Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

rakenneultrakuulumiset: vilkas ihanainen, täysin terve ja kaikinpuolin kaikki ok näkyi masukassa.

jalat piti visusti ristissä joten oli vaikea määrittää sukupuolta tarkemmin kuin että mitään ei siellä haaroissa "ylimääräistä" näkynyt :heart:
Vastas viikkoja hyvin.
Turhaan siis jännitin, kaikki rakenteet oli kunnossa ja ultraaja oli aivan ihana, kertoi tosi tarkkaan kaiken.
Syke oli hyvä ja liikkeet myös,
selvisi myös et siksi liikkeet niin vaisuja kun istukka etuseinämässä ja kamu tykkää olla vielä selinki siihen eli potkia sinne missä tilaa on.




dada 20+2
 
Rakenneultra onnellisesti ohi:
Eli vaavilla oli kaikki kunnossa:) Koko vastasi viikkoja ja hyvin oli siis kasvanut:)
Vaavi haukotteli makeasti niin saatiin siitä hauska kuva:D Niin ja oli pää ylöspäin eli istuskeli mun masussa..
Meille on tulossa tyttö :heart: :heart: :heart: :heart:
Eipä siellä jalkojen välissä siis mitään näkynyt joten uskalsi sanoi että tytöltä näyttää.
Onneksi vielä ens ma 4D-ultra niin saa 100% varmuuden:)

Olo on niin helpottunut ja onnellinen :heart:

Inka ja rinsessa 20+1 :heart: :heart: :heart:




sivuprofiili




Neiti haukottelee
:D
 
Heippa taas.

En ole hetkeen tähän ketjuun kirjoitellutkaan. Kävin tänään KeLassa viemässä tuon vanhempainetuus- ja lapsilisähakemuksen kun piti liitteineen se sinne viedä. Parin viikon päästä tulis sitten kuulemma tuo äitiyspakkaus... En jaksaisi odottaa että pääsen pesemään ja laittamaan nuo vaatteet käyttökuntoon. Vanhempain- ja äitiyspäivärahojen käsittelyssä sitten ei kuulemma olekaan kiirettä. Ihmettelen vain kun ei tässä enää ole kuin max 18vkoa vauvan syntymään. Toivottavasti sitten tulee ajoissa kun on tää kesälomakausi alkamassa. Pitää sitten ruveta hätistelemään jos ei heinäkuun alkuun mennessä oo päätöstä tullut.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 23+2
 
Onpas tullut tekstiä paljon!!
Hikkapossu siellä väitti olevansa palstan lyhyin 154cm? HAH! Eipäs viety mun palstan pygmi-titteliä vielä 153cm!!! :LOL: Ollaan tosi hehkeinä kesällä kun leveyttä on enemmän kuin pituutta! hihi

Fiksu: Tai sit MUN pitäs kirjotella vähän vähemmän tänne, kun ihmisten uniinkin hyökkään??? :x :p Pelottavaa! :eek:

Jellona84: En voi olla nauramatta noiden vaunujen nimelle! :LOL: "ABC DESIGN PRAMY LUXE PING PONG" Ei kuulosta kovin lupaavalta... jos nimi sisältää sanat ping pong? :headwall: Toivottavasti saat kokonaan palautettua ne!! Tai sit vaan myytyä pois! Nuo on aina vaikeita, takuuhommat... Oot vaan lujana. Kyllä yleensä kauppias joustaa jos tarpeeks tivaa ja kitisee...

ihania ultrakuvia monilla! meillä ei saatu ollenkaan naamakuvaa! Hieno selkäranka ja komea jalkakuva tosin... Värjäilen kunhan tästä kerkeän.
 
Ompa ollu ihania ultrakuulumisia. :)

Anteeksi Jellona, mutta mieki repesin ihan totaalisesti tuohon Ping Pongiin.. :LOL:
Vaunuista muuten.. Meillä on Emmaljungan Ceroxit enkä ole tyytyväinen. Heittoaisa on, mutta jokin muoviosa näyttää taittuneen ja mennee millä hetkellä tahansa poikki, jos sitä ei huomioi ja oikase aina ko aisaa heittää (ja mieshän ei huomioi). Se kuomu on myös löystyny eikä taskuun voi laittaa yhtään mitään ettei se kuomu lörpähä. Alakori on hankala istuinosan ollessa matala. Kaiken lisäksi meän vaunut viettää vasemmalle.. Että ei hyvä hinta-laatu -suhe. Tai sitte meillä on vaan joku maanantaikappale.

Iästä joskus puhe.. Mulla tuli täyteen 28 vuotta, esikoisen aikaan 26. :)

Hemppu ja Eppu 23+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViiVi09:
mä olen ens kuussa 25 ja mies on 42 :D yritettiin 7kk ennekun tämä poitsu ilmotti tulostaan :)
Äitienpäivänä sain punasen ruusun ja kortin :) kyllä mä pidän itseäni ihan äitenä jo vaikka masussa vasta onki :) Roona oikein paljon onnea kihlautumisen johdosta!! :heart:
Hei meillä vähän samalla lailla :)
Minä siis olen 23 ja mies 39 :D
Yhdessä jo 7½ vuotta ! :heart:
 
Aurinkoista huomenta!
Nostan meitä pikaisesti ja vastaan fiksulle, että sisätaudeilla kurvailen :) Missäpäin taloa olit töissä? Laita vaikka yv:tä, jos haluat enemmän vaihtaa kuulumisia.. Tää meni jännäksi, tunnetaankohan me?? ;)
Micade
 
huomenta!

Ei ole tullut kirjoteltua. kun ei ole koneella kerennyt istumaan..
Ja itkemäänhän tässä heti pääsi kun luki nöttiäisen tilanteen, ja Bebesin kirjoittaman ihanan runon... :'(

Ihana ilma on kyllä nyt ulkona sinne siis täytyy mennä. Kun ei kerrankin sada vettä!

Hyvin on jakseltu, maha rupeen olee tiellä kyllä vain joka tilanteessa!
Ja jalat on sika turvoksissa!
Jos painaa vaikka säärtä hetkisen kauhee monttu jää!!!! vieläpä joksikin aikaa siihen!

esmeralda- + ötökkä 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
huomenta!

Ei ole tullut kirjoteltua. kun ei ole koneella kerennyt istumaan..
Ja itkemäänhän tässä heti pääsi kun luki nöttiäisen tilanteen, ja Bebesin kirjoittaman ihanan runon... :'(

Ihana ilma on kyllä nyt ulkona sinne siis täytyy mennä. Kun ei kerrankin sada vettä!

Hyvin on jakseltu, maha rupeen olee tiellä kyllä vain joka tilanteessa!
Ja jalat on sika turvoksissa!
Jos painaa vaikka säärtä hetkisen kauhee monttu jää!!!! vieläpä joksikin aikaa siihen!

esmeralda- + ötökkä 24+2
Mä haluun nähhä sun masus!!!!!

Joo no mut huomenta kaikille!

Täällä aamu alkanu kerranki hyvin, aamupalat ja kahvit vedetty naamariin ja ilma näyttää sallivan meidän menevän pihalle :) ihanaa ku kesä tulee :) tilailin tytylle h&m:ltä kesävaatteita ja tarttu myös itelle toppi ja housut, ostin jo viikonloppuna kaprit ja tunikan vai onkohan se mekko, kumminki semmonen ihana mamma vaate mikä menee vaikka ei oliskaan raskaana :)
Miehelläki alkaa ens maanantaina kesäloma, pitää 2 viikkoo ja sit loppu kesästä loput ja sit syssyllä onkii se isyysloma :)

Isyyslomasta puheen ollen, mitä rahaa siltä 3 viikolta saapi? ja kuka sen maksaa?

Nyt mentävä ulkoilee!!!!
Palataan illalla!
Perjantaina pusken tänne sit uutta kuvaa :)

zeny ja pikkukakkonen 22+5
 
Huomenta!

Zeny: Isyyslomarahat haetaan kanssa Kelalta, jos työnantaja ei maksa siltä ajalta palkkaa! Eli sekin kannattaa ajoissa selvittää! Ja ilmoittaa töihin koko isyyslomasta! Ne lasketaan ihan tulojen mukaan... Kelan sivuilla taitaa olla jopa laskureita sitä varten!

Grrh... mulla verenpaineet nousee liikaa, kun aloin tuolla eräässä ketjussa paasaamaan omia näkemyksiäni kirkon osuudesta meidän koulutusjärjestelmässä... Eli siis uskontojen pakkosyötöstä koulussa :D Lempiaiheeni... Alkoi taas vaan ottaa päähän kaikki... Heh.
Taidan keittää teetä ja menä nautiskelemaan sitä parvekkeelle. Onneksi meidän poitsun koulun alkuun on vielä vuosia, ja sitä ennen varmaan asiat muuttuvat :)

23+2
 
J84
Roona82 ja Hemppu81, niimpä..jokseenkin huvittava tuo nimi on minustakin ja jos ois sillo aikoinaa vaan ostanu suoraa liikkeestä niin ois tienny mitä saa :/

ikäerosta, mä täytän elokuun alussa 25 ja ukko täyttää kans elokuun alussa 33. Aluks toi ikäero oli jotenkin päätä huimaava, mutta sit kun täs on 4,5 vuotta toisiamme katteltu niin ei se kauhian pahalta enää kuulosta. Aluks kyl vähä hirvitti kertoo porukoille ikäerosta, mutta sain huokaista helpotuksesta, kun ne tuli niin hyvin toimeen ton ukon kans. Olivat kyl sitä mieltä, et ois voinu tulla kuvioihin aikoja sitte :D

J84 ja Veeti 20+5
 
O&O ei oo kyllä sellasta ollut minulla....oudolta kuulostaa, mutta jospa se on kuitenki ollut jotain vaaratonta jos ei enää mitään kipuilua ole.

esmeralda täällä toinen joka haluis nähä masusi =)

Kävin neuvolassa aamulla ja kaikki oli hyvin. Verenpaine oli kohdallaan että turhaan pelkäsin sen nousseen. Hb:a ei mitattu nyt olenkaan kun viimeksi oli niin hyvä. Tytsyn syke oli 140 molemmin puolin ja liikkui kovasti!
Sf-mitta oli nyt 23cm ja paino +396g/vko. Tuosta painosta olin kyllä ihan varma että olis enemmän tullu viikossa, mutta onneksi näin. Nyt on yhteensä tullu 6,8kg painoa .....taidan pitää siinä tän porukan kärkisijaa....

Ja nyt en yhtäkkiä muista kukas se sanoikaan että ei sais stressata painonnoususta, mutta kun mulla ne kilot ei todellakaan lähde sit itekseen pois, vaan on aina olleet laihdutusurakan takana nii sen takia vähä aina yrittää ees kattoo painon nousua. En todellakaan kyllä laihduta tai mitää mutta tuota AIVAN HILLITÖNTÄ makean himoa yritän potkia taka-alalle
:D . Kelan paprut pitäs nyt laittaa menemään että saa sitte avustukset ym.

Naksos 23+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Huomenta!

Eilen ilallalla tuli outo tunne mahaan ihan kun ois menny ilmat pihalle ja sen jälkee ku jää sellanen outo kipu mahaa hetkeks ni mulla oli jonki aikaa eilen sellasta kipuu masussa. meni kyllä sit ohi.. Onko jollain muulla ollut samanlaista?

O&O 23+2
Ei nyt tollasta, mut vähä sinnepäin.. yhtäkkiä alkoi pistää kyljestä ja LUJAA! Pistosta kesti ehkä muutaman minuutin (?) jonka jälkeen oksensin!? Mitä lie ollut??? Nyt tänä aamuna alkoi jälleen yökköily, ei tosin mitään kipuja :) Oksutautia epäilen..

Painosta Alkuraskaus meni onneksi ihan nollilla, mutta nyt on alkanu nousu ja NOPEA sellainen, eli 900g/vko. Yhteensä vissiin 5,5kiloa tän raskauden aikana! Tuorvotusta tuosta lienee ainakin kyllä puolet, koska mie oon tosi pahasti turvoksissa! Kyllä jää painaumat, eikä puhettakaan et olis nilkkoja tai mahtuis enää muutkun miehen kengät jalkaan (no okei, yhet omat menee välttävästi..) Että näin.

23+0!

 
MÄ KUOLEN TÄHÄN VÄSYMYKSEEN!!!!!!!!! Onks muita jotka vois vaan nukkuu ja nukkuu ja nukkuuuuuuu?????? :headwall: Mut ei se oikeen onnistu, ku toi poitsu ei oikee tykkää, jos äiti on koko ajan unten mailla...

Jee huomenna oiski sit taas neuvola, ja vihdoin ne kelan paperit täytettäväks! Saas nähä kuinka paljon on tullu painoo lisää, ku outo himo iskeny suklaaseen, vaikken muuten kyl siitä nii välitä!

mama ja kääpiäinen 24+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
O&O ei oo kyllä sellasta ollut minulla....oudolta kuulostaa, mutta jospa se on kuitenki ollut jotain vaaratonta jos ei enää mitään kipuilua ole.

esmeralda täällä toinen joka haluis nähä masusi =)

Kävin neuvolassa aamulla ja kaikki oli hyvin. Verenpaine oli kohdallaan että turhaan pelkäsin sen nousseen. Hb:a ei mitattu nyt olenkaan kun viimeksi oli niin hyvä. Tytsyn syke oli 140 molemmin puolin ja liikkui kovasti!
Sf-mitta oli nyt 23cm ja paino +396g/vko. Tuosta painosta olin kyllä ihan varma että olis enemmän tullu viikossa, mutta onneksi näin. Nyt on yhteensä tullu 6,8kg painoa .....taidan pitää siinä tän porukan kärkisijaa....

Ja nyt en yhtäkkiä muista kukas se sanoikaan että ei sais stressata painonnoususta, mutta kun mulla ne kilot ei todellakaan lähde sit itekseen pois, vaan on aina olleet laihdutusurakan takana nii sen takia vähä aina yrittää ees kattoo painon nousua. En todellakaan kyllä laihduta tai mitää mutta tuota AIVAN HILLITÖNTÄ makean himoa yritän potkia taka-alalle
:D . Kelan paprut pitäs nyt laittaa menemään että saa sitte avustukset ym.

Naksos 23+6
Mä sitä sanoin et mitäs sitä ressata kiloista, mut joo, toisaalta ymmärrän sellasii joil se painon tiputtaminen on työntakana tai jotain. Mä taidan kanssa kulkee siel kärkijonossa ton "painonnoston" =) kanssa, ku yhteensä ny tullu 5,9 kiloa. Sf- mitta mul oli kanssa tuon 23cm ny 22+4 ku kävin neuvolassa.

ja tämä väsy...... =) ihan armotonta, mut hyvä et syykin siihen selvis, ku olen vain aatellu että johtuu ku rehkiny ulkohommissa, ku yöt menny vähä repaleisesti, ku ei ole muistanu ottaa raskausvitamiineja jne. Aina jokin tekosyy löytynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
MÄ KUOLEN TÄHÄN VÄSYMYKSEEN!!!!!!!!! Onks muita jotka vois vaan nukkuu ja nukkuu ja nukkuuuuuuu?????? :headwall: Mut ei se oikeen onnistu, ku toi poitsu ei oikee tykkää, jos äiti on koko ajan unten mailla...

Jee huomenna oiski sit taas neuvola, ja vihdoin ne kelan paperit täytettäväks! Saas nähä kuinka paljon on tullu painoo lisää, ku outo himo iskeny suklaaseen, vaikken muuten kyl siitä nii välitä!

mama ja kääpiäinen 24+1
Siis joo!! Mul on tota väsymystä mut tulipahan neuvolas selväks mistä johtui? Onko sul hb milloi mitattu? Onko ollu mimmonen?
Mul oli romahtanu tän 2 kk aikana hb 89 ja se selittää miks tuntuu et elää koko ajan sellases usvassa ja sumussa, tuntuu et kaikki asiatkin hoitaa vain robottimaisesti. Toi on todella vähän mulle ku mul normaalisti on jotai 140 toi hb ja kahdes aijemmas raskaudes käskettii rueta jo rautaa siks syömään jo siin vaihees ku hb oli 118.

No, jospas se tästä lähtis nousuun.
 
ElämänIlo: joo on mittailtu ja aluks oli tosi alhanen ja sain rautaa, mikä nosti sen ihan hyväks. Silti vaan väsyttää ja väsyttää... tos iskias-saikkujen lomas olin pari viikkoa saikulla uupumuksestaki jo... eikä sekää näytä hellittävän lainkaan, niin ku ei iskiaskaan. Tosi ärsyttävää, ku ei jaksa mitää, on nii väsyny, et silmii särkee ja on paha olo!!!!
 
mama-84 ja ElämänIlo3 Täälläkin yksi unissakävelijä. Luulisin että jotkut arvot on alhaalla ja onneksi maanantaina onkin neuvola niin ne mitataan. Multa mitattiin toi hb ainoastaan ensimmäisessä neuvolassa ja sen jälkeen ei oo mittailtu, mutta nyt on kyllä jo sen aika. Päätä särkee ja väsyttää, makeanhimo (suklaa ja keksit) on myös jokapäiväistä ja vain kerran viikossa annan luvan tyydyttää sen.. tuskallista :)

Mulla on nykyään kuuma/lämmin koko ajan. Nytkin on melkein hiki vaikka mitään en tee. Tekis mieli olla alasti vaan koko ajan, vaikka ei sekään varmasti auttaisi :)

Täällä keskustelu käy mukavan vilkkaana, itse olen vain aika laiskasti osallistunut. Jaksan lukea mitä tänne on tullu ja sen jälkeen väsähdän.

väsynyt uneksija85 ja vilkas papu 21+2

*muok* Mulla myöskin silmiä särkee ja huono -/oksettava olo, kuten mama-84:llä. Ärsyttävää :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
MÄ KUOLEN TÄHÄN VÄSYMYKSEEN!!!!!!!!! Onks muita jotka vois vaan nukkuu ja nukkuu ja nukkuuuuuuu?????? :headwall: Mut ei se oikeen onnistu, ku toi poitsu ei oikee tykkää, jos äiti on koko ajan unten mailla...

Jee huomenna oiski sit taas neuvola, ja vihdoin ne kelan paperit täytettäväks! Saas nähä kuinka paljon on tullu painoo lisää, ku outo himo iskeny suklaaseen, vaikken muuten kyl siitä nii välitä!

mama ja kääpiäinen 24+1
mulla on kans väsymystä mutta eilisen neuvolakäynnin yhteydessä mitattiin hb ja se oli kyl 135! eli mitä lie :whistle:

paniikissa siihen neuvolan vaa´alle sitten nousin eilen, olin NIIN VARMA että kiloja on tullut kuukaudessa ja MONTA, mutta silmiäni en voinut uskoa - kuukaudessa oli tullut vain 400g!! oma hämmästys oli suuri, ehkä ne grammat on vaan kertyneet niihin paikkoihin joihin viimesimmin niitä olisin halunnut :LOL: muutoin kaikki oli hyvin ja pieni bebis antoi sydänäänikseen 140-155 :heart: kirjotinkin aiemmin että se neuvolantäti ei ole se mukavin, mutta nytpä olikin harjoittelija paikalla joka oli tosi innoissaan kun Puru alkoi potkimaan siinä sydänääniä kuunnellessa.

Vähän valitusta: VIHAAN TYÖKKÄRIÄ ja VIHAAN KELAA. Äitiysrahapaperit sun muut sain tosin vietyä eilen kelaan ihan kivuttomasti, mutta työttömyyskorvauksien perään saa kysellä koko ajan..on jotain "ongelmia" kun olen 1,5 vuotta ollut matkaoppaana ulkomailla, ja kaikki päätöksenteot vaan venyy ja venyy ja kaikki virkailijat "tietää" asiat erilailla. :kieh:

siivosin eilen tämänpäiväisiä vieraita varten ja vaikka toi mun imuroiminen ei niin kiivastahtista ollutkaan niin sain pari pikkusta supparia aikaan. nyt koitan rauhoittaa tahtia ja hermoilua virastojen suhteen ja päätänä voida vain hyvin =) ..ja lähteä kävelemään keskustaa kohti - IHANA ILMA!!

kertokaahan - onko teidän muisti huonontunut raskauden aikana? meikäläisellä ei ole käytännössä enää mitään muistia..kaiken saa kirjoittaa ylös tai ei ole toivoakaan että mä ilmestyn sovittuun tapaamiseen :LOL:
 
kerttuneiti: mulla on ainaki muisti huonontunu ja muutenki must on tullu ihmeen hajamielinen. Ja autolla ajoa välttelen, ku en pysty lainkaa keskittyy siihen... hauskin kommellus mitä liikentees oon touhunu, ni yhtenä päivänä joka ikises hidastees vilkutin aina johkin suuntaan.... ei hajuakaan et miks, se vaa tuli jostai... :LOL: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä