<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa VOL.2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zikiziki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nannuli32 Tyttö synty yöllä 2.06, lapsne isälle koitin soittaa (armeijasta eivät synnytykseen laskeneet, leirillä olivat) ja viestin sitten laitoin, samoin ukon vanhemmille laitoin viestin. Ja oma äiti tieskin jo kun oli synnytyksessä mukana. Muille ilmoittelin viestillä aamulla...

SuukkoSuulle Neuvolatäti on veikannut tätä viikkoa seitsemän viikkoa sitten ongelmien takia. Lääkäri ei sanonut että syntyisi nyt, totesi vain, että hyvä että ollaan jo näin pitkällä enää ei estellä. Ja sanoi, että voi syntyä pian tai sitten ei.

eihän näistä vauvoista koskaan teidä, mutta onneksi ollaan jo hyvillä viikoilla ja luultavastikin yli kaksi kiloisia, mikäli arvioon on uskomista

Mutta niin, eilisen ja tämän päivän tuskailin kun en aiepaa pinoa auki saanut, ja nyt vihdoin tämän löysin. Ja kaiken luin, mutten puoliakaan muista!! :laugh:

HAMMASLÄÄKÄREISTÄ Joku kyseli, meillä oli 1½v. tarkastus ja seuraava 3v. Laittavat ajan postissa tulemaan, soittelen jos pitää vaihtaa. Näin en ainakaan unoha aikaa tilata. Itse sain päättää tilaanko ite ajan vai laittavatko postissa.

Onko muilla ollu emätintulehusta Eilen vasta sen perjantaina heatun kuurin alotin ja voi että kun ruuttaa illalla sen voiteen alakertaan niin sitä valuukin sieltä koko aamupäivän! :headwall:
Ja kutiaakin koko värkki! Ei kiva ei niin yhtään!!!! *argh*

Neuvola ois ylihuomenna, saas nähä miten painon kans käypi B)

Kauheeta.. tilasin tänään vauva-lehden, nyt on hirveän huono omatunto kun olen ollut pitkään "kaksplussalainen". :xmas: Mut tuli hyvä tarjous ja sai vielä kylkiäisenkin niin menköön nyt.

Kummit on meillä lopulla saatu päätettyä mut kysytty ei oo vielä keltään, uskoisin kuitenkin että suostuvat. Esikoiselle oli kyllä vaikea saada kummeja kun ensimmäiset kolme joilta kysyttiin, eivät kuuluneet kirkkoon!! Yllättävän yleistä...

jaahassu toivottavasti jakselisivat nyt vielä hieman
odotella massussa niin syntyvät varmasti vahvoiksi ja terveiksi. :heart:
vaikka luulisi noiden painoarvioiden pitävän aika hyvin
paikkansa, en sitten tiiä...

Yöstä selvitty :D Pahin jännitys on nyt ohitse

Mutta miksi ihmeessä taas piti olla hereillä kaksi tuntia keskellä yötä :headwall: :headwall: :headwall: ? Tuli luettua, syötyä ja katsottua hädän hetkellä.Vietiin sitten mies töihin ja tultiin kotiin vielä aamupalalle ja kohta likka hoitoon. Taidan hakea kaupasta itselleni lounaaksi jotain mikrotettavaa, ei jaksa tehdä ruokaa ennen kuin lapsi ja mies kotiutuu. Mutta viime yön unien jälkeen luultavasti tämä päivä menee torkkuessa sängyssä ja jos vaikka huutonetistä huutaisi imetyspaitoja.. Miehellä alkoi just vihon viimeinen tentti (on siis ollut oppisopimuksella 0507 lähtien) ja mä tajusin vasta nyt, että sanoin vain heippa enkä toivottanut onnea :ashamed:

jaahassu ja sammo 34+1

jaahassu vielä kotosalla, lunkisti vaan :)

täällä on ollut kummeista puhetta enempi vähempi :)
meillä on tulossa likalle kaksi parasta tyttökaveriani ja toisen puoliso (oltaisiin otettu kaksi paria mutta toisen mies on pakana niin..) sekä miehen siskoa ajateltiin kysyä.. ei tiedetä itse asiassa kuuluuko se kirkkoon edes.. :|

) .) poika kipeenä.. :( joten kotsassa ollaan..

AM & hippunen 33+2

jaahassulle peukutukset täältä, toivottavasti sammo pysyttelee masussa vielä viikon-pari, mutta tosi hienoa että näin isoille viikoille lopulta pääsitte :)

Vauvan syntymästä lähtee ilmoitukset viestillä tälläkin kerralla kaikille. Paitsi noille isovanhemmille soitetaan :)

kummit, meillä on valkattuna ja kysyttynäkin jo :D Yksi kaveripariskunta ja sitten mun 17v täyttävä serkkupoika tulee kummeiksi.

Mä oon ihan haikein mielin täällä kun vein pojan tänään viimeistä päivää tarhaan. Tosi harmi luopua ihanasta hoitopaikasta, mutta on kyllä ihanaa kun saa olla taas poitsun kanssa kotona.

Mä toivon että en oo porukan seuraava synnyttäjä... me nimittäin lähdetään tänään sinne Lappiin :D neuvolan terkka eilen toivotteli hyvää matkaa ja totesi sitten vaan, että siitä lähdetään että yhtenä kappaleena tuut takas, mutta jos tulee Lapin vauva niin sitten tulee :D Puolenyön jälkeen starttaa juna joten taidanpa kohta mennä nukkumaan... voi olla että ensi yönä ei paljon tuu nukuttua.

millipilli & Frank 34+3

Heippa kaikille. Olen ollut huono kirjoittelemaan, kun on ollut tässä kaikenlaista touhua. Itse pääsin kotiin viime perjantaina ja poika siis jäi sinne vastasyntyneiden teholle. Pojalla vointi ollut tasainen koko ajan, bilirubiinit vain sahailee ylös ja alas joten valohoidossa on ollut jo muutamaan otteeseen. Pieniä määriä maitoa jaksaa jo itsekkin imutella :) pääosin kylläkin maidot menee nenämahaletkuun. Ravinteita ja lääkitystä menee tippaan. Viikonloppuna oli jonkin verran ollut apneoita joten niiden estoon aloiteltiin myös lääkitys joka tepsinyt hyvin. Itsekseen hengittelee ja saturoi hyvin, ekan vuorokaudenhan alussa oli nasaalissa mutta sen jälkeen siis ilman hengitystukia :) Sydän ja aivot ultrattu ja niissä ei rakenteellisia ongelmia, aivoissa keskosille tyypillistä runsas kaikusuutta sitä kontrolloidaan vielä uudemman kerra. Että semmosta kuuluu meille :) Oma vointi hyvä, tosin maidon tulo niukkaa pumppaamisesta huolimatta.

Jaksamista kaikille vatsojen kanssa, toivotaan että mahdollisimman monella vauva (t) pysyvät masussa lähelle laskettua aikaa!

Palailen asiaan taas kunhan kerkiän :)

huomenta kaikille!!
ja Nippikselle ONNEA :heart: olipa ihana kuulla kuulumisia!!

onko muilla hankaluuksia päästä tänne? tuommoset siniset silmät toljottaa ruudun ylälainassa, ja teksti "ilmaista treffiseuraa", mulla tehnyt eilisestä asti sitä,ja ah näillä hermoilla paukkuu pikkasen verran pinna JOKA KERTA :kieh:

yö meni liki tunnin välein vessassa ravatessa, aamuyöstä sitten vähän sai jo nukuttuakin!! ja nyt olo kun ois eilen vetäny mega-kännit :headwall:

peukkuja Jaahassulle täältäkin, ettävielä malttas sammo pysyä masussa tovin!!

jaksuja mammoille taas :heart:

- Nannuli ja tyyppi rv. 31 tasan tänään- :)

Huomenta mammat :)

Se on sitten ensimmäinen virallinen äippälomapäivä. :D

( .) Mulla on supistukset jotenkin muuttanut muotoa.. on terävempiä ja ottaa tonne alavatsaan ja alaselkään (+ kankkuun toisinaan). Ja lisäksi pientä paineen tunnetta havaittavissa seisoessa/kävellessä.
Ei varsinaisesti kivuliaita, mutta epämukavia tuntemuksia aiheuttavia.
a015.gif

Mietinkin näinkö tekee jotain työtä tuolla kohdunsuulla. Seuraava äippäpolikäynti on kahden viikon kuluttua, mutta täytyy tutkailla mitä tehdä ennen sitä jos jatkuu. Kohdunsuu kuitenkin ollut viimeksi pehmeä ja ulkosuu sormelle auki.

Lisäksi tuo myooma painaa jotain kasaan tuossa ylhäällä supistuksen aikana ettei saa kunnolla vedettyä syvään henkeä. :/

Muuten on ollut hyvä olo siis että liitoskivut helpottanut, toki tuntuu, mutta nyt pääsee jopa kävelemään. :)

Vauvelin asentoa mietin kun on taas tuntunut sellaista möyrimistä että liekö on siellä enää oikeinpäin, mutta niin alhaalla kun on ollut niin luulis ettei oo päässyt enää kiepsahtamaan ympäri.

Ruttana & Beanie 35+0 :heart: (Ja taas poks. :o )

kiva kun nippis ehdit ja jaksoit käydä kuulumisia kertomassa :) hyvinhän teidän pienellä on alku lähtenyt, vaikka aikaisin päätti maailmaan tulla. jaksuja teille :hug:

täällä eka virallinen äitiyslomapäivä ja kevyt ja onnellinen olo, vaikka vähän jännittää iltapäivän äitiyspolin käynti. katsotaan taas onko r-myrktys edennyt ja vauva kunnossa ja miten kasvanut. olisipa vaan pienellä asiat hyvin!

yö meni täälläkin huonosti nukkuessa... :( masu kipuili vähän ja joka kerta liikahtaessa veti ihan kovaks, eli ilmeisesti supisteluja. kyllä ne siitä aina ohi meni mutta vieläkin tuntuu ihan joka liike tuntuu aiheuttavan jonkinmoisia supisteluja. lisäksi on ihan supertukala olo, tuntuu että hengästyy jo ihan hengittämisestä... :o

aurinkoista päivää ja hyviä vointeja kaikille!

t. manna + lilli 35+0 :heart: (aika lailla viimeisiä viikko-POKSUJA viedään :) )

nippis kiva kuulla että pikkuisella kaikki hyvin ja että itsekkin jakselet hyvin! :) :hug:

kummeista meillä on jo kysyttykkin, eli tulee miun veli,ukon veli,miun paras kaveri ja ukon paras kaveri...

ai hitsi, mie en ees muistanu et perjantaina pitää mennä äitipolille sinne kontrollii! ukko vaa sano aamulla et koittaa järjestää työt nii et pääsee mukaan sit perjantaina..
mie olin vaa et jaa mihi??? :laugh: no hyvä et jollai pää pelaa vielä... :ashamed:

ziki ja kerttu 31+5

Ihanaa, että nippiksellä ja pikkuisella kaikki on hyvin :heart:

Me ei kuuluta kirkkoon, joten mitään "virallisia" kummeja lapselle ei tule. Vielä on kuitenkin pohdinnassa, josko kuitenkin järjestettäisiin ns. nimiäiset lapselle ja osin siihen liittyen pyydettäisiin pari kummia. Olisi kuitenkin mukava, jos lapsella olisi muitakin "läheisiä" aikuisia kuin vanhemmat. Vaikka eihän se kummius sitä tietenkään takaa. Mutta jos näin toimimme, niin valituksi tulevat miehen serkku sekä ystäväni miehineen - mikäli he siis suostuvat. Itseasiassa miehen serkku puhuu jo nyt "kummilapsestaan", joten hän ainakin suostuu :)

Voi kuinka kadehdittavaa lukea, kuinka monet ovat jo äitiyslomalla. Itsellä on sairasloman jälkeen vielä kaksi viikkoa töitä, sitten pidän pari lomapäivää ja vasta sitten alkaa oikea äitiysloma. Kovasti sitä jo kyllä odottelen, sillä vaikka sairaslomalla olenkin jo toista viikkoa, niin ei tämä ihan samaa asiaa aja. Ilman sairastamista oliis kyllä ihan kiva olla kotona :D

Se viestiminen vauvan syntymästä taisi olla vielä kommentoimatta... Luulenpa, että ilmoitamme asiasta ihan vain tekstarilla. Meillä on kuitenkin tosi laaja "taustajoukko", joka odottaa ilmoitusta, joten ei kyllä aleta ihmisiä soittelemaan läpi.

Tinkatar ja Pikkiriikki 31+4

Me varmaan soitetaan mun äitille,miehen isälle ja loput menee viesteinä.En mä ainakaan rupee soitteleen sairaalasta käsin.Joskin voi olla ettei äiteel tartte soittaa ko saattaa olla mun "sairaalakyyti" kun miehen työt on mitä on.Tai sitten se on miehen isä joka vie.
Taksit eivät kuulemma diggaa kovinkaan ottaa kyytiin :o

manna;sama olo täällä,hengästyn jo pienimmästäkin jo pelkästään siitä ko maha painaa.Ja eilen oli todistettavasti raivotarjonnassa.

Laala ja ventti
;teilläkin ollut toi sokeritarkkailu eli pääsette varmaan ylimääräseen ultraan.Koskas se teillä on?en ole lainkaan utelias..

taas tuli menoa, enkä ehdi lukea teidän juttuja :ashamed: hyvä että jaahassu on edelleen yhdessä koossa ja olehan vielä pitkään!! :hug:

tamperelaiset meillä on kerho kevään odottajille ja on nähty muutaman kerran, eilen viimeksi. nyt ollaan luultavasti perjantaina taas joidenkin mammojen kanssa rehvaamassa! jos täällä siis vielä sellaisia jotka ei ole meidän kerhossa niin mukaan vaan :wave:

HEIPS

täällä kaikki ennallaan. samat vaivat edelleen ja uusia tulee melkest joka päivä.
neuvola kuulumisia en ees jaksa kirjoittaa ku vituttaa ihan kympillä. tai kaikki muuten olis tosi hyvin mut paino nousee silmissä. tollanen 1,5 kiloa viikossa :'( mä en tajua mistä se tulee. no tietty pieni osa siitä selittyy sillä et jalat on turvonnu ihan muodottomiks. mitkään kengät ei mahdu jalkaa, eikä ees sukat. sit ku kävelee ni sattuu ja tuntuu et iho repeää ku on niin turvoksissa :snotty:
siis jalat kauttaaltaan reisiin asti on turvonneet ihan kamaliksi.

no eipä nyt muuta. paitsi nippikselle täytyy lähettää onnitteluja hyvin alkaneesta elämän taipaleesta pikkuiselle. kovasti voimistumisia sinnepäin :heart:

Onnea kovasti nippikselle ja koko perheelle pienestä pojusta :flower: :heart: Vaikuttaa ihan hyviltä kuulumisilta vaikka paljon oli sellasia lääkäri diagnooseja mitkä multa meni ohi :)
Toivotaan että jaahassun tilanne pysyisi vielä ainakin viikon pari vakaana...

Harmi kun teillä muilla on ollut niin paljon raskauden aiheuttamia vaivoja. Itsekin jonkinnäkösistä kärsinyt, mutta mielestäni ne on ollut tosi lieviä ja harmittomia. SI-nivel vaivasi yhdessä vaiheessa aika kurjasti ja liitoskivut, mutta viikosta 30 on ollut aivan mahtava olo, ei oikeestaan minkään näköstä mainittavaa vaivaa... Pitää toivoa että näin jatkuu loppuuna asti.

Mitään vielä ei ole vauvalle hankittu vaatetta, mitä nyt äippäpakkauksessa on. Pitää varmaan ä-lomalla alkaa kattelee pieniä vaatteita että pääsee pikkunen sairaalasta ulos. Ja järjesteleen vauvanhuonetta enempi. Noh onhan mulla omakudottu puku sille, toki housut vielä tekeillä... Myöskään mitään sairaalakassia ei ole tullut mieleenkään pakata, katteellaan sit lomilla jossain kohtaa =)

Millipillille oikein hyvää Lapin matkaa, toivottavasti tulet sieltä vielä yhdessä koossa B)

T. nuhanenä Jouskis ja mötkylä 32+3

Nyt tulee pitkä viesti. Koettakaa kestää.... yritän kommentoida ja kirjoitella sitten vähän omia juttujakin.

Silittäminen: ei todellakaan ole meidän perheen juttu.... verhot ja juhlavaatteet lähinnä.

unicorn85 mulla näitä perinteisiä myrkytysoireita. Eli päänsärkyä, ylävatsakipuja ja näköhäiriöitä sekä turvotusta. Kaikki kuitenkin suhteellisen lieviä. Ja noihan nyt voi johtua monesta muustakin asiasta.
Mutta verenpaineet ovat myös koholla. Alapaineet nyt olleet yli 90, mutta ovat mulle kuitenkin vielä ihan ok lukemia.
Pissa ollut onneksi puhdas proteiinista.

Mutta mullahan ollut myrkytys jo 2 kertaa aiemminkin ja alkanut enteillä just samoilla oireilla samoilla raskausviikoilla. Joten se tässä eniten vihjaa siihen.... ja niilläkin kerroilla proteiinit tulleet mukaan vasta ihan lopussa.
Eli mulla tää RM tuntuu vihjailevan pikkuhiljaa aisasta ennenkuin iskee tosissaan päälle.

auts, hyvä että pojan kanssa selvisitte säikähdyksellä.

Gardenia, mie myös jännäilen milloin ne antavat sektioajan. Kun se on kuitenkin tulossa niin voisivat antaa sen päivän jo ihan suosilla. Kaippa ne tahtoo vahtia tilannetta nyt tarkkaan ennenkuin se päivä annetaan.
Mulla taitaa tosissaan olla nyt loppuaika äippäpoli käyntejä viikon kahden välein. Eli tiheesti saa siellä hypätä.

Onpas täällä joillakin jo noita viikkoja kasassa. Enää ei tosissaan mene kauan....

Mitähän se muuten meinasi kun maanantaina siellä äippäpolille supistuskäyrällä kätilö totesi että kohdun jännitys helpotti siinä pötkötellessä. Kun mullahan ollut näitä kovettumisia ja mahan kiristämistä, mutta ei kuitenkaan supistelua. Eikä yhtään supistustakaan tullut käyrällä.
Mutta tosiaan kohdun jännitys, tai jotain sellaista, oli laskenut siinä pötkötellessä.

Jaahassulle peukutuksia

Nannuli32 me varmaan taas soitetaan mun ja miehen vanhemmille ja sisaruksille. Sitten kun jaksaa..... ja muille lähtee tekstari, jossa on sitten vaan päivä, kumpi tuli ja mitat.
Aikani kuluksi tässä jo näpyttelin kännykkään ryhmän keille tekstari lähtee. Helpompi sitten viestit lähettää kaikille....
Ja jos suunniteltuun sektioon asti päästään, ettei yllätten joudu ( mikä musta alkaa näiden vaivojen kanssa tuntua kokoajan todennäköisemmältä) niin sitten läheisimmät tietävätkin siitä jo etukäteen)
Vauvan kotiintuloa vaatteista: Mie varaan kassiin pitkähihaisen potkarin, puolipotkarit ja sitten sellaiset ihanat froteiset potkarit siihen päälle vielä.. Sitten toppapuku ja tumput. Tossuja en ota kun sekä noissa potkareissa että toppapuvussa on umpinaiset lahkeet. Päähän sitten ohuempi myssy j a villapipo. Sekä peitto. Voi olla että heitän vielä varuiksi villavaatteet jotka saa vetään väliin jos onkin tosi kylmä.
Kaikki noi 50senttisiä. Tää meidän Kirppuhan tulee syntymään viimeistään pääsiäisviikolla. Ja vaikka nyt ajattelee että huhtikuussahan on jo lämmin. Niin ainakin viimevuonna oltiin vielä jäällä katsomassa pääsiäiskokkoa ja lapsille oli ihan toppakamppeet yllä.... Joten voi ollakkin yllättävän kylmä. Mielummin liikaa kuin liiän vähän. Jättää sitten jotain pois jos onkin tosi lämmin. Vaikka autollahan sitä kotiin mennään. Mutta nämä pienet tarvitsevat kuitenkin enemmän lömpöä. Varsinkin ihan vastasyntyneenä....

Tulehan Manna sitten kertomaan äippoli kuulumisia.

Kummeista, meilläkin se tuottaa vähän ongelmia. Kaikki rippikoulun käyneet sisarukset on jo käytetty. Molemmilla lapsille on kolmekummia ja kolme tällekkin haluttaisiin.
Luultavasti pyydetään hyvää kaveripariskuntaa. Mutta se kolmas kummi on nyt vähän auki. Harkinnassa äitini miesystävä. Yhdessä ovat olleet reilut 4vuotta ( itseasiassa tapasin hänet ekaa kertaa synnärillä esikoisen synnyttyä) Ja lapset tykkäävät hänestä tosi paljon.
Mutta ei olla vielä päätöstä tehty. Jokatapauksessa pyydetään vasta sitten vauvan syntymän jälkeen.

Poitsun hammaslääkäri meni eilen ihan hyvin. Iskä onneksi pääsi mukaan pitämään poikaa paikallaan. Mullakun alkaa tämä maha olemaan "vähän" teillä.
Kaatuminen ja lohkeaminen eivät onneksi olleet saaneet mitään suurempaa vahinkoa aikaiseki. Toinen etuhammas heilui vähän ja nyt pitääkin viikko mennä pehmeällä ravinnolla jotta se juurtuisi.
sitten jos alkaa mustumaan tai tulee mätää niin poistetaan. Mutta toistaiseksi vaikuttaa hyvältä.

Kiva kuulla Nippiksen ja pojan kuulumisia. Hienoa että kaikki on olosuhteisiin nähden hyvin. Kovasti onnea vielä teille.

Taas ollut mahakipuja. Yöllä oli tosi kipee, hyvä että pystyi liikahtamaankaan. Mutta helpottivat taas. Mitä lie ovatkin.

Pikkuinen jytää tuolla kovasti. Varsinkin pyllyä ja jalkoja pystyy silittelemään ja tunnustelemaan mahan päältä tosi hyvin.

Hmm, mitähän muuta mulla oli. Noh, palaillaan astialle taasen kunhan muistuu mieleen.

t. Solina ja Kirppu rv 32+3

Yhteistyössä