<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

t84
tiuhti voi herrajumala! Ihan kamalaa :(
Miksei vakuutus tollasta korvaa, missä teillä on vakuutus? Ei tää nyt ihan sama asia oo mutta meillä korvas kun koira oli rikkonu tietokoneen, eli ainaki tollaset meni meillä läpi helposti... Luulis että korvais muutkin koiran tuhot.
Voi paska tota teijän tilannetta, nyt teijän on pakko ottaa järeet aseet käyttöön, kuonokoppa päähän tai mitä vaan että saatte katkastua ton kierteen. Se koira on nyt vaan oppinu että teijän poissaollessa kuuluu askarrella, jos se ei kerran yhtään ahdistunu oo niin sit se kyllä tuhoaa ihan vaan tuhoamisen ilosta.
Tai miten olis sellanen koko oviaukon peittävä metalliportti, ei pääse yli, ali eikä läpi. Mulla olis ylimääränen kuonokoppakin.
 
ja karu totuus on, että koira laitettiin häkkiin, kävin sen eilen ostamassa, ja joo, tää on niin mun tunteita vastaan, mutta ihan mielellään se koira sinne häkkiin meni kun eilen annettiin ruuat siellä, nukkui yönkin siellä ja oleili muutenkin kun portin ovi oli auki, ja tehtiin koe, että koira laitettiin sinne häkkiin ja lähettii autolla ihan pihasta, kurkittiin ikkunasta niin se nukkui siellä! eli siis koira ei ollut ollenkaa ahdistunut häkissä, paljon rauhallisempi! ja tänään se joutuu olemaan kaks tuntia siellä häkissä himassa yksin ennenku pikkusisko menee koiran seuraksi sinne ja päästää sen ulos jalottelemaan! ja koira pelkää mennä keittiöön :( eli se sai ikuisen kammon siitä itekkin nyt sitte! varmaan siis siitä vedestä..

eli joo, mie en nyt ihan oikeesti kaipais hirveesti moralisointia tosta häkistä, se on viimeinen vaihtoehto ja jouduin siihen nyt turvautumaan! ja siis en tajua, se oli päässyt siis 120cm metalliportin läpi jotenki.. eli se portti ei sitä enää estä..

*uoks, ja joo tiedän, se on laitonta pitää koiraa häkissä, mutta nyt on ihan oikeesti myös KOIRAN HENKI KYSEESSÄ!!!!!!! ei pelkästään pilalle mennyt omaisuus..

ja tosiaan, en tiiä siitä vakuutuksesta, toinen sanoi ettei korvaa, ja hän oli siis omaisuuspuolelta kun en päässyt läpi rakennuspuolelle, ja kun soitin uudestaan rakennuspuolelle että saako sitä lattiaa alkaa purkamaan, niin sanoi (joka oli siis ihan sieltä rakennuspuolelta), että kun mulla on laajin mahdollinen vakuutus, eli KALLEIN :D niin se korvaisi sen! eli en tiiä.. varmaan sit se vakuutustarkastaja sen mulle kertoo kunhan pääsee käymään..
 
Viimeksi muokattu:
t84
Mä en ainakaan moralisoi ollenkaan, ihan varmasti mäkin olisin päätyny samaan. Sä oot kuitenki yrittäny jo ties mitä, ja toi oli kyllä vika tikki... Ja eihän toi tarkota loppuelämän ratkasua, väliaikanen ainakin tällä hetkellä.
Iso halaus muru :hug:
 
kiitos t84 tsempeistäsi! joo ja ei tosiaankaan ole häkki loppuelämän keino, heti kun lumet sulaa saa koira ulkoaitauksen ja luulen, että syksyyn mennessä se tuhoaminen on unohtunut koiralta! siis mä en ikimaailmassa ois uskonu, että joudun sen häkkiin laittamaan! ostinkin niin ison häkin että se kyllä pääsee pyörimään ja hyörimään siellä ja pystyy seisomaan, isoin häkki mitä oli saatavilla!
 
tiuhti meillä on pienempi koira kaikki yöt ja meidän työpäivät häkissä juurikin tästä syystä. se tuhoaa aivan kaiken. ja kusee ja paskantaa joka paikkaan. tää nyt on lievä mut siitä hyvästä meen eteisen laminaatit poksahtelee paikoiltaan ku neiti vähä liruttelee. eikä se oo milleskää ku koulutan sitä sen jälkeen ku näen et se vaan menee ja päästää siihen. viimeaikoina se on oppinut aukasemaan sen häkin aika näppärästikin vissiin niin se on muutaman kerran ollu mua vastassa ovella et thataa nää kaikki on mun aikaansannosta mitäs pidät. sit itken et voi luoja mikä kusipää koira voi olla :D mutta siis mun mielestä häkki on ok jos mitään vaihtoehtoa ei jätetä. kyl meillekki ku on tullut viereita niin ne kysyy häkistä et ettehän te vaan käytä tota..öö? mikäsi ei käytettäis? tehän ette tiedä pointtia. ja koiralla on tilaa siellä. sinne mahtuis hyvin kaksi saman rotuista hänen lisäkseen. sellasta..
 
joo siis muakin inhottaa se et tuntuu, et koira oikein retostelee aikaansaannoksillaa :ashamed: koska meidän koira ei tosiaankaan ole ahdistunut yksinolosta! vaikka ei se varmaan edes oikeesti retostele mut siltä se tuntuu.. mä oon kans antanu pari kertaa "tukkapöllöä" koiralle kun on jääny kiinni itseteosta, esim jyrsinyt seinää! eli siis mun tukkapöllö tarkottaa että karjasen tiukkaan EI ja raahaan sen pannasta eteiseen yksin häpeämään :D
 
tiuhti itsehän paiskasin kerran kengän (tai mitä siitä oli jäljellä,pohja ja muutama repale) koiran nokkaan. sen jälkeen se oli hetken hiukan järkyttynyt :D oon kyl yrittänyt kaikkee mahdollista. valellu seiniä myöden kaikki paikat sitruunalla ja heittänyt valkopippurii päälle, ja tosiaan meillä seuraava hankinta on kuonokoppa tuolle pirulliselle pikku ämmälle ja kuristus hihna isommalle niin loppuu se meininki tuolla pihalla. voi hirttää sit ittensä uuteen hienoon kaulapantaan...
 
Huomenta!

tiuhti, ai kauhea. Mie en kyllä moralisoi, kyllä tuossa tapauksessa jo voi mennä tekemään kompromisseja, eli koira häkkiin ihan talon ja koiran terveyden kannalta. Meillä kanssa jos joskus nuo jotain tuhoaa (levittää gerbiilien pahveja kämppään, repivät paperin palan) ja tulen kotiin, niin kyllä kaikki luikkii pakoon ja tietävät, että nyt on tehty jotain semmosta mistä mamma on vihainen.
Toivottavasti nyt vakuutus korvaa, moni ois kyllä pistäny koiran kiertoon jo tuossa vaiheessa tai kuulan kalloon, joten vähän kyllä ihailen tiuhti sinun sinnikkyyttä kun olet jaksanu kumminkin ja yrität silti ajatella koiran parasta kaikesta huolimatta. Voihan se olla että koira rauhoittuu kun ikää tulee ja jossain vaiheessa voitte vaan pitää portin kiinni ja koiralle se häkki on ns. rauhoittuspaikka, eli häkin ovi auki mutta koira pääsee sinne nukkumaan. :)

syysmyrsky, pienillä roduilla on vähän tapana nuo merkkaamis- ja pureskeluvinkeet. Ja kaikki pikkukoirathan ei koskaan opi edes sisäsiisteiksi, vaikka kuinka yrittäisi. Meillä oli pentuhäkki käytössä jonkin aikaa, että rajattiin sillä mihin koirat sai mennä mutta liikkumatilaa oli. Oletko kokeillut sitä? plus oletko kokeillut eläinkaupan pureskelunesto aineita? Meillä ainakin koirat kammoksuu koko ainetta ja eivät lähelle halua tulla.

Tätipahoittelut AnniMulle! :hug:

t84, elä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Niin kauan kuin ei täti tule niin toivoa on. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Voi kiitos Chiba :) joo kyllä siis meinasin jo, että koira saa lähetä, mutta ei se varmasti ole tarkoittanut avata sitä hanaa ja jättää sitä valumaan.. mutta siis kyllä se tietää tasan tarkkaan jos on repiny seiniä tai kahvinkeittimet pöydiltä, että se on väärin ja mamma ja isi suuttuu! eikä moni varmasti kestäis tällaista, en minäkään, mutta lauantaina mennää ongelmakoirakouluttajalle ja jos syksyllä ei ole koiran tuhoomiset loppunut, saa koira mennä muualle asumaan tai kuulan kalloonsa, meinaan sitten on kyse siitä, ettei koiralla ole hyvä olla meidän kanssa, koska mie oon koko ajan niin allapäin koiran tuhoomisesta ja mun ja koiran suhde ei ole toimiva ja tuskin tulee toimivaksi jos se jatkaa tuhoomista!

kerran suutuin kunnolla kun oli kahvinkeittimen syönyt (eli noin kaks viikkoo sit), niin otin sen keittimen käteeni ja työnsin koiran nenän eteen ja huusin et "mikä vittu tää on, HYI!" nyt oli mies mennyt eilen ekana himaan, sammuttanut hanan, ottanut koiraa pannasta ja vienyt mitään sanomatta ulos kiinni kettinkiin koirankopin viereen.. koira oli luikkinu samantein koirankoppiin sisään eikä tullut ulos sieltä vaikka minä tulin kotiin, eli koira oli selvästi häpeissään tai peloissaan.. eli siis koskaan ei olla pahemmin koiralle räyhätty kun ollaan kotiin tultu, mutta kyllä siis on saanu tukkapöllöä jos on jäänyt kiinni itseteosta! ja kyllä, eilen oli kyllä lähellä etten mennyt koirankopin luokse, ottanut koiraa ja vienyt piikille! :ashamed: mutta ei siihen noin vaan pystykkään, ja joo, eilen poltin myös tupakkaa, oikein 5 kpl!!!!! ei vaan ollut enää muuta keinoa saada itkua ja raivoa loppumaan, eikä sekään kunnolla auttanut kun nousi iso morkkis kun poltin, mutta ajattelin että parempi näin kuin se että menen sinne koirankopille ja raivoan koiralle.. mutta tänään en ole sitten polttanut yhtään! eilen ostin siis askin tupakkaa, jätin sen kotiin!
 
t84
Oioi, pakko tulla kertomaan että löyty tisseistä kipeet kohdat!

Uskomatonta millasista asioista saa kiksejä :D

tiuhti mäki kyllä nostan sulle hattua, meillä olis varman koira saanu sellasen selkäsaunan että muistais vähän aikaa... :ashamed: Ja en niitä pahoinpitele tai mitään mutta kyllä mulla on jokunen kerta menny kuppi nurin, niinku esim sillon kun tosiaan rikko suht uuden läppärin... Jälkeenpäin on tuntunu ihan kamalalta ja eihän sitä todellakaan noin pitäis käyttäytyä!
 
t84, onko sulla tissit sivut kipeänä vai? Monesti lueskellu niin monilla menee kainaloiden luota ja tissien sivuilta kipeäksi rinnat ku alkavat odottaa. Mie aina kyttäänki sitä että onkohan ne nyt kipeänä sieltä. :D

Ja joo, kyllä mieki varmaan olisin ajatellut montaa vihaista ajatusta koiraa kohti ja luultavasti olisin saattanut räimäistä, vaikka ei se koira semmosta loppujen lopuksi ymmärrä.
 
tiuhti_, voi kamala!! Toivottavasti vakuutus korvaisi tommosen! Voimia sinne :hug: Saanko udella millanen koira teillä on ja minkä ikänen? Oot varmaan kertonukkin jossain täällä aiemmin, mutta oon laiska enkä jaksa etsiä :D

Meillä ei oo koira onneks tehny tuhoja oikeestaan koskaan. Mut sit toi karvakorva osaa muuten olla aika pösilö....:headwall:

syysmyrsky Teillä on sitten ollut ihan kunnon draamaa siellä! :LOL: Toi nykyinen opettaja ei oikein jaksa kiinnostua tosta opetuksesta, esim. asiakaspalvelu päivinä hän istuu facebookissa ja tulee neuvomaan kun kerkeää! Opiskelijat oli antanu siitä palautettakin, mutta ei mikään kuulema oo muuttunut.. ihan käsittämätöntä.. mulla ei oo sinne laitokseen yhtään ikävä enkä kadu että lopetin :D

On, Ei sitten lähdetty päivystykseen. Mahakipu helpotti sen verran, että pystyin jo olemaan ja ei naamakaan sitten turvonnut onneksi! Kauhea jano vaan oli koko ajan ja voimat hävis sitten loppupeleissä ihan kokonaan.. nukuin viime yönä kuin tukki :D Nyt olo on jo ihan hyvä. Enää en kyllä pähkinöitä syö..

Tätipäivät alkaa olla takanapäin ja oon ihan yllättynyt miten kivuttomasti nää meni paitsi ne ekat päivät. =) Seuraavia odotellessa, ootan oikeestaan innolla että tuleeko ne sillon ku niiden pitäs vai ei! :D
Mä alotin jo juomaan greippimehua..... vaikka en tiedä varmasti millon vauvapuuhat alkaa vai alkaako ne edes lähiaikoina... :LOL:
 
t84
chiba joo just tosta sivulta, ja ehkä vähän tosta alta!
Mäki oon joka päivä noita painellu ja tarkkaan tunnustellu että tuntuisko edes iiiihan vähän kipua tai mitä vaan erikoista :D On tää kyllä vähän säälittävää :D
 
oi oi oi oi :D t84 nyt kuulostaa lupaavalta!!!!!!! ;)

Chiba ja t84, oon mieki siis läimässy koiraa kuonolle, kun puri kissaa niin kovaa, että kissalta läksi taju, mutta koskaan en oo läiminyt silloin kun tuun himaan ja siellä on kämppä ollu päreinä, koska mulle on sanottu sata kertaa ettei koira osaa yhdistää niitä asioita keskenään, eli siis syytä ja seurausta 2h takaisista tekemisistä, mutta mie en kyllä usko et tääkää pitää ihan paikkaansa, miksi koira muuten tulis häntä koipien välissä vastaan AINA VAAN SILLOIN KUN ON JOTAIN TEHNYT??? ja siis otan koiraa niskavilloista kiinni jos ei usko ekalla sanomisella! mutta kyllä mä yleensä eka yritän sitä keinoa, että vien sen eri huoneeseen rauhottumaan ja häpeämään, ja jos sen jälkeen ei usko (yleensä tehoaa) niin sit otan niskanahoista kiinni ja saatan antaa luunapin nokkaan! eli en miekään ihän mikää pulmunen ole :ashamed: mutta sitä en halua tehdä, että kun tuun himaan ja siellä on jotain revitty et räyhään koiralle kovasti, koska se saattaa lisätä sitä tuhoomista ja koira alkaa sit pelätä kotiintukemisia!
 
t84
carne mäki muistan ekan huikan, taisin ottaa vielä sellasen kunnon ison koska kyllä mä yleensä mehuista tykkään. Oli siis mielessä vaan appelsiinimehut ym... Voi miten väärässä olinkaan, taisin jopa sylkästä ne pihalle :D Sit kun aloin tosiaan vetää vitskut sen kanssa ja sillä siis oli joku tarkotus, alko oikeesti maistumaan ihan ookoolta. Nyt on jopa vähän ikävä sitä kun en oo hetkeen juonu :)

Hyi saakeli, työkamu kävi hakemassa salaatit tosta vierestä meille, ja pyysin sellasta "keskikokosta"... No ei tossa ollu ku 750g kanacaesaria :D Voin kertoa ettei ihan kaikki uponnu...
 
Carne, joo eli meillä on dopperi :) ja nyt puoltoista vuotias.. uros, jolta pallit lähti joku aika sit! muuten ihan kunnon koirakansalainen, mutta siis tuhoaa!

kunnon annos t84 :D huh huh! mie tyydyin juomaan ihan teetä nyt lounaaksi :) kun söin klo. 9.00 ison sämpylän ja nameja :ashamed:

tänään dpo3, ja äsken holahti veristä valkkaria housuihin :confused: siis sellasta vaaleanpunaista! ei ollu ruskeeta tuhrua.. ei mulla tällee ole koskaan ollut, paitsi viime kierrossa, mut se johtui hiivasta, eikai se oo taas tulossa! : / ja se oli kyllä sellasta rusehtavaa tuhrua.. niinku "vanhaa verta", nyt näytti tuoreelta :D YÖK :x
 
t84, Ajattelin, että tää varmaan maistuu aika makealta kuten muut mehut....se oli kyllä kaukana makeasta :D

Oho,kunnon salaatti! =D Ajattelin myös tänään syödä salaattia ja kanapihviä siinä kylkiäisenä, kun eilen paistoin niin monta. Muru teki ittelleen tortilloja,mä oon tässä pari kuukautta karppaillu.. tosin oon välillä napsinu vähän karkkia tässä viime aikoina..esim äsken :LOL: Ei se nyt niin kuoleman vakavaa oo, vai mitä :p Hedelmiäkin oon alkanut taas syömään, ne on vaan niin hyviä =D

tiuhti_, Toivottavasti nyt saisitte apua siihen tuhoamiseen, täällä on peukut pystyssä! =)
Meidänkin koiralta leikattiin pallerot tossa pari vuotta sitten ja nyt vasta alkaa huomaamaan jotain vaikutuksia.. Paljon se on rauhottunut vaikka se saakin niitä ihme hyperkohtauksia vielä.. mutta mitä tollerilta vois odottaakkaan :D Mut se ihme höslääminen on jääny vähemmälle..se kevät oli yhtä helvettiä ennenku päätin et nyt lähtee pallit... :( Ruokahan tolle on nyt elämääkin suurempi asia..auta armias jos ruoka tulee myöhässä.. Se on tasan kello 4 tossa kupin vieressä odottamassa ruokaa.. ja ennen leikkausta hyvä jos sain sen joka päivä edes syömään..Ja nyt täytyy olla tarkkana paljonko ruokaa antaa ja ei makupaloja, paitsi joskus.. :D
Ainut hävetyksen aihe on lenkillä, kun ei tahdota aina päästä nätisti ohi muista koirista. Kovasti harjoitellaan ja jos on oiken paha känkkäränkkä päivä niin kierretään muut kaukaa. :ashamed: Kyllä me vielä opitaan..*huokaus*
 
t84
Täällä kans yks jonka koirat ei osaa ohittaa... Tai siis toi toinen menee suht nätisti mutta toi toinen, voi huokaus... Se huutaa, vinkuu ja repii, se siis niin tykkää muista ja sen takia haluis mennä sinne, onneks ei oo vihanen, sellasta mä en kestäis. Tossa on jo kuitenkin vähän pitelemistä kun on vajaa 40 kiloinen, ja toisessa kädessä pomppii toi 30 kiloa : / No eipä onneks oo mitään sattunu mutta välillä kyllä ottaa niin päähän.
Ja mulla ei vaan yksinkertasesti aika riitä käyttää noita erikseen niin yhdessä me mennään vaikka jotkut meitä kauhulla tuijottaa :D

Argh, mä oon niin kiukkunen tästä kellon kääntämisestä, mä oon aivan poikki. Emmä osaa mennä sitä tuntia "aikasemmin" nukkumaan ja sit jää kokoajan vähän vajaaks yöunet, nytkin vois käydä tuolla siivouskaapissa vetämässä tirsat...
 
Meidän koirat ei kanssa osaa ohittaa muita nätisti. Tai no pojat osaa, tuon nartun kanssa on vielä tekemistä ja paljon. Jotenkin sitä odottaa, että olisko tuo narttu kuten veljensä. Täytti kaksi vuotta ja bling, olen aikuinen, osaan kaiken hienosti. Sitä siis odotellessa.

Jospa sitä lähtis tästä ulos nauttimaan kivasta ilmasta kun aurinko paistaa ja silleen. Linnutki laulaa, sais jo se kesä tulla vaikka talvesta tykkäänki.
 
Hei :) tohon remmirähjäämiseen/hölmöilyyn! jos teillä on tuttuja joilla koiria.. niin pyytäkää heitä käymään, koirat pidätte hihnoissa, ja heti kun koira alkaa temppuamaan, pistätte koiran istumaan, ja annatte huutaa haukkua mölytä ja riehua, mutta pointti että yritätte pitää istumassa, ottakaa kaikkein ihaninta koiranherkkua mukaan! esim. nakkia, ja heti kun koira ottaa kontaktia sinuun niin nakkipalat kehiin, eli palkitset koiraa siitä :) ja opetatte vaikka sanan "täällä", jolloin koira tietää, että saa makupalaa jos keskittyy sinuun, näin meillä saatii rähjääminen pois :) eli mie sanon jo ennen ohitustilannetta omalle koiralle "täällä", näytän makupalaa, pyydän sivulle seuraamaan ja pidän makupalaa esillä, jolloin koira katsoo minua tai makupalaa, kun ollaan hienosti menty ohi toisesta koirasta niin annan makupalan, mutta kyllä meidänki koira joskus vetää pultit jos toinen koira räyhää ihan hirveesti! ja kannattaa ekoilla kerroilla tehdä niin ettei anna ruokaa ollenkaa, että koira tekee ruuan eteen mitä tahansa :D
 
Ei meilläkään vihaisia olla.. se vaan käy just huutamaan ja hyppimään. Ja se huuto on jotai niiiiin noloa...ihan ku kidutettas pahemminkin :LOL:
Kiitos tiuhti_ vinkistä! Täytyy yrittää saada jostain koirakaveri meidän seuraksi harjoittelemaan =) Hyvä etten oo ainut kuka painiskelee tän asian kanssa..kun musta tuntuu että kaikkien muiden koirat menee nätisti ohi ja me laitetaan kunnon show pystyyn..
 
tiuhti ihan kamalaa tuo koko tuhojuttu! :( Mä olisin jo varmaan teurastanu sen koiran omin käsin. Musta jotenki tuntuu, että mulla on vähän erilainen asenne eläimiin kun muilla täällä. Kyllä meillä koirat tai noh, toinen, se hullumpi, saa välillä kunnolla köniin (erittäin hankala luonne) eikä se usko sittenkään. Voin vaan kuvitella millainen se olis jos se ois menny sellaiseen kotiin jossa vaan heristellään sormea. Kerran tuo kävi meidän kissan päälle ulkona, sai kunnolla selkäänsä, alistin jne ja sitten heti kun ylös pääsi katteli taas, että "mihis se katti oikeen meni" eli ei muista mitään siitä kurituksesta ja kerran sitä potkas meidän oma hevonen kun tämä hurtta roikkui hevon hännässä. Koira lensi 360astetta ympäri ja vinkaisi, mut heti kun pääsi ylös kävi uudestaan sen hevosen häntään kiinni. Kerron tän nyt siis siks, että jotkut eläimet on vaans sellaisia, että ne vaatii sitä "fyysistäkin" kuria kuten niskasta ravistusta ja selättämistä. Älä tiuhti tunne yhtään syyllisyyttä! Jos tilanne ja koira on oikeasti tuollainen niin ei sulle paljoa jää vaihtoehtoja ja se voi tosiaan olla, et se lopettaa ne tuhoamiset kun oppii ensin rauhoittumaan siellä häkissä. :) Mulla on sellainen asenne, että eläimet (mulla siis hevosia, kissa ja kaks koiraa, lisäks oon työkseni nautojen parissa) ei mun nenille hypi. Ensin kokeillaan tehdä asiat mukavalla tavalla ja jos ei auta niin sitten otetaan järeämmät aseet käyttöön. Meillä nyt tosiaan onneksi koirien osalta se tilanne, että ne saavat olla ulkona tarhassa kun en oo ite kotona. :)

syysmyrsky mullakin on ollu sellainen pirullinen pikkukoira joka söi matot, kusi ja paskansi ympäri ämpäri ja kiljui koko ajan ku olin poissa vaikka sillä oli toinen koira kaverina!! :mad: Kokeilin laittaa sille housut, koitin pitää häkissä ja vaikka mitä, mutta mikään ei auttanu. Lopulta jouduin pitämään sitä autossa mun työpäivien ajan. Onneks oli sellainen työ, et se joutu oleen vaan vähän aikaa kerrallaan häkissä auton takaosassa ja kesäisin oli takaluukku kokonaan auki. Sekin viel, että käytin sen pikkukoiran ulkona aina ennen ku lähin töihin ja se teki aina sonnat ulos, olin poissa 3h ja se oli taas jostain ehtiny tehdä sonnat sisälle ja levitellä ne pitkin lattiaa. Kyseinen koira oli myös hyvin arka. Soitin ongelmakoirakouluttajalle joka kehotti laittamaan koiran pois. Niin tein, koira meni takaisin kasvattajalleen ja siellä se teettää sillä pentuja!!! :kieh:

Ohittamisesta Mä oon ymmärtäny, että mikäli koira pelkää eikä luota lauman johtajaan (että tässä tapauksessa johtaja suojelee siltä vastaantulevalta vieraalta koiralta) se käyttäytyy agressiivisesti, koska tuntee, että tarvii itse puolustaa laumaa eli olla se johtaja. Mulla pikkukoira oli hieman sellainen, mut se jäi pois aika pian ihan itsestään (talutin koiraa tiukasti vierellä niin, että minä jäin oman koirani ja vastaantulevan väliin, en pysähtyny, pidin vaan remmin tiukalla ja kävelin menemään). Nykyiset koirani eivät rähjää. Narttu ei korvaansa lotkauta vastaantuleville, uros on hiljaa, koittaa mennä vastaantulevan luo ja hieman "pörhistelee", mutta ei uhoa. Chiba susilaumassahan johtaja on aina lauman vanhin narttu joka johtaa laumaa alfauroksen kanssa, eli oisko siinä nyt niin, että se teidän narttu pitää itseään johtajana ja katsoo tarpeelliseksi rähjätä? Urostenhan ei enää tarvi kun narttu hoitaa jo homman.

ON voi kun tekis mieli jo alkaa yrittämään pientä. Ihan kamala vauvan kaipuu! Ja halu olla raskaana! Ja pitää vähän isompaakin omaa lasta sylissä, leikkiä sen kanssa, kasvattaa ja opettaa. :ashamed: Voi voi...
 
Viimeksi muokattu:
Namppis88 No, jokojokojoko oot testannut??? Ei täällä malttamattomia olla tai mitään sellasta :whistle:

Lilli88 ei tätä enää varmasti näe, mut toivottelen kumminkin ihanaa reissua!

Carnesîr ja syysmyrsky No huh huh, melkosta menoa teillä ollut koulussa… Kuulostaa aika peruskoulumeiningiltä :D Ikävää, että sattuu kohdalle tuollasia opettajia, joilta puuttuu motivaatio ja ammattimainen käyttäytyminen.

AnniMu Tätipahoittelut ja tsemppiä kovasti uuteen kiertoon :hug:

t84 Hitsi, nuo unijutut on kyllä pahoja. Joskus itsekin oon nähnyt jotain oikein ihanaa unta, ja sitten herättyäni on mennyt hetkinen ennen kuin oon tajunnut, että ei sitä oikeesti tapahtunutkaan :ashamed: Onnea kipeistä tisseistä! :LOL:

tiuhti_ Järkyttävää tuo koiran käyttäytyminen! Häkkiin vaan, kun ei tuommoisessa tilanteessa oo muuta vaihtoehtoa – tosin voin sanoa, että meillä ei enää vastaavan jälkeen koiraa olisi… Se häkki voi olla koiralle turvallinen ”pesä”, jossa se rauhoittuu. Ja toivottavasti se vakuutus korvais!

:attn: Greippimehusta puheenollen, olettehan tietoisia tästä: ”Greipin tai greippimehun nauttimista on vältettävä useiden lääkevalmisteiden kanssa, sillä sen sisältämä naringetiini saattaa merkittävästi heikentää tai vahvistaa niiden tehoa.” (Wikipedia)

ON Voisin tunnustaa teille, kuinka hullu olen. Tein eilen illalla r-testin :ashamed: Oon siis niin sekaisin, että välillä menkkojen ja oviksen jälkeen päässä vinksahtaa siihen malliin, että JOSPA mä kuitenkin olisin raskaana :headwall: No, en tietenkään ole. Mut ihme vihlaisuja on ollut ihan alavatsalla (tai oikeammin melkein häpyluun alueella) ja nivusissa nyt, samoin kuin ällöttävää oloa iltaisin, mutta ehkä nää vaan ennakoi jotenkin ovista tai jottain.
 

Yhteistyössä