<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

t84
chiba Siis mä vasta eilen illalla silleen säikähdin koko asiaa, kun jotain googletin tosta tulehduksesta ja jouduin johki sivulle missä luki että 60% aikuisista parantuu tosta... Siis mikä ihmeen 60%, mä kun pidin tätä ihan vaan jonain pikkujuttuna... :ashamed:
Ei ne joo ottanu ihan tosissaan, marssinhan mä sit sinne tk päivystykseen ja hauskintahan siinä oli että niillä oli menny labrat ym kiinni jo puoliltapäivin perjantaisin, ja ne oli vähän sielläki että varmaan vaan joku pissitulehdus eikä muuta... No onneks ne laitto mut sit muualle ja siellä toi sit selvis.
Mutta eipä siinä, mulla on jo valmiiks niin huonot kokemukset tuolta et en oo kovin yllättyny : / Sen takia aina venytän jos tarvii lekurille mennä (ja siis koko tätä "lapsettomuus"tutkimusta), en vaan sinne haluu.

Ja siis torstaina pitäis töihin mennä, mutta mä voisin melkeen jo huomennä lähtee... :D Kun siis ei vaan yksinkertasesti oo yhtään kipee olo :confused:
 
Carne, ei ole muru enää pitkä aika toukokuuhun :) josko silloin sais vauva luvan tulla? ;)
Ei olekkaan =) Ja en toivo mitään muuta niin paljon, kun että saatas hommat sillon alkuun.. eihän se just niin päivälleen ole, että heti eka toukokuuta (eipä :D ).. eihän sitä tiiä kauan siinä menee että tärppää vai tärppääkö :/
Mun täytyy varmaan ottaa kummityttö meille tällä viikolla hoitoon, että saan vähän lievitettyä tätä kuumeilua.. :D Hän on niin ihana :heart: Paitsi..se ei kyllä ikinä lievene sillä... yleensä se kuume vaan pahenee, kun käyn miettimään sitä arkea oman pullan kanssa :) Miten teillä? Auttaako kuumetta muiden lasten hoito? Vai pahentaako se sitä?

omasta navasta, Viime yö meni yllättävän hyvin, kun yleensä täti aikaan valvon yöt kipujen takia. Nyt en herännyt kun kerran :) Nyt tuntuu vaan semmosta lievää kipua, toivottavasti ei pahene päivän mittaan :saint:
 
t84, kannattaa vaan pysyä rauhassa aloillaan. Kun kerta munuaisiin asti menny tulehdus niin munuaiset olleet kovilla taudin takia, plus nyt syöt tietenkin vahvaa bioottia tai vastaavaa, niin rasitus voi olla melkoinen.
Mutta joo, mie kanssa venytän aina lääkäriin menoa ja yritän aina itse hoitaa kotona. Eli melkeinpä kun pää on kainalossa tai mies patistaa menen lääkäriin. Nytki vähän jännitti tuo verikokeisiin pääseminen mutta yllätyin kovasti, kun oli niin mukava lääkäri meillä. :) Eli rohkeasti vaan, ei se ota eikä annakkaan.

tiuhti, no tuota mieki ihmettelen että mikäs tää nyt on ku verta on tullu. En muista että koskaan näin myöhään olis tuhrunnu. Voihan se olla että toissapäiväisen seksin takia tullut, mutta kun seksiäkin harrastettiin silloin lauantai-aamusta ja vasta sunnuntaina oli tullut tuhrua. Lauantai-illasta tuntui se kova kipu kohdun/kohdunkaulan alueella. Tää on jotain kyllä taas niin ihmeellistä. :/
 
Chiba, kysta? joskos sullaki ois tulossa joku pissatulehdus? tai just sit ovis? :confused: ja sit meet kyl sit heti lääkärii jos alkaa pissa kirvelee! lupaus?

t84, miulla kävi samalla tavalla, mulla oli vaan haimatulehdus, aloitin uuden lääkityksen tiistaina, ekaa kertaa soitin torstaina päivystykseen sairaalaan ku mahaan koski ja oksennus lensi, en pystyny edes hengittää, lääkäri sanoi puhelimessa et se on VAAN vatsahaava ja närästystä, hae rennietä, maanantaina mulla lähti sit taju ja menin ambulanssilla sairaalaan, haima-arvot oli 680, sallittu arvo on vissiin 100 paikkeilla.. ja tulehdusarvo oli sen 120, saa olla vissiin sen 10.. :D eli näin, sen jälkeen mä olen menny ajoissa lääkäriin :D niin ja joo, otin potilasasiamieheen yhteyttä, eipä oo kyllä mitään kuulunu asian tiimoilta, varmaan varoituksen sai lääkäri ku antoi diagnoosin puhelimessa ilman tutkimista.. ja joo, se haimatulehdus johtui siitä uudesta lääkkeestä! enää en saa sit syyä sitä enkä mitään sen sukulaislääkettä..
 
tiuhti, minulla nyt on tuota pissankirvelyä välillä, kun minulla on nuo limakalvot välillä niin herkkinä. Se just mietityttää että voisiko olla estrogeenin puute, kun on kuumia aaltoja ja limakalvojen heikkoutta/kirvelyä. Noh, verikokeissa sen näkee. Ja luulis että jos olis joku kysta tai vastaava, niin olisin kipeä. Ja tuo mikä veri tullut, niin on tullut emättimestä, ei virtsaputkesta. Mutta jos jotain tulehdusta on niin eiköhän se näy sitte ku menee verikokeisiin, kun samalla vien pissanäytteenki. :)

Edit:// Ja niin nyt kun kävi vessassa niin ei ollu tuhrua tullu olleskaan. Eli eilen tuli vaan ja aamusta ihan vähän kun nousi ylös. On se jännä, ja on se hienoa ku meikä kuvailee kaikkia niin tasantarkasti. :D
 
Viimeksi muokattu:
Chiba, musta emätintulehdus ei näy verikokeissa :confused: korjatkaa jos oon väärässä, musta sen näkee vain gynekologi/lääkäri katsomalla sinne ja ottamalla papan tyyppisen kokeen..?? tai sit sulla jothuu se veren tulo ihan niistä kuivista limakalvoista?! meinaan jos se kerta hankaa sinne ja on kuivat limakalvot niin tottakai sinne tulee haavoja joista tulee verta! miullaki valitettavasti tulee mieleen sit kans tuo estrogeenin puute, ku eiks se vaikuta jotenki noihin vuotoihin kans? : /
 


The Esikoisesta Haaveilevat MA 28.3.2011



Miimau...............31..............kp 75/?.....................yk 7
-Ella-..................26.............kp 61/27-28.................yk?
soleigh...............24..............kp 56/?.......................yk ?



iloksi...................28.............kp 41/30-34...............yv 4,5
Lapanen87...........................kp 41/30.....................yk 16
Hey.....................22.............kp 36/26-65...............yk 3
Mirwu..................24.............kp 36/28....................yk 3
Namppis88...........22..............kp 35/28-54...............yk 4



Pamsu*...............26..............kp 29/35...................yk 7
Satuh83..............27..............kp 27/32-34...............yk 4
AnniMu...............20..............kp 26/32-87................yk 4
t84.....................27..............kp 20/26-28..............yv 2,5
Ella83................ 28..............kp 20/26-57................yk 6



PikkuHöttiäinen.....27..............kp 17/27.....................yk 4
Ninni-Ilona............................kp 16/27-46.................yk 4
Chiba..................22..............kp 12/28-32................yk 11
tiuhti_.................21.............kp 11/25-28.................yk 6
Mikella................19..............kp 11/30-32.................yk 4



Jomi....................24.............kp 9/30-32.................yk 8
Ansku83..............27..............kp 9/32-37.................yk 4
viida....................25.............kp 9/29.....................yk 2
Sokruli.................23.............kp 8/25-30.................yk 4
Lilli88..................23.............kp 5/26-?...................yk 4
Gabrielle.............29..............kp 3/?........................yk 5/2

syysmyrsky..........22..............kp?/?.........................yk 11
Carnesîr..............21..............kp?/?.........................yk?



EHKÄISYN SYRJÄÄN JÄTTÄVÄT


Laretzki toukokuu 2011
Dremming kesä 2011

HAAMUJENGI/RKTT



TAUSTALLA KUUMEILEE


sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
iseeyou
Angela88
Skooby
Memelisa
AnniSofia






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:
Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/

EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
 
tiuhti, joo siis emätintulehduksen tietääkseni näkee papasta. Mutta meinasin sitä että jos on pissatulehdus niin näkee siitä pissakokeesta. Ja joo, voi olla että voi verentulo johtua niistä limakalvoista, vaikka ihmetyttäähän se että koko lauantaipäivänä ei tullu verta eikä mitään, vaan vasta sunnuntaina. Ja kai se vaikuttaa vuotoihin. :D kai minulla on jotku varhaiset vaihdevuodet. Onhan apteekissa ilmeisesti jotain Ovesten -nimistä lääkettä mitä mietin että pitäisikö kokeilla, eihän se ota eikä annakkaan. Noh, eiköhän tämä tästä selviä jossain vaiheessa, hope so.

Kun välillä tuntuu että turhaan sitä menee lääkäriin valittamaan kun ei ne ota tosissaan, silloin kyllä gynellekin sanoin että on kirvelevät limakalvot niin sanoi vaan, että rasvaa. Mutta mitäpä sitä ihmettelemään, ehkä ne kaikki selviää. En mie jaksa stressata. :D
 
tiuhti, kai se on hienoa etten stressaa (tai koitan kovasti olla stressaamatta :D) mutta nyt lopetetaan minun jutuista puhumiset, kohta palsta on täynnä vaan meikäläisen pimppiongelmia. :LOL:

Hei, onko kenelläkään tietoa noista yläpään pinossa olevista? Olisi ihan mukavaa jos ihmiset kummiskin kävisivät ilmoittelemassa miten kierto menee ja aikooko olla tässä pinossa mukana. Muutamilla alkaa jo paukkua hyvissä lukemissa koopeet.
Ja sitä vielä, että pitäisiköhän kohta taas laittaa uutta volia pystyyn? alkaa tässäkin olla jo sivuja hyvissä määrin.
 
olin kattovinani jostain että kaikki ois jo menossa uudessa kierrossa.. eli musta voi siirtää vaikka tonne taustalla oleviin?? vai??
ja ai saakeli mä repesin tolle pimppiongelmalle :LOL: joo, olen lapsellinen :D

musta vois pikkuhiljaa alkaa väsää uutta pinkkaa!! :)
 
t84 Huih, kylläpä oli hurja tilanne! Onneksi kävi lopulta ihan hyvin. Ja mä määrään kanssa lepoa, lepoa ja lepoa. Paljon palstailua esimerkiksi :D Ja ihanaa, sulla jo dpo:t noin pitkällä, kohta saadaan jälleen jännittää… Tarvittais ehdottomasti lisää plussia tähän pinoon.

tiuhti_ Mua stressaa nuo tekemättömät jutut ihan siksi, kun oon aivan patalaiska nykyään. Ja se vaivaa mua kovasti. Yritän aktivoitua ja reipastua vähän väliä, mutta menestys on huono :ashamed: Onnea ovisplussasta :heart: Jännäpäivät on kohta käsillä sullakin siis! Ja joo, tuo miehen ja mun tarina on kyllä aika hauska :) Aina kuvittelin, etten koskaan siitä kyläpahasesta löydä ketään, joka mut huolisi, vaan toisin kävi!

Chiba Mua ottaa kans pikkuisen päähän ihmiset, jotka ilmoittautuu pinoon mutta eivät sitten jaksa käydä ilmoittelemassa mitään edes uuden kierron alettua. Luen aika montaa ketjua, vaikka kirjoittelenkin vain tähän. Mun mielestä esim. tuo ylimmäisenä listalla keikkuva Miimau ilmoitti toisessa ketjussa juuri, että heillä alkoi jo yk 9 tai 10… Soleigh myös kirjoitteli just jonnekin oireketjuun eikä nuo päivät siis pidä hänelläkään paikkaansa. Ymmärrän kyllä, ettei esimerkiksi Iloksi nyt käy juurikaan kommentoimassa. Mäkin kannatan uutta pinkkaa! Suotta näitä kasvattelee satasivuisiksi :) Ja hei, noi pimppiongelmat on aika olennaisia tän ”harrastuksen” kannalta :LOL:
 
Jomi, mulla tulee ihan tollasia kausia etten oikeesti jaksa tehä mitään, ne saattaa kestää jopa 4kk, mutta sitten kohta tulee taas kevät ja kesä ja aurinko :) se piristää! eli mulla alkaa syksyisin/talvisin tää ns. masennuskausi ja silloin oon tosi laiska, tekis mieli vaan maata viltin alla ja kattoo tv tai nukkua :ashamed: eli nytkin mä saan just hikiseen pestyy viikonloppusin 2 koneellista pyykkiä ja imuroituu, viikoilla en tee yhtikäs mitään, muutaku käyn tietty koiran kans ulkoileen, mut seki tuntuu vähä vastenmieliseltä kun väsyttää ja on pimeetä! onneks mies sit juoksuttaa koiraa! ja ruuanlaitto on yhtä helvettiä taas, yhtää ei kiinnosta ja vielä vähemmän kiinnostaa kaupassa käynti ku aina saa miettii viikon ruuat.. huh huh *pyyhkii hikeä otsalta* tulihan tilitettyä :D
 
niin ja on se aika ärsyttävää kun eivät voi ilmoittaa etteivät halua enää kirjoittaa täällä! tai että sais poistaa listalta, mutta on täällä ollut hyviäkin esimerkkejä :) Ambrosia esim. ilmoitti ettei jatka tässä pinkassa kun löysi sopivamman, kiitokset hänelle ilmoittamisesta :) soleigh ja miimau kirjoittelee toisessa pinossa ja ainakin kp on tuolla väärin, -ella-sta en tiiä mitään : /
 
t84
mä luin jomi että määräsit leipoa leipoa leipoa... Ja meinasin jo tulla hehkuttamaan kuinka taivaallista omenapiirakkaa kuulkaas leivoin eilen :D mä en yleensä tollasesta tykkää, mut piti omenat käyttää ja tuli ihan mahtavaa!

Ja joo, mun mielestä voi siirtää taustailijoihin sellaset jotka ei täällä käy :) Nappaa sieltä sitten takasin jos innostuu taas kirjottelemaan.
Ja toki tänne saa kirjotella just niin vähän tai paljon kun haluaa mutta jos nyt kerran kuussa käy ilmottamassa että täti tuli, niin noh... Ehkä niiden ei tartte turhaan listoilla roikkua.

chiba aika kummalliselta kyllä kuullostaa toi sun oireilu : / Mut onneks sä oot edenny noissa tutkimuksissa niin josko niistä jotain löytyis... Toivotaan kovasti!
 
Selitättekö mulle vielä ton kp:n tossa listassa.. :LOL:

Yritän tässä samalla väsätä kaalisoppaa, imuroin onneks jo aamulla. Tosin, täällä sais imuroida varmaan 5 kertaa päivässä, kun tosta nelijalkaisesta ystävästä lähtee niin pirusti karvaa. :D Loppupäivän aion vaan löhöillä! :D
 
Hyvä, en sitten ollut ihan hakoteillä =P Mä oon niin kauan mennyt vaan pillereillä ja en oo sen enempää miettinyt mitään kiertojuttuja. :LOL:
Mä ilmottan ton mun kp sitten ensi kuussa, kun tiedän ehkä sitten vähän paremmin mitä tää kierto oikeasti on suunnilleen. Kun nyt oli 41 päivää..:rolleyes:
Rekisteröidyin tässä johonkin sivulle missä voi pitää kuukautispäiväkirjaa, pystyn vähän paremmin seuraamaan tätä kiertoa yms. ja se ennustaa ovulaatiotkin (noin suunnilleen, että millon se ois) =)
 
nyt on pakko tulla kertoo.. siis voi saakeli et mitkä oviskivut, sain äsken olla kaksinkerroin sängyssä, pahin kipu kesti sen 30min, nytkin jomottelee eikä tulis mieleenkää liikkua yhtään rajummin kuin kävellä kyyryssä wc.. siis oikeesti, minkähän kokonen munis sieltä irtoo oikein? :D ihan sairasta! uskallankohan edes ens kierrossa juua greippimehua :D noh, mitä sitä ei tekis pienen ihmeen takia! ja t84, toivottavasti toi virtsis ja munuaistulehdus palkitaan ;)

ja illalla sit talletus, nyt on hyvä fiilis kyllä kun ei voi erehtyy oviksesta!!!!
 
Heippa hei taas tytöt! :)

Käytiinpä sitte Lapissa ja olihan mukava reissu! Kelkkailtiin, lasketeltiin, syötiin hyvin ja saunottiin. Suhde ainakin sai hyvää ja hellää hoitoa. :)

t84 sen mitä jaksoin juttuja lukea niin säikähdin kyllä ihan tosisaan tuota sun episodia, mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin! :heart:

tiuhti kai ootte talletellu jo aikasemminki? Siis meinaan, että siittiöt kai pitäis olla siellä jo valmiina paikalla ennen ku ovulaatio tapahtuu ja siittiöthän pyörittelee päätään 6h sen jälkeen kun on naisen elimistöön päässeet ennen kuin alkavat uiskentelemaan oikeaan suuntaan. :)

Niin. Eipä alkaneet menkat sillon kun arvelin olikohan keskiviikko tai torstai... nyt nimittäin tuntuu siltä, että pian alkaa ja mahtaa olla melkoiset. Alavatsa ihan turvoksissa ja järkyttävä paineen tunne alavatsalla. : / Huh huh! Niin ja mä arvelinkin, että nyt kun lopetin pillerit niin se vauvan yritys alkaa hieman aiemmin ku oli suunniteltua... Me puuhailtiin ihan ilman kumipukua reissussa. :ashamed: Mutta noh, se tuskin vielä mitään edes meinaa ja käskin ukkoa mennä kauppaan, että asiat nyt koittais edes mennä niinkuin oli alunperin tarkoitus, eli vauveli vasta hieman myöhemmin. :)

Mirwu Kiva kuulla, etten oo ainut jota asiat hieman mietityttää! Joku muukin tuolla kyseli, että onko me miehen kanssa puhuttu asioista jne. ja kyllä ollaan, paljon ja huolella ja minun mielestäni mies on ymmärtänyt asian sillä käytös on muuttunut. :) Eli kai se minun häntä kohtaan tuntema luottamuskin sieltä palautuu hiljalleen.
 
Dremming kiva kun reissu onnistui. :)

T84 onneks oot toipumaan päin. Aika karmea kokemus varmasti kaikkinensa. : /

Tiuhti_ Mä päätin heivata noi ovistikut nyt loppukierroksi mäkeen kun joku 25 päivää tikuttelin ja sitä saakelin haamua, vahvempaa ja heikompaa niin ajattelin että jos se tulee niin kyl sen tuntee. Täytys raskaustesti vaan käydä hakemas kunhan tässä nyt palkkaa tulis, viimeks kuitenkin testannu sillo viikko sit maanantaina ja se oli "vasta" kp28. Ei näihin kiertoihin voi kyl luottaa :D

Chiba Mun puolesta noi pitkät kierrot jotka ei mitään ilmottele saa tylysti heivata taustalle. Kyllä he varmasti tulevat napisemaan mikäli kokevat vääryyttä kärsineensä. Ja vielä niistä sun pimppiongelmista :D Kuulostaa estrogeenivajaukselta ja kannattaa sitä Ovestin-voidetta kokeilla tai sit ihan Ceridal-öljyä.

Ja emätintulehduksestä näin yleisesti niin kyllä sen melkein HAJUSTA ja omituisesta valkovuodosta tunnistaa, mutta papassakin se näkyy. T:3 viikkoa ehkäisyneuvolassa työharjoittelussa :D
 
t84
Dremmi kiva että teillä oli onnistunu reissu! Tollaset tekee kyllä tosi hyvää parisuhteelle :)

tiuhti onnea oviskivuista, nyt se murun onnistuu kun on noin mahtavat kivutkin niin sieltä tosiaan aikamoinen munis irtoo! :D Ja tehän ootte jo varmaan talletusta tekemässä...
Voi mä nyt niin toivon sulle tärppiä! :heart:

Mä jotenkin uskon että tää tulehdus ja kaikki vei kyllä viimesetkin mahollisuudet tässä kierrossa : / Kyllä mä loppuun asti jännään tietty, mut en usko... Toi ab kuurikin on aika tuju, eikä edes raskaana noita sain syödä niin ei toi mitenkään hyväks voi olla... Niin ja sit se mun viisureiden poistokin tulossa ens kuussa. Eli ettei pettymys olis niin valtava niin voin valmiiks miettiä että huonoon saumaan se kyllä nyt olis tullukin... :ashamed:
 

Yhteistyössä