Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Huomenta!!
Inhottava olo pääsi taas hiipimään eilen! Hermo menee kun tää kaikki on niin uutta ja kokoajan tuntuu, et tulee JOTAIN! Siis mulla on nyt koko tän 23+ viikon ollu joka ilta melkein kamala "jomotus" tai kuumotus tuolla alapäässä.. en tiiä oikein miten sitä kuvailis. Tuntuu et on paikat ihan turvonnu ulospäin ja kuumottaa... Ja jos pitkään on vaik kaupoilla, eli kävelee paljon, alkaa jossain vaiheessa alapää "puutumaan" ja tulee sellanen menkka-olo. Ja tietty vähän suppareitakin sit. Mut toi on yleensä aina iltasin tuo vaiva, että alapää on ihan eri tuntunen. Ja tosi inhottava ku se kuumottaa sillai - tekis mieli tunkee jääpaloja sinne! :LOL: Kelllään muulla vastaavaa vaivaa? Tai tietoa mistä johtuu? Näillä tietämillä vissiin on toi kohdun kasvu aika hurjaa, muistan lukeneeni jostain? Kai nuo jotain niitä liitoskipuja tms on?

Ihmettelin tossa unenpöpperössä vielä tota turvakaukaloo.. Kyl on käyttöohjeissa parantamisen varaa!! Kamala kasa vaan erilaisia pieniä, epäselviä kuvia ja nuolia, niistä pitää sitten tulkita itse, että mitä tekee! Meni aika kauan ennenkö löysin esim. sen paikan mistä saa löysättyä nuo vyöt... Mutta maalaisjärjellä tuosta varmaan selviää... Ja ehkä netistä löytyy jotain selkeämpää ohjetta. Olis vaan hyvä tietää 110% varmuudella, että jalusta on asennettu autoon, ja vauva on vyötetty istuimeen JUST eikä melkein!!!

Me lähdetään tänään taas mökille, joten iltapäivän jälkeen oon pois koneelta sunnunaihin asti. Ihanaa päästä ulkoilemaan ja saunomaan! Ja ihana päästä pois tietokoneelta! Perse alkaa jo kasvamaan kiinni tähän penkkiin! Nyt teetä ja sympatiaa aamupalaks. Sympatia vois olla munaa ja pekonia.... nam... :LOL:
 
Kyllä herkistää: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1410951

Se on jännä miten eri lailla nykyään katsoo ja ajattelee tuollaisia kuvia. Ei ne näytä enää yhtään niin ällöiltä! Ei vaan millään jaksais odottaa! Ihan kamala IKÄVÄ pienokaista, vaikka se onkin kokoajan läsnä tuolla... mutta silti. Tuli ihan kyyneleet silmiin. Pitkä on matka vielä, tai ainakin tuntuu pitkälle! :'(
:heart:
 
Roona: mulla on hieman samalainen olo ku sulla tuolla ala päässä. Esikon jälkeen on useesti alkanu tuntumaan tai enemmän nyt kakkosta odottaessa että paikat puutuu ja häpärit tippuu pitkin lattioita :LOL: se ei siis tunnu mukavalle mutta on aika huvittavaa :D sitä tapahtuu usein sillon jos on kävelly pitkää matkaa tai jos palloilee kaupungilla pitkään ja poukkoilee ees taas jonnekkii kiireellä ja sit seisahtuu hetkeks paikoilleen, se tunne on ihan kamala :snotty:
 
Herkistää Roona82 tääläki, kuuluu "taudinkuvaan" =) Mä vollotin äitienpäiväaamuna sängyssä jo kun lapset vasta valmisteli tuloaan lahjojensa kanssa :) Kyllä ne vähä ihmetteli, että mikäs äitiä nyt vaivaa!! Ja kerran aloin vollottaa ruokapöydässä, kun istuttiin vaan ihan koko perheellä ja ruokailtiin.. :D Enkä mä edes tiedä miksi aloin itkeä.. Töissä oon sentään vielä saanu itteni hillittyä..

Huomaan kyllä ton herkistelyn lisäksi "hiiltyväni" aikaisempaa helpommin.. Päreet palaa melkein missä vaan ja koska vaan :ashamed: Ja tältä ei oo edes työyhteisö välttyny.. :D Usein liittyy sellasiin asioihin, että mä EN MUISTA jotaki ja siitä päreet palaa, siis lähinnä itteeni.. Täälä oliki aikaisemmin keskustelua tosta muistamattomuudesta. Mulla ainakin melkein vaivaksi asti. Liimalappuja on joka paikas. Mä oon tuonu jopa lapun ja kynän yöpöydälleni, että kirjotan ylös, jos vielä sängyssä illalla muistuu joku hoitamaton asia mieleen tms. :LOL:

Roona82, kävin juuri eilen ihailemassa samaa Logico S-kaukaloa liikkeessä. Sain lahjaksi Gracon matkarattaat ja olis tosi kätevää, kun kaukalon saa niihin kiinni.. Alunperin olin ajatellut Brion Primo-kaukaloa jalustalla tai Britaxin Baby Safe-kaukaloa. Osaatko sanoa onko toi Aktan kaukalo kevyimmästä vai painavimmasta päästä? Tietty noiden rattaiden kanssa ei sit painolla kauheesti merkitystä. Mutta käsittääkseni Brion kaukalo aika kevyt malli..

Tiistaihin jännään ultraa, jospa saatais vähän osviittaa sukupuolesta, niin vois alkaa ostelemaan vaatteita, kun noi isommat hankinnat on kaukaloa lukuunottamatta tehty..

Aurinkoista viikonloppua kaikille! Mä käyn huomenna kukkapenkkien kimppuun, joten viikonloppu sujuu tod.näk. kaukana tietokoneesta =)
Micade, haaa puoliväli 20+0!!!
 
Huomenta! aurinkoista sellaista =)

Nopsaan pakko kommentoida tuota herkistymisjuttua. Mä itkin kun venäjä voitti maailmanmestaruuden nyt jääkiekossa. Kun tajusin siinä lähetystä katsoessani että se oli VENÄJÄ joka voitti JÄÄKIEKOSSA ja MÄ ITKEN niin tv sammui ja nopeesti. Onko enää edes ihan tervettä.. :LOL:

viikonloppuja!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Roona: mulla on hieman samalainen olo ku sulla tuolla ala päässä. Esikon jälkeen on useesti alkanu tuntumaan tai enemmän nyt kakkosta odottaessa että paikat puutuu ja häpärit tippuu pitkin lattioita :LOL: se ei siis tunnu mukavalle mutta on aika huvittavaa :D sitä tapahtuu usein sillon jos on kävelly pitkää matkaa tai jos palloilee kaupungilla pitkään ja poukkoilee ees taas jonnekkii kiireellä ja sit seisahtuu hetkeks paikoilleen, se tunne on ihan kamala :snotty:
No hyvä että on muillakin! Just sellanen olo et "vehkeet" valuu ulkopuolelle! :LOL: Kaverilla oli kuulemma samanlaisia vaivoja kans, oli neuvolassa sanottu että liitoskipuihin liittyy.... Oh yeah! Onneks ei pitäs kestää koko aikaa. Tai sit kestää. Tiiä häntä. Ottaa päähän kaikki! Mut onneks on palkinto tiedossa syksyllä :) :heart:
 
Micade Enpä osaa tarkemmin sanoo noista painojutuista mitään. Ei tuo mitenkään pahalta tuntunu kantaa - muutaku oon niin lyhyt ni sen takii aina ilkee kantaa yhtään mitään! Mut eiköhän se testailemalla selvii ku marssii liikkeeseen ja alkaa nosteleen niitä :LOL:
 
Mahakivuista vielä... Toivottavasti mä nyt hermoilen ihan ensikertalaisen tietämättömyydellä, mutta nyt todella kaipasin kommenttejanne!

Eilen iltapäivällä alkoi kipu, joka valvotti suurimman osan yötä, eikä ole helpottanut muuta kuin kahdesti pnadolin otettuani väheni pariksi tunniksi. Kipu ei sovi mielestäni mihinkään kuvaukseen, jota googlaamalla olen löytänyt... Kipu on kiristävää, ihan kuin olisi jatkuva lihaskramppi ja se tuntuu koko mahassa: kyljestä toiseen ja palleasta häpyluuhun. Vatsa on myös tavallista kovemman oloinen. Rasituksen jälkeen on viimeviikkoina tullut kovettumistunteita ennenkin, mutta ne on aina lähtenyt muutaman tunnin levolla! Ja ennen kivut on olleet aaltomaisia, välillä ihan ok ja sit hetki kovaa viiltävää kipua. Nyt siis hyvin tasaista, perusjomotus ei helpota ilman panadolia. Eilen kivun alettua pyöräilin kotiin (tiukkaa oli se 20min) ja sitten vain makoilin sängyllä. Lämmin suihku ei rentouttanut sekään.

Ummetusta on ollut kovasti, mutta nyt käytän ulostetta pehmentäviä tuotteita, joten sen en uskoisi olevan syynä. Liikkeitä en ole tuntenut kuin vasta silloin tällöin ja nyt en kahteen vrk niitäkään - siitä en silti ole huolestunut, en ole liikkeisiin ehtinyt vielä edes tottua. Mutta muuten ole niin huolestunut, että tuntuu tosi pahalta! Tänään on yksi kevään tärkeimmistä päivistä opinnäytetyöni kannalta, enkä pääse siksi lääkäriin ennen vastaanoton sulkemisaikaa. Voisiko stressi tämän päivän onnistumisesta aihauttaa tän kaiken? Ma mulla on gyne-aika, uskallanko odottaa siihen asti?
Ammi 20+6
 
Ammi
Kuulostaa vähän niinkö suppareilta, tai sit ihan kohdun kasvukivuilta osin... mut suppareita veikkaisin jos kohtu menee kovaks? Mut outoo ku tuntuu kokoajan? Eikä helpota välissä? Itellä oli ton tyylistä jatkuvaa kipua kun oli VTI, ja pari päivää kärvistelin sen kivun kanssa jonka jälkeen vklp-päivystykseen ku alko pelottaan... Viikon sitä kesti, mut antibiooteille helpotti. Mulla se kipu säteili myös alaselkään. Kandee kyl käydä tarkistuttaan jos jatkuu ihan konkreettisena kipuna tuo? Tai ehditkö soittaa neuvolaan ja kysyä? Enempää en minä osaa neuvoa.. Varsinkin kun ei aiempaa kokemusta ole!

Tää on just tätä, kun on ensikertalainen ja kaikki ihan uutta ja outoa... Mutta kyllä ne neuvolassa siihen on tottunu :D
 
Jeps. Ja nyt maalle. Jätän paskanjauhamisen ja viesteillä pommittamisen teidän harteille nyt niinkö vklp ajaks... EX NII IHQ HEI? ;)

Tässä vähän komediaa jos käy ilta tylsäksi... Pakko myöntää, että nauroin melkein vedet silmissä noille ap:n jutuille tuolla. Ei millään pahalla. mut.... No juu. Varmaan ymmärrätte kun luette keskustelun kulkua eteenpäin:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1411307

Soommoro! B)
 
Roona82 Tässähän tää päivä mukavasti meneekin lueskellessa noita juttuja tuolta ketjusta :LOL: Aivan käsittämätön tyyppi, jos tosissaan noita kirjottelee :LOL: Oli ihana se sun aikasemmin laittama ketju, niin sulosia :heart: On muuten tyylikäs se teidän pinnasänky, musta on vaan niin hyvä väri! (Meillä olohuoneen kalusteet mustia :) )
 
roona82jos on tälläisiä tuntemuksia ulkosynnyttimissä,ne voivat olla suonikohjuja.mulla ne ainakin aiheuttavat tollasia tuntemuksia joskus iltaisin!hiusten värjäämisestä kysymys,oletteko värjänneet raskausaikana miten paljon hiuksia?mnä kävin tänään ottamassa kestovärin ja nyt alkoi pelottaa että mitä jos se kuitenkin aiheuttaa jotakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViiVi09:
hei tietääkö joku ton hauskan keskustelun vauvamasu 3kk nickin galleriassa? olisin utelias tietää sen?? :LOL:
..sen joku kirjotti sinne johonkin, oliko kultakutri_ ..toi keskustelu oli pakko lukee niin pitkälle kun se jatkui, ai että toiset elää niin hattarassa..haha

:wave:

 
heisku mulle kanssa kerran kaveri päivitteli että miten sä voit värjätä hiuksia raskausaikana :eek:
Mä olin että häh miten niin ? No kun se vahingoittaa vauvaa !!
No en ottanut tätä tosissaan mutta kumminkin olen asiasta kysynyt asiantuntijoilta ja
mitään estettä ei hiusten värjäämiselle ole !!
Ja luulisi siinä paketissa lukevan tai sitten parturin sanovan että ei sovi r.aikana !!
Ihan rauhassa sinuna olisin :D

Ja tuosta vauvamasusta !! On kyllä ihan uskomaton tyyppi !!!
Miten voi tai kehtaa puhua omista tai poikaystävän asioista noin :ashamed:
Ja kumminkin on julkaissut molempien kuvat siellä !!
Ja antanut ton irc nicin !!! :whistle:
Mahtaakohan se poikaystävä kumminkaan tietää mitä se tyttöystävä täällä
kirjoittelee toisen likaisista kalsareista :LOL: :D :whistle: :ashamed:

Mutta mä jatkan tätä mun flunssan potemista !! Vähän jo helpottaa... mutta silti jotenkin
nuutunut olo koko ajan !! :snotty:

Bebes & Salamatkustaja 23+5 :heart:
 
Mullaki on monesti alapäässä tuollasta ihme tuntemusta, aivan ku paineen tunnetta... varsinki jos erehtyy siivoamaan tai kävelee vähänkää pitemmästi, ni tulee sellanen paineentunne ja suorastaan tuntuu että jotai tipahtaa alas.. :kieh: :whistle:

Roona: Meilläki on tuo cragon telakallinen malli ja ollaan tykätty tosi paljo! On kyllä aika painava istuin, mut tosi tukeva ja hyvin suojaava!!

Mäki luin nuita vauvamasun juttuja ja kyllä sai illan parhaat naurut :LOL: Kyllä varmaan elämä opettaa ettei kaikki mee ihan niinku suunnittelee.. :whistle:

Tässäpäs kuva mun massusta, tänään otettu :)



Anrika & Tepi 21+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Päivitystä masusta :heart: rv 23+0 :heart:

Hieman on huono kuva mut kyll siit masun näkee :)

Ihania masui kaikilla!!! Ja hyvä zeny että sul oli toi raskausviikko merkattu ku ihte mietin just et mis sitä mennään ja meil oli sama la, joten tulipas selville sekin et mikä viikko on ihtelki menossa.

Tosta alapään puutumisen tunteesta sitä myöskin tääl tulee jos enemmälti joutuu päiväs seisomaan tai kävelee koko päivän tai on liikkeessä koko päivän. Samoin kyl koko alavatta tuntuu tosi kireeltä ja kivistävältä.

Meil *rinsessa* tuntuu ja näkyy, liikuskelevan paljon. :LOL: Tänäänkin kyläs taas olles lasten kanssa, käsi lepäs vattan päällä ja yhtäkkiä ku potkas just siihen, nii koko käsi heilahti nii et kaveri rupes nauraan parin metrin päästä. :kieh: Kummallista miten kovasti niin pieni saakin jo tumautettua.

Kivaa vkl kaikille!! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ViiVi09:
hei tietääkö joku ton hauskan keskustelun vauvamasu 3kk nickin galleriassa? olisin utelias tietää sen?? :LOL:
..sen joku kirjotti sinne johonkin, oliko kultakutri_ ..toi keskustelu oli pakko lukee niin pitkälle kun se jatkui, ai että toiset elää niin hattarassa..haha

:wave:
myönnän sortuneeni tänään minäkin näureskelemaan eräille ajatuksilleen.
mutta jokainen tavallaan,kai?eikö niin?vai? :D
:saint:

Huh mikä uusi vaiva ilmestynyt,
mun nilkkoja särkee töitten jälkeen ihan kamalasti ja vähän turvottaakin.
sellanen olo et pitää nostaa seinää vaste...
Muilla?


dada 20+5
 

Yhteistyössä