<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 11 <3<3

miranenn Eikä.. Meillä oli ihan sama tulos. Mut lääkäri ei oo ollu ollenkaan huolissaan noista siittiöistä.. Ja moneen kertaan on sanottu että yks tulos ei kerro koko totuutta. Ja ainakin mun lääkärin mukaan suurin osa simpoista on aina epänormaaleja, että ei olekkaan sellasta miestä jolla olis kaikki 100% toimivia. Mä tiedän kyllä et nää faktat ei nyt tässä tilanteessa auta ja muistan hyvin ku itselläkin oli paska fiilis tulosten jälkee.. Mut koitahan nyt jaksaa! Kyllä se siitä taas kohta helpottaa :heart:
 
kiitos Dana. Kai se on helpottavaa että vain muutama prosentti oli liikkumattomia ja siittiöitä kuitenkin yli 230 milj ja viitearvoissa luki et pitää olla vähintään 39 milj. Onha siinä sit hieman isompi määrä niitä normaalejakin ku on paljon siittiöitä. Mut kyllä tää jotenki pysäytti..
 
Nonii, nyt on sit gynellä käyty, ja sanompas että oli aika mielenkiintoinen käynti!!!
Eli kun kerroin, että olen syönnyt tk-lääkärin määrämänä jo reilu ½vuotta niitä Primolutteja ja yritetty tulla raskaaksi (mikä siis oli tklääkärin tiedossa). No eiköhän Gyne sit sanonut, et ei Primouttien aikana saa tulla raskaaksi!!!!! Tai että jos vaikka tässä tärppikin olisi käynyt, niin Primojen avulla se on VARMASTI tullut vuodon kanssa ulos!!! (ei jumalauti) Että jos jotain mun olis pitänyt syödä niin Terolutteja, koska ne on paljon miedompia kun Primot!! Mut nyt kuitenkin kehoitti edelleen olemaan ilman mitään lääkkeitä, koska kaikista paras niin!! Eli siis yli puol vuotta yritystä KIRJAIMELLISESTI kankkulan kaivoon!!! :mad: kyllä pistää vihaks!! Eli jos tämä hieman selvensi myös tilanetta sulle miss_piggy, kun asiasta vasta juteltiin :) mutta niin kuin tässäkin huomasi, niin tämä lääkäri sanoin tällä tavalla, niin varmasti joku muu sanoo taas jotain toista :D mutta siis Terot pitäs sit olla "turvallisia" raskautta yritettäessä! Ja ei mikään ihmekkään, kun melkein kaikilla muilla yrittäjillä on Terot paitsi mulla :/ älytöntä!!!!
No mutta ONNEKSI lääkärillä oli edes jotain hyvää kerrottavaa; eli kohtu on kunnossa ja limakalvo vastaa täysin kierron pituutta ja kertoin vielä onneksi, että ovis on aivan juuri tuloillaan :p eli onneks kävin lääkärillä, koska olisin aloittanut testailemaan ovista vasta varmaan huomenna tai ylihuomenna, koska se edellinen kierto oli sen 37!! Mutta nyt vähän vaikuttaisi siltä, että kun nyt on kp14 ja jos ovis on tässä ihan just, ni kierto olis tasottumaan päin johonkin kp30 maille :) jeejee!! Tein kuitee äsken ovis testit, ni näytti negaa, molemmat. Eli onkohan lh-huippu vasta kohta tulossa vai jo mennyt!?! En tiiä, mut nyt vaan vauhilla peitot heilumaan!! :D Kiva vaan, kun itse vieläkin hieman puoli kuntoinen ja mies nyt tulossa kipeeksi. Räkää niistää tuossa minkä kerkeää :/ mut lupasi kyllä, et illemmalla vaikka sitte raiskaan sen, että saadaan simpat matkaan :D eli pidetään nyt peukkuja pystyssä :p Ja määräsi myö Terolut reseptin, että jos kierrot pitkittyvät ja en bongaa ovista, ni sit vitan vuodon teroilla, mut sit jos ei ala onnistumaan, ni sit Clomit käyttöön 4kk:ksi, jonka jälkeen miehen simppojen tutkimus vasta!!

Dana mutta vaikka tilanne ei silti oikein olekkaan muuttunut, mut hyvä silti että pitävät huolta ja clomien määrää kasvattamalla mahdollisuudetkin näin ollen paranevat kierto kierrolta ;) pidetään peukkuja, et verikokeiden ja simppojen tulokset on niin hyvät kun vain voivat!! Eli siis kuin kauan about niissä tuloksissa menee?!

miranenn voi että :( varmasti kyllä harmittaa, mutta eikö nykyään ole kaikki niin hyvät kikka kolmoset millä spermasta eroitellaan vain ne loistoyksilöt...eli paljon parempi tuo 2% on kun 0% ;) mut tsemppiä sinne kovasti :heart:

maimai no nyt selkeni vihdoin noi sun hiusten pituudet :D kun ajattelin, et tietty jollakin voi olla 110cm pitkät hiukset!! :D et jos kaikki ei oo ollut rastoina, ni loput on vaan jääneet pitkiksi :D :D mut oikein ihanaa mökki viikonloppua, toivotaan, et siitä tulee hyvä!!! ;) ja aivan mahtavasti oot saanut painoa pudottua, wau!!
 
miss_piggy
Babyfever: Voi kökkö, mitä jos varaisit suoraan aikaa yksityiselle gynelle ja pyydä terot...kyllähän se käynti maksaa, mutta jos on esim. sairausvakuutus, niin sehän korvaa...

Tikutin just viimesen ovistestin, posti ei kerenny tuua uusia...negaa näytti. Oletan sitte että mulla joko oli se ovis sillon kp 11, tai sitte se jää tulematta/tulee terojen aikana kierron loppuvaiheessa.
 
Oli pakko tulla tuolta toisen pinon puolelta kommentoimaan...

Babyfever, et oo ainoa jolla on primot. Itse sain ne työterveyslääkäriltä käynnistämään vuodon kun pillereiden lopetuksen jälkeen menkkoja ei kuulunut useaan kuukauteen. Yksi kuuri ei kuitenkaan riittänyt muuttamaan tilannetta, vaan menin yksityiselle gynelle. Hän tiesi raskaustoiveistani ja määräsi myös primot 4 kk ajaksi. Tämä 4 kk ei saanut säännöllistettyä ja lyhennettyä kiertojani (mulla pco), joten päädyimme miehen kanssa varaamaan ajan ensikäynnille lapsettomuusklinikalle. Olimme siellä eilen. Siellä mun primot vaihdettiin teroihin. Lääkäri sanoi, että terot ovat niitä miedoimpia keltarauhashormoneja ja primot vahvimpia. Niiden välissä oli joku muu merkki jota en nyt muista. Mulle luultavasti määrättiin aluksi primot, kun menkat oli ollu niin kauan poissa ja primoilla haluttiin varmistaa, että kierto lähtis pyöriin. Miedoimmilla teroilla kuulemma kierto saattaa alkaa pidentyä tai menkat kadota uudestaan. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että vaikka niitä ei virallisesti suositella raskautta yrittäville (tutkimustuloksia niitä vastaan ei vielä ole), niin ne on ihan yhtä turvallinen vaihtoehto kuin terot. Kyse on kuitenkin periaatteessa samasta hormoonista. Tämä lääkäri vaan itse vissiin oli tottunut määräämään teroja ja kun uutta reseptiä tarvittiin, niin kirjoitti ne sitten clomien pariksi. Mutta jos primojen käyttö yhtään epäilyttää, niin kannattaa varata aika gynelle niiden vaihtamiseksi. Tsemppiä! :)
 
miss_piggy
Hydrangea: Mullahan ois luomusti ilman teroja tosi pitkä kierto, siis mun normaali kuukautiskierto olis varmaan yli 36 päivää. Nyt kun oon näitä teroja syöny muutaman kuurin, niin kierto on ollu 27-28 päivää, eli aika paljon lyhentyny :D Menkat on tullu kolmantena tai neljäntenä päivänä vikan terotabletin ottamisesta.
 
miss_piggy, mullakin oli primojen kanssa kierto 26-27 päivää, siis noin 2 päivää vikan jälkeen alko vuoto. Eka kierto niiden lopetuksen jälkeen oli taas 37 päivää. Nyt mennään siitä seuraavaa kiertoa (siis toka primoton kierto) ja tänään kp 20. Saa nähdä tuleeko lyhempi kierto, jos ovis tosiaan oli kp 15. Jos menkat ei ala tai plussaa tule testiin, niin sitten taas teroilla vuoto ja seuraavaan kiertoon mukaan. Siis ainakin tuon edellisen kierron perusteella kierrot pitkiä ilman primoja/teroja.
 
Täällä kun lukee kaikkia keskusteluja niin tulee paniikki et jos itelläkin tulee olemaan tommosta lääkeiden kanssa pelaamista jossain vaiheessa jos ei plussaa näy :D toisaalta nyt kun lukee täällä niin sit voi lääkärissä vihjaista heti et jos semmosia ja semmosia lääkkeita ny kokeiltais :D
Mä nyt jännään kovasti onks täti vaan myöhässä vai olisinko raskaana. Mutta koitan malttaa odottaan sunnuntaihin asti ennenkuin r-testiä teen. Toisaalta voisin tehdä jo huomen aamuna niin tietää voiko lähteä viihteelle kavereiden kans :) Paitsi huomenna ei kyllä välttämättä näkyisi vielä.
En osaa päättää mitä sitä nyt tekisi. Mahassa välillä tätimäisiä vihlaisuja mutta lyhyt aikaisia ja tätämäisiä kouristuksia ei ole ollut ollenkaan.
Voisiko joku ihana ihminen antaa jotain neuvoja? :ashamed:
 
miss_piggy eikun siis, jos mun kirjoituksesta ei saanut ajatusmaailmallisesti selvää, niin siis gynellä käynti meni premmin kuin hyvin, koska se osas pistää faktaa pöytään, eikä vaan arvailla, niin kuin terkkarissa :/ ja siis yksityisellä kävinkin ja erittäin hyvin ja perusteellisesti kyseli ja tutki kohdun ja munasarjat!!! :) olin vaan suutuksissani, kun jouduin näin pitkään primoja syömään ns. väärin, mut muuten kaikki tooosi hyvin. Jäi oikein hyvä fiilis käynnistä, koska nyt pääsee taas OIKEESTI yrittämämään ;) ja kiitos hydrangea tiedoistasi, luulen kyllä itsekin, että tk-lääkäri on luulut että antaa vain lääkkeet kierron aloittamiseen, mutta ei vain ole tiennyt(?) että niitä ei saa syödä raskauden aikana! Koska sanoin sille syyksi raskauden yrittämisen, miksi haluan jotkut lääkkeet avuksi kierron aloittamiseen. Ja gynekin sanoin, samaa, että terot ovat miedompia kuin primot, eli se on kyllä varmaankin totta :D mutta mulla ei siis ole mitään pco:ta tms. mitään koskaa todettukkaan!! Ja tää mun gyne sanoi ihan selvästi, et kuulemma primojen kanssa ei sais tulla raskaaksi. Vaikka sit selvensikin, et se ei melkeempä siis vaan voi edes olla mahdollista :/ aika kamalaa...
 
Babyfever, tuntuu että näihin asioihin jokaisella gynellä on hieman oma näkemyksensä ja asioita katsotaan tapauskohtaisesti. Mulle primot määräsi lapsettomuusasioihin erikoistunut gyne tietäen raskaustoiveesta ja sanottiin, että jos et näiden aikana tuu raskaaksi, niin katsotaan muita vaihtoehtoja/hoitoja. Primoja käytin kp 15-24, joten vaikka raskaaksi olisin tullut, niin en olisi niitä enää seuraavaan kiertoon ottanut mukaan ja periaatteessa niitä en raskauden aikana olisi käyttänyt. Gynen puheista käsitin, että tarkoituksena ei ollut syödä niitä tyyliin loppuelämää, vaan yrittää saada kropan oma horminitoiminta käyntiin. Ehkä gyne ajatteli, että parempi ottaa vahvemmat hormonit käyttöön, kun menkat oli ollut tosi pitkään poissa. Käyttöohjeissa kuitenkin tiukasti kielletään niiden käyttö raskauden aikana tai sitä yrittäessä. Se kyllä hieman ihmetytti. Muista, että lopulta sulla itsellä on oikeus päättää mitä lääkkeitä kehoosi laitat ja jos homma vähänkin epäilyttää, niin laita primot vaihtoon. Ite oon ihan tyytyväinen, että sain terot varmuuden vuoksi, vaikka sinänsä en sanoisi primokiertojen menneen hukkaan, eikä niiden käyttö pelottanut.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla saattoi kyllä ollakin se ovis nyt eli kp 15-16, hankala tietää ku ei oo niitä testejä enää, mutta tosiaan toissapäivänä oli semmosta erikoista juilintaa muniksien kohdilla, ja eilen oli illalla semmonen jännä olo koko aika, vähän niinku ennen menkkoja joskus, eli munisten kohdalla ikään kuin "kupli", ja jotain siellä oli meneillään...

Täytyy jatkossa alkaa sitä ovista tikuttamaan vasta kp 11 eteenpäin vaikka, ku ilmeisesti se vois mulla ollakki sitte vasta myöhempään.
 
eläväinen, mä en oo testiin ikinä plussaa saanu niin en osaa sanoa mutta kyllähän siinä kaks viivaa on! Eikös ovistesteissä ainakin ne viivat oo lähemmin toisiaan?
Pidän peukut pystyssä sun puolesta että plussaa se tarkoittaa :)
 
miss_piggy
Eläväinen:
Tossa on yks viiva, valitettavasti. Monesti tuosta kohtaa jossa luulet toisen viivan olevan, se tikku saattaa värjäytyä, kun se pissa alkaa leviämään siihen tikkuun. Itellekin on käynyt niin, ja tuohan on just tuossa ns. liitoskohdassa, jossa alkaa se tikun lituskampi osa, ja se ns. imuosa päättyy...
Ei millään pahalla, mutta ku itelle kävi kans ovistikussa tolleen :( Eli oikea viiva olis lähempänä sitä kontrolliviivaa.

Paitsi nyt ku aloin tarkemmin kattomaan, niin tuosta liitoskohdasta vähän keskemmälle näkyy toinen hailurampi viiva, eli saattaapi olla plussa joka tapauksessa :) Luulin että tarkotit tota tummaa viivaa joka on siinä liitoskohdassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sopiiko tänne ketjuun tulla mukaan heilumaan? =) Ikää on tasan 30 ja pikkuhiljaa alkais kyllä biologinen kello tikittämään, varsinkin kun kaikki muut elämän osa-alueet on kunnossa.

Söin tossa parisen vuotta pillereitä joista viimeisimmän vuoden Cerazetteja joilla menkat jäi kokonaan pois. Heinäkuun lopussa kyllästyin niiden tuomiin oireisiin ja lakkasin syömästä niitä, sen jälkeen hoidettu puuhat kumin kanssa. Ajattelin että ompahan tässä sitten aikaa antaa kierron tasoittua siltä varalta että se vauvanhankinta tulisi ajankohtaiseksi jossain kohtaa. Olenkin noita pillerien jälkeisiä "oireita" nyt vähän ihmetellyt.

Ensimmäisen viikon aikana mielialat palautui normaaleiksi ja tunnistin taas oman itseni, ihanaa! Vatsaa turvotti niin että maha oli ku jalkapallo ekan viikon, varmaan se ihmetteli missä on sen päivittäinen hormooniannos. 10 päivän päästä lopetuksesta lorahti verta housuun ja ajattelin selviäväni helpolla; nyt ne menkat alkoi ja pääsen seurailemaan mun kiertoa. No eipäs alkaneetkaan vaan tosi pientä tuhrua valkovuodon seassa pari päivää. Sen jälkeen alkoi flunssa. Flunssan jälkeen oli viikon verran tosi oksettava olo vähän väliä pitkin päivää. Sen jälkeen sitten alkoi menkkakivut ilman menkkoja jotka kesti viikonlopun yli ja jouduin ottamaan lääkettäkin että pääsin sohvasta ylös. Sen jälkeen tässä viikon verran on koko ajan alavatsaa vihlonut, päivittäin. Tälläkin hetkellä. Se unohtuu kun liikkuu mutta kun pysähtyy niin sen taas huomaa, varsinkin iltaisin kun käy nukkumaan. Sellanen paineen tunne joka ei häiritse elämistä mutta sen tuntee.

Oon koittanut googletella muiden oireita minipillerien lopetuksen jälkeen mutta aika laihoin tuloksin, monet vaan sanoo että on odottaneet menkkoja useampia kuukausia mutta "odotteluoireista" ei ole mainittu mitään. Ja vaikka jokainen kroppa käyttäytyy eri tavalla niin silti tulee mietittyä että onko tää nyt normaalia että viikosta toiseen on menkkakivut mutta mitään ei vaan tule.

Mahtaa olla kroppa aikamoisen sekaisin pillerien jäljiltä jos tää sitä vaan on. Mietin myös sitä että onko meilllä voinut kumi pettää ilman että oltais sitä huomattu tai että oisko miehen sammakonpoikaset voineet elää niin kauan mun elimistössä että kun pillereiden ehkäisevä vaikutus lakkasi niin ne olisivat silloin "murtautuneet sisälle" :stick: Kyllä sitä on kaikkea kieltämättä tässä tullut pohdittua :D Eikä yhtään auta se että lueskelee toisten oikeita raskausoireita :ashamed: Täytyy varmaan käydä testi ostamassa jossain vaiheessa, jos tää tällasena jatkuu, sillähän se yleensä selviää.

Onko jollain muulla ollut vastaavaa ja että on ne menkat sieltä sit kuitenkin tulleet odottelun päätteeksi?
 
Täällä vihdoin menkat ohi, jaksaa taas enemmän kaksplussaillakin ku on taas jotain mitä jännätä :D hihihiii. Lukemassa käyn kyllä aina, mutta kirjoittaa ei aina ehdi. Nyt kuitenki vihdoin saa kunnolla aikases.

maimai Mites tein möksäilyt sujus? Onko teillä kisu leikattu? Meillä kisu meinas pissuu sisälle vääriin paikkoihin, mut hetku leikkasimme niin loppus ku seinään! Sama mitä miranenki just puhus, meillä vaan kyse tytykisust

Henrietta- sanos muuta, kun joskus ymmärtäis että mitä tää kroppa yrittää kertoa. Huhhei melkonen peli tää naisihmisen kroppa.

Dana Toivottavast olette jo paremmassa kunnossa. Mullaki yleensä joka vuos tulee syysflunssa, nyt ei jostain syystä ole viel alkanu. *kop*kop*

Marpa miehet ei vaan aina tajuu... sille vaan ei voi mitään :/ mut sä olet varmast kaunis häissäs, oikeesti, tuoreen äidin hehkua kauniimpaa ei ole!!

Naapurin tyttö oi vitsit, siellä on jännät ajat. Mie pidän kaikki varpaat ja sormet pystyssä, että nyt olis teidän vuoro!!

miranenn Voi ei!! Mutta tosiaan, kuten BF jo sanis parempi 2 ku 0, sieltä saadaan eroteltuu vielä ne valioyksilöt! Mites teillä jatkossa?

Babyfever1 HÄ, mä en tajua, mitä ihmettä se TK-lääkäri on miettiny?? Siis kai sä sanoit sille että te nimenomaan yritätte tulla raskaaksi?? Hyvä että sä menit nyt sinne lääkäriin!

pienestä kii tervetuloa!!! Eihän se väärin oo jos testin teet, niin mielikin rauhottuu. Kyllä täällä aika paljon hätähousuja on, niin eiku testailemaan vaan. Ja mieti mikä onni jos sieltä plussa tulis!!! Oliko sulla siis minipillerit käytössä? Mulla ei niistä kokemuksia ku ite oon noit yhdistelmiä syöny. Toivotaan että olis plussa, mut jos ei vielä niin että edes ne menkat alkais =)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
pienestä kii : Itekki söin yhdessä välissä cerazetteja, mutta vaihdoin takas yhdistelmäpillereihin ku muutenki epäsäännölliset menkat ja parin vuoden aikana mitä ceroja söin, ei tullu menkkoja kertaakaan.
Eipä oo mistään pillereistä sen kummempia lopettamisoireita tullu, mitä nyt 10 vuoden pilsujen syöminen aiheutti pco:n, tai ainaki selvis syy miks ei menkat tullu moneen kuukauteen pilsujen jälkeen..
 

Yhteistyössä