Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mä tuossa tota listaa just kattelin, että kamalasti sellasia nimiä, ketkä on ehkä joskus kerran kirjottanu palstalle, tai tyyliin ilmottanu ittensä, ja sit ei mitään... Tuntuu jotenki hullulta et siellä on niin paljon sellasia nimiä ketkä ei sitten ikinä kirjoittele täälä mitään.... Mut... No joo. Sittenhän niitä karsiutuu pois, kun aletaan "uutta listaa" ja pinoa tekeen syyskuussa kun alkaa vauvoja syntymään. Vai? Pinoillaanko vielä sitten? Must ois ainakin kiva :)
Kyllä, pinoillaan ilman muuta!!!

Eilen se tuli!!! Äitiyspakkaus! Jipii! Olin katellut sitä etukäteen netistä ja mietin sillon, että on siellä kaikkee tylsääkin, mutta olin kyllä tosi positiivisesti yllättynyt. Oikeestaan yhet housut ja paita sekä se haalarin myssy ei ollut mun mieleen, mutta muuten tosi kiva!!

Me ostetaan tossa kesän aikana myös pinnasänky, mutta aattelin, että vauva saa nukkua silti äp-laatikon sisässä hetken aikaa! Voi että, tulis jo se vauva :heart: Mulla ois nyt juhannukseen saakka töitä ja sit alkaa kesäloma ja oon antanut itelleni luvan, että sitten saa alkaa peseen ja järkkään vauvan tavaroita. Ihanaa!

Meillä oli eilen neuvolan imetys- ja isyysilta. Juteltiin yleistä vauvan hoidosta ja käsittelystä sekä äideille oli imetysoppia ja isät jutteli isyydestä. Paljon toki oli sellasta perusasiaa, mutta tuli kyllä uusiakin juttuja just vauvan käsittelystä ja imetysjutuista.

Huomasin taas eilen, että sormet turpoo melkolailla. Ja sit kun pesee käsiä paljon, niin mulla on sormuksien alta iho kuivunut ja rikki.... tylsää! Ei malttais jättää vielä sormuksia pois. Ei vielä myöhemmin ;)

Mutta nyt töihin!

Vivid ja Hippu 26+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:
Huomasin taas eilen, että sormet turpoo melkolailla. Ja sit kun pesee käsiä paljon, niin mulla on sormuksien alta iho kuivunut ja rikki.... tylsää! Ei malttais jättää vielä sormuksia pois. Ei vielä myöhemmin ;)
Miekää en tahtos millään ottaa sormuksia pois, ne on vaan jotenkin niin tärkeät miule :heart: Ehkä se on pakko jossain vaiheessa, mut niin pitkälle pitkitän kun vaan voin :whistle:

Äitiyspakkauslaatikosta ite olen nukkunut siinä niin pitkään kun mahduin, jonka jälkeen sain pinniksen (miten niin on ollu rahasta puutetta.. ) Ihan jostain nostalgia syistä tahdon nukuttaa omankin vauvan siinä laatikossa :) Miekun oon tällänen hörhö joka fanittaa kaikenlaista vanhaa :D (vaikkei tuo äp-pakkauksen laatikko paras esimerkki asiasta ookaan, mut silti! varmaan tajusitte :D )

Ihan ku ois ollu jotain muutakin sanottavaa, mut muisti ei pelaa :) ai niin, tottakai pinoillaan syksyn jälkeenkin :)
 
no nythän muistu mieleen! se oli se saikkumorkkis Kyllä poden ja oikein kunnolla! Jouduin pois töistä toukokuun alusta ja ennen sitäkin tuli oltua jokunen pätkä poissa. edellisistä saikuista onkin vuosia aikaa, joten uskotte varmaan miltä tuntuu! Ihan ku ois koko porukan pettäny, pomo mukaan lukien :/ Vaan ei voi mitään.. koko loppuraskaus on oltava pois! Se auttaa paljon kyl kun tajuaa et ei ihan oikeesti oo enää työkuntonen. Kävin meinaan kokeilemassa muutaman päivän eikä siitä tullu mitään. Sen jälkeen helpotti tunnon tuskat.. vähän..
 
Minäkin ajattelin käyttää laatikkoa hetken sänkynä. Tämä aika samasta syystä kuin Mii26lla :) Itsekin vauvana nukkunut siinä ja äiti teki sillon siihen suojat ja saan ne nyt sitten käyttöön omalle vauvalle :) Pääsee nukkumaan samalla tavalla kuin minäkin - tosin sillä erolla että tämän vauvan laatikko sijaitsee pinnasängyssä ja minun laatikko oli jonkun pöydän päällä :) Ja tuohan se sitä suojaakin sitten niinkun täällä on puhuttukin.

Oi että olen kateellinen teille kenellä jo on pinnasängyt ja vaunut yms. Tuntuu että haluais jo niiiin paljon päästä laittelemaan niitä kuntoon ja vauvaa varten (eihän tässä ole kuin noin 17 viikkoa jälkellä :LOL: ). Mutta vielä pitää malttaa vähän aikaa. Jos tuossa kesä-heinäkuussa alkaisi etsimään ja ostelemaan (ei sillä etten olisi jo netistä kaikki katellut ja rajannut muutamiin vaihtoehtoihin :) ).

Juu ja minäkin haluan jatkaa tätä höpöttämistä syksyn jälkeen!! On niin mukava lukea teidän juttuja vaikken itse joka päivä kirjottelekaan :)

uneksija85 ja papu 23+1 :heart:
 
Hus pois kaikkien saikkumorkkikset! Oikeasti se lääkäri ei niitä sairaslomia suotta jakele ja kun kyseessä on paitsi oma, mikä tärkeintä, myös sen masussa kasvavan pienen ihmisen terveys, niin saikutelkaa nyt vaan hyvin omatunnoin! Nyt ei oo ollenkaan hyvä aika leikkiä urheaa ja mennä puolikuntoisena töihin riskeeraamaan liian isoja asioita.

Laskin muuten tuossa, että alle 50 työpäivää olis enää äippälomaan! :heart:

Tuli mieleen, että onko kellään ollut mitään mielitekoja tähän mennessä? Mulla tulee välillä suunnaton himo johonkin ruokaan ja sitten en pysty ajattelemaan suunnilleen mitään muuta niin kauan, että pääsen sitä syömään. :) Viime viikolla esim. ajattelin varmaan joka hetki grillilihapiirakoita, ja semmosen sitten perjantai-iltana söin ja olin niiiin tyytyväinen. :D
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!
Olen viettänyt hiljaiseloa koneen äärestä hetken. Tai no päivittäin olen töiden lomassa käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta kirjoitella en ole ehtinyt. :ashamed:

Viime viikon tiistaina oli rakenneultra ja siellä näkyi kaikki "tarpeellinen", painoa ipanalla nyt 340g. Sukupuolestakin jonkinlainen aavistus, mutta vaikka kätilön mielestä selvästi näkyikin, olen itse epäilevällä kannalla. Siksi en taida paljastaa sitä vielä.. Isoveljet oli ihmeissään, kun sai katsella vauvaa tv:stä =)

Täälä oli ollut keskustelua äitiyspakkauksen laatikossa nukuttamisesta. Ihan kätevähän se on ensi sänkynä koko laatikko, kun on valmiiksi oikean kokoinen patjakin siinä. Meillä on nukutettu ensi kuukaudet sellaisessa rottinkisessa korissa, jossa on jalat ja joka on todella tarkoitettu ensisängyksi. On siis pienempi kuin pinnis. Mutta kaverini vauva nukkui heti alusta asti pinniksessä, kääri tyynyjä ja peittoja vauvan ympärille "pesämäisesti".. Että ei kai sitä nyt välttämätöntä ole jotakin pahvilaatikkoa hankkia, jos ei äitiyspakkaustakaan ota. :)

Muovitetun froteen vannoutunut puolesta puhuja olen minäkin. Meillä oli käytössä vielä sittenkin, kun pojat nukkuivat jo lasten sängyssä ja opeteltiin olemaan ilman yövaippaa. Ei ole tarvinnut kertaakaan pestä patjoja eikä petareita!! Lisäksi kuljetin palaa mukana milloin missäkin laukussa ja toimi hoitoalustana tarpeen tullen paikassa kuin paikassa.

Jooseppi, en ole ollut saikulla, mutta aina pienenkin vaivan ilmaantuessa poden jo etukäteen morkkista siitä, jos joudun saikulle =) Mun työ toki sellaista, että tähän hankala ottaa sijaista, mutta oma ja vauvan hyvinvointi tietysti tärkeintä tällä hetkellä. Alaselkäkipuja oli jokin aika sitten melko reilusti, mutta tukivyön käytön myötä ne helpottaneet. Supistuksia en ole huomannut vielä ollenkaan.. Kuumuus vaivaa kyllä täälläkin öisin, kuten Helinä83:kin. Illalla nukkumaan mennessä olen yleensä viluinen, menen pyjama päällä nukkumaan ja jossain vaiheessa sitten tulee niin kuuma, että aamulla ei ole yllä kuin alusvaatteet :whistle:

roseship, innostuin laskemaan ja mulla tarkalleen 37 työpäivää tämän päivän jälkeen! Toki vietän lomaa pienen pätkän kesäkuulla ja sitten jään kesälomalle ja äippälomalle perään loppukesästä! Olen vain ajatellut, että kaks kuukautta vielä, mutta palkkinä työpäivinä laskettuna lyheni aika kummasti =)

Ai niin, mielitekoja ei juurikaan ole, kun tuo paha olo vasta viimeisen kuukauden sisällä helpottanut. Paitsi salmiakkia olen tänään himoinnut!!

Roona82, pinoillaan vaan syksyllä! Kyllä siitä vauva-arjesta sentään välillä pystyy irrottautumaan koneellekkin =)
Micade 21+4
 
Vivid näinhän sitä toivoit ett pakkaus tulisi maanantaina :D Hyvä niin! Kerrankin käy toiveet toteen =)
Mä jatkan odottamista. Pelkään ett ne on unohtanu meidät kokonaan. Tulis edes jotain päätöstä.

Mulla on neuvola tänään. Pääsen kysymään ku mulla on ollu alavatsa todella kovana sunnuntai-illasta lähtien. En tiedä mistä johtuu, mutta kyllä kaveri siellä potkii. Ehkä neuvolan täti osaa jotain kertoa.

Se on muuten jännä juttu ku mäkin käy usein lukemassa näitä juttuja, mutten sit jaksa mitenkään kommentoida. Pitäs varmaan ryhdistäytyä... mutt nyt neuvolaan.
 
Huoh, kirjoitin reilu tunti sitten tekstiä, mutta onnistuin kadottamaan sen... Kävin kirjoittamassa blogiin, ja nyt uudelleen tämän pariin, jos vaikka en vahingossa hiirellä sörkkisi mitään linkkejä vahingossa. ÄRSYTTÄVÄÄ kun ei muista kopsaa välillä tätä tekstiä....

Jep, eli muovifroteeta siis suositellaan. Kaks kaveria sanonut EI, useampi palstalainen sanonut JAA... Ja enemmistön ääni ratkaisee tällaisissa asioissa; eli muovifroteeta petarin ja lakanan väliin SIIS! :D Ja KIITOS kaikille vastanneille kun urpå täällä kyselee
Mä eilen pesasin meidän vanhoja normilakanoita... Kun niitä on melkein käyttämättöminä kaappi täynnä kun on parisängyssä 160 levee petari, niin lakanatkin nykyään sitä kokoa. Noista normilakanoista saa kätevästi ommeltua pinnikseen lakanoita poitsulle - ja on hienon värisiäkin... kaupassa kun oon katellu, pelkkää valkosta, vaaleenpunasta tai sinistä. BLÄÄH! Ja mitkä HINNAT! Pitäis vaan löytää jostain ompelukoneen piuha ja poljin, muuton jäljiltä edelleen hukassa ja ilman niitä on vaikeahkoa käyttää sitä masiinaa B) :snotty:

Rosehip: Mielitekoja tulee ja menee, ne on sellasia kertaluontosia, että kun on saanut jotain mitä on himoinnut, toiste ei tule välttämättä enää sitä himoa. Ja nimenomaan PAKKOMIELTEISIÄ! Mökilläkin oltiin järvellä soutelemassa, alkoi himo saada keksiä. Noh. Siinä aikansa mies heitteli virveliä, kunnes totesi, että ei sitä kalaa tule ellei saa keksiä, souti rantaan, ja ajettiin kauppaan hakemaan kaurakeksipaketti. On noilla ukoilla kyllä kestämistä! :LOL:
 
Roona82 tuli mieleen että jatkatko sinä kesänkuun pinon päivittämistäkin?
Olet pitänyt pinon niin hienossa kuosissa :D
Täällä on liian kuuma!!! :xmas: Joka päivä ollut nyt +35 ja siitä ylöspäin!!
Ei kyllä tee yhtään mieli pihalle... :p

Bebes & Salamatkustaja 25+2 :heart:
 
Tsau!

Neuvolasta terkkuja ja kaikki ok. Sydänäänet kuului vahvana ja rautaa joudun syödä lisänä, onkin ollut aika hurja olo ajoittain :$ Keskustassa meinasi mennä tänään taju.
Ensi kuussa sokerirasitus ja perään lääkäri, ja laitellaan lähetettä taysiin jossa aletaan seurata kohdun seinämän kestoa, veikkailen meille vauvaa jo elokuussa jos oikein ohueksi menee.

millaisia nuo vauvan sykkeet on olleet, meillä oli tänään 137, viimeeksi oli 150.
 
Jee, mulla ei ole tällä kertaa (ainkaan vielä ) raskausajan diabetesta!! =) Muutenkin kaikki hyvin liitoskipuja lukuun ottamatta. Kelan paperit sain tänään neuvolasta. Täytyy niitä alkaa täyttelemään. =)

Painoa on tullut nyt lähtöpainosta 5 kiloa! :ashamed: Perjantaina mennään kurkkaamaan pikkuista 4D-ultraan. =)

Muffa 24+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Jee, mulla ei ole tällä kertaa (ainkaan vielä ) raskausajan diabetesta!! =) Muutenkin kaikki hyvin liitoskipuja lukuun ottamatta. Kelan paperit sain tänään neuvolasta. Täytyy niitä alkaa täyttelemään. =)

Painoa on tullut nyt lähtöpainosta 5 kiloa! :ashamed: Perjantaina mennään kurkkaamaan pikkuista 4D-ultraan. =)

Muffa 24+6
Hei niin, mulla on ens viikolla sokerirasitus... Onko se just ton raskausdiabeteksen epäilyn takia? Ottaa aivoon, kun neuvolantäti ei selventänyt mulle ollenkaan, miksi laittoi lähetteen. Muuta kuin että paino noussut. Pissat ollu aina ok, samoin verenpaineet, hemppa, kaikki muu! Niin miks pitää tuonne mennä? Sen takia, että paino on yläkäyrillä? Luulis, että ne kattois vähän onko mitään oikeita oireita jotka siihen viittaa,. Ja onko ne oireet sitten mitä? Netistä ainakin googletin, että päänsärkyä, janoa, verenpainetta... No eipä nyt kummemmin. Janottaa kyllä, kun hikoilen niin pirusti,. Mutta eikö raskaana kuulukin juoda? Enkä mä ravaa pissallakaan niin kovin montaa kertaa päivässä että pitäs diabetestä epäillä.

Kiukuttaa jo valmiiks kun pitää olla syömättä ja joutuu vielä sitten nälkäisenä sellaiseen rääkkiin... :headwall: :kieh:
 
Roona, täällä ainakin lähetetään kaikki yli 25-vuotiaat ensi(?)synnyttäjät sokerirasituskokeeseen. Voisko teillä olla sama homma? Mulla siis kans edessä se ens viikolla, yäk. Niin ja hammaslääkäriäkin löytyy ens viikolta, tuplayäk.
 
Joo, tota raskausajan diabetesta tolla sokerirasituksella metsästetään. Mä narahdin viime raskaudesta kiinni, joten sen vuoksi jouduin tässäkin raskaudessa rasitukseen. Viime raskaudesta siis kohdun koko kasvoi ilmeisesti liian kovaa vauhtia ja epäiltiin siis vauvankin kasvavan hurjaa vauhtia. Ton takia jouduin sokerirasitukseen ja jäin "kiinni". Naapurikunnassa joutuu myös alkujaankin ylipainoiset odottajat rasitukseen. Mulla ei ollut viime raskaudessa minkäänlaisia oireita.. :/
 
Täälpäin sokerirasitukseen joutuu painoindeksin perusteella, eli ei sais olla yli 25. Oletan et lähtöpainosta oli puhe :D Tietty sit kans jos aiemmis raskauksissa on ollu jotain diabetekseen liittyvää, niin sitten siihen "pääsee" automaattisesti. Taitaapi olla kuntakohtasia juttuja nää.

Toivottavasti kaikki sokerirasitukseen menijät saatte normaalit tulokset :saint: Tai jos todetaan raskausd, niin toivon et se lähtis synnyttämällä pois! :saint:
 
Vivid
sissi75 Jep jep, kyllä oli ilonpäivät, kun näin, että postien seassa oli postin pakettilappu. En uskaltanut ekana ees kattoon, että onko se äp-pakkaus. Kyllähän se sit heti varmistu, kun siinä oli lähettäjänä Reima ja sisältönä Äitiyspakkaus.

Muovitettu frotee Mä kävin ostaan Eurokangaasta metrin pätkän sellasta ja se on 150cm leveetä. Aattelin, että siitä vois leikata kolme 50x100cm palaa. Meiän äiti ainakin sano, että ihan kätevää on, että laittaa sitä siihen pepun kohalle vaan, kun se kangas ei kuitenkaan hengitä yhtään, niin ei sit suotta oo koko peti niin hiostava. Se Eurokankaan frotee on muuten tosi hyvälaatusta, sillä se äp-pakkauksen frotee oli ihan ohutta ja hepposta.

Roona82 Kiva, jos jaksat päivitellä vielä pinoa jatkossakin. Ja ei varmaan oo mitään hirveetä tunkua sille paikalle, mutta sulla se menee jo niin rutiinilla, että luotto on kova :p
 
Dodii, neuvolassa käyty ja kaikki vaikutti olevan hyvin.. paitsi painoa tullu aika paljo lisää niinku epäilinki, ku tullu vähän grillailtua ja muita herkkuja syötyä.. :ashamed: Nyt on PAKKO rajottaa!! Eihän se neuvolantäti siitä mitää sanonu mut ite tuota vaan ressaa..

Noh,tässä tietoja:
Painoa +531g/vk ( :ashamed: )
paineet 109/66
b-hb 109
sf 21,5
vauvan syke +133

Tuo sf-mitta huitelee edelleen yläkäyrillä, saas nähä kuin iso tää massu on sit syksyllä.. :snotty: Eilen naapuri kysy et millon mulla on laskettuaika ja ku kerroin, ni sano et miten noin pienestä mahasta voi mitää syntyä.. :whistle: Sanoin et tää on isoin maha mitä mulla on ollu aiemmissakaa raskauksissa ja sf-mittaki on yläkäyrillä, että ei voi kovin pieneksi sanoa.. :whistle: Hemoglobiiniki oli laskenu niin et rautakuurille joudun..arvasinki kyllä sen ku väsyttää niin...

Mut nyt pakko lähtä pojan kanssa suihkuun ja nukkumaan.. :wave:

Anrika & Tepi 22+4
 
Huomenta!

Rekkumaaria... Kokeilepa höyryhengittää keittosuolaliuosta ( tietty itsetehtyä ) jossa on litraan vettä liuotettu ruokalusikallinen karkeaa suolaa. Mun työkaveri kerto että on itse saanut tän neuvon lääkäriltä ja on toiminut. Itsellä sama ongelma ( siis siitepöly sekä myös astma ) mutta en eilen ehtinyt kokeilemaan tuota. Tänään otan uuden yrityksen kun töistä pääsen. Toinen mahdollisuus on suolahuonehoito, jos sellaista läheltä löytyy. Itse ajattelin kokeilla tuota kotikonstia ja jos se tehoo niin hyvä. Suolahuonehoitokin houkuttelee mutta ensin kotikonstit käyttöön.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+3
 
Huomenta kaikille =) Lukeudun noihin jotka vaan sillon tällön pistäytyy täällä,miulla iha puhtaasti perhe vie aikaa niin paljon ettei koneella kauheesti jouda olemaan.Muuten voidaan ihan ok paitsi että saikulla 3.viikko menossa,vauva on aika alhaalla(painaa jalkovälissä :| ) ja supistuksia on vähän väliä.Miulla on morkkis ja mietin jatkuvasti mitä ne aattelee kun vasta huhtikuun lopulla alotin siellä.Rakenne ultrassa ajat sitten kaikki oli hyvin ja taitaa tyttö olla tulossa joten akka valta meillä senku lisääntyy =) Vauva on IHAN jatkuvasti liikkeessä ja istuvassa asennossa niinku kaikki muutki ollu tähän asti,ilmeisesti kohdun muodosta johtuu.Nähhään sitte että tuleeko taas perätilasynnytys vai kääntyykö...Napaa täällä teippailen piiloon kun on tappimallia nykyään,järkyn näkönen :D Mitäs vielä,painon lisääntymisen kanssa ongelmia,tullu nyt 2 kg kaikkiaan.

Tepa75 joka ei taida muistaa viikkojakaan :) oisko 26???
 
Vivid ja Mii26 pikku vinkki turvotuksiin: juo vettä! Mulla aikaisemmissa raskauksissa turvotusongelmaa myös, mutta nyt oon huolehtinu että juon päivän aikana vähintään litran vettä. Siis ruokajuomien ym. lisäksi. Vesipulloa kuljetan mukanani kaiken aikaa. Enkä ainakaan vielä kärsi turvotuksista yhtään.. Ite ainaki uskon, että sillä vaikutusta :)

Roona82, täälä joutuu sokerirasitukseen, jos diabetesta on suvussa, on ylipainoinen odotuksen alussa tai jos edellisissä raskauksissa on "narahtanut" sokereista. Ja tietty sit, jos esim. pissaan ilmestyy sokeria. Rasitus ehkä vähän hassu sana sille tutkimukselle, kun käytännössähän se tapahtuu niin, että 12 tunnin paaston jälkeen otetaan ns. paastoarvo ja sitten pitää juoda sellainen äklö-sokerinen litku, muistaakseni 500ml, jonka jälkeen ISTUT labran odotustilassa ja odotat, että tunnin ja kahden tunnin kuluttua litkun juomisesta otetaan taas sokeriarvot. Eli siinä ei siis tarvi fyysisesti rasittaa itseään mitenkään.. =) Kaikissa paikoissa ei kuulemma oteta kuin tuo kahden tunnin arvo, mutta täällä otetaan tunnin ja kahden tunnin lukemat. Kannattaa siis varata lukemista tai sanaristikoita mukaan..

Mii26:lle vielä lisäystä, että raskausdiabetes on todellakin vain raskausajan vaiva. Synnytystä seuraavana aamuna tuotiin ainakin ihan tavallinen ruoka eikä enää sokeridieetti ruokaa, jota söin prenataaliosastolla =) Toki raskausdiabetes lisää riskiä sairastua kakkostyypin eli ns. aikuisiän diabetekseen. Mutta edellisen ja tämän raskauden välissä mulle on tehty useampi sokerirasitus seurantamielessä ja ne on aina olleet ihan normaaleja. Tässä raskaudessa joudun vielä uudelleen sokerirasitukseen n. viikoilla 26-28, alkuraskauden rasitus viikolla 13 oli normaali. Mutta kun aikaisemmissa raskauksissa sokerit kohonneet vasta reilusti puolen välin jälkeen, niin joudun sitten uudelleen.. Ja rasituksen lukemistahan sitten riippuu "hoidetaanko" raskausdiabetesta ruokavaliolla vai insuliineilla.. Mä olen selvinnyt aina (tähän asti!) ruokavaliolla :)
 
Black Panther
Miten te muistatte juoda sitä vettä noin säntillisesti? Kyllä mäkin tiedän että se helpottaisi turvotusta, mutta... :ashamed:

Ehdottomasti kannatetaan Roona82 myös kesäkuun listan päivittäjäksi :wave:

Btw. pisti silmään kun Roona82 mainitsit laittavasi muovitetun froteen patjan ja sijauspatjan väliin. Minä laitan sen kyllä heti lakanan alle, niin ei sotkeennu se sijauspatjakaan. Kai ne tosiaan vähän huonosti hengittävät, nuo muovitetut froteet, mutta meidän tyttö on ainakin nukkunut parivuotiaaksi asti sellaisen kanssa, ja ihan normaali siitä on tullut :p :LOL:

Hyvä idea sinänsä laittaa se muovi vain pepun alle, mutta mitäs kun se vauva (ei nyt ihan vastasyntynyt, mutta parin kuukauden iästä eteenpäin) myllertää itsensä yöllä toiseen päähän sänkyä... Ja puklut tulee toisesta päästä kuin pissat :whistle: Kenenkään ei tarvitse muovitettua froteeta käyttää, mutta minä olen niin mukavuudenhaluinen, että käytän sitä äp-laatikossa, vaunun kopassa, matkasängyssä, pinnasängyssä, juniorisängyssä... :saint:

Muoks. vois tietysti lukea noita viestejä vähän tarkemmin... :ashamed: Ihan oikeinhan Roona82 selitti sen muovitetun froteen laittavansa, sori!!
 
Huomenta :) minä täällä malttamattomana odottelen millon tulee postilaatikkoon postin saapumisilmoitus ä-pakkauksesta ja h&m:ltä :)

Ilma näyttäs olevan tänään erittäin huono, vettä tulee ja taivas o synkkä :( lämmin kyll on eikä juuri tuule et josko se tekisi ukkosta, sitä tää mamma rakastaa, paukkuski oikeen kunnolla!! :heart:

Minä jouduin viime raskaudessa käymään sokerirasitustestissä mutta se oli ok, en kyll muista syytä miks sinne jouduin, nyt ei ole ollut mitään häikkää ja toivottavasti ei tulekkaan koska se litku on ihan hirveetä |O :$

Palataan taas :)

zeny ja pikkukakkonen 24+5
 

Yhteistyössä