<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Heips mammat ja masun pikkuiset!

Täällä meni kylpyläreissu nyt kuitenkin sitte ihan reisille.. Lähettiin tosiaan yheksän aikaan ajelemaan tampereelle, mutta alko taas kauheet polttelut ja Ilmajoen kohalla sanoin että nyt ei auta kun kääntyä takaisin. Ei kun auton nokka kohti Vaasaa, matkalla soitin neuvolaan ja käski sitte suoraan synnärille. Noh sieltä kotiuduttiin äsken. Vauva masussa voi onneksi oikein hyvin :heart: Kohdunsuu oli vähän pehmentyny ja sanoi vielä erikoislääkärille näyttävänsä kuvaa kun ei ollut ihan varma oliko jo hitusen aukikin. En nyt sitten tiedä mitä nuo poltot on ollu, kun käyrälle ei tullu yhtään supistusta. Pissa näyte meni vielä labraan, että oisko siellä sitten jotain.. Nyt poltot taas kuitenkin helpottanu ja sen takia ei antanu sitä supistusten esto piikkiä. Sanoi kuitenkin että 34+ viikolla ei enää periaatteessa estellä. Toivottavasti pikkuinen vielä malttais muutamat vikot kasvaa mamman masun lämmössä :) :heart: Painoarvio oli 2200g. Ja saatiin sitten sukupuoli selville =) Ultralla kun katottiin niin lääkäri kysyi että saako hän sanoa jos näkee ja päätettiin sitten että tokitoki =) Meille on tulossa pieni poikavauva!! =) :heart: Siellä näkyi pallit ja pippeli niin selvästi ettei erehtyä voi :D äitin pieni prinssi :heart: No joo, mutta eiköhän se tästä, sain todellakin mielenrauhan kun käytiin näytillä.

Hyviä neuvolakuulumisia on tullu, onnea niistä :)

zikiziki, toivotaan että on vaan masupöpö sulla, sais pikkunen vielä vähän malttaa kasvaa. Niin ja viittitkö lisätä poikatiedon etusivun listaan, kiitos :)

JJ-t, Lapinniemeen oltais just lillumaan menty, noh saatiin onneks siirrettyä loppuvuoteen niin ei menny lahjakortti hukkaan :)

Solinalle voima :hug:

Mutta päivänjatkoja mammat! :)

Sannismami ja pikku prinssi 33+4 :heart:
 
Pikaisesti Säde ja mamma-1. Naikkarilla nähdään maanantaina. Me kanssa ollaan tulossa sinne.

NK, hienoa kuulla hyviä uutisia :)

( . ) taisin tehdä pohjat tänään neuvolassa sf-mitasta: mittasi ensin 37cm, mutta muutti sitten 36 cm...todellakin huidellaan yläkäyrän yläpuolella. Painoa oli tullut 1,4 kg viikossa ja sormet on aikamoiset nakit, aamulla en saanut etusormea edes koukkuun :( Muuten kaikki ok. Vettä kumminkin normaalisti, ei protskuja eikä verenpainetta liikaa ja vauvalla siellä vahvat rauhalliset sykkeet. Itkuisuus ja väsymys isoimmat ongelmat. Tänäänkin sain megaitkukohtauksen, kun puhuin isän kanssa puhelimessa ja meni hermot siihen...ja nyt tietty huono omatunto, että piti ruveta riitelemään puhelimessa. Pöh.

Isyyspakkauksesta: Milloin meinaatte antaa sen isukille?

k&o 36+3
 
Nonii nähään siellä! Heikku, ilmesty paikalle ja ihmettele ääneen mikset oo listalla vaikket oo ilmottautunu :D

Onnittelut poikauutisista sannismamille!!

NK: bongasin polarilta ja lindexiltä ainaki 44 cm alkaen vaatteita. Poju kyllä kasvaa niin nopeesti, ettei niitä varmaan kannata ostaa :)
 
kadak mun piti just tulla kysymään et onko jollain muulla ollu itkukohtauksia. mä sain tänään kauhean parku kohtauksen oikeastaan ihan ilma syytä.
oon ollu tosi loppuun ajettu ja sain tänää pojan ekaa kertaa päivällä nyt muutamaks tunniks hoitoo ni kai se laukas jotenki tota mun pahaa oloa ja ku ku mies soitti töistä päästyään ni sit aukes vaa hanat ja kaikki oli muka huonosti.
 
Solina :hug: Tiedän mitä on olla liian alhaisilla hempoilla. Mullahan ei kestäneet mitkään raudat sisällä vaan oksensin ne ulos kertalaakista. Kokeillen vissiin 5 eri tuotetta. Ja jouduin myös noihin ferritiini kokeisiin... No, sitten otin itse kuurin, jossa söin vain 100% ruisleipää, paljon tuoretta persiljaa (tyyliin ruukku päivässä), sekä pari punaista paprikaa päivässä sekä ostin kaupasta 100% makeuttamatonta tyrnimehua (sen c-vitamiinipitoisuuden vuoksi, että ruoan rauta imeytyisi). Lisäksi kyllä syötiin ihan naudanpaistia useassa erimuodossa :x En tykkää oikein naudanlihasta! Ja sain kuin sainkin hempan nousemaan peräti 115. Jee...

[/b]Sannismami Onnittelut poikauutisista :heart:

manna8 Toivottavasti saatte auton pian. Voin tuota merkkiä suositella :) Kokemusta vuodesta 99 saakka, tosin nyt vaihdettiin mallia. Mutta mä olen ihan fani tuohon malliin :)

Ziki Voimia :hug: Itsekin istuin viime viikolla yhden yön vessassa ja suoli tyhjeni varmaan vuoden edestä. Silloin alkoi ne supistelutkin tosissaan. Ja lääkäri jo luuli synnärillä, että vauva syntyy... Toivottavasti olosi paranee pian!!!

Mitähän muuta mun piti kommentoida... En enää muista yhtään!!!

oma napa Äitipolilla käyty. Lapsivesitesti näytti negaa. Taas otettiin strepto näytteet vaikka edellisviikon näytteet puhtaat. Samoin hiivanäytteet, kun se voi aiheuttaa sitä eilisenlaista pahanhajuista vuotoa. Saanpa sitten varmuuden asiasta. Samanlaisia lirauksia tänäänkin tullut, ja yöts että haju on kamala :x

Vauva on kiinnittynyt ja kohdunsuu auki. Lääkäri teki sen synnytystapa-arvion ja sain luvan alatie synnytykseen. Käynnistetään 1,5vkon kuluttua, jos ei sitä ennen synny spontaanisti. Vauvan pää nimittäin tuntui lääkärin sormella kokeiltuna ja paikat valmiina :eek: Apuva!!! Ne supistukset tehneet tehtävänsä :p :whistle:

Vauva n. 2,8-2,9 kg. Keskikäyrällä kasvaa. Kaikki muutoin hyvin! :heart:

Mammanen ja vauva 36+6
 
AAM
mammasella on sit kypsät paikat kans.. :) :hug:
tirauttelijoille.. :hug: hormonit tekee tehtäväänsä.. mulla iski esikoisen knassa sairaalassa, ukko oli ihan :eek: kun vollotin jokaisesta pienestä vastoinkäymisestä ja se tuli pari päivää synnytyksen jälkeen.. luuli että kaikki on ok :D voi parkaa :LOL: se oli ihan boltsi hukassa.. :D
hyvähän se on että herkistyy jo nyt.. mut siitäpä tuo johtuu eli nou stress rakkaat siskot itkette ihan rauhassa vaan.. siipat ihmetelköön.. :whistle: ja lukeehan niissä vaukirjoissa "isi" puolella juuri tuosta herkistymisestä heille jos ovat kirjansa lukeneet :D :xmas:

NK :hug: voi että kun pieni on niin pieni.. :) nuita minimini kokoja kans nähnyt jossain kappahleissa ja lindexissä mutta niisssä heikommin ko esim hm: ssä ja tietty sit on bebesti ja muut erikois liikkeet... joissa ainakin löytyy oisko nettikaupoissa kans ?

sannismamille harmi että kylpyläreissu peruuntui mutta poikalupaus oli kiva tietää :) :heart: ja saitte onneks syksylle sitte omaa aikaa siirrettynä :D

jahas ruoanlaittoon :wave:
eli illemmalla lissää :D

Am & hippunen 35+3
 
Hei vaan taas! Kyl tääl porukka kirjottelee ahkeraan. Justiinsa pysyy kärryillä tai paremminki siinä perälaudassa kiinni. :LOL:

Solinalle jaksuja! :hug:
Sannismamille onnea poikauutisista! Pikkuprinssi sieltä tulossa.
Nuuttikyllikki, ihanaa, että asiat OK. :) *muoks* Noista miniminikokoisista vauvanvaatteista. Oon jopa täällä "korvessa" isommassa kaupassa nähnyt 44cm kokoja myynnissä - kietaisubodyissa ja potkareissa tosin vain. Marlonin tai Cirafin taisivat olla merkiltään eli nuo taitaa olla niitä perusmerkkejä, joita löytyy vähänkään isommista marketeista. NK, eli saattaapi löytyä noita ihan pieniä kokoja vaikka lähimmästä prismasta, citymarketista tms.
Ziki, mikä sulla siellä tilanne - ihan vatsapöpö vaan vaiko jotain muuta?
Iltsuko se oli, jolla oli ollu tökeröä kohtelua lääkärin taholta? Onpa keljua tuollainen, lupa pitäis aina kysyä. Toivottavasti jatkossa asiallisempaa kohtelua.

Hyviä neuvolakuulumisia oli ilmaantunut palstalle. Mukava kuulla!

Omaa napaa neuvolakuulumisten rintamalta tänään:
pissi puhdas
paineet 110/62
painoa tullut n. 450g/vko
turvotus -
sf 30,5
liikkeet ++
syke 137 (nasukki närkästyi dopplerista ja "tarjontakäpälöinnistä" :D )
tarjonta ilmeisesti vielä pt - aika tarkasti ja pitkään tutki tuo tuttu kätilö, meinasi ensin, että jo kääntynyt(eli rt), mutta tarkemman tutkimisen jälkeen kallistui kuiten pt:n puolelle.
Eli hyviä uutisia tällä rintamalla. Ainoa, minkä suhteen nyt ruvetaan seuraamaan tilannetta on tuo tarjonta. Ens viikolla katotaan ultrassa, onko kääntynyt. Jollei, niin vissiin sitten ensin kääntöyritystä ja jollei onnaa, leikkausajan varaus. Alkaa vähä jänskättämään, miten tuo piipero tuolta nyt haluaa maalimaan tulla. Mut on kuulemma sen verran siro ja pieni (ei liian ilmeisesti kuiten), että mahtuu vielä möyrimään ja saattaa asettua vielä ihan oikein päinkin. Ens viikon käynnillä varmaan sitten tuosta painoarviostakin tarkemmin, samoin alapään tilanne.

*muoks* Tunteet on kyllä täälläkin herkistyneet, varsinkin tuolla kyynelkanavien puolella välillä. Mutta sehän kuuluu asiaan, kuten AM huomauttaa, osuvan kertomuksen kanssa. :)

Jaksamisia kaikille kipuileville ja supisteleville! Mielenkiinnolla odotellaan sitten seuraavaa pientä "huhtinyyttiä" saapuvaksi!

AuroraB + nasukki (35+2)
 
mammanen joo tänään on kramppaillu ihan urakalla tuo masu! no onneks siel ei tavaraa enää oo! :D
auroraborealis joku mahapöpö se tais vaa olla, mitä nyt on muuten sit koskenu ja jomottanu alamahaa koko päivän.. mut laitan sen just noitten kramppien piikkii :) oisin lähteny kyl äitipolille käymää mutta ku miulla on yheksältä sinne huomenna aika ni en sit viittiny.. jos en nukuttuu saa ni sit kyl menen yöllä! :whistle:

sen kyllä huomasin et toi suolen tyhjenemine aiheuttaa ihan kipakkaita supistuksia! huh! :eek:
no huomenna kuulee tuomion onko tehny tehtäviä alakerrassa :whistle:
 
Mulla ois maanantaina "tuomiopäivä"! :D (ziki tuossa sano että tuomion kuulee)
Eli maanantaina ylimääränen nlalääkäri. Mietin vaan et kun normaalisti täällä viimenen lääkärin tarkastus 36+ viikolla et onko mulla parin viikon päästä sitten taas lääkäri!?? No samapa tuo, ei minua haittaa. Pysyypähän perillä alapäänsä tilanteesta :LOL:
 
Kiitos kannustuksesta.

Allusmamma. Mietin itsekkin tuota vaihtoehtoa ettei obsidani mulla imeytyisi. Mutta en uskalla vaihtaa merkkiäkään.
Kaikki muut mitä olen koettanut aiheuttavat joko järkyn ummetuksen ja vatsakipuja. Tai sitten oksennan ne puolentunnin sisään ulos.

Toi obsinadi on tosiaan ainut mikä pysyy sisällä ilman järkkyjä sivuoireita. Joten aika arka olen tällähetkellä kokeilemaan mitään uutta valmistetta...

mammanen, mullakin kaikki muut tosiaan tuntuu tulevan ulos. Muistatko paljonko sulla toi ferritiini arvo oli?

Ruokavinkit otettu talteen ja popsinkin just iltapalaksi ruisleipää persiljalla =)

Saas nähdä kun se th laittoi tästä tiedon äippäpolille että sanooko ne mitään siitä.

Kiva kuulla että NuuttiKyllikillä ja pojalle menee hyvin. Ja onnea imetyksen harjoittelemiseen.

Onnea Sannismamille pikkuisesta prissistä. Hyvä että vielä pysyy masussa. Mutta harmi että teidän kylpyläreissu peruuntui.


Mammanen pidetään peukkuja =)



Voi aargh, miehen työpailla taas kerran jonkinsortin katastrofin aineikset päällä. Joten nyt roikkuu puhelimessa antamassa neuvoja ja ohjeita. Ja varmaan pääsee viettämään iloisesti yön töissä tätä menoa. Noh, tulee ainakin hyvät rahat.
Onneksi lupasi ettei mihkään lähde ennenkuin saat lapset nukkumaan. Saan minä edes vähän leppoisamman illan.
Miten lie aikoo nukuttaa nuo jos puhelimeen pitää kokoajan puhua.


Mutta huomiseen.

t: Solina ja Kirppu rv 34+4 enää 5 yötä punktioon


P.s Vähänkös mie odotan innolla. Ukolla huominen töitä. Sitten neljän päivän vapaa. Ja sen jälkeen toivonmukaan pääsee pian jo aloittamaan isyyslomankin.
 
ventti siis mähän oon ollut ihan rikki näiden mun reissujeni takia... lähdin ostksille päivällä ja tuli niin kamala olo että päätin lähteä kotiin 10 min jälkeen :ashamed: siitä seurasikin pahat menkkajomotukset selässä jotka ei vieläkään ole oikeen väistyneet 1000mg panodolin jälkeenkään :/ taitaa tämä mamma olla liian rikki enää minkäänlaiseen liikkumiseen yksistään |O

sannismanni onnea poikalupauksesta :heart: kiva jos pääsette sitten kaksistaan lapinniemeen renbtoutumaan ja miksei vauvan kanssakin. se kylpylä tosiaan on aika pieni ja siellä on koko ajan tosi matalaa (ainakin mulle kun oon niin pitkä) todella rauhallinen paikka. kyllä siis voisi varmaan vauvankin mukaan ottaa :saint:

ootteko muuten uimassa käyneet huomanneet että tulee vieläkin nopeammin pissahätä kun on siellä vedessä?? äiti sanoi että nsteet poistuu jaturvotus lakee siellä.. kyllä sen oikeestaan sormistakin huomasi että oli turvotus laskenut. oltiin allasosastolla 1,5h ja kävin pissalla ennen altaalle menoa kahteen kertaan siellä ollessa, heti sen jälkeen ja vielä heti sen puolentunnin hoidon jälkeen :eek: ja joka kerta sitten olikin kunnon hätä! ihan käsittämätöntä!!

mulla on tuolla LOST boxilla nauhoittumassa, taidan tehdä iltapalan ja siten nauttia maailman parhaasta sarjasta ilman katkoja =)
 
omaa napaa aluksi neuvolan muodossa
Eilen viikot 34+5
Paino +850g/vko
Turvotus -
RR 116/76
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb ei otettu
sf-mitta 31
Tarjonta rt
Syke 154
Liikkeet ++

:kieh: toi paino.. ihan hirvittää.. no ei mulle nyt ole kyllä tullut kuin vasta 9kg kokonaisuudessaan.. Mennyt vähän mun "suunnitelmat" pilalle, kun alussa ajattelin että saa tulla koko aikana 6-8kg. Mitä niitä murehtimaan. Oikeesti ihan harmittaa jo välillä kun koko ajan toi paino asia pyörii mielessä. "Voinko nyt syödä tota" jne. ÄRSYTTÄVÄÄ! :(

Vavu-haastattelu Onko teillä muilla ollut ja mitä se meinaa? Ymmärsin että jotain varhaiseen vuorovaikutukseen liittyvää. Neuvolan täti sanoi, että olis hyvä jos mieskin tulis ja se kestää 2 tuntia. Sen yhteydessä on neuvolan tarkastukset myös. Neuvolan täti tarjoutui myöskin että olis tullut meille kotiin tekemään sen mut.. mielummin mennään terveyskeskukseen.

Onnittelut NuuttiKyllikille! :flower:

Ja lopuksi vielä kuva siitä väsäämästäni haalarista :)
 
AAM
Solina siis ihan nestemäisen mehunkin yrjöät :( sitä Floravitalia tarttii tyyliin vetää joku 20 ml kerran päivään siis ihan minisatsi ? ei enempää.. ja laatta lentää ? voi ei..
mietin et jos obsidan on sitä tablettia niin ei välttis kerkee imeytyä ehkä niin paljon ko sulle pitäis.. kyl mä sinuna silti kokeilisin laatoituksenkin uhalla. Niin tärkeetä ois se hemppa saaha ylös :hug:

teppana aivan ihana haalsu :heart:
helkkarin eurokangas oli siirretty pois sieltä sanomatalosta jonnekin kluuviin joten en jaksanut tiistaina lähteä vandraamaan enään "niin" pitkälle.. :kieh:
joten jäi petivaatekankaat ja flankut ostamatta.. höh ! :|

hyvä että vatsataudit aisoissa Zikillä, toivottavasti säde sunkin massu pysyy kuosissa.. b:)d

ja hyvää käyntiä synnärillä kaikille maanantaina :wave: heikku, kadak, mamma-1 ja säde sinne olivat matkalla ?

manna joo jos siltä miehesi tutulta oli teille/meille :D jotai vinkkejä niistä pitkäkoipisten autoista niin ihmeessä kerro ! =) paa vaik privana niin ei täällä kuormita personal jutuil.. :ashamed: jos ei ketää muuta noi autojutskat kiinnosta.. :)

jj:t nyt otat rennosti siellä ! :wave: ei oo tarkoitus mammalomalla silti vetää ihan peräsuoli pitkällä niin että selkä kipeytyy ja paikat hajoo pään kanssa... :hug:

) .) vika lekurikäynti ensi keskiviikkona, olinpa kalenteriakin unohtanut katsoa moneen päivään.. :whistle: mä vissiin oon ihan lomalla sitten.. :D :LOL: hyvä niin.
huomenna playdeitit frendillä ja iltapäivällä toisella ystävällä kummipojan kanssa.. viikonloppuna muuttoapuna kaverille ja sunnuntaina kirppikselle kattelemaan jotai turhaa :D
siinä häpeninkiä taas.. ja just ko paasasin jj:t:lle että ei liikaa äksöniä :ashamed: no onneks toi muuttoapu ei oikeesti oo mtn kauhian raskasta ja kirppiskin on semmoi että saas nähdä jaksaako.. ainakaan pojan kanssa..

am & hippunen 35+3 :heart:
 
AAM
pitimän kysyä närästyksestä vielä... ?
mitkä teillä aiheuttaa sitä ? appelsiinit, kiiwit, suklaa, lakut (okei ennalta tiedossa joo :p ) ruisleipä, musta tuntuu että viljatuotteet muutenkin on mulle kuin kirosana tuon suhteen ?? :| ja moon aina tykännyt napsia leipää.. :headwall:
maitotuotteet on varmaan ainoa josta ei tuu.. pitänee alkaa rahkaa vetämään taas erkkinä.. :/ mut se vaatii sokeria :kieh: ja okei ja marjoja.. :p hmm.. rahkaaa.... :xmas:

VAVU no ei täällä ainakaan ?? mistään tuommoisesta ollut puhetta ei esikoisen ei kakkosen aikana..

am
 
Allusmamma;mulla just maito aiheuttaa närästystä ja jos kahviin lorautan maitoa niin se on tosi paha.Mutta kahvi mustana menee hyvin=)Mä oikeestaan elän just sun luettelemil tuotteil;aplarit ,kiivit ja laku :LOL: Eikä onneksi tee pahaa.

Ja autoista niin volvo v70 on musta ihan ehdoton.On tilaa jaloille yms.Vaikkakin siskon farmari passatissa on varmaan kaikkein eniten jalkatilaa takanakin.Mutta kun ovat yhtä kalleita malleja niin isäntä suosii sit volvoa=)
 
AAM
thänks milky oisko se sit toi maito ? =/ voi möhnä siitäki tykkään.. no jo jostain pitää karsia niin ehkäpä siitä sitte.. appelsiineistani ja kiiweistä en luovu :attn: lakut voin jättää pois.. ah mut rahka :headwall: kerkesin jo hiplaamaan pakkasessa olevia mustikoitakin.
 
No, tuo ei JJ-t kyl kuulosta yhtään mukavalta. Kuulostit vaan jossain viestissä niin energiseltä... olen ite tainnut säästyä pahemmilta tuskilta kun en saa edes lähdettyä mihinkään. Siltikin iltaa kohden alkaa aina olo tuskastumaan, tulee tässä kumminkin oltua jaloillaan.

ventti.
 
Kiitti Allusmamma! Tuli muuten postia, kiitos siitäki :).

Oltiin viemässä koiraa ulos ja sit sellanen punanuttunen tontuks pukeutunu nainen meni halaamaan meijän lähimetsän puuta. Kaikki tekee, mistä nauttii mut oli se vaan jotenki tyhmän näköstä :LOL:
 

Yhteistyössä