Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Painosta: Mulla lähtöpaino oli 77kg (olen 175cm pitkä joten ihan norm. painonen olin) ja nyt kun puntarissa kävin ni näyttää 88,5kg eli 11,5kg lisää tullut... taidan siis pitää listan kärkeä ylivoimaisesti=) hih Mut eipä tuo haittaa tunnen itseni erittäin elinvoimaiseksi :p Raskausviikkoja tänään tasan 22.

 
Voisinpa vaikka vannoa että tämä raskaus on vieny muistikapasiteetista melkein puolet.... Kaikki asiat pitää laittaa ylös kalenteriin ja melkeinpä vielä muistilappu jääkaapin oveen että muistaa sitten katsoa sitä kalenteria :D
Olenki kaikki vapaa-ajan menot merkannut omaan työvuorolistaan että tulee katsottua.

O&O kiva masu sulla...kuin olis pallon nielaissut =)

Mulla ei ole onneksi väsy vaivannut, mutta nyt on ollu tosi useana päivänä pääkipeä.....tosi ärsyttävää :kieh: :kieh: ...sitte kun ei välttämättä ees panadol auta mittää. Johtunee tuosta selästä nyt sitten?!
Pitäs alkaa vähä imuroimaan tässä kun lapsukaiset on vielä hoidossa. Saa rauhassa touhuta ja sitte olla lasten kanssa kun ne kotiutuu. Monesti kun tahtoo olla niin että ei "jouda" olemaan niitten kans kunnolla kun on "niin paljon" kotihommia.

 
Hui kun on paljon tullut tekstiä!!!

Mäkin tota väsymystä oon valitellut jo viikkoja sitten... Edelleenkin on aika saamaton olo, ja tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi. Pitää vaan yrittää potkia itteään perseelle, että jaksais. Se ryhtyminen on kaikista vaikeinta. Sit kun pääsee liikenteeseen niin jaksaa huomattavasti helpommin. Ja nyt kun toinen viikko työttömänä pyörähtänyt käyntiin, niin kyllä sen huomaa, että energiataso ihan toista luokkaa kuin 8h työpäivän jälkeen! Mutta ehkä se pahin väsymys alkanu helpottaan...

Mulla on koko raskausaikana paino noussu varmaan 6-7 kiloo! :eek: Mut veikkaisin, että se on tota nestettä aika paljon mitä on kertynyt... Kun sormet ja nilkat turvottaa kokoajan... mutta on sitä läskiäkin tullut. Huomaa kun posket pyöristyny ja kaksoisleuka... YÖK! Toivottavasti pikkumies on ahne imeen tissiä ni kilot lähtis tippumaan sit synnytyksen jälkeen... Kyllä on paheinen olokin, kun tänäänki pakko oli mennä mäkkäriin syömään burgerit kun kävin Prismassa :ashamed: Aina kun miehen silmä välttää... Hyi mua - kamala morkkis!

Kävin tänään hiplaamassa pinnasänkyä, hoitopöytää ja niihin liittyvää sälää. Mennään varmaan tällä viikolla tilaamaan ne :D :heart: Pakko pistää ainakin makkarissa kaikki uusiks... siis järjestää. Eikä oo varma mahtuuko hoitopöytä siltikään järkevästi sinne :/ Sit tuleekin ongelma...

Tylsää on. Tulee pitkä ja yksinäinen kesä!
 
Esmeralda: pitää tuumailla, mulla on kaveri kylässä tän viikkoo, perjantaina lähtee, vois perjantaina iltapäivällä nähhä??

Painosta: mulla on tullu painoa varmaan 3-4 kiloo, ei päätä huimaavasti, toivon että ei tulis yhtä paljon kiloja ku esikon aikaan, sillon tuli 18 :D

Muistitsta: Mulla on myös muisti ihan hukassa :/ oli esikkoakin odottaessa. Tuntuu että en muista mistään mitään enkä millonkaan :D onneks en oo tyttöö viel minnekkään unohtanu :D kotoo lähtiessä on monet kerrat unohtunu kahvinkeitin päälle ja sellasta pientä :S

zeny 22+5
 
Eilen kirjoittelin kun oli kipeänä mahasta ja selästä :kieh:
Sitä kesti pari päivää ja se meni ohi ! Mutta oli todella kipeä !!
Ei oikein voinut tehdä mitään ! Peruutin lääkärinkin koska ei ole tuntunut enään mitään !!
Toivon vaan että kohtu kasvaa, vauva painoi, olin rasittanut selkääni / itseäni niin että selkä ja vatsa ärtyivät !!
Mulla on se pelko että jos suppareita alkaa tulemaan niin ei mitään toivoa että sitten
pääsen Suomeen synnyttämään :'( Tai tulemaan ollenkaan !
Ja riski mulla tähän on kun toinen raskaus oli supistelua ja poika sitten syntyikin vk 35 :|
Mutta toivon että kaikki menee hyvin ja pääsen tulemaan :D

Painoasiasta: Tässä raskaudessa multa tippunut paino 5kg. Ja sen huomaa kropastakin :p Kaikki raskausvaatteet mitä olen ennen pitänyt niin on nyt kaikki isoja ja roikkuu päällä :D
Yritän lihottaa itseäni mutta kun ei tule niin ei tule ?!
Ensimmäisestä raskaudesta mulle sitten tulikin kaikkien raskauksien edestä painoin raskauden alussa 70 kg ja synnytyksessä 110 kg !! :LOL: :LOL:
Elikkä hienot 40kg tuli painoa....
Joten toisaalta ihan hyvä että sitä painoa ei tule nyt :ashamed:
Silloin mulla epäiltiin raskaus ajan diapetesta ja se merkittiin mun papereihinkin ??
Vaikka mitään siihen viittaavaa ei ollut edes sokerirasitustestissä !!
Paino vaan nousi ! Ilman mitään kummempaa syytä ?

Väsymystä mulla on ollut jo jonkun aikaa tuntuu että ei millään jaksaisi aamulla nousta ylös ! |O Ja välillä päivällä silmät menee pakostakin kiinni... ei vaan jaksa olla hereillä !! :ashamed:

Miten muuten on ! Paljonko on suositeltu määrä juoda vuorokaudessa ?
Eilen kävin miettimään että juonkohan minä tarpeeksi ?
Sitten tein päätöksen että joka kerta kun menen keittiöön niin pakko juotan itselleni
lasillisen vettä !! :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 23+3 :heart: <---- toivon mukaan muistin oikein :LOL:
 
Heissu:
älä huoli! Täällä noussut kanssa painoa yli 10kg...en musita nyt tarkasti mut tarpeeksi kuitenkin!
mut nou hätä, kyl ne viimeksikin kaikki pois lähti! Mähän syön jos nälkä on ja jotain tekee mieli!

Zeny: Se pe ei varmaan käy. Kun meen tekee tukka töitä iltapäivään asti ja Veera lähtee sitten isälleen viikonlopuksi..mut katotaan sitten vaikka ensi viikolla!

esmeralda- + ötökkä 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Eilen kirjoittelin kun oli kipeänä mahasta ja selästä :kieh:
Sitä kesti pari päivää ja se meni ohi ! Mutta oli todella kipeä !!
Ei oikein voinut tehdä mitään ! Peruutin lääkärinkin koska ei ole tuntunut enään mitään !!
Toivon vaan että kohtu kasvaa, vauva painoi, olin rasittanut selkääni / itseäni niin että selkä ja vatsa ärtyivät !!
Mulla on se pelko että jos suppareita alkaa tulemaan niin ei mitään toivoa että sitten
pääsen Suomeen synnyttämään :'( Tai tulemaan ollenkaan !
Ja riski mulla tähän on kun toinen raskaus oli supistelua ja poika sitten syntyikin vk 35 :|
Mutta toivon että kaikki menee hyvin ja pääsen tulemaan :D

Painoasiasta: Tässä raskaudessa multa tippunut paino 5kg. Ja sen huomaa kropastakin :p Kaikki raskausvaatteet mitä olen ennen pitänyt niin on nyt kaikki isoja ja roikkuu päällä :D
Yritän lihottaa itseäni mutta kun ei tule niin ei tule ?!
Ensimmäisestä raskaudesta mulle sitten tulikin kaikkien raskauksien edestä painoin raskauden alussa 70 kg ja synnytyksessä 110 kg !! :LOL: :LOL:
Elikkä hienot 40kg tuli painoa....
Joten toisaalta ihan hyvä että sitä painoa ei tule nyt :ashamed:
Silloin mulla epäiltiin raskaus ajan diapetesta ja se merkittiin mun papereihinkin ??
Vaikka mitään siihen viittaavaa ei ollut edes sokerirasitustestissä !!
Paino vaan nousi ! Ilman mitään kummempaa syytä ?

Väsymystä mulla on ollut jo jonkun aikaa tuntuu että ei millään jaksaisi aamulla nousta ylös ! |O Ja välillä päivällä silmät menee pakostakin kiinni... ei vaan jaksa olla hereillä !! :ashamed:

Miten muuten on ! Paljonko on suositeltu määrä juoda vuorokaudessa ?
Eilen kävin miettimään että juonkohan minä tarpeeksi ?
Sitten tein päätöksen että joka kerta kun menen keittiöön niin pakko juotan itselleni
lasillisen vettä !! :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 23+3 :heart: <---- toivon mukaan muistin oikein :LOL:
Jossain lukee että 2 litraa päivässä tulisi juoda vettä ja muuta nestettä, tekee mulle tiukkaa juodan niinki paljon :/ mutta nestettähän saa myös hedelmistä ja ruuasta. Pää asia on kuitenki se että juo riittävästi eikä kuihdu käsiin :)! otat vaikka Kannuun vettä ja yrität juoda sen päivän aikana sillon tällöin hörppien :).
Kesällä ainaki kannattaa mein kaikkien mammojen huolehtii nesteistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
Heissu:
älä huoli! Täällä noussut kanssa painoa yli 10kg...en musita nyt tarkasti mut tarpeeksi kuitenkin!
mut nou hätä, kyl ne viimeksikin kaikki pois lähti! Mähän syön jos nälkä on ja jotain tekee mieli!

Zeny: Se pe ei varmaan käy. Kun meen tekee tukka töitä iltapäivään asti ja Veera lähtee sitten isälleen viikonlopuksi..mut katotaan sitten vaikka ensi viikolla!

esmeralda- + ötökkä 24+2
Se passaa!!!
 
moikka,

Kylläpä te jaksatte kirjoitella. Parin päivän aikana taas tullut hurja määrä tekstiä =)

Väsymyksestä: Mulla oli alkuraskaudesta tosi väynyt olo, mutta nyttemmin se on helpottanut. Teen kaksivuorotyötä ja huomaan eritoten olevani väsynyt jos mulla on ilta-aamu vuoroja. Olenkin pyytänyt ettei mulle laitettaisi montaakaan tällaista vuoroa kolmeen viikkoon. Mulla on aina ollut tosi hyvä hb ja nytkin luulen et se huitelee tuolla 140.

puntaria mä en onneksi omista joten jää arvoitukseksi paljonko kiloja on tullut kuukauden aikana. yritän kuitenkin ulkoilla mahdollisimman paljon ja nyt on ihanaa kun tulee lämpimät kelit niin on mukavampi käydä kävelemässäkin. vettä yritän juoda mahdollisimman paljon päivän aikana, mutta kyl se tuppaa vaan unohtuu. töissä ei ennätä juoda ja kotona ei vaan muista.

vaunuista olen miettinyt et ostaisin nuo Oraksen jovit. kävin niitä katsomassa tehtaanmyymälässä noormarkussa, kun ole sieltäkotoisin. minua miellytti nuo savukvartsin väriset vaunut, jotka muuten näyttävät luonnonvalossa ihan eri värisiltä ku netissä.

viime yönä oli möykyllä sitten melkoinen meno. koko yön se potki mun ylävatsaa ja loppujen lopuksi piti ottaa ihan rennietä, jotta helpotti. en nukkunut silmäystäkään viime yönä sen verran kova meno neidillä oli. isäntä vaan pyysi nukkumaan, mutta eihän sitä nyt pysty nukkumaan ku toinen potkii. no onhan se ihan ihanaa et hän ilmoittaa olemassaolostaan, mutta yöksi voisi hiukan rauhoittua :heart:

alaselkä hiukan kipeä ja liitoskipuja ollut taas jonkin verran. tuntuu et selkä on entistä kankeampi ja jalat ei nouse ihan niin hyvin kuin ennen, tän huomasin tänään ku kävelin portaita ylös työpaikalla :LOL:

joo muisti kans tuppaa välillä pettävän ja kaikki tosiaan pitää kirjoittaa ylös.

ensi maanantaina 4d ultraan ja keskiiikkona neuvola. ei jaksa enää odottaa kumpaakaan.
mites hei mulla on tuo kela lappujen ja lippujen täyttö tuolloin keskiviikkona. mulla on tulot muuttunut sen verran et mä ilmoitan ne puolen vuoden tulot niihin papereihin. mistä senkin nyt sitten tässä vaiheessa tietää?? onko kokemuksia moisesta? neuvokaa hölmöä.

No joo kyllähän tätä tässsä nyt taas tuli

Jooseppi & Möykky 23+0
 
Musta on ainakin tullut niin hajamielinen,että ei oo ees tosi... Välil kyl oikein töissäkin hävettää.

Huomena sitten uudestaan sinne 4d ultraan,toivottavasti tuo pikkarainen tuolla masussa olisi nyt sitten vaihtanut vähän asentoa...

Virttis 21+3
 
Täällä on juteltu painoasioista. Mulla on nyt painoo tullut raskauden alusta noin 2,5kg. Ei haittaa yhtään vaikkei tulis enää yhtään kun ylipainoo on enmmän kuin laki sallii. Toivottavasti Ötzkin kanssa sitten imetys onnistuu hieman paremmin kuin isosiskonsa kanssa niin että sais tuota vararavintovarastoa edes hieman tyhjennettyä. Tosin nyt tuntuu että tuo painonhallinta- ja liikkumismotivaatio on muutenkin löytymässä tässä kunhan Ötzki syntyy. Ei meinaan oo yhtään kivaa olla iso ja lihava. :D

Jooseppi: Jos ilmoittaa ne äitiyslomaa edeltävän 6kk:n tulot Kelaan niin jos nyt en ihan väärin käsittänyt niin ne tekee vertailun ja maksavat paremman mukaan sen päivärahan. Just kävin meinaan itse eilen Kelassa viemässä nuo samat paperit ja siinä tuli sitten puhetta ko asiasta.

Olkkis ja Ötzki Masupalleroinen 23+3
 
Vivid
Täällä painoa on tullut noin 5 kg normaalipainoon verraten. Yhteensä ehkä noussut sen 6kg, mutta mun paino ei ollut vielä ehtinyt nousta normaalitasolle sen umpparileikkauksen jälkeen, kun alettiin jo mittailla raskausmittoja. Turvotusta on kyllä havaittu täälläkin, nilkoissa on aina ihanat rannut iltaisin ja kesäkengät ei tunnu menevän jalkaa.. Muuten kyllä tuntuu, että ylimäärästä ei oo oikein kertynyt, mitä nyt tohon mahan kohdalle on muodostunut pieni pallukka :p

Mä tein tänään syntiä :kieh: Vaikka kirjottelekin täällä, tilasin silti Vauva-lehden KaksPlussan sijaan... Tuli vaan postissa sellanen 12kk 33? tarjous, niin oli pakko tarttua siihen. Onhan se kiva tilata tollasta lehtee, kun ei sitä ikinä muuten tulis tilattua.

Testattiin tänään Brio Primo meiän autoon. Vaikutti oikein hyvältä =) On se kyllä niin sulonen ja siro kaukalo. Mieskin on aivan täpinöissään... taitaa johtua siitä, että se liittyy jotenkin autoihin, hahhaa!

Vivid ja Hippu 24+5
 
Ei tainnutkaan olla vatsatautia, kun nyt on jo ihan ok olo :) Toivottavasti en hankkinu itelleni listeriaa kun tuli epähuomiossa äitienpäiväkahveillä syötyä ihan ministi creme bonjouria.. Tosi vähän ehti mennä kitusiin, mut niellä kerkesin ennenkö tajusin :D No eiköhän se listeria oo loppupeleissä melko harvinainen juttu.. :saint:

Potkuja satelee.. tytsy on kova liikkumaan muuten paitsi ultrissa! Jännittääköhän sitä samalla ku minuu? :LOL: Oikeesti, tyttö on liikkunut joka ultrassa melko vähän ja sit se takoo mua tuhat kertaa kotosalla.. outo tyyppi! Mut ihana :heart:
 
Vivid: Mä oon sitä mieltä että vauva-lehti on tuhat kertaa parempi ku kaksplussan-lehti, vaik täällä palstailenki :whistle: :ashamed: Siinä on paljo enemmän sellasia haastatteluita ja erilaista perheistä kertovia juttuja, kun taas kaksplussassa on hirveesti sellasia tietojuttuja. Mut makuasioitahan nuo on, ite oon tilannu vauva-lehteä varmaan kohta 3vuotta enkä raski lopettaa tilausta :)

Painosta: Mulla ei oo vielä tullu alkupainoon nähden ku 1,5kg (siis viime neuvolassa punnittu),mut luulenpa et taas on tullu kiloja lisää ku oon vähä herkutellu... :kieh: tuntuu et joku ihmeen makeanhimo iskeny,koko ajan pitäs jotai syyä.. oon sitte koittanu ostaa hedelmiä ja syyä niitä sillon ku makeaa tekee mieli! Parempi ku ei osta kaappeihin mitää herkkuja tai ne tulee kyllä syötyä.. :whistle: Maha kyllä on kasvanu hirveästi, mut onneks ei vielä paino hirveitä noussu..se kyllä ehtii nousta vielä ihan tarpeeksi..

Meilläki vauveli liikkuu ahkerasti massussa, nii ihanan tuntusia nuo potkut ja liikkeet, ku ei vielä satu mihinkää :heart:

Väsymyksestä: Mullaki on tullu taas kamala väsymys päälle. Joka päivä on pakko nukkua lasten kans päikkärit, muuten ei tuu mitää!! Varmaan hemoglobiiniki laskenu, saas nähä pitääkö kohta alottaa raudan syönti. Nuorimmainen vielä herättelee ihan kiitettävän aikasi, tänäki aamuna heräs klo 5.30, että ihan kivasti väsyttäs vielä siihen aikaan... :kieh: Noh, onneks sit saa sen ajoissa nukkumaanki ni on vähän omaa aikaa..tai no, omaa ja omaa, yhteistä aikaa tuon 2-veen kanssa, ainaki nyt ku mies on työreissulla.. :whistle:

Anrika & Tepi 20+5
 
Huomenta! Päivitin kuvan profiiliin. Eilen otettu 23+0.. painoa mulla on tullut pikkusen päälle 3kg koko aikana (viikko sit neuvolassa mitattu. Turvotusta nilkkoissa työpäivän jälkeen, nyt oon yrittäny litkii vettä enemmän päivän aikana.. nyt töihin, iloista päivää :wave:
 
Huomenta.

Mulle on tullu joku aika sitten vauva lehti vuoden verran, sen jälkeen mulle on alkanu tulee Meidän perhe lehti ja tulee edelleeen, nyt tulee sen lisäks 2+. :) kaikki lhedet on musta luettavia, mutta toi meidän perhe lehti on suunnattuu hiukka vanhempi lapsiseen perheeseen, ei oo ollu 2 v muksuista juttua pitkilleen. Minä oon nuita lehtiä tilannu yleensä sillon ku o hyvä trjous. kallista on muuten.
 
Mulle tuli kanssa aikaisemmin vauva lehti ja kaksplus samaan aikaan :whistle:
Ne oli vaan molemmat pakko tilata ?? Taisi olla molemmista tarjous samaan aikaan :p
Mutta täällä tykätään kanssa :D

Bebes & Masuasukki 23+4 :heart:
 
Rekkumaaria siulla taitaa olla tosi timmissä kunnossa vatsalihakset kun nyt alkaa vasta pikkasen pyöristyä tuo sun masu. Oletko joku aerobickaaja tai vastaava? :D ...Olispa ittelläkin samanlainen nii olis eri ihana hommailla kaikkea :heart:

Lehdistä juttelitte.... mä en tilaa ainoatakaan lehteä tällä hetkellä... Mut ostan kyllä kaupasta jos huomaan että on tarjouksessa. Yleensä sen hinnan perusteella valitsen minkä lehden otan, muta jos vaikka 2+ ja vauva-lehti on samanhintaiset, valitsen sen jossa on itseä ajatellen ajankohtaisimmat jutut.

Ja tänään taas paukkuu yks viikko :heart:

Naksos&Miina 24+0
 
Rekkumaaria ootko miten pitkä? Mun masu on samaa kokoluokkaa kuin sulla ja painoa on tullut tähän mennessä vähän reilu 2kg. Sf-mitat sun muut on kuitenkin ihan ok, eli ilmeisesti mulla on sitten vaan tilaa lantiossa kohdulle kasvaa sekä syvyys-, että pituussuunnassa. Ja ehkä ne vatsalihaksetki sitten pitää sen masun jotenkin kurissa, kun kuitenkin liikunta on suuri osa mun elämää ja lihaksiston pitäis olla ainakin suht hyvässä kunnossa... Mutta ei oo tosiaan masu ollut vielä missään tilanteessa edessä, että sitä odotellessa. :)

Tänään mennään uudelle vaunukierrokselle! Tällä hetkellä mua viehättää eniten Crescent Divat. Onko kukaan hommannut noita tai kuullut kokemuksia? Mies taas tykkää Gessleinin F6 (?)-mallista.

Rosehip ja höpö 23+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Rekkumaaria siulla taitaa olla tosi timmissä kunnossa vatsalihakset kun nyt alkaa vasta pikkasen pyöristyä tuo sun masu. Oletko joku aerobickaaja tai vastaava? :D ...Olispa ittelläkin samanlainen nii olis eri ihana hommailla kaikkea :heart:

Lehdistä juttelitte.... mä en tilaa ainoatakaan lehteä tällä hetkellä... Mut ostan kyllä kaupasta jos huomaan että on tarjouksessa. Yleensä sen hinnan perusteella valitsen minkä lehden otan, muta jos vaikka 2+ ja vauva-lehti on samanhintaiset, valitsen sen jossa on itseä ajatellen ajankohtaisimmat jutut.

Ja tänään taas paukkuu yks viikko :heart:

Naksos&Miina 24+0
Arg, jos ois toi masun kasvu verrattavis vattalihaksiin niin mul ei kyl kans pitäs olla tota palloa tos edessä. :LOL: :LOL: Ennen tätä vattikset kyl oli ja näkyi ilman jännittelyitäkin mut niin se vain pötsi pulpahti esiin tosi nopeeta. Mut mä kyl ihailen rekkumaarian vattaa, et miten voi jollai pysyy näinki pitkää noin piilossa. Mä ihte oisin innoissani ku voisin salailla pitkään. :LOL:

:LOL: aina mä hämmästelen yhtä paljon tota pientä ehkä pömppöä tos rekkumaarian masus. Uskomatonta!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
MÄ KUOLEN TÄHÄN VÄSYMYKSEEN!!!!!!!!! Onks muita jotka vois vaan nukkuu ja nukkuu ja nukkuuuuuuu?????? :headwall: Mut ei se oikeen onnistu, ku toi poitsu ei oikee tykkää, jos äiti on koko ajan unten mailla...

Jee huomenna oiski sit taas neuvola, ja vihdoin ne kelan paperit täytettäväks! Saas nähä kuinka paljon on tullu painoo lisää, ku outo himo iskeny suklaaseen, vaikken muuten kyl siitä nii välitä!

mama ja kääpiäinen 24+1
Mä olen kans tosi väsy aina ja päikkärit nukun joka päivä.. hohhoi.. taas haukottelen.. hemo oli ihan hyvä viimeks, ihan pikkasen vaan tipahtanu, saas nähä mikä se on sitten parin viikon päästä :)

Tosta äitiyspakkauksesta/rahasta.. Kun mä olen työtön ja siis soskusta saan aina myös rahaa ja kun aion ottaa avustuksen rahana niin tuleekohan siitä joku erityismaininta että kumman oon ottanu? Meinaan siis että jos pistän rahan meneen eri tilille kun soskun rahat ja sanon että olen pakkauksen ottanut niin pitäisköhän se todistaa jotenkin? Jos se meinaan menee sosku tilille se avustus raha niin tottakai se on sitten toimeentulotuest pois.. Joten kieroilen jos mahollista :LOL: Mutta onko..? Osaako joku sanoo miten se menee? =)

Viivi ja poitsu 21+5 :)
 

Yhteistyössä