Hakutulokset

  1. A

    Muiden 1-vuotiaat jotka nukkuu useammat kuin yhdet päikkärit?

    Meillä 1v nukkuu joskus jopa kolmet päikyt! Yleensä kuitenkin yhdet 2-3h kestoiset, mutta toisina päivinä aikaisin aamulla 0,5h ja vielä n klo 16 toiset lyhyet. Nukkumaan mennään silti aina 20-20.30.
  2. A

    Äiti, mitä toivoisit vertaistukiryhmältä?

    Minä olen kaivannut vertaustukiryhmätoimintaa. Aiheista kiinnostavimmat / hyödyllisimmät: - vanhemmuuden tuomat muutokset parisuhteeseen - seksuaalisuuden muutokset (väsymys, kivut, tilaisuuksien puute) - uniongelmat, yöheräily, heräämisherkkyys, uupumus ja niiden kanssa jaksaminen -...
  3. A

    kokemuksia unettomuudesta ja lääkkeistä?

    Hei! Minulla ei ole ollut ko. lääkkeitä, mutta montaa muuta kyllä tämän ensimmäisen äiti-vuoteni aikana. Synnytyskomplikaatioista alkoi unettomuus, jota en suoraan sanottuna ymmärtänyt hoitaa kunnolla. Uskottelin itselleni, että muutama yö yksin nukkumista Opamoxin avulla riitti kuittaamaan...
  4. A

    Hyvää huomenta!

    Huomenta huomenta! Olisi kieltämättä kiva nukkua koko yö. Otin jo yhden Opamoxin lisää, nyt vain vaikutusta odotellessa. Huoh.
  5. A

    Toimitus kysyy: Miten toivuit synnytyksestä?

    1. Kuinka kauan olit sairaalassa synnytyksen/synnytysten jälkeen? Miksi juuri sen ajan? Oliko aika mielestäsi sopiva? 5yötä sairaalassa, normikäytäntö. Aika oli ehkä ok, kestolla ei niin merkitystä. Olosuhteet oli suurempi asia. Kolme eri aikaan huutavaa vauvaa samassa huoneessa, kovat kivut...
  6. A

    ummetus vaivaa

    On se mulla ainakin tullut tutuksi! Suolistossa olevaa massaa lisäävät psylliumin siemenet ovat toimineet minulla. Niitä saa sekä apteekkivalmisteena Vi-Siblin, että luontastutekaupoista Spagulax (tms) - nimellä. Jälkimmäinen on sinänsä erityisen miellyttävä, että se on raemuotoinen tuote...
  7. A

    **SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

    Hei! Vatsakivut veivät minut synnärille tarkkailuun, mutta mitään ei löydetty. Omituista! Mulla on ollut kovia kipuja koko vatsan alueella aiemminkin, eli kaiketi ne on aivan vaarattomia kun kohdunkaulaakin oli ultrassa 4 cm ja se oli kiinni. Umpparia ja virtsakiviä epäiltiin; tai sitten vaan...
  8. A

    **SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

    ummetusvinkki: mä löysin hämmästyttävän hyvän tuotteen: Spagulax (Reformilta). Samaa psylliumin siementä kuin vi-siblin, mutta helppoina rakeina (visiblin jää aina vesilasiin ja kaikkialle kiinni) ja jotenkin tehokkaamman tuntuista! Mulla ummetus on ollut ongelmana aina, joten paljo olen eri...
  9. A

    **SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

    Suppareista: eilinen ilta oli yhtä tulitusta, 5 tuntia 5-20 min välein, loppua kohti harventuen. Ja ne sattuu! Koko maha-alue sattuu niin kovasti, ettei voi kuin yrittää olla hiljaa. Oli sentään yksi äiti-ihminen näkemässä, joten yhdessä pääteltiin oikeasti supistuksiksi ja meninkin siten...
  10. A

    **SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

    Ihanaa, että seksijututkin ovat tulleet puheeksi! itseäni on sama asia vaivannut kovastikin.... Samat on siis fiilikset, itsellä haluja olisi, mutta... Rakkaus tuntuu syventyneen kyllä ja suhde tuntuu paremmalta kuin vielä koskaan 8 vuotisen historian aikana! Vauva on halujen välissä, eikä...
  11. A

    **SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

    Hyvää kesäkuuta kaikille! Mä olen ollut pitkään hiljaa, kun on ollut kaikenlaista niin paljon! Tulin Saksasta Suomeen kirjoittelemaan opinnäytetyötä puhtaaksi kotioloissa! Vielä on kämppä sielläkin, miehen kesälomalla sitten käydään hakemassa tavarat sieltä - ellei nyt sitten tarvitse jo aiemmin...
  12. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

    Hei! Minäkin kävin lääkärillä ja ultrassa eilen; vauvelilla kaikki hyvin! En tosin muistanut kysyä minkä kokoinen hän oli.... :ashamed: mutta niiden omituisten kirjainyhdistelmien perässä mutterpassissa on jotain numeroita ja sitten esim. "22+1", eli päättelin, että joidenkin kriittisten...
  13. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

    Mä ostin tukivyön! Aivan mieletön keksintö!! :heart: =) Tuntui et pari päivää jatkuneet kiristävät kivut koko vatsa-alueella hieman lieveni heti, kun puin sen ylleni! En ollut ees tajunnut niistä esitekuvista, et siinä vyön päällä on sellainen huppu masulle, joka nimenomaan mua helpottaa...
  14. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

    Mii26 mulla on kans aikamoinen kauhu omista kyvyistä äitinä.... Oikeastaan oon ollut ajattelematta asiaa tietoisesti ja siksi en oo ostanut myöskään mitään vielä (vaunut, sänky ja turvakaukalo saadaan tosin lainaan). Mä olen ajatellut jaksottaa "opiskeluja" niin, että kunhan kesäkuun lopulla...
  15. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

    Mahakivuista vielä... Toivottavasti mä nyt hermoilen ihan ensikertalaisen tietämättömyydellä, mutta nyt todella kaipasin kommenttejanne! Eilen iltapäivällä alkoi kipu, joka valvotti suurimman osan yötä, eikä ole helpottanut muuta kuin kahdesti pnadolin otettuani väheni pariksi tunniksi. Kipu...
  16. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

    nöttiäinen: suuri :hug: sinulle, voimia jaksamiseen! Roona, onnittelut kihlauksesta! Ammi 20+1
  17. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

    nöttiäinen voimia ja jaksamista! varmasti pelottaa etenkin edellisen kokemuksen jälkeen, mutta tämä on kuitenkin hyväennusteista! :hug: Ammi 20+0
  18. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

    Nöttiäinen onkohan se sulle ehkäpä määrättävä migreeni-verenpainelääke Dihydroergotamiinimesilaatti? Mä sain ko. ainetta, tosin tippoina ja annoksella 1 mg "kohtaukseen", enkä 5...7,5mg/pvä kuten Suomessa myytävän tablettivalmisteen suositusannos on. Ja lääkelaitoksen sivulla...
  19. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

    Heips kaikille! Täällä on ikionnellinen mamma; olen nyt vasta varma että tunsin liikkeitä! :D Ähkyolosta Musta kans tuntuu, että minkäänlaista syömistarvetta ei ole sitten aamupalan jälkeen! Kai vatsantoiminta on nyt sitten superhidasta, kun se ennenkin oli jo hidasta... :whistle: Mutta...
  20. A

    Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

    Moi kaikille! Mäkin kävin ultrassa perjantaina: Kaikki hyvin, kokoarvio 18 cm ja 195 g! Oon täs ihmetellyt, että te muut kerrotte vaikka mitä ultrakuulumisia; nää oli kaikki tiedot mitä mulle annettiin! Hoitsulle kertoi jotain lukuja, ne on kooditettu mutterpassiinkin, mutta en niitä ymmärrä...

Yhteistyössä