Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Tänään poksuu viikot *Poks*Poks* 25 :heart:
Siis uskomatonta että kohta on jo kesäkuu... aika menee niin äkkiä :eek:
Ainakin mun mielestä? :D
Mä olen löytänyt käytetyt brion duoble wave rattaat ja nyt kova mietintä että ostaisinko ne?
Ikää niillä on kaksi vuotta mutta on todella siistit! Ja yhdellä perheellä ollut!
Onko kenelläkään Brioista kokemuksia? Onko minkälaiset käytössä?
Mulla kumminkin hinta tulee aika paljon vastaan en viitsi ihan uusia ostaa!!
Kun tämä on varmaankin meidän viimeinen :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 25 :heart:
 
Mii26: TOivottavasti mahakipusi hellittää, kuulostaa keljulta. Itselleni tuli mieleen närästykseen liittyvä kipu... voisiko olla tuota? Itse en kärsi röyhtäilystä tai happojen noususta vaan juuri tuollaisesta ähkymäisestä olosta. Tsempit!

Kiitos taas tsempeistä.. En muista enää kuka mietiskeli lapsiveden lisääntymistä, mutta ihan totta, vettä moudostuu istukasta ja kalvoista lisää koko ajan, valitettavasti minulla se tulee samaa tahtia myös pois, mutta luotan että jokainen hetki on eteenpäin ja auttaa vauvan keuhkoja kehittymään.

Edelleen oikein hehekeitä raskauden hetkiä teille kaikille!
 
sohvi-04 vahvistetaanko vauvan keuhkoja tällä hetkellä lääkkellisesti?
Meillä kun poika syntyi viikolla 35 alettiin heti antaa keuhkoja vahvistavaa vielä kun oli mahassa... Positiivista kumminkin että se pikkuinen siellä vielä viihtyy :heart:
Onko sinulla ollut supistuksia? Koitahan jaksaa ja yritä ottaa rennosti!! :hug:
Toivon niin että teilläkin kaikki päättyy kumminkin hyvin :hug: :hug: :heart:
 
moikka,

ja kiitos tuosta linkistä tuonne Kelan sivuille. Tosiaan äitiysloma alkaakin jo 5.8 oh yes!

Sohvi-04 nyt vaan kovasti uskoa siihen , että kaikki menee hyvin.
Sydämeni pohjasta toivon tätä teidän puolesta.

mulla oli kans yksi yö sellaista paineentunnetta ylävatsassa mut luulen et se johtu siitä et möykky potki tuonne ylävatsaan :LOL:

nytkin koko ajan potkii tuolla :heart:

Nyt ku on tottunut noihin potkuihin niin täytyy sanoa et ne tuntuu kyl tosi ihanilta :heart:

Tänään taas töihin ja seuraava vapaa vasta keskiviikkona. Alkaa kyl tuntua tuo työnteko jaloissa ja väsyttää ihan mielettömästi. Ilta-aamuvuoro yhdistelmä mulle kaikkein pahin tällä hetkellä. mites teil muilla?

kohta kauppaa sitten jotain syötävää ja sitten duuniin

Jooseppi & möykky 24 +4 seitsemäs raskauskuukausi lähestyy ja lähestyy ja aika kuuu vauhdilla
 
Eikös se Mii ja Jooseppi 7. raskauskuukausi ala kahdenneltakymmenenneltäviidenneltä viikolta, tarkemmin siis viikoilta 24+0 kestäen aina tuonne 27+6 asti, ja 28+0 aloittaa kahdeksannen kuun? Mä oon ainakin jo kertonut olevani seitsemännellä kuulla kyselijöille. :)

Rosehip ja pampula 24+4
 
Vivid
Olin eilen Likkojen Lenkillä. Pienen alkutaistelun jälkeen lenkki sujui tosi hyvin ja rankat ylämäetkään ei tehnyt tiukkaa. Ainoo, mikä kiusas, oli se, että sormet turpos. Sormukset oli ihan jumissa niissä nakeissa. Ja jalat tietty turpoo kanssa. Sukat painaa sellaset tosi ihanat rannut ja tuntuu, että kesäkengät ei mahdu kunnolla jalkaan. On tää mammaaika niin hehkeetä ;)

Tänään Treen mammojen kokoontuminen! Kivakiva!!

Vivid ja Hippu 26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Eikös se Mii ja Jooseppi 7. raskauskuukausi ala kahdenneltakymmenenneltäviidenneltä viikolta, tarkemmin siis viikoilta 24+0 kestäen aina tuonne 27+6 asti, ja 28+0 aloittaa kahdeksannen kuun? Mä oon ainakin jo kertonut olevani seitsemännellä kuulla kyselijöille. :)

Rosehip ja pampula 24+4
Juu 25.viikolta alkaa :) Mie vaan en ikinä tiiä et lasketaanko 24+0 vai 25+0 25.viikoks. Tai tiiän, mut tarkoitan et jokkut laskee (kuten vau-kirja ja neuvola) et 24+0 = rv25 mut jokkut taas (kuten ä-poli) laskee et 25+0 = rv25.

 
Mii, riippuu ihan miten haluat ilmaista sen. :) Jos haluat sanoa järjestysluvuilla, eletään ajankohdassa 24+0-24+6 kahdettakymmenennettäviidennettä viikkoa, joka täyttyy 24+6 aloittaen seuraavana päivänä kahdennenkymmenennenkuudennen raskausviikon. Toisaalta sen voi sanoa, vaikka että viikko 24 ja risat. Nuo viikothan lähtee nollasta, jolloin ensimmäinen raskausviikko on 0+0-0+6, toinen 1+0-1+6, kolmas 2+0-2+6 jne, jolloin siis 24+0-24+6 on kahdeskymmenennettäviides viikko. :) Niin ja jos muunnetaan kuukausiksi, niin 24/4 (raskausviikkojen lukumäärä jaettuna kuukauteen mahtuvien viikkojen lukumäärällä ) =6 kk, eli ajankohdassa 24+0 6 kk on täynnä ja siirrytään seuraavalle kuukaudelle, jolloin viikosta 24+0 alkaen eletään seitsemättä kuukautta.
 
Huh, olipa kiva ulkoilla. Kävelin ensin tuohon meidän lähikirppikselle jossa oli kaverin kanssa treffit. Siellä kierreltiin tunti ja sitten ostoskeskukseen kaffille ja ruokaostoksille. Siitä sitten hiljalleen kävellen kohti kotiin pienen ruokakassin kanssa. Vauvalle löyty ihan kivasti taas vaatetta eikä rahaa mennyt kuin 4.5?.

Noista raskauskuukausista:

vkot 1-4=1kk
vkot 5-8=2kk
vkot 9-12=3kk
vkot 13-16=4kk
vkot 17-20=5kk
vkot 21-24=6kk
vkot 25-28=7kk
vkot 29-32=8kk
vkot 33-36=9kk
vkot 34-40=10kk

Noin on mulle kerrottu noin miten noi kuukaudet menee... Eli jos on esim rv24+4 niin on vielä kuudennella kuulla mutta viikkoa myöhemmin sitten jo seitsemännellä eli tuo eka nro ratkaisee :D. Itsellä nyt rv25+0 eli mulla alkoi just seitsemäs raskauskuukausi.

Olkkis ja ötzki masupallero 25+0

 
Noin se menee joo, mutta siis 24+4 on 24 täyttä viikkoa ja kuusi täyttä kuukautta, eli eletään kahdennettakymmenennettäviidettä viikkoa, siis seitsemännettä kuukautta. Tarkemmin tuo taulukko menis ehkä näin:

vkot 0 - 3+6=ensimmäinen kk (0=päivä, jolloin edelliset kuukautiset alkoi ja tästä lähtee siis raskausajan ajanlasku aloittaen ensimmäisen viikon)
vkot 4 - 7+6= toinen kk
vkot 8 - 11+6= kolmas kk
vkot 12 - 15+6 = neljäs kk
vkot 16 - 19+6= viides kk
vkot 20 - 23+6= kuudes kk
vkot 24 - 27+6= seitsemäs kk
vkot 28 - 31+6=kahdeksas kk
vkot 32 - 35+6=yhdeksäs kk
vkot 36 - 39+6=kymmenes kk
40+0 eli neljäskymmenesensimmäinen viikko aloittaa yhdennentoista raskauskuukauden, jos siis menee yliaikaiseksi.

Seitsemän kuukautta raskaana on siis eri asia kuin olla seitsemännellä kuulla. Tuo ensin mainittu vaihtoehto tarkoittaa siis jo sitä, että seitsemän on jo täynnä ja odottaja elää siis jo kahdeksannella kuulla. Tajuaaks kukaan, mitä mä yritän selittää? :D

 
Olkkis, en missään nimessä riitaa haasta, eikä sun lista ollut sinänsä väärä, se on vain eri tavalla ilmaistu, kun siinä ei oteta noita yksittäisiä päiviä huomioon eikä viikkojen järjestyslistausta (tai mikä nyt olis parempi ilmaisu sille). Ja mä ihan rakastan tämmöstä vääntämistä. :D

Muoks, tai siis siinä sun listauksessahan just otetaan huomioon se viikkojen järjestys, eli
vkot 1-4=1kk (ensimmäisestä viikosta neljänteen) = tarkemmin vkot 0 - 3+6
vkot 5-8=2kk (viidennestä kahdeksanteen) = vkot 4 - 7+6= toinen kk
...
kunnes
vkot 25-28=7kk (kahdestakymmenennestäviidennestä kahdenteenkymmenenteenkahdeksanteen) = tarkemmin vkot 24+0 - 27+6= seitsemäs kk

jne..
 
Minä oon ollut torstaista asti menossa ja ei ole kauhesti koneelle ehtinyt istahtaa. Tekstiä oli tullut.. olikohan siellä jotain kommentoitavaa?! Eipä kai kun mieleen ei jäänyt - tosin ei mun mieleen jää mikään nykyään. Joskus täällä oli puhetta huonosta muistista - itselle on käynyt pari kertaa niin, että olen mennyt kylpyhuoneeseen pyykkejä nostelemaan, mutta unohdan perillä mitä piti tehdä joten loogisesti olen istunut pöntölle ja ihmetellyt, kun ei hätä ollutkaan. Siinä vaiheessa yleensä muistan, että pyykithän ne pitikin nostaa :) Että näin täällä. Ja mukava tosiaan kuulla, että muutkin täällä kummallisia unia näkee. Niitä nimittäin minulla ainakin riittää.

uneksija85 ja papu 22+6
 
menipäs vääntämiseks nuo kuukaudet :LOL: Mie tajusin: siis sama asia kun 30+ vuotiaalle voi mennä vinoileen et siehän käyt jo neljättäkymmentä :LOL: tai jos haluaa henkikultansa säilyttää niin voi sanoa et vielähän sitä ollaan kolmekymppisiä :saint:

Tänään oon pitäny kirjanlukemispäivää! Enpä oo pahemmin aikuisiällä kirjoja lueskellut, mut nytkun on pakko pitää jalkoja ylöspäin niin ajattelin josko sitä samalla lukis.. ihan kivaa :) paitsi et silmät on kyl ihan killissä.. taisin tapittaa turhan intensiivisesti :LOL: Taikka sitten turvotus hiipii jo silmiinkin.. ehkei sentään :D
 
Huh, miten hiostava ja painostava olo taas! Tai tuo ilmahan sen nyt varmaan tekee...
Takas kotona, ja tavallaan ihan mukavaakin... Koti on aina kuitenkin KOTI, vaikka miten olisi mukava viettää aikaa mökillä! Tänään oli taas Tampereen mahojen tapaaminen, ihan mukava höpistä sellaisten kanssa jotka tietää mistä puhut :D

Hey - ihan yks ja sama ne kuukaudet - viikkojahan tässä lasketaan! Eiks nii? :) :heart: =) :flower:
Nyt ei jaksa enempää kirjailla. Väsyttää ihan vietävästi!!!

Roona+Tahvo 24+6
 
Mii, just noin. :D Saakeli, jos joku uskaltaa tulla mulle ens vuodesta alkaen sanomaan, että käyn neljättäkymmentä. Grrrr.... Tottahan se on, mutta hitto se kuulostaa paljolta! :D Mä täällä poden flunssaa ja siks mulla on liikaa aikaa vääntää noista kuukausista. :LOL: Ja muutenki roikkua netissä, ku ei voi lähteä lenkille eikä jumppaan eikä golfaamaan eikä mitään. Oon vaan siis neulonu ja roikkunu netissä melkeinpä koko viikonlopun. No, tein mä ruokaa ja leivoinki tossa aiemmin ja pistin vähän parveketta uuteen kuosiin, mutta noin niinku muuten en oo tehny mitään järkevää. Mulla on kans yks kirja työn alla, mutta se on ollu sitä jo varmaan viimeset 2 kuukautta enkä oo tainnu päästä sataa sivua pitemmälle.

Mainitsin tossa pari sivua sitten suunnitelmistani ostaa sarvikuonokannun flunssan oireita helpottamaan. No, ostin sen ja voin suositella kaikille lämpimästi. Se on ihan loistokeksintö! Ei maksanut ku jotain kympin apteekissa ja kun sillä huuhtelee nenän, niin se pysyy paljon pitempään auki ja raikkaana kuin millään nenäsumutteilla! Alun haparoinnin jälkeen se myös tuntuu ihan mukavalta eikä oo yhtään hankalaa. Helpottaa flunssaoloa kummasti, kun nenä ei oo tukossa. :) Siinä siis käytetään vettä, johon on sekoitettu sen verran suolaa, että se vastaa kehon omien nesteiden suolatasapainoa, jolloin se ei kirvele samalla tavalla kuin jos vetää uimassa vettä vahingossa nenään.
 
Morjens... =)

Täällä on tullu ulkoiltua koko päivä B) Aivan mahtava sää... Lämmin ja aurinko paistaa..
Tosin nyt tullu pikkasen pilviä jo.

Täällä alkaa väsymys olee aika hallitsevaa ei oikein jaksais mitään tehdä ja töihin menokin on aina niin hirveen tukalaa..

Onko muilla kiristävää tunnetta mahassa?(niinkun maha repeäis sisältäpäin) teen seisoma työtä ja kiristys alkaa jossain vaiheessa päivää ja jatkuu niin kauan kunnes pääsee kotiin pötköttää.. Onko joku käynyt lääkärissä siitä ja jos on niin mitä sanottu?


O&O 24+6 :heart:
 
O&O: Mulla ainakin on ollut sellaista kiristävää kipua jo rv18 alkaen... Ei oikein oo kivaa. Noi iskee varsinkin just samalla tavalla kun kävelee paljon tai on jaloillaan. Mulla on töistä kotiin tullessa noin 500m pitkä ylämäki ja saa kyllä 2-3krt pysähtyä matkalla kun alkaa mahaan sattumaan. Oon ajatellut että kun noi helpottaa heti kun lepää niin ne vois olla noita kohdun kasvukipuihin liittyviä, mutten ole varma. Jos noin on niin ei oo mitään vaarallista. En oo viitsinyt mennä lääkäriin kun tosiaan levossa helpottaa heti eikä mulla enää oo niin paljoo töitä jäljellä että mitään saikkuu tarttis.

Olkkis ja Ötzki Masupallero 25+0
 
Raskauskuukausista: Mie rakastan tuota vauva-lehden raskauskiekkoa ja kyllä siellä kovasti sanotaan, että minulla on nyt rv 24+6 ja menossa raskauskuukausi 6. Katselenpa huomenna sanooko se mitä noista kuukauksista sitten.

Oulun syyskuiset: Mitenkä ois, kiinnostaisiko tapaaminen?
 
Hei, ei nyt vissiin minkää viikkojen laskun tai niiden oikein merkitysten taki tarvise pinosta poistua :eek: Eiköhän kaikki ole jollain tavalla oikein laskettu ja niinkuin Roonasanoi niin viikkojahan tässä lasketaan :D

Bebes & Salamatkustaja 25 :heart:
 
Jotensakin tuntuu että öööööööö... menee jo pian liian pikkutarkaksi toi laskeminen jos pitää tuijottaa kaikenmaailman lukemia. Viikko kerrallaanhan tässä mennä porskutellaan ja jos joku haluaa laskea kuukausia niin suonemme hänelle sen, oli laskutyyli millainen tahansa. Ei se nyt maailmaa kaada.
Taitaisi olla parempi kun jättää vaan ton aiheen nyt unholaan ;)

Mulla on tullu ähkyoloa vähä väliä...siis tuntuu että vaikka olisit syönyt yhden leivän, masu tuntuu täydeltä. Ja sitten jotenki että masu kohta tipahtaa paikoiltaan alas tonne polvien väliin.... autossa istuminen tuntuu välillä inhottavalta jos tulee tiukkoja käännöksiä joissa maha ikään kuin menee sivuluisuun :LOL:

Yök, kohta taitaa tulla mahanesteet suuhun...tuli syötyä pizzaa monta palaa ja siinä vielä valkosipulia....närästää...

Naksos&Miina 25+3
 

Yhteistyössä