Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Voi nöttiäinen, itku tulee sun puolesta, niin pahalta tuntuu :hug: Lämmin osanotto ja paljon voimia suureen suruunne!! :hug: :hug: :hug:

Hyvää äitienpäivän iltaa kaikille!! :flower: :)

Täällä mennyt äitienpäivä mukavasti..aamulla sain herätä siihen kun mies toi sänkyyn kahvit ja daim-kakkua sekä leivän.. sit sain paketin ja eilen jo mieheltä miniruusun, kyllä tuntui ihanalle :) Oikeestaan ensimmäinen äitienpäivä että mies oli lahjanki hommannu!! :) Päivällä käytiin sitte vielä syömässä koko perheellä ja mies on tehny kaikki kotihommat tänään, joten helpolla oon päässy. Ihana päivä siis ollu!! :heart:

Täällä menny masukin kans hyvin, ei vielä isompia vaivoja ja pienen liikkeet tuntuu joka päivä niin ihanasti! :heart: Maha on kyllä kauheasti kasvanu, tuntuu että on jo melekeen yhtä iso ku aiemmissa raskauksissa ihan loppupuolella.. saa nähä kuin jättiläinen tästä mahasta tulee, ku aiemmin oon aina päässy pienen mahan kans nii helpolla :whistle: Toivottavasti vauva kuitenkaa ei oo mikää tavallista isompi...

Vaunuista olitta jutelleet: Mä ostin v.07 esikoiselle Teutonia Rocky-merkkiset yhdistelmät ja ne on kyllä ollu käytössä aivan huiput!! On tosi kevyet ja menee pieneen tilaan, renkaat on ilmakenno pyörät, eli tartte pumppailla ilmaa ja työntöaisan saa hyvin säädettyä eri korkeuksiin. Tosi tyytyväinen oon kyllä ollu noihin!! Sitte meillä on kaksostenrattaina tän vuoden mallia olevat x-adventure twincot, jotka tilattiin uutena saksasta. Niistäki oon kyllä tykänny, vaik onhan ne sellaset matkaratastyyppiset, mut on kyllä paljo edullisemmatki ku monet muut kaksostenrattaat. Kevyet nuo kuitenki on ja kapeat, eli tyytyväinen oon niihinki. Nyt ei sit onneksi tarvikkaa uusia menopelejä hankkia, varmaan enemmän tarttee just noita kaksostenrattaita, ku neiti ehtii jsut ehkä täyttää 1v.2kk ku vauveli syntyy! Ja sit nuo yhdistelmät on kätevät kotikäytössä, voi nukuttaa vauvaa niissä pihalla tai sisällä. Turvakaukaloakaa ei tarvi hankkia, meillä on ennestään tuollanen Cragon telakallinen malli ja on ollu hyvä!! Neidille vaan pitäs ostaa isompi istuin ennen vauvan syntymää ja suurin hankinta ois auto,mihin mahtuu 3 turvaistuinta taakse vierekkäin.. :whistle:

Tällasta tänne... voimia kaikille omien vaivojemme kanssa :hug:

Anrika & Tepi 20+2 (puolessa välissä ollaan jo.... )
 
Myöhäistä hyvää äitienpäivää tulin toivottamaan ja huomasin surullisemman uutisen - nöttiäinen - teille oikein paljon voimia ja jaksamista :hug: kyyneleet tulivat silmiin myös täällä - osanottoni :hug:

Roona - teille oikein paljon onnea :flower:
 
Vivid
Tampereen ja sen lähialueen mammat huom! Meille on perustettu oma kerho syysvaavit -09, jossa tämän alueen syksyiset odottajat voivat vaihtaa kuulumisia ja järkkäillä tapaamisia.

Tervetuloa kaikki sinne!! Nanna-adele antaa salasanan kerhoon. Laittakaa hänelle yv:tä.

Vivid ja Hippu 24+2
 
Voi kamalaa! Mä olen todella pahoillani nöttiäinen, kamalaa että käy noin :'( Osanottoni teille! Muista näinä vaikeina aikoina, että teillä on yksi valonpilkku elämässä, tytär :hug:

Ja sitten Roonalle onnittelut!
 
Black Panther
nöttiäinen :'( :'( Mä itken teidän suruanne täällä, lämmin osanottoni :hug: Ei vain pysty käsittämään miksi teidän kohdallenne jo toistamiseen sattuu näin äärimmäisen raskas asia. Paljon voimia arjesta selviytymiseksi.
 
J84
nöttiäinen, :'( oikein paljon voimia suuren surun keskelle :hug:


Jumala, ota vastaan tämä yksi pienemmistäsi,
joka juuri kasvoi minun sisälläni,
mutta ei koskaan saanut kasvaa elinkelpoiseksi
kohtuni ulkopuolella.
Minun on vaikea
jättää sinun huomaasi tämä elämä,
josta piti tulla minun lapseni,
sillä en halua hyväksyä tätä.


Jumala, ota vastaan myös sekasortoinen sisimpäni.
Suruineen, kiukkuineen ja itkuineen.
Epäilys sinua kohtaan, joka annat ja otat takaisin.
Kiitollisuus siitä, että lyhyeksi aikaa
annoit minun huostaani
tämän pienen ihmisen kehittymisen.
Ilo, jonka annoit minulle,
kun yhä elin odotuksen aikaa.
Kaipuu nähdä elämä,
joka eli ja kasvoi sisälläni.
Tyhjyys, pysähtynyt hiljaisuus,
nyt kun kaikki on ohi.


Jumala, ympäröi rakkaudellasi
ja parantavalla hyvyydelläsi
sureva sydämeni
ja vertavuotava ruumiini.
Anna minulle voimaa uskoa
että myös tässä tilassa
olen sinun kuvasi.

-kirj. Christina Lövestam-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Tampereen ja sen lähialueen mammat huom! Meille on perustettu oma kerho syysvaavit -09, jossa tämän alueen syksyiset odottajat voivat vaihtaa kuulumisia ja järkkäillä tapaamisia.

Tervetuloa kaikki sinne!! Nanna-adele antaa salasanan kerhoon. Laittakaa hänelle yv:tä.

Vivid ja Hippu 24+2
Jepjep..
Löyty se ketjuki mistä sai alkunsa tuo kerho, ku vähän vaklasin sun profiilin kautta :D
Pakkohan sinne oli änkee... hehe.

Tässä linkki muille TAYS-synnyttäjilleki jos kiinnostaa
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1400382

*****************'

Kiitos kaikille onnittelijoille, onnellisia täällä ollaankin :) :heart:

Viime yönä sain jopa nukuttua. Sitä ennen, koko viime viikko mennyt parin tunnin nukkumisilla kun pelkkää pyörimistä ja hikoilua koko yö. HyiYök! Nyt ehkä tänään jaksais tehäkkin jotain... Ainakin syödä eilen leivottuja suklaamuffinsseja :D

Niin, ja vähänkö meni hermo kun kävin eilen mummini luona. Kamala kysely vaan, että eikö me olla ostettu mitään vaaleensinistä vaatetta vauvalle. Ja kun totesin, että eipä sitä kamalasti taida olla kun ei ole oikein meidän lempiväri... Kamala päivittely ja voiherranjestastelu.... Että kun vauvoilla pitää olla vaaleenpunasta tai vaaleensinistä? AARGH!!!!!!!!!!! Lisäsin vielä vähän vettä myllyyn ja kehuskelin kuinka ihanan mustan pinnasängyn ja hoitopöydän oon löytäny... Sopii meidän sänkyyn sitten hyvin! Voitte kuvitella sitä päivittelyn määrää... heh. Saikohan mummi unta viime yönä?

*PoKs* 23+0
 
Voi Nöttiäinen :'( !!! Jaksamista täältäkin.. oikein muuta ei osaa sanoa.

Mulla tänään rakenneultra ja kyllä hermostuttaa!!! :/
Noh toivottavasti kaikki ok. Miehen piti päästä mukaan, mutta joutui pitkälle työkeikalle eikä nyt pääsekkään.. yksin siis menossa. Sukupuoltakin ajattelin tiedustella jos tuo Samppi suostuis sen paljastamaan.. =)

Parin tunnin päästä ollaan taas viisaampia..

Ryyni 20+0
 
Tsemppia MR74 sinne ultraan, kurja kun joudut yksin menemään :|
Ilmoittele sit kumman värin laitan etusivulle :D

O&O: niinpä... Minun nuo isovanhemmat vielä pahimmasta päästä... Mutta niiden elämää on aina oikeestaan hauska järkyttää! :LOL:

Mä oon surffannu tässä aikani kuluks noita sittereitä! Kamalasti eri hintasii ja näkösii ja värisii ja...
Yök: mitään ihme keinua ei ainakaan! Ihan perus-sitteri saa riittää. Ja mielellään ihan neutraalin värinen. Ja konepestävä. Ihme, että niissä nuo kankaat harvemmin on sellasii mistä lähtis hyvin vaan pyyhkäsemällä tahrat pois? Ainaki mitä kaupoissa oon katellu... Olis paljon kätevämpi jos olis vettä hylkivä kangas? Täytyy varmaan mennä viel sit livenä kattoon noita mitä netistä bongasin.
 
omanapaisesti täällä poksui eilen 20+0 :heart: :heart:
voi juku, jännittää ku huomen on rakenneultra :heart:

nöttiäiselle paljon voimia elämän tielle, muuta en osaa sanoa, en tiedä mitä sanoa. :eek:
:flower: :hug: :hug:




dada 20+1
 
Soiteltiinpa mekin vihdoin näistä vauvavakuutuksista....hitto ne on kyllä arvokkaita :eek: ....vaan onhan se arvokas tuo tulokaskin. Parhain vakuutus meidän mielestämme tuolla ifillä ja taisi olla halvinkin. Sieltä olemme ottaneet kaikille lapsille syntymättömän lapsen vakuutukset.

Olen potenut enemmän ja vähemmän selkäkipuja ja sitten on vihlonut tuota alapäätä inhottavasti ettei ole uskaltanut hirveästi touhuilla. Taidan soittaa huomenna työpaikalle että tästä mammasta ei ole ainakaan muutamaan päivään nosteleen asukkaita ylös. Ei olis enää kun 6 viikkoa niin jäisin kotiin kesäloman kautta.... toivon mukaan pystyy olemaan sinne saakka. Onneksi on keskiviikkona neuvola niin voi siellä kysellä vähän neuvoja näihin kolotuksiin.

Ihana ilma ulkona! Vaan minä en saa tuota meidän neitiä sitten millään pihalle!!!!! Ei kai auta kun vaan viedä puoliväkisin.

Naksos&Miina 23+4
 
Nöttiäinen, lämmin osanottoni :hug: Sanoja ei löydy, on vain pohjaton suru puolestanne. Voimia koko perheelle :hug:

Äitienpäivä sujui mukavasti ensin oman perheen kesken ja sitten mummujen kanssa. Nyt järkyttynyt nöttiäisen puolesta eikä osaa kirjoittaa mitään mitä oli ajatellut.. :'(

Fiksu, voisinpas tulla kurkkimaan sua äippäpolille, kun olen jo valmiiksi "talossa".. :) Olis kyllä toisaalta mielenkiintoista testata voisko tunnistaa.. ;) Mutta taidan kuitenkin ampaista töiden jälkeen kotiin katsomaan kuumeista kuusivuotiasta.. :/
Micade 19+3
 
Hermo menee...!!! Kun taas on vähän sellainen olo, että olis se virtsatieinfektio puskenu päälle... Eilisestä lähtien alapäässä menkkamaisia tuntemuksia, ja alavatsalla painetta. Välillä suppareita tullu. Nyt sit oon ravannu pissaamassa lirun, monta kertaa... Tää on niin ärsyttävä, kun ei oo sellanen varma olo kuitenkaan et onko vai eikö. Ja se voi olla että huomenna ei oo taas mitään? Ottaa vaan niin päähän jos taas on se VTI. Toivottavasti pääsis ihan vaik neuvolaan vaan ja sitä kautta reseptit. ku se kerta jo aiemminki ollu!! :headwall: :headwall: :kieh:

Onko muilla ollut? Mulla on ollut ennen raskautta 2-3 kertaa, mutta tää on nyt niin eri asia ja eri oireet. Ja just miettii, että onko nää "oireet" sit taas jotain ihan muuta ja normaaleja "outoja tuntemuksia" alapäässä raskauden takia....

 
Voi inhotus, virtsatieinfektio, ei ikinä mukava.. Mullakin on pari kertaa ollut ennen raskautta mutta eipä ainakaan nyt raskauden aikana, eikä toivottavasti tulekaan, saahan tässä jo välillä ravata siellä vessassa muutenkin jo ihan tarpeeks! :kieh: pakko ihan kertoa että kun meikäläisellä oli ensimmäistä kertaa tuo VTI, enpä sitä siksi olisi ikinä arvannut ellen lääkäriin olisi mennyt - pystyin vaan makaan sängyllä ja kyljestä pisti ja sattui niin mahdottomasti että liikkuminen ja autossa istuminen oli tuskaa. Se oli hirveetä, kun kangasalle piti lääkäriinkin vielä ajaa :eek: toivottavasti sulla menee tuo ohi ja pian ja viimeistään lääkkeillä..

(.) meillä on huomenna neuvolakäynti ja jo valmiiksi tuskailen kun se täti ei nimittäin ole se mukavin..jos huomenna vielä ahdistaa käynnin jälkeen niin vaihdan neuvolaa, on sen verran tympeä ja TIETÄMÄTÖN nainen nimittäin kyseessä että sellasta mä en kattele.

kesäntuoksuista maanantaita kaikille :)

kerttuneiti ja puru 21+6 :heart:
 
Paljon on taas tekstiä tullut parissa päivässä ja surukseni jouduin huomaamaan,että kaikille ei niin hyvää kuuluukkaan... Eli voimia nöttiäinen sinulle ja perheellesi selviytyä suuresta surusta!

Ja Roonalle onnea kihlauksesta!

Ja oman navan kuulumisia...
Tänään oli se 4d ultra ja ei se nyt mennyt ihan niin kuin oltii ajateltu... Vauva oli kaikista mahdollisista asennoista huonoimmassa asennossa.Nähtiin vain selkä puolelta ja oli ns. konttaus asennossa,naamaa ei näyttänyt ollenkaan ja haaroväliä ei ollut toivoakaan nähdä.Mutta rakenteellinen puoli onnistui kuitenkin noinkin tsekata ja kaikki oli ok,keskikäyrällä kasvoi ja painoarvio 411g. Mutta hyvä maku jäi palvelusta,koska lääkäri antoi meille torstaille uuden ajan,jos vauva olisi vaikka muuttanut asentoa ja sitten nähtäisi myös toiselta puolelta ja saisi sitten jotain kuviakin otettua(nyt ei saatu mitää,tai no levylle jotain niitä mittoja talteen), ja tuo torstainen menee samaan hintaan. =)
Eli nyt sitten jännitettään ja odotetaan torstaita,josko sitten jo saisi sen sukupuolenkin tietää...

Virttis ja Vilpertti rv 21+1
 

Yhteistyössä