Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Siis ja MÄ näköjään hallitsen noi lainaukset.. :whistle: :LOL:
Noo, näitä saattuu ;) Ens kerralla vaan katot, että se [ /quote ] on siinä kohassa, mihin halut lopettaa sen lainauksen ja sit sen alle vasta kirjotat omat juttusi :D
 
POKS rv 24 :heart: Merkkailen täs :) illalla palaan jos kerkiän :) mennään tänään nimittäin mummolaan ja voi olla tekemistä ja paljon, neiti hyvä et pysyy housuissaan, aamulla kun silmäsä auki sai nii sano et " nyt mennään mummon luo " :heart: :)

zeny ja pikkukakkonen rv 24
 
Työttömyydestä on ollut puhetta, itsekin toivon että saan pian rahaa. Jäin työttömäksi kuun alussa, eli edellinen palkka tuli 15.4. Työttömyyskorvausta sitten odottelenkin vasta syyskuussa maksettavaksi, koska IAET-kassassa käsitellään helmikuun alussa tulleita hakemuksia. Taitaa äitiyskorvaus tulla tilille ennen kuin työttömyystuki. Meinaa kyllä rahat loppua viimeistään elokuussa, mutta täytyy sitten mieheltä kinuta lisää. Kaikki säästöt menee asuntolainaa ja yleisiin kuluihin, kun viiteen kuukauteen ei tule rahaa. Aivan syvältä tämä kassojen tilanne.

Vakutuuksesta. Meille tuli tänään päätös, että emme saa syntyvälle vauvalle vakuutukseen varausta etukäteen. Pitää ottaa vakuutus sitten 2 kuukautta syntymän jälkeen. Johtuu varmaan edellisestä keskeytyksestä ja nyt sydämestä löytyneestä kalkkeumasta, joka todennäköisesti häviää itsestään rv 28 mennessä.

Mutta viikot kuluu vauhdilla, äippäloman alkuun on enää 2,5 kuukautta, vaikka kotosalla olen nytkin.

Helinä rv 24+0
 
Moikka,

joo aika hiljaista on ollut. Olen itsekin käyny vaan lueskelemassa teidän kirjotuksia.

Oli tossa pari vapaa päivää ja tuli sitten vasta perjantaina vietyä ne kelan laput kun tosiaan se kelahan oli torstaina kiinni :LOL:

Nyt vaan odotellaan päätöstä äitiypakkauksesta, kunpa jo pääsisi näpräilemään niitä vaatteita.

Itse työskentelen sellaisella alalla et ollaan lähes aina duunissa, joten noita pyhiä ei aina muista.

Minuu on kans väsyttänyt tässä muutamana päivänä aika paljon. Tänäänkin tuli nukuttua puoli kymppiin. Pitäis varmaan imuroida täällä vielä ennen töihin lähtöä, mut ei yhtään huvittais. Saan olla vlopun yksin ku mies lähti isänsä kanssa mökille koko vlopuksi.

Mites hei ku oli laskunut et mun äitiysloma alkaa 7.8 niin kelassa se setä sanoi et 4.8 mites tää nyt on mahdollista? osaako joku vastata?

Jooseppi & Möykky 24+3 :heart:

viikot vaan lisääntyy ja painoa ei ole tullut ihan niin kauheasti ku pelkäsin :whistle:
 
nosto :)

tajusin radiota kuunnellessani että tänään on likkojen lenkki täällä meikäläisen asuinmaastossa. saa taas lähteä pakolaiseksi kaupunkiin koska kun reilu 10 000 naista tulee tuosta talon ohi lenkille, ei siitä sitten ohi mennä, ei millään :LOL: :LOL:

aurinkoista päivää (toivottavasti), kn & puru 23+4 :heart: (MENEEPÄS VIIKOT NOPIAAN!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jooseppi:
Mites hei ku oli laskunut et mun äitiysloma alkaa 7.8 niin kelassa se setä sanoi et 4.8 mites tää nyt on mahdollista? osaako joku vastata?
Muistitko laskea niin et jätät kaikki sunnuntait + arkipyhät pois laskuista? Lauantait lasketaan normaalisti. Tälläsen ohjeen oon ite saanu. Tosin siitä en tiiä, et lasketaanko se LA yheks päiväks vai ei..

Huomasin just et siulki on 9.9 LA. Ja miun laskujen mukaan (muistaakseni) sain äippäloman alkupäiväks 6.8. Taisin sen kirjoittaa niihin hakemuksiinkin :eek: no, ilmeisesti se alkaa sit 4.8. Samapa tuo.. mut saamieni ohjeiden mukaan se päivä ei olis kyl 4.8!? Eli lopputuloksena: yhtä pihalla ku sieki :D Mut ei sen puoleen, ikinä en oo ymmärtäny yhtikäs mitään kelan touhuista.. niiden suomenkieli on jotenkin niin epäselvää :p

kelan tiedois lukee miun kohalla aina vaan et asiakirja (=hakemus) saapunut, ei siis vieläkään päätöstä! :kieh: ei edes sairaspvraha päätöstä joten kohta loppuu rahat, prrrkele! Täytyy vissiin soittaa sinne ma!

 
Moi!

mulla on LA 9.9. ja kävin ihan kelalla juttusilla virkailijan kanssa ja mulle äitiysloman alkamispäiväksi merkittiin 5.8.2009. viikon sisällä tuli sekä päätös tosiaan äitiyspakkauksen myöntämisestä että itse pakkaus! :) kävin tänään aamulla hakemassa pakkauksen kotiin. kivaa oli päästä näpertelemään tavaroita! :) mun silmään ihan miellyttävä pakkaus..
 
Heippa hei kaikille piiitkäääästä aikaa!!!! Oon ollu niin väsyny ja puhti pois, etten oo aikoihin ees konetta jaksanu avata!!!! Mahtaakohan täst raskaudest selvitä hengissä ees... ?!?!?!?!
Huomenna oiski sitten veljen ipanan 1v. synttärit ja siit viikon pääst onki valmistujaisii ja oman pojan 4v. synttärit... pitäs vähä piristyy, et jaksais...!!! APUA!!!!

Neuvolaki oli tos puoltoista viikkoa sitten.. nyt sit ekaa kertaa merkattii se sf-mitta ja sinnehän se pläjähti yläkäyrän päälle...tai oikeestaan inan yli, tosi kiva! Että miten niin jättimaha.. kaik kauhistelee mun mahan kokoo, seki jo ruvennu hiukan ärsyttään ---> ulkopuoliset luulee et oon viimäsilläni!

mama ja kääpiäinen 25+4
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
tajusin radiota kuunnellessani että tänään on likkojen lenkki täällä meikäläisen asuinmaastossa. saa taas lähteä pakolaiseksi kaupunkiin koska kun reilu 10 000 naista tulee tuosta talon ohi lenkille, ei siitä sitten ohi mennä, ei millään :LOL: :LOL:
Mä oon yks niistä :LOL:

Vivid ja Hippu 26+1
 
Huomentapäivää!
Täällä on ollut kirjoittelu vähän hiljaisempaa, kun ollaan mökillä oltu keskiviikosta lähtien. Ei jaksa tän koneen kanssa taistella, ei meinaan toimi 3G -verkko, ja tää Elisan mobiililaajakaistapaska ei tahdo oikein ladata sivuja 2G-verkossa... noh, ehkä 10min latas kaksplussan sivustoa... Jee! :kieh:

Mii26 kirjoitteli lihoamisesta! Oon huomannu aivan saman noissa H&M:n mammafarkuissa... Ihan helkkarin kireet perseestä ja reisistä...!! Joku fiksu suunnittelija ei oo ottanu huomioon sitä, että aikas monilla tuo lantio, reidet ja pehvakin leviää sitä mukaa kun masu kasvaa.. Ja toki sitä turvotustakin tulee! Itellä ainakin nyt kokoajan tosi pullataikina-olo! Inhottavaa... Ja peiliin ei kiinnosta katella. Mä jopa suutun jos musta ottaa valokuvan niin, että kaksoisleuka tursuaa! :headwall: Mulla oli monta vuotta tällanen kroppa kun söin sellasia lääkkeitä jotka keräs nestettä kehoon ja aineenvaihdunta ihan sekasin. Reilu vuos sitten pääsin niistä lääkkeistä eroon, ja heti lähti paino laskuun kun lehmän häntä, 10kg tippu kevään aikana... Ja viime kesänä oli jo housukoko 34, pahimmillaan ollut aikanaan 44! Että luottavaisin mielin kyllä tän raskauden suhteen, kyllä se paino siitä tippuu... Nesteet lähtee tosi nopeesti kehosta, kun muistaa vaan liikkua ja syödä hyvin sit synnytyksen jälkeen... B)

Mun rakas kummityttö syntyi keskosena muistaakseni viikolla 24-25 tai jtn sinnepäin... Noh, painosta voi päätellä, että VARHAIN: 700g! Neiti täyttää elokuussa 3v, ja tekee äitinsä hulluksi... Eli siis voi hyvin ja on terve lapsi. Puhe on viivästynyt, mutta sekin alkanut sujumaan kun viime syksynä aloitti tarhassa. Olivat Elämä lapselle-konsertin videopätkässäkin v. 2006, kun rahaa kerättiin uusia kaappeja varten. Voi että oli kyllä rääpäle kun syntyi - nukke! :heart: Tsemppiä ja voimia Sohville!

Mitäs muuta... HERÄILY! Joo.. Mä nukuin ke-to-yön sitten... noh, en nukkunut. Jostain syystä ei vaan tullut uni. Ehkä klo 6 aamulla nukahdin. Ja poika potki KOKO YÖN! Se piti max 30min taukoja, ja taas jatkui sambakarnevaalit mahassa... Jatkoi vielä aamupäivän torstaina, kunnes simahti... to-pe yön sainkin nukkua rauhassa, ja eilinen oli tosi hiljainen päivä. Yöllä hän taas potki aina kun heräsin ja kävin veskissä... mutta onneksi uni tuli itelle hyvin kun oli vajausta :D Että sellanen rytmi meillä täällä! Toivottavasti ei jatku syyskuulle asti tai tämä mamma tulee hulluksi!

Satanu on melkein joka päivä - tylsää. Nyt jos ehtis taas vähän pihahommiin, jos nämä allergiat antais periksi. Kamala aivastelu ja nokka tukossa, vaikka on satanutkin.. Saakelin koivu!!!

Roona&Tahvo 24+5
 
Jooseppi se vau.fin laskuri heittää muutaman päivän. Mulla on kans LA 9.9 ja äippäloma alkaa 5.8, eli 4.8. on siten viimeinen työpäivä. Kelan laskurilla sen pystyy itsekin tarkistamaan tosi näppärästi: http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/220801120915EH?OpenDocument -> Vanhempainpäivärahakausi.

Täällä podetaan kamalaa flunssaa. Ajattelin hakea sellasen sarvikuonokannun apteekista, josko edes sillä saisi nämä röörit auki. Pää on niin tukossa ja jumissa, että hyvä kun edes kuulen mitään. Onko kellään mitään hyviä raskausajan flunssanlievityskeinoja?
 
Kiitos tuesta edelleen. Yhdessä koossa täällä. Kuulumisia tulee käytyä kurkkimassa, vaikka ei enää oma tilanne ehkä vastaava olekaan. Olen kuitenkin niin onnellinen teidän puolesta joilla nyt kaikki hyvin, nauttikaa kaikista hetkistä ihanien vauvamasujen kanssa - oli ne sitten isoja tai pieniä :)
Oman tilanteen ennuste ei ole kovin hyvä, mutta toisaalta toivoa on, joten ei auta murheeseen hukkua. Ennuste vauvan selviämiselle on vasta vähän yli 10% luokkaa ja keuhkojen kypsyys on täysi arvoitus. Mutta kuten täälläkin on ollut viesteissä puhetta - hyviäkin loppuja löytyy!
 
No nythän sitä tekstiä on alkanut ilmestyä :)

Kiva kuulla sohvi et oot edelleen yhtenä kappaleena :) Jokainen päivä on ymmärtääkseni iso apu! Ja niinkun on kuultu, hyviäkin loppuja löytyy! Jaksamisia :)

rosehip kappas vaan, ton laskurin mukaan tuli 5.8! no ehkä ne sen miun 1 pv:n laskuvirheen korjaavat.. :D

rekkumaaria: niin kade:p miks mie en pääse hypisteleen? Varmaan aika samoihin aikoihin ollaan tyrkätty hakemukset vetämään ja tääl ei oo tapahtunu yhtikäs mitään! Ja miul olis viel ennen äippistä ne sairaspvrahat.. edes niistä ei oo kuulunu :kieh: Mie soitan kyl maanantaina oikein kunnon raskaushormooni-puhelun sinne :LOL:

roona ihanan kannustavaa.. ehkä miekin viel palaudun normaaliin vaatekokoon.. ja jospa tästä suurin osa olis turvotusta :D Ehkä onkin, nyt on jalkaterät niin paksuna et ne vääntää jo sen verran kippuraan ettei oikein pysty kunnolla käveleen. Turvotus on siis niin paha. Jumpe, kumpparitkin kiristi! Tuntuu vähän ettei näin kova turvotus olis ihan normaalia, siis et jalkaterät vääntyy?? No ei muutakun pinoon sohvatyynyjä kinttujen alle...
 
sohvi-04 onpa kiva kuulla taas sinusta!! :hug:
Eikö joka päivä ole teille vain voittoa? Toivottavasti teilläkin kaikki päättyy
loppujen lopuksi hyvin :hug:

Minä saan nukutuksi ihan hyvin... mitä nyt joskus alkaa kauheat suonen vedot
pohkeissa |O Tuntuu ihan kauhealla ja välillä tekee mulle jopa todella suuret mustelmat
pohkeisiin... joka raskaudessa ollut sama vaiva :kieh:
Muuten vointi ollut ihan hyvä... pallomainen olo :LOL:

Bebes & Salamatkustaja 24+6 :heart:

P.S vaikka kesä tuleekin koitetaan pitää pinoa pystyssä :D ;) :whistle:
 
Sohvi-04, voimia sinne ja toivotaan, että se pieni jaksaa masussa kuitenkin vielä jonkin aikaa. Tuleeko sinne vettä ollenkaan enää lisääkään? Sitähän kuitenkin myös joidenkin kohdalla tapahtuu ja saadaan siten lisäaikaa vauvalle kehittyä. Mutta kumpa kaikki menisi hyvin! :hug:


Unista: Mie näen ihan hirveitä unia jatkuvasti. Viimeisin on se, kun isäni ilmoitti unessani, että serkkuni on kuollut. Sitten olen nähnyt unia, joissa mies hylkää minut tai on jo hylännyt. Ja tosiaan noita kuolema unia riittää. :|

Vauvavötyskäinen on aktiiviliikkuja yhä. Vähän on liikkeet hiljenneet, liekkö tosiaan tila käymässä ahtaammaksi hällä.
Yhä tulee mietittyä välillä, että jätkä! Sitten koittaa miettiä että eiku neiti. :D
Tosin kyllä mielessä on sekin, että mitäs jos "ei selvemmin voisi nähdä"-neiti onkin poika? Noh, kunhan on terve ja elossa. :)

Tosin, ostin eilen taas vaatteita. Koska ne oli kaikki -70%!! Olihan se pakko. Ja ne on kyllä kaikki tytölle. No, ehkä yhtä voi pitää pojallakin, kun on valkoinen. Muissa on vaaleanpunaista joko vähän tai enemmän.
 
Mä oon taas ollu takas työhommissa sairasloman jälkeen joten kirjoittelut on jääny tosi vähälle.

sohvilleja pikkuiselle kovasti tsemppiä ja toivon mukaan vielä monia viikkoja yhdessä!

Minulla on navanympärys kasvanu aivan mieletöntä vauhtia....tai ainakin siltä musta itestä tuntuu... Miten sitä selviää sinne syyskuulle???? Ja mulla on vähän sama juttu kuin mamalla että alkaa ärsyttää välillä vieraiden ja tuttujenkin kommentit masun koosta... ihan kuin se olis jotenki negatiivinen juttu. Iteppähän mahani kannan perhana vieköön ja jotenki tuntuu että on etuoikeutettua ihmisten arvostella kasvavaa kumpua, vaikka se on loppujen lopuks aika intiimi asia ainakin mulle. Liekö sitten vähän hormooni herkkyyttä mukana näissä tunteissa.......

Minulla on nyt menny sillee että raskaus ei näy juurikaan vielä pepussa, lantiossa tai reisissä, mutta maha ja tissit ja käsivarret on kasvaneet. Toivon mukaan tuo peba ei tosta kauheesti ees leviäis kun aiemmin on levenny aikatavalla..... :/

On ollu vähän epämiellyttävä olo nyt tuolla masussa kun vauvalla on ollu hikka...koko ajan tuntunu pientä nykimistä. Toisaalta hauska mutta pitemmän päälle alkaa tympiä...et olis jo vähän aikaa rauhassa :D . Yöllä on alkanu meilläkin jumppaaminen jos on herännyt veskiin tai muuten vaan kylkeä kääntäny. Onneksi ei tartte läheskään joka yö herätä vielä pisulle ja pahemmalta turvotukseltakin oon vielä säästyny. Aamulla on sormet vähän pinkeät mutta päivän mittaan sit normalisoituu. Muistan kun esikolta turvotus oli jotain ihan järkyttävää varsinkin loppuajasta.... sormet aukes aamulla nyrkistä ainoastaan toisella kädellä aukomalla ja jalkojen turvotus ei ehtiny ees kunnnolla yön aikana laskea, vaan pieni pöhö oli heti herätessä vielä jäljellä. Jalat oli kyllä tosi kipeät ja no meinas sitten tulla se raskausmyrkytyskin kun nous vielä verenpaineet kovasti. Olin pari pv sairaalassa seurannassa. Se kyllä jäi mieleen!!!!!

Mutta taas on niinku varkain viikot poksahtanu ja jälleen olo pikkusen malttamattomampi :D . Tulis ees kesäloma nopeasti!!!

Naksos&Miina 25+2
 
Sohvi :hug:

omaan napaan ei mitään erikoista, muuta kuin armotonta väsymystä, en jaksaisi juosta tuon pikkumiehen perässä |O
Viikko sitten muutettiin uuteen kotiin ja tätä asuntoa pitäisi mukamas tässä samalla laittaa, ja pah...omat jutut oon saanut purettua, mutta tuo mies :kieh:
Pojan huone alkaa olemaan valmis, huomenna käyn ostamassa verhot.
Mutta kyllä on ihanaa, kun on oma piha ja isompi asunto!!

Vauva potkii tosi paljon, lähes aina kun juo jotain tai syö...Esikoinen oli paljon rauhallisempi masussa.

Jepulis, mutta kohta pääsee saunomaan, kun saa pojan unille...


:wave:
 
Iltoja vaan :wave:

Noista unista on ollu puhetta ja mä olen useana yönä nähny sellaista unta, että lähden kunnolla bilettää alkoholin voimin ja vedän röökiä kaksin käsin..Sit on pitän aamulla herättyä vähä miettiä miten oon ollu niin saakelin tyhmä, kunnes tajuntaan iskee et se oli vaan unta.. :p heh..
Tilasin tänään yhdistelmävaunut netistä, ne on niin ihanan vihreet et oli pakko saada. Merkkinä Tako "fast rider", joten kovaa mennään sit syksyllä =)

Ja masuasukki peuhaa mahassa iltaisin ja aamuisin suhteellisen paljon, ajan joskus viel autol ojaan kun se ajoitaa iskunsa oikein :p

Heissu 23+3
 
Kiva, että muillaki on kummia unia! Mä näin semmosta unta, että sain sairaalasta käskyn viikolla 30 tulla synnyttämään. Lääkäri teki sitten sisätutkimuksen ja huolestuneena kertoi mulle, että mulla on kohdunsuulla pahanlaatuinen eudora. Mä olin ihan pihalla, että mikä hiton eudora, kun eudorahan on sähköpostiohjelma. Kysyin siinä sitten lääkäriltä, että mitä sen kans on tehtävissä, johon lääkäri tuumasi, että "no, useimmat ovat päätyneet itsemurhaan." Jäi hieman häiriintyny fiilis tosta. :D

Mahankasvusta
, mulla on vähän samanlainen ongelma kuin mm. mamalla ja Naksoksella, mutta täysin päinvastainen. Mun maha on siis niin pieni, että sitä ihmetellään sen takia. Ei jotenkaan jaksais kuunnella toistuvasti niitä "ei tuolla edes mitään ole" tai "en oo kyllä ikinä noin pientä mahaa nähny" kommentteja, kun itekin toivois että se olis semmonen soma pyöreä, jota vois ylpeänä esitellä. Onneks kaikki on kuitenkin kunnossa. Pitää vaan koittaa olla välittämättä ihmettelijöistä ja nauttia raskaudesta, vaikka se sitten ei näkyiskään päällepäin. Ehtiihän se toki hyvinkin kasvaa vielä, mutta pääasia on että mussulla on kaikki kunnossa!

Rosehip ja minimasu 24+3
 
Unien katselijat lukaisin jostakin että raskaana olevat näkevät päljon paljon enemmän unia kun ei-raskaana olevat. Ja että unet käsittelevät useasti myös äidin pelkoja.. ehkäpä se selittää joitain unia. Mutta ei tietenkään kaikki unet ole syvimpien pelkojen käsittelyä, nähdään myö muitakin unia :)

onks kellään ilmentyny ylävatsakipua tai onko havaintoa mistä se johtuu? miul alko eilen, eikä se ole näköjään yönkään aikana loppunut, koska jatkuu edelleen!? Sellaista jäytämistä tuosta pallean kohdalta.. outoa ja varsin epämiellyttävää!!!
 
Lisään vielä, et ylävatsakipu tuntuu eniten kun vähän painaa palleaa (eli siis kipu on pallean kohdalla). Ei miusta mitenkään pantamainen, ettei kai viittaa raskausmyrkytykseen.. Kipu on koko ajan mutta välillä vähän voimakkaampi, ei kuitenkaan lähde missään vaiheessa kokonaan pois. Ihan kun ois syöny itelleen valtavan ähkyn, mut en kyllä ole! Ei ole tapana syödä ähkyä keskel yötä :LOL: hengittäminen tuntuu vähän ikävältä, eikä nyt kyllä närästäkään!?
 

Yhteistyössä