Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Huoh....tää flussa on näköjään tullut jäädäkseen :snotty:
Alkaa kohta hermo menemään :kieh:
Yli viikon tätä jo sairastanut!!
Mutta palailen vaikka illemmalla :D

Bebes & Salamatkustaja 24+4 :heart:
 
Hei ja kyssäri :attn:
Onko teistä kukaan lentänyt r.aikana? :attn: :attn: :attn:
Siis noilla viikolla 30+ eteenpäin? 32 viikkoa sanottu mulle rajaksi! :attn:
Mutta siis onko kellään kokemuksia! Ja miten meni?
:attn: :D
 
Bebes: Taitaa nuo rajoitukset raskaana lentämisessä olla hieman lentoyhtiökohtaisia... Kannattaa selvittää ennen kuin varailee lentoja. Itsellä ei oo kokemusta mutta olen paljon jutellut raskaana ollessa lentäneiden kanssa ja näin he sanovat että kannattaa selvittää kun lentoja varailee.

Olkkis ja Ötzki Masupallero samoilla viikoilla Bebesin kanssa. :D
 
olikkis74 Mulle lääkäri sanoi että viikolle 32 asti saan lentää!!
Lähinnä pelkään lentää niillä viikoilla!!!
Mutta pakko lentää että pääsee Suomeen takaisin :D
Lupa täytyy ainakin olla...mutta miten muille on lennot menneet
noilla viikoilla?? Tuliko supistuksia, jaksoiko lennon hyvin, saiko apua koneessa?
 
Kiitos myötätunnosta ja tuesta kaikille. Syy tulevaan synnytykseen on ennenaikainen lapsivesien meno. Nyt tilanne on vähän rauhoittunut, mutta puoli vuorokautta kerrallaan tässä käytännössä mennään eteenpäin.
rv 23+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja sohvi-04:
Kiitos myötätunnosta ja tuesta kaikille. Syy tulevaan synnytykseen on ennenaikainen lapsivesien meno. Nyt tilanne on vähän rauhoittunut, mutta puoli vuorokautta kerrallaan tässä käytännössä mennään eteenpäin.
rv 23+0
sohvi-04 Paljon jaksamisia sinne!!! :hug: :hug: :hug:
Eikö vauvalla kumminkin ala olemaan jo ihan hyviä ennusteita?
Nykyään monet keskoset selviää.... :hug:
Toivottavasti teillä pikkuinen kestää viellä vähän aikaa massussa.
Ilmoittelethan mitä teille kuuluu ja miten jakselet? :hug:
Koittakaa jaksaa, koko perheelle paljon voimia :hug:
 
Vivid
sohvi-04 : Toivotaan, että maha-asukki jaksaa vielä muutaman päivän odotella ja että synnytys menisi hyvin.

Mä alotin aamun ahkeroimalla ja ompelin Hipulle kaks pussi- ja alulakanaa :heart: Pitäs vielä silitellä ne ja laittaa kaappiin oottaamaan, että saadaan pinnasänky.

Saatiin Tapiolasta viestiä, että meiän lapsivakuutushakemus oli hyväksytty. Hippu on nyt siis vakuutettu B)

Vivid ja Hippu 25+6
 
Sohvi-04 :hug: toivotaan parasta :)

omaa napaa tänään on karsea kiukkupäivä :kieh: oikeen kirveellä ottaan -olo. jotenkin aamu alkoi tosi huonosti ja lisää löylyä vaan: menin vaakalle |O siis miks noita kiloja tulee koko ajan? koko aika on hirveä nälkä, eikä oikeen voi syödä kun jo vesilasista tulee kilo lisää :headwall: minuu ei haittaa yhtään masu, kasvakoon vaan mutta mistä noi pullaposket, kuvoista kuvoin kaksoisleuka (!!!) tulee? reisistä puhumattakaan!? argh, käykö muille näin vai kasvaako teillä vaan mahat (=eiks sen niin kuuluis mennä?) ennen raskautta vaatekoko oli 38 ja nyt lensi henkkamaukan 44 koon mammafarkut seinään, kun kiristi niin sairaasti :ashamed:

kunnon valivalit. känkkäränkkä. aim sori.

kelasta ei oo kuulunu mitään :/ netistä näkyy vaan et hakemus saapunut, mut eipä oo muita merkintöjä. ei ollu päätöstä ees sairaspäivärahasta vaik miun palkanmaksu on jo loppunut!? kohta tarttis rahaa.. :whistle:
 
heippahei. viikkojen vaihtumisen kunniaksi taas vaihdoin kuvaa eli tänään otettu 24+1. kelalta tuli päätös/varmistus äitiyspakkauksesta.. pari viikkoa kelan mukaan menee, kun paketti tulee :) ihana vapaapv töistä, ihana sää vielä lisäksi! :)
 
Mii26 Ite oon huomannu ainaki ett no h&m farkut on huomattavasti kireempii lantion ja vyötärön kohdalta ku muista liikkeistä ostetut.. Olin ostamassa sieltä kans farkkui omaa kokoo ni ois saanu ostaa kahta numeroo isommat et ois mahtunu mut sit taas oli lahkeet jumalattoman leveet.. eli hommasin vaatteet muista liikkeistä.
 
Mii26: Niin tuttua... esikosta mulla oikeastaan vaan maha kasvoi ja lopussa sitten turvotus toi lisäkiloja myös jalkoihin ja naamaan, mutta NYT: reisiin pukkas ekana lisää massaa vaikka oon syöny ihan terveellisesti. Ja koko ajan tuntuu, et nimenomaan reisiin ja takapuoleen tulee lisää. Toki mahakin kasvaa, mutta ei nyt niin kovaa vauhtia. Masentavaa. Sun tapauksessa on kyllä hassua et tulee vaan lisää, kun kuitenkin oot voinu pahoin noin pitkään. Ehkä se on turvotusta? Esikosta tulleet kilot kyllä lähti muutamas viikos pois, joten toivotaan et nämäkin sitten. Mur.

sohvi-04: Kovasti voimia sinne! Ja toivotaan, että vauva pysyy massussa vielä pitkään :hug:
 
Hih... Just katselin että mulle oli tullut jo päätös äitiyspäivärahasta sekä äitiysavustuksesta... Eli kesäkuun alussa voi sitten pakkausta ruveta odottelemaan. :D Hauskaa kun mulle Kelaan papereita viedessäni sanottiin että pakkauspäätös tulee nopeasti mutta päivärahapäätöstä joutuu odottamaan. Nyt kaikki kuitenkin tuli yhtä aikaa...

Olkkis ja Ötzki
 
o&o ja rimpulakissa :) Turvotusta on kyl aivan sairaasti. Hoitaja sanoi sairaalassa et ihmisellä voi olla 15% painosta turvotusta jos sitä oikein kunnolla on.. en kyl usko, sit miula olis 12kiloa sitä :LOL: hartaasti kuitenki toivon, et vaikka joku 5kiloo ois sitä.. oispa... Jännä juu, et alkuun ei tullu painoo yhtään ja nyt tosi rajusti. viimeks neuvolassa 900g/vko :eek: mut taas on tullu niihin kiloihin +1kg, grrrr! siks minuu kai niin riepookin. ja joskus tietty tulee vaan känkkäränkkä, minkäs teet :whistle: vähän oon jo rauhottunu, pysyn kaukana peilistä :D
 
Voi Sohvi, täällä niin toivotaan että teidän pieni sais kasvaa vielä massussa ja kaikki menis hyvin!!! :hug: :hug:

Tuosta tulikin mieleen että ite näin toissayönä kamalaa unta, jossa vauvan sydänääniä ei saatu millää enää kuulumaan ja jouduin käynnistykseen!! :'( Sitte se vauva syntyi ja olikin ihan kamalan iso neiti, saatiin kuitenkin eloon, mut jalat oli ihan oudot, sellaset lyhyet ja kamalan kokoiset.. :eek: Hui että mikä uni, toivotaan että tosiaan oli vaan uni.. :/ :/

Muuten olo itellä hyvä, ei kyllä oo isompia vaivoja ollu :) Pystyy nauttimaan täysillä pienen nöppösen potkuista ja liikkeistä :heart:

Anrika & Tepi 22+1
 
Heräsin sitten just 3 tunnin päikkäreiltä :eek:
Ja vieläkin väsyttää... Tässä raskaudessa uni kyllä maittaa
aina kun siihen on mahdollisuus :D

anrika Mä kanssa nään aina kauheita unia. Etenkin että lapsille käy jotain.
Mutta tässä yksi aamu meidän tyttö 5wee sanoi että äiti näin yöllä pahaa unta että menit synnyttämään ja vauva oli kuollut sun mahaan :eek: :'(
Ja tuli ihan kauhea oli tosta... mistä ton ikäinen saa tollaisia unia?? :eek:

Bebes & Salamatkustaja 24+4 :heart:
 
Voihan raekuuro.. :attn: pientä takatalvea uhkaili tuo ilma tänään tänne tampereelle :LOL:

Huomenna VIIMEIN pääsen ostamaan pienelle lipaston ja kehdon alle maton.. kantorepunkin löysin mieleisen netistä, mutta onhan tässä vielä aikaa tilata se. En kuitenkaan malttaisi odottaa, tottakai sitä haluaa kaikkimullenytjaheti! =)

bebes muistelisin kanssa että 32 viikkoa on se "raja" - sitten tarvii lääkärintodistusta jo näyttää että onko kykeneväinen lentään. itsekin aion lentää reilu kahden viikon kuluttua vähän lomailemaan Alanyaan, mutta valitsin ajankohdan niin ettei tarvi miettiä vielä viikkoja niin kovin.. lentomatkat kerää nestettä aina vähän herkemmin kehoon, sitä odottellessa, eiköhän sitä muutenkin tässä kerry (ja oo jo hieman kertynyt..) :LOL: toivottavasti pääset lentään ajoissa ja ongelmitta kotiin =)

sitten pullan kimppuun :p

kerttuneiti ja potkijapuru 23+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Voihan raekuuro.. :attn: pientä takatalvea uhkaili tuo ilma tänään tänne tampereelle :LOL:

Huomenna VIIMEIN pääsen ostamaan pienelle lipaston ja kehdon alle maton.. kantorepunkin löysin mieleisen netistä, mutta onhan tässä vielä aikaa tilata se. En kuitenkaan malttaisi odottaa, tottakai sitä haluaa kaikkimullenytjaheti! =)

bebes muistelisin kanssa että 32 viikkoa on se "raja" - sitten tarvii lääkärintodistusta jo näyttää että onko kykeneväinen lentään. itsekin aion lentää reilu kahden viikon kuluttua vähän lomailemaan Alanyaan, mutta valitsin ajankohdan niin ettei tarvi miettiä vielä viikkoja niin kovin.. lentomatkat kerää nestettä aina vähän herkemmin kehoon, sitä odottellessa, eiköhän sitä muutenkin tässä kerry (ja oo jo hieman kertynyt..) :LOL: toivottavasti pääset lentään ajoissa ja ongelmitta kotiin =)

sitten pullan kimppuun :p

kerttuneiti ja potkijapuru 23+2 :heart:
Hei kerrohan sitten miten lento meni :D Me ollaan lentämässä Marmariksesta kotiin. Tulette sitten ruskettuman tänne lämpöön. Nyt ollut +30-35 melkein joka päivä B)

Hei ja mulla tänään oikeesti ekoja liitoskipuja.
Kyllä vihloi seisoessa ja kävellessä tonne alas |O
Nyt jos alkaa jo niin tiedän että loppuun asti mennään samalla tavalla :headwall:

Bebes & Salamatkustaja 24+4 :heart:
 
Vivid
Olipas yö! Heräilin monta kertaa.. Kävin vessassa, mahaa pakotti, Hippu potki moneen kertaa, selkää pakotti, plääh! Ja sit kun heräsin, niin hirveet jumpat oli mahassa pitkän aikaa. Mutta mitäpä me mammat ei kestettäisi, kun kaiken tän kruunaa sitten sysksymmällä pikkuinen vauveli :heart:

Mies lainasi kirjastosta pari Baby Blues-sarjakuvalehtee. Luin aamulla toisen niistä loppuun :LOL: :LOL: Siellä on kyllä osa toooosi hyviä ja osuvia juttuja. Ootteko muut lukenut?

Nyt aamupalalle! Sit ois tarkotus laitella hääkuvia albumiin ja ootella postia. Tahtoo äitiyspakkauksen!!!

Vivid ja Hippu 26+0 (POKS! 7. raskauskuukausi alkaa)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Olipas yö! Heräilin monta kertaa.. Kävin vessassa, mahaa pakotti, Hippu potki moneen kertaa, selkää pakotti, plääh! Ja sit kun heräsin, niin hirveet jumpat oli mahassa pitkän aikaa. Mutta mitäpä me mammat ei kestettäisi, kun kaiken tän kruunaa sitten sysksymmällä pikkuinen vauveli :heart:

Täälläkin on heräilty ja potkittu ja muljuttu mahassa monen monta kertaa yön aikana. Heräilemiseen meni hermo, potkuihin ei, ehkä hän pitää jumppaa yllä joka yö noin mutta hyväunisena (normaalisti) ei sit vaan herää siihen.. B) ..toinen on aktiivinen ja ihana :saint:

onko kukaan saanut vielä neuvolasta liikkeidenlaskentataulukkoa? tosin se tulee varmaan edes hieman aiheellisemmaks vasta kun yksiön tilat pienenee suhteessa vauvan kokoon.. onneksi ei vielä tarvitse olla huolissaan, päinvastoin :LOL: :LOL:

me lähdetään nyt sinne ostoksille - sääkin vähän parempi eiliseen verrattuna :LOL:

kn ja puru 23+3
 
sohvi-04 :hug: toivotaan että kaikki menee parhain päin, että vauva jaksaisi sinnitellä edes hetken vielä masussa, ja olisi synnyttyään sitkeä sissi, joka selviää.
tunnen äidin, jonka lapsi syntyi viikolla 23+4, aluksi kaikki vastusti, mutta nyt se lapsi on kuten muutkin ikäisensä.
on siis nyt 1v 2kk, ja kävelee jo tukea vasten, joten ei ole siinä suhteessa ainakaan kovin kehityksessä jälessä!
mä tosiaan toivon teille niin sydämeni pohjasta kaikkea hyvää! :hug:

fiksu ja brutus 22+1
 
niin.... ja kaikille uusille tervetuloa! =)
vielä 18 viikkoa jäljellä laskettuun aikaan, ja mun oo ny jo niin paksu, et huh!
ajatella että yksikin nainen kysyi multa et tuleeko meille juhannus vauva?
joo, joo, siitä vielä 3 kuukautta eteenpäin! :whistle:

kuinka tua masu vielä kasvaakin tästä????????

fiksu ja brutus 22+1
 

Yhteistyössä