<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Heh, kolme sivua uutta juttua tullut kun en eilen käynyt lukemassa. :D

Tänään eka ä-lomapäivä, eilen vedettiinkin sit urakalla: käytännössä klo 5:40-22:20 liikenteessä, töissä, talolla, asioilla, valmennuksessa, rautakaupoilla, ruokakaupassa, ... Eipä enää kävely onnistunut kovinkaan hyvin vikoissa paikoissa. Ja nyt väsyttää, vaikka sain ihan ok nukuttua. Hiukan jäi työhommien järjestelyä vielä, mutta eipähän tarvii työpaikalla olla.

Jännää alkaa olemaan, kun tuntuu, että melkein kaikilla on jos jonkinlaisia suppareita ja muita oireita. Meillä mies odottaa malttamattomana, joka päivä sanoo, että syntyis jo. :D

Nyt taas väsyttää... täytyy varmaan laittaa pyykit koneeseen, syödä jotain ja harkita päiväunia. Jos sit sais illemmalla vielä tiskailtua ja muuta. Tän viikon lopulla tai ens viikon alussa pitäis mennä paastosokerimittaukseen taas pitkästä aikaa, 13. perjantaina neuvolalääkäri ja synnytystapa-arviointi, ja sit seuraavalla viikolla ultrassa kokorviointi. Muuten lomailua, tai ehkäpä muuttamista! Semmosta täällä, sori kommentoinnin puute.

ventti + viuhti 35+1
 
Lis69 kyselit onko ketään käyny KYS:ssä synnytystapa-arviossa. :wave: täältä löytyy heti yksi, mutta se oli sillon kun odotin esikoista... 14 vuotta sitten. Pepun kautta lantio sillon katottiin ja sen teki aikoinaan legendaarinen Pertti Haring... Ihan huippu naistentautien lääkäri, joka ei vaan osannut puhua mitään :LOL: Pepun kautta olen kuullut et vieläkin lantio tsekataan, mut ei se sattunu sillon...
Aikasemmassa viestissäsi kerroit Lis asuvasi vanhusten palvelutalon lähellä.... Niin asun minäkin, täällä Kuopiossa siis :wave:

NK34+2
 
Ihanaa Laala oli lukea sinun hyvistä neuvolakuulumisistasi! :). Hyvä päätös oli tosiaan pyytää tuota saikkua, voit sitten huoletta tehdä tasan sen minkä jaksat. Ja myötätuntohalit tulee täältä vielä "opekollegalta" :hug:, ei ole varmasti kovin kivaa vetää tunteja läpi näin viimeisillään - olet kyllä urhea sissi!

Ja Hanillakin hyviä kuulumisia neuvolasta, hyvä juttu! :D


Seksi maistuu täällä molemmille osapuolille ihan ok, mua vaan ärsyttää kun ei voi siitä niin "kunnolla" nauttia, alkaa pistämään massuun :kieh:. Semmoista pliisuiluahan se sitten on...

Mä täällä vaan kauhistelen että miten nopeasti tämä aika on mennyt, huomenna mittarissa jo 36 viikkoa :eek:.

 
Ja vielä Lis69:lle: Millä raskausviikolla sinun esikoisesi on syntynyt? Selailin tuota huhtimassujen listaa ja huomasin että sinulla on sama synnäri kuin minulla :wave:. Minulla esikoinen syntyi 41+4, ja niin kuvittelen nytkin että yli mennään. Tiedä vaikka KYSissä tavataan ;).
 
Ai niin, ja noista suppareista ku viimeks neuvolassa se täti kysy mahaa kokeillessaan että supistaako, minä että no eipä supista. Hoitaja vaan tokas että taitaa supistaa, maha on ihan kova. Minä olin iha hölmönä että niimpä nii.....
Mutta tänään taas; rupesin olevinaa vauvaa herättelemään että ollaanko siellä hengissä, nii maha olikii ihan kova. Mitenkähä paljo mulle niitä supistuksia päivässä tuleekaan ku en kaikkia edes älyä B)
 
voi vide. mäkin nyt olen vuotanut jotain :eek: pikkuhousujen läpi oli tullut ja verskatkin aikas kosteat. eli ei siis ole valkovuotoa. joko lapsivettä tai pissaa.
pitäiskö mun nyt vaan tarkkailla tilannetta, kun en oo koskaan vuotanu yhtään mitään raskausaikana ennen ni olen ihan hoomoilasena täällä????? :wave: :wave:
 
Ensin ( .)

Neuvolakäynti takana.. :)
Nyt alkoi sitten kerran viikossa käynnit. Tosin mä kun meen ens viikolla äippäpolille niin ei sitten neuvolaa samalla viikolla.
Omat aavistelut varmistuivat ja vauva on taas ilmeisesti perätilassa. Piti sellaista myllerrystä tuossa taannoin niin epäily heräsi noinko olis kiepsahtanut vielä ympäri.. Tosin tuohonkin saa varmuuden ens viikon ultrassa. Muutoin kaikki ihan hyvin.

Paino +323g/vko
RR: 130/80
Pissa: -
Hb: 121
Sf: 35 (sama kuin kaksi viikkoa sitten)
Tarjonta: pt
Syke: 145
Liikkeet: ++

Ruttana & Beanie 35+6 :heart:
 
Hani-: Eikös yksi ohjeistus oo tossa tilanteessa laittaa pikkuhousunsuoja ja siihen papru päälle, eli jos menee läpi voi olla lapsivettä, jos jää paperiin niin ois valkovuotoa.
Mutta kyllä mä synnärille sinuna soittaisin ja kysyisin neuvoa. Voi olla että pyytävät näytille.
 
mä luulen et sitä ei tuu lisää. mut jos tulee ni sit soitan kyllä.
mäkin oon vaan niin nolona aina kun täytyy soitella ja kysellä tyhmiä ja turhia.
joo tiedän kyllä ettei nää asiat oo tyhmiä eikä turhia, mut mitäpä ihminen luonnolleen voi :LOL:
 
Anteeksi, nyt tulee hyvinkin omanapainen viesti. Pikaisesti selasin muiden kirjoitukset kuitenkin lävitse ja ilmeisesti muilla kaikki hyvin.

Tänään kävin siis siellä äitiyspolilla, normaalilla kontrollikäynnillä ja kuvittelin kaiken olevan hyvin. Olihan mulla näitä vaivoja, mutta en todellisuudessa niiden uskonut tarkoittavan mitään sen suurempaa.

Noihin mun selkäsärkyihin sanoi että voi ottaa panadolia ja sitten ice poweria ( saa mies hieroa sitä mun selkään illalla ennen nukkumaan menoa ) jospa se sitten auttaisi mua edes vähän paremmin nukkumaan, jos ja kun kivut helpottaisi.

Ne mun suht pahat yölliset kipu kohtaukset voivat tarkoittaa kolmea asiaa. Joko se on vain tosi pahaa närästystä. Sain siihe reseptillä Ranixal nimistä lääkettä. Sitä ei periaatteessa saisi ottaa raskaana. Mutta jos silloin tällöin tarttee kertaluontoisesti niin ei ole haittaakaan.
Toinen vaihtoehto on sappikivet. Ultrassa niitä ei kuitenkaan näkynyt, kuitenkin oli sapessa väliseina (??) joka ilmeisesti saattaa viitata siihen että se voisi tehdä sappikiviä. Pitää googlettaa kunhan ehtii ja tutkia tarkemmin.
Kolmas vaihto ehto on sitten että kielii raskausmyrkytyksestä.

Nämä mun pitkittyneet vatsan kovettumiset ovat kuin ovatkin ilmeisesti supistuksia. Kuitenkin täysin harmittomia niin pitkään kun ei ole kipua. Jos kipua tulee pitää lähteä herkästi äippäpolille. Jotain olivat kuitenkin saaneet aikaiseksi. Kohdunsuu alkanut pehmenemään. Kuitenkin niin pieni muutos ettei sillä ole käytännön merkitystä.

Mutta sitten niihin huonoihin uutisiin. Eli raskausmyrkytys puskee nyt päälle, taas kerran.
Vauvalla oli ktg käyrällä kaikki hyvin eipä suppareita tullut.

Mutta verenpaineet olivatkin sitten himpun verran koholla 150/102 ja tästä seurasi se että verenpainelääkitys aloitettiin samantien. Eli nyt mun ystäväni loppuraskauden ajan on albetol 100mg 3kertaa päivässä.
Pissa kuitenkin puhdas. Mutta niin se on ollut aiemmissakin raskauksissa pitkään puhdas vaikka myrkytys jo pukannut päälle.
Toksemia labrat otettiin. Niiden tuloksia en vielä saanut. Nyt pitää seurata verenpaineita ja myrkytyksen oireita kotona ja jos yhtään siltä tuntuu niin soitto äippäpolille.


Noh, tämänkin ongelman kanssa pystyisi vielä elämään. Mutta, mullahan on ollut näitä alavatsakipuja.

Mua ultrasi lopulta kaksi eri lääkäriä kun ensimmäinen ei ollut varma. Ja kohtu on merkittävästi ohentunut tuolta alhaalta, arpiselta alueelta.

Ja tilanne on nyt se että menen tasan kahden viikon päästä, tiistaina 17.pvä lapsivesipunktioon. Silloin rv 35+2 Arvatkaapa jännittääkö ja panikoituttaako tämä mua. ( mua ei jännitä yhtään sektio missä puukolla leikataan vatsa auki, mutta se että ohuella neulalla pistetään vatsan läpi saa paniikin aikaiseksi )

Ja sen tulosten perusteella sektio tehdään sitten mahdollisimman pian. Eli jos vauvan tilanne näyttää hyvältä niin leikkaus on jo rv 35++ riippuu niistä tuloksista ja mun voinnista.

Eli mitä suuremmalla todennäköisyydellä vauva tulee syntymään maaliskuun aikana.


Oma olo on nyt aika järkyttynyt ja vaatii tämä vähän sulattelua. Pikkuinen masussa voi kuitenkin hyvin. Painoa nyt 2.2kg ja aika keskiverto vauvalta vaikuttaa. Kasvanut normaalisti. Teki hengitysharjoituksia, mikä on kyllä pirun hyvä juttu.

Järki sanoo ettei tässä ole suurempaa hätää. Hyvillä viikoilla jo olen ja pieni voi masussa kuitenkin hyvin. Mutta silti.....


t. Shokissa oleva Solina sekä onneksi hyvinvoiva Kirppunen rv 33+2
 
Se vielä unohtui että loppuviikosta on käytävä neuvolassa, tai haettava sieltä kotiin pissitikkuja tarkistettava proteiinit. Ja viikon päästä keskiviikkona on äippäpolin kontrolliaika.

Kotona seurattava verenpaineita, omaa oloaan ja kipuila hyvinkin tarkkaan ja herkästi yhteys äippäpolille.


-Solina-
 
Voi että Solina :hug: Onneks vauvat on jo hyvillä viikoilla ja olet ihan varmasti hyvässä hoidossa. Mä kans oon ottanu pahimpiin refluksikipuihin tota ranixalia ihan luvan kanssa. Kuulemma alkuraskaudessa on kielletympää, mutta saa ottaa silloin tällöin. Mulle ainakin lääkäri sanoi että myös vauvalle on haitallisempaa jos äiti kipuilee kovasti eikä esim. pysty nukkumaan. Mulla on siis ollu tota pahaa närästysvaivaa jo ennen raskauttakin. Kerran oon menny jopa päivystykseen kun olin ihan varma että pumppu pettää.. Sielläkin sain sit just tota kyseistä lääkettä suoraan suoneen.

Omaa napaa sitten vähän: Mä en ainakaan tajua että mua juurikaan supistelis vieläkään. Tonne alakertaan tosi viiltää ja pistää välillä tosi kovastikin.. olisko noi sitten niitä teidän kuvailemia "sukkapuikkokipuja".. Aiheuttaako ne sit yleensä jotain muutosta kohdunkaulalla? Oon jo ajatellu, että kun ei yhtään supistele vieläkään niin tää on täällä varmaan vielä ens joulunakin eikä tajua tulla ulos. Tosin pää oli kuulemma aika alhaalla jo viime viikolla..

Tää mamma "nosteli" tänään rautaa ihan urakalla.. Kävin hakemassa appiukon kaappikelloon jotkut ihme punnukset (jotka oli huollossa kellokaupassa). "Ihan vaan nopsaan koulumatkalla otat ne mukaan.. ne painaa jonkun pari kiloa" Just joo. Ne paino jonkun 15 kiloa. Mä menin hakemaan niitä ja se myyjä jo katto mua ihan kieroon. Ei meinannu edes antaa niitä mun mukaan kun tajus etten mä ole edes autolla. Vakuutin sille sitten että pidän välillä taukoa ja että bussi lähtee ihan läheltä... Raahasin sit tuolla lumisateessa ja hangessa 15 kiloa rautaa bussille ja vielä bussipysäkiltä kotiin. Varmaan ihmiset katto mua pitkään kun taapesin sen laatikon kanssa mahoineni. Saa kyllä ukki hoitaa kelloasiansa seuraavalla kerralla ihan yksin. Ajattelin siinä raahatessani, että jos tää lapsi ei nyt synny niin se ei synny varmaan koskaan. Ei syntyny.

Olisin muuten jättäny ne sinne, mutta se ei kuulemma pysty hakemaan niitä kun ovat nyt matkoilla ja tulevat vasta torstai-iltana takasin.. ja sit ajavat suoraan lentokentältä vaan meidän kautta hakemaan ne hiivatin punnukset ja sit kotiin Kuopioon (Helsingissä on kuulemma ainoa liike koko suomessa joka huoltaa tollasia juttuja..) Perskeles.

Niin mä oon muuten kans kotoisin Kuopiosta. Oon asunu siellä koko ikäni ja toive olis päästä joskus takasinkin.. En vaan tiedä että millon se on mahdollista ton mun miehen töitten takia Se lentää lentokoneita työkseen.. joten Milky et oo ainoa jonka mies ei aina ole kotona. Kyllähän se välillä ottaa päähän, mutta se on vaan kestettävä.

Jeps, tulipa taas vuodatettua :LOL:

Voikaa kaikki mammat hyvin!

Nappi ja Himppu 35+3
 
Solina :hug: jaksuja sinne, oot jo kuitenkin noin pitkällä, että vauvalla on varmasti kaikki hyvin!! varmasti se kyllä pistää mietityttään..uskon!!
ja ikävää toi raskausmyrkytys, mutta hyvä että se on hoidossa!! kyllä kaikki järjestyy!!
ja vauvahan on jo hyvän kokoinen, mulle tänään sanottiin neuvolasta että mä tosiaan taidan tehdä pieniä vauvoja!!

Hani mikä tilanne??
rohkeesti vaan soitat, tiedän, itte oon samanlainen, että muka viitsi "häiritä" turhilla asioilla, mutta saanut kuulla ettei mikään ole turhaa esim. raskaudessa, kun kaikkea ei voi tietää, ja parempi silloin tarkistaa asia!!
 
talvitie:Esikoinen leikattiin 39+5 ja siihen mennessä en ollut tuntenut mitään enteitäkään lähestyvästä synnytyksestä joten en tiedä miten olisi tullut "luonnollisesti".
Nyt siis arvioidaan toi kohdun tilanne ja selkäkipu ett meneekö taas sektioon :/

Nuuttikyllikki.joo täällä eteläisessä Kuopiossa asutaan ja on toi Pyörön palvelutalo lähellä joten jos sielt niitä rollaattoreita kävis pöllimässä :LOL:

Meitä taitaa olla täällä usempi Kuopiolainen tai monta ainakin kellä synnärinä Kys....

ukko lähti pelaa jalkapalloa ja poika leikkii autoilla toss lattialla..aah outo olo kun kukaan ei just tällä hetkellä vaadi eikä pyydä mitään...

Lis69 34+4
 
Hani pirauta synnärille. mä itse kävin just sunnuntaina samaisen ongelman takia, pissaa oli ollut. mä en ainakaan huomannu mitään eroa siihen kun lapsi vedet lorahteli esikoisen aikana.

solina :hug: ..

oma pullahtanut napani , tänään oli neuvolalääkäri. eipä ollut kummempia muutoksia tullut, kolmelle sormelle yhä auki ja kaulaa jäljellä sentti, pehmeää. Sanoi että kevyttä liikuntaa voi harrastaa ja jatkaa ihan normi toimintoja omien tuntemusten mukaan, voi kuulemma uudelleen synnyttäjällä kestää tosiaan vkkoja samanlaisena tilanne. tosin veikkasi että etuajassa tulee.

tutsa 35 +1
 
Solina Voimia!!! :hug:

Ihan pakko laittaa tähän, että sä kuitenkin olet hyvillä viikoilla jo. Mulla on kaksi tuttua tapausta, joissa äiteet joutuneet sektioon raskausviikolla 34 myrkytyksen vuoksi. Toinen lapsista on jo teini-iässä ja on niin terve kuin olla vain voi.

Ja toinenkin lapsukainen (nyt 2v.) on niin terve kuin olla vaan voi.

Olet tosiaan hyvillä viikoilla.

Mä itse joudun vissiin myös tuohon punktioon ja se hiukka kauhistuttaa, mutta saas nähdä. Hyvin se menee.

Voimia sinulle! Nyt vaan lepäilet...
 
Lis69: Sä taidat sit asua melkein mun vanhempien naapurissa :wave:

Pyörön ala-asteella olen kouluni käynyt (silloin kun se oli vielä ihan uusi ja hieno, Suomen isoin ala-aste niinä päivinä). Sillon kyllä asuttiin radiomastojen ja vesitornin lähellä omakotitaloalueella, hiirihaukantiellä =)
 
juu enpä tiiä mikä toi vuoto oli, mut nyt ei oo tullu lisää ja vaikuttaa tilanne ihan ookoolta.
mä taisin vaan lirauttaa housuun huomaamatta :LOL:

mut joo tosiaan jos vielä tulee yksikin samanlainen kummastus ni sit heti kyllä soitan.

hurjalta kuulostaa toi solinan tilanne jaksamisia vaan sinne. kohta tilanne helpottuu :heart:

mullekkin on lääkärit povannu et varmaan aika pian syntyy, mut kuiteski joudun tätä toista odottaa hamaan tappiin asti ku esikko tuli niin liukkaasti :LOL: ja saan sit puskea jotain jättiä ulos ja repeän kokonaan.
niinku mies johonki vitsiin heitti ykspäivä et perse alkaa sieltä mihin vittu loppuu, ja mä sit siihen et eipäs ala ku siellä on se no mans land välissä, mut synnytyksen jälkeen se perse sit voikin alkaa sieltä mihin vittu loppuu :LOL: |O
 
solinalle :hug: :hug:

Ja mä lyön eurosta vetoa että sammo syntyy seuraavana.. Nyt on selkä sitten niiiiiiiin kipeänä, että supistukset huomaa kun koskee vatsaan ja kun tossa oltiin liikenteessä tytön muskarin aikana niin ei mitään hajua tuliko supistuksia kun selkä niin kipeänä. Onneksi kohta pääsee suihkuun kokeilemaan auttaisiko selkäkipuun. Esikoisesta aivan sama juttu, tosin teki tätä viikon ajan joka päivä pari tuntia kunnes sitten viimein alkoi synnytys. Ja kun ollaan kerta kotona nyt niin pystyy kellottamaan suppareita, mies saa kyllä lähteä pelamaan sählyä, kun on poissa ehkä 19-2030 ja vaikka olisikin synnytyssupistuksia niin ei vielä mihinkään olla lähdössä alta puoleentoista tuntiin.

jaahassu ja saamo 35+0
 
Hui..täällähän tapahtuu.Solinalle :hug: Laalalle :flower: saikun johdosta.(kai tässä tilanteessa näin voi sanoa :hug: )

Kiva kuulla että muillakin miehiä reissuhommissa.Ei mua ennen haitannut pätkääkään,eikä nytkään varsinaisesti.Mutta kun puhutaan jokapuolella miehen roolista ja tukiverkosta ja plaplaaplaaa.Niin rupeaa ottamaan aivoon.Mun mies tehnyt koko 5v tota hommaa ko ollaan tunnettu.Ja nyt ollaan jo niin hyvin että ei enää aja ruotsiin(ja ole 6vkoa ilman vapaita) vaan pyörii Suomessa ja täälläkin max Jyskiin asti ajelee.Ja oma valinta mulle ja näin...Meillä kun on jo järjestämistä siinä että saa pyöriä enmpi kotinurkissa kun laskettuaika lähestyy.

Hups,tulipas vuodatus.

Kummipojan vanhemmat kävivät kylässä ja sain kommenttia että mun maha on vaan tollanen puolikas :LOL: Onhan se sievähkö,mutta kun en ite saa kunnon kuvia.Pitää pistää joku pv mies asialle kun se kerran nyt kotonakin on.
 
äsken istuin sohvalla ja tunsin et nyt jotain valuu. sit menin vessaan kattoo ja emättimestä se tuli, mut oli nyt kyllä ihan sellasta limaa. sitä oli jonkun verti ja muistutti munsta vähä niinku ovislimaa. ei ollu mitään veriviiruja eikä muuta. et varmaan ihan jotai valkovuotoa.
 
Joo, meilläkin miehellä on koko huhtikuu jotain simulaatiolentoja ihan Helsinki-Vantaalla (siis jossain härvelissä maanpinnalla) ja sen "pomo" oli sanonut että ei täältä oikein voi lähteä synnyttämään jos sillon sattuu olemaan just oma vuoro. Maksaa kuulemma 6000? tunti se lysti. Mä sit hermostuin ja pillitin ja stressasin jo että joudun synnyttämään yksin.
Mies sit lupas olla vaikka "vatsataudissa" tai tosi kovassa kuumeessa jos ei muuten saa tulla mukaan. On se nyt perkele jos ei töistä pääse mukaan ekan lapsensa syntymää todistamaan vaikka maksais miljoonan jollekin firmalle. Mrrrr. Välillä sitä toivoo että toinen istuis maanantaista perjantaihin jossain toimistoduunissa kasista neljään ja olis puol viideltä kotona. yhtään ei voi luottaa nimittäin siihenkään että toinen hakis vaikka lapsen päiväkodista tai mitään.. kun työvuoro voikin venyä. Onneks on noita muita sukulaisia lähellä. Ja varsinkin oma rakas sisko joka on ihan korvaamaton apu varmasti ainakin tulevaisuudessa.

Huih jaahassu, nyt jännätään sun puolesta sitten..

Hani, mulle sanottiin äippäpolilla että jos lorahtelee lapsivettä niin sitä sit lorahtelee koko ajan.. sillonhan kalvoissa on reikä, joten jos lorahtelee niin sit tulee koko ajan. Näin mulle neuvottiin kuin olin ihan varma pari viikkoa sitten että mulla lorahtelee vettä. . kannattaa kuulemma kokeilla tosiaan tota pikkuhousunsuoja/talouspaperikikkaa. Eli jos menee vaan suhinalla talouspaperista läpi ja mitään ei jää pintaan niin vaarana on että on vettä. Tosin mullekin sanottiin myös että turhaa lääkärikäyntiä ei ole.. eli jos huolettaa niin eikun vaan näytille.
 
Kiitos teille. Tässä alkaa jo vähän rauhoittua. Oli vain jonkinasteinen shokki kun kuvitteli että kaikki on kunnossa ja sitten kuulee yhtä aikaa että on Rmyrkytys iskemässä ja että kohdunseinämä on ohentunut jo noin merkittävästi.

Vauvasta en osaa kovinkaan huolissani olla. Hän liikkuu kuitenkin hyvin. On kasvanut hyvin. Kaikki virtaukset olivat kunnossa, syke hyvä. Ja mikä hurjan tärkeää, harjoitteli niitä hengitysliikkeitä.

Ja se punktiohan tehdään juuri sitä varten että nähtäisiin vauvan keuhkojen kypsyys. Jotta tiedettäisiin onko hän valmis syntymään vai tarvitsisiko viel lisä aikaa masussa.

Toi punktio vain jännittää. Mies lupasi järjestää sen päivän vapaaksi töistä ja nyt koetetaan saada lapsenvahti. Minä en yksin sinne mene vaan saa mies luvan olla pitämässä kädestä kiinni.
Mutta enköhän mä siitä selviä.... loppujen lopuksi suht pieni operaatio eikä siihen näilläviikoilla enää liity keskenmenonkaan riskiä. Synnytys voi toki käynistyä mutta sitä tarttee tuskin hirveesti tässä tilassa pelätä. Ja nehän makuuttaa sen jälkeen käyrillä varuiksi ja tarkkailevat.

Eniten tässä nyt pelottaa se että kestääkö oma kroppa. Toi raskausmyrkytys ei varsinaisesti pelota. Kun sitä nyt kuitenkin tarkkaillaan tiiviisti. Lisäksi kun sen on jo kaksi kertaa kokenut niin ovat oireet tuttuja ja osaan tunnistaa ne.

Mutta toi kohtu, ei auta muutakuin toivoa ja rukoilla että se kestää. Mie olen varmaan ihan hysteerinen nyt jokaisen alamahanipistyksenkin kanssa.


Onneksi kaikki on kotona vauvaa varten valmista, vaatteet valmiina, pullot ja tutit steriloitu, sänky petattu, turvakaukalo valmiina, vaipat yms valmiina.
Eli niitä ei sentään tarvitse murehtia.

Mutta on tämä meidän vauvan syntymä nyt lähempänä kuin uskoimmekaan.

Nyt saa sitten lääkkeitä ottaa ja piti ihan tutkia tuoteselosteita mitä voi edes ottaa yhtä aikaa.
Mutta aamulla klo 9 otan albetolin raudan ja c-vitamiinin. Sama satsi klo 15 ja sitten 21 albetol
+ Gaviscon närästyslääke nukkumaan mentäessä. ( rautaa ja närästyslääkettä ei saa ottaa yhtä aikaa ) ja sitten on pahojen kohtausten varalle se tujumpi.

Pitää saada toi hemppakin nyt nousemaan tosissaan jotta pysyy jaloillaa sektion jälkeen.

Pakko oli laittaa kännyyt nuo hälyttämään. Ei muuten kyllä muista.


Mutta kiitos teille kannustuksesta. Eiköhän me vauvelin kanssa tästä selvitä.




Muillakin ollut jännittäviä hetkiä mutta hyvä jos kaikki on ilmeisesti kunnossa. Saa aika monet jännätä nyt milloin synnytyskäynistyy. Pidetään peukkuja

Seksistä, hilijasta ollut koko raskauden ajan. Mehän oltiin rv 21 asti seksikiellossa kun mulla oli istukka kohdunsuun päällä. Noh, sitten kun siirtyi ja tuli lupa. Niin ei mennyt kuin viikko, eli rv 22 mulla tulehtui umpisuoli ja se leikattiin. Tuli taas sattuneesta syystä taukoa.
Ja jotenkin sitten oli jo viimekerrasta kulunut niin älyttömän pitkä aika ettei se uudestaan aloittaminen ollutkaan niin helppoa. Eli ei ole montaa kertaa täällä puuhailtu....
Mutta eiköhän se ala piristymään kunhan vauveli syntyy ja mie olen toipunut näistä ongelmista + sektiosta.

Anteeksi etten jaksa nyt tämän enempää kommentoida muille. Pyörii omat asiat mielessä ja lisäksi väsyttää ihan törkeesit. Jospa ottaisin nyt sen panadolin yöksi + nuo geelit selkään niin toivottavasti saisi nukuttua kunnolla.
Mutta lukenut olen kaikkien tekstit ja hengessä olen mukana ja innolla odotan taas uusia kuulumisia ja mahdollisia vauvauutisia.

t: Solina ja Kirppu ( joka on muuten nyt samankokoinen kuin meidän esikko syntyessään) rv 33+2
 

Yhteistyössä