Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Mä nyt tuolta tekstistä noukin kolme odottajaa jotka ilmoittautu uusiks. kaikista ei ollut ihan kaikkee tietoo, ja arvioin la:n ilmoitetun rv:n perusteella.......
Tervetuloa vaan kaikille. :flower:

Ja oli vika kerta kun mitään lisäilen tonne ilman että on yv laitettu.... :ashamed: känkkäränkkäpäivää kun vietän tänään.... :headwall:
 
J84
Tuosta turvavyön käytöstä...teiniaikoina olin erittäi haluton käyttämään turvavyötä, mutta sitten kun sain ajokortin niin yks mälli oli koettava ennen kuin kellot soi päässä ja vyö meni kiltisti kiinni. Silloin onneksi ei tullut muuta kuin pelti vahinkoa, jonka vakuutus korvasi.

Seuraavan kolarin ajoinkin pari vuotta tuon jälkeen..olin palaamassa joulukuun lopussa Pirkkalan lentokentältä, kun vein veljeni sinne työmatkaa varten. Noin kilsa ennen ramppia, auto lähti käsistä, kun automaatti veti pienemmän vaihteen päälle ja perä lähti vastaantulevien kaistalle liukuen suoraan kallioon 80km/h. Luojan kiitos tälläkään kertaa ei tullut ketään vastaan ja henkilövahingoilta vältyttiin..silloin minulla oli onneksi turvavyö ja esikon olin jättänyt mummille siksi aikaa...oikea puoli romuuttui täysin, poika nimittäin istui aina oikealla takana.

Kolmas ja tähän mennessä viimeinen kolari tapahtui kesäkuussa -05, kun olin hakemassa esikkoa hoidosta ja, kun palasimme keskustaa kohti niin vanha pariskunta tuli stopin takaa suoraan eteeni. Itsellä oli vauhtia rajoitusten mukaan eli sen 80km/h ja pariskunnan auto osui suoraan kuskin kohdalta transportterin nokkaan. Miehen päästä jäi verinen jälki konepeltiin ja sen seurauksena hän veti viimeiset hengenvedot ambulanssissa kohti TAYSsia, nainen joka istui repsikassa sai molempiin jalkoihin ja käsivarsiin pahoja murtumia. Meillä molemmilla oli turvavyöt...poika istui kuin liimattu istuimessaan saaden vain muutaman mustelman kaulan alueelle ja itsellä irtosi vyö lukostaan, jonka seurauksena lensin tuulilasiin ja siitä ohjaamon lattialle. Selvisin kuitenkin onneksi vain mustelmilla rintakehässä. Tuon viimeisen kolarin jälkeen olen pelännyt tähän päivään asti oikealta tulevia, vaikka näen heidän näkevän minut niin silti kaasujalka nousee pelosta. Toivottavasti en joudu enään ikinä kolariin :/
 
Käytiin tänään myös lastentarvikkeessa. Vuokrattiin mulle turvavyönalennin 4kuukauden ajaksi :)
Varattiin samalla citykoppa väriltään ruskee/oranssi, seisomalauta esikolle ja hoitolaukku väriltään nature :) heinä-elokuun vaihteessa haetaan kotiin ne :) sain niistä pakettihinnan, sain alennusta ihan kiitettävästi :)

Ulkosalla palloiltiin ja pelailtiiin par tuntia ja mulla sit tais rintakehä palaa,ylähuultaki polttelee :/ kiva kiva, mut muuten oli ihanaa ku on lämmintä :heart:
 
4D-ultra onnellisesti takana Eli Kättärin ultraajan veikkaus piti paikkaansa ja meille on tulossa pieni prinsessa :heart: :heart: :heart:
Hää oli kuulemma kovin siro ja painoarvio oli 380g.

Onnellisia ollaan :heart: :heart:

Inka ja rinsessa 21+0 :heart: :heart:

Yritän lisätä ultrasta kuvaa myöhemmin:)
 
hellou,

Tervetuloa kaikille uusille!

tänään oltiin sitten 4d ultrassa. Aivan ihana kokemus. Kävimme 4d ultrassa Varsinais-Suomen Lääkäripalveluissa ja täytyy sanoa että lääkäri oli ihan eri luokkaa kuin julkisella ja palvelu oli tosi rentouttavaa ja asiantuntevaa ja kiireetöntä. Vaikkakin 4d maksoi 135 euroa, oli se sen arvoistakin.

Möykky ei suostunut juurikaan näyttämään kasvojaan. Yritettiin useaan kertaan ja eri asennoissa. Mutta mukavinta tässä tilanteessa on se, että nyt vihdoin ja viimein sai varmuuden siihen, että lapsella on kaikki hyvin. Mun pitää nyt lakata syömästä karkkia ja muuta hyvää tai mun vauvasta tulee super iso, sellaset 4 kiloo :LOL:

Ja kyllä sieltä se tyttö nyt on tulossa, noin 90 % varmuudella :heart:

Selkä on tullut päivä päivältä kipeämmäksi, mutta lepo ja kuuma suihku auttaa. Alavatsassa tuntuu välillä paineen tunnetta sekä vihlaisuja tuolla alapäässä. Töissä huomaa kaipaavansa lepoa ja istumistaukoa. Kyyristelyn olen pyrkinyt välttämään nostamalla kaiken tarvitsemani pöydän päälle.

Keskiviikkona neuvolaan täyttelemään niitä kelan papereita ja huomenna olisi tiedossa 10 tunnin työvuoro. Ilalla voikin sitten uni maistua :D

Hei, mikä tuo turvavyönalennin on?

No joo pian alkaa leffa et jos vaikka sitä menis katsomaan

Haleja kaikille

Jooseppi & Möykky 23+5
 
jooseppi miekää en ollu ikinä kuullutkaan turvavyön alentimesta, mutta joku täällä selitti et sen avulla vyön alempi lenkki tulis reisien eikä vattan päälle.

ja kyl mieki oon aina tähän asti käyttäny turvavyötä ihan mukisematta, mutta näillä raskausviikoilla se ei enää onnistu! Sillä mie kyselinkin että mikä vimpain tuo oikein on ja saako sen mihin autoon vaan.. kun oma auto on vähän erikoisempi (vm -76) :heart:
 
Heissan!
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin.Painoa oli tullut kyllä ihan sikana,3kg 4 viikossa.Ei siitä kyllä mitään sanottu,mutta taitas olla parempi pistää toi makea hammas kuriin... :ashamed:

Esikoisella oli tänään myös tuo kouluuntulo tarkastus...Tosi reipas oli,jopa rokotusten aikana.Mutta yksi asia meinaa saada kyllä mielen maahan,kuulossa oli vikaa.Jotain pientä kuulon alenemaa ja 10.6 aika lääkärille kuulotutkimuksiin... En oikein tiedä mitä asiasta ajatella... Ite en aluks stressannu,aattelin että katotaan mitä se lääkäri sitten sanoo.Mutta kun miehelle soitin ja kerroin ni sehän näki jo tytön tulevaisuuden kuurona ja ettei pärjää tavallisessa luokassa,jos ei kerta kuule kunnolla... :( Nyt vaan noi sen puheet sai mutki miettimään myös niitä pahojakin vaihtoehtoja...

Mutta lapset on päiväkodissa,illalla kevätjuhla,joten piti viedä kenraaliharjotuksiin... jos ite koittais tässä vähän vaikka siivoilla...

rv 22+2
 
Hei! Minäkin kävin lääkärillä ja ultrassa eilen; vauvelilla kaikki hyvin! En tosin muistanut kysyä minkä kokoinen hän oli.... :ashamed: mutta niiden omituisten kirjainyhdistelmien perässä mutterpassissa on jotain numeroita ja sitten esim. "22+1", eli päättelin, että joidenkin kriittisten mittojen perusteella vastaa hieman pidemmällä olevaa. Jossain oli eroa vain yksi päivä oikeisiin viikkoihin, jossain toisessa enemmän - mutta kai lääkäri olisi sanonut jos siinä olisi jotain outoa!

Puhuin koko vatsa-alueen kivuistani ja kovettumisesta; veikkasi supistuksia, joita kuitenkaan ei tullut supistusten ja vauvan sydämen tarkkailufilmissä (ööö, mikäköhän laitteen nimi olisi....). Ja sisätutkimusenkin teki, kesti melkein puoli minuuttia! Sanoi vaan että mahdolliset supparit eivät oo mitään aiheuttaneet, eli kai sitten tarkasti kohdunsuun avautumista?

harmittaa vaan se, et kun mä haluaisin tietää kaiken mitä tehdään ja tapahtuu - todellisuudessa saan vaan kuulla "perfect baby" tai "just normal"!

Painoa on tullut 2 kg ensikäyntiin nähden, tosin samalla viime lääkärikäyntiin nähden, eli 4 vkossa! lasketteko te niitä g/viikko -juttuja jakamalla koko raskausajan painonlisäystä vai vaan kahden edellisen mittauksen väliä? Verenpaineet oli kuten viimeksikin, eli edelleen aikalailla matalammat kuin normaalisti: 100/60. Hb 107 - lisärautaa ei kuulemma vielä tarvitse? oon tosin syönyt monivitamiini-hivenaine juttua koko ajan, josta saa 100% päivän rautatarpeesta ja silti laskee vaan??

Ammi 21+3
 
Kelan papereista sen verran että eikö ole niin että jos työnantaja maksaa äitiysajan palkan niin ei itse tarvitse hakea äitiysrahaa vaan työnantaja hakee kelalta päiväraha korvaukset? Äitiyspakkausta haetaan itse viim. kaks kuukautta ennen laskettuaikaa?

Ja vanhempainrahaa haetaan vasta synnytyksen jälkeen?

olenko ihan oikein ymmärtänyt tuntuu että on aivot surkastunu puolella raskausaikana.
 
Jellona84 Ohhoh! Aikas paljon oot saanu kokea liikenteessä! Yhdelle ihmiselle aikamoinen kasa kaikkea! Varmasti pistää varovaiseksi...!

O&O Noi kaikki lukee kelan sivuilla aika hyvin...! Mä hain kelasta sitä äitiysrahaa, niin samalla lomakkeella haettiin myös äitiyspakkaus(raha) ja vanhempainraha... eli hain siis kaiken kerralla. ja sä voit sen äitiyspakkauksen aika helposti hakea ihan netin kautta...
Mäkin näin joskus jo ennen rakenneultraa, aika alkuraskaudessa, unta poikavauvasta! Se tosin puhui möreällä miehen äänellä ja neuvoi MUA miten laitetaan turvaistuin autoon...! Todella häiriintynyt ja pelottava uni! Poikahan sieltä on tulossa, mutta toivottavasti ei puhu heti syntymän jälkeen...

*********

Jepp... aurinko karkas sitten johonkin B)
Tänään kaupungille sitten treffaamaan muita syksyisiä TAYS-mammoja... Möhömahoja liikenteessä siis :LOL:
 
Hei taas!

Turvavyön alentajasta: Paljonko vuokraus maksaa? Siis ihan lastentarvike- nimisestä liikkeestäkö saa vuokrata? Ois tuossa lähellä nimittäin ja en ole raaskinut ostaa nyt.
Esikkoa odottaessa ei ollut, mutta toisen kanssa oli ja kyllä se vähän helpotti omaa oloa. Siis mielenrauhaa toi. :D Kyllä minä olen turvavyötä pitänyt normaalisti masun alla, vähän löysemmällä sitä lantiovyötä.

Kelasta: Mie täytin netissä hakemukset. Kaikki ne. Lähetin sitten vain sen todistuksen kelaan. Pitäisikin katsoa netistä, että mitä ne on niistä sanoneet, ovatko vielä mitään. Pakkausta kovasti odottelen.

Vauvalle ostettiin sitteri, vaatetta on jonkin verran. Muuta ei olekaan. :) Ehtii vielä hyvin. Nöttiäinen on aktiivinen liikkumaan vieläkin, vaikka onhan tuo vähän rauhoittunut. Käytiin äitienpäivänä synnyttäjien päivystyksessä, kun aloin vuotamaan verta, mutta onneksi kaikki oli ok. Vauvan painoarvio oli silloin 608g ja rv 22+6.

Nyt rv on 24+1 ja koulu stressi hellittää ja saisi alkaa kesälomaa viettämään. Pitäisi laittaa miittejä pystyyn siis! :)
 
Joo, kävin minäkin katsomassa... Pelkästään tieto, että hakemus vastaanotettu. Ei mitään muuta infoa. Saas nähä kauan kestää, kun mulla tuo prosessi on vähän hankalampi tän työttömäks jäännin takia. Vois nyt edes sen äitiysavustuksen myöntää? Olis sillekin rahalle käyttöä kun päivärahojakaan en saa varmaan pariin-kolmeen kuukauteen kun metalliliitossa niin pitkät työttömyysjonot kassassa! :/
 
onko muilla kuinka vilkasta menoa masussa?
meillä brutus joraa tualla masus aikasta ahkeraan, mikä on tietysti hyvä merkki!
alkaa jo nua iskut tuntumaan todella iskuilta!
niin ihana tunne, vaikka välis ihan sattuukin, mikäli onnistuu fudaa johonkin arkaan paikkaan! :)

ens viikon neuvolaa odotan jo kuumeisesti, viikko viälä!
jänskättää painon nousu! ja ennen kaikkea tua mun verenpaineen alhaisuus, kun se viimekskin oli sen 98/48, ja viimeks tänään meinasin pyörtyä!
silmis vaan jo mustu! ei kiva! :|

fiksu ja brutus 21+4
 
Tulin onkimaan meidät etusivulle :)

Aloin eilen kutomaan pieniä töppösiä ja tänään sainkin ne valmiiksi. Nyt teen pieniä tumppuja niiden seuraksi. Hauskaa näprätä jotain söpöä :) Ei ne kovin laadukkaita ole kun vasta vähän aikaa sitten aloin taas virkistämään muistia siitä miten kudotaan. Villatakki minkä aikasemmin vauvalle kudoin on kyllä aika kiero ja epätasainen mummon kutomiin verrattuna :p Mutta ei haittaa, kivaa se on silti :)

uneksija85 ja papu 22+1
 
Aika hiljasta on täälä joo... Onneks joku onkii :D

Fiksu. meillä ainakin tuo Tahvo alkanut pitämään kunnon jumppaa tuolla masussa jatkuvasti.. Ja todella koviakin ovat jo useimmat potkut!! Varsinkin aamuyö/aamu ovat sellaisia hetkiä että taju meinaa mennä kun oikeeseen kohtaan potkasee lujaa :)

uneksija85: ei se kierous haittaa, vaan se on varmasti pääasia että se on ite tehty ja varmasti erittäin rakas muisto lapselle joskus! Mullakin puikot viuhtonu välillä. myssy on kesken vielä... Ja tilkkutäkkiä väsäillyt kanssa... voih kun jaksas vaan tehä sen loppuun syyskuuhun mennessä... Tilkkuja on vaan niin tylsä neuloa...
 
Voi helvata helvata ku menee hermo! :headwall: Viime La-su yö meni aikamoiseks vessassa ravailuks ja pahojen vatsakipujen kourissa... Nyt vaikuttaa, että olis sama rumba edessä........!!!! :kieh: EIKÖ TÄÄ RASKAANA OLO MISSÄÄN VAIHEESSA OLE IHANAA JA LEPPOISAA JA MUKAVAA JA HERKKÄÄ ODOTUSTA?? Miks pitää kokoajan olla JOTAIN=??
:headwall: :'(
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1415322
 
Huomenta

Roona82 täälläkin ollu välillä vatta sekasin. Ei oo kivaa.

Kuinka moni olllu saikulla ja mistä syystä? Työterveyslääkäri vai terveyskeskuslääkäri? kyselen siks kun raskaana oleva ystävä oli käyny lääkärillä selkäkipujen takia ja ei saanut sairauslomaa vaikka ei pystynyt tekemään töissä mitään. Ihmettelin kovasti että miksi ei saanut kun työhön liittyy nostelua, istuskelua ja seisoskelua.


Tänää neuvola iltapäivällä ja pääsee sitte taas kuuntelee pikkusta
On kauhee ikävä toista vaikka onki niin lähellä.. Kyllä kovasti joka päivä potkii ja kovaa muttta kiva kuulla sydämen äänetkin.

O&O 24+2
 
Huomenta kaikille :wave:

Liikkeistä: Täälläkin tuntuu olevan kaveri liikkeessä. Välillä on sellaisia päiviä et riehuu ihan lakkaamatta ja muuten yleensä liikkuminen alkaa kun käyn lepäämään tai kun olen syönyt :p

Painosta: Tänne oli viimeksi tullut 4kg yhteensä kun on punnittu mut nyt taas alkaa olla kuukausi kulunut, joten eiköhän tota taas ole tullut lisää.. Mä en jotenkin tykkää raskaana olosta kun en voi sietää jättimahaa :( alkaa tekemään jo sukkin laitto hankalaa yms. kumartumiset.. mut sit jos ton 4kg laskee edellis punnitus kerran mukaan niin ois n. 200g/per viikko.

Neuvoloista: Onko muilla jotenkin tihennetty tarkastelua? mä oudun käymään viikon välein kun oli tosiaan aikasemmassa keskenmeno raskaudessa vastaaineita niin nyt sit otetaan verikokeita jatkuvasti vaikka tässä ei ole niitä ollut.. en kyl ymmärrä et miksi ihmeessä näin usein. :/
Ekaa kun odotin niin tuntu et neuvola on hirmu harvoin mut nyt ei kiinnosta toi neuvolas ravaaminen sitten yhtään..

Mulla alkoi viime yönä supistaa todella kipeästi, tuntu et synnytys käynnisty. oli koko lantio tulessa ja tuli säännöllisesti supistuksia 1½h ajan. alkoi menkkamaisena polttona alaselästä ja mahalta. Soitin sit heti aamulla äitiyspolille ja meen sinne tutkimuksiin parin tunnin päästä.. Toi kyl säikäytti hirveesti ja kun en edes tehnyt eilen juurinkaan yhtään mitään!

TiiuHti ja poitsu 24+1
 
Heips neuvolassa taas käyty ja mieskin oli ekaa kertaa mukana, ku töiltään kerrankin ehti =)
Tässä hieman arvoja: (nyt siis rv tasan 23)
Paino noussu 4kg (viimeks kävin viikolla 19+1)
Hb 111 (viimeks 128, nyt sain rautalääkkeet)
RR 115/75
Sf 20cm, ihan keskikäyrällä mennään.
Poitsun syke 133

Plääh tänään pitäis viel vaivautua töihin iltavuoroon, ei kolmen vapaan jälkeen jaksais millään :/ Ja muuttopuuhatkin ihan kesken.. :x

Sain neuvolasta nyt ne KELAn paperit ja jos ymmärsin ihan oikein ni ne pitää viedä työnantajan kautta??Mitäköhän se niilläkin tekee... no varmaan hävittää...heh

Päivitin massu kuvan profiiliin, tänään otettu ja rv 23 =)
 

Yhteistyössä