*HUHTIKUUN MASUASUKIT* Tammikuussa <3

No hyvä etten ole ainoa joka ei ole vielä panostanut hankintoihin :saint:
Ja selkis toi kuva hässäkkäkin, työkoneessa on niin kovat nykyään noi palomuurit että sen takia ei hienot JJ:n kuvat näkyneet. Mutta tosi ihana huone! :D Itsekin haluaisi tollasta neutraalia sävytystä varsinkin kun ei ole tiedossa sukupuolta... Voi kun itselläkin olis sisustus silmää :whistle:
 
Kävinpä juur vaa'alla, ja paino on pudonnut kilon. Huono homma. Että näin kun yrittää tällä rd-ruokavaliolla mennä ja on valmiiks jo alipainoinen. Eipä ihme, että on ollut huippaava ja huonohko olo jo muutaman päivän.

Milky, mulla oli se 2h:n arvo 0,6 yli rajan, mutta meidän neuvolasta kun ei saanut kotimittaussysteemiä, niin ei oo pystynyt seuraamaan muulla kun noilla labrassa tehtävillä paastoarvon seurannoilla. Mä luulen, et se ruokavalion ja ruokailuvälien seuraaminen on aika paljon helpompaakun on se mittari ja pystyy itte mittailemaan ja päätelemään miten mikäkin vaikuttaa. Aion itse pyytää torstaina kun menen diabeteshoitajalle juttelemaan, että jos sieltä sais mittarin lainaan. Ei tarttis ihan ns. sokkona lentää.

Ihania vaatteita, ja tosi kivoja lastenhuoneita teillä! Erityisesti JJ-t:n sisustustyyli miellytti silmää. :) Meillä tosiaan värkätään taloa muuttokuntoon, käytiin just lattiamateriaalista hakemassa mallipalat. Laatoitukset saadaan tällä viikolla valmiiks, sit alkaakin näyttää jo aika hyvältä. :D :D Ja hyvin ajoitettu muutto, ei pal tarvii tämän mamman kantaa tavaraa... B)

Varsinaista lastenhuonetta ei vielä tule, koska ei tehdä yläkertaa vielä valmiiksi, mutta muuten kyllä tilaa tulee rutkasti lisää. Mitään ei tosiaan ole hankittu tännekään, muutamia vaatteita on ja tiedän, että tulee lahjoituksina, samaten vaunut ja pinnis ym. saadaan. Mutta tänne vanhaan kämppään niitä ei tuoda mitään!

Jokohan mun välipalamunakas olis kauttaaltaan kypsä... damn kun on koko ajan nälkä, taas. Johan se tossa alun jälkeen olikin varmaan kuukauden, pari pois tää jatkuva nälkä ja huono olo. :headwall:

ventti + viuhti yhä 30+0
 
Piin mulla oli raskausmyrkytys ja korkea vedenmeno. käynnistettiin 38+6

Kävin sitten kättärillä kun alko vuotaa kun seula jotain kirkasta ja vetistä valkovuotoahan se sit oli. mutta ei lapsivettä. ultras vatsakipujen takia ja totes että vauvalla kaikki kunnossa vastaa viikkoja ja poika sieltä näyttäs tälläkin kertaa olevan tulossa. joten neljäs poika sitten meidän perheeseen :)

Painoarvio oli nyt 1580g eli jos käynnistellään samoilla viikoilla kun esikoinen niin 3300g on arvioitu paino. ja jos mennään 40 asti niin 3500g. mä en kai isoa vauvaa voi saadakkaan kun itse olen ollu 3200g 2 viikkoa yliaikasena.

raudasta noi mun kaikki vatsaoireet sitten todennäkösesti johtuu, ja lääkäri kielsi lisäraudan koska yleisesti siedetyin rautamerkki aiheuttaa noin voimakkaat oireet no hemppa oli 114 mutta lääkäri ei kuulemma oo huolissaan niin kauan kun pysyy yli 100.

Kohdun suu oli sormelle auki ulkopuolelta ja kanava lyhentynyt 1cm eli nyt kanavan pituus 3cm

Nyt pitää mennä saunaan.. poitsu kiskoo hihasta

Nellah ja 30+2
 
Heips kaikille!

Ajattelin tulla käväsee ja katsastaa mitä teille kuuluu, jotka jo ootatte minun lisäksi malttamattomina h-hetkeä?
Meillä on esikoisen laskettuaika 15.4. ja naistenklinikka kutsuu...Täällä on alkanut synnytys pyörimään mielessä aikalailla..Teillä muilla?

Voikaapa hyvin ja yrittäkää nauttia vielä näistä "rauhallisista" hetkistä...(Tota lausetta oon yrittänyt iskostaa omaan päähän ) ;)
 
O/ terkut ultrasta! Kapris painaa jo 1,4 kiloa :heart: 4D:llä näkyi aivan upeasti kasvot ja pullukat kätöset, oli kyllä todella hieno kokemus..! Ja tyttelihän se siellä kasvaa, niinkuin rakenne-ultrassakin jo veikattiin :heart: Raivotarjonnassa, eli siksipä ei enää tunnu kylkiluun alla niin tukalalta...voi kun olen onnellinen, sain monta kymmentä kuvaakin söpöläisestä mukaan. Esikko sanoi että "sehän näyttää ihan perunalta" Ihan vähän petti pokka! :LOL:

Mullakin tuli ihan yhtäkkiä sellanen fiilis että on pakko saada nyt suurin osa vaatteista ja kamppeista valmiiksi jos tuleekin yhtäkkiä lähtö, mistä sitä koskaan tietää. Tuttipullot ja muu pikku-tavara on kyl vielä kaupassa, ne saa sieltä kyllä myöhemminkin. eikä niitä kannata tässä vaiheessa paljoa keitellä, vielä pölyttyvät monet kerrat B)

huh, vielä olis pari viikkoa duunia ja sit pääsis lomalle. tänään irtisanoin esikoisen hoitopaikankin, oli aika orpo fiilis... noh, ihanat ajat edessä. ei jaksais millään odottaa huhtikuuta!

nyt goisimaan!seiskaks pitäs jaksaa töihin, valmiiks jo haukotuttaa!

Gardenia&Kapris 29+0
 
Huomenia. Tässä ennen töihin lähtöä käyn päivittämässä kuulumiset. GARDENIAN kanssa ainaki ihan samoissa fiiliksissä. Poika jää pois pk.sta helmikuun jälkeen ja esikoinen jää vaan puolipäiväselle (eskarissa). Kyllä täällä on tosiaan alkanu tuleva mietityttämään ja samalla on kuitenkin tosi tukala olo. Ruoka ei enää maitu ja yöt on huonosti nukuttavia.
Ajattelin aloittaa uinnin, jotta tulis edes jotain liikuntaa tehtyä ennen synnytystä.

Nyt on pakko lähtee lyllertämään pysäkille "heiluttaa ja punkee sohvalta ylös" :wave:
Ihanaa päivää teille
Superheppuli ja "Helena" 29+2
 
AAM
miinulaiselle ei käynyt sitten tuo torstain tapaaminen.. joten oliskos tiistai parempi päivä sitten ? mä jäin funtsimaan sitä torstaita silloihan on kaikki ne babybiot siellä keskustassa kinopalatissa ja tennarissa joten ehkä se tiistai ois parempi jos sinne muutenkin rynnii vahinkovankkureita paljon :D

Kukaan vastaan :) ? voisin heitellä päivämääriä niin napataan niistä paras tai mikä eniten kannatusta saa ? otetaanko heti kuun alusta 10.03. tai 17.03. ? jos joku ei pääse niin pidetään beibien kanssa sitten keväämmällä toinen rundi.. :D


AM & hippunen 29+1
 
Allusmamma: Multa ääni 10.3. :wave:
Ei tuossa toisessakaan periaatteessa mitään vikaa oo, mutta siihen mennessä mies on jo tullut niin en malta lähteä ilman ukkokultaa minnekään. :ashamed: :D


( .) Täällä on armoton väsymys bäk. :/ Väsyttää vaikka miten nukkuis.. onneks ens viikolla on taas neuvola niin saa hempan tietää tai josko väsymys johtuu jostain muusta.
Perjantaina onneksi poliaika niin saa käydä läpi pitkän listan kysymyksiä.

Nyt lyö pää tyhjää, joten jatkelen myöhemmin.

Ruttana & Beanie 30+6 :heart:
 
30+0 :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Minivaatteet (56cm) saatiin vihdoin esikon kanssa laitettua kaappiin valmiiksi. Hoohetki lähestyy uhkaavasti. Meillä kanssa esikko jää ens kuun jälkeen pois pph:sta. Äidille taitaa tulla tippa linssiin viimeisenä päivänä, kun likka tykkää hoitotädistä ja kavereista niin kovasti, mutta eiköhän me nähdä heitä puistossa kuitenkin.

Ja ihana loppuraskauden väsymys on tullut :D Ihanaa kun johan tuossa pari kuukautta meni 5h yöunilla (ja sekin hyvin usein kahdessa pätkässä) plus tunnin päikkäreillä, aivan luksusta nukkua kahdeksankin tuntia putkeen, vielä kun malttaisi mennä nukkumaan vaikka yhdeksältä illalla jos väsyttää eikä ajatella, että kattelen nauhoitukselta vielä tän ja tän ja kello onkin jo yksitoista. Tosin viime yönä heräsin neljä kertaa, voisi mennä vaikka päikkäreille ennen lähtöä piikitettäväksi. Onneksi sitäkään ei tehdä enää kuin kolme kertaa

jaahassu ja Sammo 30+0
 
Moi tytöt pitkästä aikaa. Olen ollut vähän pimennossa, mutta nyt taas jaksaa vähän paremmin kirjoitella, kun h-hetki lähestyy...apuah.

Allusmamma, mä voisin kanssa yrittää tulla pk-tapaamiseen. Onko paikka jo sovittu? 10.3. sopii hyvin, silloin on jo äippälomakin alkanut.

Tarvikkeista, vaatteita ollaan hankittu jonkun verran käytettyinä ja vaunut. Turvakaukalo pitäisi vielä hommata. Meillä vaavi saa nukkua äitiyslaatikossa meidän sängyn vieressä ekan kuukauden ja sitten katsotaan, millainen pinnasänky pitäisi hankkia. Huoneen sisustaminen on aivan kesken :)

Painonnoususta, painoa on tullut ainoastaan 6 kg raskauden alusta, mutta löllyvää kyllä enemmän, kuin paino kertoo, ennen urheilin paljon ja nyt en yhtään raskauden alusta alkaen...on tainnut hieman tuota lihasmassaa kadota ja tilalle tullut jotain ihan muuta (eli ei hätää JJt) Kai sen sitten saa jotenkin pois, kun vaunuja työntelee ja nostelee pienokaista ja imettää. Niin ainakin toivon ;) Toisaalta pelkään, että kun on jo yli 30v, niin kroppa ei palaudukaan...

Selkää kolottaa, jaloissa on verenpurkaumia ja selluliittihötöä, raskausarpia rinnoissa ja kyljissä ja nyt on ruvennut vauva painamaan keuhkoja ja ruokatorvea tms. Blaah, raskauden autuutta :)

HeidiNea, Vauvan liikkeet, täällä on selvästi hiljaisempia ja aktiivisempia päiviä vauvalla. Varsinkin, jos olen itse ollut paljon liikkeessä, niin vauvan liikkeitä tuntuu tosi vähän ja jos taas on ollut kevyempi päivä, niitä tuntuu enemmän. Aika usein vauvan aktiivinen aika ajoittuu klo 24 jälkeen, joten ei niitä sitten tunne, jos ei ole itse hereillä :)

Mukavaa odotusta kaikille :flower:

K&alien 30+1
 
HeidiNea mie oon ainaki huomannu sen et vauva ku on perätilassa ni ei liikkeet tunnun niin selvästi, maha vaa heiluu :) mut sit ku kääntyy taas raivotarjontaan ni sit kyllä taas tuntee! :D
Oon myös sen huomannu et on se vauvakin välillä väsyny, eikä jaksa joka päivä yhtä paljon myllertää siellä masussa.. Ite oon ainaki ottanu sen asenteen etten hätäile vaik ei pariin päivään nii selvästi tuntuiskaan liiikkeet, kyllä se siitä sitten taas piristyy :)

Jos sitä alkais valmistautumaa lyllertämää tonne neuvolaan.. :)

ziki ja "mimmi" 27+4
 
AAM
PK tapaamiseen ilmoittautuneet siis näin pikaisesti: Nappi, Säde, miinulainen, ruttana, manna, tutsa, Piin, emmie, Nellah, superheppuli, Funkymama ja Tilia cordata, Eloveena, kadak ja minä tietysti :D

ja 10.03. alustavasti :) puheissa.. tehdään niin vaikka että se päivämäärä mikä kannatusta eniten saa niin sillä mennään.. toki jos toi kusahtaa niin 24.03. tai 31.03. käy kans mulle mut siinä alkaa ole aikas lähellä huhtikuun alkua jo :D :whistle: et jos jollai LA on kovin alussa kuuta niin..

Lisää ehdotuksia jos jolle ei käy tuo 10.03.

AM
 
Apua.Mä taidan seota ko mietin näitä ruokajuttuja.Kaurapuuroannos vastaa 9 sokeripalaa ja jäliuunileipäkin vetää vertoja cokikselle :| Ei ole kivaa.
http://www.ravitsemusjaterveys.fi/sokerikuorma-kaytannossa-3.html
Mitä sitä sitten söisi ...hedelmissä on sokeria jne..

Oma olo on hyvä jos ei lasketa tätä kaiken maailman pähkäilyä..Tulin mutsille pariksi yöksi "hoitoon" ko mies yövuorossa tän koko viikon.Ja otin lohifileen pakkasesta ko aattelin tehä jotain terveellistä ruokaa.

Torstaina saan sitten ihanat kummipojan äidin äidin meille kutomat vermeet.Jos sitten saisin kuvia nettiin urakaala=)

milky 27+4
 
ihania vaatteita ja kaikkee vauvajuttuja teillä :heart:
mä tunnen oloni ihan saamattomaks :ashamed:

okei tuli tässä sitten pommi että miehen työn perässä lähdetään etelä-pohjanmaalle, kohti tuntematonta, että oliks ketään täältä sieltä päin?? :D mies menee jo maaliskuussa,jäädään kaksin ton esikon kanssa vkoiksi, ja PELOTTAA tuleva synnytys, yksinköhän sen joutuu tekemään :'( en sitten muutenkaan oo osannu tehdä yhtikäs mitään!!

kelan laput perhana tuli bumerangina takasi, ihan 5.1 vein, ja eilen tuli takasin, hitto, ja enhän mä kysellykkään siellä että onks se varmaan kunnossa, joo joo olihan se..ja ei sit kumminkaan ollut!!! pöh!!

tuleekohan toi äitiysavustus rahana myöhemmin kun pakkaus yleensä? ei sillä nyt hoppu, mutta ajattelin nostaa sen jemmaan, ja tehdä pieniä hankintoja vauvalle siitä rahasta sitten joskus!!!

vointeja kaikille mammoille ja masukeille :heart:

- nannuli ja tyyppi rv. 26+6
 
( . ) neuvolassa käyty..
painoa oli tullu 0,700g/viikko huh! miks ei tuo lopeta nousua!! :D kohta uskalla syödä enää mitää!!
verenpaineet oli 93/65
hemppa oli 124
sanoin että oo ollu tosi väsyny, ni käski hakea apteekista rautaa, ku kuulemma toi alhainen verenpaine ja hemppa yhdessä tekee sitä väsymystä viel enemmän....
Kohdunpohjan korkeutta ei mitattu!! :eek: oisin halunnu tietää ku kauhee jytky tää maha,et onks paljo viime kerrasta kasvanu.. :D
syke oli taas sen 140
liikkeet ++
turvotusta kans ollu..
Neuvolalääkäri katto kohdunsuun ja se oli kiinteä ja kiinni ja 2 cm :) koitti painella et mis asennos vauva on mut ilmeisesti ei osannu, sano että on lapsivettä nii paljon :D no se kyl vaihtelee asentoaa päivittäin, aamulla saattaa monottaa rakkoo ja illalla potkii kylkiluihin..

seuraava neuvola ois sitte kolmen viikon päästä ja siitä sit kahen viikon välein..

perhevalmennuksen eka aika ois tän viikon torstaina :)

ziki ja "mimmi" 27+4
 
AAM
ziki ei mitanneet ei siis lääkärikään :| onpa ihme toimintaa.. kyllä se pitäis mittaa käyt vaikka sen takia ylim käynnin, ainakin meillä suht äkkiä saa nopsan pika-ajan.. että joku käyrä saadaan aikaan :D sulla on oikeus tietää :D :kieh: !! :attn:
Tai jos teillä on semmoi avonauvola-aikoja ilman ajanvarausta niin tunge sinne :)

Likka-90 juu tänne sekaan vaan hölisemään :) :wave: :)

AM & hippunen 29+1 :heart:
 
Huh huh, tämä mamma ei enää takamustaan nosta sohvalta tänä iltana. Paitsi ehkä keittiöön hakemaan ruokaa :LOL:
Nyt voin olla ylpeä itsestäni. Kaikki keittiön kaapit on pesty ja siivottu. Ja samoin koko keittiö lattiasta kattoon. Ny kiiltelee... uunissa on pannari ja hellalla porisee kanttarellikeitto.
Ukko kotiutuu kohta töistä niin pitäis olla sitten valmista ja pääsee syömään.

Pikkukaveri tuolla mahassa ängennyt koko päivän pyllyään niin että hänet varmasti huomataan. Ja äiskä vaan touhuaa eikä jää ihmettelemään...
Pakko tehdä silloin kun inspis iskee. Muuten se olisi taas jäänyt ja jäänyt.

Tai no ok, myönnettävä on uunia en pessyt. Enkä pese. Se on miehen päänsärky. Se taitaa olla vähän liian iso hinkattava mulle tässä tilassa.
Lahjoin miehen pesemään ikkunatkin tällekevättä. Siis sitten kun kelit sen sallivat.

Nyt ei ajatus kyllä luista yhtään että muistaisi kommentoida muiden juttuja. Ihana oli lukea hyvistä ultra ja neuvolakuulumisia. Hienoa että kaikki on hyvin.
Ja tervetuloa mukaan Likka-90


t: umpipoikkirättiväsynyt Solina sekä pirtsakka neiti Kirppu rv 28+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pumpero:
Tervetuloa vaan nannuli! :) Me asustellaan Seinäjoella.

tattis :D siellähän mä joudun hoiteleen munuaisvaivani sitten kun kirjat muuttuu pohojanmaalle..meiltä on semmonen 80km seinäjoelle!!


saaks ton kohdunsuuntilanteen nähtyy jotenkin ilman että sörkkii tota alaosastoo??
multa ei kertaakaan oo itse tavaraan katsottu :D silti neuvolakortissa lukee esim. että kohdunkaulaan 3cm jäljellä.

mulla ollut viimeksi vkolla 24 neuvola, seuraavaa en ees tiedä, oisko joskus 33 vkolla??!! kun menen ä-polille vkoilla 29+ ultraan, jää neuvola väliin siis.
 

Yhteistyössä