaa ja vaan vähän närästää vaikka masu kiljoonasti isompi ku joskus syksyllä, ei ymmärrä :/ mut sillon ku närästää niin suklaa, sitrukset, ruisleipä ja rasvainen ruoka on pahasta ja maitotuotteet, eteski viili ja jugurtit, ok. ruisleivästä ja aplareista en silti minäkään luovu :attn:

vauvan tuloon en osaa henkisesti valmistautua... mennään tilanteen mukaan. nyt tuntuu kyllä siltä että on joo ihan varmasti voimia vaikka millaista koliikki-kakkapyllyä hoivata loppumattomalla kärsivällisyydellä ja rakkaudella :D saa nähdä sitten kuinka sitä alkaa riiteleen miehen kaa valvomisvuoroista jos koliikkilotossa voittaa... :whistle:

mamma-1 ja kesis eiks oo ihme että hitaammin kasvavia /pieniä vauvoja seurataan niin tarkkaan? meki käydään kahden viikon välein ä-polilla kasvukontrolleissa vaikka musta 3-kiloinen kuulostaa just sopivan kokoselta vauvalta... :heart: en usko et reilu 4-kiloisia samanlailla seurataan vaik suurinpiirtein yhtä paljonhan nekin eroaa siitä "3,6kg-standardista". no, ei mua haittaa et vauvan hyvinvointia seurataan, mut tuntuu vaan oudolta et 3-kiloinen nyt ois niin poikkeuksellisen pieni et pitää seuraa noin :eek:

nippis kiva kun jaksoit käydä kertomassa vauvakuulumisia! toivottavasti pieni pääsee pian keskolasta ja kasvaa reippaasti, että pääsee kotiin asti.

ruttanalle parempaa vointia :hug: millois sun mies tulikaan suomeen? varmaan ihana saada isukki kotiin :heart:

nellah hienoo et auto-ongelmalle löyty syy. akkuhan on kai suht helppo ja halpa vaihtaa itsekin. juu, sanoo nainen joka ei saa itse edes konepeltiä autostaan auki :D

kadak mä aion antaa isyyspaketin heti ku se vaan valmistuu. odotan itse ihan malttamattomana et saan antaa sen :p en vaan malta lopettaa varustelua, kun se on niin hyvä syy ostella vielä kaikenlaista vähemmän tarpeellista, mut niin söpöä vauvalle :D

ihana keli, ihan pakko lähtee ulkoileen B) kaiken supistelun ja lonkkien hajoamisen uhallaki.

aurinkoista perjantaita ja voikaa mahdollisimman hyvin!

*muoks* tervetuloo möyriäinen :wave:

t. manna + thö snadi 37+2 :heart:
 
Ihanaa oli lukea nippiksen kuulumisia! :heart:

mammanen onnea täysiaikaisuudesta! Ja toivottavasti olo paranee!

Isyyspakkauksen sai meidän mies hääpäivänä. :D Eli jo tammikuussa.

) .) Täällä on tänään ihan toivoton päivä. Mies on kipeenä, tekee melkeen kuolemaa flunssansa kanssa. Ja mulla alko äsken tulee maitoa oikeen kunnolla, mahaa pitkin valu (yök olen tahmea)..
Äiti tulee kohta hakee mua, tehdään jotai kivaa ku huomenna alkaa virallisesti mun äitiysloma!!! Mihin nää viikot on oikeen juossu? Miehen kanssa laskettiin että sil on kolme täyttä työviikkoa ennen laskettua aikaa ja sit kaks nelipäiväistä, kun on pääsiäinen välissä... :eek:

Mä rakastan tätä mahaa, mut vitsit mä haluaisin jo päästä ostamaan ihania kirkkaanvärisiä kesävaatteita itelleni normaalikaupoista! (ainoo, että kun kerran aion imettää, niin paidat saan edelleen ostaa jostain rajatusta imetysmallistosta)

Laala ja Punkero rv34+3
 
Huomenta!Noi meille tuli vauva-ohjelmat on aina pakko kattoo,ne on niiiiin sulosii :heart:
Arvatkaapas mitä mä söin aamupalaks?Kaks siivuu maustekakkua ja yhden mokkapalan!!Voi hyvä luoja sentään!Siis oli aivan pakottava tarve vetää ne sairaalla tahdilla heti sängystä nousun jälkeen.Nyt täytyy kyllä ruveta rajottamaan..Niin ja ne mandariinit jäi siis siihen viereen keittiötasolle.. :ashamed:

Naistenklinikka-kierroksesta sen verran että miehen kanssa eilen juteltiin siitä ens maanantaista mutta se ei pysty vaihtamaan enää hommia duunissaa joten olis pitäny hiukka aikasemmin mun muistaa varata toi.. :headwall:
Mutta sitten sanoo tossa synnyty tutuksi lapussa että aika oliskin vasta viikolla 36..mikä juttu se on että sillon sen mukaan pääsee vasta kierrokselle mukaan?

Moni mainitsi ah niin ihanan närästyksen täällä.Mulla se on vähentynyt ja nyt jäi käyttämättä tollanen lääkärin määräämä lääke kun Nexium 20mg.Ensimmäinen närästyslääke mikä varmaan olis toiminukki,ni nyt ei enää tarviikaan :D

Niin ja Kesis kiitokset kun laitoit vähän vinkkiä siitä henkisen puolen valmistautumisesta!!

Möyriäinen09 tervetuloo mukaan vain!

Ja tietty aina ihana Nippis oli kiva kuulla teistä! :heart:

Ei mutta nyt mä meen,selkä parka ei enää kestä tässä asennossa,moroo!

Heidi ja Yömöyhijä 34+5.
 
Mulla on kanssa joku shoppailu-fiilis päällä.Ja koitan tässä tehä just lähtöö.
Kauppahalliinkin haluan ,mutta jätän sen sitten tiistaille,meitin treffipäiväl :saint:

Meillä mies on kanssa kipee,mutta töissä se on silti ollut koko vkon vaikka sanoin että tulee kotiin vaan jos siltä tuntuu.Kipeenä ei ole kiva olla töissä,varsinkaan ko hänellä on kahden vkon yö-työ putki nyt.Mä en kykenis ees terveenä siihen.

Piruuttaan kokeilin mun yksiä " vanhoja" farkkuja.Ovat strechiä ja matalat vyötäröltä.Menivät jalkaan,jee..Kun noi äippämallin rupeavat olemaan liian isoja :whistle: Mikä tarkoittanee että niitä ostettaessa olen kai kärsinyt jonkinasteisesta turvotuksesta joka nyt hävinnyt..
Eli nyt ei oikein ole lainkaan housuja kun normit ei tietty oikein sovi,ja toiset liian isoja,mutta ei millään viitteis kuukauden vuoksi mennä ostamaan taasen jotain 80? farkkuja.Joten enköhän mä sit kärsi tästä vaan.

Laala saattaiskin olla mun kaa samaan aikaan synnyttääs ko lasketus ajas ei ole ko kolme päivää eroa ;)
 
Päivää =)

Manna, mäkin olin ihan melkein pienesti "pettyny" kun ei ollu uusia tulokkaita ulostautunu, olin niin varma että taas saa lukea ilouutisia.. Vaikka taitaa olla aika paljon esikoisen saavia, eli varmaan monella menee yliaikaisekskin, niinkuin todennäköisesti allekirjoittaneellakin, jos ei aiemmin käynnistetä.. Mutta silti, niitä uutisia ja synnytysturinoita on niin ihana lukea :flower:

Kiva kuulla nippiksestä :) Täällä aamu alkoikin sitte labrakokeilla, taas on nätti mustelma kyynärtaipeessa.. Nyt vaan d:)b ettei oo arvot noussu, maanantaina selviää neuvolassa.. Parina yönä oon kyllä heränny siihen että oon raaputellu itseni käsistä ja mahasta unissani ihan vereslihalle(?) (vai mitä se nyt onkaan..), eli pahalta vaikuttaa..

Närästyksestä mulla oli esikoisesta kauheet närästykset ja tuuhea ja pitkähiuksinen mustapäinen tyttöhän tuolta tuli =) Nyt on ollut myös samaa vaivaa, välillä enempi, välillä vähempi. En oo osannu yhdistää tiettyihin ruokiin/juomiin, on niin "epäsäännöllistä", mutta Rennietä ja manteleita menee kuitenkin päivittäin..

Eilen ja toissapäivänä tuli täälläkin ekaa kertaa supisteluja kera menkkajomotuksien, hermot menny tuohon ukkoon, josko johtuis siitä.. Nyt on supparit näköjään yön aikana kadonneet tyystin, hyvä niin, vielä muutama viikko että on virallinen lupa tulla =) Täällä siis asuu myös yks stressierkki, jos en olis raskaana niin olisin ihan varma et olen maanisdepressiivinen taikka jokun muun mielenvikaisuuspiirteen omaava pirttihirmu. Kauheeta vuoristorataa ja hermo palaa laittoman helposti. :ashamed: |O Mut tähän on hyvä syy :D

Laala Koska mun mielestä imetyspaitoja on niin surkee valikoima ja ne on kaiken lisäks jotenki epäkäytännöllisiäkin, niin esikoisen aikaan käytin ihan normaaleja paitoja ja niiden alla pidin masutuubia vedettynä ihan tohon boobsien alle, eli ei tarvinnu koko maailmalle vilautella. Saman verran jäi paljasta pintaa näkyville kuin mitä olis ylikalliiden imetyspaitojenkin kanssa jääny ja erikoisliikkeistä saa aivan ihania masutuubeja ja tumpelokin saa itse aikaiseksi, minäkin nimittäin sain.. Kandee kokeilla, pääsee ostamaan ihania kesävaatteita ihan oikeiden ihmisten mallistosta :D

Nyt siivoomaan (lue:jatkamaan nettisurffausta sohvan pohjalle) kun lähti jälkikasvu isukin kanssa ulkoilemaan, saa olla ihan rauhassa :) Ihanaa aurinkoista päivää mammoille!!

Piin 35+2
 
Nuuttikyllikille hurjasti onnea :flower: :heart:

Nippis hienoa kuulla että vauva voi hyvin ja kasvaa. On varmaan raskasta aikaa kuitenkin henkisestikin kun vauva ei kotona vielä. Toivotaan että pian kuitenkin on.

Kyllä huomaa että mammat täällä lomalla kun päivässä tulee monta sivua tekstiä. Hyvä että ehtii bongata nuo syntyneet sieltä välistä.

Voi milky kun mullakin olis käynyt niin että huomaisin jonkun housun mahtuvan päälle vaan ei mahdu kuin yhdet college housut. Ei tarvi ainakaan hirveesti aamulla pohtia mitä laittais päälle :LOL: Paitojakaan ei ole kuin muutama jotka peittävät navan. Enkä osta uusia jos vaikka vauvat jo syntyis :/

Vaan lienee toiveajattelua. Ensin maataan kuukausi täyslevossa ettei syntyis ja sitten yrittää kaikkensa et syntyis. Taitaa käydä niin että käynnistellään sitten sairaalassa joskus.
Kävin tosin eilen taas kontrollissa ja lääkäri hieman lupaili että jos tää olo (hei siis jos !) jatkuu yhtä hirveenä niin voidaan käynnistellä jo viikolla 37. Vauvat kun kuitenkin on jo tosi isoja. A. 2,5kg ja B 2,9kg. Kaksosethan kuitenkin on keskimäärin hieman pienempiä.

Ja jos joku pohtii kun vauva pt;ssä että mahtuuko viekä kääntyy näillä viikoilla niin täällä ainakin mahtuu. B heittää kokoajan kuperkeikkaa ollen nyt perätilassa. Ja mikä parasta minä en huomaa mitään. A on tajunnut homman nimen miten ulos tullaan. Likkakaverin kanssa tuota just vitsailtiin että taitaa A olla tyttö kun maltilla odottaa koska "luukut" aukee ja B poika joka menee ja tulee eikä tiedä oikein miten ja mihin.

Vuffi + tyypit rv 35+2 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ventti:
No, tuo ei JJ-t kyl kuulosta yhtään mukavalta. Kuulostit vaan jossain viestissä niin energiseltä... olen ite tainnut säästyä pahemmilta tuskilta kun en saa edes lähdettyä mihinkään. Siltikin iltaa kohden alkaa aina olo tuskastumaan, tulee tässä kumminkin oltua jaloillaan.

ventti
kyllä sitä energiaakin on!! esimerkiksi juuri tällä hetkellä, mutta ihan puskista saattaa tulla aivan totaalinen väsymys ja kipuja :ashamed: nyttenkin mietin mihin sitä lähtis, mutta ei kai sitä viitsi. jos kotona siivoilisi =) ehdin jo leipoa 2 pellillistä juustosämpylöitä ja mokkapaloja olis tarkotus yehdä vielä iltapäivällä :p



nippis kiva kuulla että teillä on kaikki ok!! ja älä huoli mullakin on olo kun lehmällä, vaikka en edes pumppaile. ihan tän koon vuoksi :LOL: eiköhän me kaikki tää olo koeta, mutta myös päästään pian eroon :saint:

Möyriäinen tervetuloa mukaan vaan :wave:

(.) yön aikana lähti onneksi pahimmat menkkajomotukset :D salaa taas toivoin että olisi ollut tosi kyseessä, mutta kaippa tässä joutuu viellä odottelemaan.. on se kummallista kun 37 viikkoa odottanut ja näitä viimesiä ei millään jaksaisi :headwall: ehkä se on tämä ihanan "hehkeä" olo :D

tää vauva ihan oikeesti tulee kohta vatsanahata läpi :eek: illallakin oli taas sellaset möyryämiset että oikein sattui ja nyt taas :x katotaan jos sf- on taas kasvanut maanantain neuvolassa että olisko siellä jo nyt iso poika :heart: viimeksi kasvu oli meinaan 2cm/vko..

yhtään ei huvittais olla kotona, vaan lähteä jonnekkin pyörimään, muttakun ei viitsi ja jaksa. kotona olis oikeesti paljon siivottavaa.. ei vaan houkuta tuo imuriin tartuminen kun tavallisesti ylös nouseminenkin pistää sellaset supparit käyntiin ettei jaksais :x |O

JJ-t ja Joona 37+0 :heart:
 
Mul o aina nii hyvä olo eikä mittää ongelmaa. Ei oo supistuksia tai mittään.. Tuntuu, et tää menee iha varmalla vähintää sen pari vkoa yli :| Tääl poksuu kans vkot, 36+0! :heart: Mul viimeks sf-mitta oli kasvanu vaa sentillä kahessa vkossa.. Mut kai tuo sit on nii yksilöllistä..
 
Täällä sitä nyt ollaan saikulla loput kaksi työpäivää ja ens ke alkaa sitten virallisesti äippäloma. Ne mun keskiviikkoiset supistukset rauhottuivat illalla, mutta yö oli kamala. Aamulla soitin synnärille ja käskivät tulla näyttäytymään. No, sielä ollessa supparit sitten hävis, onneksi. Mutta lääkäri kirjoitti saikkua ja käski lepäämään.

kohdunsuu oli vielä kiinni, joten hyviä uutisia. Vielä ei ole lähellä synnytys. Saa kyllä mun puolesta vauva olla vielä muutama viikko mahassa, jotta päästäisiin täysaikaisiksi. Painoarvio 2100g ja vauva voi hyvin.

Jollain muullakin oli ilmeisesti noita selkäkipuja. Mulla vihloo tuota alaselkää+ lonkkia. Olen napsinut panadolia ja vähäksi aikaan tepsii, mutta aina ne sitten tulevat takaisin.

Mä tässä odotan neuvolasta neuloja ja niitä veriliuskoja, jotta saan taas ruveta pistelemään itseäni. Plääh. tuli eilen puhelu sairaalasta, että ens ti aika diabeteslääkärille ja sitten ennen täytyy seurata verensokeria joka aterian yhteydessä. IIK. Aikaisemmin olen vain 4 päivässä pistänyt ja nyt täytyy tuplasti. En ymmärrä miksi mulle tuli aika sinne, sillä viimeiset 3 viikkoa arvot ovat olleet täydelliset!

Sori valituksista.

Oikein leppoisaa viikonlopun alkua!
Manzu 34+0
 

Yhteistyössä