<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa VOL.2

Manna: Ihania uutisia sinulla, tosi hyvä juttu että pieni kasvaa hyvin ja rm-oireet ovat heikkenemään päin! :heart: :flower:

Tuli sitten syötyä aikas rutkasti minttukermajätskiä... :ashamed: . Tuli vaan tässä mieleen vanhan kansan uskomus että jos on tyttö massussa niin silloin tekee mieli makeaa - menikö se näin päian? Mulla ainakin pitäisi paikkaansa :wave: . Niin ja lohduttavaa kuulla että täältä löytyy muitakin herkkusuita! :p

Mä kyllä vedän ihan tuhoittomasti makeeta vaikka poika onkin tulossa.. Eli tohon juttuun mä en ihan usko. Voi kun oliskin noin :)

Jätskiä, vanukkaita, karkkia, pullaa.. ihan mitä vaan missä on sokeria, rasvaa ja valkoista viljaa. Eilenkin vedin kaks laskiaispullaa ruuan päälle. Toinen tosin tuli kyllä takasin paluupostissa.. Tais olla vähän liikaa.

Ja sit musta on tullu ihan sauna-hullu. Miehellä alkaa mennä hermot kun olsin saunassa joka ilta.. mutisee, että on ehkä tyhmin juttu ikinä lämmittää vastuksia ja kaataa niitten päälle vettä joka ilta :LOL:

Huomenna taas neuvola ja perjantaina alkaa virallisesti vauvaloma :heart:

Hihih, tänään oon syönyt mansikkakiisseliä ja kermavaahtoa töissä. Sitten kotona yhden maitosuklaavanukkaan (Kidius) ja kaksi isoa lasillista itse tehtyä banaanipirtelöä :) Alkuraskauden pahoinvoinnin aikana makea ei maistunut yhtään, silloin meni vaan suolainen ruoka, lihakeitto pääasiassa. Irtokarkit maistuu pahalta nyt, vähän salmiakkia ja lakuja voi syödä (no ei niitä muutenkaan saa paljon syödä, muttei tee mielikään ahmia). Kokonainen munkki tekee pahaa ja ei laskiaispullakaan ollut niin hyvää kuin ennen. Ehkä toi poika masussa rajoittaa!?

makeasta mä syön kaameesti makeeta siihen nähden että normaalisti en siedä ollenkaan mitään leivoksia, pullaa, karkkia. ainoostaan salmiakkia oon normaalisti syöny mut nyt, ei mikään riitä |O

on ollu taas kaameen vauhdikas päivä. päivällä käväsin töissä moikkaamassa työkavereita. ja sitten iltapäivällä oltiin lähössä kauppaan perheen voimin ja muksu sitten nukahti matkalla ja päätettiin ajella hetken aikaa että saa herra vähän nukkua. päädyttiin sitten autoliikkeen pihaan ja löydettiin se mitä ollaan vähän haeskeltu, ja vielä edullisesti. no auto vaihtu mutta rahotuksen kanssa jouduttiin odottelee yli 30min liikkeellä että saivat päätöksen vahvistettua. ihania heräteostoksia. sit olikin jo niin kiire kotiin kun saunavuoro alkoi 6 että keretään sinne niin jäi kauppareissu tekemättä. onneks oli vielä ruokaa huomiseksi asti kotona. mut nyt on sentäs auto mihin me kaikki jopa mahdutaan. 7 paikkanen voyager kun lähti mukaan :D

saa nähdä kuin paljon supistelee ensyön aikana. ukko jo aamulla kiros että ei saanu sohvallakaan nukkua rauhassa kun ravasin koko yön edes takas :ashamed: toivotaan ettei pahempi yö ole tulossa.

Nellah ja Toni 34+4

:wave: jätskii menee täälläkin, nam! ja kylläkaikki muukin makee kelpaa. Nyt otetaan varmaan takasi se alkuraskauden 14viikon ällötys kaikkea makeaa kohtaan.

Mä en tajua ku nykyään herätään molemmat miehen kanssa neljän kieppeillä eikä saada enää unta. Mies lähti töihin ja mä päätin tulla koneelle jos vaikka rupeis väsyttään.

Heissan..
Eilen yritinkin jo kirjotella mut toi meidän langaton modeemi ei sit toiminukkaa niin pätki vaan koko ajan ja hidasteli..Sit vieläpä kaiken lisäks sain jotai kumman nappia painettua läppäristä et se pomppas johkai ihan muualle sivulle...
Nyt siis kommenteeraan jotai mitä jaksan..
Nippikselle ekaks onnittelut ja hyvinhän siellä taitaa poitsulla mennä!!

Kummeista oli jotai puhetta..Meillä tuntuu et on tosi vaikee miettiä enää ku kahelle muksulle jo on kummit valittu lähipiiristä..

Kotiintulo vaatteista..
Mulla on kattottuna tuolla pitkähihainen body,sukkikset,huppari,housut,pipo,tumput,sukat ja nallehaalari..

Kassin olen siis jo pakannut valmiiksi kun yhtenä vkl tuli vain selanen olo että nyt pitää pakata et lähtö voi tulla yllättäen..

Supisteluja
on ja aika paljo välillä ja kaikki niistä on kunnon jomotusten kera,eli ei mitään pelkkiä kovettumisia.. 3pv olis neuvola joten jospa sitten saa tietää ovatko jo vaikuttaneet kun n. 3vkoa on jo niitä tullut..
En ole jaksanutkaan kirjotella,mut olen kyllä välillä lueskellut teidän juttuja..

HERKUTTELU
Joo..Tota..Mieski eilen sano että sitte ku vauva on syntyny niin ruetaan karkkilakkoon..Eilenki ostin kaks isoa karkkipussia,joka ilta melkein menee jädeä n. 1/3osa paketista,popparit maistuu,sipsit ei niinkään,leivokset ja varsinki kaikki missä on esim kermavaahtoa ja hilloa niin NAM.. Ja sinänsä hyvä aika kun nyt on laskiaspullia saanu joka paikasta :D
Vissiin ois 13kg tullut nyt jo painoa ja ennemmin on tullut koko raskauden aikana sen verran..
Tää herkuttelu on oikeesti ihan hirveetä.. Jännä kun aluks ei tehny muutaku jotai suolasta ja raikasta mieli,mut nyt sit kyllä maistuu suolanenki ja isot annokset,mut pääasiassa tekee mieli makeaa..

Hmm..mitäs muuta täällä olikaan keskusteltu..

No.. Voisin koittaa kans noita masukuvia laittaa nyt kun ei eilen onnistunut..

Siinäpäs 33vkon kuvia
Mieski eilen ihan kauhisteli että miten musta näkee takaapäinki et on maha,vaikka se ite maha nyt ei taakse näy..Et kai mä oon levenny sitte..

Mut nyt laitan tän viestin ennenku se katoaa jonnekki..
Hyviä vointeja kaikille.

Vaavimasu ja napukka 33+1

Älkää puhuko jätskistä ku rupee tekeen mieli iha hirmusesti :LOL: tohon sukupuolijuttuun ja sokerihimoon otan kantaa et meille on poika tulossa ja todellakin himoitsen kaikkea sokeripitoista..alussa enemmän maistui suolanen mutta sitten kun 14 viikon pahoinvointi ja väsymys hellitti niin makeakin astui kuvioihin..pakkasessa on leivottuna korvapuusteja niin en pysty jättään niitä rauhaan, eilenkin vetelin naamaani 5 kappaletta tosta noin vaan :whistle: ja sit valitan ku paino vaan nousee, huoh...
Jee, tänään alko virallisesti äippäloma, enää en ole vain sairaslomalainen :hug:

Onko muilla maha jo laskeutunut? mulla on suoraan sanottuna maha romahtanut..paljon helpompi hengittää mut nyt sitten painaa tonne rakkoon pahasti ja kovia vihlontoja ollut että päätä siellä on tainnut jo kairata syvemmälle ja kipeät supistelutkin jo astuneet kuvioihin...Mies sanoi jo alkuviikosta et kannattas pakata se sairaalakassi jo valmiiks, mut ajattelin et tänään viikkojen vaihtumisen kunniaksi sen teen :)

-Minski ja Piiperö 35+0 (35+2)

Makeaa menee täälläkin :D karkkia menee, muttei niin paljon kuin yleensä alkaa helposti heikottaamaan, mutta vanukkaat ja jätski :p Ja jätski on pakko muussata lautasella sellaiseksi pehmismäisesti. Se on aina ollut mun tapa, mutta jos kotona olisi pehmiskone :whistle: Yksi aamupäivä viimeviikolla oltiin koko perhe kaupungissa ja ajattelin, että olisin ostanut esikoiselle ja itselleni puoliksi hesestä pehmispyörteen, niin eikö siellä ollut pehmiskone mäsänä :| mentiin sitten yhteen kahvioon, otin sieltä meille jätski annoksen 2 pallolla, kastikkeella ja strösseleillä 3e :D Ja ihmettelin ukolle että olipas halpaa kun ei tuppaa kesäisin saada kahta palloa jätskiä kojuista 3 euroon ja tuollaista annosta on kiva syödä lapsen kanssa ja helpompi kuin tuuttia.

Tulipas muuten mieleen että kannattaa olla tarkkana sairaalamaksujen kanssa. Maksukatto per kalenteri vuosi on sen 590e, ja minua ohjeistettiin säilyttämään kaikki maksetut kuitit tammi-joulukuun. 4.2 oli se päivä kun mentiin aamusta päivystysasiakkaana polille ja siitä jouduin suoraan osastolle vuorokaudeksi. Pari viikkoa sitten tuli kotiin toi polimaksu, en maksanut sitä koska odottelin monelta päivältä ottaa osastomaksun. Osastomaksu tuli eilen ja oli 4-5.2 eli 2pv. soitin sitten sairaalan laskutukseen ja ilmeni, että 4,2 polimaksu oli väärin, ei olisi pitänyt ollenkaan laskuttaa sitä, ja sen laskun sai sitten repiä. Oli ilmeisesti polilla merkanneet väärin. Niin mä vähän ajattelinkin, olisi melko kallista mennä synnyttämäänkin jos eka otetaan polimaksu ja sitten siltä samalta päivältä vielä osastomaksu (eli yhteensä 55e). Laskutuksen täti kysyi jäinkö suoraan osastolle ja jäinhän minä, mutten sitten älynnyt kysyä että jos olisin käynyt kotona hakemassa tavaroita niin olisiko sitten ollut oikein periä kummatkin maksut yhdeltä päivältä.

Yhdessä koossa täällä. Huomisesta tulee tunteikas päivä, esikoinen vajaa 4v viimeistä päivää hoidossa, äidille tulee varmaan tippa linssiin :( melkein kolme vuotta ehti olla tuolla pph:lla. Ja kovasti odotetut prinsessabileet tiedossa :LOL: saan aina kommenttia kun puhun prinsessajuhlista kun ne on Bileet :LOL: :LOL: Joten illalla on tiedossa sydänleipien tekoa ja lapsi saa maalata taulun pph:lle pitäisiköhän pph:lle vielä viedä jonkun kukkasen? katselin eilen tiimarista eikä YHTÄÄN KIITOS-korttia ollut, eikä yhtään sellaista korttia mihin se olisi sopinut

jaahassu ja sammo 34+2

Jäätelöpuheille

Makeeta menee täälläkin vaikka ei sais.. :saint: Mutta tekee vaan mieli herkutella. :p
Suolaistakin tekee mieli vastapainoksi, mutta täytyy sitä ruveta rajoittamaan ihan turvotuksen takia ettei mee pahemmaksi, tavoitteena olis että sais kihla- ja vihkisormukset pidettyä loppuun asti sormessa. Eilen meinas näyttää huonolta kun sormet oli kuin nippu nakkeja vaikka vähällä mä oon sen turvotuksen suhteen toistaiseksi päässyt. :)

Ihanaa että mannan pieni oli ottanut kasvupyrähdyksen ja että muutenkin asiat oli hyvin. :)

Ruttana & Beanie 35+1 :heart:

Ja mun mielestä on myös se väärin, et se osasto/polimaksu otetaan jokaiselta pvältä, eli esimerkkinä: menet synnyttämään ja sairaalaan kirjaudut maanantaina klo 23.55 niin joudut maksamaan myös maanantain erikseen! Eli tuo 5 minuuttia maksaa sitten sen noin 25? mikä on mu mielestä tosi väärin. Pitää sit pantata sen lähdön kanssa jos on likellä sitä aikaa kun vuorokausi vaihtuis ni ei turhasta maksa 25 ?:a :headwall:

mulla sama homma makean kanssa kuin muilla. alkuraskauden pahoinvoinnissa teki mieli vain suolaista ja raikasta, mut nyt alkanu maistuu kaikki makee.

ruttana mä tääl kans pelkään tota turvotusta vaikka oon toistaseks vähällä selvinny. ja erityisesti on huoli sormuksista, kun huomenna pitäisi saada sormeen uunituore vihkisormuskin vielä :heart: voiskohan sen laittaa vaikka pikkurilliin jos ei nimettömään enää mee?? :D

minski27 mulla ollu masu alhaalla koko aika mut erityistä romahdusta en oo havainnu. kipujakaan tuolla alhaalla ei oo, paitsi öisin/maatessa lantio huutaa.

nellah onnea uudesta autosta! nopeaa toimintaa :) meidänki pitäs saada nykyinen auto myytyä, uusi on tilattu ja tulossa maaliskuun vikalla viikolla. ja LA on 1.4. et saa nähdä lähteeks tää mamma metrolla synnyttään :whistle: no, ehkä sit taksilla kuiteski :D

vaavimasulla ihanan pyöree masu :) oliks teille kumpi tulossa? toi vaan niin "perinteinen" tyttömasu, vaikka eihän niihin uskomuksiin luottamista... allusmammallaki oli ihana masukuva ja se taas oli musta ihan "poikamasu", vaikka sinne tosiaan ilmeisesti tyttö tulossa =)

astianpesukone hajos sit eilen :( pitäs soittaa korjaaja ettei mee tiskaamiseks tää äitiysloma. voi vitsi miten ärsyttävää ku joku kodinkone hajoo ja sit joutuu miettii et mistä korjaaja, kannattaako edes korjaa ja mistä mahdollisesti sit uusi kone :headwall:

talvista torstain jatkoa ja tsemppistä supparien ja kipujen kanssa!

t. manna + pikkutyyppi 35+1 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
ruttana mä tääl kans pelkään tota turvotusta vaikka oon toistaseks vähällä selvinny. ja erityisesti on huoli sormuksista, kun huomenna pitäisi saada sormeen uunituore vihkisormuskin vielä :heart: voiskohan sen laittaa vaikka pikkurilliin jos ei nimettömään enää mee?? :D

Hyvä idea. :D
Tosin voi olla hiukan iso, joten sitten sais turvota vähän lisää. :xmas:
Pahus.. kokeilisin jos saisin sormukset pois. :whistle: :LOL:

*muoks* vihkisormuksesta.. kyllä se vaan on ihana tunne kun sen saa sormeensa. :D

Herkut maistuisi täälläkin. Yritän vain kaikin tavoin säästää herkuttelut viikonlopun karkkipäivään. Nuo on vaan niin kurjia nuo kyläilyt kun on AINA jotain pullaa/kakkua pöydässä :kieh: Eihän niitä voi vastustaa :ashamed: 10 kg olen painoa nyt tämän raskauden aikana kerryttänyt, saa sitten nähdä mitä jää synnäriltä palatessa...

Kävin eilen siellä loppuraskauden neuvola lääkäri-käynnillä. Lääkärin painoarvio oli nyt 2,4 kg. Röörit oli hyvinkin kiinni vielä ja kohdunsuuta metrikaupalla jäljellä. Lääkärin arvion mukaan tilanne jopa parempi kun aikaisemmin :eek: (mikäli joku muistaa, olen ollut supisteluista (osasyy) saissulla jo kuukausi tolkulla). Eikös se niinkus yleensä ne röörit ala pikkuhiljaa aukeamaan ja lyhentymään kun synnytys lähestyy. Mun tuurilla sinne ilmestyy kohdunsuunympärille kohta metri piikkilankaa ja reiän kohalle tulppa lukolla. Ensimmäinen lapsi joka ei synnykään... Ei vaan lääkäri meinasi että uudelleen synnyttäjällä tapahtuu nopeasti sitten kun alkaa tapahtumaan. Ehkäpä myös tämä sitten eräänä päivänä syntyy =)

Vauvaunia nään nykyään aika usein. Yleensä synnytän johku muualle kun on tarkoitus tai en osaakkaan hoitaa vauvaa. Kai siellä joku alitajunnassa kummittelee kuitenkin, kun muuten olen ollut rauhallisin mielin näiden asioiden suhteen.

Ihania vauvamasuja teillä. Omani tuntuu vain kutistuvan, on tuo kyllä vähän laskeutunut muttei kuitenkaan ihan alhaalla vielä ainakaan. Harmittaa kun unohdin lääkäriä haastatella tuosta laskeutumis-asiasta. Tuo keskimmäinen tosiaan laskeutui vasta synnytyksessä ja salissa kun kalvot puhkottiin en saanut enää liikkua. Meinasin vaan että onko tämä tällä hetkellä sellaisessa kolossa jo ettei tarvitse makuullaan sairaalaan matkustaa jos vedet menee... Täytyypä muistaa neuvolassa ottaa ensiviikolla asia puheeksi.

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti! :heart:

Iitanen rv 35+2

AAM
( . ) täällä taas tänää tommoinen olo.. poika siis poskiontelontulehduksessa joka nostaa kivasti lämmölle.. :| ei sisi tarhaa ja kotona ollaan maha, poika ja minä.
olo kuite sällillä semmoinen että kiipiä pitkin seinää.. :headwall: =) which is "NICE" koska saa sit juosta sen perässä.. |O
no aikansa kaikkea.. kauppaankin pitäis sen kanssa sit raahautua..

vaavimasulla söötti kuula kans :)

mä en ole kiinnittänytkään huomiota noihin polimaksuihin.. jos on noi niinko SS sanoo niin pitääkin taktikoida jos vain pystyy.. hilluu siellä ulkopuolella ja klo on tasan 00 niin minuutin yli TERVE tällä ollaan ;)
hävytöntä oikeasti jos noi tekevät..

am & "tosi" hippunen 33+3 :heart:

neuvola eilen 34+5

pissa: puhdas
verenpaine: 89/154 :eek:
paino: + 1kg/vko :kieh:
syke: 155 (yleensä 140-145)
hb:ei otettu (viimeksi 117)
turvotus: ++
sf: 32
liikkeet:++

kaikki siis ok! ensi viikon ke lääkärineuvola, näkee sitten onko nuo "menkkakivut" saaneet mitään aikaan.. neuvolantäti sanoi että juuri noilla kivuilla se synnytyskin yeensä alkaa ja suositteli ettei lähdettäisi enää Ikeaan :headwall: no, ei siinä kyllä mitään järkeä olekkaan..

puhuttiin sitten synnytyksestä ja siitä että se voi nyt oikeesti käynnistyä koska tahansa :eek: pisti kyllä vähän miettimään, kun en ole sitä vielä ehtinyt ajatellakaan. hui, kun se on lähellä!!

yöllä heräsin vessaan ja meni kyllä toista tuntia että sain unen päästä kiinni. synnytys vaan pyörii mielessä. juuri kaveri jakoi mulle synnytyskertomuksensa ja kyllä se vaan niin helpolta sai sen kuulostamaan, mutta nyt alkaa kyllä pelko iskeen tänne, jaiks!!

nyt sitten lukemaan teidön juttuja, viimeksi lukenut kaiken sivulta 2 niin mahtaa kestää kauan, että kaikki saan koluttua!!

JJ-t ja Joona 34+6

Mä elin alkuraskauden kiivillä,aplareilla ja myslillä :saint: Ja nyt on just sellainen olo että suklaa ja jäätelö ja munkit jajajajaja menis vaan alas...
Onneksi mä jostain kumman syystä itsekuri ja-hillintä ovat vielä vieneet voiton.Mikä on aika loistava saavutus meikäläiseltä :LOL:

Mä olen saanut nukuttua tosiaan 8-9t yöunet putkeen joka yö ja olo on sen mukainen,melkoisen levännyt.Ihan kiva vaihteen vuoksi.

Pitäisi lähteä kirjastoon mutta en millään jaksaisi kaivaa autoa tuolta lumikasan alta esiin :eek:

Torstaita mammoille!

Joo, makea maistuu täälläkin. Välillä niinkin kovaa, et pitää käydä lähes paniikissa kaivamassa kaapista edes yks suklaapala. Varsinkin kaikki ällömakeet suklaapatukat on nyt ihan must. ;)
Laskiainen oli pullineen oikein kivaa aikaa ja eilen piti vielä pannarikin tekasta iltapalaksi.. Mut onneksi kuitenkin sen verran pystyy hillitsemään, ettei karkkia mene ihan pussi tolkulla.

Minski27, mulla on maha ollut alhaalla oikeastaan kokoajan.. Vaivihkaa olen katsellut muiden mammojen vatsoja jumpassa ja valmennuksissa, niin näyttää et mulla on lähes ainut "roikkuva rantapallo" mahan kohdalla. :D
Ei nyt toki ihan roikkuva mut kyllä kuitenkin vaan sinne mahan alaosaan keskittynyt pallo.

Onks JJ-t:lla sama ku mulla, ettei kestäis kuulla niitä synnytysjuttuja? On ne hyviä tai huonoja kokemuksia, niin alkavat jännittämään itseä? Mut silti niitä on pakko kuulla. ;)
Mulla ainakin tahtoo olla vähän sellanen ajatus nyt, et hyvän kokemuksen kuullessaan ajattelee et sillain synnyttävät vain harvat ja valitut ja samaistun niihin kauhukertomuksiin. Mut jospa se sit yllättäis "helppoudellaan"...

Me ei olla vielä kummeja päätetty tai edes pohdittu kovinkaan vakavasti. Mä luultavasti pyydän omalta puoleltai yhden lapsuuden ystävistäni. Mies saa sit miettiä kenet haluais omalta puolelta pyytää. Olen vain ajatellut et ei pyydettäis ihan näitä lähisukulaisia, niiden kanssa tulee pidettyä varmasti muutenkin melko tiivistä yhteyttä..

Nyt vähän kävelylle, ilma on niin sievä. Kerranki B)

Tänään siis oli neuvola 32+4.Pissa ok,paineet hyvät,mun paino 75..(huh)!Rt ja sf 30,syke 130-155.muuta ei otettu.
Mutta eilisyö..joskus siinä kello puol 11 mies sano et mikä sininen valo näky et näiks mä?mä et en mä mitään nähny..noh,nähtiin sitte ku tultiin olkkariin ni ambulanssi ja joku toinen puna-valkonen auto.jäätiin sitte kattomaan tähän meijän vastapäisen talon suuntaan ja ne oli siellä tosi kauan..sitte lähti ambulanssi ja se toinen auto pois niin kytät tuli.siinä sitte miehen kanssa mietittii et mitä hemmettii,onks tääl sattunu jotai tosi pahaa..no,sitten tuli joku siviiliauto ja se oli kait joku rikospoliisi.sit nähtiin kun tuli omainen.Se otti hetken aikaa happee siinä ennenku pysty menee sisään..sitten tulee ulos poliisit ja ne ajaa uudestaan toista kautta sinne pihaan mut mukana oli myös sit sellanen pakettiauto,joka sitte paljastuki ruumisautoks.. :(
Sitte ne kävi hakemassa sen vainajan sieltä ja kantovat ulos ja se oli niin surullinen näky kun se sen omainen(ilmeisesti oma poika)niin kätteli niitä poliiseja ja jäi kattomaan siihen oviaukolle kun se ruumisauto vei sen omaisen pois..tää on siks nii rankkaa kun oman isän kuolemasta ei oo kauheesti aikaa..ja sitäkin elvytettiin just joku 42min..että heille kävi aikalailla samalla tavalla..nyt aina kun kattoo tosta olkkarin ikkunasta ulos niin on suora näkymä siihen ikkunaan,tulee tosi surkee olo..kun ei tosta neuvolastakaan oikein jaksanut ilostua..tää on vaan elämää mut kuiteskin..
:(

heikku kamalaa :'( pisti täälä taas itkemään.. hyvä että neuvolassa sentään kaikki ok!

min-na joo siis mä haluan kuulla niitä synnytyskertomuksia, mutta itellle tulee panikki ja pelkää ettei osaa yhtään mitään tehdä oikein :headwall: ei sitä kai oikeen pysty etukäteen edes kuvittelemaan mille se tuntuu. mutta varmasti kokemuksen arvoinen :D

minski mulla laskeutu maha aikalailla pari viikkoa sitten. viikon verran oli tooooosi kipeenä lantion luut ja pisteli kohdunsuulle. istuessa huomas että maha ottaa kiinni reisiin ja maatessa, että palleaan ei enää ahdista. äiti huomas masun muodosta. nyt onkin sitten viikon ajan jo kipuillut sen verran että saa odottaa koska sitä pitää synnärille lähtee :eek: toivottavasti pian, muttei liian pian sellanen 2-3 viikkoa olis kiva :D

ss just eilen kaveri kertoi että säännölliset supparit hänellä alkoi n. 21.00 niin synnärille menivät sisälle vasta yli 00.00 juuri sen takia kun eivät tohtineet maksaa sitä uhtä ylimäärästä pävää! kyllä se kannattaa niin ajoittaa, jos oma olo sallii! silti tietty miettiä vähän ei 25 euroo niin paljoo ole jos on tosi kipee!!

tahtoo myös suffelipuffeleita!!!! eilen meni 2 mignon munaa :p

Piti taas tulla lueskeleen kun sia pojat nukkuun..
manna8 meille on kahessa ultrassa sanottu et poika ois tulossa ja yhessä oli vähän että en sanois etteikö vois olla tyttöki.. Itellä ollut koko ajan tooooosi vahva tyttöolo.. Saas nähä sit kumpi tulee..tekis niin mieli vielä neukussa käskeä ultrata ja kattoa kumpi siellä vois olla..

Aika jännä toi sairaala maksu juttu..Meillä on kyllä sattunu aikalailla tieten niin et ollaan sen puolen yön jälkeen mentykki..Toinen aamulla ja toinen oli varmaan jsut siinä puolen yön jälkeen..

Voi että sitä tulloo hulluks ku noita pienosia vaatteita hipeltää..Tuntuu et pitäs heti saaha se käärö syliin.. No tuskin tässä montaa vkoa enää meneekään..
Neuvolatäti sano että muistaa ku edellsitä ootin ja sanoin että tulee ennen laskettua jo ulos..Ja ku sanoin et tääki tulee niin sano et ei ihmettele yhtään.. :D
No kunhan pysyis nyt vielä pari vkoa sisällä niin ei tarttis yli sadan kilsan päähän lähtä synnyttään..

Mahan retkahduksesta et kyllä mustaki tuntuu et se on jo retkahtanu vähä alaspäin,mut silti on yhä kylkiluutki hellänä..

Yöunista..
Mä oon saanu ihan ihmeen hyvin tän raskauden ajan nukuttua( :LOL: sellasia 9-10h unia)
Ja viimeyönä nukuin ku tukki ku kävin hierojalla eilen niin sai niskatki taas auki..kerran kävin alkuyöstä veskissä mut muuten oon nukkunu ihan putkeen.. Normaalsiti nyt viikon parin ajan on saanu kyllä käyä ainaki kolme kertaa veskissä

Voi jäde!!!
Tiiättekö mikä on aivan IHANAA!!!
Vaniljajäätelöä ja siihen nitä turkinpippurirouheita ja sit muussaa just sellaseks pehmikseks sen!! :p :p :p :p
Sitä ei voi vastustaa.. Tuolla oiski pakastimessa vielä jädeä..Ehtisköhän syyä ennenku poijjaat herää... :whistle:
Ei kyllä nyt on pakko oottaa suolasta eka..Pakko kait se olis raahautua tonne kyökkiin tekeen jotai ruokaa kun kelloki alkaa olla jo noin paljo..ois kultsille valmis ruoka kun tulee kotiin..

Mutta nyt siis lopetan taas kommentoinnin ja tilan viennin..moro

AAM
heikku voi surku.. joskus sitä toivoo että voisi silmät vain sulkea tuollaiselta mutta elämäähän se vain on :(
toivoo vain että ois käynyt esim kun itse on poissa kotoa ettei konkreettisesti tarvitsisi todistaa vierestä tuolla tavalla :hug:

Äh tosta tuli mieleen ko anopille tuli se aivoverenvuoto niin ukon kanssa istuttiin sohvalla ja just puolisen tuntia ennen anopin miesystävän soittoa niin oltiin juteltu vitsimielessä että kumma ko ei oo ukon äiti soittanut oli siis tapana joka päivä pirauttaa joku jonninjoutava puhelu :) :heart: vaik ei ois asiaa ollutkaan.. no siis sit tulee SE puhelu ja miesyst sopertaa siellä että ulla onli yhtäkkiä kaatunut ja sille o käynny sit... :eek: miettimään hetkoks jäätiin että eipä ois pitäny sanoa mtn ehkä se ois hengissä vielä. Joku ei-niin-kiva jossain kuunteli tietysti meidän jutustelua ja päätti "kostaa" :kieh: ... no ei se siitä sit teitty noussut enään ja parin päivän päästä töölös päästettiin pois tästä maailmasta kärsimästä ko mtn ei ollut tehtävissä. oli silloi 15.02.05.. ja yhtä kaunis päivä on ollut joka päivä 15.02. sen jälkeen :| :( semmoi kuulas ja kirpeän aurinkoinen.

alakuloisin miettein,

am & hippunen 33+3

Yhteistyössä