Kysely palstalaisille maahanmuutosta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Paljonko alueella pitää olla mamuja, että et muuta pois on se todellinen kysymys.

Suomessa on elinvoimansa menettänyt mahtavia, vuosisatojen ajan kestäneitä ja hienot perinteet ja historian omaavia kaupunkeja.
Miten ne maahanmuuttajat auttaa ylläpitämään perinteitä ja historiaa? Päinvastoin pienempi alkuperäispopulaatio pystyy sentään jotenkin säilyttämään perinteitään kuin että alueen väki korvataan uudisasukkailla. Mieti esim. Amerikan alkuperäisväestöä, jos eivät olisi edes vähissä määrin vaalineet oman kansansa perinteitä olisivat aikoja sitten sulautuneet uuteen väestöön ja se kulttuuri olisi kokonaan kadonnut. Suomalaisille tulee käymään juuri noin, koska meitä ei edes lasketa alkuperäisväestöksi kuten vaikka saamelaisia joilla on tuon statuksen myötä ns virallinen lupa olla huolissaan kulttuurinsa katoamisesta. Viipurikin on ihan paskana koska ei siellä enää asu suomalaiset vaan venäläiset jotka ei tietenkään ole kiinnostuneita säilyttämään mitään mikä olisi suomalaisille arvokasta perintöä.
 
vierailija
Enemmän Viipurissa on Suomalaista historiaa jäljellä kuin vaikka Lappeenrannassa, Kotkassa, Porvoossa tai Porissa.

Suomi on ihan itse purkanut kaupunkinsa ja rakentanut betonielementtejä tilalle. Viipuri on aika pitkälti restauroitu siihen asuun, missä se on aikoinaan ollut
 
vierailija
Enemmän Viipurissa on Suomalaista historiaa jäljellä kuin vaikka Lappeenrannassa, Kotkassa, Porvoossa tai Porissa.

Suomi on ihan itse purkanut kaupunkinsa ja rakentanut betonielementtejä tilalle. Viipuri on aika pitkälti restauroitu siihen asuun, missä se on aikoinaan ollut
Rakennukset ei ole sama kuin historia. Eikös siellä ole myös museo jossa kerrotaan kuinka ihanasti Venäjä kävi vapauttamassa sen kaupungin.. Myöskään Inkoista ei tiedetä paljon mitään, vaikka joitakin rakennuksia on säilynyt, ei nykyisillä alueen asukkailla ole henkistä yhteyttä Inkoihin. Kuten ei mamujen jälkeläisillä tule olemaan yhteyttä muinaisiin suomalaisiin.
 
vierailija
Onnea uuteen kotiisi!
Toivottavasti tämä palsta rauhoittuu, kun pääset ”arjalaiselle” asuinalueellesi.
Ei kannata tuomita toisten lähtökohtia, etpä maininnut asutko itse kenties samanlaisella alueella vai jossain missä mamuja näkyy vain muutamia.. Jos et itse asu vastaavassa, et voi oikeasti tietää millaista se on. Meitä on monia tuossa tilanteessa.
 

Yhteistyössä