*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

Heips vaan kaikille ja tervetuloa kaikki uudet ilmottautuneet mukaan :wave:

Nannuli tervetuloa vaan Pohjanmaalle, mekin asustellaan Seinäjoella :) Kiva paikka tää Etelä-Pohojanmaa on, vaikka itekään en alunperin täältä oo kotosin. Kyllä tänne hyvin sopeutuu, kun tottuu ihmisten tyyliin :)

Sitten omaa napaa, joka pian pullahtaa kokonaan ulos kuopastaan ;):

Mä oon täälä myös saikulla.. Lepohoitoa kotona ens viikkoon asti, kunnes uus kontrolli äitipolilla. Olin vapaapäivien jälkeen töis ja alkoi niin supistaa, että ei auttanu muu kun lähtee synnärille näytille. Ei ne varsinaisesti kipeitä ollu, mutta kun heittäytyivät jo niin säännöllisiksi, n. 10min välein, niin en uskaltanu jäädä ihmettelemään ja varsinkaan mennä töihin.. Kohdunsuulle ei supparit ollu vaikuttanu yhtään mitenkään ja Pötkö touhus ihanan reippaasti koko ajan. Painoarvioks saatiin 1.4-1.6, eli aivan sopiva näille viikoille. Sain lähtee kotiin lepoon ja oonhan mä nyt sit levännykkin. Nyt on ollu ihan normaali kovettumisia n. 10 kpl päivässä ja ajattelin, et jos tänään kuitenkin valmennukseen mentäis, kun kerran noin on rauhottuneet. Voi kyllä olla, ettei meikäläisestä enää oo töihin palaajaks, kun noin voimakkaasti kohtu reagoi... Mutta saapa nähdä nyt.

Meillä kans pikkunen viihtynyt rt:ssa jo kolmisen viikkoa. Liikkeitä tuntuu yleensä tosi reippaasti, mutta eilen pötkötteli kyllä selkä mun mahaan päin, kun oli selvästi hiljasempia noi sen touhut. Ja kyllähän ne rauhallisemmat päivät kuuluu ihan asiaan, kunhan herättelemällä saa sit liikelaskennan liikkeet täyteen.

Sokerit täälä omaseurannassa pysyneet hyvinä, eli sen puoleen ei oo ongelmia. Selvästi vaan huomaa, että esim. anopin tekemä mehu nostaa arvoja nopeesti... Eli puhdas sokeri saa ne nopeesti ylös ja sit nopeesti myös laskee.

Kiitos Manna kuvanliittämisohjeista :flower: Kokeilen sitä tänään tai huomenna, kun saan uusia masukuvia viikkojen kunniaksi :heart:

Zukkis ja Pötkö 30+0, ihanaa :heart:

Mitä noita teidän muiden painoja kattelin niin meillä taitaa olla tulossa oikee jytky :/ Tossa pari päivää takaperin "pääsin" tutustumaan tyksiin ihan yövierailun merkeissä. Keuhkoputkentulehus pitkittyny, kuului jotai ylimäärästä rohinaa ja jotkut arvot oli omituiset sen lisäks et rauta ja suola arvot oli liian alhaiset. Jouduin keuhkoröntgeniin ja jalat ultrattiin jne. Ei ollu kyllä yhtään kivaa olla siellä yötä...

Mutta niin asiaan. Jouduin maanantaina myös käymään gynen päivystykses tyksillä ku epäilivät raskausmyrkytystä, mut onneks kaikki oli hyvin. Siel sanottiin et vauva painaa nyt 1800g :O Ja viikothan oli silloin 28+2. Sokerirasituksessa mul oli kaikki ok. Huolettaa vaan minkähänlainen valas tuolta tulee synnytettäväks. Mulla on kyllä alusta asti ollu semmonen tunne ettei tää laskettuun aikaan asti sisällä pysy.

Ai niin ja hemoglobiini täälläkin alhaalla, oli eilen 102. Vähän ne ihmetteli tyksillä sitä ku multa ei oo neuvolassa otettu ku kerran hemoglobiini ja seki oli viime vuoden elokuussa...

Mutta nyt hammaslääkäriin. jaiks.

Rv28+5

Moikka mammat ja masut :wave:

Taas töissä ja kuten zukkiksella, supistelut aktivoituneet heti... :/ Mulla ihan jo kiire, istuminen 8h putkeen ja väliin paikasta toisee juokseminen aiheuttaa noita suppailuja ja menevät ohi vain täyslevolla, eli pötkötellen. En tiiä pitäskö vaan hakee saigonii lisää, mut toisaalta ois PAKKO saada kuun vaihteen taloushommat tehtyä ja kasata ohjeita sijaiselle.

Mä en ole syönyt rautaa vielä ollenkaan, kun on pysynyt yli 120 hb. Viimeks oli kyllä reipas lasku ja nyt väsyttänyt ihan sikana (saikulla otin 3h päikkäreitä ja kunnon yöunet) et saa nähdä oisko se sit laskenu. Ens vkolla seuraavan neukkula.

Me oltiin eilen perhevalmennuksessa ja oli tällä kertaa ihan hyödyllinen. Käytiin vauvanhoitoa, synnytyksen jälkeistä aikaa ym. läpi. Ens vkolla onkin sit synnytysvalmennusta, mitä odotan tosi paljon. Onneks meillä on myös Haikaranpesän 2. synnytysvalmennuskertaa vielä helmikuussa, kun Sanni-Marian tavoin mun myös pitää päästä kyseleen kaikkee :D Eilisessä valmennuksessaki taisin olla ainoa joka mitään kysyi, ja montaa asiaa kysyinki :ashamed: Ei uppoo muhun noi kirjojen opetukset tai sit oon vaan liika utelias...

AM voi ei, ei varmasti ollut kiva aamu, mutta nauratti silti sinun hamejuttu :D mäkin sain "mukavan" kommentin meidän pääluottamusmieheltä, kun kävin kysyyn sitä yt-asiaa. kommentoi et "joulun aikaan luulin sun vaan lihoneen, mut raskaanahan sä oletkin". mä olin vähä et :kieh: mutta onneks sit kuulin asiaakn, eli oon tosiaan 100% suojassa yt:iltä, koska olen kertonut raskaudestani työnantajalle ennen yt:iden alkua. eli muistakaahan jatkossa (jos vielä beibejä suunnittelette) tuo, että työnantajalle raskaudesta kertominen enne yt:itä takaa irtisanomissuojan. :attn:

NuuttiKyllikki voi kurjuus :hug: Toivottavasti löydätte uuden ja mieluisen asunnon lähistöltä.

millipilli ihanan näkönen neule :) voi kun osais noin kutoo!

vaavimasulla mukavat sisustukset! oikeesti aika kiva nähdä miten muilla asutaan, ja etenki miten vauvat majoittuu =)

ainiin, vaatteista, jos kaipaatte edullisesti loppuajaksi mammavaatteita, niin eiku huuto.nettiin :attn: mä oon ostanu sieltä parilla eurolla läjän housuja, hameita ja paitoja ja kelpaavat myös töihin (oon toimistohommissa "pääkonttorilla", ettei verkkareissa sovi näyttäytyä...). mullaki muuten jääny alkuraskaudesta ostetut jo pieneksi, etenki pepun ja masun kohdalta, enkä voi niitä pitää yhtään, kun supistelee ja närästää muutenki niin, ettei haluu yhtään ylimäärästä painon tunnetta tohon vatsalle.

vauva myllertäny masussa tosi vilkkasti taas monta päivää :heart: potkuja, möyrintää ja puskemista tulee etenki vas. kyljelle ja masun seudulle ja ihan ympäri vuorokauden. mitään selkeää uni-/valverytmiä en vauvalla ole vielä havainnut, onko joku??

oisko täs lounas- ja kahvitunti jo menny? :D eiku takas pakertaan töitä vaikkei vois vähempää kiinnostaa... hyviä vointeja!

t. manna + lilli 31+1 :heart:

zukkis hyvä että kaikki on hyvin!! nyt vaan levon kannalta sillä tavalla ettet rehki, kävele liikaa, kumartele ja nostele. näillä mä oon mennyt vaikka supistellut jo 17 viikkoa. kaikki edelleen hyvin :D

neuvolasta terveisiä:
pissa:puhdas
verenpaine:139/82
liikkeet:++
syke:145
tarjonta:rt
paino:+1kg/vko (taas :kieh: )
turvotus:+

kaikki siis hyvin, ei myrkytyksen oireita :saint: toi paino mulla on koko ajan nousussä, söin miten tahansa ja liikuin kuinka paljon tahansa. sysyinkin että voiko se kaikki olla läskiä, vai onko nestettä.. neuvolantäti sanoi että oon muuttunut silmissä sitten ensikäynnin, ettei lihominen sitä tee vaan ne nesteet. ja se veikkas että sitten lapsen syntymän jälkeen mä kuihdun silmissä :saint: HOPE SO!!! se sanoi että joillain ne hormoonit vaikuttaa niin että pistää kropan koville ja täyteen nesteitä yms.. vaivoja (mitä mulla ollut ihan tarpeeksi) ja joillain ei mitään..tuli taas perempi mieli :D

ihania vaavinhuoneita teillä :D meillä ei ole vauvalle omaa huonetta( vaikka omakotitalossa asutaankin)..saa vauva majottua aluksi meidän kanssa samaan huoneeseen ja sitten kun nukkuu öitänsä hyvin koitetaan siirtää esikoisen kanssa samaan huoneeseen =)
kiva lueskella teidän neuvolakuulumisia ja hyvä että kaikki on ollut hyvin..mulla neuvola vasta enviikolla 4.2. jos sais sen tädin laskeen noi sykkeetkin, kun aina kun on kuunnellu niin se on ollu semmonen pikanen ja sitten vaan maininnu että hyvät sykkeet on :kieh: mutta täällä muutenkin niin alkeellista toi touhu :kieh: :D
tervetuloa uusille :flower:

mutta taidan mennä laittaan pöperöö..niin on miehelle ruokaa kun tulee kotio.. jaksamisia kaikille

lumi-enkeli+masuasukki 28+2 :heart:

outison Noi painoarviot ei aina oo kovin luotettavia. mulle sanottiin viikko ennen esikoisen käynnistystä painoarvioksi 3500g ja kätilö kokeili masun päältä just ennen synnytystä että on sielä ainakin 3800g vauva. no ulos kun vaavi tuli niin ei ollukkaan kuin 3330g :D joten ultrakaan ei oo kovin luotettava vaan sunntaa antava

AAM
juu ei noi käsikopelo koko arviot.. :kieh: ihan persiitä päin välillä menee... lapsivedenmäärä ja se turvotuskin vaihtelee joten.. :wave: moikat voi heittää välillä niille. Outison kuulostaa kyllä megabéibelle jos NYT jo on "noin" iso.. :xmas: ja pitäis kasvaa vielä 10 viikkoa ? 250 gr viikossa alkaa sit kohta olee se kasvuvauhti ja tohon jos äkkiä heittäis esim viikot 36-40 250rg jokaisella.. :whistle: juu joku 5kiloinenko sulle ois sit tulossa ?? TÄH !! i dont believe sun neukkutätiä.. :LOL:

olipas taa sekava sepustus multa.. normaalitapaani.. :D b:)d

nyt tarhalle poikaa hakemaan.. :wave:
sii juu göörls

:heart:AM

AAM
outison ai ultralla... :| ookei kässäsin et käsikopelolla, luin tietty mitä tahdoin taas.. :headwall: :D hmm ultrallakin.. noo .. aika hurjalta kuulostaa silti. Eiks oo mkn sokruvaava et ihan normisti on sulla arvot ja muut ?

Heippa taas :wave:

Täällä vietellään tylsiä päiviä. Vauvalle lähes kaikki hankinnat tehty ja kaikki vaatteet pesty ja viikattu lipastoon. Sänky sentään vielä petaamatta, hoitotaso puuttuu ja sitterin+ vaunujen kankaat vaatii pesua vielä. Sairaalakassiin olen hygieniatuotteita jo ostanut ja osan vauvan kotiintulo-vaatteista valinnut.

( . )
Mieliala on alkanut heittelemään laidasta laitaan, kuin alkuraskaudessa. Pääsääntöisesti olen pahalla tuulella ja hermostun todella helposti. Ukon kanssa jatkuvat riidat, tuntuu että tahalleen oikein ärsyttää vielä, kun tietää että herkistyn nyt todella helpolla :'( :kieh:

Luulen että tämä vauva alkaa pikkuhiljaa laskeutua lantioon, välillä tuntuu painetta alapäässä ja jopa vihlontaa olen tuntenut kohdun suulla muutaman kerran viime päivinä. Liitoskivut ovat iltaisin todella tuskalliset, pahinta on käydä makuulleen iltasella. Alkuyö on todella tuskallinen liitoksille ja lonkille, joka liike sattuu mutta paikallaankaan ei voi maata :( loppuyö kuitenkin jo helpompi kai sitten kroppa yön aikana tottuu makuu asentoon.

Niin vauvan rytmeistä tällä hetkellä vauva on selvästi iltavirkku. Melko hissuksiin on aamupäivät, mutta iltaisin alkaa mieletön rytinä ja pauke. Maha hyllyy ja liikket ovat aika voimallisia, olenkin suunnitellut jos saisi kuvattua joku ilta tuota menoa muistoksi.

Viikonloppuna tiedossa hulinaa, sukulaisten merkeissä ja ensi viikonalussa taas neuvola. Josko tässä vähän piristyisi :heart: =)

Iitanen 31+2

Hei tytsit... Mukavia neuvolakuulumisia teillä ja noista painoarvioista ei kannata olla huolissaan. Varsinki käsikopelolla tehdyt heittää usen aikalailla.

Täällä lievää masennusta ja ahdistuneisuutta ilmassa. Olin tiistain pienessä onnettomuudessa, jossa kaahuin koko painollani mahalleni. Jouduin kättärille terkkailuun yöksi ja onneksi vauvalla toistaiseksi kaikki hyvin. Itse voi tosi huonosti. Kun nousen ylös, alkaa kipeä suppari jotka tuntuu alapäässä asti. Kävely vaikeeta ku supistaa ja pahinta tässä on se, ettei lääkäri huomioinut minua ja minun vointia, vaan keskittyi vaan vauvaa. Voin kuulemma mennä töihin huomenna kun paramax on niin hyvä lääke että se auttaa kipuihin. siis mä sins sellaset megaraivarit ettei tosikaan.
En kai mä rupee lääkkeillä itteeni turruttamaan joa kerran lepo pitää supparit poissa. Siis ihan sairasta. Olen menossa maanantaina omalle lekurilleni ja katsotaan mikä on olo silloin. Mä oon vaan niin ihmeissäni kaikesta. Mulla ei oo koskaan ollu näin pahaa mieltä ja itku tulee väkisin vähän väliä.
Sorry nyt tää valivalivali, mutta muistakaa tulevat äidit, että kuuntelette tasan omaa oloa ettekä usko kaikkea mitä lääkärit teille syöttää.

Voikaa hyvin
Superheppuli ja "Helena" 29+4

Allusmamma No eipä tuo viisi kiloinen vauva mikään iso olisi.. terveisin nimimerkki melkein kuusi kiloisena syntyneen täti (ja ei ollut sokerivauva, ja syntyi vain muutama pv la:n jälkeen). Ja muutenkin tuon lapsen jälkeen ei jostain syystä ole 4,5 kiloiset tuntuneet mun korvaani edes isoilta :LOL: Oli meinaan ensimmäinen vauva millä näin jo laitoksella jalkamakkarat, tädin iso murunen :heart:

jaahassu ja Sammo 30+2

Mukava kuulla JJ-t että sulle sanottu painon nousun johtuvan nesteistä...Mulla paino nousut 15kg ja oon tuvoksissa,rystysiä ei kunnolla näy,kengät ei mee iltapäivästä jalkaan.Mutta silti mulle sanotaan että vähempkin painon nousu riittäisi.Lääkäri kehoitti mua katsomaan peiliin kun paino noussut ja turvotuksia on...Että näin meillä.RR kuitenkin ok ja pissa ok.
Sokerit edelleenkin koholla ja äpolille odottelen aikaa.

Mites onko teille kaikille tehty jossain vaiheessa gynekologinen tutkimus?Kun mua ei oo ronkittu kertaakaan??Ja sf mitasta mulla ei ole hajuakaan...

Jotain positiivista...äitiyspakkaus tuli tänään...

Superheppuli pidät nyt vaan pääsi ja oot vaikka menemättä kokonaan sinne töihin tai sit käyt vaan kääntymässä siellä vähän aikaa ja lähdet kesken päivää pois. Kun ei sun tartte oikeesti olla töissä jos supistaa!
Mulla itelläni oli sama juttu sillon jouluna kun kaaduin vattalleni; lääkäri kirjotti muutaman päivän saikun, kävin kaks päivää kokeilemassa työntekoo ei onnistunu ja menin päivystävälle joka kirjotti kaks viikko saikkua. Sen kahden viikon jälkeen kävin taas kokeilemassa töitä, pystyin oleen päivän... Nyt oon sit siitä saakka ollu saikulla ja oon aina äippäloman alkuun saakka...
Se on kumma noilla lääkäreilläkin kun eivät uskalla suoralta kädeltä yks ja sama lääkäri kirjottaa sitä pidempää saikkua.... ikään niinkun se ois heiltä itteltään pois :kieh:

NK29+4

meillä on tää vauva onneks päivällä aika paljon hereillä ja yöt sitten nukkuu, viime yönäkin heräsin 5 aikaan pissalle ja valvoin pari tuntia niin yhtään ei liikkeitä tuntunut( en kyllä yrittänytkää) aattelin et kait nukkuu ja monen amuuna yönä ollu sama et hiljasta on öisin mut päivällä riehuu kyl senkin eestä.. :kieh: toivottavasti ois sama rytmi kun syntyy.. esikoisella oli toiste päin sekä mahassa et ulkomaailmassa..
huomenna taas neuvola.. viikko sitten oli edellinen ja sitä ennen oli 2 viikkoo väliä ja ens viikolla on äitiyspoli.. täällä tykkään ku on noin usein niiin ei tarvi huolehtia.. vaik en ees o ensi synnyttäjä..

mitä vauvakutsuilla thedään????? oon vähän tietämätön ainoo mitä tiedän niin mitä elokuvissa on nähty.. aattelin vaan et jos ite pitäis..

ja huomenna poksuu taas viikot :D

unicorn ja vaavi 28+6

Hei moi!

Tervetuloa uudet!! :wave:

Eilen just yks mamma kerto, että ultran painoarvio oli arvioinu vauvasta jotain 4 kilosta. Terkkari oli tunnustellu mahan päältä ja sanonu, että hänestä vauva tuntuu sellaselta 3,5 kiloselta ja terkka oli oikeessa. Voi ne ultratki olla väärässä ;).

Oon nyt ollu neljä päivää siel harjottelussa ja jotenki mageeta nähä niitä vauvoja. Sitä ajattelee, et kohta itelläki on tollanen :heart:. On ne keskosetki niin valmiin näkösiä, mut kauheen pieniä. Tietty. Anyway, nyt ku ollu jalkojen päällä päivät pitkät ni jalat on nii turvoksis että tänää oli vaikeeta saada saappaat jalkaan. Eipä oo koskaa ennen turvottanu.

Äippärahapäätös tuli tänää ja avustus kanssa! Jes, pari viikkoa ni pakkaus on täällä. Tänää tuli muutenki kivaa postia, ku olin tilannu tuolta kaksplus kaupasta sellasen nallebobilen ni seki tuli tänää. Sit ku olis aikaa ja jaksamista ni vois alkaa laittelee sänkyä pojulle valmiiks.

Obsidan on ainaki mulle sopinu ihan hyvin. Vähän väksymmän hajusta ja jättää pahemmat rahnut joita täytyy sit selkä vääränä kuurata jättää, mut ei muuta ongelmaa :LOL:. Sori jos tuli liikaa infoa :).

Yritän viikonlopun aikana laittaa rv 30 kuvan. Sori nyt tuli omaa napaa aika paljon.

Säde ja masukkipoika 29+6

ZikiZiki :LOL: Mulla on toi sama juttu..Joku kun kysyy että millä kuulla oot niin oon aina vaa et ööö..en oo ihan varma.Sitte musta tuntuu että kaikki aattelee että kiinnostaakohan tota ollenkaa toi raskaus ku ei se ees tiedä millä kuulla se on.Enkä mäkään jaksa alkaa selittelee niistä viikoista ku en mä ainakaan tienny ennen ku tulin raskaaks että sitä näin tarkasti lasketaan..Mutta onneks kaikki kellä on jo lapsia ni kysyy millä VIIKOLLA mä oon :D

Kertokaas siskot että minkä hirveän kipukohtauksen sain toissayönä.
Heräsin yöllä outoon oloon, ajattelin että närästää... otin 2kpl rennietä mutta se on vai pahensi oloa. Lopulta koko rintekehää ja ylävatsaa sekä yläselkää ihan koski. Oksensin.Henki ei kulkenut kunnolla.
Olisikohan reilun puolituntia kestänyt yhteensä tuo kohtaus. Eilen yritin sitten omalta lääkäriltäni kysellä että mitäköhän se olisi voinut olla.
Kuulema vain närästystä tai vauva painaa.
En kyllä usko. Päätettiin miehen kanssa että jos kohtaus uusii niin lähdetään suoraan päivystykseen ja sillä hyvä.

Toivotaan ettei toiste tule. Nyt olo ollut iha ok, verenpaineet vähän koholla mutta ei mitenkään hälyttävästi. Välillä tulee tuonne ylävätsaan sama tunne mutta se ei pahene ja helpottaa pian.
Tiistaina on neuvola ja siitä viikon päästä äippäpoli. Pitää molemmissa kertoa tuosta. Ja tosiaan jos uusii niin sitten lähdetään suoraan päivystykseen.
Pitää vain toivoa että kohtaus tulee päivällä kun yöllä se turkasen päivystys on 60km päässä. Voisi olla automatka yhtä helvettiä.

Vauveli on liikkunut hyvin, änkee ja punkee ja liikkeetä näkyy. Kauheen terävinä tuntuvat välillä. Ei taida pikkuisella olla vielä kauheasti rasvakerrosta pehmentämässä.

Joku oli kaatunut pahasti. Hyvä että vauvalla kaikki hyvin kuitenkin. Ja jos oma olo yhtään tuntuu siltä niin hae ihmeessä sairaslomaa. On se oman olon kuunteleminen ja lepäileminen tässä vaiheessa kuitenkin tosi tosi tärkeetä.
Muutenkin pitäisi enemmän kuunnella omaa kroppaa eikä väkisin purtaa. Levätä silloin kun siltä tuntuu jos vain pystyy ja ottaa vähän rennommin.

Mukava lukea muilta hyviä neuvolakuulumiai ja ihania kuvia olette taas laittaneet.

Ja kiitos vaunujen kehuista. Eiköhän meidän Kirpun ole hyvä noissa kelliä ja matkustaa.

Nyt raahaan miehen suihkuun. Saa pestä kuorinta-aineella miun selän ja sen jälkeen rasvata sen kunnolla. Ennenkuin tän kutinan kanssa tulee hulluksi.... pikkaisen meinaa iho kuivaa nimittäin.

t: Solina ja neiti Kirppu rv 28+4

Ai niin, meidän auton takaovien sisukset menee uusiksi. Ei muuten mahdu 2 kasvot menosuuntaan turvaistuinta ja kaukalo. Ne ovatkin kauheen mahtipontiset, leveet käsinojat yms. Täysin turhaa siis lasten penkkien kanssa eivätkä vaikuta turvallisuuteen mitenkään. Saapahan vähän tilaa sinne kunhan mies hoitaa senkin askartelun alta pois.
Siis siihen varsinaiseen oveen ei kajota millään lailla. Ainoastaan niihin sisäverhoiluihin ja oven sisustuksiin.

Beiben uni-/valverytmi: Täällä ollut melkein koko sen ajan kun oon potkut kunnolla tuntenut niin ollut toi rytmi niin säännöllinen että...eli ei ainakaan äitiinsä oo tulossa eikä kyllä isäänkään :D Hereillä on aina aamuyöllä/aikasin aamulla,aamupäivällä 11.00 aikaan,iltapäivällä 14.00aikaan,sitte alkuillasta 19.00 + myöhäisillasta ennen puolta yötä.
Itse herään joka yö tasan kello 00.00,03.00 ja 06.00.Ja tää mun ja vauvan rytmi on jatkunut nyt jo pidemmän aikaa että en tiiä mennäänkö tällä sitte syntymänki jälkee.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Huomenta!

Kivannäköistä vaavimasulla. Teiltä ilmeisesti löytyy myös Cars-fani? :D
Mitenhän sen sanois.. Saivat toisen kerran jo autot levyn joululahjaks ja oikeestaan vasta tällä viikolla on telkusta pyöriny taas puuha-pete kun joulusta asti se on ollut autot..Mnta ertaa päivässä kuuluu että "äiti minä haluan autot elokuvan kahtua" :LOL: :| Sitten kuiteski samalla leikkii eikä kunnolla kato,mut sen verran monesti ovat läpi kattoneet että leikkejä kun kuuntelee niin aika tuttuja vuorosanoja ja henkilöitä siellä kuuluu olevan... :LOL: :LOL: :LOL:

Manna kyseli vaavin rytmeistä..
Mä en ole kans huomannu mitään selviä rytmejä..Tuntuu et vähä väliä käy hirvee melske masussa..

Taas alkoi lonkkakipu vaivaamaan..Ihan kamalaa kun meinaa huuto päästä..

Obsidanista on ollut juttua ja minä olen kaikissa raskauksissa sitä käyttänyt ja mulle se on passannut ihan loistavasti

Nyt pitää alkaa poikien kaa äkkiä väsätä kortti hoitotätille kun ovat nyt viimeisen päivän hoidossa..

vaavimasu ja napukka 29+2

AAM
Jaahassu no luojan kiitos ei mtn vakavempaa käynyt vauvalle tai sinulle.. :eek: !!

Happy saitpas lääkäri ihmiseltä asiatonta kommenttia ja varsinkin kun se usein on sinusta riippumaton se turvotus, ihan verenkierrollinen ja henk.koht. juttu.. !! :kieh: :hug: jollei ihan persii ruokavaliolla sitten vastuuttomasti elele mutta tuskin sinä :)

Säde pahimmat rahnut heh :LOL:

Jaahassu huoh oma poika oli sen rahtun yli 4 kiloa mutta tuo 4,5 ja siitä ylöspäin.. mitin miten sitä itse kestäisi.. :) mutta kaipa nuo paikat antaa hyvin periksi. Oi jalkamakkarat :heart: :heart: ne on ihania ... ;) vauvanvarvasfetissi :wave: pienet hiksaset nakit.. *perverssi ilmoittautuu*

Solinalla on ollut tukalat paikat :( yyyyh raskaus todella muistuttaa loppuajalla olemassaolostaan noinkin.. :hug: toivotaan ettei toistu jatkossa noin..

Iitasellakin poksut mennyt jo 31:llä rullataan..

AM & hippunen 29+4 :heart:

Kysymys teille äippäpakkauksesta, jotka olette sen jo saaneet. Monta harsoa teillä oli siinä?
Kun siinä sisällysluettolossa sanotaan että siinä olisi 5kpl harsoja. Mutta ei mulla ollut kuin neljä... :kieh: Eli olikohan mulla kyseessä paino vai pakkausvirhe.
Muut tuntuivat olevan niinkuin pitikin. Tai siis luettolossa oli myös rasvoja mut ei paketissa ollut kuin yksi. Oliko muilla muita kuin se erisanin perusvoide?

tarkkaa tarkkaa.....

Ihanaa, viikonloppu edessä. Mä en taida tehdä muutakuin nukkua sitten. Siivotakkin pitäisi, mutta katsoo nyt jaksaako.
Äippäpakkauksen sisältä on nyt koneessa pyörimässä, tai jo toinen koneellinen. Voiton puoelella alan olla vauvan tavaroiden pesussa.

t: Solina ja Kirppu rv 28+5

Yhteistyössä