Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Mulla on nyt muutaman tunnin ollut maha ja alaselkä tosi kipeinä :'(
Sängyssä saa maata koko ajan ... kohta jos ottaisi pari särkylääkettä ja kävisi
lämpöisessä suihkussa !! :/ Huomenna mentävä taas lekuriin jos ei ala helpottamaan !!
Ja vielä sekin että jos nyt tulee jotain ongelmia tässä raskaudessa niin hyvästi vaan
Suomeen tulo :'( :'( :'( :'(
En ala mitään ihan oikeesti :headwall: :'( :headwall:

Bebes & Salamatkustaja 23+1 :heart: :ashamed:
 
Morgon!

Eilen oli se rakenneultra :heart: Siellä oli erittäin vilkas kakara jolla oli kaikki ok, jopa virtsarakko täyttyi tutkimuksen aikana. Kaveri on perätilassa ja sukupuolesta sen verran että ei näkynyt "kasseja"

Eilinen lääkäri sen sijaan meni päin persettä, mulla on ollut 2 viikkoa kamala flunssa ja joka aamu kurkku ja korvat kipeät. En saanut siihen mitään lääkettä käski vielä kestää vähän aikaa.
Korkeisiin verenpaineisiin tuli diagnoosiksi verenpainetauti ja siitä ei kuitenkaan sen enempää kertonut mutta lääkitystä ei aloiteta. Sairaslomalle ei ole perustetta, vaikka supistelee, kohtu ei kestä kovia supistuksia on se repeämisen vaara edelleen. Sekä paineet on 150/106.


Ärsyttää

B)
 
Jossain vaiheessa teillä ollut iästä puhetta. Mä olen 33v ja esikoista odotan. Ett onkohan täällä muita yli 30v ensiodottajia? Aikoinaan parikymppisenä naimisiin mentyäni haaveilin tekeväni lapset nuorena. Kaks keskenmenoa saatiin aikaseksi ja kolmatta en olis enää kestäny. Sit tuli ero ja nyt vihdoin ja viimein uus uskallus uuden miehen kaa ja lapsi tulossa. Unelmaa! =)
 
Vivid
Roona82 Onnittelut kihloista :heart:

Mies laittoi aamulla viestiä, että meiän turvakaukalo on saapunut matkahuoltoon, jipii =) Illalla pääsee sit tutkailemaan sitä.

Nyt pitää alkaa valmistautuun töihin lähtöön. 32 työpäivää jäljellä!!

Vivid ja Hippu 24+4
 
Roonalle onnittelut kihlautumisesta :flower:

Mistäs täälä nyt onkaan ollu puhetta... Vaunuista ainakin. Meillä on ne Emmaljungan Sport Edget, niinkuin aikaisemmin mainitsin. Niissä on heittoaisa ja ilmapyörät. Mun mielestä ilmapyörät on kevyemmät ja pehmeämmät työntää, kuin kennorenkaat. -01 vuodesta ilmapyörillä kulkenut ja hyväksi todennut. Meillä on tarvinnut pumpata 2 kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä kun lämpötila muuttuu radikaalisti.

Kävin perjantaina pitkästä aikaa kunnon vaunulenkillä ja nivustaipeessa alkoi loppumatkasta tuntua kramppia. Kotiin pääsin ja särky alkoi olla aika kovaa, ei Panadol auttanut. En pystynyt siirtää jalkaa eteenpäin eikä sivulle. Koko yön jomotti ja särki eikä se kipu ollut aamulla yhtään helpottanut |O Sunnuntaina vasta kävely onnistui kunnolla. Pitää ottaa vähän rennommin :ashamed:

Mulla on maha alkanut kasvaa oikein urakalla :/ Painoa tulee kilo viikossa vaikka mitä tekisin!!! Ei mulla ennen tällästä oo ollut. Mitta oli perjantaina 92cm jos oikein muistan. Olen 168,5cm pitkä, ja hoikka ennen raskautta :whistle: Saakohan odotusaikana yrittää pudottaa painoa? Tuntuu, että maha kasvaa vanhasta tottumuksesta ja on ylempänä kuin kuuluisi :/ Tahtoo löysät pois päältä :saint: (niitä ei siis ollut ennen raskautta)

Hiukka pienet on mun päänvaivat :xmas:

Mua vaivaa myös, kun en tiedä vauvan sukupuolta. Haluaisin osata yhdistää nuo ihanat, voimistuneet potkut sukupuoleen. Kun on ennestään jo niin monta lasta, jotenkin ajattelee mielessään sitä jo valmiina vauvana, mutta jokin olennainen puuttuu. Ymmärtääköhän kukaan, mitä mä yritän sanoa :LOL: Älkää pitäkö mua ihan toivottomana... :saint:

MillionNights ja vaavi 21+5
 
Onko muilla muuten kipuja pakaroissa, tai pakaroiden alaosassa ja reisien takana?? Musta tuntuu et järki lähtee noiden kipujen vuoksi, neuvolassa sanoivat et johtuu selkäviasta minkä olen nuorena hevosten kanssa saanut, eli alaselkäkin reistaa aina, raskaana olles viel enemmän. Joogaaminen auttaa hiukkasen tai pilates ja muutenkin venyttely, mutta toi koko aikainen takareisissä tuntuva paineen ja kivistyksen tunne on niin raivostuttavaa!!! En tiä, oiskohan tukisukista tai sukkahousuista apua.

 
Ei mene kivut täällä ohi :'(
Iltapäivällä lääkärille meno !
Toivottavasti kaikki ok ! Eikä ole supistuksia !
Vauva kumminkin liikkuu mahassa hyvin :)
Silti pelottaa ! Vieras maa, vieras kieli ja sitten se jos en pääse
lentämään täältä pois !!!

Niin ja tänään piti olla iloinen ja mukava päivä !!
Mun kulta poika täyttää tänään 4 vuotta :heart:
Mutta taitaa tämän äidin aika mennä lääkärissä :'( :/ :| :ashamed:
 
Rakenneultrassa käyty ja kaikki hienosti.. =)
ERITTÄIN vilkas liikkeinen nuoriMIES siellä mammalle heilutteli!!! :heart:

Eli isoveikan toive toteutui ja meille tulossa toinen poika. Ihanaa.

Kun tuolla Lohjalla on tuo 4D mahdollisuuskin, niin saatiin pari hienoa kasvokuvaa albumiin.
Muuttui vauveli todellisemmaksi myös tuolle ukolle... ;)

Jaksamista kaikille ja pirteää kesän odotusta!!

Ryyni 20+2
 
Nonni lääkärissä taas käyty ja kahdella viikolla jatkettii saikkua... tää iskias ei taida lähtee koskaan!!!! No parin viikon pääst alkaaki sit jo kesäloma, ellei seki vaihdu viel saikuks!!!!

Nii joo ja tänää poksuu taas viikotki! :D

mama ja kääpiäinen 24+0
 
bebes jospas kaikki kuiten hyvin ja hyvä ainakin jos ei supistele ja jos pikkuinen masuasukki liikkuu kovasti. =)

Mä tulin just neuvolasta, kaikki ok muuten mut hb oli tippunu 89, joten taitaa alkaa rautakuuri. Selittipäs tuokin sitten miksi niin kauhee väsymys aina päällä vaiks kui nukkuisi.
 
Jahhas, tää on just tätä... Eilen tosiaan koko illan ravasin pissalla, ja oli ihan sellanen olo että on se VTI taas. Nyt ei sit mitään. Alapääkin tuntuu ihan "normaalilta" :LOL: Suppareita ei oo tullu tänään. Ja kysymys: Voiko se pissalla juoksu ja alapään puutuminen johtua suppareista??? Näin kun ensi kertaa matkassa ollaan, niin nää kaikki on ihan uutta mulle! Supparit on ollu ihan lyhyitä ja kivuttomia, joten en oo liikoja huolestunu... Tottakai ne tuntuu aika ärsyttävälle, mut vissiin ihan normaalia että niitä tulee tässä silloin tällöin?!

Bebes: Toivon mukaan ei sulla mitään vakavaa ainakaan vauvalla ole, jos ei oo ees suppareita ja hän liikkuu siellä ahkeraan? :) Mulla kun oli silloin se vti, niin just makasin vaan sängyssä koko päivän kun sattui mahaan ja alaselkään. Sit tajusin netistä lukiessani että raskaana ollessa se tulehdus saattaa oirehtia just noin, eikä tuntua virtsateissä ollenkaan! Päivystyksen kautta jouduin äippäpolille ja siel katto et kaik ok vauvalla, ja sain viikon äksy-antibioottikuurin, sillä lähti. Heti ekana päivänä jo kivut helpotti!

ElämänIlo3 puhui pakara-ja reisikivuista? Mulla oli silloin niitä just, kun oli noita selkävaivoja. Töissä niitä tuli kun istuen tein duunia 8h putkeen. Ilmeisesti alaselässä jotkut hermot painoivat ja kipu säteili pakaroihin ja reisiin. Ihan kuin joku olis puukon iskeny alaselkään ja vetäny sitte siitä reittä pitkin alas? Nyt "onneksi" on työt loppu ja selkäkin rauhoittunut. Tosin yritän olla imuroimatta, tiskikonetta täyttämättä ym koti töitä tekemättä missä joutuu pitkään oleen kumarassa. Sitten alkaa jumiin heti!

Jahhas, heräsin tossa klo 13, joten pitäsköhän syödä aamiaista ja yrittää järkätä kämppää? Mä oon nyt varmaan viikon nukkunu tosi huonosti, joko en saa illalla unta ja pyörin puol yötä sängyssä - tai sitten nukahdan hyvin, mut niinku tänään: heräsin klo 4 ja pyörin sitten 8 asti hereillä! onneksi sentään vielä nukahdin kun mies lähti töihin.... Mutta eihän tää uni oo mistään kotosin! Eikä tässä oo mitään järkeä miksen sais unta!!! onneksi vklp pääsee ehkä taas mökille, jos ulkoilu ja saunominen olis hyvä unilääke. Ainakin viimeksi oli :)

Aurinkoa kaikille! B) :flower:

23+1
 
Roona: mä oon noist supisteluist kärsiny jo viikost 17 lähtien ja mulla ainaki pakottava tarve pääst vessaan pissalle, ku on supistanu tai kun supistaa! Ja usein supistuksen aikana mulla on paineen tunne alapääs... Että mun järjen mukaan kyl vois johtuu supistelust noi sun oireet!?
 
mä olen ens kuussa 25 ja mies on 42 :D yritettiin 7kk ennekun tämä poitsu ilmotti tulostaan :)
Äitienpäivänä sain punasen ruusun ja kortin :) kyllä mä pidän itseäni ihan äitenä jo vaikka masussa vasta onki :) Roona oikein paljon onnea kihlautumisen johdosta!! :heart:
 
Jeps... Eli niin kauan kun ei tuu kipee olo, pitää siis vaan kärvistellä noista pissavaivoista ym. Veikkaisin... Täytyy vaan muistaa neuvolassa mainita asiasta. Ja kyllä ne viimeksikin testasi "pitkällä tikulla" pissan, kun koneelta näki että ollut tulehdusta...

*****************************************************

Mainostan vielä vähän TAYS:laisille:
Hakekaa kerhoon, siellä treffikeskustelu kuumana!

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1400382,25#m15766261
 
minäkin soitin aamulla lääkäriajan ittelleni kun noi vihlomiset ja iskias? on vaivanneet muutaman päivän inhottavasti. Näin ensi alkuun tuli viikko sairaslomaa ja sain vielä sellaisen SI-vyön joka vedetään tosi tiukalle tuohon lantioluiden alapuolelle. Sen tarkoitus on puristaa lantiota "kasaan" ja näinollen helpottaa liitoskipuja ja muita särkyjä. Se vyö on vaan niiiiiiin tiukka että naurattaa kun melkoset jenkkakahvat tulee sen vyön yläpuolelle kun sen laittaa kiinni :LOL: . Kohdunsuu oli tiukasti kiinni joten sen suhteen ei ollut tapahtunut mitään.

Fysioterapeutti sanoi ettei missään nimessä saisi venytellä näitä kipeitä kohtia lisää koska se voi vaan lisätä noita kipuja. Pitää olla selkää rentouttavissa asennoissa ja levätä ja pitää vyötä.

Huomenna on sitten neuvolakäynti.....jännittää taas se painonnousu..... ja verenpaine.
Ihanaa kuulla taas pienen syke :heart:

sissi75 minäkin täytän loppuvuodesta 33, että yks yli 30 ainakin löytyy sun lisäksi =)

Naksos&Miina 23+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
minäkin soitin aamulla lääkäriajan ittelleni kun noi vihlomiset ja iskias? on vaivanneet muutaman päivän inhottavasti. Näin ensi alkuun tuli viikko sairaslomaa ja sain vielä sellaisen SI-vyön joka vedetään tosi tiukalle tuohon lantioluiden alapuolelle. Sen tarkoitus on puristaa lantiota "kasaan" ja näinollen helpottaa liitoskipuja ja muita särkyjä. Se vyö on vaan niiiiiiin tiukka että naurattaa kun melkoset jenkkakahvat tulee sen vyön yläpuolelle kun sen laittaa kiinni :LOL: . Kohdunsuu oli tiukasti kiinni joten sen suhteen ei ollut tapahtunut mitään.

Fysioterapeutti sanoi ettei missään nimessä saisi venytellä näitä kipeitä kohtia lisää koska se voi vaan lisätä noita kipuja. Pitää olla selkää rentouttavissa asennoissa ja levätä ja pitää vyötä.

Huomenna on sitten neuvolakäynti.....jännittää taas se painonnousu..... ja verenpaine.
Ihanaa kuulla taas pienen syke :heart:

sissi75 minäkin täytän loppuvuodesta 33, että yks yli 30 ainakin löytyy sun lisäksi =)

Naksos&Miina 23+5
Mul liitoskipuja ei oikeastaan tunnu ku joskus lenkillä olles, mut toi alaselkä ja reidet :headwall: :headwall: tosin, niihin saan ihte helpotusta venyttelyllä, muuten en pääse kunnolla seisomaan, enkä kävelemään.

Ja, älä sinä sitä painonnousua ressaa!! =) Anna kaikkien kilojen kukkia vaan. =) Ei vaan mä en jaksa miettiä sitä miten paljon painoa tulee. Nytkin oli tullu reilu 400g/vk. :LOL:
 
Hepsan piiiitkästä aikaa :wave:

En oo vähään aikaan tänne kerennyt, päivät menneet lasten kanssa touhuillessa, ja ollaan melkein asuttu tossa kotipihassa kun ollut niin nättejä ilmoja.

Tänään oli pitkästä aikaa neuvola, ja kaikki oli kunnossa. :) Tirppa tuntuu olevan aika vilkas tapaus, sydänääniä kuunnellessakin lähti koko aika karkuun, mutta saatiinhan ne sitten kuuluville. :) Jäin vaan vähän miettimään kun nuo sykkeet oli korkeimmillaan 134, että onkohan ne ihan hyvät. Ei tuo neuvolantäti ainakaan mitään sanonut ettei olis. Muistelisin vaan että noilla tytöillä oli sykkeet jossain 150-170 (tosin myöhäsemmässä vaiheessa).

Onko kellään jotain siitepölyallergiaa? Itse neuvolasta tänään kyselin että voiko jotain allergiallääkettä käyttää, ni sanoi että zyrtec ja muut vastaavat olis semmosia mitkä kävis. Mutta sitten apteekissa täti taas alkoi papattamaan ettei niitä voi raskaana ollessa käyttää, ja ihmetteli miten ne neuvolassa niihin opastaa. Ostin sitten jotain Nasalezea, mikä sitten maksoikin melkein 20 euroa semmoi pien putkilo. Toivottavasti tuo edes auttais, inhottavaa kun koko aika saa olla aivastelemassa ja nenä vuotaa. :/

Pituudesta teillä oli vissiin ollut puhetta. Oonkohan mie tän pinon pätkin, pituutta (tai siis lyhyyttä ;) ) löytyy huimat 154cm. :D
Hyvin tuo mahakin jo erottuu, tuntuu että on isompi mitä edellisisssä raskauksissa näillä viikoilla. Saa nähdä miten iso siitä kaiken kaikkiaan tulee. Sf-mitta oli 19 joten pikkasen keskikäyrän yläpuolella. :)

Nyt täytys varmaan alkaa siivoilemaan, kerrankin saa siivotai ihan rauhassa kun lapset on mummillaan. Tosin mies tulee reilun puolen tunnin päästä kotiin, mutta kerkeehän tässä jotain tekemään. :)

Hikkis&Tirppa 22 tasan :)
 
Ihanaa, saan vaunut tänään!! Me päädyttiin Brion Happy-yhdistelmiin erillisellä kopalla ja ratasosalla.. Menee koko ilta niitä ihaillessa.. Heitto- ja teleskooppiaisalliset menopelit ovat. Ne ovatkin oikeastaan ensimmäinen hankinta, mitä on tälle tulokkaalle tehty. Yhtäkään vaatetta en ole vielä ostanut.. Taidan odottaa ensi tiistain rakenneultraa ja tehdä sitten vaatehankintoja, jos vaikka saisi tulokkaan sukupuolen tietää.. Otan vauvan isoveljet mukaan ultraan, että tulee asia heillekkin todellisemmaksi =)

bebes, toivottavasti sulla kaikki kunnossa, pidän peukkuja!

Mulla alaselkäkivut ja alavatsavihlonnat on aika lailla helpottaneet, kun aloin pitää töissä tukivyötä vatsalla.. Joku muukin täällä puhui aikaisemmin hankkineensa sellaisen.. Taisi olla Roona, jolle myös onnittelut kihlauksen johdosta =) :flower:

ElämänIlo3, mulla ei varsinaisia kipuja pakaroissa tai reisissä ole, mutta sellasta kummallista puutumisen tunnetta on.. Se lähtee pakaran keskeltä ja tuntuu samalla puolella lonkassa ja ihan pitkin jalkaa semmosena puudutuksena. Joskus herään öisinkin siihen, kun tuntuu että toinen jalka on "kummallinen". En oikein osaa selittää tunnetta. Kipua siinä ei ole. Jonkinasteiseksi iskiasvaivaksi olen sen itse "diagnosoinut", mutta kun tuo ei ainakaan vielä suuremmin vaivaa, en ole maininnut siitä neuvolassakaan..

Naksos ja sissi75, täällä myös yli kolmekymppinen odottaja. Mittariin täyttyy tällä viikolla 32v.! Nuoriahan me vielä ollaan ;)

Nyt loppurutistus töissä ja sitten ihailemaan (ja vähän lykkimään) vaunuja =)
Micade + ipana 19+4
 
J84
Vaunuista, me ostettiin tasan vuosi sitten Hobby Hallista ABC DESIGN PRAMY LUXE PING PONG yhdistelmävaunut ja eilen toistamiseen takapyörä irtosi kävelylenkin aikana...koko pyörän kiinnitys osa häipyi kuin pieru saharaan, siinä sit loppu matka kolmella pyörällä kaksin käsin aisasta kiinni pitäen, mukavata. Eka kerta oli tammikuun lopussa ja sain kahden viikon odottelun jälkeen maahantuojalta uuden pyörän. Kauppaa ei kuulemma voi purkaa ennen kuin vaunut ovat olleet 3-4 kertaa takuun alaisena, sen jälkeen sitä ruvetaan vasta harkitsemaan. Haistakaa pitkä p***a koko ABC ja HobbyHall...heti, kun uusi pyörä tulee aion hankkiutua eroon noista vaunuista.

Saiskohan niistä vielä jonkun vajaa 250?, kun ite maksoin niistä 299?, niissä, kun on se koppa osa täysin käyttämätön ja muutenkin ovat siistissä kunnossa, ainut on siis noi pyörät jotka vittuilee :kieh: Jos en pahemmin käyttäisi vaunuja niin jättäisin ne itselleni, mutta joka päivä nillä on tullut kurvailtua monia kilsoja ja vaadin, että ne myös kestää käytön. Oonkin nyt katsellu noita Oran yhdistelmä vaunuja, Saagaa ja Jovi Airia, jomman kumman käyn ostamassa tai no jos nyt vaikka koeajais kaikki läpikotaisin ja päättää sitten vasta, mutta kunhan ne on suomalaiset :)

J84 ja Veeti 20+4
 
heissan! eilen oli sit se kauan odotettu rakenneultra!
kaikki oli niin kuin pitikin, sydän ja aivot oli rakentunut niin kun pitääkin, ja vaavin koko vastasi täysin viikkoja!
brutus liikkui koko ajan ja heilutteli meille! =)

jäi vaan hiertämään muutamat asiat, kun meinaan kyselin sukupuolta niin kätilö oli sen asian suhteen tosi tyly!
ensin meinas , että aivan kun hän olisi pippelin nähnyt, mut ei ollut sittenkään varma, eli meillä sukupuoli arvoitus!
mut pääasia et brutus kunnossa!

fiksu ja brutus 20+5
 
hikkapossu mä soitin äippäpolille ennen rakenneultraa juuri allergialääkkeiden takia ja sanoivat että zyrteciä saa ihan vapaasti hakea ja sitten kun ultrassa pyysin reseptin, niin lääkäri sanoi että kaikkia antihistamiinia sisältäviä allergialääkkeitä saa käyttää (ei suositella kun ei ole kunnolla testattu raskausaikana, mutta saa käyttää) ja kirjotti mulle reseptin Cetirizin nimisiin ellergialääkkeisiin :) mikä oli suuri helpotus! mä teen ihan kuolemaa koko kesän kun olen allerginen kaikille heinille ja puille, tuo 100kpl paketti makso vajaan 4euroa mikä on siis mukavan halpakin vielä verrattuna zyrteciin! Mulla oli ennestään kyllä jo ressu lääkkeisiin (tietenkin!) mutta kun ne sisältää jotain muutakin kuulemma kuin antihistamiinia joten niitä en siis saanu syödä.

Viivi ja poitsu 21+3 :)
 
micade missäpäin taloa olet töissä?
olin kans talossa töissä, mut työt loppui sit tämän vuoden tammikuussa!

roona82 onnittelut teille kahdelle kihlautumisen johdosta!
näin muutes toissa yönä unta että tulit meille kylään, en muista sen kummemmin
unen tapahtumia, mutta muistan, että olit tummatukkainen ja todella pieni, ja
sievä nuori nainen! onko näin? jännä, että muistan kuitenkin minkänäköinen olit
mun unessa. :LOL:

pitäskö palstailla vähän vielä enemmän, kun kaksplus palstan kaveritkin tulee
uniin? :D

fiksu ja brutus 20+5
 
kyllä tuokin lääkäri ensin suositteli tippoja ja suihkeita, mutta koska mulla on niin pahat oireet eikä ne auta yhtään mitään niin ihan turvallisin mielin syön noita cetirizinejä :) kyllä mä luotan tuohon äitiyspoliklinikan lääkäriin kun sanoi että kaikkia antihistamiinia sisältäviä saa syödä :)
 

Yhteistyössä