Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

aijaa.comin sivuijen kautta. Lataat sinne sivustolle tietokoneeltasi kuvan ja sitten kun tulee eri linkkivaihtoehtoja niin mustaat niistä heti ylimmäisen eli "pieni kuva". Sen linkin sitten liität tähän teksti-ikkunaan niin pitäis näkyä sen jälkeen kun olet lähettänyt viestin.

Mulla on kiristyksen tunnetta! Mun työ on kans pääosin seisomatyötä ja iltapäivästä masu menee yleensä kovaksi ja pinkeeksi ja sitä kiristystä tulee niinku molemmilta sivuilta. Oon ollut nyt viikon lomalla ja tehnyt mm. pihahommia ja kyllä sitä jomotusta on ilmaantunet aina jonkun reippaamman uraakan jälkeen..Kotona ollessa kuitenki se hyvä puoli että pääsee levähtämään ja makoilemaan hetkeksi niin pahin tuska ei edes pääse yllättämään. Neuvolassa oli puhetta tuosta kiristyksestä ja sen käsityksen sieltä sai että sairaslomaa saa jos ei töitä pysty tekemään. Mulla ois taas ens viikko töitä ja sitten koko kesäkuu lomaa. Pitää seurailla sitten tätä vointia että onko heinäkuussa enää töihin menemistä.

Hiljaisuus Oulumiitti vois kiinnostaa vaikka hyvän ruoan merkeissä (jatkuva nälkä :p). Olikos meitä muita Oululaisia?

Usvatähti rv 24+3

o&o En osaa sanoa, onko tää miun mahakipuilu kiristyksen tunnetta.. kyllä se lähinnä non-stop ähkyltä tuntuu, eikä vieläkään hellitä!!! Vattaa ei voi yhtään jännittää tai pallean kohdalta painaa :eek: Kyljissä sit tuntuu ennemminkin sitä kiristystä! Viimeeks neuvolassa kysyin asiasta niin ne sanoi et normaaleja kasvukipuja yhdistettynä noinkin tuhtiin turvotukseen, niin kyllä se vaan tekee hemmetin kipeetä. Mutta taitaa olla erilaista kiristelyä, kun se on miula kyljissä. Toi ähkyily on kyl varsin ikävän tuntuista, mut ens viikol neuvola kysyn sit sielä ellei tää nyt tästä pahene..

Huomenta kaikille!!!!

Ei tsiisus mikä yö... alko sitten ripulilla, jatkui oksentamisena ja päättyi ripuliin. Sit ku vihdoin pääs sänkyyn, ni koko ajan piti miettii ja tunnustella oloa, et kummast pääst alkaa tulemaan.... Sain tovin nukuttua ja naks heräsin viidelt pirteenä, ku mikä.... Nyt sit jo pesukone laulaa, imuri otettu esille, piirakkaohje kaivettu esille. Ootan vaan, et kunpa se kauppa ja posti jo aukeis, et pääsis liikenteeseen. Ainut vaan, et rupee oleen jo semmonen olo, et kone hyytyy ja tahtois nukkumaan, mut ku poikaki jo heräs... yhyyyy!!!

mama ja kääpiäinen 25+6

Voi tsimbe mikä yö täälläkin... Nyt sitten tuli eka kertaa sellainen valvottu yö. Ei ollu mitenkää päin hyvä olla ja alapäätä vihlaisi aina välillä inhottavasti. Nyt on näköjään tullu tuo hikoilu yöllä ajankohtaiseksi. Tuntui että on aivan hirveen kuuma koko ajan.

No sitte kun ei uni tullu nii piti herättää mieskin :p
eihän tuo vastaan pannu :D .. sen jälkeen sai vähän aikaa nukuttua. Nyt vois kyllä mennä uinumaan mutta kohta tuo kuopus herää niin ei maksa vaivaa. Jos sitte ottais vaikka päikkärit jahka mies kotiutuu töistä.

Usvatähti ja Hiljaisuus, minä olen myöskin Oulun alueelta. Vois yrittää jos pääsis tapaamiseen =)

Naksos 25+4

J84
Huomenta.

Täällä on vissii tullu sit ekat harjoitussupistukset :eek: Eilen illalla, kun mentii nukkuu niin ihmettelin tovin mahan kovaa muotoa ja kuinka epämukavalta se tuntui. Sama toistui noin 10min päästä ja pinkeys laukesi parin minuutin jälkeen, hieronta auttoi hieman epämukavaan oloon. Nooh, en tajunnut noista vielä mitään et mistä oli kyse, pidin niitä vain pojan venyttelyinä. Sitten tänä aamuna ennen, kun nousin sängystä niin taas sama toistui taas, maha muuttui pinkeäksi palloksi ja olo pakotti nousemaan ylös. Ja se meni jälleen ohi noin minuutin päästä ja maha oli jälleen pehmeä. Kuopuksesta harkkasupparit tuli ekaa kertaa vasta pari päivää ennen kuin synnytys alkoi. Vai olikohan noi ees harj.supistuksia? Kokemusta niistä, kun ei ole vielä näillä viikoilla koskaan ollut :/

Laitampa minäkin massukuvan tältä aamulta :D

J84 ja Veeti 22+3

joku puhui ylävatsa/pallea kivuista.. mulla ollut muutaman kerran yöllä niin kova kipu/paine et on pitäny nousta sängyssä istumaan ja ikäänkuin venyttää vatsaa pitkäksi. kysyin viime neuvolassa asiasta ja täti sano, että kuuluu asiaan. en ihan sanatarkasti muista, mutta jokatapauksessa liittyy kohdun kasvuun ja siihen et sisäelimet tekee vauvalle tilaa. ei oo siis vaarallista, epämiellyttävää kyllä. :)

Täälläkin on tuntunut vatsan kiristystä. Ainakin luulisin, että tunnetta voisi noin kuvailla. Viikonloppuna tunsin ensimmäistä kertaa voimakkaammin, kun kävelin reipasta tahtia kaverin perässä. Tuli sellanen "täysi" olo ja vatsa tuntui kireältä, oli pakko hidastaa ja melkein pysähtyä, kun oli niin epämiellyttävä tunne. Hyvä kuulla että muutkin täällä tuntee samanlaisia juttuja.

Närästys on alkanut yöllä vaivaamaan rankasti, jos en ennen nukkumaan menoa muista ottaa lääkettä vaivaan. Jossain vaiheessa yötä rupee tuntumaan vatsassa kuplintaa ja polttelee tuota ruokatorvea (kaipa se on se mitä polttelee :p ). Onneksi vielä kuitenkin auttaa, kun vaan nappaa sen rennien suuhuun. Närästys oli minun ensimmäinen raskausoirekin. Röyhtäilin kauheasti jo ennen kun tein raskaustestin. Nyt sitten on tullut vaiva takaisin, mutta tuskasemmilla oireilla.

Tässäpä minun tämän päivän pömppöni :)

uneksija85 ja papu 23+0 :heart:

mulla vaivaa tua inhottava paineen tunne tuonne alapäähän, ettenkin, jos kävelen tai yleensäkin olen "pystyssä" enemmän aikaa, ilman huili taukoja!
onko muilla tätä painon tunnetta nyt jo???
melkeen välillä tuntuu, et puskeeko se itteään jo pihalle sieltä, mut ei onneks ainakaan vielä! huh!
mulla on koko ajan sellanen kutina persuuksis, et tää vaavi syntyy reippaasti ennen laskettua aikaa, vaikka ei mulla mitään ihmeempiä suppareitakaan oo ollut, mut en tiiä mistä tua intuitio johtuu????
vaikkakin mulla on ollut kyl kaikilla muillakin neljällä edellisillä kerroilla ihan sama tunne, ja silti ne on yli menny, et hupsis!
mut nyt jotenkin vahvempi tunne!
ehkä sekin pelottaa, kun alkuraskaudessa vaivasi se kohdun laskeuma! ja ajattelin, et jos tää pyrkiikin ennemmin pihalle!
kun kohtu alkaa laskeutumaan???
voikohan näin olla?
jotenkin sitä vaan elelee päivä kerrallaan, ja ajattelee, et joka ikinen päivä sen vaavin henkiinjäämis prosentit kasvaa, mikäli se syntyis, nyt ne olis tosin hyvin pienet, mut kuitenkin! luin just netistä et 22-24 viikoilla henkiin jäämisprosentti kasvaa joka päivä 3-4 prosenttia!
sohvi-04 oletko vielä kasassa? sinulla on kerinnyt noita prosentteja kertymään, jo ihan mukavasti alku asetelmaan nähden!
uskon että teillä menee kaikki hyvin!!!!!
=)

ke olis neuvola ja kuulee monenlaista tuomiota sit taas esim painosta, hb:stä, verenpaineesta yms....!
neljä viikkoo sitten painoa oli tullut koko raskausaikana n. 4 kg, varmaan saadan nyt se 5 kg, rikki! ääk!

fiksu ja brutus 22+4

Hiljaisuus oulunseudun mammoi täältä olis kiva tavata, mut tosiaan, mäkään en ole ihan oulusta vaan tästä vierestä, mut oysishan se synnytys tapahtuu sit aikoinaan. :kieh: Mut voisi olla kiva keksiä jotain.

En ole ny käyny tääl pitkään aikaan taas ja oli tullu niin paljon tekstiä et osa unohtui jo. :headwall:

Supistuksista mul on niit kivuttomia mut epämiellyttävän tuntoisiahan nekin on, ollut jo 12 viikolta lähtien, eli kohtu vain "pusertunut" kovettunut ja pikku hiljaa sit helpottanut. Nykyään toisinaan tulee myös kipeitä supistuksia, joiden aikana helpottanu ku mennyt kontalleen ja vain hengitellyt. Neuvolasta noiden kipeiden suppareiden vuoksi käskivät varoa kaikkea raskasta nostelua ja myöskin reipasta liikuntaa, myös autossa istuminen laukaisee noit kipeitä suppareita. Lääkäriaika enskuun puolesvälis ja sit näkee et onko noi kuiten tehny mitään kohdunsuulle. Toivonmukaan ei tee, eikä ole tehny viel. =)

Kivistyksen tunteesta vattalla tääl kyl tosiaan sitä on jos vähänkää enemmän kävelee tai tekee jotain raskaampaa, nostelee jne. sen jälkeen tulee myös ihtelle kipeet supistuksetkin, joten ny en sit paljon kävelyllä ole käynyt. Toisinaan pelkkä normaali kotona siivoilukin saa aikaan kipeän kivistyksen tunteen lähinnä alavattalle, jolloin kävelykin muuttuu hitaaksi taapertamiseksi. =)

Ny täytynee lähtä kangaskaupas käymään ja sit hetkeks viel ulos lasten kanssa ennen ruokaa.

Ja ai nih!!! Omasta navasta viel sen verran, että pahoinvointi vihdoi loppunut, pari viikkoa ny ollut ilman oksentamista ja öklötyspäiviäkin enää harvoin, kuten viimeviikol vain kahtena päivänä. =) Ihanata!!!!

jaaha, on miulakin sit jokunen suppari ollut, jellonan kuvaus oli tuttu! sivuilta lähtee ja nimenomaan aaltomainen tuntu. no mut ei liity kuitenkaan tän hetkisiin kipuihin..

elämänilo joskus 20 viikon kieppeillä hävis miultakin pahoinvointi kolmeks viikoks ja tuli sit takaisin |O tosin vain aamuisin ja joskus myöhään illalla. Päiväsaikaan tulee joskus jokunen ylläri, mut harvoin :) Toivottavasti siul pysyykin poissa!

Huomenta!

Suppareista... Mulla niitä on tullut aina silloin tällöin.. Vetää masun kireäksi ja kovaksi, ja pakko pysähtyä paikoilleen. Samalla alapäässä tuntuu "oudolta"... Kestää aina hetken ja sit helpottaa. Ja yleensä niitä tulee sitten useampi siinä jos on tullakseen, esim eilen illalla. Oon alkanut yhdistää ne kävelyyn! Siis jos pitkään on jaloillaan, ja varsinkin, että kävelee kokoajan. Lenkillä tai jos vaan vaikka pidempi kauppareissu. Tulee liitoskipuja ja alapäässä jomottaa, ja yleensä sitten vielä illalla niitä suppareita. Todella ärsyttävää. Kun olis kuitenki kiva harrastaa sitä liikkumista. Ja liitoskipuihin annettiin ohjeeks kävelylenkit.. öh...? En kyl ymmärrä miten ne muka auttaa asiaa... mutta.... Kyllä jatkossakin aion sen kävelylenkkini ja kauppareissut tehdä, ettei perse sammaloidu tuoliin. Onneks supparit nyt ei niin haittaa, kun ei ole kipeitä. Lähinnä juuri nuo liitoskivut ym. Mutta kai nekin helpottaa. Ja kylpy rentouttaa aina iltaisin. Kestettävä tää on.
Niin, ja onks muilla seksin aikana tullut supistuksia? Mä yritän nykyään aina vähän pidätellä itteeni, ettei tulis supparia, koska sen aikana se seksi sattuu ikävästi... Aika tylsää, mut ei siitä seksistä kyllä nyt voi luopua - kun tietää, että siihen tulee varmaan piiiiiitkä paussi syyskuussa! :headwall: :'( :kieh:

Ihana ilma. Pitäisköhän mennä syömään aamiainen... tai noh, brunssi jo varmaan tässä vaiheessa päivää, parvekkeelle!

Roona&Tahvo
PoKs 25+0

Jee, Kelan sivuilta näkyi, että lapsilisä myönnetty... Ja äitiysavustus tulee maksuun 28.5.. Eli tällä viikolla! On sekin jo jotain! Kyllä nyt on hyvä mieli sen suhteen, että otettiin se äitiysavustus pakkauksen sijaan. Meinaan omalla tilillä tällä hetkellä se 2?, eikä lisää ole tulossa ennen elokuuta... jos huonosti käy. Eli ihan kyllä hyvä näin. Ja itelleni aion ne rahat ottaa hemmottelukäyttöön - lopputilistäkin laitoin viimeks 300? suoraan säästötilille vauvaa varten. Eli ei morkkista.

Äitiyspäivärahan päätöksistä ei ollut vielä mitään infoa, muutakuin, että hakemus saapunut 8.5... Saas nähdä koska tulee päätös siitä.

Höh, mulla on edelleenkin Kelan sivuilla vain "Asiakirja saapunut", vaikka laitoin paperit menemään jo 2,5 viikkoa sitten. Tuo kyseinen status on ollut paikoillaan varmaan jo puolitoista viikkoa. En vaan malttais oottaa, että pääsen hypistelemään niitä äitiyspakkauksen vaatteita. :D Muutenhan tuolla ei mun puolesta mitään kiirettä olekaan.

Mulla ei oo ollut suppareita, mutta toisinaan seisoessa tuntuu tuolla ihan alavatsassa sellasta painetta, että mötkylä mahtaa olla ahtautuneena ihan pieneen sykkyrään kohdun alimpaan kohtaan. Jotain satunnaista liitoskipuilua on ollut myös havaittavissa, mutta ei sen luokan, että se jotain rajottaisi/haittaisi.

Ihania masukuvia! :heart:

Heips... Tuli sitte käytyä lääkärissä sen kiristyksen takia.. Siellä lääkäri sano että nyt vaa lepoa ja ei siivoilua eikä mitään rasitusta aiheyttavaa saa tehdä edes kotona ja tietty nostelua ei saa harrastaa enää.. itse jo lähes kokonaan lopettanu nostelun.. tuomio oli viikko saikkua.. Nyt sitte vaa lepäilen..

O&O 25+0 :heart:

Yhteistyössä