Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

mulle muuten tulee kans kummatki kaksplus ja vauva-lehdet ja musta vauva on kyllä paljon parempi lehti noin kokonaisuutena aatellen.. ja suoraansanottuna vauvalehden tilaajalahja hoitolaukkukin oli paljon ihanampi musta kuin kaksplussan hoitolaukku :) :snotty: :D
 
Huomenta vaan!
Tänään pitäs sitten mennä varaileen, tai siis tilaan hoitopöytä ja pinnasänky :heart: ja varmaan tuo turvakaukalokin samaan syssyyn, GRACOn LOGICO S olis Lastentarvikkeessa ainaki nyt toukokuun ajan alennuksessa... Ja siis se jalustallinen malli. Netistä lueskeltiin eilen, että sen pitäs olla ihan ok kaukalo. Paras hinta-laatusuhteeltaan? Että kattoos ny sit!

Enpä taas nukkunu mitenkään järin hyvin. Heräsin klo 02:30 ja valvoin varmaan siihen asti kun mies heräili töihin. Nyt sit heräsin tossa 12 aikaan. Poitsu potkinu pitkin yötä, mutta ei se unettomuus kyllä siitä johdu...kyllä mä nykyään pystyn jo nukkumaankin kun se jää yksinään viihdyttään itteään hereille tonne masuun! :LOL: Tietäs vaan jonkun järkevän selityksen miks herää pirteenä keskellä yötä, eikä saa enää unta??? Raivostuttavaa.

Lehtiä en oo tilaillu, enkä varmaan tilaakaan... Kodin kuvalehti ja Valitut Palat... nii ja Aku Ankka tulee jo, ei tarvii yhtään enempää! :p

Nyt istuttamaan taimia parvekkeelle :) :flower: :wave:

Roona&Tahvo 23+3
 
Viivi: Eihän tuon äitiysavustuksen pitäs mihkään tt-rahoihin vaikuttaa!!!! Ihan dorkaa jos niin on! Kandee viel varmistaa sossusta! Mut siis... Aika touhuu jos ne sen tekee, et vähentäis toimeentulotuesta? En usko! Vaikka eipä nykyään noista ota selvää...
 
Viivi09:
Kelan myöntämään äitiysavustusta ei katsota tuloina! Juttelin asiasta Sossu tätini kanssa.
Koska sillä rahalla olisi tarkoitus sitten ostella kamaa vauvalle. Koska minäkin otan avustuksen rahana


esmeralda- + öttiäinen 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
Viivi09:
Kelan myöntämään äitiysavustusta ei katsota tuloina! Juttelin asiasta Sossu tätini kanssa.
Koska sillä rahalla olisi tarkoitus sitten ostella kamaa vauvalle. Koska minäkin otan avustuksen rahana


esmeralda- + öttiäinen 24+3
Njaa.. no se olisi hyvä jos ei katota tuloina.. tarttee varmaa kysästä meidän soskuntädiltä sitä vie.. täällä kyllä ollaan hirveen tiukkia kaikesta että.. 20? on se raja, jos sellanen summa tulee jostai tilille nii sitte se lasketaa tuloiks laskennassa.. siksi mulla onkin toinen tili että jos vaikka jostain sattuu samaa vaikka juuri tuon 20 nii ei sitten oo seuraavasta tuesta pois..
 
Päätin sitten itse alkaa ompelemaan uudinverhoa ja reunapehmustetta tulevaan pinnasänkyyn... Kaavoista ei hajuakaan, mutta eipä ole järin monimutkainen projekti. Mitta käteen vaan. Kunhan ens viikolla saadaan ite sänky ja se teline sille verholle! Maksaa ihan törkeenä noi verhot ja pehmusteet! Ite pääsee paljon halvemmalla: Kankaat 0? (löytyy omasta takaa vaikka mitä) ja se verhotanko about 20?... Ja tietty vanut sinne reunapehmusteeseen. Mutta siis, kattoo huvikseen noita hintoja esim Lastentarvikkeessa, niin no thanks!
 
J84
Heipsan :)

Tänään tuli sitten hankittua uudet yhdistelmät Vauvapopista. Piti vaan mennä vartaileen hintoja ja malleja niin loppujen lopuks sitten palattiin vauvapopiin ja vaunut lähti matkaan :D Äsken oltiin kävelyllä esikon kanssa ja hyvin pelaavat, miljoona kertaa paremmat kuin ABC:n pommit.
http://www.vauvapop.fi/naytatuotteet.php?lTuoteRyhmaTunniste=171

Nyt jäi enää hankittavaks sitteri ja kaukalo. Kaukalona ollaan ajateltu Prion Primoo, mut jos joltain saa lainattua niin ilomielin jätän tuon hankinnan väliin. Pinnasänky meillä onkin jo, mutta sille täytyy antaa kesällä uusi väri, helmeilevä limen vihreä :D

Vaatteisiin ei olla laitettu vielä penniäkään, sillä kuopukselta jäi niin paljon vaatteita, että niitä ei periaatteessa edes tarvita. Ja jos jotain uupuu niin kirppari on ollut oikein loistava vaatteiden hankinta paikka tai siis anoppihan niitä on suurimmaks osaks metsästänyt, mutta anyway...

Huomenna saakin ottaa masusta taas kuvan kun viikot poksuilee :)

J84 ja Veeti 20+6
 
Huomenna aamulla on sokerirasitus. Katsotaan miten tällä kerralla käy. :/
Töitä ei ole enää kuin n. 8 viikkoa. :eek: Sitten alkaa kesäloma ja sen perään äitiysloma. Haikea olo on jo. :snotty:
Kaks ja puol tuntia vielä niin sitten loppui syöminen tältä päivältä. =)

Muffa 23+1
 
Aijai jaij jaij ... sattuu niin s**tanasti :( aamulla heräsin ku koski napaan ja lujaa, tuntuu ku joku vetäs napaa sisään päin väkisten, vaikka tosi asia on se että se o tulossa ulos. Esikoisen aikaan oli sama homma. Napa silottui tasaseks, ei siis pullahtanut ulos, se sattuu :/
Tänään on myös maha ollu ihmeen "kovana" johtuen siis siitä että oon joutunu olleen kokoajan jännittyneessä tilassa vattalihasteni kohalta ku niin kovasti o sattunu. Huomaa selvästi että masusta on tullu jo kunnon vauvamasu ja kohtu on jo reilusti yli navan. :heart:

Onko muilla esiintyyny kipua navan seudulla?

Zeny 22+6
 
varmaan kaks viikkoo vahdannut netistä vaunuja, ja pohtinut, et mitkä sitä ostas?
mun kipuraja tos hinnas on ehdottomasti 400 ekee.
eli mitkä olis parhaat jotka tolla rahalla irtoo???
ja mikä ylipäänsä on nykyään se huippumerkki?
niin, no emmaljunga tietysti, ja ne maksaa 800 ekee, nou vei!
mun autokin halvempi! :LOL:

eli ei sellasta sijotusta!

fiksu ja brutus 21+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Aijai jaij jaij ... sattuu niin s**tanasti :( aamulla heräsin ku koski napaan ja lujaa, tuntuu ku joku vetäs napaa sisään päin väkisten, vaikka tosi asia on se että se o tulossa ulos. Esikoisen aikaan oli sama homma. Napa silottui tasaseks, ei siis pullahtanut ulos, se sattuu :/
Tänään on myös maha ollu ihmeen "kovana" johtuen siis siitä että oon joutunu olleen kokoajan jännittyneessä tilassa vattalihasteni kohalta ku niin kovasti o sattunu. Huomaa selvästi että masusta on tullu jo kunnon vauvamasu ja kohtu on jo reilusti yli navan. :heart:

Onko muilla esiintyyny kipua navan seudulla?

Zeny 22+6

Minulla oli tossa yks päivä et tuikki navan kohdalle kipeästi, mutta vielä enemmän ihmetytti kun oli sellasii pistoksia tuonne alaspäin. Ihan kuin tytteli olis jollain sukkapuikolla tökkiny mua tonne kohdunsuulle :$ .


 
ai nii... ja kummallista miten eri tavalla ihmiset kokee ton mun masun koon. Vieraat ja työyhteisön kaverit on sitä mieltä että mulla on jo tosi iso maha, mutta sukulaiset sanoo sen olevan pieni koripallo vielä =)
 
Nyt on Akta Gracon Logico S -turvakaukalo tuolla olkkarissa...! Mies oli niin hellyyttävä kun heti repi sen paketin auki ja lähti kanteleen sitä ympäri kämppää - testimielessä ;)
Ruskea/limenvihreä väri - ihana!!!.:heart: Kaupan pihalla testailtiin autoon, ja myyjä tuli vielä opastamaan ja näyttämään sen kanssa. Todella hyvää palvelua ja mukava myyjä... Siis Tampereen Lielahden Lastentarvikkeessa! Myös musta pinnasänky saatiin matkaan samantien, ja patja + verhotanko... eli pääsen ens viikolla jo alkaan suunnitteleen tuota ompeluprojektia... I-HA-NAA-!!!!! Ens viikolla saadaan hakea vielä hoitopöytäkin...

Kuten jo aiemmin puhunu vaunuista; Emmaljungan Duo Edget Sport Cryptonite-rungolla, haetaan Ruotsista kesällä kun ajetaan Haaparannan ohi kuiteskin, hinta siellä tän päivän kurssilla laskettuna 666? :LOL: Enteilevästä summasta huolimatta, ei paha! Tässä ny seuraillaan vähän kruunun kurssia, jos alkaa nouseen, niin pitäs mennä vaihtaan rahaa piakkoin.

Naksos, samoilla viikoilla suht samoissa tuo mahan kasvu! Tosin mulla on vähän enemmän vararavintoakin vielä tohon lisäks :ashamed:
Mulle moni sanonu et tosi iso näille viikoille!
 
Heissan täältäkin taas..

Mulla on ollut ihan hirveitä vatsavaivoja muutaman päivän ajan :/ Erityisesti aamulla kun herää, vääntää vatsaa ihan mielettömästi ja puolisen tuntia menee vessassa istumiseen ihan ensitöikseen..Vaikuttaa olevan "suoli" vaivaa; mahassa kouristelee ja kiertää tuolla jossain ylempänä..Oletan kuitenkin että tästä raskaudesta tuo vaiva johtuu. Ja kouristelujen ohella kun vauvveli saa vielä jonku potkuraivarin tuolla masussa niin auts :x

Meille tilattiin alkuviikosta Teutonian Mistral Primus -yhdistelmävaunut ja Britaxin baby safe plus shr istuin saksasta. Toimitus on viikolla 29 eli joskus heinäkuun puolen välin tienoilla..Pinnasänky pitäs vielä jonkinlainen löytää. Briot vaikuttais kivoilta, kun vielä jostain löytäs semmosen vähänkäytettynä ja edullisesti.

Vauva-lehdestä tuli minullekkin tarjous. Vielä en tilannut mutta houkuttais kyllä :whistle:
 
Iltaa kaikille!

Väsyttää :/ Poika päätti valvoa viime yönä 3-5 ja mä menin jo kuudeks töihin joten unet jäi 4,5h. Noh jospa tää yö vähän paremmina

ON: Melkoisen hyvää siis kuuluu. Ruoka ja herkut maistuu joten painoa on varmaan tullut monta kiloa :snotty: Masu on kasvanut ja voisin vaikka alkuviikosta päivittää uutta kuvaa kun viikotkin vaihtuu:) Liikkeet on muutaman päivän ajan tuntuneet voimakkaine, siellä se mamman neiti istuu rakon päällä ja potkii rakkoon. Vessassa saa käydä siis koko ajan.
Kovasti jo odotan maanantain 4D-ultraa ja sit ke ois neuvola.
To lähdetään viikoks Kreikkaan joten touhua ja tohinaa riittää..

Roona82: Meillä oli esikoisella tuo Gracon kaukalo. Oltiin erittäin tyytyväisiä siihen. Tuolla se yläkerrassa odottaa jo uutta käyttäjää:)

Mä kävin tänään ihailemassa niitä Phil&Teds vaunuja, on ne vaan niin mageet :D
Taidamme niihin päätyä, täytyy vaan miehen ja pojan kanssa niitä vielä käydä ihailemassa. Ja toiset on emmaljungan kangaroot:)

Mutta nyt suihkun kautta nukkumaan!:)

Inka ja rinsessa 20+3 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Roona, ei sulla näy kyllä missään sitä ylimääräistä B) . Piukka pallero vaan edessä!
No ehkä ei tosta kulmasta näy, mutta kyllä ne jenkkakahvat vaan kovin rehottaa... Kiloja tullu ihan liikaa, ja joudun sokerirasitustestiinkin... Blääh. Pitäs vaan jättää ne hampparit ja limpparit pois.. Se on vaan sellanen vaihe menossa, että kaikki epäterveellinen on niin pirun hyvää! :LOL:

Sänkykin oli sitten pakko kasata heti tänään... Laitanpa kerhoon siitäkin kuvan, oon ihan ylirakastunut siihen!!! Ens viikolla pääsee sitten ompeleen verhot, ja reunapehmusteet, vielä kun osais päättää kankaat! :wave: :p

Nyt nukkumaan, ja huomenna mökille :)
 
Täällä kurkku niin jumalattoman kipeä :snotty:
Nenä tukossa ja ääni maassa :snotty:
En ala mitään !!! :headwall: Vielä kipeeksi piti tulla ! :headwall:
No ehkä tämä tauti paranee nopesti ainakin toivon !!

Rattaista & Vaunuista Mä vieläkin mietin että ostanko kaksonten vaunut / rattaat ja varmaan ne on hankittava ! Pelkään että jotain sattuu jos menen tämän koko poppoon kanssa ulos !! Täällä Turkissa ei voi jättää hetkeksikään yksin !! Mopoja ja autoja suihkii joka suunnasta !! Ja toinen että miten minä sitten yksin liikun näitten kaikkien kanssa ?
Seisomalauta ei oikein miellytä kun en tiedä pysyykö tyttö siinä ja jos kaksi muuta karkaa niin tyttö pääsee siitä helposti myös karkuteille ?! :kieh:
No teen päätöksen kun tulen Suomeen !

Mahasta Mulla on kanssa maha toiminut ja ei ole toiminut ! Silloin alku viikosta oli tosi kipeä ! Mikä johtuu varmaan mahan kasvamisesta tai sitten rasituksesta !?
Tai sitten oli liitoskipuja !!
Nauroinkin tänään että vaikka tämä on jo neljäs raskaus niin silti on kuin eka kertalainen :LOL: :LOL: Ja kaikki mitä tulee ja tapahtuu niin on kuin puulla päähän lyöty ?? :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 23+4 :heart:
 

Yhteistyössä