Moi kaikille!
Taas on vierähtänyt vähän aikaa siitä, kun viimeksi kirjoittelin. Kauheasti olisi siis taas kommentoitavaa, mutta ehkä yritän edes vähän pidätellä, ettei tule jälleen novellia.
Nippikselle oikein paljon onnea pikkuprinssin johdosta!! Huimaa, että "meidän" ensimmäinen vauva on nyt syntynyt.
Lovisalle tervetuloa!
Supistuksia en voi väittää juurikaan toistaiseksi tunteneeni. Myöskään vauvan
hikasta ei ole minkäänlaisia havaintoja. Tosin tuo osin edessä oleva istukka selvästikin vaimentaa yhä edelleen noita liikkeitä. Välillä en tunne mitään, mutta samaanaikaan vatsa pomppii edestakaisin
Raskausarvista: vatsa ja takapuoli ovat jo ihan täynnä niitä, vaikka joka päivä ihoa rasvaankin, syön vitamiineja ja juon paljon vettä. Ilmeisesti mun iho vain on niihin taipuvainen. Itse kauhistelen niitä, mutta onneksi mies ei ole niistä moksiskaan.
Meillä on tytölle ollut
nimi valmiina jo ikuisuuden, mutta pojan nimi on edelleen arvoitus. Tosin tytönhän masusta uskomme tulevan, joten eipä sitä pojan nimeä ole tosissaan edes pohdittu.
Neuvolassa tuli käytyä viikko sitten seuraavanlaisin tuloksin:
Painonmuutos +700g viikko, yhteensä noin 8,5 kg raskausaikana.
Pissa puhdas
RR 120/70
HB 104
Sf 27 (keskikäyrällä, vaikka maha näyttääkin lyhyydestäni johtuen isolta)
tarjonta PT
liikkeet ++
syke +
Painoa oli tullut todella rutkasti siis neljässä viikossa, mutta toisaalta eilen vaa'alla käydessäni painoin taas kolme kiloa vähemmän. Ilmeisesti siis turvotustakin on ollut. Alkuuvikosta olin kyllä vatsataudissakin, mutta se ei kyllä aiheuttanut niin totaalista "tyhjentymistä", että sen vuoksi olisi paino vähentynyt noin paljon.
Omasta olotilasta vielä sen verran, että joudun molemmissa käsissä pitämään nyt lastoja niiden rannekanavien ahtaumien vuoksi. Lisäksi tällä viikolla olen sairastanut sekä vatsataudin & flunssan, joten ei kyllä tällä hetkellä ole mikään voittajaolo
Tähän kun lisää vielä sen, että liitoskivut alkavat heti pienimmänkin kävelylenkin myötä, niin ei tämä raskaus kyllä tunnu miltään parhaimmalta ajalta elämässä.
Tinkatar ja Pikkiriikki 30+6